PDA

View Full Version : Forza Flandria


GC
6 februari 2004, 16:03
Volgende week spreek je op een debat onder de titel ‘Forza Flandria’ georganiseerd door kompanen van Dewinter. Je spreekt er samen met Dewinter, Coveliers en Van Dijck (N-VA) op een debat georganiseerd door de NSV (studentenclub van het Blok). Vind je het dan normaal om te gaan spreken op een debat waarmee de NSV een campagne voor haar betoging wil lanceren? Vind je het normaal dat je door daarmee in te stemmen een excuus kunt geven aan de Universiteit Antwerpen om wel een zaal ter beschikking te stellen terwijl ze bij andere organisaties onder het mom van “politieke neutraliteit” dit steevast weigeren? Nu stelt de unief dat het een "tegensprekelijk" debat is waardoor wel een zaal gegeven wordt...

M.i. maak je een zware fout door eens te meer in te gaan op de vraag van een extreem-rechtse groepering om aanwezig te zijn. Ik hoop dat het je net als de vorige keer, bij het Sint-Maartensfonds, zwaar aangerekend wordt!

Johan Sauwens
6 februari 2004, 16:49
Ik weiger zelden uitnodigingen voor een debat (tenzij door tijdsgebrek). Dat wil niet zeggen dat ik de organisatoren naar de mond praat. Democratie is op een georganiseerde manier van mening verschillen. Uistluiting is een zware sanctie, die selectief moet worden gebruikt. Voor je het weet ben je zelf het slachtoffer!

Vlaamse Leeuw
6 februari 2004, 18:43
Waar en hoe laat gaat dit debat door? Ik heb wel zin om te komen.

kempenaar
6 februari 2004, 18:57
DEBAT
Naar een Forza Fiandra
met Kris Van Dijck - Johan Sauwens - Hugo Coveliers - Filip Dewinter

Organisatie: NSV-Antwerpen

Ufsia - R 001 UA
Rodestraat
Antwerpen

Meer info: [email protected] (0477/93.97.23)

Dit is de zelfde aula als het "B+ debat" enkele maanden geleden

Hopelijk zijn de microfoons deze keer in orde...

Rr00ttt
7 februari 2004, 02:39
De 'politiek correcten' vinden het natuurlijk beter om niet eens toe te laten dat er een debat gevoerd wordt :) door de tegenstander geen eens een weerwoord te gunnen of op voorhand iedereen al te laten stemmen dat na het debat enkel de stemmen die op een van hun kandidaten weren meetellen...

Wie zeker is van zijn zaak gaat het debat aan, wie liever niet te veel 'moeilijke' vragen heeft weigert het debat (met eender welk excuus)....

zorroaster
7 februari 2004, 16:30
Volgende week spreek je op een debat onder de titel ‘Forza Flandria’ georganiseerd door kompanen van Dewinter. Je spreekt er samen met Dewinter, Coveliers en Van Dijck (N-VA) op een debat georganiseerd door de NSV (studentenclub van het Blok). Vind je het dan normaal om te gaan spreken op een debat waarmee de NSV een campagne voor haar betoging wil lanceren? Vind je het normaal dat je door daarmee in te stemmen een excuus kunt geven aan de Universiteit Antwerpen om wel een zaal ter beschikking te stellen terwijl ze bij andere organisaties onder het mom van “politieke neutraliteit” dit steevast weigeren? Nu stelt de unief dat het een "tegensprekelijk" debat is waardoor wel een zaal gegeven wordt...

M.i. maak je een zware fout door eens te meer in te gaan op de vraag van een extreem-rechtse groepering om aanwezig te zijn. Ik hoop dat het je net als de vorige keer, bij het Sint-Maartensfonds, zwaar aangerekend wordt!

Ah, de bekende flexibele visie over "vrije meningsuiting" van klein-links! Wat een deugd om dat nog eens in al zijn glorie hier neergepend te zien...

zorroaster
7 februari 2004, 16:38
Zijn er eigenlijk tegenacties gepland door LSP of anderen?
Ik herinner me vorig jaar op een debat nog twee Marokkaanse jongeren met Arafat-sjaal die zich uitputten in "fuck you"-gebaren en het schreeuwen van beledigingen naar de sprekers. Toen ze merkten geen succes te hebben, trapten ze het na veel misbaar af en gingen buiten wat lawaai maken.

Het bleek uiteindelijk een Resist-delegatie te zijn die protesteerde tegen de deelname van Filip Dewinter aan het debat, uit democratische motieven zo bleek later.
Dat is natuurlijk een heel verschil...

Pelgrim
7 februari 2004, 22:01
GC, ik kan jou in dit toch ook niet echt volgen hoor. Waarom zouden andere politici niet aanwezig mogen zijn op een debat met een of meerdere Vlaams Blok mensen? De LSP zou dat beter zelf ook eens doen.

Groot Bakkes
8 februari 2004, 21:04
Volgende week spreek je op een debat onder de titel ‘Forza Flandria’ georganiseerd door kompanen van Dewinter. Je spreekt er samen met Dewinter, Coveliers en Van Dijck (N-VA) op een debat georganiseerd door de NSV (studentenclub van het Blok). Vind je het dan normaal om te gaan spreken op een debat waarmee de NSV een campagne voor haar betoging wil lanceren? Vind je het normaal dat je door daarmee in te stemmen een excuus kunt geven aan de Universiteit Antwerpen om wel een zaal ter beschikking te stellen terwijl ze bij andere organisaties onder het mom van “politieke neutraliteit” dit steevast weigeren? Nu stelt de unief dat het een "tegensprekelijk" debat is waardoor wel een zaal gegeven wordt...

M.i. maak je een zware fout door eens te meer in te gaan op de vraag van een extreem-rechtse groepering om aanwezig te zijn. Ik hoop dat het je net als de vorige keer, bij het Sint-Maartensfonds, zwaar aangerekend wordt!

In de staat die u voor ogen heeft mogen er enkel debatten georganiseerd worden waar er politici van LSP, PVDA, SAP, KP, en andere linkse ondemocratische groepjes aanwezig zijn.

Vlaamse groeten

Erwin

Vlaamse Leeuw
8 februari 2004, 23:12
Ik kan er niet zijn, ik ga horen hoe zit met een verkzekering voor een auto. Weet iemand hier meer informatie over?