PDA

View Full Version : de peiling van de standaard.


garfield
21 mei 2007, 17:42
de peiling van DS van 21/5/07 geeft het Vlaams Belang een goede 20,7 % en een stijging met één zetel (valt in WVL)
Vindt dit een goede score (ok het is een peiling en lang niet 10 juni) ?

Welk advies wenst u de twijfelende of zwevende kiezer te geven om toch op het Vlaams Belang te stemmen ?

ilfalco
21 mei 2007, 19:17
Men moet de peiling vergelijken met de peiling voor juni 2004 en die gaf het VB 19,5% van de stemmen. Dus 4,5% onder de werkelijke score.

Zonder een sterk vlaams belang is het een zekerheid dat de tsjeven zoals steeds overstag zullen gaan. kijk maar naar anwterpen , bursseln vlaamse regering.

C.C.
22 mei 2007, 22:04
CD&V wordt zowiezo de 'winnaar' (in feite treden gewoon weer de 3 traditionnele partijen op de voorgrond). Maar als blijkt dat ze vele kiezers bedrogen hebben (aangezien ze er nooit zullen in slagen om België te confederaliseren) dan zal dat gunstig zijn voor het VB ! Daarom kijk ik nu al uit naar 2009 !

ilfalco
23 mei 2007, 09:38
winaar is zeer realtief... als je bekijkt dat men zein oktober 2006 ook zo noemde of in 2004... terwijl 1+1 niet meer dan 2 was en ze belange de score van de peilingen niet haalden.

Zwartengeel
23 mei 2007, 10:02
CD&V wordt zowiezo de 'winnaar' (in feite treden gewoon weer de 3 traditionnele partijen op de voorgrond). Maar als blijkt dat ze vele kiezers bedrogen hebben (aangezien ze er nooit zullen in slagen om België te confederaliseren) dan zal dat gunstig zijn voor het VB ! Daarom kijk ik nu al uit naar 2009 !

Ik ben ook benieuwd hoelang het 'Vlaams' kartel nog gaat standhouden.

van Maerlant
23 mei 2007, 12:11
Peilingen zijn sowieso altijd fout wat het VB betreft. Weinig mensen durven aan de telefoon zeggen dat ze VB gaan stemmen...

Kay_
23 mei 2007, 12:17
Peilingen zijn sowieso altijd fout wat het VB betreft. Weinig mensen durven aan de telefoon zeggen dat ze VB gaan stemmen...

Ah,20% is weinig?

C.C.
23 mei 2007, 12:37
Ik ben ook benieuwd hoelang het 'Vlaams' kartel nog gaat standhouden.

Tot 11 Juni ?

Fieseler
23 mei 2007, 18:58
Ah,20% is weinig?

yep...in vergelijking met de cijfers op 10 juli zal dat zoals gewoonlijk een drie procentjes zijn...

Kay_
23 mei 2007, 19:04
yep...in vergelijking met de cijfers op 10 juli zal dat zoals gewoonlijk een drie procentjes zijn...


Niet op de verkeerde dag opdagen hé ;-)

Fieseler
23 mei 2007, 22:13
Niet op de verkeerde dag opdagen hé ;-)

hihi..hik....oeps...

Hagen Goyvaerts
23 mei 2007, 22:25
Een peiling is maar een peiling, de beste peiling is die van 10 juni. Dan weet iedere politieke partij waar hij aan toe is.
De peiling van VRT geeft onze kandidaten en onze militanten alleszins de moed en de overtuiging om nog een tandje bij te steken in de komende periode tot 10 juni
Watr mijn stemadvies betreft, die is heel duidelijk.
Een stem voor de VLD is ook een stem voor de Sp.a en omgekeerd. CD&V (met of zonder NVA, ze hebben toch niks te protocollen in de koers van het zgn. kartel) daarentegen verzwakt dag na dag haar eisenpakket en binnen de kortste dagen zal er voor de kiezer geen onderscheid meer zijn tussen VLD, Sp.a en CD&V. Het wordt dus echt één pot nat. Bovendien herleiden zowel VLD, als SP.a als CD&V deze verkiezingen tot een soort van kanseliersverkiezingen. Of het nu Yves Verhofstadt of Guy Leterme wordt daar koopt de Vlaming niets mee voor zijn of haar toekomst. En bijgevolg is er maar één alternatief en dat is Vlaams Belang.

C.C.
23 mei 2007, 22:35
Een peiling is maar een peiling, de beste peiling is die van 10 juni. Dan weet iedere politieke partij waar hij aan toe is.
De peiling van VRT geeft onze kandidaten en onze militanten alleszins de moed en de overtuiging om nog een tandje bij te steken in de komende periode tot 10 juni
Watr mijn stemadvies betreft, die is heel duidelijk.
Een stem voor de VLD is ook een stem voor de Sp.a en omgekeerd. CD&V (met of zonder NVA, ze hebben toch niks te protocollen in de koers van het zgn. kartel) daarentegen verzwakt dag na dag haar eisenpakket en binnen de kortste dagen zal er voor de kiezer geen onderscheid meer zijn tussen VLD, Sp.a en CD&V. Het wordt dus echt één pot nat. Bovendien herleiden zowel VLD, als SP.a als CD&V deze verkiezingen tot een soort van kanseliersverkiezingen. Of het nu Yves Verhofstadt of Guy Leterme wordt daar koopt de Vlaming niets mee voor zijn of haar toekomst. En bijgevolg is er maar één alternatief en dat is Vlaams Belang.

Mooi gezegd ! :-)

Stratcat
24 mei 2007, 03:30
Of het nu Yves Verhofstadt of Guy Leterme wordt daar koopt de Vlaming niets mee voor zijn of haar toekomst. En bijgevolg is er maar één alternatief en dat is Vlaams Belang.

Daarmee koopt de Vlaming wel iets voor zijn of haar toekomst?

maddox
24 mei 2007, 08:03
Een peiling is maar een peiling, de beste peiling is die van 10 juni. Dan weet iedere politieke partij waar hij aan toe is.
Denkt U dat echt? U bent ingenieur, en U denkt dat de stemming eerlijk verloopt? Een domme vraag van me. Maar als ik een paar scenario's kan bedenken hoe elke electronische stemming vervalst kan worden, op voorwaarde dat de programmeurs omkoopbaar zijn.



De peiling van VRT geeft onze kandidaten en onze militanten alleszins de moed en de overtuiging om nog een tandje bij te steken in de komende periode tot 10 juni

De VRT is een rood bastion. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.

Wat mijn stemadvies betreft, die is heel duidelijk.
Een stem voor de VLD is ook een stem voor de Sp.a en omgekeerd. CD&V (met of zonder NVA, ze hebben toch niks te protocollen in de koers van het zgn. kartel) daarentegen verzwakt dag na dag haar eisenpakket en binnen de kortste dagen zal er voor de kiezer geen onderscheid meer zijn tussen VLD, Sp.a en CD&V. Het wordt dus echt één pot nat. Bovendien herleiden zowel VLD, als SP.a als CD&V deze verkiezingen tot een soort van kanseliersverkiezingen. Of het nu Yves Verhofstadt of Guy Leterme wordt daar koopt de Vlaming niets mee voor zijn of haar toekomst.

En uiteindelijk is het de PS die alles beslist.


En bijgevolg is er maar één alternatief en dat is Vlaams Belang.

Uiteindelijk zullen ook de Vlaams belangers die zetelen vallen voor de uitspraak macht corrumpeerd.

k9
24 mei 2007, 08:15
Een peiling is maar een peiling, de beste peiling is die van 10 juni. Dan weet iedere politieke partij waar hij aan toe is.
De peiling van VRT geeft onze kandidaten en onze militanten alleszins de moed en de overtuiging om nog een tandje bij te steken in de komende periode tot 10 juni
Watr mijn stemadvies betreft, die is heel duidelijk.
Een stem voor de VLD is ook een stem voor de Sp.a en omgekeerd. CD&V (met of zonder NVA, ze hebben toch niks te protocollen in de koers van het zgn. kartel) daarentegen verzwakt dag na dag haar eisenpakket en binnen de kortste dagen zal er voor de kiezer geen onderscheid meer zijn tussen VLD, Sp.a en CD&V. Het wordt dus echt één pot nat. Bovendien herleiden zowel VLD, als SP.a als CD&V deze verkiezingen tot een soort van kanseliersverkiezingen. Of het nu Yves Verhofstadt of Guy Leterme wordt daar koopt de Vlaming niets mee voor zijn of haar toekomst. En bijgevolg is er maar één alternatief en dat is Vlaams Belang.

En wat zal de vlaming dan krijgen?

Vorenus
24 mei 2007, 08:17
En wat zal de vlaming dan krijgen?


Iets wat de andere partijen beloven maar niet doen.

* Een beter bestuur

* een modelstaat

* armoede bestrijden

* beter milieu

k9
24 mei 2007, 08:20
Iets wat de andere partijen beloven maar niet doen.

* Een beter bestuur

* een modelstaat

* armoede bestrijden

* beter milieu

En hoe zal het VB dit doen? Elke partij zegt dit hoor.

Vorenus
24 mei 2007, 08:22
En hoe zal het VB dit doen? Elke partij zegt dit hoor.


Tuurlijk zegt elke partij dat maar het Vlaams Belang is de enigste partij die nog niet aan de macht is geweest om dit te bewijzen.

k9
24 mei 2007, 08:30
Tuurlijk zegt elke partij dat maar het Vlaams Belang is de enigste partij die nog niet aan de macht is geweest om dit te bewijzen.

En ? Pvda en een boel andere partijen zijn ook nog nooit aan de macht egweest "om het te bewijzen" ik vraag HOE ze het zullen aanpakken, niet verkiezingsslogans, daar ben ik niks mee.

Vorenus
24 mei 2007, 08:31
En ? Pvda en een boel andere partijen zijn ook nog nooit aan de macht egweest "om het te bewijzen" ik vraag HOE ze het zullen aanpakken, niet verkiezingsslogans, daar ben ik niks mee.


Hebben ze zetels om eventuele coalities te vormen voor een regering?

Khonnor
24 mei 2007, 10:03
Iets wat de andere partijen beloven maar niet doen.

1. Een beter bestuur

2. een modelstaat

3. armoede bestrijden

4. beter milieu

1. Daar heb je wel competente en intelligente mensen voor nodig, met dossierkennis.... bij mijn weten lopen er bij het vb zo 1, misschien 2, rond.

2. De invulling hiervan is voor elk individu verschillend.

3. Walen en allochtonen buiten is inderdaad een manier om de armoede te bestrijden... helaas is dit niet de meest respectvolle en intelligente manier.

4. Yeah right... door het kyoto verdrag niet te ondersteunen zeker. :roll:

Savatage
24 mei 2007, 10:44
3. Walen en allochtonen buiten is inderdaad een manier om de armoede te bestrijden... helaas is dit niet de meest respectvolle en intelligente manier.

Wel de meest effectieve 8-)

Khonnor
24 mei 2007, 12:13
Wel de meest effectieve 8-)

Een dergelijk antwoord valt wel te verwachten van een individu dat zich noemt naar een bombastisch puberaal semi-sentimenteel en emotioneel flut metal groepje.... :roll:

Savatage
24 mei 2007, 14:04
Een dergelijk antwoord valt wel te verwachten van een individu dat zich noemt naar een bombastisch puberaal semi-sentimenteel en emotioneel flut metal groepje.... :roll:

T'is eens wat anders als al die r&b en hiphop groepen die het ene nr na het andere overnemen van iemand anders, om er dan wat van hun eigen "gezang" aan toe te voegen.:roll:

Eddy B
24 mei 2007, 20:37
Denkt U dat echt? U bent ingenieur, en U denkt dat de stemming eerlijk verloopt? Een domme vraag van me. Maar als ik een paar scenario's kan bedenken hoe elke electronische stemming vervalst kan worden, op voorwaarde dat de programmeurs omkoopbaar zijn.


OMKOOPBAAR? Sympathie voor de ene of antipathie voor de andere kan al een wereld van verschil maken.

Ik heb nog steeds zware twijfels over de eerlijkheid van de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen. Met de computer tellen gaat bliksemsnel. Waarom dan die late resultaten? Meer tijd om te knoeien?

Ben benieuwd voor deze verkiezingen...

Brandaan
24 mei 2007, 20:42
OMKOOPBAAR? Sympathie voor de ene of antipathie voor de andere kan al een wereld van verschil maken.

Ik heb nog steeds zware twijfels over de eerlijkheid van de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen. Met de computer tellen gaat bliksemsnel. Waarom dan die late resultaten? Meer tijd om te knoeien?

Ben benieuwd voor deze verkiezingen...

Met de computer knoeien hoeft ook niet lang te duren.;-)