PDA

View Full Version : De ultieme keuze


Cynicus
9 juni 2007, 05:36
Voor welke partij gaat u morgen stemmen ?

giserke
9 juni 2007, 09:33
als moderator zou ik deze draad sluiten.

F16_Pilot_B
9 juni 2007, 09:38
Cd&v/nv-a

Cynicus
9 juni 2007, 14:01
als moderator zou ik deze draad sluiten.

Waarom ????????????

Mijn peiling geeft gewoon de essentie weer van waar de verkiezingen morgen over gaan. Of men voor CD&V-NVA, Open VLD, SP.a-Spirit, PVDA, CAP, het groene uitroepteken, LDD of de BUB stemt, maakt in wezen geen verschil uit. Het zijn in essentie allemaal xenocratische pro-immigratiepartijen die zich in de verste niet bekommeren om het Vlaamse karakter van Vlaanderen, en waarvan diegenen die regeringsverantwoordelijkheid dragen of gedragen hebben, een verpletterende verantwoordelijkheid dragen voor het steeds maar groter wordende vreemdelingenprobleem.

Alleen het Vlaams Belang bekommert zich om Vlaanderen.

Pieke
9 juni 2007, 14:05
Waarom ????????????

Mijn peiling geeft gewoon de essentie weer van waar de verkiezingen morgen over gaan. Of men voor CD&V-NVA, Open VLD, SP.a-Spirit, PVDA, CAP, het groene uitroepteken, LDD of de BUB stemt, maakt in wezen geen verschil uit. Het zijn in essentie allemaal xenocratische pro-immigratiepartijen die zich in de verste niet bekommeren om het Vlaamse karakter van Vlaanderen, en waarvan diegenen die regeringsverantwoordelijkheid dragen of gedragen hebben, een verpletterende verantwoordelijkheid dragen voor het steeds maar groter wordende vreemdelingenprobleem.

Alleen het Vlaams Belang bekommert zich om Vlaanderen.

Jaja, cynicus, gelukkig moeten we het allemaal maar sterk relativeren eh

Don Quichote
9 juni 2007, 14:10
Alleen het Vlaams Belang bekommert zich om Vlaanderen.
------------------------

Juist.

Duidelijk te zien in het verleden.
Heb nog nooit een traditionele partij zien opkomen voor Vlaanderen.
Kozen altijd voor belgique en de postjes...allemaal.

Het VB zal de splijtzwam zijn voor dit vreselijke land dat belgique heet.

AdrianHealey
9 juni 2007, 14:19
Waarom ????????????

Mijn peiling geeft gewoon de essentie weer van waar de verkiezingen morgen over gaan. Of men voor CD&V-NVA, Open VLD, SP.a-Spirit, PVDA, CAP, het groene uitroepteken, LDD of de BUB stemt, maakt in wezen geen verschil uit. Het zijn in essentie allemaal xenocratische pro-immigratiepartijen die zich in de verste niet bekommeren om het Vlaamse karakter van Vlaanderen, en waarvan diegenen die regeringsverantwoordelijkheid dragen of gedragen hebben, een verpletterende verantwoordelijkheid dragen voor het steeds maar groter wordende vreemdelingenprobleem.

Alleen het Vlaams Belang bekommert zich om Vlaanderen.

Vlaanderen bestaat niet.

België ook niet, btw.

Toch niet in de zin dat nationalisten het zouden willen.

evilbu
9 juni 2007, 14:34
Alleen het Vlaams Belang bekommert zich om Vlaanderen.
:roll:
Koetjes en kalfjes of gewoon verwijderen. Nodeloos geprovoceer.

Don Quichote
9 juni 2007, 14:52
Beetje geduld.

We gaan dra zien hoe nva bekommerd is voor Vlaanderen.

Metternich
9 juni 2007, 14:57
:roll:
Koetjes en kalfjes of gewoon verwijderen. Nodeloos geprovoceer.²

Zwartengeel
9 juni 2007, 15:01
:roll:
Koetjes en kalfjes of gewoon verwijderen. Nodeloos geprovoceer.

Hoe anders waren de polls die C2C hier steevast plaatste?

spherelike
9 juni 2007, 15:28
Alleen het Vlaams Belang bekommert zich om Vlaanderen.
------------------------

Juist.

Duidelijk te zien in het verleden.
Heb nog nooit een traditionele partij zien opkomen voor Vlaanderen.
Kozen altijd voor belgique en de postjes...allemaal.

Het VB zal de splijtzwam zijn voor dit vreselijke land dat belgique heet.

De walen wat op stang jagen ja, en goe weten dat alleen mist toestemming van de walen dit land ooit vreedzaam jkan gesplits worden.

Je zou bijna denken dat ze net het tegenovergestelde willen bereiken van wat ze zeggen.

ilfalco
9 juni 2007, 16:42
en goe weten dat alleen mist toestemming van de walen dit land ooit vreedzaam jkan gesplits worden.

tja als je dat al zelf gelooft.... De vlaming kan perfect autonoom de onafhnakelijkheid uitroepen. Maar als belgie nog lang blijft bestaan dan blijft er niet veel meer over van vlaanderen.

spherelike
9 juni 2007, 16:53
tja als je dat al zelf gelooft.... De vlaming kan perfect autonoom de onafhnakelijkheid uitroepen. Maar als belgie nog lang blijft bestaan dan blijft er niet veel meer over van vlaanderen.

Dat is geen kwestie van geloof, dat hebben geleerde mannen uitgezocht.
Wie droomt er hier ?
Graag een wettekst die uw standpunt bewijst?

ilfalco
9 juni 2007, 16:54
gewoon een referendum organiseren zoals in montenegro...

spherelike
9 juni 2007, 17:01
gewoon een referendum organiseren zoals in montenegro...

Kan een middel zijn om de "volkwil" aan te tonen, maar is niet genoeg.
Er moet instemming zijn van de andere partij(en).

En dat is toch niet zo verwonderlijk, dat is zo in iedere vorm van samenleven, tenzij er uistapregelingen voorzien zijn (wat niet zo is in belgie), kan één partij de samenwerking niet éénzijdig stopzetten

ilfalco
9 juni 2007, 17:13
vlaanderen kan perfect eenzijdig uit belgie stappen. belgie is eerder vlaanderen aan het opslokken door het uitbreiden van de kanker nl het brusselsgewest. Wat trouwens meer een arabische dan een franstalige stad aan het worden is .

lomeanor
9 juni 2007, 20:04
Hele goede peiling vind ik, Cynicus.

Dit is immers de enige keuze die deze "democratie" ons nog gunt.
Het VB of de regenboog...

evilbu
9 juni 2007, 20:09
Kan een middel zijn om de "volkwil" aan te tonen, maar is niet genoeg.
Er moet instemming zijn van de andere partij(en).

En dat is toch niet zo verwonderlijk, dat is zo in iedere vorm van samenleven, tenzij er uistapregelingen voorzien zijn (wat niet zo is in belgie), kan één partij de samenwerking niet éénzijdig stopzetten

O, werkt dat ook met terugwerkende kracht, hoe denk je dat België ontstaan is?:roll:



Hoe anders waren de polls die C2C hier steevast plaatste?

Die waren even provocerend en ik ben er niet zo rouwig om dat hij eens voor een tijdje banneling is.

spherelike
9 juni 2007, 20:33
vlaanderen kan perfect eenzijdig uit belgie stappen. belgie is eerder vlaanderen aan het opslokken door het uitbreiden van de kanker nl het brusselsgewest. Wat trouwens meer een arabische dan een franstalige stad aan het worden is .

blijft mijn vraag om dat te staven met een wettekst waaruit dit blijkt.
Veel zoekgenot

spherelike
9 juni 2007, 20:35
O, werkt dat ook met terugwerkende kracht, hoe denk je dat België ontstaan is?:roll:


Ik had het over een vreedzame splitsing. Als jullie een revolutie willen zoals 1830 dan denk ik dat het maar eerlijk is om daat dan ook ronduit voor uit te komen

ilfalco
9 juni 2007, 20:39
Ik had het over een vreedzame splitsing. Als jullie een revolutie willen zoals 1830 dan denk ik dat het maar eerlijk is om daat dan ook ronduit voor uit te komen

Er staat ook iets in de wet ( zelfs grondwet) over b-h-v en naleven van de taalwetgeving.

spherelike
9 juni 2007, 20:49
Er staat ook iets in de wet ( zelfs grondwet) over b-h-v en naleven van de taalwetgeving.

Er staat niets in de grondwet over BHV. De situatie daar is niet conform, maar dat is iets anders.

Bovendien wijkt u af. Graag de wettekst die vlaanderen toelaat éénzijdig uit Belgie te stappen.

evilbu
9 juni 2007, 20:56
Ik had het over een vreedzame splitsing. Als jullie een revolutie willen zoals 1830 dan denk ik dat het maar eerlijk is om daat dan ook ronduit voor uit te komen
U schiet in uw eigen voet.
Dus een brutale schandalige afscheiding is wel ok en is voor eeuwig en voor altijd, maar een vreedzame afsplitsing na een referendum in Vlaanderen kan niet.

Dus als de VSA morgen met bruut geweld Iran aanvalt en aanhecht bij het land, dan is dat helemaal ok en moet elk referendum over de toekomst van Iran in heel de VSA gebeuren?

Jan Meuleman
9 juni 2007, 21:00
Graag de wettekst die vlaanderen toelaat éénzijdig uit Belgie te stappen.

Dat is gewoon zelfbeschikkingsrecht.

ilfalco
9 juni 2007, 21:01
U schiet in uw eigen voet.
Dus een brutale schandalige afscheiding is wel ok en is voor eeuwig en voor altijd, maar een vreedzame afsplitsing na een referendum in Vlaanderen kan niet
zeer correct...

spherelike
9 juni 2007, 21:19
U schiet in uw eigen voet.
Dus een brutale schandalige afscheiding is wel ok en is voor eeuwig en voor altijd, maar een vreedzame afsplitsing na een referendum in Vlaanderen kan niet.

Dus als de VSA morgen met bruut geweld Iran aanvalt en aanhecht bij het land, dan is dat helemaal ok en moet elk referendum over de toekomst van Iran in heel de VSA gebeuren?

Wat een onnozele reactie is dat nu ?

Ofwel kies je voor de vreedzame oplossing, en dan is het VB NIET goed bezig.

Owel kies je voor de gewelddadige oplossing, en daar zijn ze wel goe bezig om de andere kant te stigmatiseren, als proffiteur, paria, ..... kwzstie van het juiste klimaat te scheppen. Als ze dan ook zo eerlijk willen zijn om de burger hierover in te lichten dan is dat OK, dan kan de kiezer beslissen welke weg hij kiest.

De geschiedenis is wat ze is, daar is niets aan te veranderen, de toekomt kunnen we misschien kiezen.
Ik kies voor vreedzame oplossingen, en U ?

spherelike
9 juni 2007, 21:20
zeer correct...

Als je maar geen wettekst moet geven, want die is er niet hé ?

ilfalco
9 juni 2007, 21:23
Als vlaanderen na een referendum onafhankelijk wordt dan is dat toch een veel democratische manier dan de wijze waarop belgie ontstaan is.

Trouwens. heeft de vlaming ooit kunnen beslissen over die grondwet? neen dus.


ik erken de belgische grondwet niet. Ze is nl nooit goedgekeurd door het vlaamse volk.

Wel het zelfbeschikkingsrecht der volkeren.

spherelike
9 juni 2007, 21:28
Als vlaanderen na een referendum onafhankelijk wordt dan is dat toch een veel democratische manier dan de wijze waarop belgie ontstaan is.

Trouwens. heeft de vlaming ooit kunnen beslissen over die grondwet? neen dus.


ik erken de belgische grondwet niet. Ze is nl nooit goedgekeurd door het vlaamse volk.

Wel het zelfbeschikkingsrecht der volkeren.

Allemaal zever en VB rethoriek om de grondvraag te ontwijken, en dat weet je maar al te goed. De wet die toelaat éénzijdig op te stppen, die moet je kunnen geven.
Wat jij of het VB legietiem vinden doet er niet toe als het erop aan komt om vlaanderen op de kaart te zetten als onafhankelijke staat.

evilbu
9 juni 2007, 21:30
Wat een onnozele reactie is dat nu ?

Ofwel kies je voor de vreedzame oplossing, en dan is het VB NIET goed bezig.

Owel kies je voor de gewelddadige oplossing, en daar zijn ze wel goe bezig om de andere kant te stigmatiseren, als proffiteur, paria, ..... kwzstie van het juiste klimaat te scheppen. Als ze dan ook zo eerlijk willen zijn om de burger hierover in te lichten dan is dat OK, dan kan de kiezer beslissen welke weg hij kiest.

De geschiedenis is wat ze is, daar is niets aan te veranderen, de toekomt kunnen we misschien kiezen.
Ik kies voor vreedzame oplossingen, en U ?
Onnozel? Ik vind het onnozel om te suggereren dat heel België inspraak moet krijgen in onze onafhankelijkheid. Ik wil geen geweld en ik wil ook niet een scenario zoals in de reportage van dertien december.

spherelike
9 juni 2007, 21:32
Onnozel? Ik vind het onnozel om te suggereren dat heel België inspraak moet krijgen in onze onafhankelijkheid. Ik wil geen geweld en ik wil ook niet een scenario zoals in de reportage van dertien december.

Ik vrees dat dit geen suggestie is, maar de realiteit, of je dat nu graag hebt of niet.

stropdrager
9 juni 2007, 21:34
De walen wat op stang jagen ja, en goe weten dat alleen mist toestemming van de walen dit land ooit vreedzaam jkan gesplits worden.

Je zou bijna denken dat ze net het tegenovergestelde willen bereiken van wat ze zeggen.

Montenegro is ook onafhankelijk geworden zonder toestemming van Servië na een referendum. Perfect democratisch, zonder geweld en onder goedkeurend oog van de internationale gemeenschap.

Nog nooit van het principe zelfbeschikkingsrecht van de volkeren gehoord?

spherelike
9 juni 2007, 21:43
Montenegro is ook onafhankelijk geworden zonder toestemming van Servië na een referendum. Perfect democratisch, zonder geweld en onder goedkeurend oog van de internationale gemeenschap.

Nog nooit van het principe zelfbeschikkingsrecht van de volkeren gehoord?

En daar trek jij je aan op ?

Na de zware balkanoorlog vreedzaam ?
met een internationale gemeenschap die het nationalistische servie een loer wou draaien, en zo klein mogelijk maken.

Je mag hier gerust over het zelfbeschikkingsrecht der volkeren posten, en aanduiden waarop je je baseert om vlaanderen éénzijdig uit Belgie los te maken hoor, veel succes gewenst.

Begin ook al maar te gaan zoeken welke landen ons zullen steunen binnen de EU om ons als onafhankleijke staat op te nemen nadat we éénzijdig uit belgie gestapt zijn.

stropdrager
9 juni 2007, 21:49
En daar trek jij je aan op ?

Na de zware balkanoorlog vreedzaam ?
met een internationale gemeenschap die het nationalistische servie een loer wou draaien, en zo klein mogelijk maken.

Je mag hier gerust over het zelfbeschikkingsrecht der volkeren posten, en aanduiden waarop je je baseert om vlaanderen éénzijdig uit Belgie los te maken hoor, veel succes gewenst.

Begin ook al maar te gaan zoeken welke landen ons zullen steunen binnen de EU om ons als onafhankleijke staat op te nemen nadat we éénzijdig uit belgie gestapt zijn.

Waarom zouden landen zoals Estland, Letland, Litouwen, Slovakije het onafhankelijke Vlaanderen niet erkennen?

U zit hier heel de tijd te zeggen dat er een burgeroorlog zal komen tussen Vlaanderen en Wallonië; wel dat is onzin.
De Balkanoorlog was een tragisch voorval, maar er zijn ook genoeg voorbeelden waar de splitsing op een perfect vreedzame manier is verlopen zoals Tsjechië, Slovakije, Montenegro, Letland, Estland, Litouwen, Oekraïne, de eenmaking van de beide Duitslanden enz...

Karel Hendrik
9 juni 2007, 21:50
Er staat wel degelijk iets in de Grondwet over B-H-V al is dat dan onrechtstreeks.Art.62 van de Grondwet bepaalt immers dat de samenstelling van de kiescolleges door de wet wordt geregeld.
Het gaat hier om een gewone wet waarbij geen bijzondere meerderheid wordt vereist: de kieswet.
Het is ook tegen de kieswet dat het Arbitragehof bezwaren had.
Al het geleuter over een akkoord dat nodig is met de Franstaligen om B-H-V te regelen is dus dikke zever. In de Kamer zijn er 88 Nederlandstaligen en 62 Franstaligen. 75 Nederlandstaligen (de helft van de 150 Kamerleden)volstaan dus om de kiesomschrijving Brussel-Halle-Vilvoorde en Leuven te vervangen door de kiesomschrijvingen Brussel en Vlaams-Brabant. De kiesomschrijving Waals-Brabant bestaat reeds.
En dan maar klagen dat de bedrogen kiezer voor de enige partij stemt die zeker geen toegevingen doet: het Vlaams Belang.
Het probleem werd ingevoerd door Paars-Groen laat ze het nu maar oplossen. Ik betrouw ze in elk geval niet meer.
Als ze het niet oplossen is België dood: na 19.6.2007 kunnen er volgens het Arbitragehof geen legele Federale verkiezingen meer worden georganiseerd voor de Federale Kamers.

stropdrager
9 juni 2007, 21:54
Er staat wel degelijk iets in de Grondwet over B-H-V al si dat dan onrechtstreeks.Art.62 van de Grondwet bepaalt immers dat de samenstelling van de kiescolleges door de wet wordt geregeld.
Het gaat hier om een gewone wet waarbij geen bijzondere meerderheid wordt vereist: de kieswet.
Het is ook tegen de kieswet dat het Arbitragehof bezwaren had.
Al het geleuter over een akkoord dat nodig is met de Franstaligen om B-H-V te regelen is dus dikke zever. In de Kamer zijn er 88 Nederlandstaligen en 62 Franstaligen. 75 Nederlandstaligen (de helft van de 150 Kamerleden)volstaan dus om de kiesomschrijving Brussel-Halle-Vilvoorde te vervangen door de kiesomschrijvingen Brussel en Vlaams-Brabant. De kiesomschrijving Waals-Brabant bestaat reeds.
En dan maar klagen dat de bedrogen kiezer voor de enige partij stemt die zeker geen toegevingen doet: het Vlaams Belang.
Het probleem werd ingevoerd door Paars-Groen laat ze het nu maar oplossen. Ik betrouw ze in elk geval niet meer.

Volledig mee akkoord, daarnaast moet je ook nog rekening houden met artikel 4 van de grondwet, waarin staat dat België is ondergedeeld in 4 taalgebieden. Franstaligen kunnen stemmen ronselen in Nederlandstalig taalgebied, terwijl Nederlandstalige politici geen stemmen kunnen ronselen in Franstalig taalgebied.

spherelike
9 juni 2007, 21:56
Waarom zouden landen zoals Estland, Letland, Litouwen, Slovakije het onafhankelijke Vlaanderen niet erkennen?

U zit hier heel de tijd te zeggen dat er een burgeroorlog zal komen tussen Vlaanderen en Wallonië; wel dat is onzin.
De Balkanoorlog was een tragisch voorval, maar er zijn ook genoeg voorbeelden waar de splitsing op een perfect vreedzame manier is verlopen zoals Tsjechië, Slovakije, Montenegro, Letland, Estland, Litouwen, Oekraïne, de eenmaking van de beide Duitslanden enz...

Ge zult nog eens moeten herlezen denk ik.
Ik vroeg welke vreedzame oplossing het VB heeft om vlaanderen éénzijdig onafhankelijk te krijgen, om welke wetten ze zich baseren, en hoe ze dit zullen doen zonder instemming van de walen, want die instemming zal nog lang uitblijven als het VB ze blijft schofferen.

Je mag gerust de oplossing posten hoor.
Voor uw info, de baltische republieken zijn losgekomen van de USSR toen deze met instemming van alle republieken opgedoekt werd. En slowakije was met onderlinge toestemming, en duitsland is een samenvoeging, geen splitsing.

spherelike
9 juni 2007, 21:59
Er staat wel degelijk iets in de Grondwet over B-H-V al is dat dan onrechtstreeks.Art.62 van de Grondwet bepaalt immers dat de samenstelling van de kiescolleges door de wet wordt geregeld.
Het gaat hier om een gewone wet waarbij geen bijzondere meerderheid wordt vereist: de kieswet.
Het is ook tegen de kieswet dat het Arbitragehof bezwaren had.
Al het geleuter over een akkoord dat nodig is met de Franstaligen om B-H-V te regelen is dus dikke zever. In de Kamer zijn er 88 Nederlandstaligen en 62 Franstaligen. 75 Nederlandstaligen (de helft van de 150 Kamerleden)volstaan dus om de kiesomschrijving Brussel-Halle-Vilvoorde en Leuven te vervangen door de kiesomschrijvingen Brussel en Vlaams-Brabant. De kiesomschrijving Waals-Brabant bestaat reeds.
En dan maar klagen dat de bedrogen kiezer voor de enige partij stemt die zeker geen toegevingen doet: het Vlaams Belang.
Het probleem werd ingevoerd door Paars-Groen laat ze het nu maar oplossen. Ik betrouw ze in elk geval niet meer.
Als ze het niet oplossen is België dood: na 19.6.2007 kunnen er volgens het Arbitragehof geen legele Federale verkiezingen meer worden georganiseerd voor de Federale Kamers.

Jammergenoeg geven de feiten u ongelijk

Nog niet gehoord over de alarmbel procedure ? Blokkering van de instellingen ?

ilfalco
9 juni 2007, 22:00
Nog niet gehoord over de alarmbel procedure ? Blokkering van de instellingen

Wat valt er nog te blokkeren als vlaanderen eenzijdig zijn onafhankelijkheid uitroept?

spherelike
9 juni 2007, 22:05
Wat valt er nog te blokkeren als vlaanderen eenzijdig zijn onafhankelijkheid uitroept?

Ik denk dat we terug aan af zijn, volgens welke wet denk jij dat vlaanderen éénzijdig zijn onafhankelijkheid kan verklaren.

ilfalco
9 juni 2007, 22:12
volgens welke wet denk jij dat vlaanderen éénzijdig zijn onafhankelijkheid kan verklaren.

Dezelfde onbestaande wet waarmee montenegro haar onafhankelijkheid heeft uitgeroepen. onafhankelijkheid moet je nemen, je moet er niet op wachten.

stropdrager
9 juni 2007, 22:17
Ik denk dat we terug aan af zijn, volgens welke wet denk jij dat vlaanderen éénzijdig zijn onafhankelijkheid kan verklaren.

Volgens welke wet mocht België in 1830 zijn onafhankelijkheid uitroepen?

spherelike
9 juni 2007, 22:19
Dezelfde onbestaande wet waarmee montenegro haar onafhankelijkheid heeft uitgeroepen. onafhankelijkheid moet je nemen, je moet er niet op wachten.

montenegro heb ik al een uitgelegd hierboven
NEMEN dus, het is er eindelijk uit.
Dus toch geen wettelijke regeling, we menen dat het ons recht is en we NEMEN waar we denken recht op te hebben.

Zal het onafhankelijke vlaanderen een rechtsstaat zijn ? Of mag je daar ook nemen waar je denkt recht op te hebben?

spherelike
9 juni 2007, 22:22
Volgens welke wet mocht België in 1830 zijn onafhankelijkheid uitroepen?

Mocht het je ontgaan zijn, we zijn nu 2007, er is ondertussen één an ander veranderd in de internationale relaties. Weet u we hebben nu een EU, en verenigde naties, en allerlei rechten en pichten als individu en als staat.

stropdrager
9 juni 2007, 22:24
Jammergenoeg geven de feiten u ongelijk

Nog niet gehoord over de alarmbel procedure ? Blokkering van de instellingen ?

De alarmbelprocedure is idd grondwettelijk verankerd (artikel 54). Maar je mag niet vergeten dat die procedure slechts eenmaal door de leden van een taalgroep ten aanzien van een wetsontwerp/wetsvoorstel wordt toegepast.

De alarmbelprocedure bestaat ondertussen 36 jaar en werd volgens mij slechts eenmaal toegepast.

stropdrager
9 juni 2007, 22:25
Mocht het je ontgaan zijn, we zijn nu 2007, er is ondertussen één an ander veranderd in de internationale relaties. Weet u we hebben nu een EU, en verenigde naties, en allerlei rechten en pichten als individu en als staat.

Dat weet ik zeker. We hebben het internationaal recht en een van de fundamenten van het hedendaags internationaal recht is het zelfbeschikkingsrecht van de volkeren.

ilfalco
9 juni 2007, 22:26
Zal het onafhankelijke vlaanderen een rechtsstaat zijn

Het zal zelfs een veel legitiemere rechtstaat zijn dan belgie want het zal zijn grondwet ter goedkeuring voorleggen aan de vlaming.

En wanneer heb jij de grondwet goedgekeurd?Of uw voorouders?

spherelike
9 juni 2007, 22:32
De alarmbelprocedure is idd grondwettelijk verankerd (artikel 54). Maar je mag niet vergeten dat die procedure slechts eenmaal door de leden van een taalgroep ten aanzien van een wetsontwerp/wetsvoorstel wordt toegepast.

De alarmbelprocedure bestaat ondertussen 36 jaar en werd volgens mij slechts eenmaal toegepast.

Tenzij je aanneemt dat dat belluiden maar pro forma is, weet je toch ook dat het daarmee niet gedaan is.

Als je die alarmbel trekt (wat inderdaad uitzonderlijk is) dan is het menens.
Als iedereen bij zijn standpunt blijft, valt de regering, dus nieuwe verkiezingen, met communautaire campagne, dus met winst voor de communautaire scherpslijpers.
Nieuwe formatiegesprekken met hetzelfde thema op tafel.

Kansen : ofwel afgevoerd van de agenda, ofwel totale blokkering (wat geen splitsing is, die is op dat moment verder af dan ooit), ofwel een koehandel zoals verhofstad geprobeerd heeft en die gelukkig door spirit gestopt is.

Het is dus iets te simpel om te zeggen dat er maar één maal aan de bel kan getrokken worden.

spherelike
9 juni 2007, 22:34
Dat weet ik zeker. We hebben het internationaal recht en een van de fundamenten van het hedendaags internationaal recht is het zelfbeschikkingsrecht van de volkeren.

Zeg eens op welk stuk je je wil beroepen om éénzijdig vlaanderen onafhankelijk te verklaren ?

stropdrager
9 juni 2007, 22:36
Zeg eens op welk stuk je je wil beroepen om éénzijdig vlaanderen onafhankelijk te verklaren ?

Op hetzelfde stukje waarop Montenegro zich onafhankelijk heeft verklaard.

spherelike
9 juni 2007, 22:40
Het zal zelfs een veel legitiemere rechtstaat zijn dan belgie want het zal zijn grondwet ter goedkeuring voorleggen aan de vlaming.

En wanneer heb jij de grondwet goedgekeurd?Of uw voorouders?

Heb jij dan een glazen bol ? Weet jij al wie het onafhankelijke vlaanderen zal leiden (als het er ooit komt) Weet jij of de meerderheid van de eerste gronwettelijke vergadering pro referendum zal zijn ?

Maar genoeg gedroomd over een toekomst die ik waarschijnlijk niet meer zal beleven, daarvoor zijn we nu totaal verkeerd bezig, en het zal niet vlug veranderen heb ik zo de indruk.

Ik weet wat ik moest weten, de onafhankelijkheid wordt GENOMEN en niet verkregen, dat is nu wel duidelijk.

slaapwel

ilfalco
9 juni 2007, 22:41
Dat is overigens volledig in overeenstemming met het recht op zelfbeschikking der volkeren.

spherelike
9 juni 2007, 22:45
Op hetzelfde stukje waarop Montenegro zich onafhankelijk heeft verklaard.

Kan moeilijk, gezien het geen homogeen volk is, en talrijke minderheden telt (niet de recente immigranten). Ze hebben zich er dan ook niet op beroepen.

Mag ik aannemen dat je het eigenlijk niet weet ?

Geen erg hoor, de top van het VB weet het ook nog niet hoe ze het gaan doen (of ze willen het nog niet zeggen hoe ze hun topprioriteit gaan realiseren).

slaapwel

spherelike
9 juni 2007, 22:46
Dat is overigens volledig in overeenstemming met het recht op zelfbeschikking der volkeren.

Weet jij dan op welke passage het VB zich zal beroepen om dat recht te claimen ?

stropdrager
9 juni 2007, 22:50
Kan moeilijk, gezien het geen homogeen volk is, en talrijke minderheden telt (niet de recente immigranten). Ze hebben zich er dan ook niet op beroepen.

Mag ik aannemen dat je het eigenlijk niet weet ?

Geen erg hoor, de top van het VB weet het ook nog niet hoe ze het gaan doen (of ze willen het nog niet zeggen hoe ze hun topprioriteit gaan realiseren).

slaapwel

In Montenegro woont er inderdaad een Servische minderheid, en dan?

Waarom u het Vlaams Belang er vervolgens bijsleurt, is voor mij een raadsel.

Ik volg de actuele en internationale politiek al heel mijn leven op de voet, dus mij onwetend noemen gaat een brug te ver.

(PS: ik raad u ook eens aan om een cursus internationaal recht te volgen).

largo_w
9 juni 2007, 22:52
Ik volg de actuele en internationale politiek al heel mijn leven op de voet, dus mij onwetend noemen gaat een brug te ver.

edde gij nen glazen bol?

stropdrager
9 juni 2007, 22:53
Weet jij dan op welke passage het VB zich zal beroepen om dat recht te claimen ?

Het Vlaams Belang heeft helemaal niets te claimen. Er zijn ook nog Vlaamsgezinden die op andere partijen stemmen. De Vlaamse beweging is een brede beweging.

stropdrager
9 juni 2007, 22:53
edde gij nen glazen bol?

Waar heb ik dat soms gezegd?

largo_w
9 juni 2007, 22:54
Het Vlaams Belang heeft helemaal niets te claimen. Er zijn ook nog Vlaamsgezinden die op andere partijen stemmen. De Vlaamse beweging is een brede beweging.

Zeg maar het vlaams "volk" is een puzzel van allemaal uiteenlopende strekkingen met soms samenhangende frustraties en disinformatie gecombineerd met een schaapjesattitude van hier tot in tokio...

largo_w
9 juni 2007, 22:56
Waar heb ik dat soms gezegd?

je zei alleen dat je heel je leven (das verleden neem ik aan...) de actuele politiek volgde (das heden)...
Maak zelf de som...

ey en pol


relax he


tis mo een graptje!

stropdrager
9 juni 2007, 22:56
Zeg maar het vlaams "volk" is een puzzel van allemaal uiteenlopende strekkingen met soms samenhangende frustraties en disinformatie gecombineerd met een schaapjesattitude van hier tot in tokio...

U beseft toch wel dat dit een racistische uitspraak is?

spherelike
9 juni 2007, 23:01
In Montenegro woont er inderdaad een Servische minderheid, en dan?

Kunnen die zich dan niet op hetzelfde recht beroepen om onafhankelijk van montenegro te worden, en terug in federatie met servie te gaan ?

Waarom u het Vlaams Belang er vervolgens bijsleurt, is voor mij een raadsel.

mocht je het niet weten, het is hun topprogrammapunt, en ze laten ons ook niet weten hoe ze het gaan realiseren.

Ik volg de actuele en internationale politiek al heel mijn leven op de voet, dus mij onwetend noemen gaat een brug te ver.

met mijn excuses, maar u zat er toch naast.

(PS: ik raad u ook eens aan om een cursus internationaal recht te volgen).
Welk deel moet ik beginnen om een wettekst te vinden die éénzijdige afscheuring van vlaanderen toestaat ?

largo_w
9 juni 2007, 23:02
U beseft toch wel dat dit een racistische uitspraak is?

Discriminatoir zou ik het noemen...
Bent u lichtgeraakt?
Wat een leuk antwoord trouwens :roll:

Ze wordt veel te snel racist geroepen ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=qfXf09Z2y04

stropdrager
9 juni 2007, 23:10
Discriminatoir zou ik het noemen...
Bent u lichtgeraakt?
Wat een leuk antwoord trouwens :roll:

Ze wordt veel te snel racist geroepen ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=qfXf09Z2y04

Als ik zeg dat het Marokkaanse volk een puzzel is van uiteenlopende strekkingen met soms samenhangende frustraties en desinformatie gecombineerd met een schaapjesattitude van hier tot in Tokyo; dan zullen vele forummers mij inderdaad een racist noemen.

antivlaamsbelanger
9 juni 2007, 23:12
Alleen het Vlaams Belang bekommert zich om Vlaanderen.
------------------------

Juist.

Duidelijk te zien in het verleden.
Heb nog nooit een traditionele partij zien opkomen voor Vlaanderen.
Kozen altijd voor belgique en de postjes...allemaal.

Het VB zal de splijtzwam zijn voor dit vreselijke land dat belgique heet.

het zijn FEDERALE verkiezingen, het gaat om BELGIË niet enkel om Vlaanderen

stropdrager
9 juni 2007, 23:27
Kunnen die zich dan niet op hetzelfde recht beroepen om onafhankelijk van montenegro te worden, en terug in federatie met servie te gaan ?

Als een deelstaat zich afscheurt, dan aanvaardt de internationale gemeenschap de bestaande grenzen van de deelstaat; wijzigingen zijn dus niet mogelijk. Het is een feit dat secessie vaak nieuwe minderheden creëert. Het recht van de Serviërs dient in dit geval te worden ontwikkeld volgens het recht op zelfbeschikking van de volkeren in een nationale context. Kortom, de Serviërs zijn een beschermde minderheid, en uiteraard ook rechten, maar ik denk niet de internationale gemeenschap het zou aanvaarden mochten de Serviërs terug naar Montenegro gaan.

mocht je het niet weten, het is hun topprogrammapunt, en ze laten ons ook niet weten hoe ze het gaan realiseren.

Het wordt tijd dat we stoppen met redeneren in termen van politieke partijen. De particratie moet afgeschaft worden en vervangen worden door directe democratie.


met mijn excuses, maar u zat er toch naast.


Helemaal niet.

Welk deel moet ik beginnen om een wettekst te vinden die éénzijdige afscheuring van vlaanderen toestaat ?

Het internationaal recht wordt helemaal niet geregeld door wetteksten, maar door verdragen, algemene rechtsbeginselen, resoluties enz...
Een wettekst zul je inderdaad niet vinden.

Ik raad u wel eens aan om de doelstellingen van de Verenigde Naties te lezen. Daarin staat het zelfbeschikkingsrecht van de volkeren heel duidelijk vermeld.

spherelike
10 juni 2007, 08:31
Het internationaal recht wordt helemaal niet geregeld door wetteksten, maar door verdragen, algemene rechtsbeginselen, resoluties enz...
Een wettekst zul je inderdaad niet vinden.

Ik raad u wel eens aan om de doelstellingen van de Verenigde Naties te lezen. Daarin staat het zelfbeschikkingsrecht van de volkeren heel duidelijk vermeld.

Als u het zo goed kent, dan weet u ongetwijfeld ook dat heel die paragraaf gaat over de dekolonisatie.
Door welke staat wordt vlaanderen gekoloniseerd? Verdrukt? Welke staat steelt onze natuurlijke rijkdommen ?
Dan weet U ongetwijfeld ook dat internationale juristen dit NIET toepasbaar vinden op Vlaanderen.

U en uw medestanders (dus geen partijen meer) eigenen zich een recht toe om hun droom na te streven, dat eigenlijk niet toepasbaar is in de belgische context.

Mag ik het er dus bij houden dat alleen scheiding met onderlinge toestemming de enige vreedzame oplossing is ? Of had u nog ander teksten op het oog?

stropdrager
13 juni 2007, 12:44
Als u het zo goed kent, dan weet u ongetwijfeld ook dat heel die paragraaf gaat over de dekolonisatie.
Door welke staat wordt vlaanderen gekoloniseerd? Verdrukt? Welke staat steelt onze natuurlijke rijkdommen ?
Dan weet U ongetwijfeld ook dat internationale juristen dit NIET toepasbaar vinden op Vlaanderen.

U en uw medestanders (dus geen partijen meer) eigenen zich een recht toe om hun droom na te streven, dat eigenlijk niet toepasbaar is in de belgische context.

Mag ik het er dus bij houden dat alleen scheiding met onderlinge toestemming de enige vreedzame oplossing is ? Of had u nog ander teksten op het oog?

Het zelfbeschikkingsrecht voor volkeren gaat niet alleen over de dekolonisatie. Hoe verklaart u dan de het uiteenvallen van Joegoslavië, Tsjechoslovakije, de Sovjet-Unie, de hereniging van Duitsland, de onafhankelijkheid van Eritrea en Oost-Timor.

Het zelfbeschikkingsrecht voor volkeren is vandaag nog steeds een van de belangrijkste peilers van de Verenigde Naties.

spherelike
13 juni 2007, 13:02
Het zelfbeschikkingsrecht voor volkeren gaat niet alleen over de dekolonisatie. Hoe verklaart u dan de het uiteenvallen van Joegoslavië, Tsjechoslovakije, de Sovjet-Unie, de hereniging van Duitsland, de onafhankelijkheid van Eritrea en Oost-Timor.

Het zelfbeschikkingsrecht voor volkeren is vandaag nog steeds een van de belangrijkste peilers van de Verenigde Naties.

Met na vele strubbelingen, uiteidelijk toch onderlinge toestemming.

Ja als het over neo kolonialisme gaat.

Wat u uzelf probeert wijstemaken, om uw droom levendig te houden is uw zaak, maar probeer anderen niets wijs te maken.
De zaak van het zelfbeschikkingsrecht werd al helemaal uitgeklaard,

spherelike
13 juni 2007, 13:02
Het zelfbeschikkingsrecht voor volkeren gaat niet alleen over de dekolonisatie. Hoe verklaart u dan de het uiteenvallen van Joegoslavië, Tsjechoslovakije, de Sovjet-Unie, de hereniging van Duitsland, de onafhankelijkheid van Eritrea en Oost-Timor.

Het zelfbeschikkingsrecht voor volkeren is vandaag nog steeds een van de belangrijkste peilers van de Verenigde Naties.

Met na vele strubbelingen, uiteidelijk toch onderlinge toestemming.

Ja als het over neo kolonialisme gaat.

Wat u uzelf probeert wijstemaken, om uw droom levendig te houden is uw zaak, maar probeer anderen niets wijs te maken.
De zaak van het zelfbeschikkingsrecht werd al helemaal uitgeklaard, nog

spherelike
13 juni 2007, 13:02
Het zelfbeschikkingsrecht voor volkeren gaat niet alleen over de dekolonisatie. Hoe verklaart u dan de het uiteenvallen van Joegoslavië, Tsjechoslovakije, de Sovjet-Unie, de hereniging van Duitsland, de onafhankelijkheid van Eritrea en Oost-Timor.

Het zelfbeschikkingsrecht voor volkeren is vandaag nog steeds een van de belangrijkste peilers van de Verenigde Naties.

Met na vele strubbelingen, uiteidelijk toch onderlinge toestemming.

Ja als het over neo kolonialisme gaat.

Wat u uzelf probeert wijstemaken, om uw droom levendig te houden is uw zaak, maar probeer anderen niets wijs te maken.
De zaak van het zelfbeschikkingsrecht werd al helemaal uitgeklaard, nog onder Van Den Brande in het vlaams parlement, met advies van eminente juristen. Ondertussen is belgie nog meer gefederalsieerd , zodat er nog minder reden is om een soort "overheersing" in te roepen.

Alle partijvoorzitters (behalve Van Hecke) waren het erover eens dat er enkel iets kan bewegen mits akkoord van de Walen. Van hecke heeft dit niet tegengesproken en ook niets gezegd over éénzijdige mogelijkheden, en hij weet verdomd goed waarom.

stropdrager
13 juni 2007, 13:05
Met na vele strubbelingen, uiteidelijk toch onderlinge toestemming.

Ja als het over neo kolonialisme gaat.

Wat u uzelf probeert wijstemaken, om uw droom levendig te houden is uw zaak, maar probeer anderen niets wijs te maken.
De zaak van het zelfbeschikkingsrecht werd al helemaal uitgeklaard, nog onder

Stel: Vlaanderen verklaart morgen op een volstrekt democratische en vreedzame wijze zijn onafhankelijkheid; wat gaat Wallonië dan doen?
Zullen ze dan de oorlog verklaren aan Vlaanderen?

spherelike
13 juni 2007, 13:12
Stel: Vlaanderen verklaart morgen op een volstrekt democratische en vreedzame wijze zijn onafhankelijkheid; wat gaat Wallonië dan doen?
Zullen ze dan de oorlog verklaren aan Vlaanderen?

Volgens mij komen de waalse politici en de internationale gemeenschap de eerste dag niet meer bij van het lachen. Nog zelden zal een ontwikkelde regio zich zo internationaal belachelijk gemaakt hebben als wij met zo een verklaring.

De walen hoeven niets te doen, alleen zien wat er in de praktijk gebeurt, en reageren op elke onwettelijke actie van vlaanderen, bij de EU en bij internationale gerechtshoven, waar ze op één been hun gelijk zullen halen.

stropdrager
13 juni 2007, 13:22
Volgens mij komen de waalse politici en de internationale gemeenschap de eerste dag niet meer bij van het lachen. Nog zelden zal een ontwikkelde regio zich zo internationaal belachelijk gemaakt hebben als wij met zo een verklaring.

De walen hoeven niets te doen, alleen zien wat er in de praktijk gebeurt, en reageren op elke onwettelijke actie van vlaanderen, bij de EU en bij internationale gerechtshoven, waar ze op één been hun gelijk zullen halen.

Als er een democratisch referendum plaatsvindt in Vlaanderen met steun van de internationale gemeenschap en de Europese Unie (zoals vorig jaar in Montenegro), waarom zouden wij ons dan belachelijk maken?:roll:

Hoe verklaart u dan ook dat in Joegoslavië het uitgerekend Slovenië was (de rijkst deelrepubliek van Joegoslavië) dat zich als eerste onafhankelijk heeft verklaard?
Heeft Slovenië zich belachelijk gemaakt?

spherelike
13 juni 2007, 13:29
Als er een democratisch referendum plaatsvindt in Vlaanderen met steun van de internationale gemeenschap en de Europese Unie (zoals vorig jaar in Montenegro), waarom zouden wij ons dan belachelijk maken?:roll:

Hoe verklaart u dan ook dat in Joegoslavië het uitgerekend Slovenië was (de rijkst deelrepubliek van Joegoslavië) dat zich als eerste onafhankelijk heeft verklaard?
Heeft Slovenië zich belachelijk gemaakt?

ALS .... som eens de landen op waar je zeker van bent dat ze dit op voorhand zullen steunen?

We hebben het tot nu toe over vreedzaam gehad, in slovenie was er oorlog voorafgaand aan de onafhankelijkheid.

stropdrager
13 juni 2007, 13:29
Wat u uzelf probeert wijstemaken, om uw droom levendig te houden is uw zaak, maar probeer anderen niets wijs te maken.
De zaak van het zelfbeschikkingsrecht werd al helemaal uitgeklaard,

U kent toch ook de verkiezingsuitslagen, hoop ik? Als er een zaak duidelijk is, is dat Vlaanderen voor meer autonomie heeft gekozen.

Het valt toch wel op dat de partijen die pleiten voor meer Vlaamse autonomie en Vlaamse onafhankelijkheid het goed doen (52/88 zetels), terwijl de belgischgezinde, paarse partijen in Vlaanderen afgestraft werden.

stropdrager
13 juni 2007, 13:33
ALS .... som eens de landen op waar je zeker van bent dat ze dit op voorhand zullen steunen?

We hebben het tot nu toe over vreedzaam gehad, in slovenie was er oorlog voorafgaand aan de onafhankelijkheid.

De oorlog duurde 10 dagen en er vielen 76 doden. Zo een zware oorlog was dat toch niet.

Ondertussen doet de Sloveens economie het heel goed: ze zijn het rijkste land van het voormalige Oost-Europa. Ze betalen er ondertussen ook al met de Euro.

Zou Slovenië het economisch ook zo goed gedaan hebben mochten ze nog deel uitmaken van Joegoslavië?

spherelike
13 juni 2007, 13:48
U kent toch ook de verkiezingsuitslagen, hoop ik? Als er een zaak duidelijk is, is dat Vlaanderen voor meer autonomie heeft gekozen.

Het valt toch wel op dat de partijen die pleiten voor meer Vlaamse autonomie en Vlaamse onafhankelijkheid het goed doen (52/88 zetels), terwijl de belgischgezinde, paarse partijen in Vlaanderen afgestraft werden.

Dat is één verklaring

Wat was het alternatief voor het wanbestuur van sommige paarse ministers.

Wat was het alternatief voor echte donkerblauwe kiezers.

Het valt me trouwens heel erg op dat de "Belgicistische" CD&V van vóór de verkiezingen nu plots tot het vlaamse kamp behoort. Ruikt verdacht naar mnipulatie om te proberen iets te bewijzen dat er niet is.

spherelike
13 juni 2007, 13:56
De oorlog duurde 10 dagen en er vielen 76 doden. Zo een zware oorlog was dat toch niet.

Ondertussen doet de Sloveens economie het heel goed: ze zijn het rijkste land van het voormalige Oost-Europa. Ze betalen er ondertussen ook al met de Euro.

Zou Slovenië het economisch ook zo goed gedaan hebben mochten ze nog deel uitmaken van Joegoslavië?

Ja een klein oorlogske, dat moet kunnen hé, zoiets kan je gemakkelijk controleren, je hebt er weinig last van als je niet tot de slachtoffers behoort, en daarna wordt het zoveel beter.

Ik dacht dat we een hoger niveau van beschaving bereikt hadden, en geschillen konden oplossen zonder erop te kloppen of erger, maar dat zal wel weer ouderwets zijn zeker. Volgens mij velagen we ons tot het niveau van de eerste de beste bananenrepubliek.

Ik vraag me af moest het ooit zover komen, wat de houding van de NAVO en de EU zou zijn, en of die dit zouden toelaten. Volgens mij eindigen we dan als mandaatgebied, waar we niets meer te zeggen hebben, en betalen we ons blauw aan vergoedingen voor een vredesmacht en waarnemers. Tot zover de vooruitgang

stropdrager
13 juni 2007, 14:12
Ja een klein oorlogske, dat moet kunnen hé, zoiets kan je gemakkelijk controleren, je hebt er weinig last van als je niet tot de slachtoffers behoort, en daarna wordt het zoveel beter.

Ik keur de tiendaagse oorlog zeker en vast niet goed. Het Joegoslavische leger viel Slovenië binnen nadat Slovenië zich onafhankelijk had verklaard. Maar laat ons eerlijk zijn: een massale slachting was die tiendaagse oorlog niet (ter vergelijking: op 11 maart 2004 stierven er in Madrid 200 doden).

En Slovenië doet het vandaag heel goed.


Ik dacht dat we een hoger niveau van beschaving bereikt hadden, en geschillen konden oplossen zonder erop te kloppen of erger, maar dat zal wel weer ouderwets zijn zeker. Volgens mij velagen we ons tot het niveau van de eerste de beste bananenrepubliek.


Vlaanderen moet onafhankelijk worden op een volkomen vreedzame manier, natuurlijk. Geen enkele Vlaams-nationalist wil een burgeroorlog.
De Vlaamse ontvoogdingsstrijd is trouwens op een vreedzame manier verlopen.

Trouwens, op welke manier is uw geliefde België onafhankelijk geworden? Waren er geen rellen tussen het Nederlandse leger en de Franstalige oproerkraaiers?

Ik vraag me af moest het ooit zover komen, wat de houding van de NAVO en de EU zou zijn, en of die dit zouden toelaten. Volgens mij eindigen we dan als mandaatgebied, waar we niets meer te zeggen hebben, en betalen we ons blauw aan vergoedingen voor een vredesmacht en waarnemers. Tot zover de vooruitgang

Op zulke onzin kan ik nu eens moeilijk reageren.

spherelike
13 juni 2007, 14:46
Trouwens, op welke manier is uw geliefde België onafhankelijk geworden? Waren er geen rellen tussen het Nederlandse leger en de Franstalige oproerkraaiers?

Twee fouten:

1. Iemand die de niet realistische wensballonnetjes van flaminganten doorprikt, is geen belgicist, het is iemand die de slogans en de simpele oplossingen, die door lepe kerels, die zelf beter weten, verspreidt worden, grondig beu is. Vlaanderen kan onafhankelijk worden als het zich op een ordentelijke manier losmaakt van Belgie, met instemming van internationale organen. Maar om mij te overtuigen wil ik ook eerst een VOLLEDIGE kosten/baten analyse zien van een onafhankelijk vlaanderen. De transferts komen genoeg in the picture, alhoewel de bedragen nogal verschillen. Maar wat kost een onafhankelijk vlaanderen, aan infrastuctuur, vertegenwoordigingen, ...... waar we dan alleen moeten voor opdraaien, daarvan heb ik nog nooit een cijfer gezien.

2. Het verleden is enkel nuttig om het heden te begrijpen, en reeds gemaakte fouten niet opnieuw te doen. Als legitimatie voor het heden en voor de toekomst is het verleden waardeloos.

stropdrager
13 juni 2007, 15:52
1. Iemand die de niet realistische wensballonnetjes van flaminganten doorprikt, is geen belgicist, het is iemand die de slogans en de simpele oplossingen, die door lepe kerels, die zelf beter weten, verspreidt worden, grondig beu is. Vlaanderen kan onafhankelijk worden als het zich op een ordentelijke manier losmaakt van Belgie, met instemming van internationale organen. Maar om mij te overtuigen wil ik ook eerst een VOLLEDIGE kosten/baten analyse zien van een onafhankelijk vlaanderen. De transferts komen genoeg in the picture, alhoewel de bedragen nogal verschillen. Maar wat kost een onafhankelijk vlaanderen, aan infrastuctuur, vertegenwoordigingen, ...... waar we dan alleen moeten voor opdraaien, daarvan heb ik nog nooit een cijfer gezien.



De eisen van de flaminganten zijn heel realistisch. Steeds meer Vlamingen beseffen dat België vierkant draait en dat er oplossingen moeten komen. Steeds meer Vlamingen willen meer Vlaanderen en minder België.

Een ding is duidelijk: de vraag is niet meer of België zal blijven bestaan, de vraag is wanneer België zal ophouden te bestaan. Een onafhankelijk Vlaanderen komt er zeker.

Natuurlijk zal Vlaanderen op een ordentelijke manier onafhankelijk worden; een referendum,georganiseerd met steun van de internationale gemeenschap, volstaat om onze onafhankelijkheid te bekrijgen. (een voorbeeld is Montenegro).

Natuurlijk is een onafhankelijk Vlaanderen financieel voordelig: geen transfers meer naar Wallonië (tenzij via de Europese Unie) en ook een veel eenvoudigere staatsstructuur. Het huidige Belgische federalisme kost namelijk ook heel veel geld.

spherelike
13 juni 2007, 17:31
De eisen van de flaminganten zijn heel realistisch. Steeds meer Vlamingen beseffen dat België vierkant draait en dat er oplossingen moeten komen. Steeds meer Vlamingen willen meer Vlaanderen en minder België.
.
We hadden het toch niet over de eisen of de wensen, we hadden het over de manier waarop.

Een ding is duidelijk: de vraag is niet meer of België zal blijven bestaan, de vraag is wanneer België zal ophouden te bestaan. Een onafhankelijk Vlaanderen komt er zeker.
.
Ieder zijn mening, ik denk van niet, omdat VB en in mindere mate ook NVA het leuk vindt om walen te schofferen, vooral voor eigen vlaams stemgebruik. Dit werkt contraproductief voor de broodnodige dialoog die aan elke kleine stap moet voorafgaan, en eigenlijk contraproductief om hun programma waar te maken. Ondertussen zal europa groeien, en zal de noodzaak van een kleine onafhankelijke voorschoot grond er door ingehaad worden. We eindigen misschien nog als europees hoofdstedelijk gebied, multicultureel, meertalig, internationaal. Wat mij betreft zal ik niet ongelukkig sterven, mocht vlaanderen nog niet onafhankelijk zijn. Ik geloof niet in landen en grenzen en enge hokjes en in nationalisme als drijfveer.

Natuurlijk zal Vlaanderen op een ordentelijke manier onafhankelijk worden; een referendum,georganiseerd met steun van de internationale gemeenschap, volstaat om onze onafhankelijkheid te bekrijgen. (een voorbeeld is Montenegro).

Nogmaals, daar wou de internationaéle gemeenschap de grote Boeman Servie een loer draaien, en kleiner maken, dat is een gans andere situatie als Belgie. Nogmaals, welke landen zie jij bereid een onafhankelijk vlaanderen te steunen, en onder welke voorwaarden? Internationaal wordt de vlaams waalse problematiek nog steeds aan zien als stammentwisten, en als je ze bekijkt tov de problemen op wereldschaal, hebben ze nog gelijk ook. ik wens je veel succes in je zoektocht.

Natuurlijk is een onafhankelijk Vlaanderen financieel voordelig: geen transfers meer naar Wallonië (tenzij via de Europese Unie) en ook een veel eenvoudigere staatsstructuur. Het huidige Belgische federalisme kost namelijk ook heel veel geld.
En een vlaamse hoofdstad met huisvesting voor de ambtenaren, de infrastructuur er naartoe, vertegenwoordigingen in zowat alle landen en alle organisaties exclusief voor vlaanderen, in het beste geval verdeling, maar bij éénzijdigheid achterlaten van alles wat federaal is qua gebouwen, patrimonium, kunst, ......
Waarom is er nog niemand die daar ooit eens een studie van gemaakt heeft, of bestaat die wel, maar niet dienstig voor het doel, en dus achtergehouden. Het is toch eigenaardig als zo een deel van de bevolking droomt van een onafhankelijk vlaanderen, dat dergelijke studie nooit gemaakt werd, geen partij gaf daar opdracht toe, geen studiedienst publiceert daar cijfers over, tenzij die transfert. Wat éénzijdig om geloofwaardig te zijn. In een normaal bedrijf zou een dergelijk éénzijdig rapport nogal ne gang gaan, inclusief de opsteller. Wat mij doet veronderstellen dat een onafhankelijk vlaanderen eerden een "geloof" is dan een rationeel middel om het eventueel beter te hebben.

Hopelijk doe je dit niet weer af alsof ik een belgicist zou zijn.

Jan Meuleman
13 juni 2007, 17:35
Hopelijk doe je dit niet weer af alsof ik een belgicist zou zijn.

Ben je dat niet?

spherelike
13 juni 2007, 17:41
Ben je dat niet?

Ik denk van niet, ik ben evenmin lid van het blinde nationalisme, dat geen oog heeft voor de realiteit van de situatie, en zichzelf paait met allerlei denkbeeldige pistes.

stropdrager
13 juni 2007, 17:52
Ieder zijn mening, ik denk van niet, omdat VB en in mindere mate ook NVA het leuk vindt om walen te schofferen, vooral voor eigen vlaams stemgebruik. Dit werkt contraproductief voor de broodnodige dialoog die aan elke kleine stap moet voorafgaan, en eigenlijk contraproductief om hun programma waar te maken. Ondertussen zal europa groeien, en zal de noodzaak van een kleine onafhankelijke voorschoot grond er door ingehaad worden. We eindigen misschien nog als europees hoofdstedelijk gebied, multicultureel, meertalig, internationaal. Wat mij betreft zal ik niet ongelukkig sterven, mocht vlaanderen nog niet onafhankelijk zijn. Ik geloof niet in landen en grenzen en enge hokjes en in nationalisme als drijfveer.


http://www.fdf.be/
http://www.carrefour.be/
Alvast veel leesplezier gewenst.


Nogmaals, daar wou de internationaéle gemeenschap de grote Boeman Servie een loer draaien, en kleiner maken, dat is een gans andere situatie als Belgie. Nogmaals, welke landen zie jij bereid een onafhankelijk vlaanderen te steunen, en onder welke voorwaarden? Internationaal wordt de vlaams waalse problematiek nog steeds aan zien als stammentwisten, en als je ze bekijkt tov de problemen op wereldschaal, hebben ze nog gelijk ook. ik wens je veel succes in je zoektocht.


Waarom zou een land als Slovakije het onafhankelijke Vlaanderen dat op een vreedzame en democratische manier tot stand is gekomen niet erkennen?


En een vlaamse hoofdstad met huisvesting voor de ambtenaren, de infrastructuur er naartoe, vertegenwoordigingen in zowat alle landen en alle organisaties exclusief voor vlaanderen, in het beste geval verdeling, maar bij éénzijdigheid achterlaten van alles wat federaal is qua gebouwen, patrimonium, kunst, ......
Waarom is er nog niemand die daar ooit eens een studie van gemaakt heeft, of bestaat die wel, maar niet dienstig voor het doel, en dus achtergehouden. Het is toch eigenaardig als zo een deel van de bevolking droomt van een onafhankelijk vlaanderen, dat dergelijke studie nooit gemaakt werd, geen partij gaf daar opdracht toe, geen studiedienst publiceert daar cijfers over, tenzij die transfert. Wat éénzijdig om geloofwaardig te zijn. In een normaal bedrijf zou een dergelijk éénzijdig rapport nogal ne gang gaan, inclusief de opsteller. Wat mij doet veronderstellen dat een onafhankelijk vlaanderen eerden een "geloof" is dan een rationeel middel om het eventueel beter te hebben.


Wat wil je nu zeggen? Dat een onafhankelijk Vlaanderen een verspilling van geld zal zijn? U weet toch ook dat in Wallonië 40% van de actieve bevolking voor de overheid werkt, terwijl dat in Vlaanderen slechts 25% is.
De staatsstructuur zal in een onafhankelijk Vlaanderen veel eenvoudiger en transparanter zijn dan in het huidige federale België.

Wat de hoofdstad van Vlaanderen betreft: we laten gewoon de Brusselaars zelf beslissen of ze deel willen uitmaken van een onafhankelijk Vlaanderen. Als ze dat willen, zijn ze welkom; indien ze dat niet willen: dan moeten ze ook geen deel uitmaken van Vlaanderen.

spherelike
13 juni 2007, 18:22
http://www.fdf.be/
http://www.carrefour.be/
Alvast veel leesplezier gewenst.
.

Ik hoef dat niet te lezen, de walen vragen niets, en hebben er alle belang bij dat de status quo blijft. Ze kunnen dus beschermd door de wetten die hun rechten garanderen zoveel schelden als ze willen. Niet dat ik het goedkeur, maar het doorkruist hun straegie niet. Een partij die daarentegen iets van de ander wil gedaan krijgen, mag zijn mening gerust blijven zeggen, liefst met bewijs en cijfers, maar laat best de "koosnaampjes" achterwege. Dat is toch elementair, of niet ?



Waarom zou een land als Slovakije het onafhankelijke Vlaanderen dat op een vreedzame en democratische manier tot stand is gekomen niet erkennen?
.

Ik zou het niet weten, misschien om dat ander grote landen druk uitoefenen om het niet te doen ? Zie het onde ogen, de waals underdog zal veel meer internationale sympathie krijgen dan het egoistische rijke Vlaanderen, en dat zullen de woorden zijn die internationaal zullen gebruikt worden. Er is weinig sympathie voor de vlaamse zaak, en aan wiens gedrag zouden we dat nu weer danken ?


Wat wil je nu zeggen? Dat een onafhankelijk Vlaanderen een verspilling van geld zal zijn? U weet toch ook dat in Wallonië 40% van de actieve bevolking voor de overheid werkt, terwijl dat in Vlaanderen slechts 25% is.
De staatsstructuur zal in een onafhankelijk Vlaanderen veel eenvoudiger en transparanter zijn dan in het huidige federale België.

Wat de hoofdstad van Vlaanderen betreft: we laten gewoon de Brusselaars zelf beslissen of ze deel willen uitmaken van een onafhankelijk Vlaanderen. Als ze dat willen, zijn ze welkom; indien ze dat niet willen: dan moeten ze ook geen deel uitmaken van Vlaanderen.
Ik heb het niet over Brussel. Ik werk er , en voor mij staat vast dat brussel niet zal meedoen met vlaanderen, en we dus een nieuwe hoofdstad zullen moeten kiezen, en administratieve gebouwen uit de grond stamen, en infrastructurr, en ....
Maar als je geen extra kosten wil zien, dan zijn ze er ook niet voor u. Ik heb nergen beweerd dat vlaamse onafhankelijkheid meer zal kosten, ik ben alleen wantrouwig dat het wel eens zo zou kunnen zijn, omdat niemand ooit een poging gepubliceerd heeft om de kosten naast de baten te zetten. voor mij is dat verdacht. Professioneel stuur ik dergelijk dossier terug naar de maker met een fikse uitbrander erbij. Als het over vlaanderen gaat is een goed en volledig dossier blijkbaar een overbodige luxe, daar moet je in geloven blijkbaar, en aannemen dat er een batig saldo in de operatie zit.
Bovendien zullen er nog jaren daarna uitdovende transferts zijn, mensen die net als vlamingen een deel van hun carriere al afgedragen hebben in de nationale kassen, moeten net als die vlamingen proportioneel dezelfde uitkering kunnen krijgen alsof er niet gesplitst werd. Of zien nationalisten dat zo niet ?

Cynicus
17 juni 2007, 12:23
Ik stel vast dat de kiezers van de conventionele partijen er blijkbaar moeite mee hebben toe te geven dat voormelde partijen in feite xenocratische multiculsleurpartijen zijn. Blijkbaar zijn vele kiezers van de klassieke partijen dan toch niet even multicultureel ingesteld dan de top van die partijen.