PDA

View Full Version : Voorlopige uitslagen


koewachtenaar
10 juni 2007, 15:21
De Decker kan de drempel wel eens halen ,maar niet ten koste van het vlaams belang.

Spa kan wel eens meer slaag krijgen dan de vld.

Burry
10 juni 2007, 15:28
Inderdaad, het ziet er tot nu toe naar uit dat de SP.a niet moet onderdoen voor de VLD wat betreft verlies.

Maar ik zou de VLD toch graag niet hoger dan 17% zien.

kenzo
10 juni 2007, 15:29
ik vind voorlopig de vooruitgang van VB toch niet denderend... Gok rond de 1,5 - 2 %
Is natuurlijk nog altijd vooruitgang, maar hopelijk komt er toch wat meer bij ;-)

Sta idd verbaasd van de uitslagen van LDD én van het verlies van SPa, niet dat ik daar rouwig om ben.

Wat wel duidelijk lijkt - opnieuw tot nu toe - dat Vlaanderen opnieuw rechts kiest...

manta
10 juni 2007, 15:45
Het VB gaat erop vooruit .... traag maar zeker se ...
Dedecker gaat er serieus op vooruit .... toch verbazend veel ....
Ze gaan er toch rekening mee moeten houden...

Argusx43
10 juni 2007, 15:49
Blijkt weer dat je van opiniepeilingen niet veel moet geloven. Mensen geven niet gauw toe dat ze VB of LDD stemmen.

Argusx43
10 juni 2007, 15:49
Blijkt weer dat je van opiniepeilingen niet veel moet geloven. Mensen geven niet gauw toe dat ze VB of LDD stemmen.

baseballpolitieker
10 juni 2007, 15:50
Ja opmerkelijke resultaten...

Werkt da forum hier nu weer normaal?

Marlboro
10 juni 2007, 16:23
Wij vb'ers zijn realistisch.
Als we altijd rond de 18% blijven hangen is dat oke zenne.
Zolang we nergens bv zoals sp-a nu met soms meer dan 12% achteruit gaan dan ben ik content.

Marlboro
10 juni 2007, 16:36
Wij vb'ers zijn realistisch.
Als we altijd rond de 18% blijven hangen is dat oke zenne.
Zolang we nergens bv zoals sp-a nu met soms meer dan 12% achteruit gaan dan ben ik content.

kenzo
10 juni 2007, 17:40
ik maak me ook net de bedenking...
Na het debacle inzake de toetrede van DeDecker bij de NVA kan Leterme toch niet gaan samenwerken met hem...

of ben ik nu te naiëf??

solidarnosc
10 juni 2007, 17:41
ik maak me ook net de bedenking...
Na het debacle inzake de toetrede van DeDecker bij de NVA kan Leterme toch niet gaan samenwerken met hem...

of ben ik nu te naiëf??


Wat denk je zelf?;-) Dedecker heeft altijd de ambitie gehad om minister te worden. Waarom dan nu niet? SP.a krijgt rake klappen alleen is het jammer dat links (PVDA, CAP, Groen!) daar weinig van lijkt te profiteren. Waar we nood aan hebben is een charismatische figuur links van de SP.a al la Oskar Lafontaine, Marijnissen, Sheridan, Besancenot. Dan zouden we in combinatie met voldoende middelen best de kiesdrempel kunnen halen.

kenzo
10 juni 2007, 17:44
haha
idd...
Leterme zei ook net dat hij met alle partijen zou gaan praten, dus ;)

Percalion
10 juni 2007, 18:03
Wat denk je zelf?;-) Dedecker heeft altijd de ambitie gehad om minister te worden. Waarom dan nu niet? SP.a krijgt rake klappen alleen is het jammer dat links (PVDA, CAP, Groen!) daar weinig van lijkt te profiteren. Waar we nood aan hebben is een charismatische figuur links van de SP.a al la Oskar Lafontaine, Marijnissen, Sheridan, Besancenot. Dan zouden we in combinatie met voldoende middelen best de kiesdrempel kunnen halen.

Ik vind het toch 'n beetje tragisch dat, met de helft van de stembureaus binnen, de CAP blijkbaar voor de Senaat evenveel stemmen heeft gehaald als Nee en "Stijn".

Percalion
10 juni 2007, 18:03
Enfin, tragisch - hilarisch is misschien een beter woord. :D

Dieterius
10 juni 2007, 18:08
Ik vind het toch 'n beetje tragisch dat, met de helft van de stembureaus binnen, de CAP blijkbaar voor de Senaat evenveel stemmen heeft gehaald als Nee en "Stijn".

Geloof er nu es niets van dat jij dat jammer vindt :lol:

Ik vind het jammer dat zoals al gezegd links (en dan vooral SP.A-spirit) enorm veel verlies maakt, en VLD niet? Ik vraag me af wat de oorzaak daarvan zou kunnen zijn? Nu ja, zoals al lang duidelijk was: Leterme is premier! De coalitie zal (in mijn ogen toch) oranje rood zijn, want oranje blauw zal volgens mij niet echt draaien!)

andev
10 juni 2007, 18:13
Ben naar de VRT berichtgeving aan het kijken en de gezichten van de nieuwslezers van deze rode burcht zijn om in te kaderen...

Percalion
10 juni 2007, 18:19
Geloof er nu es niets van dat jij dat jammer vindt :lol:

Ik vind het jammer dat zoals al gezegd links (en dan vooral SP.A-spirit) enorm veel verlies maakt, en VLD niet? Ik vraag me af wat de oorzaak daarvan zou kunnen zijn? Nu ja, zoals al lang duidelijk was: Leterme is premier! De coalitie zal (in mijn ogen toch) oranje rood zijn, want oranje blauw zal volgens mij niet echt draaien!)

Toch eerst de statistieken checken dan: VLD én SP.A verliezen elk zeven procent. En 'gewone' coalities gaan niet lukken: oranjerood komt maar aan 47 procent van de stemmen; oranjeblauw aan 49 en een kluts. Nu ja, die cijfers zullen nog wel wat veranderen in de loop van de avond, maar een tweepartijencoalitie zal moeilijk worden.

Blackwidow
10 juni 2007, 18:31
Inderdaad, nu lijkt het erop dat een tripartit nodig zal zijn. En volgende verkiezing zal dit dan vonken geven. Het is oh zo duidelijk dat Paars wordt afgestraft en toch gaan ze in de volgende regering kunnen zetelen.... Hoe gaat dit over komen? :) Ben nu ook razend benieuwd voor de gesprekken en de vooropgestelde breekpunten (Splitsing - kernenergie - justitie...)

AdrianHealey
10 juni 2007, 18:32
Toch eerst de statistieken checken dan: VLD én SP.A verliezen elk zeven procent. En 'gewone' coalities gaan niet lukken: oranjerood komt maar aan 47 procent van de stemmen; oranjeblauw aan 49 en een kluts. Nu ja, die cijfers zullen nog wel wat veranderen in de loop van de avond, maar een tweepartijencoalitie zal moeilijk worden.

Het gaat dus wél lukken, volgens die percentages.

Percalion
10 juni 2007, 18:37
Het gaat dus wél lukken, volgens die percentages.

Wat gaat het geven van zetels, dat is de vraag vooral hé. Zetelverdelingen zijn niet evenredig.

Blackwidow
10 juni 2007, 18:41
Wat gaat het geven van zetels, dat is de vraag vooral hé. Zetelverdelingen zijn niet evenredig.

Correct, want het zou een zetelwinst van 10 zetels zijn, dat is een pak voor CD&V

Dieterius
10 juni 2007, 18:47
Toch eerst de statistieken checken dan: VLD én SP.A verliezen elk zeven procent. En 'gewone' coalities gaan niet lukken: oranjerood komt maar aan 47 procent van de stemmen; oranjeblauw aan 49 en een kluts. Nu ja, die cijfers zullen nog wel wat veranderen in de loop van de avond, maar een tweepartijencoalitie zal moeilijk worden.

Ik bedoel maar dat VLD gewoon de rode meetrekt in hun val, en dat ze dus de dupe zijn van het (wan-) beleid van Verhofstad I & II

F16_Pilot_B
10 juni 2007, 18:49
De Decker kan de drempel wel eens halen ,maar niet ten koste van het vlaams belang.

Spa kan wel eens meer slaag krijgen dan de vld.
Hij heeft toch wat % afgesnoept!