PDA

View Full Version : 10 juni


van Maerlant
10 juni 2007, 19:06
Allez, 't was een fijne dag vandaag. Paars ligt knock-out, en het is nog eens aan ons. Ik hoop persoonlijk op een coalitie CD&V/N-VA, Vlaams Belang, LDD.

StevenNr1
10 juni 2007, 19:10
Heeft CD&V er niet net voor gezorgd dat Dedecker uit de NVA moest verdwenen? Ik denk dat uw hoop in dat opzicht al weinig realistisch zal blijken. En daarnaast zie ik Dewever of Leterme nooit met het Vlaams Belang regeren. Laat staan de Franstaligen.

van Maerlant
10 juni 2007, 19:19
Coalitie =/= Partijlid

StevenNr1
10 juni 2007, 19:22
Goh, denk je dat echt, ik betwijfel dat toch ten zeerste. Als de christelijke sociale vleugel Dedecker als persoon (met zijn ideeën) niet aanvaard terwijl hij toch stelde zich achter de NVA te scharen qua ideeën, zie ik niet in waarom ze hem nu plots wel zouden aanvaarden zonder die 'remmende' werking op die man zijn ideeën.

Raven
11 juni 2007, 16:46
Laten we hopen dat zo een coalitie er niet komt en dat de CD&V-NVA het moet stellen met het onbetrouwbare VLD en SP-A die, als het er op aankomt, het been niet zullen stijf houden.

Opnieuw zullen we zien hoe zowel voor de SP-A als VLD de staatshervormingen niet van belang zijn, de belangrijke reden waarom ze nu zijn afgestraft. De zweep heeft geslagen en zal dat over 4 jaar opnieuw doen.

Tegen dan kan een partij zoals DeDecker allang in interne ruzie terecht gekomen zijn, z'n lot verbonden hebben aan CD&V, of in de vergetelheid zijn geraakt. En de dag dat dat gebeurd zal het ocmmunicerende vat LDD & VB wat we nu gezien hebben zorgen voor een heel zwarte zondag.

StevenNr1
11 juni 2007, 16:58
Nu heb ik elders al gezegd dat ik het wel mogelijk acht dat CD&V-NVA samen met LDD regeren. Ik zal het afzwakken tot dat als het niet nodig is, ze het niet zullen doen.