PDA

View Full Version : Het VB heeft paars gebroken


ilfalco
11 juni 2007, 09:00
Het VB heeft er misschien zelf de vruchten niet van mogen plukken. Maar het is wel de enige partij die 8 jaar lang paars bestookt heeft.

Denken we maar aan de guy de leugenaar campagne; Aan de campagne tegen het vreemdelingenstemrecht. Aan de veiligheidscampagnes etc.

het VB heeft paars ontmanteld. Anderen plukken daar met mediasteun de vruchten van.


over dedecker moet men helemaal zwijgen want die heeft in heel deze campagne geen kwaad woord gezegd over paars( allicht om zijn eigen rol te verstoppen).


En ook de tsjeven zijn zeer braaf geweest voor paars.
De enige partij die dus echt oppositie gevoerd heeft tegen paars is het VB.


En dat is zeer zeker een pluim op de hoed van het VB.


Maar als men ziet hoe de media er een strijd van 3 van gemaakt heeft dan kan men enkel vaststellen dat Leterme het wel erg makkelijk gehad heeft. Hij mocht steeds als enige schijnoppositie deelnemen aan die debatten.

Het is dus aan hem om te bewijzen dat hij dat vertrouwen van de kiezer waard is

Maar ik stel al vast dat de enieg die over een staatshervorming praat vanhecke is.

Juan
11 juni 2007, 09:02
cd&v braaf geweest voor paars?
de dood-gewicht-fractie van het VeeBee die als enige echt oppositie zou gevoerd hebben?

de VB allures beginnen lachwekkender en grotesker te worden met de minuut

system
11 juni 2007, 09:47
Het VB heeft er misschien zelf de vruchten niet van mogen plukken. Maar het is wel de enige partij die 8 jaar lang paars bestookt heeft.

Denken we maar aan de guy de leugenaar campagne; Aan de campagne tegen het vreemdelingenstemrecht. Aan de veiligheidscampagnes etc.

het VB heeft paars ontmanteld. Anderen plukken daar met mediasteun de vruchten van.


over dedecker moet men helemaal zwijgen want die heeft in heel deze campagne geen kwaad woord gezegd over paars( allicht om zijn eigen rol te verstoppen).


En ook de tsjeven zijn zeer braaf geweest voor paars.
De enige partij die dus echt oppositie gevoerd heeft tegen paars is het VB.


En dat is zeer zeker een pluim op de hoed van het VB.


Maar als men ziet hoe de media er een strijd van 3 van gemaakt heeft dan kan men enkel vaststellen dat Leterme het wel erg makkelijk gehad heeft. Hij mocht steeds als enige schijnoppositie deelnemen aan die debatten.

Het is dus aan hem om te bewijzen dat hij dat vertrouwen van de kiezer waard is

Maar ik stel al vast dat de enieg die over een staatshervorming praat vanhecke is.

U fantasie slaat op hol. Het VB heeft zichzelf gebroken ja.

Kaal
11 juni 2007, 09:58
Het VB is niet gebroken, system. Waarom is het toch zo moeilijk om het hoofd koel te houden als het over die partij gaat?

Ik denk dat het VB nu concurrentie heeft (LDD) en dat veel mensen die tijdens de laatste gewestelijke verkiezingen ertoe gebracht werden om toch maar voor het VB te stemmen nu blij waren dat er ook iets anders was. De LDD is bijna even anti-establishment (ik heb het over perceptie, niet over realitieit) als het VB minus het "geurtje".

Om die mensen te recupereren zal het VB gewoon meer moeitie moeten doen. Het was tot nu toe gemakkelijk, het volstond te wachten tot de traditionele partijen weers eens in de voet zouden schieten en een nieuwe batch kiezers degouteren. Nu volstaat die passieve houding niet meer. Tenminste zolang LDD in de oppositie blijft. Moest LDD nu aan de macht deelnemen zou een groot stuk van haar appeal verloren gaan.

Blackwidow
11 juni 2007, 10:03
Om die mensen te recupereren zal het VB gewoon meer moeitie moeten doen. Het was tot nu toe gemakkelijk, het volstond te wachten tot de traditionele partijen weers eens in de voet zouden schieten en een nieuwe batch kiezers degouteren. Nu volstaat die passieve houding niet meer. Tenminste zolang LDD in de oppositie blijft. Moest LDD nu aan de macht deelnemen zou een groot stuk van haar appeal verloren gaan.

VB zal niet veel moeten doen om stemmen te recuperen. Alles zal van de komende regering afhangen. Ik zie paars & CD&V samen kruipen. Dus bij de volgende verkiezingen (of zelfs misschien vroeger?) zal het enige alternatief VB & LDD zijn.... laat maar komen die stemmen

Pelgrim
11 juni 2007, 10:07
Niet veebee heeft paars gebroken maar wel De Decker. veebee gaat weer met een ander zijn pluimen lopen, we kunnen niet anders verwachten van het vlaams Bedrog.

Percalion
11 juni 2007, 10:08
Het VB heeft er misschien zelf de vruchten niet van mogen plukken. Maar het is wel de enige partij die 8 jaar lang paars bestookt heeft.

Denken we maar aan de guy de leugenaar campagne; Aan de campagne tegen het vreemdelingenstemrecht. Aan de veiligheidscampagnes etc.

het VB heeft paars ontmanteld. Anderen plukken daar met mediasteun de vruchten van.

Niets van gemerkt.

Chipie
11 juni 2007, 10:08
Ik denk dat het dringend tijd wordt, zowel voor de rechtse Vlaming als voor het VB, dat de huidige leiding een stap terugzet...

system
11 juni 2007, 10:11
Het VB is niet gebroken, system. Waarom is het toch zo moeilijk om het hoofd koel te houden als het over die partij gaat?

Ik denk dat het VB nu concurrentie heeft (LDD) en dat veel mensen die tijdens de laatste gewestelijke verkiezingen ertoe gebracht werden om toch maar voor het VB te stemmen nu blij waren dat er ook iets anders was. De LDD is bijna even anti-establishment (ik heb het over perceptie, niet over realitieit) als het VB minus het "geurtje".

Om die mensen te recupereren zal het VB gewoon meer moeitie moeten doen. Het was tot nu toe gemakkelijk, het volstond te wachten tot de traditionele partijen weers eens in de voet zouden schieten en een nieuwe batch kiezers degouteren. Nu volstaat die passieve houding niet meer. Tenminste zolang LDD in de oppositie blijft. Moest LDD nu aan de macht deelnemen zou een groot stuk van haar appeal verloren gaan.

Als u beweert dat het VB paars gebroken heeft dan bent u het die het hoofd niet koelhoudt. Het elan van het VB is gebroken. U verliest één zetel en de vooruitgang van het VB is matig. Toch ernstig blijven. U moet op de juiste man schieten en dan moet u op uzelf schieten.

Ive De Beckker
11 juni 2007, 12:43
ilfalco is humorist denk ik.
CD&V/N-VA en lijst dedecker hebben paars een pak meer gebroken dan VB.

Maar ja, droom maar verder.
Ooit wordt je wakker in de echte wereld

Kim
11 juni 2007, 12:49
Het VB heeft paars gebroken... dat is nieuw.

Ik dacht dat CD&V-N-Va daar de oorzaak van was. VB heeft zelfs een zetel verloren.

Dogbert
11 juni 2007, 12:51
Het VB heeft paars gebroken... dat is nieuw.

Ik dacht dat CD&V-N-Va daar de oorzaak van was. VB heeft zelfs een zetel verloren.

De Lijst Dedecker niet vergeten hé :-D

Mah de VB'ers hebben wel meer rare gedachtenkronkels. Dit is een overwinning voor verstandig rechts in Vlaanderen ... maar niet voor extreem rechts ;-)

alharb
11 juni 2007, 12:52
Zelfs de kaap van de 20 % heeft het blok niet kunnen halen.
Het VB heeft verloren, en dat werd tijd.

8-)

Den Ardennees
11 juni 2007, 12:52
ilfalco is humorist denk ik.
CD&V/N-VA en lijst dedecker hebben paars een pak meer gebroken dan VB.

Maar ja, droom maar verder.
Ooit wordt je wakker in de echte wereld

Ik denk dat jij binnenkort wakker zult worden in de echte wereld, wanneer het Vlaams Kartel toegevingen zal moeten doen om de Walen mee aan boord te krijgen. Geniet nu nog maar wat van je zege, nu het nog kan.

Tavek
11 juni 2007, 12:52
Het VB is en blijft wat ze steeds was: dode massa

Kim
11 juni 2007, 12:53
De Lijst Dedecker niet vergeten hé :-D
Ja, inderdaad. Proficiat trouwens, ik had nooit gedacht dat LDD de kiesdrempel zou halen! :-)

Mah de VB'ers hebben wel meer rare gedachtenkronkels. Dit is een overwinning voor verstandig rechts in Vlaanderen ... maar niet voor extreem rechts ;-)
Klopt.

Ive De Beckker
11 juni 2007, 12:53
Ja, volgens ilfalco heeft VB paars gebroken terwijl ze zelf een zetel verloren.

Leg mij dat eens uit???

Ive De Beckker
11 juni 2007, 12:54
Ja, inderdaad. Proficiat trouwens, ik had nooit gedacht dat LDD de kiesdrempel zou halen! :-)


Klopt.



Mooie avatar Kim.
Nu ja, wat weddenschappen kunnen doen he

Kim
11 juni 2007, 12:55
Mooie avatar Kim.
Nu ja, wat weddenschappen kunnen doen he
De avatar is slechts tijdelijk. Na vrijdag kan u weer volop genieten van een mooie Belgische driekleur... :-P

;)

Turkje
11 juni 2007, 12:56
U fantasie slaat op hol. Het VB heeft zichzelf gebroken ja.

Verhofstadt heeft ooit aangekondigd dat het succes van paars zal af te lezen zijn van de uitslag van het VB. Blijkbaar zijn beide echter onafhankelijk van elkaar :-P

Ive De Beckker
11 juni 2007, 12:57
verhofstadt heeft dat niet gezegd met deze verkiezingen

1handclapping
11 juni 2007, 12:59
Het VB heeft paars gebroken... dat is nieuw.

Ik dacht dat CD&V-N-Va daar de oorzaak van was. VB heeft zelfs een zetel verloren.

Toen ik "De Morgen" van verleden zaterdag las, was ik redelijk verbaasd omdat.. "paars" toen de handdoek reeds in de ring wierp. De bittere strijd tussen MR en PS maakte volkomen duidelijk dat de "paarse formule" opgeborgen was & dat de strijd eigenlijk alleen nog maar ging over het bepalen wie er met CD&V-NV-A al dan niet een coalitie zal gaan vormen.

Diegene die in feite "met de zwarte Piet" zit is onze constitutionele vorst Albert II : het is zijn rol om nu een formateur/informateur te benoemen, die moet uitzoeken welke partijen er momenteel met het aantal gekozenen dat ze hebben in staar zal zijn om een federale regering te vormen.
Indien dit niet mogelijk is zal mr. Leterme een visum moeten aanvragen om zijn familieleden in het verre vreemde land Wallonië te gaan bezoeken.

deryz
11 juni 2007, 12:59
hoewel het VB 1% wint (doelstelling was 20%) verliest het 1 kamerzetel, ik denk dus dat we (het VB) moet toegeven dat het een minder resultaat was dan verwacht, als de beloftes van CD&V/NVA crashen op de Franstaligen zit er in 2009 echter nog een groeimogeijkheid in, zoniet moet de partij toch een andere koers gaan varen...

Den Ardennees
11 juni 2007, 13:02
hoewel het VB 1% wint (doelstelling was 20%) verliest het 1 kamerzetel, ik denk dus dat we (het VB) moet toegeven dat het een minder resultaat was dan verwacht, als de beloftes van CD&V/NVA crashen op de Franstaligen zit er in 2009 echter nog een groeimogeijkheid in, zoniet moet de partij toch een andere koers gaan varen...

maar ik snap één ding niet.

Vl Belang haalt 17 zetels met 19 procent en VLD haalt 18 zetels met met 18.8 procent, hoe kan dit?

Paulus
11 juni 2007, 13:03
maar ik snap één ding niet.

Vl Belang haalt 17 zetels met 19 procent en VLD haalt 18 zetels met met 18.8 procent, hoe kan dit?

Inderdaad, dat zou ik ook wel eens willen weten?!

Paulus.

Sam
11 juni 2007, 13:05
Zelfs de kaap van de 20 % heeft het blok niet kunnen halen.
Het VB heeft verloren, en dat werd tijd.

8-)

Vanhecke had 18% + 1 stem als doel gesteld. En dit is gelukt als je de resultaten bekijkt. Over het verlies van de ene zetel kan ik enkel maar kwijt dat het zetelverdelingssysteem raar in mekaar zit.

Het Vlaams Belang heeft terug gewonnen ondanks:
1. De profilering van de media van enkel 3 minister-president kandidaten
2. Het op handen en voeten gedragen worden door de media van Leterme.
3. De volledige media-ban tegenover Vlaams Belang
4. Het opkomen van een kopie-programma van het Vlaams Belang door LLD.
5. Het kopiegedrag van CD&V / NVA van de rechtse standpunten van het Vlaams Belang (hiervoor zal de CD&V / NVA in 2009 wel de rekening gepresenteerd krijgen voor het niet inlossen van die ('rechtse') verwachtingen

Turkje
11 juni 2007, 13:05
Inderdaad, dat zou ik ook wel eens willen weten?!

Paulus.

Is niet meer dan logisch: niet elke provincie deelt evenveel zetels uit, dus kan een goede score in één provincie of een slechte score in een andere op dat vlak het verschil maken tussen + of - in zetels. Zie bvb. maar naar het verschil tussen LDD en Groen! in zetels en percenten.

Paulus
11 juni 2007, 13:06
verhofstadt heeft dat niet gezegd met deze verkiezingen

Natuurlijk niet. Zelfs een ezel stoot zich geen twee maal aan dezelfde steen.

Paulus.

1handclapping
11 juni 2007, 13:06
De avatar is slechts tijdelijk. Na vrijdag kan u weer volop genieten van een mooie Belgische driekleur... :-P

;)

Beste Kim, de bedoeling as "tot na de verkiezingen".. je mag gerust je sympathie met eender welke politieke partij afficheren, het idee was dat een nationaliteitensymbool iedereen toebehoort .. unionisten kunnen evenzeer "goede vlamingen" zijn.. hoezeer men ook pogingen onderneemt om die perceptie te veranderen.

1handclapping
11 juni 2007, 13:07
Vanhecke had 18% + 1 stem als doel gesteld. En dit is gelukt als je de resultaten bekijkt. Over het verlies van de ene zetel kan ik enkel maar kwijt dat het zetelverdelingssysteem raar in mekaar zit.

Het Vlaams Belang heeft terug gewonnen ondanks:
1. De profilering van de media van enkel 3 minister-president kandidaten
2. Het op handen en voeten gedragen worden door de media van Leterme.
3. De volledige media-ban tegenover Vlaams Belang
4. Het opkomen van een kopie-programma van het Vlaams Belang door LLD.
5. Het kopiegedrag van CD&V / NVA van de rechtse standpunten van het Vlaams Belang (hiervoor zal de CD&V / NVA in 2009 wel de rekening gepresenteerd krijgen voor het niet inlossen van die ('rechtse') verwachtingen


Zoals Hannibal blijft het VB winnen...

system
11 juni 2007, 13:07
Verhofstadt heeft ooit aangekondigd dat het succes van paars zal af te lezen zijn van de uitslag van het VB. Blijkbaar zijn beide echter onafhankelijk van elkaar :-P

En daar hebt u mooi gelijk in. Ik heb ook nooit beweerd dat het succes van Verhofstadt een succes was over gans de lijn. Op bepaalde punten heeft hij een mooi palmares voorgelegd. Dat mag gezegd worden. Hij krijgt van mij geen 8/10 maar wel 6/10.

Herr Flick
11 juni 2007, 13:08
Inderdaad, dat zou ik ook wel eens willen weten?!

Paulus.


Dat heeft te maken met de manier waarop de zetelverdeling berekend wordt, ze hebben mij dat ooit eens proberen wijsmaken (cursus bestuurswetenschappen...) maar dat zit wreed ingewikkeld in mekaar, ik kan het dus zelf niet eens beginnen uitleggen, trouwens dat is jaren geleden dat ik dat gezien heb. ...

in elk geval is t niet simpel en zijn daar een paar experts voor nodig om uit de wiskundige en de kluwen van regeltjes te geraken...

Paulus
11 juni 2007, 13:08
Is niet meer dan logisch: niet elke provincie deelt evenveel zetels uit, dus kan een goede score in één provincie of een slechte score in een andere op dat vlak het verschil maken tussen + of - in zetels. Zie bvb. maar naar het verschil tussen LDD en Groen! in zetels en percenten.

Bedankt, want dat wist ik niet.

Het lijkt me niettemin weinig democratisch. Een stem weegt blijkbaar zwaarder of lichter naar gelang de provincie waar je woont..... Dat zou niet mogen zijn.

Paulus.

Kim
11 juni 2007, 13:09
Beste Kim, de bedoeling as "tot na de verkiezingen".. je mag gerust je sympathie met eender welke politieke partij afficheren, het idee was dat een nationaliteitensymbool iedereen toebehoort .. unionisten kunnen evenzeer "goede vlamingen" zijn.. hoezeer men ook pogingen onderneemt om die perceptie te veranderen.

Ah... ik dacht dat ik de avatar een volledige week moest behouden...

Nu goed, dan pas ik mijn handtekening nog wel even aan, kwestie van aan te tonen dat Vlamingen ook Belgen kunnen zijn. :)

Maar goed, de fles champagne is dus binnen? ;-)

Kaal
11 juni 2007, 13:09
Als u beweert dat het VB paars gebroken heeft dan bent u het die het hoofd niet koelhoudt. Het elan van het VB is gebroken. U verliest één zetel en de vooruitgang van het VB is matig. Toch ernstig blijven. U moet op de juiste man schieten en dan moet u op uzelf schieten.

Hoe toch een op met dat hokjesdenken. Ik ben niet partijgebonden en het kan mij geen bal schelen dat het VB nu een zetel kwijt is. Uiteraard heeft het VB paars niet gebroken. Ik reageerde enkel op jouw stelling als zou het VB zelf gebroken zijn. Dat is absurd. Als dat zo is dat zijn er veel gebroke partijen vandaag : de SPa, de VLD, de Waalse PS, ...

Den Ardennees
11 juni 2007, 13:21
Hoe toch een op met dat hokjesdenken. Ik ben niet partijgebonden en het kan mij geen bal schelen dat het VB nu een zetel kwijt is. Uiteraard heeft het VB paars niet gebroken. Ik reageerde enkel op jouw stelling als zou het VB zelf gebroken zijn. Dat is absurd. Als dat zo is dat zijn er veel gebroke partijen vandaag : de SPa, de VLD, de Waalse PS, ...

Ik volg Kaal, het is een tegenslag, maar wie het Belang nu al afschrijft kan nog raar kijken.

Tijd speelt enerzijds in het nadeel van het Belang omdat er steeds meer allochtonen Belg worden, of alleszins stemrecht krijgen, maar anderzijds kan de partij met de tijd haar structuren beter maken, meer leden werven enz... Dat is positief.

deryz
11 juni 2007, 13:26
Inderdaad, dat zou ik ook wel eens willen weten?!

Paulus.

ik snap het ook niet :)

system
11 juni 2007, 13:26
Hoe toch een op met dat hokjesdenken. Ik ben niet partijgebonden en het kan mij geen bal schelen dat het VB nu een zetel kwijt is. Uiteraard heeft het VB paars niet gebroken. Ik reageerde enkel op jouw stelling als zou het VB zelf gebroken zijn. Dat is absurd. Als dat zo is dat zijn er veel gebroke partijen vandaag : de SPa, de VLD, de Waalse PS, ...

Maar ik reageerde niet op u. Ik reageerde op de stelling van poster Ifalco die stelde dat:

het VB heeft paars ontmanteld. Anderen plukken daar met mediasteun de vruchten

Dat is je reinste kolder.

deryz
11 juni 2007, 13:28
Ik volg Kaal, het is een tegenslag, maar wie het Belang nu al afschrijft kan nog raar kijken.

Tijd speelt enerzijds in het nadeel van het Belang omdat er steeds meer allochtonen Belg worden, of alleszins stemrecht krijgen, maar anderzijds kan de partij met de tijd haar structuren beter maken, meer leden werven enz... Dat is positief.

als het Kartel zijn beloften niet kan waarmaken (grote kans toe) dan zie ik nog winstkansen in 2009

system
11 juni 2007, 13:29
Vanhecke had 18% + 1 stem als doel gesteld. En dit is gelukt als je de resultaten bekijkt. Over het verlies van de ene zetel kan ik enkel maar kwijt dat het zetelverdelingssysteem raar in mekaar zit.

Het Vlaams Belang heeft terug gewonnen ondanks:
1. De profilering van de media van enkel 3 minister-president kandidaten
2. Het op handen en voeten gedragen worden door de media van Leterme.
3. De volledige media-ban tegenover Vlaams Belang
4. Het opkomen van een kopie-programma van het Vlaams Belang door LLD.
5. Het kopiegedrag van CD&V / NVA van de rechtse standpunten van het Vlaams Belang (hiervoor zal de CD&V / NVA in 2009 wel de rekening gepresenteerd krijgen voor het niet inlossen van die ('rechtse') verwachtingen

Neen, Van Hecke had ook 20% als doel gesteld. Ofwel zegt hij veschillende dingen alnaargelang zijn humeur.

Dit is wat er gezegd werd vóór de verkiezingen:

De peiling: met 22,9 blijft het VB de tweede in Vlaanderen, al is de score van 2004 veraf.

De lat: met één stem extra is het VB naar eigen zeggen tevreden. De lat ligt officieel op 18 procent, al waagt voorzitter Frank Vanhecke zich nu toch aan een hoger gokje: hij wil over de 20 procent springen. De voorbije maanden zat er een dalende lijn in de peilingen en in de campagne kwam de partij er nauwelijks aan te pas. Maar nu lijkt Vanhecke toch gerustgesteld dat de kaap van 20 procent wel gehaald zal worden.

Den Ardennees
11 juni 2007, 13:32
als het Kartel zijn beloften niet kan waarmaken (grote kans toe) dan zie ik nog winstkansen in 2009


Er is meer...

Partijen die rond één persoon zijn opgebouwd zijn meestal geen lang leven beschoren (vb Lijst Pim Fortuyn), komt daarbij dat Dedecker zo'n ruziemaker is dat ik zijn partij sowieso zie uiteenspatten. Zijn kiezers kunnen nadien door Vl Belang worden overgenomen, zeker weten.

system
11 juni 2007, 13:41
Er is meer...

Partijen die rond één persoon zijn opgebouwd zijn meestal geen lang leven beschoren (vb Lijst Pim Fortuyn), komt daarbij dat Dedecker zo'n ruziemaker is dat ik zijn partij sowieso zie uiteenspatten. Zijn kiezers kunnen nadien door Vl Belang worden overgenomen, zeker weten.

Vraag is te weten of Dedecker een ruziemaker is of iemand is die niet slaafs ja-knikt zoals al die VB mandatarissen dit doen op een vingerknip van Van Hecke.

ilfalco
11 juni 2007, 14:21
maar ik snap één ding niet.

Vl Belang haalt 17 zetels met 19 procent en VLD haalt 18 zetels met met 18.8 procent, hoe kan


omdat er in de kieskring anwterpen LDD ( zeer nipt) en groen de kiesdrempel halen en vorige keer niet....

Praetorian
11 juni 2007, 14:26
http://www.open-vld.com/ (http://www.open-vld.com/)

:-D

system
11 juni 2007, 14:45
http://www.open-vld.com/ (http://www.open-vld.com/)

:-D

De Zatte Vrienden, vrienden dus van de bewoners van het Land van Ampersant: CD & V.

We zullen eens zien of ze nog veel pintjes zullen drinken binnen dit en 2 jaar.

Praetorian
11 juni 2007, 14:46
De Zatte Vrienden, vrienden dus van de bewoners van het Land van Ampersant: CD & V.

We zullen eens zien om ze nog veel pintjes zullen drinken binnen dit en 2 jaar.LDD zal er alvast niet meer zijn om mee te vieren, die liggen dan te vechten als een bende marginalen in de goot. :lol:

system
11 juni 2007, 14:48
LDD zal er alvast niet meer zijn om mee te vieren, die liggen dan te vechten als een bende marginalen in de goot. :lol:

U kunt gelijk hebben. Maar dat wil nog niet zeggen dat u gelijk gaat krijgen. Overigens: ik heb geen lidkaart van de LDD. Hebben ze die wel?

Don Quichote
11 juni 2007, 14:52
Toch heerlijk...

Die gezichten van Vandelanotte en Verhofstadt.

En een jubelende Dedecker.

Mensen wat heb ik een leedvermaak.

In het Duits klinkt het nog mooier.

Schadenfreude.

Tars
11 juni 2007, 14:58
ik lees hier een hoop discuties over wie paars het meest gebroken heeft maar dat is toch zinloos?

het belangrijkste ze gebroken ZIJN en dit had al vroeger gemogen.

Overigens heeft cd&v/nva EN leterme nogal op de media ingespeeld .. ze maken zichzelfs zeer populair door van leterme een man te maken die 'dicht bij de mens' staat en zijn vaak gebruikte slotzin 'je hebt een pint verdiend' ..

Ik ben benieuwd of ze hun standpunten waarmaken, en of er iets verandert, want zaken rond het gezin, zodat iemand kan thuisblijven en voor het gezin zorgen en toch fincanieel rond komt, zijn zaken die het vlaams belang al eeuwen in zijn programma heeft staan.

Zo zie je maar, vlaams belang regeert dan niet mee, maar het steeds groeit oefent het druk uit op de huidige regering en nemen ze soms standpunten over.

Paars is gekraakt en ik ben benieuwd of de cd&v het beter gaat doen.

Praetorian
11 juni 2007, 15:00
U kunt gelijk hebben. Maar dat wil nog niet zeggen dat u gelijk gaat krijgen. Overigens: ik heb geen lidkaart van de LDD. Hebben ze die wel?
http://www.lijstdedeckerovl.be/(S(a5ipso55epx5dq55x4pkd4ut))/lidworden.aspx
Klaarblijkelijk.

system
11 juni 2007, 15:03
http://www.lijstdedeckerovl.be/(S(a5ipso55epx5dq55x4pkd4ut))/lidworden.aspx
Klaarblijkelijk.

Ik heb een vaag vermoeden dat u er niet erg in geïnteresseerd bent.

Vlaanderen-Mijn-Land
11 juni 2007, 15:07
Ten eerste: LDD is een rechtse partij, meneer de voorzitter houdt er ongeveer dezelfde ideeën op na als het Vlaams Belang.

Ten tweede: LDD is de enige partij (jammer genoeg) die zo verstandig is om niet meteen de deur te sluiten voor het Vlaams Belang.

Ten derde: De stemmen die LDD gekregen heeft komen van de omver geblazen paarse ex-regering, Vlaams Belang is in aanzien enkel nog maar gestegen, ookal hebben we nu 1 zetel minder, het Vlaams Belang is sterker dan ooit. Dit zal bij de volgende verkiezingen wel blijken, let op mijn woorden...

Ten vierde: Dé enige juiste coalitie om een (beloofde) staatshervorming door te drijven is CD&V NVA + Vlaams Belang + LDD

Mijne damens en heren, jammer genoeg krijgen we de kans niet om hier iets te veranderen, alles zal terug naar af gaan, rooms blauwe regering of triparti, één pot nat, het is duidelijk gebleken dat Vlaanderen lijnrecht tegenover Wallonië staat... Waarom nog ontkennen?
Men verkondigde deze keer te zullen luisteren naar de stem van de kiezer en die heeft overduidelijk voor iets TOTAAL ANDERS gekozen dan wat we net 8 jaar hebben gehad, ze kozen voor een partij die een staatshervorming beloofde... ik betwijfel ten zeerste dat die er zal komen...

Het resultaat van deze verkiezingen zal zijn dat er niets veranderd en men in zee zal gaan met rood en/of blauw, inclusief PS en MR...

Verontrustende vaststellingen na zoveel mooie beloften...
Vlaanderen wil vooruit, Wallonië eist stagnatie... Is het nog niet duidelijk?
Democratie bestaat niet in België, enkel vriendjespolitiek, zakkenvullerij en zoveel mogenlijk postjes te pakken krijgen...

Dit noem ik gewoon discriminering van minstens een half miljoen kiezers...
Nu u...

Vlaamse groet

MisterXYZ
11 juni 2007, 15:09
Zelfs de kaap van de 20 % heeft het blok niet kunnen halen.
Het VB heeft verloren, en dat werd tijd.



Leugens, het Vlaams Belang heeft 1.1 procent meer stemmen gekregen, dus het Vlaams Belang heeft gewonnen, kijk de resultaten maar eens na!!

Tars
11 juni 2007, 15:38
Leugens, het Vlaams Belang heeft 1.1 procent meer stemmen gekregen, dus het Vlaams Belang heeft gewonnen, kijk de resultaten maar eens na!!

Inderdaad!
Vlaams belang stijgt WEER, niet zo veel, dit had groter geweest zonder LDD, maar toch.

Vorige keer steeg paars, nu daalt het en stijgt cd&v/nva, terwijl vlaams belang groter blijft worden.

als je het een beetje volgde wist je dit toch wel ..

lomeanor
11 juni 2007, 16:28
Er is meer...

Partijen die rond één persoon zijn opgebouwd zijn meestal geen lang leven beschoren (vb Lijst Pim Fortuyn), komt daarbij dat Dedecker zo'n ruziemaker is dat ik zijn partij sowieso zie uiteenspatten. Zijn kiezers kunnen nadien door Vl Belang worden overgenomen, zeker weten.

Dat moet je een beetje relativeren. Lijst Pim Fortuyn is immers pas uit elkaar gespat na de dood van Pim.

Ook is er voor LDD echt ruimte. Er is immers nood in Vlaanderen aan een rechtse liberale partij.

Vlaanderen-Mijn-Land
12 juni 2007, 17:48
Dit noem ik gewoon discriminering van minstens een half miljoen kiezers...

kleine fout: minstens ANDERHALF miljoen kiezers

Jong N-VA'er
12 juni 2007, 17:52
hoewel het VB 1% wint (doelstelling was 20%) verliest het 1 kamerzetel, ik denk dus dat we (het VB) moet toegeven dat het een minder resultaat was dan verwacht, als de beloftes van CD&V/NVA crashen op de Franstaligen zit er in 2009 echter nog een groeimogeijkheid in, zoniet moet de partij toch een andere koers gaan varen...

Hm je vergeet wel één ding: er zijn nu nog veel ex- N-VA'ers die al aangekondigd hebben te zullen terugkeren vanaf het moment het kartel uiteen zou vallen. En LDD heeft nu zoveel verbazing geoogst dat indien de liberalen niet van koers veranderen, de partij van stemmen verzekerd zal blijven.

the_dude
12 juni 2007, 17:54
de starter van deze thread geeft uiting aan blinde idolatrie. Blijkbaar is dit fenomeen (naast paris hilton supporters e.d.) nu ook opgedoken bij de fans van politieke partijen.

Jong N-VA'er
12 juni 2007, 17:55
Ten eerste: LDD is een rechtse partij, meneer de voorzitter houdt er ongeveer dezelfde ideeën op na als het Vlaams Belang.

Ten tweede: LDD is de enige partij (jammer genoeg) die zo verstandig is om niet meteen de deur te sluiten voor het Vlaams Belang.

Ten derde: De stemmen die LDD gekregen heeft komen van de omver geblazen paarse ex-regering, Vlaams Belang is in aanzien enkel nog maar gestegen, ookal hebben we nu 1 zetel minder, het Vlaams Belang is sterker dan ooit. Dit zal bij de volgende verkiezingen wel blijken, let op mijn woorden...

Ten vierde: Dé enige juiste coalitie om een (beloofde) staatshervorming door te drijven is CD&V NVA + Vlaams Belang + LDD

Mijne damens en heren, jammer genoeg krijgen we de kans niet om hier iets te veranderen, alles zal terug naar af gaan, rooms blauwe regering of triparti, één pot nat, het is duidelijk gebleken dat Vlaanderen lijnrecht tegenover Wallonië staat... Waarom nog ontkennen?
Men verkondigde deze keer te zullen luisteren naar de stem van de kiezer en die heeft overduidelijk voor iets TOTAAL ANDERS gekozen dan wat we net 8 jaar hebben gehad, ze kozen voor een partij die een staatshervorming beloofde... ik betwijfel ten zeerste dat die er zal komen...

Het resultaat van deze verkiezingen zal zijn dat er niets veranderd en men in zee zal gaan met rood en/of blauw, inclusief PS en MR...

Verontrustende vaststellingen na zoveel mooie beloften...
Vlaanderen wil vooruit, Wallonië eist stagnatie... Is het nog niet duidelijk?
Democratie bestaat niet in België, enkel vriendjespolitiek, zakkenvullerij en zoveel mogenlijk postjes te pakken krijgen...

Dit noem ik gewoon discriminering van minstens een half miljoen kiezers...
Nu u...

Vlaamse groet

Ik denk dat het VB zal aanvaarbaar zal worden als haar leiders verdwijnen en andere figuren met meer gezond verstand aan de top komen.
En LDD zal wel praten, maar je hoort zo al bij oa Jurgen Verstrepen dat het vertier nu wel groot is.

Zwartengeel
12 juni 2007, 17:58
Hm je vergeet wel één ding: er zijn nu nog veel ex- N-VA'ers die al aangekondigd hebben te zullen terugkeren vanaf het moment het kartel uiteen zou vallen. En LDD heeft nu zoveel verbazing geoogst dat indien de liberalen niet van koers veranderen, de partij van stemmen verzekerd zal blijven.

Houdt men bij de N-VA dan zelf ook al rekening met het scenario dat Leterme zijn woord niet gaat houden?

Jong N-VA'er
12 juni 2007, 18:04
Houdt men bij de N-VA dan zelf ook al rekening met het scenario dat Leterme zijn woord niet gaat houden?

Ik denk het niet.
Maar zeg nu eens: wie kan je wel vertrouwen in politiek?
Ik heb wel de nodige reserves. Vertrouwen heb ik pas in Leterme als de staatshervorming er is.
Maar Leterme moet ook weten dat als hij woordbreuk pleegt, de N-VA weg is met 5 zetels (niet echt comfortabel) én dat er binnen zijn partij zelf een imposie dreigt, want veel CD&V'ers (miltanten dus) vragen ook om de staatshervorming.

Nu, het zijn maar hypotheses, maar ik houd nu eenmaal met alles rekening.
Ik denk dat men bij de N-VA "voor het geval dat" toch ook wel een plan B heeft.

Nu goed, na mijn examenreeks komt ook in deze gemeente een lokale afdeling tot stand. Over enkele jaren wil ik ook de gok wagen de handschoen eens op te nemen.