PDA

View Full Version : Spirit- en NVA-verkozenen?


Basy Lys
11 juni 2007, 09:57
Weet iemand welke kandidaten effectief verkozen zijn van
- Spirit?
- NVA?

- in Kamer / in Senaat ?

Blackwidow
11 juni 2007, 10:06
Spirit = 0 :D

En bij NVa... Tja wie is NVA? Hier volledige lijst CD&V/NVA

Antwerpen (8): Inge Vervotte, Bart De Wever, Servais Verherstraeten, Mia De Schamphelaere, Jef Van den Bergh, Flor Van Noppen, Mark Verhaegen, Kris Peeters
B-H-V (3): Herman Van Rompuy, Sonja Becq, Michel Doomst
Leuven (2): Carl Devlies, Katrien Partyka
Limburg (5): Jo Vandeurzen, Liesbeth Van der Auwera, Gerald Kindermans, Jan Peumans, Johan Sauwens
Oost-Vlaanderen (6): Pieter De Crem, Sarah Smeyers, Peter Leyman, Stefaan Vercamer, Leen Dierick, Ilse Uyttersprot
West-Vlaanderen (6): Hendrik Bogaert, Nathalie Muylle, Luc Goutry, Roel Deseyn, Els De Rammelaere, Stefaan De Clerck

Don Quichote
11 juni 2007, 10:15
Spirit van de kaart.
De kers op de taart.

Jan Meuleman
11 juni 2007, 11:42
Spirit van de kaart.
De kers op de taart.

Hugo Schiltz heeft de VU gehalveerd, Bertje Anciaux deed er nog eens de helft af en Geert Lambert blies het licht uit bij Spirit. Nu is het enkel nog wachten tot Bourgeois het doet bij de N-VA. Tot nu zijn zijn pogingen mislukt, maar straks lukt het wel.

Jan Meuleman
11 juni 2007, 12:02
Spirit van de kaart.
De kers op de taart.

Hugo Schiltz heeft de VU gehalveerd, Bertje Anciaux deed er nog eens de helft af en Geert Lambert blies het licht uit bij Spirit. Nu is het enkel nog wachten tot Bourgeois het doet bij de N-VA. Tot nu zijn zijn pogingen mislukt, maar straks lukt het wel.

toccata
11 juni 2007, 12:49
Alleen Geert Lambert blijft over van de spiritisten, hij zit in de senaat.
In de kamer hebben ze niemand meer

Tantist
11 juni 2007, 12:51
Spirit = 0 :D

En bij NVa... Tja wie is NVA? Hier volledige lijst CD&V/NVA

Antwerpen (8): Inge Vervotte, Bart De Wever, Servais Verherstraeten, Mia De Schamphelaere, Jef Van den Bergh, Flor Van Noppen, Mark Verhaegen, Kris Peeters
B-H-V (3): Herman Van Rompuy, Sonja Becq, Michel Doomst
Leuven (2): Carl Devlies, Katrien Partyka
Limburg (5): Jo Vandeurzen, Liesbeth Van der Auwera, Gerald Kindermans, Jan Peumans, Johan Sauwens
Oost-Vlaanderen (6): Pieter De Crem, Sarah Smeyers, Peter Leyman, Stefaan Vercamer, Leen Dierick, Ilse Uyttersprot
West-Vlaanderen (6): Hendrik Bogaert, Nathalie Muylle, Luc Goutry, Roel Deseyn, Els De Rammelaere, Stefaan De Clerck

2+0+0+1+1+1=5

Dat valt tegen... Dat valt zelfs dik tegen... Er zal wel nog iets geregeld worden, maar gezien het resultaat lijkt me 6 echt niet overdreven veel...

Kim
11 juni 2007, 12:52
Spirit van de kaart.
De kers op de taart.

Wees daar nog maar niet zo zeker van... :-(

Een eenvoudige vraag - nu ja, wat is eenvoudig in politiek - : als ik me niet vergis heeft Spirit nu geen enkele verkozene. Betekent dit het einde van het kartel of gaat Spirit beter op eigen kracht voort?


dat betekent voorlopig niet het einde van het kartel, zeker niet van spirit. Spirit blijft bestaan in het Vlaamse parlement, zelfs in de vlaamse regering met min. Anciaux. Ook groen! bleef bestaan toen die uit het federale parlement verdween. Maar het kartel pakt niet meer, de chemie is weg, de frisheid is een dofheid geworden. Misschien dringt zich daar een liquidatie op zoals bij VLD, die vivant heeft geschrapt. Dat zal spirit natuurlijk niet dulden en wellicht dan een nieuwe partner zoeken? Misschien is de natuurlijke habitat eerder bij een andere liberale partij?

http://www.standaard.be/meningen/forum/Index.aspx?pageName=detail&archief=1&forumId=369942

http://www.standaard.be/Meningen/Forum/Index.aspx?pageName=detail&forumId=370597&archief=1

Don Quichote
11 juni 2007, 13:02
Ik vraag me al jaren af hoe het kwam dat Spirit nog meer aanhangers had dan hun eigen familieleden.

Nu niet meer dus.

Voor wat staan die kwallen eigenlijk?
Niemand weet het.

Raven
11 juni 2007, 13:11
Van Spirit zal niet veel overschieten.

deryz
11 juni 2007, 13:29
Alleen Geert Lambert blijft over van de spiritisten, hij zit in de senaat.
In de kamer hebben ze niemand meer

fantastisch :lol:

daiwa
11 juni 2007, 13:30
Ik vraag me al jaren af hoe het kwam dat Spirit nog meer aanhangers had dan hun eigen familieleden.
Voor wat staan die kwallen eigenlijk?
Niemand weet het.


Zouden ze dat zelf wel weten?

Basy Lys
11 juni 2007, 14:11
2+0+0+1+1+1=5

Dat valt tegen... Dat valt zelfs dik tegen... Er zal wel nog iets geregeld worden, maar gezien het resultaat lijkt me 6 echt niet overdreven veel...

Betekent dit dat NVA 5 mensen in de kamer zou hebben?

Tantist, de nullen even vergetend, wie zijn die 2 + 1 + 1 + 1?

Dimitri
11 juni 2007, 14:25
Zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=91033

vooruit
11 juni 2007, 14:53
Betekent dit dat NVA 5 mensen in de kamer zou hebben?

Tantist, de nullen even vergetend, wie zijn die 2 + 1 + 1 + 1?

Er komen er nog bij. In BHV is de eerste opvolger van N-VA, en voormits van rompuy een postje zal krijgen..

Pietje
11 juni 2007, 15:29
Alleen Geert Lambert blijft over van de spiritisten, hij zit in de senaat.
In de kamer hebben ze niemand meer

B.Anciaux is ook verkozen.

Blackwidow
11 juni 2007, 15:34
B.Anciaux is ook verkozen.
Waar da?

Blackwidow
11 juni 2007, 15:35
ah al gevonden... Maar wordt opgevolgd in de Senaat

lomeanor
11 juni 2007, 16:31
2+0+0+1+1+1=5

Dat valt tegen... Dat valt zelfs dik tegen... Er zal wel nog iets geregeld worden, maar gezien het resultaat lijkt me 6 echt niet overdreven veel...

De eerste opvolger in BHV is echter een N-VA lid.

De reden daarvoor was devolgende: er werd verwacht dat de CD&V in een nieuwe regering zou stappen, en dan zou de 1e effectieve in BHV (Herman van Rompuy) minister worden.

Van Rompuy verlaat daarop de kamer, en wordt dan vervangen door een N-VA lid. Dat is tenminste de strategie van de lijstverdeling van het kartel.

Die 5 worden er dus 6.

vulpes
11 juni 2007, 16:47
Jan peumans zal evenwel moeten kiezen, niet? dus is het de vraag wat er dan zal gebeuren..

Frieda brepoels is weliswaar verkozen in de senaat, maar zit ook in het europees parlement.. misschien kan men een gecoöpteerd senator uit de brand slepen?

en is in west-vlaanderen een n-va'er ook niet de eerste opvolger? er zijn in west-vlaanderen wel cd&vers verkozen die ook in het vlaams parlement zitten..

afwachten dus.. ik heb geen idee wat de interne afspraken zijn en of men van plan is zich daar aan te houden

vulpes
11 juni 2007, 16:47
Jan peumans zal evenwel moeten kiezen, niet? dus is het de vraag wat er dan zal gebeuren..

Frieda brepoels is weliswaar verkozen in de senaat, maar zit ook in het europees parlement.. misschien kan men een gecoöpteerd senator uit de brand slepen?

en is in west-vlaanderen een n-va'er ook niet de eerste opvolger? er zijn in west-vlaanderen wel cd&vers verkozen die ook in het vlaams parlement zitten..

afwachten dus.. ik heb geen idee wat de interne afspraken zijn en of men van plan is zich daar aan te houden

Thomas Hx
14 augustus 2007, 08:44
De N-VA heeft vijf rechtsreeks verkozen parlementsleden. Ik heb de rechtsreeksverkozenen in het cursief gezet.

West-Vlaanderen:

Els De Rammelaere ( zogoed als verkozen op eigen kracht, eigenlijk had lijstduwer geert bourgeois meer stemmen als haar, maar goed, het blijft binnen "de partij" )

Indien Hendrik Bogaert ( CD&V ) minister wordt, wat weinig waarschijnlijk is, dan komt Patrick De Grootte ( N-VA ) alsnog in het parlement.

Oost-Vlaanderen:

Sarah Smeyers ( wonderbaarlijk toch op eigen kracht verkozen, meer stemmen als Helga Stevens op 6 )

Antwerpen:
Bart De Wever ( schitterende score )
Flor Noppen ( eigen kracht verkozen )
Jan Jambon ( 1ste opvolger Kris Peeters, slechts een goeie 9000 stemmen, wat weinig is voor de vlaamse kartellijst )


Limburg

Hier is Jan Peumans niet op eigen kracht verkozen ( Jo Brouns zou de zetel gehaald hebben indien er geen sprake was van de potverdeling ), maar neemt ontslag. Let wel op: door het ontslag van Jan Peumans en Johan Sauwens ( CD&V ) zijn de eerste twee CD&V-opvolgers reeds in het parlement. Indien Jo Vandeurzen minister wordt, dan komt Raf Truyens ( N-VA ) in de kamer.

BHV

Hier kan Ben Weyts ( slechte score! ) alsnog in het parlement geraken indien Herman Van Rompuy minister wordt.

Opmerking: Hier zou -indien we niet met het potsysteempje werken - Mark Demesmaeker verkozen zijn.

Resultaat: 5 eigen verkozen, en dit op eigen kracht, wat positief is voor een partij haar legitimatie. Er komen nog mss twee N-VA opvolgers in het parlement. Er gaat wellicht ook nog een N-VA'er naar de regering, wat dus op een resultaat van 6 N-VA'ers komt.

Indien Frieda Brepoels een regeringsfunctie zou krijgen, dan zouden er 7 N-VA kamerleden zetelen, maar dan levert de N-VA wel haar Europees parlementslid in.

Wat een gepuzzel, het komt allesinds de transparantie niet ten goede die kartels, dat is alvast duidelijk.