PDA

View Full Version : Vergelijking resultaten


Jonas Elossov
11 juni 2007, 21:09
Ik vind eigenlijk wel dat men een hoop verkeerde conclusies trekt uit deze verkiezingen door ze te vergelijken met de vorige federale, terwijl er ondertussen toch al twee verkiezingen tussen zijn geweest.
Als je de twee laatste verkiezingen vergelijkt zie je dat de liberalen het bijvoorbeeld helemaal niet zo slecht hebben gedaan als naar voor wordt gebracht - ondanks de onmiddelijke concurrentie van LDD als liberalen toch maar 0,2% verloren...
Daarnaast valt natuurlijk wel de uitslag van het VB op die een veel groter verlies leiden dan de SPa, maar waar niet over gerept wordt. Uiteraard is dat wel toe te schrijven aan het feit dat vorige verkiezingen het VB centraal stond en nu niet, maar toch... Het VB heeft beprobeerd van zich salon-fähiger te maken en is blijkbaar daardoor een deel proteststemmen kwijtgespeeld.


http://users.skynet.be/fb072919/Ugent/verkiezingen.JPGhttp://forum.politics.be/users.skynet.be/fb072919/Ugent/verkiezingen.JPG

StevenNr1
11 juni 2007, 21:16
En hoe zit het in vgl. tot de provincieraadsverkiezingen van oktober vorig jaar?

Max van Dietschland
11 juni 2007, 21:19
Ik heb inderdaad ook geen goed gevoel over aan de uitslag van Vlaams Belang. De partij mag zijn kop niet blijven in het zand steken, wil men verdere electorale achteruitgang voorkomen. Ofwel zal men moeten radicaliseren en een strijdbare (letterlijk) nationaal solidaristische partij worden ofwel zal men moeten samenwerken met Dedecker in een Forza Flandria.

Maar die halfslachtige situatie waarin het Vlaams Belang teveel lijkt op Dedecker, zal de partij tot de ondergang leiden. De hardliners vinden nu niet meer de radicaliteit van vroeger terug, terwijl er anderen het cordon meer en meer beu worden.

Max van Dietschland
11 juni 2007, 21:20
En hoe zit het in vgl. tot de provincieraadsverkiezingen van oktober vorig jaar?

Vlaams Belang haalde iets meer dan 21% en daalt naar 19%.

Praetorian
11 juni 2007, 21:25
Ik dat VB'ers bij het VB blijven ipv bij die liberale maloot van een Dedecker te gaan. :?

baseballpolitieker
11 juni 2007, 21:47
Ik heb inderdaad ook geen goed gevoel over aan de uitslag van Vlaams Belang. De partij mag zijn kop niet blijven in het zand steken, wil men verdere electorale achteruitgang voorkomen. Ofwel zal men moeten radicaliseren en een strijdbare (letterlijk) nationaal solidaristische partij worden ofwel zal men moeten samenwerken met Dedecker in een Forza Flandria.

Maar die halfslachtige situatie waarin het Vlaams Belang teveel lijkt op Dedecker, zal de partij tot de ondergang leiden. De hardliners vinden nu niet meer de radicaliteit van vroeger terug, terwijl er anderen het cordon meer en meer beu worden.Wat nu wel echt het rampscenario zou zijn is dat alle vb'ers gaan afhaken en zich over de traditionele partijen gaan verspreiden...
Met een mooie 20% is er veel mogelijk in de nabije toekomst kijk maar LDD... Vlaams-'Nationalisten' (hou nie zo van da woord;-) ) naar 35% als je de nv-a meetelt. En dan nog eens een hoop bijna-nationalisten bij de cdv.
Het vlaams belang moet niet meer groeien, vlaams moet groeien!