PDA

View Full Version : Dedecker en de nationale beloften


fox
18 juni 2007, 19:13
Dedecker wil nationale beloftenploeg in eerste klasse


http://www.hln.be/static/FOTO/art/0/5/11/large_456285.jpg
Dedecker stelt voor om de beloften in eerste klasse te laten meedraaien.

http://www.hln.be/static/FOTO/art/1/6/12/large_456286.jpg
Onze beloften staan in de halve finales van het EK en plaatsten zich voor de Olympische Spelen.




Jean-Marie Dedecker, Vlaams volksvertegenwoordiger en voorzitter van Lijst Dedecker, stelt voor om met de nationale beloften, die zich op het EK in Nederland voor de Olympische Spelen van Peking 2008 plaatsten, een team te vormen dat zich in de Belgische eerste klasse op de Spelen voor kan bereiden.

Beloften in eerste klasse
"Haal de volledige beloftenploeg van de Rode Duivels weg uit hun huidige voetbalploegen. Sluit contracten af met die huidige ploegen voor één jaar. Zet die beloften bij elkaar en laat ze spelen in eerste klasse. Bouw op die manier automatismen in en trek de ploeg uit boven die van een éénmalige gelukstreffer. Werk naar een gouden medaille in Peking. Incasseer daarna de gestegen marktwaarde van de spelers en bouw verder aan een volwaardige nationale ploeg", vertelde de voormalige judocoach.

Revolutionaire methode
Deze 'revolutionaire methode' is volgens Jean-Marie Dedecker de enige manier om professioneel verder te bouwen op het succes dat de beloftenploeg nu heeft verzilverd in een ticket naar de Olympische Spelen. Nog volgens Dedecker heeft het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité, al dan niet samen met de Belgische Voetbalbond, genoeg middelen om dat te realiseren. Hij verwijst daarbij ook naar buitenlandse voorbeelden waar dergelijke operaties al succesvol zijn afgerond.

Modern sportief denken
"Ons gebrek aan talent opvangen door ons te structureren, dat is modern sportief denken", zegt Dedecker, die zich tegelijkertijd ook weinig illusies koestert. "Ik vrees dat ik eerst weer weggehoond zal worden om daarna hetzelfde idee gerecupereerd te zien als volledig nieuw." (belga/hln)

Op zich geen slecht idee, maar wel volledig onhaalbaar in dit land. Gelukkig is dit na de verkiezingen of het zou weer aanzien worden als een verkiezingsstunt.</STRONG></EM></U></I></B>

KrisKras
18 juni 2007, 19:54
Ik denk nie dat Genk Bailly en Haroun gaat afgeven :)

Nick_
18 juni 2007, 19:57
Gebeurt dit ook in andere landen?

Lijkt me eigenlijk pure competitievervalsing.

Villa Comedia
18 juni 2007, 19:58
Gebeurt dit ook in andere landen?

Lijkt me eigenlijk pure competitievervalsing.

Nog nooit gehoord, althans. Wel dat reserventeams tot aan de tweede afdeling spelen.

vlijmscherp
18 juni 2007, 20:01
op zich geen slecht gedacht, zeker niet. maar er zijn gigantische problemen natuurlijk. gaan de clubs hun spelers willen afstaan voor dat jaar, zeker de buitenlandse?
gaan de spelers dat zelf willen?
hoeveel spelers ga je in die club laten spelen, een nationale ploeg samenstellen is niet gemakkelijk hé.
wat als er opeens uit het niets in het jaar een superspeler boven water komt die speelgerechtig is?

fox
18 juni 2007, 20:08
Gebeurt dit ook in andere landen?

Lijkt me eigenlijk pure competitievervalsing.


Naar het schijnt heeft Nederland iets in die aard gedaan met het Nederlandse volleybalteam. Ik weet niet hoe ze het juist aangepakt hebben maar het is natuurlijk wel makkelijker te realiseren aangezien daar toch een pak minder geld mee gemoeid is.

Villa Comedia
18 juni 2007, 20:11
op zich geen slecht gedacht, zeker niet. maar er zijn gigantische problemen natuurlijk. gaan de clubs hun spelers willen afstaan voor dat jaar, zeker de buitenlandse?
gaan de spelers dat zelf willen?
hoeveel spelers ga je in die club laten spelen, een nationale ploeg samenstellen is niet gemakkelijk hé.
wat als er opeens uit het niets in het jaar een superspeler boven water komt die speelgerechtig is?

Plus:

* waar gaan die hun thuiswedstrijden afwerken?
* spelers die bij een bepaalde club nog onder contract liggen, zullen niet voluit gaan tegen "hun eigen" club
* in het buitenland heeft men geen boodschap aan het lof der zotheid van Jean-Marie
* enz.

maarte
18 juni 2007, 21:26
onhaalbaar!

*Lorre*
20 juni 2007, 06:00
Op zich een zeer goed idee, hierdoor zouden onze beloften nog beter gaan spelen en zouden er automatismen ontstaan.
Maar het voorstel is onhaalbaar, de clubs gaan daar totaal niet mee akkoord gaan ( stel je voor al die nederlandse clubs, Fiorentina en Hamburg ). Zij gaan nooit hun spelers laten gaan.
Maar misschien moet het idee wel toegepast worden bij onze -17 jarigen, die volgens mij toch naar het WK gaan. Dit zou haalbaar moeten zijn.:-)

C uit W
20 juni 2007, 06:20
Gezond verstand my ass!

Pluche
20 juni 2007, 09:37
Dit idee is volstrekt onhaalbaar.

Voodoo Child
20 juni 2007, 10:30
:lol:
Komaan, de beloften moeten naar het buitenland om beter te worden kijk naar Mudingayi en De Mul bv.