PDA

View Full Version : Wat de media niet vermeld.


Truder
26 juni 2002, 15:46
Dit komt niet van mij maar van iemand van het PI forum

Rob Verreycken ging naar het Krugerpark in Borgerhout om enkele foto's te maken van vernielde banken en speeltuigen om die te laten zien op de gemeenteraad. Terwijl hij foto's aan het nemen was kwamen er vier 'jongeren' op hem af die riepen dat hij het moest afbollen, 'het was hun park en hij moest daar geen foto's nemen' (de jongeren wisten op dat moment niet wie hij was, ze dachten dat hij van de pers was). Toen Rob daaraan geen gevolg gaf begonnen ze hem dan maar te stampen. Eén van de daders kon gevat worden, dankzij een snelle speractie van de politie.

Maar ochtot, uiteraraard zijn dit slechts kleine guitenstreken van kwajongens die in onze verdraagzame multiculturele samenleving met de mantel der liefde worden bedekt...


ANTWERPEN 25/06 (BELGA) = Rob Verreycken, gemeenteraadslid voor
het Vlaams Blok in Antwerpen, is vandaag/dinsdag aan het Krugerpark in
Borgerhout aangerand door een groep van vier jongeren. Twee van hen
werden later opgepakt.
Het gemeenteraadslid raakte bij het voorval gewond aan het been.
Dat bevestigt de politie van Antwerpen.
Verreycken beklaagt zich al geruime tijd over 'de terreur in de
buurt'./. DBS/JDV

Kotsmos
26 juni 2002, 17:55
en?
is de algehele slechtheid van allochtonen nu bewezen?

Truder
26 juni 2002, 18:22
en?
is de algehele slechtheid van allochtonen nu bewezen?

Neen maar wel is nogmaals de mediaboycot bewezen.
Men kan dus naar hartelust Vlaams Blok stemmers/mandatarissen in elkaar meppen. Dat is waarschijnlijk wat Tobback bedoelde met alle middelen.

Bavo
26 juni 2002, 18:33
Inderdaad, het is vreselijk hoe berichtgevingen verdraait worden in het nadeel van het Blok. Belachelijk gewoon.

Kotsmos
26 juni 2002, 18:38
jah
alsof we in het nieuws doodgegooid worden met berichten over het crimineel gedrag van de Blanke Belg.
Het is een bericht van Belga. Is dus wel in de pers geweest.

Truder
26 juni 2002, 18:54
jah
alsof we in het nieuws doodgegooid worden met berichten over het crimineel gedrag van de Blanke Belg.
Het is een bericht van Belga. Is dus wel in de pers geweest.

Allee ik zal het anders verwoorden. :roll:
Moest het een aanslag zijn van jongeren die met het Vlaams Blok gelinkt kunnen worden was het voorpagina nieuws geworden.

En idd je moet er maar eens op letten, als een allochtoon bij een criminaliteit betrokken is word er geen naam vermeld, of zelfs geen initialen meer. Of toch zeeer weinig.
Is de dader een autochtoon, dan staat zijn naam volledig in de krant. Waarom het verschil?

Kotsmos
26 juni 2002, 19:18
Waarom dat verschil? er is geen verschil. Da gebeurt gewoon niet. Namen van autochtonen worden net zo weinig volledig genoemd als die van allochtonen. Maar er wordt wel altijd vermeld of het een allochtoon is.

Truder
26 juni 2002, 22:22
Dat gebeurt wel degelijk, je wil het gewoon niet weten.

Een paar jaar geleden is er nog een enorme rel rond geweest. Vroeger vermelde de kranten de naam en de afkomst. Daar zijn onze linkse vrienden zo tegen tekeer gegaan dat de media daar mee gestopt is als het om allochtonen gaat. Voor de autochtonen gaat men er gewoon mee verder, daar hebben onze linkse vrienden niets tegen.

De reden was simpel, door het vernoemen van de naam en de afkomst speelde je het Vlaams Blok in de kaart. Dus censuur!

Kotsmos
27 juni 2002, 10:39
afkomst vermelden is gewoon onnodig. Journalistiek is de belangrijke feiten vermelden die nodig zijn om een gebeurtenis volledig te verslaan. Afkomst is daarbij meestal volslagen onbelangrijk.

yildirim32
27 juni 2002, 15:23
ik ben benieuwd welke krant je leest?
ofwel kan je niet lezen er staat altijd een naam bij behalve als ze minderjarig zijn maar dat wist je natuurlijk wel
Maar je wilt er gewoon gebruik van maken om de je ideeen te rechtvaardigen.
En zo kan je nog meer domme mensen achter je ideen te krijgen die blijkbaar toch geen krant lezen

Supe®Staaf
27 juni 2002, 15:47
Afkomst, nationaliteit, huidskleur.......
Het heeft in een nieuwsverslag evenveel relevantie, als baarddracht, hetgeen je laatst gegeten hebt, je lidmaatschap van een kaartclub, het aantal bekers dat je won op vinkenzetting, of het motief dat op je bomma's flanellen ondergoed prijkt.

Stel je voor:

Slager xxx werd betrapt op het gebruik van sulfiet als bijkleurder van zijn minderfrisse fijne vleeswaren. Het parket vermoedt als motief: xxx's dracht van geruite tuinpantoffels, zijn zoekgeraakte neusonthaarder, zijn preoccupatie met het sexuele leven van de éénogige moerasbrulkikker en waarschijnlijk ook het infantiel-dissociatief afreageringssyndroom waar zijn nonkel missionaris drie jaar voor behandeld werd.

Vervang mijn zever nu eens door de blokzever: huidskleur, ras, afkomst, afstamming, genus, ethnociteit, volk .............

:idea: Snappie :?:

BAZ
27 juni 2002, 23:39
Stop met dat gezever en onderscheid tussen allochtonen en autotochtonen. Ze zijn hier en zullen hier blijven. Of je het wilof niet.

Wat is trouwens het verschil tussen allochtoon en autochtoon?
Ze zijn allebei geïmigreerd! Alleen is de autochtoon een immigrant van langere datum.

Te mediteren

Jean-Pierre
27 juni 2002, 23:54
Uw onderscheid tussen autochtoon en allochtoon heeft dus alleen maar te maken met het tijdstip van de immigratie? Cultuur, godsdienst, onderwijs, integratie spelen blijkbaar geen rol! …Nogal een simpele benadering…

En vermits ge mij volgens uw definitie ook als immigrant beschouwd, vertel mij dan eens wanneer ik hier in dit land ben aangekomen? Of is volgens u elke nieuwgeborene een immigrant? … Waarom niet?...

Meia noite
23 februari 2005, 03:35
Er staat een dt-fout in uwe titel....

ago
23 februari 2005, 11:49
afkomst vermelden is gewoon onnodig. Journalistiek is de belangrijke feiten vermelden die nodig zijn om een gebeurtenis volledig te verslaan. Afkomst is daarbij meestal volslagen onbelangrijk.Daar spreek je jezelf al tegen!
Hoe kan men een volledig verslag geven als men niet alle feiten naar voor brengt?
En die afkomst doet er wel toe!(BV:afrekeningen in het Albanese,Russische,Italiaanse,Kongolese milieu hoe ga je dat dan verslaan)
Nee, je wilt het gewoon niet toegeven dat de media onder druk van de linksen dit niet meer mag schrijven!

Bob
23 februari 2005, 12:20
Zo komen er in Nederland, die het verzwijgen van naam, afkomst altijd hebben toegepast, strekkingen om dit in de toekomst niet meer te doen. Aanleiding hiertoe is het doodrijden door een, dacht Surinaamse dame, van een Marokaanse tasjesdief. Moest toen bij het accident naam en afskomst vermeld zijn geweest, dan, denkt men, was het protest (van de Marokanen tegen de Nederlanders) minder ontspoord geweest.

boer_bavo
23 februari 2005, 12:21
Rob Verreycken is zelf veroordeeld (3 maand effectief) voor meerdere keren slagen en verwondingen. En neen, ik heb het niet over die keer dat hij zichzelf verdedigde tegen zijn vrouw, wel die keer dat hij Kris Merckx het ziekenhuis insloeg, of met voorbedachte rade raids ging uitvoeren op een boekenbeurs.

En dan hebben we het niet over de geseponeerde zaken.

Als er nu iemand is die hier niet over moet klagen is hij het toch wel.

Mensen als Verreycken die meermaals gewelddaden plegen horen thuis in het gevang. Levenslang.

Dixie
23 februari 2005, 12:42
Mensen als Verreycken die meermaals gewelddaden plegen horen thuis in het gevang. Levenslang.dus iedereen die meerdere gewelddaden plegen horen levenslang in het gevang amaai er zullen niet veel allochtonen meer rondlopen dan

WhiteLaw
23 februari 2005, 12:47
Dit komt niet van mij maar van iemand van het PI forum

De Rob heeft toch iets teruggedaan?? Zijn reputatie bij het NSV vroeger kennende.... 8)

boer_bavo
23 februari 2005, 13:19
dus iedereen die meerdere gewelddaden plegen horen levenslang in het gevang amaai er zullen niet veel allochtonen meer rondlopen dan Neen, want wellicht veranderd hun gedrag bij zo'n duidelijke regels.

boer_bavo
23 februari 2005, 13:23
Voor zij die denken dat ik schiet op de boodschapper en daardoor de werkelijkheid niet onder ogen wil zien:
Wie geweldadig is/zich geweldadig gedraagt trekt geweld aan. In het geval van Rob Klop zou ik daar dus niet verbaasd over zijn. Of een echte persfotograaf die kalm blijft als er iets geroepen wordt ook aangevallen wordt durf ik ten zeerste betwijfelen.

Dixie
23 februari 2005, 15:16
dus iedereen die meerdere gewelddaden plegen horen levenslang in het gevang amaai er zullen niet veel allochtonen meer rondlopen dan

Neen, want wellicht veranderd hun gedrag bij zo'n duidelijke regels
laten we dan duidelijke regels invoeren!

Joshua
23 februari 2005, 16:24
Rob Verreycken is zelf veroordeeld (3 maand effectief) voor meerdere keren slagen en verwondingen. En neen, ik heb het niet over die keer dat hij zichzelf verdedigde tegen zijn vrouw, wel die keer dat hij Kris Merckx het ziekenhuis insloeg, of met voorbedachte rade raids ging uitvoeren op een boekenbeurs.

En dan hebben we het niet over de geseponeerde zaken.

Als er nu iemand is die hier niet over moet klagen is hij het toch wel.

Mensen als Verreycken die meermaals gewelddaden plegen horen thuis in het gevang. Levenslang.
Wie dwangmatig leugens verkoopt moet geinterneerd worden. Levenslang.

Pietje
23 februari 2005, 16:28
Wie dwangmatig leugens verkoopt moet geinterneerd worden. Levenslang.Waar wil je je aanmelden, Beernem of Pittem ??

Erw
23 februari 2005, 18:32
Ik snap wel wat de topicmaker wil aankaarten.
Hadden 4 Vlaams Blok/Belang jongeren-vandalen een SP.A politica zitten 'stampen' dan zou de media-aandacht aan dit voorval een groot veelvoud geweest zijn en was ze 'in elkaar geslagen'. Er zouden op dit forum (en nog veel andere) een heel nest topics wekenlang de lijst aanvoeren, zoals dat gedoe rond Verreycken en z'n ex-vrouw. Zelfs het proces van die neonazi die 2 moorden pleegde krijgt hier blijkbaar een topic in politiek binnenland.

Afkomst, nationaliteit, huidskleur.......
Het heeft in een nieuwsverslag evenveel relevantie, als baarddracht, hetgeen je laatst gegeten hebt, je lidmaatschap van een kaartclub, het aantal bekers dat je won op vinkenzetting, of het motief dat op je bomma's flanellen ondergoed prijkt.

Stel je voor:

Slager xxx werd betrapt op het gebruik van sulfiet als bijkleurder van zijn minderfrisse fijne vleeswaren. Het parket vermoedt als motief: xxx's dracht van geruite tuinpantoffels, zijn zoekgeraakte neusonthaarder, zijn preoccupatie met het sexuele leven van de éénogige moerasbrulkikker en waarschijnlijk ook het infantiel-dissociatief afreageringssyndroom waar zijn nonkel missionaris drie jaar voor behandeld werd.

Vervang mijn zever nu eens door de blokzever: huidskleur, ras, afkomst, afstamming, genus, ethnociteit, volk .............

:idea: Snappie :?:
Er zijn toch geen altijd geldende regels van wat relevant is in een nieuwsverslag? Dat hangt af van de situatie. Bij een voedselvergiftiging kan hetgeen je laatst gegeten hebt relevant zijn. Als leden van een kaartersclub niet alleen samenkomen om te kaarten maar er ook allerlei overvalplannen smeden dan kan het lid zijn van dezelfde kaartersclub betrokkenheid inhouden.
Als 75% van de kleine criminaliteit (bvb) in een bepaalde gemeente bedreven wordt door vreemdelingen van bepaalde nationaliteiten dan kan voor een agent de afkomst relevant zijn om de pakkans bij controles te verhogen.

Ik wil maar zeggen: zolang je binnen de scope (hoe groot of klein die ook is) van de specifieke situatie blijft is er mijns inziens geen onrecht gedaan.
Wat Truder hier nogal duidelijk (alhoewel sommigen zien direct iets anders, zoals Kotsmos) hekelt is in basis net hetzelfde als u hekelt met 'blokzever', namelijk dat sommigen enerzijds het 'extreem rechts' van de vermelde neonazi uitvergroten, alsof dat hét 'motief' en dé relevantie is voor/met deze misdaad (moorden) en anderzijds een hoogstwaarschijnlijke relevantie (zoals in die kaartersclub enz-voorbeelden) verzwijgen.
Uw voorbeeld van slager xxx is onschuldig. En waarom: het is overduidelijk dat u bullshit verkoopt. Was u een journalist dan maakte u zichzelf ermee belachelijk. Sommige 'verslaggevingen' zijn minder overduidelijk...

Esperanza
23 februari 2005, 21:46
Wie dwangmatig leugens verkoopt moet geinterneerd worden. Levenslang.Wat Boer_Bavo vertelt zijn volgens jou (dwangmatige) leugens? Je ontkent de feiten die Boer_Bavo heeft aangehaald?

voicelesscharlie
23 februari 2005, 22:45
Waarom dat verschil? er is geen verschil. Da gebeurt gewoon niet. Namen van autochtonen worden net zo weinig volledig genoemd als die van allochtonen. Maar er wordt wel altijd vermeld of het een allochtoon is.
Er staat in het persbericht "vier jongeren".
Volgens mij waren dat Zweden of Noren mijn gedacht.

ancapa
24 februari 2005, 13:01
en?
is de algehele slechtheid van allochtonen nu bewezen?

sneeuw is wit en de lucht is blauw... moet dat ook bewezen worden 8O

ancapa
24 februari 2005, 13:05
De Rob heeft toch iets teruggedaan?? Zijn reputatie bij het NSV vroeger kennende.... 8)

een oud bokser gaat met niemand meer op de vuist... gedragscode... ;-)

een militant kan dat wel...

eenmaal in het parlement kan dat niet meer, tenzij bij (wettige) zelfverdediging !! :-)

ancapa
24 februari 2005, 13:06
Voor zij die denken dat ik schiet op de boodschapper en daardoor de werkelijkheid niet onder ogen wil zien:
Wie geweldadig is/zich geweldadig gedraagt trekt geweld aan. In het geval van Rob Klop zou ik daar dus niet verbaasd over zijn. Of een echte persfotograaf die kalm blijft als er iets geroepen wordt ook aangevallen wordt durf ik ten zeerste betwijfelen.

neen, die is wel zijn dure camera kwijt... 8O :roll:

ancapa
24 februari 2005, 13:07
Waar wil je je aanmelden, Beernem of Pittem ??

waar ligt dat ergens :?

no pasaran kent die plaatsen ook vermoed ik... :-( ;-)

Tegendradigaard
24 februari 2005, 13:50
Oei dan moet Pietje met zijn dwangmatige leugen ("het acod is geen onderdeel van het ABVV") ook in het gevang...

Dixie
24 februari 2005, 13:51
tuurlijk is het acod deel van het abvv!!

Tegendradigaard
24 februari 2005, 13:56
Niet volgens Pietje hoor... hij heeft dat nooit willen toegeven...

Tegendradigaard
24 februari 2005, 13:57
Hij zei zelfs dat ik er niets van kende... en dan zegt hij van zichzelf dat hij afgevaardigde is van de vakbond....

Antoon
24 februari 2005, 14:11
Er staat een dt-fout in uwe titel....
Je hebt twee jaar en acht maanden nodig gehad om hier achter te komen. :lol:

Blazer
24 februari 2005, 18:13
Je hebt twee jaar en acht maanden nodig gehad om hier achter te komen. :lol:
+ een dikke taalfout: De media is meervoud!

Esperanza
24 februari 2005, 19:47
waar ligt dat ergens :?

no pasaran kent die plaatsen ook vermoed ik... :-( ;-)Sorry, Ancapa, ik heb nog nooit gehoord van Beernem of Pittem. Mocht je interesse hebben, kan ik je wel binnenloodsen in Sleidinge of Zelzate...;-)

Pietje
24 februari 2005, 19:49
Sorry, Ancapa, ik heb nog nooit gehoord van Beernem of Pittem. Mocht je interesse hebben, kan ik je wel binnenloodsen in Sleidinge of Zelzate...;-)
Denk eerder dat Ancapa zou opteren voor Ruiselede :-) 8)

ancapa
24 februari 2005, 19:51
Denk eerder dat Ancapa zou opteren voor Ruiselede :-) 8)
waar ligt dat :?

ancapa
24 februari 2005, 19:52
Sorry, Ancapa, ik heb nog nooit gehoord van Beernem of Pittem. Mocht je interesse hebben, kan ik je wel binnenloodsen in Sleidinge of Zelzate...;-)
Sluis en Hulst ben ik wel al geweest... shoppen ;-)

nééééén niet in de koffieshop !

ancapa
24 februari 2005, 19:53
Voor zij die denken dat ik schiet op de boodschapper en daardoor de werkelijkheid niet onder ogen wil zien:
Wie geweldadig is/zich geweldadig gedraagt trekt geweld aan. In het geval van Rob Klop zou ik daar dus niet verbaasd over zijn. Of een echte persfotograaf die kalm blijft als er iets geroepen wordt ook aangevallen wordt durf ik ten zeerste betwijfelen.
jij kneep de katjes in het donker... zwijg dus maar

Antoon
25 februari 2005, 09:29
+ een dikke taalfout: De media is meervoud!
Juist! "Wat de media niet vermeld." had dus moeten zijn "Wat de media niet vertellen" of "Wat de pers niet vermeldt".

Hiermee kunnen we leven.

Truder heeft de titel met fouten geschreven ( op 26 juni 2002 ) en Meia Noite heeft ons drie jaar later op de dt fout attent gemaakt ( op 23 februari 2005 ).

Het voordeel is dat de topic weer actief is gemaakt.

fernand
25 februari 2005, 11:01
Stop met dat gezever en onderscheid tussen allochtonen en autotochtonen. Ze zijn hier en zullen hier blijven. Of je het wilof niet.

Wat is trouwens het verschil tussen allochtoon en autochtoon?
Ze zijn allebei geïmigreerd! Alleen is de autochtoon een immigrant van langere datum.

Te mediteren
De allochtoon heeft percentsgewijs meer criminelen dan de autochtoon.
Wanneer ze met hun 8% vertegenwoordiging in onze samenleving, 80% bezetten van de gevangenissen, moet men wel een blinde zijn om niet te zien dat ze crimineler zijn.
Ze zijn hier en ze blijven hier wordt wel vlug gezegd, maar wanneer ze geen enkele uitkering meer zouden krijgen, zouden ze wel vlug naar hun landen van herkomst gaan. (wanneer ze hier niet in het gevang zitten, en hun straf moeten uit zitten :-) )

Mambo
25 februari 2005, 21:13
Waarom dat verschil? er is geen verschil. Da gebeurt gewoon niet. Namen van autochtonen worden net zo weinig volledig genoemd als die van allochtonen. Maar er wordt wel altijd vermeld of het een allochtoon is.
Bij in verdenking stelling komen de initialen. Bij veroordeling de naam.

ancapa
26 februari 2005, 14:32
ook niet veel in de media... :-o

Dan hier maar een poging... :-D

De hele maand februari heeft het Vlaams Belang op verschillende markten campagne gevoerd voor de splitsing van B-H-V. Nu zondag, 27 februari, wordt deze campagne afgesloten met een strijdmeeting in Dilbeek )- waar vlamingen thuis zijn - weet je nog wel ?! 8O

Plaats: Cultureel Centrum Westrand - Dilbeek Aanvang: 14 uur
Sprekers zijn politici uit de streek : Jurgen Ceder (Dilbeek), Bart Laeremans (Grimbergen), Filip De Man (Vilvoorde) en Joris Van Hauthem (Lennik)... verrassingen zijn niet uit te sluiten ! :-)

Allen daarheen !!

:vlaander: :vlaander: :vlaander: :vlaander: :vlaander:

Pablex
27 februari 2005, 00:30
En idd je moet er maar eens op letten, als een allochtoon bij een criminaliteit betrokken is word er geen naam vermeld, of zelfs geen initialen meer. Of toch zeeer weinig.
Is de dader een autochtoon, dan staat zijn naam volledig in de krant. Waarom het verschil?dat komt door je persoonlijke gevoelens,
het lijkt gewoon zo
in "het laatste nieuws" zie ik over gevechten in leuven af en toe wel een "allochtone" naam passeren

en trouwens,waarom klaag je dat er geen naam staat als het een allochtoon is?
wil je een adres opzoeken ofzo?
en staat er dan vermeld dat het een allochtoon is als er geen naam vermeld is ofzo?

Jonas Elossov
27 februari 2005, 01:37
Mag ik hier nog even aan herinneren, dat ik vorig jaar aangevallen ben geweest door een skinhead. Dat dat ook niet in de media is gekomen, en dat er zelfs nooit iemand is opgepakt... Blijkbaar doen types van het genre Verreyken gelijke zaken met andersdenkenden...

En bestaat iets van pot, ketel, en in jullie geval zeer toepasselijk ZWART!

Knuppel
27 februari 2005, 07:45
Mag ik hier nog even aan herinneren, dat ik vorig jaar aangevallen ben geweest door een skinhead. Dat dat ook niet in de media is gekomen, en dat er zelfs nooit iemand is opgepakt...
Misschien wel als je kop was in ingeslagen geweest met een ijzeren staaf door die skinhead?

Maar dan kon je het nu niet navertellen, hé?

Volgende keer dus meer succes gewenst. ;-)

thePiano
27 februari 2005, 10:08
Neen maar wel is nogmaals de mediaboycot bewezen.
Men kan dus naar hartelust Vlaams Blok stemmers/mandatarissen in elkaar meppen. Dat is waarschijnlijk wat Tobback bedoelde met alle middelen.
Grappig wel. Truder jammert dat de media niks bericht over het VB maar haalt tegelijkertijd een bericht uit de media aan (ANTWERPEN 25/06 (BELGA) = Rob Verreycken, gemeenteraadslid voor het Vlaams Blok in Antwerpen... bla bla...).

Gelukkig dat de media regelmatig bericht over het VB anders had Truder nooit kunnen klagen dat ze niks berichten want dan had hij dit niet eens kunnen schrijven want zonder de media had hij het niet geweten. :)

voicelesscharlie
27 februari 2005, 18:54
Grappig wel. Truder jammert dat de media niks bericht over het VB maar haalt tegelijkertijd een bericht uit de media aan (ANTWERPEN 25/06 (BELGA) = Rob Verreycken, gemeenteraadslid voor het Vlaams Blok in Antwerpen... bla bla...).

Gelukkig dat de media regelmatig bericht over het VB anders had Truder nooit kunnen klagen dat ze niks berichten want dan had hij dit niet eens kunnen schrijven want zonder de media had hij het niet geweten. :)Dat bericht komt dus wel van het persagentschap Belga en heeft nooit in een krant of magazine gestaan.
Redenen:censuur van de journalisten.
Jan met de pet leest de berichten van Belga niet.
je moet dus de dingen niet op een (s)linkse manier verdraaien.

Esperanza
27 februari 2005, 22:57
Dat bericht komt dus wel van het persagentschap Belga en heeft nooit in een krant of magazine gestaan.
Redenen:censuur van de journalisten.
Jan met de pet leest de berichten van Belga niet.
je moet dus de dingen niet op een (s)linkse manier verdraaien.U kunt dit enkel weten door alle mogelijke kranten, weekbladen, magazines, tijdschriften, periodieken,... die op de Belgische markt verschijnen, dagdagelijks te lezen. Lijkt mij een behoorlijke dagtaak. Heeft U zoveel tijd (en zoveel geld om die allemaal aan te kopen) en energie over om tot een dergelijke stelling te komen of zit U gewoon wat uit Uw nek te lullen, niet gehinderd door enige kennis van zaken?

voicelesscharlie
28 februari 2005, 00:32
U kunt dit enkel weten door alle mogelijke kranten, weekbladen, magazines, tijdschriften, periodieken,... die op de Belgische markt verschijnen, dagdagelijks te lezen. Lijkt mij een behoorlijke dagtaak. Heeft U zoveel tijd (en zoveel geld om die allemaal aan te kopen) en energie over om tot een dergelijke stelling te komen of zit U gewoon wat uit Uw nek te lullen, niet gehinderd door enige kennis van zaken?
Leest Jan met de pet wat er binnen komt in het persagentschap Belga?:roll:
Niet alles wat daar binnenkomt verschijnt in de kranten.

Esperanza
28 februari 2005, 08:31
Leest Jan met de pet wat er binnen komt in het persagentschap Belga?:roll:
Niet alles wat daar binnenkomt verschijnt in de kranten.Dat bericht komt dus wel van het persagentschap Belga en heeft nooit in een krant of magazine gestaan.
Redenen:censuur van de journalisten.
We hebben het hier wel over 'dit bericht' en niet over 'alles'. Ik zal mijn vraag nogmaals herhalen. Heeft U persoonlijk alle kranten, magazines, tijdschriften, weekbladen, periodieken,... over een bepaalde periode er op nagelezen teneinde dit te controleren, of bent U maar wat ongefundeerde veronderstellingen aan het rondspuien (cfr. censuur van de journalisten)?

voicelesscharlie
28 februari 2005, 14:43
We hebben het hier wel over 'dit bericht' en niet over 'alles'. Ik zal mijn vraag nogmaals herhalen. Heeft U persoonlijk alle kranten, magazines, tijdschriften, weekbladen, periodieken,... over een bepaalde periode er op nagelezen teneinde dit te controleren, of bent U maar wat ongefundeerde veronderstellingen aan het rondspuien (cfr. censuur van de journalisten)?Zeg makkeke met uw hautaine pseudo-intelectuele linkieretoriek.:roll: Dit bericht heeft in geen enkele krant gestaan.Is dat duidelijk?

boer_bavo
28 februari 2005, 14:53
Wie dwangmatig leugens verkoopt moet geinterneerd worden. Levenslang. Ik verkondig feiten. Nl dat verreycken veroordeeld is tot 3 maand effectieve gevangenisstraf omdat hij tweemaal politieke tegenstanders heeft aangevallen.

Dat hij ook eens een politieagent in elkaar sloeg in Brussel was één van de zaken die ik niet vermeld heb.

muys
28 februari 2005, 15:32
Mag ik hier nog even aan herinneren, dat ik vorig jaar aangevallen ben geweest door een skinhead. Dat dat ook niet in de media is gekomen, en dat er zelfs nooit iemand is opgepakt... Blijkbaar doen types van het genre Verreyken gelijke zaken met andersdenkenden...

En bestaat iets van pot, ketel, en in jullie geval zeer toepasselijk ZWART!
we zullen zeker maar zwijgen over de linkse verdraagzaamheid op anti nsv betogingen of bij samenkomsten van het blok

Mephisto
28 februari 2005, 15:54
ook niet veel in de media... :-o

Dan hier maar een poging... :-D

De hele maand februari heeft het Vlaams Belang op verschillende markten campagne gevoerd voor de splitsing van B-H-V. Nu zondag, 27 februari, wordt deze campagne afgesloten met een strijdmeeting in Dilbeek )- waar vlamingen thuis zijn - weet je nog wel ?! 8O

Plaats: Cultureel Centrum Westrand - Dilbeek Aanvang: 14 uur
Sprekers zijn politici uit de streek : Jurgen Ceder (Dilbeek), Bart Laeremans (Grimbergen), Filip De Man (Vilvoorde) en Joris Van Hauthem (Lennik)... verrassingen zijn niet uit te sluiten ! :-)

Allen daarheen !!

*geknipt wegens misbruik*

Hè, wat klinkt dit weer zielig.
Etnische Vlaming zoekt mede-lijders.

Mephisto
28 februari 2005, 15:59
dat komt door je persoonlijke gevoelens,
het lijkt gewoon zo
in "het laatste nieuws" zie ik over gevechten in leuven af en toe wel een "allochtone" naam passeren

en trouwens,waarom klaag je dat er geen naam staat als het een allochtoon is?
wil je een adres opzoeken ofzo?
en staat er dan vermeld dat het een allochtoon is als er geen naam vermeld is ofzo?


Zeg, racist, dat je voor het VB bent, tot daar aan toe. Dommeriken moeten er zijn. Maar stellen dat de winter wint, vind ik wel erg ver gaan (in die handtekening van je).

Vooral omdat ik absoluut voorstander ben van 4 seizoenen en altijd nog liever de Lente heb. Verhuis jij lekker naar de noordpool, dan houden wij het hier gezellig :-D

Tegendradigaard
28 februari 2005, 16:16
Wat de kranten niet vertellen, fluistert de wind...

Esperanza
28 februari 2005, 17:02
Zeg makkeke met uw hautaine pseudo-intelectuele linkieretoriek.:roll: Dit bericht heeft in geen enkele krant gestaan.Tot tweemaal toe heb ik U om enige bewijzen gevraagd, tot tweemaal toe heb ik niks anders ontvangen dan wat rond de potgedraai en scheldwoorden..

Is dat duidelijk?Dat U, wat Uw stelling aangaat, uit Uw nek aan het lullen bent is mij nu wel duidelijk, ja.

thePiano
28 februari 2005, 19:21
Dat bericht komt dus wel van het persagentschap Belga en heeft nooit in een krant of magazine gestaan.
Redenen:censuur van de journalisten.
Jan met de pet leest de berichten van Belga niet.
je moet dus de dingen niet op een (s)linkse manier verdraaien.Zeg, hou je zelf voor de gek. De meesten berichten komen van het persgentschap Belga waar alle journalisten een open line naar toe hebben en waar ze ook voor moeten betalen. Het zijn de kranten en de media zèlf die selecteren uit de Belga-berichten wat ze al dan niet overnemen. Nogmaals: als het niet in de Gazet van Antwerpen stond had Truder het niet geweten. Nu weet hij dat wel dankzij de media!

Tegendradigaard
1 maart 2005, 14:08
Ik zou zeggen Piano hoe kan men bewijzen dat iets NIET in de krant stond ?
Het is veel gemakkelijker om te bewijzen dat iets WEL in de krant stond he...

thePiano
1 maart 2005, 19:18
Ik zou zeggen Piano hoe kan men bewijzen dat iets NIET in de krant stond ?
Het is veel gemakkelijker om te bewijzen dat iets WEL in de krant stond he...
Er staat alleen in de krant -of in de media- wat Jan Publiek graag leest of wat machtige concerns, banken enz... willen wat wij moeten lezen. Het zijn tenslotte de verkoopcijfers, dikke oplagen, die geld in het laatje brengen.

voicelesscharlie
1 maart 2005, 19:23
Tot tweemaal toe heb ik U om enige bewijzen gevraagd, tot tweemaal toe heb ik niks anders ontvangen dan wat rond de potgedraai en scheldwoorden..

Dat U, wat Uw stelling aangaat, uit Uw nek aan het lullen bent is mij nu wel duidelijk, ja.Hoe kan ik dat bewijzen als het nergens staat.:roll:
Bewijs jij beter dat het wel in een krant heeft gestaan.
Die linkies toch hé.Jéééézes.
:2gunfire: :stalin:

ancapa
1 maart 2005, 19:27
Hè, wat klinkt dit weer zielig.
Etnische Vlaming zoekt mede-lijders.
er zijn er toch een 500 komen opdagen... de zaal zat vol :-D

BHV leeft dus wel onder de mensen en in Dilbeek zijn Vlamingen nog thuis :-D

thePiano
1 maart 2005, 19:27
Leest Jan met de pet wat er binnen komt in het persagentschap Belga?:roll:
Niet alles wat daar binnenkomt verschijnt in de kranten.
Als je natuurlijk maar alleen 't Pallieterke en de Eigen Volk Eerst krant leest kan je inderdaad nooit weten wat er in 'de' media werd gepubliceerd. Je kritiek slaat nergens op.

ancapa
1 maart 2005, 19:28
Ik zou zeggen Piano hoe kan men bewijzen dat iets NIET in de krant stond ?
Het is veel gemakkelijker om te bewijzen dat iets WEL in de krant stond he...
piano is terug na een lange vakantie :-(

voicelesscharlie
1 maart 2005, 19:30
Als je natuurlijk maar alleen 't Pallieterke en de Eigen Volk Eerst krant leest kan je inderdaad nooit weten wat er in 'de' media werd gepubliceerd. Je kritiek slaat nergens op.
Je zou nog verschieten wat ik allemaal lees.Behalve "De Morgen "natuurlijk.

thePiano
1 maart 2005, 19:46
Je zou nog verschieten wat ik allemaal lees.Behalve "De Morgen "natuurlijk.
Dom van je. Ik lees naast De Morgen al wat ik kan te pakken krijgen en daar zijn uiteraard ook de vele racistische druksels bij van het VB. Hoe zou ik anders kunnen weten hoeveel leugens ze zelf verspreiden en vooral wat ze niet willen vertellen?

Bob
1 maart 2005, 19:55
Als je natuurlijk maar alleen 't Pallieterke en de Eigen Volk Eerst krant leest kan je inderdaad nooit weten wat er in 'de' media werd gepubliceerd.En ge vergeet 'tScheldt nog. Maar om nu te weten wat er in 'de' media allemaal wordt gepubliceerd moet ge ze niet lezen, ge moet zelfs geen helderziende zijn. Een klein beetje gezond verstand is voldoende. Iets meer verstand (maar toch ook weer niet zoveel) moet ge dan weer hebben om de werkelijkheid in te zien. Ge kunt U hiervoor altijd wel laten helpen door 'de' buitenlandse media.

thePiano
1 maart 2005, 20:00
En ge vergeet 'tScheldt nog. Maar om nu te weten wat er in 'de' media allemaal wordt gepubliceerd moet ge ze niet lezen, ge moet zelfs geen helderziende zijn. Een klein beetje gezond verstand is voldoende. Iets meer verstand (maar toch ook weer niet zoveel) moet ge dan weer hebben om de werkelijkheid in te zien. Ge kunt U hiervoor altijd wel laten helpen door 'de' buitenlandse media.
Je kan natuurlijk ook altijd gehoorzamen aan wat Den Leider zegt:

Philippe Dewinter: "Ik zeg U: geloof niet wat de kranten over het Vlaams Blok schrijven... Geloof die vuilspuiterij niet, maar alleen wat wij in onze eigen tijdschriften schrijven!"

Of bv Hans Carpels schoonzoon van Karel Dillen: "Censuur is het middel bij uitstek om de verspreiding van de waarheid te garanderen. Centraal echter moet de waarheid staan, ontdaan van elke opinie. Wij zien censuur als een onmisbaar instrument in onze samenleving.."

Distel
1 maart 2005, 20:17
Dom van je. Ik lees naast De Morgen al wat ik kan te pakken krijgen en daar zijn uiteraard ook de vele racistische druksels bij van het VB. Hoe zou ik anders kunnen weten hoeveel leugens ze zelf verspreiden en vooral wat ze niet willen vertellen?
Voicelesscharlie zet De Morgen blijkbaar gewoon op zijn negeerlijst. Als jij zelf nu al het gebruik van zo'n lijst gaat dom vinden... 8)

Erw
1 maart 2005, 20:50
Of bv Hans Carpels schoonzoon van Karel Dillen: "Censuur is het middel bij uitstek om de verspreiding van de waarheid te garanderen. Centraal echter moet de waarheid staan, ontdaan van elke opinie. Wij zien censuur als een onmisbaar instrument in onze samenleving.."
Toch grappig dat haast al jouw als 'citaat' gemerkte tekstjes bij een Google zoektocht naar de naam van de betreffende, naast wat niet-politieke zaken rond z'n bedrijf Selexion/Action shop, voor de rest een Blokwatch link of verwijzing naar hun verhaaltjesbedenker Marc Spruyt opleveren.
Ooit heb ik eens een reeks punten 'over' het VB van die Spruyt doorgelicht, en ze bleken één voor één leugens, verdraaiingen, samengeraapte zinnen of zelfs woorden (trivia :D ), of halve verhalen te zijn. Zoals bvb het VB wil rijken en armen evenveel belasten via flat tax, zonder erbij te zeggen dat flat tax een lage basisbelasting is die door het wegvallen van sociale verschillen veel goedkoper te innen is, en dat die altijd samen gebruikt wordt met andere èn hogere (zwaartepunt dus) progressieve (wèl sociaal onderscheid) belastingen. 't is maar hoe je het verkoopt hé? :wink:

thePiano
1 maart 2005, 21:03
Toch grappig dat haast al jouw als 'citaat' gemerkte tekstjes bij een Google zoektocht naar de naam van de betreffende, naast wat niet-politieke zaken rond z'n bedrijf Selexion/Action shop, voor de rest een Blokwatch link of verwijzing naar hun verhaaltjesbedenker Marc Spruyt opleveren.
Da's ook geen toeval. Ik ben medewerker van http://www.blokwatch.be (http://www.blokwatch.be/). Ik dacht dat je dat wel wist.


Ooit heb ik eens een reeks punten 'over' het VB van die Spruyt doorgelicht, en ze bleken één voor één leugens, verdraaiingen, samengeraapte zinnen of zelfs woorden (trivia :-( ), of halve verhalen te zijn. Tjah, hoe leg je aan iemand *knip* uit hoe het allemaal in elkaar zit? Ik zou het niet weten en er zeker mijn tijd niet in steken.

Geen persoonlijke aanvallen.

Arnold.

thePiano
1 maart 2005, 21:05
....... huh? ........
Sorry maar ik kan dit niet lezen vermits Distel op mijn negeerlijst staat. Ik ben nooit zo'n fan geweest van muzak en zeker niet op het internet. Als ik wat achtergrond geluid wil zet ik wel een cd op.

Distel
1 maart 2005, 21:15
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

O ironie...

Seba
1 maart 2005, 22:51
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

O ironie...

jah, hoe leg je aan iemand met het verstand ter grootte van een Erwt uit hoe het allemaal in elkaar zit?


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Esperanza
1 maart 2005, 23:33
Hoe kan ik dat bewijzen als het nergens staat.:roll:
Door antwoord te geven op mijn vraag :
Heeft U persoonlijk alle kranten, magazines, tijdschriften, weekbladen, periodieken,... over een bepaalde periode er op nagelezen teneinde dit te controleren, (zo ja, welke?) of bent U maar wat uit Uw nek aan het lullen?Kan toch zo moeilijk niet zijn?

voicelesscharlie
1 maart 2005, 23:33
Dom van je. Ik lees naast De Morgen al wat ik kan te pakken krijgen en daar zijn uiteraard ook de vele racistische druksels bij van het VB. Hoe zou ik anders kunnen weten hoeveel leugens ze zelf verspreiden en vooral wat ze niet willen vertellen?Je kan natuurlijk alleen maar de Morgen lezen en dan weet je meteen wat niet de waarheid is.(Die krant heeft dan toch zo zijn voordelen:mrgreen: )

Pietje
1 maart 2005, 23:48
Je kan natuurlijk alleen maar de Morgen lezen en dan weet je meteen wat niet de waarheid is.(Die krant heeft dan toch zo zijn voordelen )Dit http://www.demorgen.be/algemeen/img/awardlogo.jpg + het feit dat het juist die krant is wiens lezersaantal het sterkst is gestegen de laatste jaren ( en dit ten opzichte van ALLE andere kranten) betekent oh zo veel meer dan jouw giftige sneer 8)

thePiano
1 maart 2005, 23:48
Je kan natuurlijk alleen maar de Morgen lezen en dan weet je meteen wat niet de waarheid is.(Die krant heeft dan toch zo zijn voordelen:mrgreen: )Je kan natuurlijk ook maar enkel de lapsussen lezen op forums zoals dit. 82% op het totaal van het PB-gepeupelte, pleit er schaamteloos voor om negationisme en racisme weer een wettelijke basis te geven (zie de draad De Purperen Drol van SuperZaag). Bovendien hoef je niet eens meer zèlf na te denken: ancapa, seba, Erwt, Distel, CHIPIE, Knut knots en Knuppel en de rest van de zompige bende doen dat wel voor jou. En oooo wat handig wel: daar hebben ze zelden meer dan vijf woorden voor nodig. Een hamburger verteert moeilijker. :-P

Chipie
1 maart 2005, 23:56
Dit http://www.demorgen.be/algemeen/img/awardlogo.jpg + het feit dat het juist die krant is wiens lezersaantal het sterkst is gestegen de laatste jaren ( en dit ten opzichte van ALLE andere kranten) betekent oh zo veel meer dan jouw giftige sneer 8) Dat De Morgen de meeste (procentueel) lezers heeft bijgewonnen, zegt meer over die lezers als over De Morgen ;-).
Het is vanaf dat Paars aan de macht is gekomen dat De Morgen een scheve schaats is gaan rijden...
Kwaliteit? Veel kwal voor deze tijd, ja! Als men niet voelt dat De Morgen de waarheid kleurt (DM behoort toevallig ook tot de groep van VTM, die onze dag kleurt) of verzwijgt, tja...

Pietje
2 maart 2005, 00:08
Dat De Morgen de meeste (procentueel) lezers heeft bijgewonnen, zegt meer over die lezers als over De Morgen ;-).
Het is vanaf dat Paars aan de macht is gekomen dat De Morgen een scheve schaats is gaan rijden...
Kwaliteit? Veel kwal voor deze tijd, ja! Als men niet voelt dat De Morgen de waarheid kleurt (DM behoort toevallig ook tot de groep van VTM, die onze dag kleurt) of verzwijgt, tja...
Informeer je voor je stommiteiten vertelt. DM is volledig onafhankelijk. Ze wordt alleen gedrukt bij de "Persgroep".

voicelesscharlie
2 maart 2005, 00:15
Dit http://www.demorgen.be/algemeen/img/awardlogo.jpg + het feit dat het juist die krant is wiens lezersaantal het sterkst is gestegen de laatste jaren ( en dit ten opzichte van ALLE andere kranten) betekent oh zo veel meer dan jouw giftige sneer 8) Het aantal lezers dat die krant boekt, heeft niets te maken met de inhoud.
Pornobladen gaan er ook op vooruit.

Pietje
2 maart 2005, 00:17
Pornobladen gaan er ook op vooruit.
Ah, je bent er zo eentje (hoe zou je het anders ook weten).8)

voicelesscharlie
2 maart 2005, 00:22
Ah, je bent er zo eentje (hoe zou je het anders ook weten).8)
Ik koop geen pornobladen.
Toch weet ik dat .
Raar,hé.

Erw
2 maart 2005, 05:51
Da's ook geen toeval. Ik ben medewerker van http://www.blokwatch.be. Ik dacht dat je dat wel wist.

Of u aan die site meewerkt heeft zero relevantie. Mijn kritiek was dat uw verhaaltjes op geen enkele onafhankelijke bron te vinden zijn. Iemand die een béétje let op wat te geloven en wat niet zal bijgevolg alras de vuilbak gebruiken om ze in te klasseren. Dat zou u toch moeten beseffen?

Erw
2 maart 2005, 05:54
Als je natuurlijk maar alleen 't Pallieterke en de Eigen Volk Eerst krant leest kan je inderdaad nooit weten wat er in 'de' media werd gepubliceerd. Je kritiek slaat nergens op.
Ziet u: uw kritiek slaat terug op uzelf. Uw verhaaltjes zijn enkel te vinden in 'Blokwatch' kringen. U leest enkel Blokwatch, een uitgesproken anti VB site, dus kunt (wilt?) u nog veel minder weten wat er in 'de' media werd gepubliceerd.

Erw
2 maart 2005, 06:00
Je kan natuurlijk ook maar enkel de lapsussen lezen op forums zoals dit. 82% op het totaal van het PB-gepeupelte, pleit er schaamteloos voor om negationisme en racisme weer een wettelijke basis te geven (zie de draad De Purperen Drol van SuperZaag). Bovendien hoef je niet eens meer zèlf na te denken: ancapa, seba, Erwt, Distel, CHIPIE, Knut knots en Knuppel en de rest van de zompige bende doen dat wel voor jou. En oooo wat handig wel: daar hebben ze zelden meer dan vijf woorden voor nodig. Een hamburger verteert moeilijker. :-P
Voor de mee-lezer: De Purperen Muur van SuperStaaf. Een pleidooi tegen censuur. Zulk pleidooi staat los van wat er gecensureerd wordt. Censuur komt erop neer dat iemand anders voor jou beslist wat je mag lezen en niet. Voor de reden moet je afgaan op degene die censureert, zelf mag je het immers niet lezen. Dus eigenlijk liegt u hier.

ancapa
2 maart 2005, 07:59
Dom van je. Ik lees naast De Morgen al wat ik kan te pakken krijgen en daar zijn uiteraard ook de vele racistische druksels bij van het VB. Hoe zou ik anders kunnen weten hoeveel leugens ze zelf verspreiden en vooral wat ze niet willen vertellen?

Inderdaad, piano, en ik die dacht dat ge uw leven ging gebeterd hebben na die lange afwezigheid... :-( nog altijd dezelfde zever verkopen over het VLAAMS BLOK... allez het is nu al VLAAMS BELANG... maar allez, ge zijt geen haar veranderd, nog altijd dezelfde streken :twisted:

Het VB heeft geen racistische druksels meer, tenzij ge nog oude druksels bijhoudt, die enkel linkse frustro's, een paar scheinheilige paterkes en die "franskiljonse gheintse rotary-rechter" aldus heeft bevonden...

Oh ja, ze vertellen en schrijven nog altijd wat ze denken en de kiezers denken :-D, zonder te liegen of zaken achter te houden. :twisted:

ancapa
2 maart 2005, 08:11
Dit http://www.demorgen.be/algemeen/img/awardlogo.jpg + het feit dat het juist die krant is wiens lezersaantal het sterkst is gestegen de laatste jaren ( en dit ten opzichte van ALLE andere kranten) betekent oh zo veel meer dan jouw giftige sneer 8)

proficiat met het logo hang het boven uw bed, wc of bureau...

welk (s)links forum heeft die prijs bedacht ? :-(

het blijft "gebeten zonder geweten"... de lezers trekken er een beetje op :?

ancapa
2 maart 2005, 08:12
Informeer je voor je stommiteiten vertelt. DM is volledig onafhankelijk. Ze wordt alleen gedrukt bij de "Persgroep".

zo links als ze naar kan zijn

Bob
2 maart 2005, 08:26
Je kan natuurlijk ook altijd gehoorzamen aan wat Den Leider zegt:

Philippe Dewinter: "Ik zeg U: geloof niet wat de kranten over het Vlaams Blok schrijven... Geloof die vuilspuiterij niet, maar alleen wat wij in onze eigen tijdschriften schrijven!"

Of bv Hans Carpels schoonzoon van Karel Dillen: "Censuur is het middel bij uitstek om de verspreiding van de waarheid te garanderen. Centraal echter moet de waarheid staan, ontdaan van elke opinie. Wij zien censuur als een onmisbaar instrument in onze samenleving.."Zeg, ik heb geen leiders nodig om aan te voelen wat er in de media leeft. Heeft Robert Stevaert zo ook niet eens gezegd, dat degene die de jeugd en de media onder kontrole heeft, de macht heeft.
En de media is nu eenmaal links getint. En er worden nu eenmaal spellekes gespeeld tegen het vb. En politiek is nu eenmaal het verdacht maken van de tegenpartij, met de bedoeling om er zelf beter van te worden.
Alleen vind ik het spijtig dat dit allemaal met mijn belastingsgeld gebeurd.

Distel
2 maart 2005, 14:59
Je kan natuurlijk ook maar enkel de lapsussen lezen op forums zoals dit. 82% op het totaal van het PB-gepeupelte, pleit er schaamteloos voor om negationisme en racisme weer een wettelijke basis te geven (zie de draad De Purperen Drol van SuperZaag). Bovendien hoef je niet eens meer zèlf na te denken: ancapa, seba, Erwt, Distel, CHIPIE, Knut knots en Knuppel en de rest van de zompige bende doen dat wel voor jou. En oooo wat handig wel: daar hebben ze zelden meer dan vijf woorden voor nodig. Een hamburger verteert moeilijker. :-P
Weeral een mooie verdraaiing van de feiten. In de topic in kwestie - "De Purperen Muur" - wordt net gepleit tegen censuur (wat dan weer door thePiano verdedigd wordt).

"Bovendien hoef je niet eens meer zèlf na te denken: ancapa, seba, Erwt, Distel, CHIPIE, Knut knots en Knuppel en de rest van de zompige bende doen dat wel voor jou."

En laat censuur nu net het middel bij uitstek zijn om te proberen in de plaats van anderen te denken... :roll:

ago
2 maart 2005, 15:47
Mag ik hier nog even aan herinneren, dat ik vorig jaar aangevallen ben geweest door een skinhead. Dat dat ook niet in de media is gekomen, en dat er zelfs nooit iemand is opgepakt... Blijkbaar doen types van het genre Verreyken gelijke zaken met andersdenkenden...

En bestaat iets van pot, ketel, en in jullie geval zeer toepasselijk ZWART!Een skinhead in veurne!!!
Wwwwwwwoooooooaaaaaaaaaaaaa:rofl: :rofl:
Het komt er dus op neer welke politieke kleur je heb,bepaalt of je aldanniet in elkaar mag worden gemept op straat!
Das pas zielig van die psudo intellectuele correct denkenden!:hm:

Antoon
2 maart 2005, 16:03
Informeer je voor je stommiteiten vertelt. DM is volledig onafhankelijk. Ze wordt alleen gedrukt bij de "Persgroep".
:lol: :lol: :lol:

Hoe naief. De Morgen was vroeger een extreem-linkse rioolkrant dat failliet is gegaan vanwege haar marginaliteit en dus beperkte lezerspubliek. Toen heeft Christian Van Thillo de krant gekocht en ondergebracht onder zijn Persgroep, maar ze moesten wel wat minder extreem schrijven, wat ook gebeurde.

Vandaag is De Morgen nog steeds links, maar veeeeeel gemodereerder dan vroeger.

Onafhankelijk, my ass.

Pietje
2 maart 2005, 16:07
:lol: :lol: :lol:

Hoe naief. De Morgen was vroeger een extreem-linkse rioolkrant dat failliet is gegaan vanwege haar marginaliteit en dus beperkte lezerspubliek. Toen heeft Christian Van Thillo de krant gekocht en ondergebracht onder zijn Persgroep, maar ze moesten wel wat minder extreem schrijven, wat ook gebeurde.

Vandaag is De Morgen nog steeds links, maar veeeeeel gemodereerder dan vroeger.

Onafhankelijk, my ass.
Nu weet ik wel, dat "onafhankelijk" volgens jouw visie, enkel en alleen ultrarechts kan zijn.

Distel
2 maart 2005, 16:09
Nu weet ik wel, dat "onafhankelijk" volgens jouw visie, enkel en alleen ultrarechts kan zijn.
Is deze triestige poging om Antoon in diskrediet te brengen een weerlegging van zijn bijdrage?

Nope.

Antoon
2 maart 2005, 16:12
Nu weet ik wel, dat "onafhankelijk" volgens jouw visie, enkel en alleen ultrarechts kan zijn.
Toch niet. Onafhankelijk waren ze geweest indien ze even extreem-links schreven als voor hun overname door de Persgroep. Wat niet het geval is. Ze zijn veel meer centrum-links geworden. Voor het geld van de Persgroep. Want het alternatief was gewoon een onvermijdelijke faillissement.

andev
2 maart 2005, 16:21
en?
is de algehele slechtheid van allochtonen nu bewezen?
Neen, enkel van die relatief belangrijke groep die hier niet thuishoort en het blijft verpesten voor de autochtonen EN de allochtonen die als normaal kunnen doorgaan.

andev
2 maart 2005, 16:25
jah
alsof we in het nieuws doodgegooid worden met berichten over het crimineel gedrag van de Blanke Belg.
Het is een bericht van Belga. Is dus wel in de pers geweest.
Criminele blanke Belgen moeten in de gevangenis gegooid worden en streng gestraft. Nu zitten we met een soort "Criminelen Aller Landen Verzamel U" in België, daar is het goed toeven. Zelfs in de gevangenis is het beter vertoeven dan in je land van herkomst, dus...

Erw
2 maart 2005, 17:36
Neen, enkel van die relatief belangrijke groep die hier niet thuishoort en het blijft verpesten voor de autochtonen EN de allochtonen die als normaal kunnen doorgaan.
Nagel op de kop. Waarom relatief belangrijke groep: aangetrokken door het wattenkussen dat de Waalse PS hier uitspreidt op andermans kosten. Vreemdelingen content (uitkering en een heel nest ondersteunende diensten), politiek regime content want weeral wat afhankelijken van hun profiteersysteemke erbij, en geef ze stemrecht, opdat degenen die de belastingen ervoor ophoesten numeriek minder impact op het beleid hebben.

Mephisto
2 maart 2005, 17:49
Nagel op de kop. Waarom relatief belangrijke groep: aangetrokken door het wattenkussen dat de Waalse PS hier uitspreidt op andermans kosten. Vreemdelingen content (uitkering en een heel nest ondersteunende diensten), politiek regime content want weeral wat afhankelijken van hun profiteersysteemke erbij, en geef ze stemrecht, opdat degenen die de belastingen ervoor ophoesten numeriek minder impact op het beleid hebben.

Hebben jullie het nou over die groep profiterende VB-ers die het zo verzieken hier, of die groep criminele Marokkanen waar zoveel ophef over is? Want ik zie het verschil even niet, als ik deze teksten zo volg..

andev
2 maart 2005, 21:19
afkomst vermelden is gewoon onnodig. Journalistiek is de belangrijke feiten vermelden die nodig zijn om een gebeurtenis volledig te verslaan. Afkomst is daarbij meestal volslagen onbelangrijk.Dat zou jij precies heel leuk vinden ??? Laten ze ieder gangstertje en gangster maar met naam en (oorspronkelijke) nationaliteit vernoemen. Autochtoon en allochtoon,niets met racisme te maken. Waarom moeten de mensen voorgelogen worden? We zijn "groot" genoeg om daar zelf onze conclusies uit te trekken. Bepaalde "groepen" hoeven niet gespaard te worden...

ancapa
2 maart 2005, 21:25
noch op tv1, noch op canvas noch op VTM iets van gezien... van de auto van Filip.

wel 10 minuten van een werkloze meer en een "vriet aksident" in ranst ? en sneeuw in Friesland...

Pietje
2 maart 2005, 21:28
noch op tv1, noch op canvas noch op VTM iets van gezien... van de auto van Filip.

wel 10 minuten van een werkloze meer en een "vriet aksident" in ranst ? en sneeuw in Friesland...
Dat ongeval in Ranst en de sneeuwellende in Nederland was dan ook een veelvoud in belangrijkheid.

voicelesscharlie
2 maart 2005, 21:41
Dat ongeval in Ranst en de sneeuwellende in Nederland was dan ook een veelvoud in belangrijkheid.Had dat de wagen geweest van SS Robert Stevaert dan stond de media in rep en roer.Dan waren de kranten te klein.Dat is dus opnieuw een schoolvoorbeeld van "de selectieve tolerantie" van links.

Pietje
2 maart 2005, 21:43
Had dat de wagen geweest Robert Stevaert dan stond de media in rep en roer.wat kan mij de wagen van Stevaert schelen.

voicelesscharlie
2 maart 2005, 21:50
wat kan mij de wagen van Stevaert schelen.
Niks waarschijnlijk.Zelfs tegenover hun eigen soortgenoten zijn de sossen egoïstisch.:twisted:

Pietje
2 maart 2005, 22:07
Niks waarschijnlijk.Zelfs tegenover hun eigen soortgenoten zijn de sossen egoïstisch.:twisted:
Waar staat er dat ik SP-a er zou zijn ? Nergens. Ik ben lid van geen enkele partij. Waarom in godsnaam zou ik mij de toestand van Stevaert's auto moeten aantrekken ?? 8O . Hij trekt zich ook niks aan van mijn wagen 8)

voicelesscharlie
2 maart 2005, 22:11
Waar staat er dat ik SP-a er zou zijn ? Nergens. Ik ben lid van geen enkele partij. Waarom in godsnaam zou ik mij de toestand van Stevaert's auto moeten aantrekken ?? 8O . Hij trekt zich ook niks aan van mijn wagen 8)Ik zei bijvoorbeeld de sossen.

Pietje
2 maart 2005, 22:29
Ik zei bijvoorbeeld de sossen.
Dat zei je niet

fernand
3 maart 2005, 12:19
noch op tv1, noch op canvas noch op VTM iets van gezien... van de auto van Filip.

wel 10 minuten van een werkloze meer en een "vriet aksident" in ranst ? en sneeuw in Friesland...
Op VTM is het wel degelijk geweest maar in de uitzending van 6 uur!