PDA

View Full Version : Tour de France


manta
2 juli 2007, 23:14
Het is bijna weer zover ...
De jaarlijkse wielerstoet gaat weer van start ...
Na al de dopingellende zou het wel eens spannend kunnen zijn ...
Niet alleen WIE hem wint , maar ook wie de Tour zonder betrapt te worden uitrijdt ...
Persoonlijk hoop ik op een paar overwinningen van Tommeke Boonen .
De overwinning mischien voor Pereiro ???

Laat u (dopingvrij) gaan ....:-D

stropdrager
3 juli 2007, 13:22
Op 9 juli zal ik de aankomst van de tweede etappe bijwonen.

SirGalahad_
3 juli 2007, 13:48
Ben eens naar hun officiele site geweest

http://www.letour.fr/

Uiteraard 4 talen mare geen Nederlands of Vlaams te zien...
Van "Vlaams uitgangsbord" gesproeken *sic* :-)

manta
3 juli 2007, 14:49
Op 9 juli zal ik de aankomst van de tweede etappe bijwonen.
Gent ??? Tommeke Tommeke .... Wa doede nu ????:lol:

Monocle
3 juli 2007, 15:18
Gent ??? Tommeke Tommeke .... Wa doede nu ????:lol:


Er vloog een wesp in zijnen mond ;)

stropdrager
3 juli 2007, 16:23
http://www.sport.be/tourgent/

*Lorre*
3 juli 2007, 16:58
Het is bijna weer zover ...
De jaarlijkse wielerstoet gaat weer van start ...
Na al de dopingellende zou het wel eens spannend kunnen zijn ...
Niet alleen WIE hem wint , maar ook wie de Tour zonder betrapt te worden uitrijdt ...
Persoonlijk hoop ik op een paar overwinningen van Tommeke Boonen .
De overwinning mischien voor Pereiro ???

Laat u (dopingvrij) gaan ....:-D

Vinokourov is volgens mij toch wel de sterkste.
Pereiro zal zeker niet winnen volgens. Als ik het me goed herinner heeft hij vorig jaar in een vlucht 30 min. cadeau gekregen. Ze kennen hem wel nu, ze zullen hem niet meer laten lopen.
Hopelijk eens de groene trui voor Boonen:-D

Dronkoers
3 juli 2007, 17:05
Het is bijna weer zover ...
De jaarlijkse wielerstoet gaat weer van start ...
Na al de dopingellende zou het wel eens spannend kunnen zijn ...
Niet alleen WIE hem wint , maar ook wie de Tour zonder betrapt te worden uitrijdt ...
Persoonlijk hoop ik op een paar overwinningen van Tommeke Boonen .
De overwinning mischien voor Pereiro ???

Laat u (dopingvrij) gaan ....:-D

Sinds de dopingschandalen wat dicht bij quickstep kwamen heeft Tommeke niks meer gewonnen... toevallig?

maarte
3 juli 2007, 17:23
grote kanshebbers zijn voor mij vinokourov en klöden, zowel voor de overwining als voor uit de tour gezet te worden. Verder heb je nog Leipheimer, Evans, Karpets......

Essevee_VL
3 juli 2007, 19:15
Ben eens naar hun officiele site geweest

http://www.letour.fr/

Uiteraard 4 talen mare geen Nederlands of Vlaams te zien...
Van "Vlaams uitgangsbord" gesproeken *sic* :-)

Wat is de bedoeling van dat de Ronde van Frankrijk door Vlaanderen en Engeland trekt.

StevenNr1
3 juli 2007, 19:20
spijtig dat Devolder niet gaat

wat verwachten we van de schlecks (wie gaat er eigenlijk van hen twee?) ?

Nick_
3 juli 2007, 19:50
spijtig dat Devolder niet gaat

wat verwachten we van de schlecks (wie gaat er eigenlijk van hen twee?) ?

Alleen Frank Schleck gaat naar de Tour, Andy niet.

De volledige CSC-selectie:

Kurt-Asle Arvesen (Noo)
Fabian Cancellara (Zwi)
Inigo Cuesta (Spa)
Stuart O'Grady (Aus)
Carlos Sastre (Spa)
Frank Schleck (Lux)
Christian Vandevelde (VSt)
Jens Voigt (Dui)
David Zabriskie (VSt)

Zwartengeel
3 juli 2007, 19:53
Alleen Frank Schleck gaat naar de Tour, Andy niet.

De volledige CSC-selectie:

Kurt-Asle Arvesen (Noo)
Fabian Cancellara (Zwi)
Inigo Cuesta (Spa)
Stuart O'Grady (Aus)
Carlos Sastre (Spa)
Frank Schleck (Lux)
Christian Vandevelde (VSt)
Jens Voigt (Dui)
David Zabriskie (VSt)

Zit mijn voormalige huisdokter De Maeseneer ook dit jaar weer in de volgwagen?

*Lorre*
3 juli 2007, 20:05
spijtig dat Devolder niet gaat

wat verwachten we van de schlecks (wie gaat er eigenlijk van hen twee?) ?

Volgens mij is het goed dat hij niet gaat. Want zij hele programma, van in het begin van het seizoen, is afgestemd op de vuelta. Dus laat hem doen en hopelijk bewijst hij daar dat hij gelijk heeft :-D

stropdrager
3 juli 2007, 21:44
Gent ??? Tommeke Tommeke .... Wa doede nu ????:lol:

Hopelijk wint ons Tommeke in Gent.

manta
4 juli 2007, 00:22
Sinds de dopingschandalen wat dicht bij quickstep kwamen heeft Tommeke niks meer gewonnen... toevallig?
Hmmm , Iemand die zoveel gewonnen heeft als Tom zal wel genoeg gecontroleerd worden ...
Maar het is wel iets dat bij alle renners zal blijven hangen ... Wat zullen ze zeggen als ik win ...:-(
En voor 't belgisch kampioenschap heeft hij toch heel goe zijn best gedaan , maar 't is er gene die alleen rijdt , hij heeft z'n ploeg nodig , dan is hij op z'n best ...

Spliff
7 juli 2007, 09:32
De proloog:

Hartje Londen,; net geen 8000 meter; zonder technische moeilijkheden, over lekker brede wegen en een geheel vlak parcours. De 6,4 miljoen Londenaren warmen zich op voor de Olympische Spelen van 2012.

De topfavorieten in deze proloog voor mij zijn thuisrijders Bradley Wiggins en David Millar. Vooral Wiggins, die na zijn wereld- en olympische titel achtervolging, volledig wegdeemsterde in drankgebruik heeft wat recht te zetten. Verder mogen we ook Kloden, Zabriskie en Cancellara niet uit het hoog verliezen. Voor de spurters die de gele trui in gedachten hebben is het allicht zo veel mogelijk kwestie van de schade te beperken. Onder hen is allicht Thor Husvhod de voornaamste kanshebber. Kan hij zijn stunt van de proloog van vorig jaar herhalen?

Voorspelling:
1 Wiggins
2 Millar
3 Zabriskie

Spliff
7 juli 2007, 09:38
Hij heeft z'n ploeg nodig , dan is hij op z'n best ...

Natuurlijk heeft hij ploegmaten nodig, maar volgens mij heeft hij ook bliksemafleiders nodig. Dit seizoen zijn binnen Quickstep de ogen op Boonen en Betinni gericht, in mindere mate op Steegmans. Vorig jaar had hij daar Pozatto en Nuyens nog bij. Pipo, Nick, Paolo en Tom aan de start van een koers is echt wel een blok om rekening mee te houden. Ook was het al eens toegestaan om op zo'n dag wat mindere benen te hebben, er stond meestal wel iemand anders klaar. Nu is het eenvoudig, heeft Tom de benen niet, dan zit Quickstep niet aan de champagne.

stropdrager
9 juli 2007, 10:37
Deze namiddag is het zover.

Spliff
9 juli 2007, 16:17
Deze namiddag is het zover.

Steegmans!!!!!!!!!!!!!!!!! En wat een smakkerd hehehehe. Goed gezien van die gast van Milram, effe handig manoeuver, zelf verderrijden, maar ondertussen wel drie kwart van het peloton opgehouden. Perfect werk van Rosseler en De Jongh nadien, en schitterend hoe Gert en Tom het afmaakten!

duveltje382
9 juli 2007, 16:40
Steegmans!!!!!!!!!!!!!!!!! En wat een smakkerd hehehehe. Goed gezien van die gast van Milram, effe handig manoeuver, zelf verderrijden, maar ondertussen wel drie kwart van het peloton opgehouden. Perfect werk van Rosseler en De Jongh nadien, en schitterend hoe Gert en Tom het afmaakten!
Dat was idd grote klasse,en die Steegmans bewijst nu wat we al lang wisten van hem;-)

Wiley E Coyote
9 juli 2007, 17:41
Tom Boonen heeft eigenlijk zichzelf verslagen... Hij zette gewoonweg te laat aan waardoor hij niet over Steegmans geraakte. Slechte timing, een sjans voor hem dat het een ploegmaat is die wint.

Nou ik gun zon'n Tour zege een knecht gelijk Steegmans eerder dan een kopman zoals Boonen. Altijd mooier als zo een underdog wint.

Spliff
9 juli 2007, 18:09
Tom Boonen heeft eigenlijk zichzelf verslagen... Hij zette gewoonweg te laat aan waardoor hij niet over Steegmans geraakte. Slechte timing, een sjans voor hem dat het een ploegmaat is die wint.

Nou ik gun zon'n Tour zege een knecht gelijk Steegmans eerder dan een kopman zoals Boonen. Altijd mooier als zo een underdog wint.

Gert Steegmans was maandag de gelukkige winnaar in Gent. De Belg uit de Quick Stepploeg was de beste in de tweede rit van de Tour en bleef zijn ploegmaat Tom Boonen voor, die de nieuwe leider is in het puntenklassement."Ik weet niet of Boonen me heeft laten winnen, maar als hij dat gedaan heeft, is dat het mooiste cadeau dat hij me ooit gegeven heeft", zei Steegmans na afloop. "Het belangrijkste is dat we eerste en tweede zijn. Voor mij is het natuurlijk mijn mooiste zege uit mijn carrière, ook omdat ik als kind 200 meter hier vandaan mijn allereerste wedstrijd won.""Ik besef het nog maar voor een tiende", gaat hij verder op Sporza. "Misschien zal ik vanavond in mijn hotelkamer wel schreeuwen van vreugde. Nu geloof ik het nog onvoldoende."

Spliff
9 juli 2007, 18:10
Ze hadden allebei duidelijk lengtes voor op de rest, Tom keek zelf achterom voor de finish en zag dat het wel goed was zo...

duveltje382
9 juli 2007, 18:17
Niks van,Tom is er vol voor gegaan Steegmans was gewoon beter vandaag,toen ze als jongeren tegen elkaar reden droogde Steegmans Boonen ook regelmatig af

Spliff
9 juli 2007, 18:23
Niks van,Tom is er vol voor gegaan Steegmans was gewoon beter vandaag,toen ze als jongeren tegen elkaar reden droogde Steegmans Boonen ook regelmatig af

True but alleen zou Gert best wel wat meer zelfvertrouwen mogen hebben. Elke dag meedoen in een spurt zit ook in het koppeke en daar ontbreekt het bij hem...

stropdrager
9 juli 2007, 19:37
Juist terug van de Tour. Mooie namiddag, veel volk, veel sfeer; zeker een dag om niet vlug te vergeten.

stropdrager
9 juli 2007, 19:44
Steegmans!!!!!!!!!!!!!!!!! En wat een smakkerd hehehehe. Goed gezien van die gast van Milram, effe handig manoeuver, zelf verderrijden, maar ondertussen wel drie kwart van het peloton opgehouden. Perfect werk van Rosseler en De Jongh nadien, en schitterend hoe Gert en Tom het afmaakten!

Ik weet nu pas dat er een valpartij is geweest. (stond zelf aan de aankomst te kijken en heb de etappe eigenlijk niet gezien).

stropdrager
9 juli 2007, 19:48
Tom Boonen heeft eigenlijk zichzelf verslagen... Hij zette gewoonweg te laat aan waardoor hij niet over Steegmans geraakte. Slechte timing, een sjans voor hem dat het een ploegmaat is die wint.

Nou ik gun zon'n Tour zege een knecht gelijk Steegmans eerder dan een kopman zoals Boonen. Altijd mooier als zo een underdog wint.

De laatste honderden meters waren zeker en vast niet te onderschatten, het ging nog steil bergop. (iets wat je op televisiebeelden niet altijd goed ziet).

Mij verbaast het niet dat Steegmans wint; hij is toch wel een sterke renner en dit was nu eenmaal een aankomst voor machtssprinters.

stropdrager
9 juli 2007, 20:45
Steegmans!!!!!!!!!!!!!!!!! En wat een smakkerd hehehehe. Goed gezien van die gast van Milram, effe handig manoeuver, zelf verderrijden, maar ondertussen wel drie kwart van het peloton opgehouden. Perfect werk van Rosseler en De Jongh nadien, en schitterend hoe Gert en Tom het afmaakten!

Die gast van Milram was niemand minder dan Erik Zabel.

Metternich
9 juli 2007, 21:29
Ben er ook geweest, 2 mensen van NSV!-Gent opgepakt toen ze wat te enthousiast de eretribune naderden, héhé...

StevenNr1
9 juli 2007, 21:47
Die gast van Milram was niemand minder dan Erik Zabel.Volgens Tour-magazine daarnet niet...

maarte
9 juli 2007, 21:54
alweer onweerswolken boven de tour?


Bewijzen van systematisch dopinggebruik bij Mapei


Freire pakte in 2002 de wereldtitel met Mapei.

Ook Steels zat in 2001 bij Mapei.

Net als deze Stijn Devolder. (foto Goyvaerts)

Eric Vanderaerden en Kevin Hulsmans bij de voorstelling van Mapei 2001.

Fabian Cancellara, de huidige geletruidrager in de Tour, komt ook in opspraak.HLN UPDATE 22:45
In Italië zijn volgens de Duitse televisiezender ARD papieren opgedoken die bewijzen dat er bij het vroegere Italiaanse wielerteam Mapei, het huidige Quick Step-Innergetic, systematisch doping gebruikt werd. De renners van het team zouden in 2001 systematisch onder meer epo, anabolica, testosteron en hoogstwaarschijnlijk ook synthetische insuline hebben gebruikt. Bij Mapei was Lefevere jarenlang ploegleider, met als kopman Museeuw. Zij waren in 2001 net vertrokken naar Domo-Frites.

Namen worden in de documenten naar verluidt niet genoemd. Enkele deelnemers van de Tour de France 2007 reden in 2001 voor Mapei. Onder hen de Zwitserse geletruidrager Fabian Cancellara (CSC). Ook de Italiaanse wereldkampioen Paolo Bettini (Quick Step-Innergetic, zie grote foto) reed voor Mapei. Steels, Hulsmans en Devolder zorgden voor de Belgische inbreng bij Mapei-Quick.Step in 2001. (hln)

MAPEI 2001
Aggiano Elio
Ballerini Franco
Beltran Martinez Manuel
Bettini Paolo
Bodrogi Laszlo
Bramati Davide
Canada Garcia David
Cancellara Fabian
Cioni Dario
Devolder Stijn
Eisel Bernhard
Fornaciari Paolo
Freire Gomez Oscar
Garzelli Stefano
Gasparro Graziano
Horillo Munoz Pedro
Hulsmans Kevin
Köhler Philippe
Lanfranchi Paolo
Leysen Bart
Nardelllo Daniele
Nocentini Rinaldo
Paolini Luca
Petrov Evgueni
Pozzato Filippo
Ratti Eddy
Rizzi Antonio
Rogers Michael
Sinkewitz Patrik
Steels Tom
Tafi Andrea
Wegelius Charley
Zanini Stefano
Zerzan Pavel

Spliff
9 juli 2007, 22:04
Point being? Je zegt het zelf dat Lefevre weg was...

Trouwens doping in het wielrennen allé gij? Ze pakken allemaal, zelf Eddy Merckx pakte.

maarte
9 juli 2007, 22:14
nemen deel aan deze tour:
Beltran
Cancellara (gele trui)
canada
Eisel
Freire
Pozzato
Rogers
Sinkewitz
Wegelius

maarte
9 juli 2007, 22:15
Point being? Je zegt het zelf dat Lefevre weg was...

Trouwens doping in het wielrennen allé gij? Ze pakken allemaal, zelf Eddy Merckx pakte.
Het punt is dat deze renners uit de tour zouden kunnen worden genomen

stropdrager
9 juli 2007, 23:11
Ben er ook geweest, 2 mensen van NSV!-Gent opgepakt toen ze wat te enthousiast de eretribune naderden, héhé...

:lol:
En ze waren er allemaal: Filip de Taaie, Guy Verhofstadt, Bert Anciaux, Herman De Croo, Kris Peeters, Bruno Tuybens, Karel De Gucht, Patrick Dewael.

StevenNr1
9 juli 2007, 23:27
Het punt is dat deze renners uit de tour zouden kunnen worden genomenVoor vermeend dopinggebruik in 2001?

Spliff
10 juli 2007, 09:04
Het punt is dat deze renners uit de tour zouden kunnen worden genomen

Toen De Volder (ook op je lijstje) Belgisch Kampioen werd hoorde ik anders niemand klagen...

Moeten we hem nu ook zijn Belgische titel afnemen??????

Waarom richten jullie je pijlen toch zo massaal richting alles wat ooit maar in de verste verte iets met Lefevre te maken heeft?

manta
10 juli 2007, 11:49
Moeten we hem nu ook zijn Belgische titel afnemen??????
Waarom richten jullie je pijlen toch zo massaal richting alles wat ooit maar in de verste verte iets met Lefevre te maken heeft?
Waarom heb ik trouwens de naam "Indurain" nog niet gehoord ???? Als je de beelden van toen bekijkt kan je daar ook vragen bij stellen ...

maarte
10 juli 2007, 15:49
Voor vermeend dopinggebruik in 2001?
ik dacht dat verjaringstermijn 7 jaar was? Dus kan het zijn dat ze er niet zomaar met weg komen.

maarte
10 juli 2007, 15:50
Toen De Volder (ook op je lijstje) Belgisch Kampioen werd hoorde ik anders niemand klagen...

Moeten we hem nu ook zijn Belgische titel afnemen??????

Waarom richten jullie je pijlen toch zo massaal richting alles wat ooit maar in de verste verte iets met Lefevre te maken heeft?
ik snap begot niet wat je wil zeggen, graag verduidelijking AUB.

Spliff
10 juli 2007, 16:13
ik snap begot niet wat je wil zeggen, graag verduidelijking AUB.

Ik heb bewondering voor jullie strijd tegen doping, maar bedenkingen bij de manier waarop iedereen binnen LDD zijn pijlen zo op het Quickstep blok richt? Ipv trots te zijn dat we dan het beste spul hebben ;).

Soit, ik denk dat we het eens zijn, vandaag is er geen doping gebruikt, tegen dit tempo kan ik zelfs mee.

Den Ardennees
10 juli 2007, 16:21
Ben er ook geweest, 2 mensen van NSV!-Gent opgepakt toen ze wat te enthousiast de eretribune naderden, héhé...

de aankomst lag dan ook vlak voor het VB-hoofdkwartier te Gent.

Ik stond juist voorbij de laatste bocht van de laaste kilometer, met zicht op een groot scherm, aldus kon ik zien wat er gebeurde.

jules
10 juli 2007, 20:03
Sinds de dopingschandalen wat dicht bij quickstep kwamen heeft Tommeke niks meer gewonnen... toevallig?
tommeke had deze winter beter wat meer getraind en wat minder op café gezeten ;-)

maarte
10 juli 2007, 20:40
Ik heb bewondering voor jullie strijd tegen doping, maar bedenkingen bij de manier waarop iedereen binnen LDD zijn pijlen zo op het Quickstep blok richt? Ipv trots te zijn dat we dan het beste spul hebben ;).

Soit, ik denk dat we het eens zijn, vandaag is er geen doping gebruikt, tegen dit tempo kan ik zelfs mee.
? Over wie binnen LDD heb je het dan? Ik heb noch de naam QSTP noch de naam Boonen ooit horen vallen in verband met een beschuldiging door een LDD lid zelfs Dedecker niet. (Maarten Michielsen of HLN=/= LDD). Lefevre is beginen schieten op JMDD omdat die gezegde heeft dat hij wist van drie belgische toprenners die naar een italiaanse dopingarts een kuur gaan volgen zijn.

maarte
10 juli 2007, 20:42
Soit, ik denk dat we het eens zijn, vandaag is er geen doping gebruikt, tegen dit tempo kan ik zelfs mee.
Een grapje hoop ik?

Den Ardennees
11 juli 2007, 09:54
Een grapje hoop ik?

wie zal het zeggen?

Wiley E Coyote
12 juli 2007, 21:49
Boonen komt gewoon te kort. Zo zwaar was dat laatste klimmetje van derde categorie niet en toch diende hij de rol te lossen terwijl een wielerbejaarde zoals Erik Zabel gewoon mee kon... en daardoor de groene trui kon overnemen van Boonen

'k denk niet dat Tom hier een massaspurt gaat winnen

StevenNr1
12 juli 2007, 21:56
Boh, als Vino niet terug kan komen met 6 helpende ploegmaten (aanvankelijk kort na de val toch) gaat het er van voor toch al hard aan toe, denk ik, en sommige sprinters klimmen nu eenmaal beter of hebben eens betere dagen, w/e
Hij rijdt toch nog altijd snelle sprints als hij kan sprinten

Wiley E Coyote
12 juli 2007, 21:58
E is wel altijd minstens één sneller dan hij en ten tweede: Boonen is nu ook geen slchte klimmer op niveau van colletjes van derde en vierde categorie: anders win je de RvV niet tweemaal...

StevenNr1
12 juli 2007, 22:00
Tja dat dacht ik nu ook wel maar kom
En tis niet omdat je de sprint niet wint dat je trager sprint, kan bijv. zijn dat je verder vertrekt e ;)

manta
13 juli 2007, 09:58
Héhé ... Blijkbaar is het ontbreken van een supertopman een goed gegeven voor de tour ...
De kansen liggen voor iedereen open ...
Boonen lijkt me idd te zwak om veel te winnen , de grijns van Steegmans was wel veelbetekenend...
Dat Vino ineens een pak achter ligt is jammer , en met al die hechtingen in z'n lijf zie ik hem de tour niet eens uitrijden ... Wel prachtig hoe heel die ploeg werd opgeofferd om hem terug te halen ...
We zullen in de eerste Alpenritten moeten zien wie er kans maakt.

Spliff
13 juli 2007, 13:33
:lol: Boonen net in de eerste tussensprint van de dag als tweede doorgekomen, virtueel staat hij nu al naast Zabel! Boonen zet zijn zinnen dus voluit op het groen!

stropdrager
13 juli 2007, 14:28
Héhé ... Blijkbaar is het ontbreken van een supertopman een goed gegeven voor de tour ...
De kansen liggen voor iedereen open ...
Boonen lijkt me idd te zwak om veel te winnen , de grijns van Steegmans was wel veelbetekenend...
Dat Vino ineens een pak achter ligt is jammer , en met al die hechtingen in z'n lijf zie ik hem de tour niet eens uitrijden ... Wel prachtig hoe heel die ploeg werd opgeofferd om hem terug te halen ...
We zullen in de eerste Alpenritten moeten zien wie er kans maakt.

Morgen gaan ze naar de Alpen, de eerste rit gaat over de Col de la Colombière.
Overmorgen volgt dan een eerste koningenetappe naar Tignes.
Zondag volgen dan 2 reuzen (de Iseran en de Galibier).

StevenNr1
13 juli 2007, 14:28
Leuk toch.

Duvelke
13 juli 2007, 14:39
Ik heb ze gezien in middelkerke =D

stropdrager
13 juli 2007, 15:19
Ik heb ze gezien in middelkerke =D

Ze waren snel weg zeker. ;-)

Spliff
13 juli 2007, 15:24
Boonen wint tweede tussensprint voor Zabel, Boonen virtueel in de groen trui nu.

Spliff
13 juli 2007, 17:11
Hij Pakt Hem!!!! Hij Pakt Hem Tom Boonen Pakt Eindelijk Een Etappe!!!! Weg Met Bijgeloof!

manta
13 juli 2007, 18:16
Altijd een schrikwekkend zicht als een renner zich tijdens volle sprint laat afzakken .... Tommeke had er ook weer bijna ene mee ....
Toch een mooie overwinning , zelfs al moest hij een beetje slalommen...
Nu is't zaak om die trui over de bergen te krijgen ....

stropdrager
13 juli 2007, 18:34
Altijd een schrikwekkend zicht als een renner zich tijdens volle sprint laat afzakken .... Tommeke had er ook weer bijna ene mee ....
Toch een mooie overwinning , zelfs al moest hij een beetje slalommen...
Nu is't zaak om die trui over de bergen te krijgen ....

In het (middel)gebergte is Zabel inderdaad beter, dat hebben we gisteren al gezien. De overgangsetappes tussen Alpen en Pyreneeën kunnen wel eens heel belangrijk worden.

vlijmscherp
13 juli 2007, 19:04
hij was de sterkste vandaag, in een chaotische sprint zonder versnellingsapparaat zich goed kunnen plaatsen en dan nog gehinderd worden op 150 meter en nog winnen met een fietslengte voor, magistraal. nu nog groen en ritwinst in Parijs!

Wiley E Coyote
13 juli 2007, 19:06
Amai m'n vodden... den derailleur naar de knoppen door een aanrijding en toch winnen, da's pas straf...

*Lorre*
14 juli 2007, 10:15
Tussensprinten kunnen inderdaad wel eens van zeer groot. Met een Zabel die wel wat kan klimmen voor een sprinter zijnde.
Vandaag eerst tussensprint daarana een col van derde en daarna tussensprint. Hopelijk geraakt boonen mee over de col van derde of is er een ontsnapping dat Boonen zich daar niet meer moet inspannen. Daarna volgen nog enekel zwaardere cols waar Boonen zich kan laten uitzakken.

StevenNr1
14 juli 2007, 13:02
Freire gehoord gisteren, hij zei dat hij door Boonen's uitwijken er niet over geraakte...
Zeveraar

Boonen heeft de eerste tussensprint gewonnen, gelost na het eerste colletje maar zou nu terug zijn (?), maar nu is er de kopgroep en maakt het dus niets meer uit.

Wiley E Coyote
14 juli 2007, 16:22
Duitser van T-Mobile Linus Gerdemann wint de eerste Alpenrit en pakt geel. Was eigenlijk maar een zeer makke rit. Hoop op meer spektakel morgen.

Den Ardennees
14 juli 2007, 16:54
Tussensprinten kunnen inderdaad wel eens van zeer groot. Met een Zabel die wel wat kan klimmen voor een sprinter zijnde.
Vandaag eerst tussensprint daarana een col van derde en daarna tussensprint. Hopelijk geraakt boonen mee over de col van derde of is er een ontsnapping dat Boonen zich daar niet meer moet inspannen. Daarna volgen nog enekel zwaardere cols waar Boonen zich kan laten uitzakken.

Klopt, Zabel kan denk ik veel beter klimmen, maar ik denk dat hij zijn leeftijd tegen heeft. Ik denk dat als Tom Parijs haalt, hij wellicht het groen wel zal kunnen houden.

Wiley E Coyote
15 juli 2007, 16:51
Interessante etappe...

Rasmussen pakt de ritzege, de bolletjes én geel...

... doch spijtig van Michael Rodgers...

*Lorre*
15 juli 2007, 19:54
Inderdaad spijtig van Rogers.
Mooie etappe van Rasmussen, maar denk niet dat hij de tour kan winnen

StevenNr1
15 juli 2007, 20:45
McEwen ook weg, Hushovd nog enige 'concurrentie' voor Boonen?

Lang geleden dat ik nog zo'n leuke Mayo heb gezien, verder, ik kijk uit naar Contador in de volgende bergetappes...

Zwartengeel
15 juli 2007, 21:30
De rit naar Tignes werd een slachtveld in de ploeg van T-Mobile. De Duitse ploeg zag zondag twee renners uitvallen. Patrik Sinkewitz werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis afgevoerd.

De Duitser kwam na de finish in aanraking met een supporter. Sinkewitz brak zijn neus en zou volgens T-Mobile ernstig geblesseerd zijn.
De renner werd naar het ziekenhuis afgevoerd, maar ook de supporter is er erg aan toe. De fan is in een coma beland nadat hij het bewustzijn had verloren.

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/sporza/wielrennen/Tour_2007/verslagen/1.154248

Hier hoor ik nu pas voor het eerst van. Hopelijk loopt alles goed af... 8O

stropdrager
15 juli 2007, 23:06
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/sporza/wielrennen/Tour_2007/verslagen/1.154248

Hier hoor ik nu pas voor het eerst van. Hopelijk loopt alles goed af... 8O

Inderdaad. Wat een rotdag voor T-Mobile; 3 renners kwijt waaronder hun kopman en hun sprinter.

stropdrager
15 juli 2007, 23:11
Klopt, Zabel kan denk ik veel beter klimmen, maar ik denk dat hij zijn leeftijd tegen heeft. Ik denk dat als Tom Parijs haalt, hij wellicht het groen wel zal kunnen houden.

In de laatste etappe kwam Zabel 19 minuten na Rasmussen aan, Boonen kwam pas 20 minuten na Zabel binnen.

Een etappe waarin Zabel eventueel nog punten kan terugsprokkelen is de etappe van vrijdag naar Castres met een beklimming van tweede categorie in de finale. Laat ons hopen dat Boonen in die etappe Zabel zal kunnen blijven volgen.

stropdrager
15 juli 2007, 23:38
McEwen ook weg, Hushovd nog enige 'concurrentie' voor Boonen?

Lang geleden dat ik nog zo'n leuke Mayo heb gezien, verder, ik kijk uit naar Contador in de volgende bergetappes...

Contador zie ik in de toekomst zeker nog eens de Tour winnen. Hij was nu eigenlijk al de beste in de slotklim naar Tignes. Jammer van die lekke band.

Wiley E Coyote
16 juli 2007, 09:35
In de laatste etappe kwam Zabel 19 minuten na Rasmussen aan, Boonen kwam pas 20 minuten na Zabel binnen.

Boonen heeft waarschijnlijk berekend en op zijn gemak gereden. Of je nu op 19 minuten of op 39 minuten van de winnaar binnen komt maakt immers voor de groene trui weinig uit.

StevenNr1
16 juli 2007, 14:41
Contador zie ik in de toekomst zeker nog eens de Tour winnen. Hij was nu eigenlijk al de beste in de slotklim naar Tignes. Jammer van die lekke band.Hoe zit het met zijn tijdrijdersgehalte?

stropdrager
16 juli 2007, 14:49
Hoe zit het met zijn tijdrijdersgehalte?

Op dit moment beschikt hij nog over onvoldoende tijdrijderscapaciteiten, denk ik. Maar hij is nog jong; dus hij heeft nog tijd om eraan te werken.

Ik heb trouwens ook het gevoel dat de 2 lange tijdritten wel eens beslissend zouden kunnen zijn. In de bergen is er namelijk geen enkele renner die er met kop en schouders bovenuit steekt.

eniotna
16 juli 2007, 19:58
Contador heeft zeer degelijke tijdrijdercapaciteiten. Hij werd o.a. tweede in de tijdrit van de ronde van het Baskenland verleden jaar. Hij lijkt wel beter in korte heuvelachtige TT's, dus zal hij waarschijnlijk meer tijd verliezen in de twee tijdritten van deze Ronde van Frankrijk.

*Lorre*
16 juli 2007, 20:44
McEwen ook weg, Hushovd nog enige 'concurrentie' voor Boonen?

Lang geleden dat ik nog zo'n leuke Mayo heb gezien, verder, ik kijk uit naar Contador in de volgende bergetappes...

Inderdaad leuk om nog eens zo een Mayo te zien rijden.
Hopelijk kan hij dit blijven volhouden na enkele jaren eigenlijk totaal niet goed te hebben gereden. Voor zijn ritoverwinning in de giro dit jaar hoorden we eigenlijk bitter weinig nog van hen. Voor de giro was het waarschijnlijk geleden van de tour waarin hij een zware valpartij maakte en Armstrong door het gras reed en een binnen baantje nam, als ik me goed herinner. Terwijl Mayo toen echt wel mee kon met Armstrong in die tour.

Nick_
16 juli 2007, 20:45
Inderdaad leuk om nog eens zo een Mayo te zien rijden.
Hopelijk kan hij dit blijven volhouden na enkele jaren eigenlijk totaal niet goed te hebben gereden. Voor zijn ritoverwinning in de giro dit jaar hoorden we eigenlijk bitter weinig nog van hen. Voor de giro was het waarschijnlijk geleden van de tour waarin hij een zware valpartij maakte en Armstrong door het gras reed en een binnen baantje nam, als ik me goed herinner. Terwijl Mayo toen echt wel mee kon met Armstrong in die tour.

Die val was Beloki, niet Mayo.

http://www.cyclingnews.com/photos/2003/tour03/stage9/tdf2003-beloki-armstrong-33.jpg

Gun
17 juli 2007, 00:35
# Thor Hushovd (Crédit Agricole) heeft een verkoudheid en heeft op de rustdag antibiotica gekregen. De 29-jarige Noor zal normaal gezien dinsdag starten.

Wiley E Coyote
17 juli 2007, 19:18
Een nobele onbekende Colombiaan won de rit vandaag. De "tenoren" hielden elkaar in evenwicht en voor Vinokourov ziet het er nu wel echt onmogelijk uit.

*Lorre*
17 juli 2007, 19:22
Die val was Beloki, niet Mayo.

http://www.cyclingnews.com/photos/2003/tour03/stage9/tdf2003-beloki-armstrong-33.jpg

ah ja nu je het zegt klopt Heb me danig vergist:oops:

Den Ardennees
20 juli 2007, 10:24
HEET VAN DE NAALD: GELE TRUI RASMUSSEN MOGELIJK UIT DE RONDE VAN FRANKRIJK GEZET!

Inderdaad, zopas hoor ik op de radio dat Rasmussen mogelijk wordt uitgesloten uit de Tour omwille van het feit dat hij de afgelopen maanden een paar keer onbereikbaar was. De renners moeten nl te allen tijde hun verblijfsplaats opgeven om zodus altijd controle moglelijk te maken.

Ik ben zeer voor een zuivere sport en strenge straffen voor doping, maar dit vind ik er echt over. Hij is op geen enkel moment positief geweest, heeft nooit een controle geweigerd en er is ook geen enkele aanwijzing van doping. Hem nu uitsluiten gaat toch wel veel te ver!

vercetti
20 juli 2007, 10:33
HEET VAN DE NAALD: GELE TRUI RASMUSSEN MOGELIJK UIT DE KOERS GEZET!

Inderdaad, zopas hoor ik op de radio dat Rasmussen mogelijk wordt uitgesloten omwille van het feit dat hij de afgelopen maanden een paar keer onbereikbaar was. De renners moeten nl te allen tijde hun verblijfsplaats opgeven om zodus altijd controle moglelijk te maken.

Ik ben zeer voor een zuivere sport en strenge straffen voor doping, maar dit vind ik er echt over. Hij is op geen enkel moment positief geweest, heeft nooit een controle geweigerd en er is ook geen enkele aanwijzing van doping. Hem nu uitsluiten gaat toch wel veel te ver!

Was uit de Deense selectie voor het WK en de OS. Niet de Tour.


do 19/07/07 - De Deense wielerbond heeft Michael Rasmussen uit de nationale ploeg gegooid. De leider in de Ronde van Frankrijk liet de bond niet weten waar hij trainde. Rasmussen zelf spreekt van een administratieve fout.
De Deense bond pikt het niet dat Michael Rasmussen meermaals naliet om mee te geven waar hij trainde. Rasmussen zegt dat het om een administratieve fout gaat.
(Belga)
De bond wil weten waar een renner zich ophoudt om onverwachtse dopingcontroles te kunnen uitvoeren. Wie die informatie niet geeft kan uitgesloten worden.

Rasmussen werd meermaals verwittigd voor die nalatigheid. De renner zelf, die in de Tour in het geel rijdt, houdt het op één waarschuwing.

De bond benadrukt dat hij niet positief testte, maar ze plaatst vraagtekens bij zijn gedrag.

Door zijn uitsluiting mist Rasmussen dus het WK in september en de Olympische Spelen van Peking 2008.

Den Ardennees
20 juli 2007, 10:34
Was uit de Deense selectie voor het WK en de OS. Niet de Tour

neen, zopas bericht op de radio dat de Tourdirectie een persconferentie geeft op dit moment en dat wordt verwacht dat Rasmussen zal worden uitgesloten uit de Tour.

Duvelke
20 juli 2007, 10:56
hij zou toch niet blijven rijden in het geel hoor. De bolletjes-trui maakt hij wel veel kans op.

Tom Boonen voor Groen !!

Nick_
20 juli 2007, 10:59
Ik heb zo een voorgevoel dat hij de gele trui wél houdt.
En volgens mij een terechte beslissing dat Rasmussen (voorlopig) wel in de Tour blijft.

Lijkt me meer een oorlog tussen UCI en ASO.

Duvelke
20 juli 2007, 11:04
btw: hier volgt het juiste verhaal met bron

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_529004.html?wt.bron=homeArt3

Duvelke
20 juli 2007, 11:05
of lees hier:

De 33-jarige Deen Michael Rasmussen, geletruidrager in de Tour de France, wordt uit de nationale selectie van zijn land gezet. Dat omdat hij verscheidene malen verzuimde aan de antidopingautoriteiten te vertellen waar hij verbleef. Jesper Worre, voorzitter van de Deense Wielerfederatie, maakte dat nieuws vandaag bekend. Rasmussen zal zo in september niet kunnen deelnemen aan de Wereldkampioenschappen in Stuttgart en evenmin aan de Olympische Spelen van 2008 in Peking. Renners moeten steeds hun verblijfplaats melden, zodat ze op ieder ogenblik voor een antidopingcontrole buiten competitie gevonden kunnen worden. Rasmussen kwam in de aanloop naar de Tour ook al in opspraak, toen hij door een UCI-commissaris zou genoemd zijn bij de zogenaamde 'Men in Black', renners die anoniem trainen.

Dekker: "Slordig"
Volgens Erik Dekker, een van de ploegleiders van Rabobank, heeft Rasmussen eind juni een officiële waarschuwing van de internationale wielerunie UCI gekregen. "Wij hebben Michael vervolgens op zijn verantwoordelijkheden gewezen. Het is een administratieve fout, in mijn ogen had dit nooit naar buiten moeten komen. Bij mijn weten is het één keer fout gegaan. Slordig, dat hoort niet, maar er worden niet voor niets waarschuwingen voor uitgedeeld. Dat de Deense bond hier een sanctie aan verbindt is blijkbaar het beleid, maar wij doen dat niet. Wat wij doen als het nog een keer gebeurt? Vind je het erg dat we daar nog niet over nagedacht hebben? Ik denk dat dit verhaal nu vooral spannend is omdat het om de geletruidrager gaat. Maar er zijn regels, daar moet Michael zorgvuldiger in zijn. Het lijkt mij dat Michael nu heel nauwkeurig gaat bijhouden waar hij is en dat ook keurig doorgeeft."

Worre: "Vraagtekens"
Volgens Deense media zou Rasmussen hebben verklaard één keer een waarschuwing te hebben gekregen. Jesper Worre houdt echter vol dat de renner meerdere keren niet bereikbaar was voor de antidopingcontroleurs. "We tillen zwaar aan deze zaak. We beschouwen Rasmussen zeker niet als dopingzondaar. Maar er zijn wel vraagtekens te plaatsen bij zijn gedrag en zijn houding. Het zijn de Internationale Wielerunie UCI en het Deense antidopingagentschap die ons vertelden dat hij al meermaals een waarschuwing kreeg. Ik weet dat dat vertrouwelijke informatie is, maar de mensen mogen weten dat de Deense bond voor een propere wielersport vecht."

Rasmussen: "Niet gunstig gezind"
Rasmusen zelf zegt dat hij geprobeerd heeft de Deense bond uit te leggen waarom hij niet bereikbaar was. "Maar mijn uitleg werd niet aanvaard. Ik neem akte van de beslissing van de bond, maar dit is niet iets dat me gaat hinderen in het verdere verloop van de Ronde van Frankrijk. Ik kan nu al wel zeggen dat ik forfait geef voor de Ronde van Denemarken, die in augustus plaatsvindt. Ik ga niet deelnemen in een een wedstrijd van een organisatie die me op deze manier schade probeert te berokkenen. Blijkbaar zijn bepaalde mensen bij de Deense bond me niet gunstig gezind." (belga/hln)

Den Ardennees
20 juli 2007, 11:22
Ik heb zo een voorgevoel dat hij de gele trui wél houdt.
En volgens mij een terechte beslissing dat Rasmussen (voorlopig) wel in de Tour blijft.

Lijkt me meer een oorlog tussen UCI en ASO.

inderdaad, logische beslissing dat hij in de Tour mag blijven.

Na de tijdrit zullen we wellicht meer weten, maar ik denk niet dat hij het geel zal houden tot in Parijs.

Wiley E Coyote
20 juli 2007, 17:27
Tom Boonen wint zijn tweede etappe in deze Tour 2007.

StevenNr1
20 juli 2007, 18:07
Mooi, wel spijtig dat net Zabel en Hunter respectievelijk 2 en 3 worden.

duveltje382
20 juli 2007, 18:14
Tom Boonen wint zijn tweede etappe in deze Tour 2007.:cheer::cheer::cheer::cheer::cheer:

Den Ardennees
20 juli 2007, 20:03
:cheer::cheer::cheer::cheer::cheer:


:belgievl: :bday:

Dronkoers
21 juli 2007, 06:12
:belgievl: :bday:

Is Boonen geen Monegask?

Spliff
21 juli 2007, 06:20
Is Boonen geen Monegask?

Daar hebben ze ook ne Albert, allemaal ene pot nat.

*Lorre*
21 juli 2007, 08:47
Nieuw verhaal rond de Deen Rasmussen opgedoken, waarbij hij wel degelijk met doping zou te maken hebben.

Michael Rasmussen zal vandaag nog meer onder vuur komen te liggen. Een dag nadat de drager van de gele trui te horen kreeg dat hij uit de Deense nationale wielerploeg wordt geweerd wegens het missen van dopingtests, duikt er een gedetailleerd dopingverhaal op van voormalig mountainbiker Whitney Richards. De 31-jarige Amerikaan beweert op de site van VeloNews door Rasmussen in 2002 te zijn ingezet voor het vervoeren van verboden middelen.

Rasmussen reed in 2002 voor het Deense Team CSC. Een jaar later verkaste hij naar Rabobank. Richards en Rasmussen werden vrienden toen de Deen in 2001 naar de States kwam om zich voor te bereiden op het WK mountainbike in Vail. De vriendschap duurde verschillende maanden volgens Richards, tot de Amerikaanse renner naar Italië verhuisde in maart 2002 om daar met zijn vriendin te gaan wonen. Rasmussen woonde ook in Italië. De Deen vroeg Richards om een paar schoenen mee te brengen tijdens de verhuizing dat hij vergeten was in de States. Richards ging akkoord en twee dagen voor hij vertrok naar Italië kwam een gemeenschappelijke vriend een doos met de zogezegde vergeten schoenen afleveren bij hem thuis in Colorado.

Toen Richards de doos niet meer bij in zijn koffers kreeg en alleen de schoenen in zijn valies wou steken, ontdekte de Amerikaanse mountainbiker dat er geen paar Sidis in zat maar "it was frickin' dog medicine or something." Richards belde een bevriende dokter om raad. Die dokter, Taro Smith, bevestigt het verhaal van Whitney Richards. "Ik reed naar Whitney en bij hem thuis trof ik inderdaad de doos aan. Die was volgepropt met zilverkleurige pakjes gemaakt van polyetheentereftalaat. Daarop stonden labels met de naam Biopure. In de pet-pakjes zaten zakjes voor intraveneus gebruik met een bloedkleurige substantie."

Richards en Smith besloten om de zakjes allemaal kapot te snijden en lieten de inhoud in de gootsteen weglopen. "Ik ging dat zeker niet mee door de douane nemen. Voor niemand", aldus Richards.

Volgens de labels van de zakjes waren die gevuld met Hemopure, een HBOC of hemoglobin-based oxygen carrier, gefabriceerd in de VS door Biopure Corporation. Het product is gemaakt van hemoglobine-moleculen die uit de rode bloedcellen van runderen zijn verwijderd. Ontworpen in de eerste plaats als een "an emergency blood substitute that requires no refrigeration" (een bloedvervangend middel dat niet koel moet bewaard worden). Maar, Hemopure geraakte alleen in Zuid-Afrika door de medische keuring voor gebruik bij mensen. In de VS zijn onlangs de testen in ziekenhuizen met het product opgeschort wegens te gevaarlijk. Een gelijkaardig product wordt echter wel gebruikt door dierenartsen bij beesten.

Voor het gebruik van Hemopure is nooit iemand gepakt laat staan veroordeeld, maar het is wel gevonden en het is geweten dat atleten in duursporten het gebruik(t)en als vervanger voor EPO.

Toen Richards in Italië was gesetteld met zijn lief, ging hij bij Rasmussen op bezoek. De Deen zou toegegeven hebben dat hij niet had mogen liegen tegen Richards en beter had verteld wat er in de doos zat. Maar Rasmussen vroeg ook meteen wat de Amerikaan met de inhoud van zijn schoendoos had gedaan. Toen die zei dat hij het had weggespoeld, werd Rasmussen razend. "Any idea how much that shit cost?" riep de Deen.

Richards contacteerde eind 2002 VeloNews een eerste keer met dit verhaal. Toen wou hij dat het verhaal alleen verscheen als zijn naam én die van Rasmussen eruit werden gehouden. Waarop VeloNews besloot het niet te geven. Een paar jaar later klopte Smith aan bij David Walsh van de Sunday Times. Maar omdat hij weer vroeg dat noch Rasmussen noch hijzelf herkend mochten worden in de story, sprong de zaak opnieuw af. "Ik wou mezelf niet sparen of Rasmussen", zegt Richards daar nu over, "maar wel de echtgenote van Michael, die ik al langer ken. Ik wou het haar niet aandoen."

Richards veranderde van gedacht toen hij Rasmussen tijdens deze Tour herhaaldelijk hoorde vertellen hoe clean hij was: "The stupidity, the arrogance, the hubris... it's incomprehensible. Someone needs to know about this."

De Deense wielerbond bracht donderdag naar buiten dat Rasmussen niet mee mag naar de WK in Stuttgart en de Olympische Spelen in Peking. Dat besluit was genomen nadat de Raborenner twee keer had verzuimd zijn verblijfplaats aan de dopingautoriteiten te melden. Rasmussen ontving daarover waarschuwingen van de UCI. "De Deense media begonnen daarover vragen te stellen en hij loog", aldus Worre. "We hebben donderdag een duidelijk antwoord gegeven op een aantal vragen van anderen. Helaas tijdens de Tour de France."

"We hadden geen plannen de affaire publiek te maken", zei voorzitter Jesper Worre van de Deense bond DCU) vrijdag. "Hij loog zelf tegenover de Deense media over de waarschuwingen. We hadden de telefoons kunnen afsluiten of kunnen liegen. We wilden echter niets verbergen", aldus Worre.

Michael Rasmussen verdedigde zich gisteren nog door te zeggen dat hij niet de enige is maar "heel veel renners in de Tour rondrijden die een waarschuwing kregen wegens gemiste dopingtest(en)". Volgens voorzitter Pat McQuaid van de internationale wielrenunie UCI is de Deense klassementsleider echter de enige renner in de Tour die extra aandacht heeft van de UCI. (hln) </STRONG></EM></U></I></B>

maarte
21 juli 2007, 09:14
http://www.tagesschau.de/video/0,1315,OID7142922_RES_BAB,00.html

Rasmussen in het nauw?

Duvelke
21 juli 2007, 10:41
Ik heb nooit duits gekregen, heb je niets in het nederlands/engels ? of kan je het een beetje vertalen wat er gezegd wordt? :)

maarte
21 juli 2007, 10:52
Rasmussen zou verdachte bloedstalen hebben afgeleverd in de giro. Dat is wat ik althans opmaak (niet dat mijn duis zo perfect is).

Duvelke
21 juli 2007, 10:55
ok bedankt

Wiley E Coyote
22 juli 2007, 18:34
Vandaag was een héél interessante bergrit. Zeer spannend. Lang geleden dat de Tour nog zo spannend was.

De heropstanding van Vinokourov was maar van zeer korte duur.

StevenNr1
22 juli 2007, 21:16
Astana betekent niets in de bergen, grappig
Eens zien of Contador en Rasmussen dit kunnen aanhouden in de volgende twee zware bergetappes, verder, spijtig van Evans, nu ja, er komt nog wel een vlakke tijdrit, het is zeker nog niet gespeeld alleszins...

Dronkoers
23 juli 2007, 06:04
De heropstanding van Vinokourov was maar van zeer korte duur.

http://www.sva-center.be/images/producten/haemo_optimizer.jpg

Wiley E Coyote
23 juli 2007, 19:31
Vinokourov heeft waarschijnlijk het "potteke" van Dronkoers gebruikt want hij heeft de rit van vandaag gewonnen? (deed mij een beetje aan de heropstanding van Landis denken). Of is het omdat er geen 2000 meters inzaten vandaag?

*Lorre*
23 juli 2007, 20:24
Mooi van Vino. :-D
Contador heeft enkele keren proberen aan te vallen maar Rasmussen kraakte net niet. Hopelijk is het woensdag anders en verliest Rasmussen tijd. Ik zou niet graag zien dat Rasmussen de Tour wint.

stropdrager
23 juli 2007, 21:20
Mooi van Vino. :-D
Contador heeft enkele keren proberen aan te vallen maar Rasmussen kraakte net niet. Hopelijk is het woensdag anders en verliest Rasmussen tijd. Ik zou niet graag zien dat Rasmussen de Tour wint.

Ik supporter nu ook voor Contador. De beslissing valt op de Aubisque en in de afsluitende tijdrit; dus Contador heeft zeker nog een goede kans.

StevenNr1
23 juli 2007, 21:23
Idem, spijtig van de opstropping vlak voor de top, Rasmussen kreeg het net moelijk, nu ja, Contador heeft gewoon te laat de aanval ingezet lijkt mij, uiteindelijk hebben ze nu maar voor een minuutje op Evans ea gefietst.

Wiley E Coyote
23 juli 2007, 22:26
Ik had niet echt de indruk dat Alberto Contador er Michael Rasmussen af kon rijden. Ja, Contador was vandaag iets beter doch de gele trui dient enkel te volgen. Dat Contador telkens bij de demarrage een gatje sloeg is te verklaren doordat Contador explosiever is dan Rasmussen en kleiner rijdt, Rasmussen daarentegen kan langdurig een groter versnelling ronddraaien en kwam daardoor dan telkens terug.

De rit van woensdag naar de Aubisque beloofd inderdaad interessant te worden.

maarte
24 juli 2007, 17:31
alé wa ne dag vandaag, contador in opspraak-petacchi wordt vrijgesproken door italiaanse wielerbond terwijl coni een jaar eist- en nu Vino die gepakt wordt en astana die de tour verlaat

*Lorre*
25 juli 2007, 19:42
Rasmussen wint vandaag de etappe met voorsprong op Contador.
Rasmussen mocht op het laatste boegeroep horen, wat terecht is volgens mij. Hij komt te veel in opspraak met doping en al die gemiste controles, ...
Contador heeft al een achterstand van meer dan 3 minuten, dit wordt haast onmogelijk om op te halen. Zeker als we zien hoe Rasmussen de vorige tijdrit heeft gereden.

Wiley E Coyote
25 juli 2007, 22:23
Tsja, ziet er nu wel naar uit dat Contador de Tour zal winnen zeker?

Den Ardennees
25 juli 2007, 22:24
Tsja, ziet er nu wel naar uit dat Contador de Tour zal winnen zeker?

indien hij doorgaat wel ja.

Pietje
25 juli 2007, 22:25
Tsja, ziet er nu wel naar uit dat Contador de Tour zal winnen zeker?

Kan hij goed "tijdrijden" ??

Wiley E Coyote
25 juli 2007, 22:25
Zal wel zeker... zoals ze ook in 1972 zegden the show must go on...

Den Ardennees
25 juli 2007, 22:26
eventueel Evans die nog de Tour kan winnen via de tijdrit.

Derk de Tweede
25 juli 2007, 22:26
Rasmussen ligt eruit.
Zie draadje daarover!

Zijne Heerlijkheid
25 juli 2007, 22:48
Verdorie zeg. En die Contador -ook al geen onbesproken figuur trouwens (klik (http://www.knack.be/nieuws/sport/-contador-klant-bij-fuentes-/site72-section7-article6458.html))- kan ik dus echt niet hebben, hé.

Hup, Cadel, hup.

Wiley E Coyote
25 juli 2007, 22:50
Evans ligt iets minder dan 2 minuten achter in het klassement op Contador. Is dit nog overbrugbaar in de tijdrit?

Den Ardennees
25 juli 2007, 22:52
Verdorie zeg. En die Contador -ook al geen onbesproken figuur trouwens (klik (http://www.knack.be/nieuws/sport/-contador-klant-bij-fuentes-/site72-section7-article6458.html))- kan ik dus echt niet hebben, hé.

Hup, Cadel, hup.

Inderdaad, Contador ZOU betrokken zijn bij de zaak-Fuentes

Bij eliminatie word ik ook supporter van Evans

stropdrager
25 juli 2007, 22:56
Evans ligt iets minder dan 2 minuten achter in het klassement op Contador. Is dit nog overbrugbaar in de tijdrit?

Evans is zeker een betere tijdrijder dan Contador, dus hij maakt zeker nog kans.

Pietje
25 juli 2007, 22:57
Evans ligt iets minder dan 2 minuten achter in het klassement op Contador. Is dit nog overbrugbaar in de tijdrit?

Hoe lang is die tijdrit ?

maarte
25 juli 2007, 22:59
Hoe lang is die tijdrit ?
+-55 km

stropdrager
25 juli 2007, 22:59
+-55 km

Volledig vlak; in tegenstelling tot de tijdrit in Albi.

Wiley E Coyote
25 juli 2007, 22:59
Hoe lang is die tijdrit ?

ongeveer 55 km

Pietje
25 juli 2007, 23:02
ongeveer 55 km

Als die Evans goed kan tijdrijden is twee minuten zeker goed te maken

Wiley E Coyote
25 juli 2007, 23:04
Evans kan redelijk tijdrijden hij heeft de tijdrit in Albi by default gewonnen (tweede achter Vinokourov) de vraag is wat kan Contador daar tegenover zetten en is Leipheimer geen bedreiging.

stropdrager
25 juli 2007, 23:05
Evans kan redelijk tijdrijden hij heeft de tijdrit in Albi by default gewonnen (tweede achter Vinokourov) de vraag is wat kan Contador daar tegenover zetten en is Leipheimer geen bedreiging.

Contador was 7de in de tijdrit in Albi; toch ook een goede prestatie.
Leipheimer zal wel derde blijven; denk ik.

StevenNr1
25 juli 2007, 23:10
CONTADOR 00:03:10 --> 00:00:00
EVANS 00:05:03 --> 00:01:53
LEIPHEIMER 00:05:59 --> 00:02:49

Evans en Leipheimer nog over Contador volgens mij

Wiley E Coyote
25 juli 2007, 23:10
Contador was 7de in de tijdrit in Albi; toch ook een goede prestatie.
Leipheimer zal wel derde blijven; denk ik.

Het verschil tussen Evans en Contador in Albi was 1 minuut en 4 seconden dus Contador heeft wel degelijk een kans. De gele trui geeft ook vleugels.

Pietje
25 juli 2007, 23:15
Evans kan redelijk tijdrijden hij heeft de tijdrit in Albi by default gewonnen (tweede achter Vinokourov) de vraag is wat kan Contador daar tegenover zetten en is Leipheimer geen bedreiging.

En zo kan het nog een leuke ontknoping worden 8-)

Zijne Heerlijkheid
25 juli 2007, 23:15
Als die Evans goed kan tijdrijden is twee minuten zeker goed te maken

Nu de Astana's er niet meer bij zijn, is Evans in principe zelfs favoriet voor de tijdrit. Nu, Contador eindigde in de vorige tijdrit als 7de, het werk tegen de klok gaat hem dus wel goed af.

Pietje
25 juli 2007, 23:15
Het verschil tussen Evans en Contador in Albi was 1 minuut en 4 seconden dus Contador heeft wel degelijk een kans. De gele trui geeft ook vleugels.

...en "druk" 8-)

StevenNr1
25 juli 2007, 23:17
Nu de Astana's er niet meer bij zijn, is Evans in principe zelfs favoriet voor de tijdrit. Nu, Contador eindigde in de vorige tijdrit als 7de, het werk tegen de klok gaat hem dus wel goed af.Maar een vlakke tijdrit is nog iets anders toch?
Maakt Cancellara daar trouwens nog een kans?

stropdrager
25 juli 2007, 23:19
Maar een vlakke tijdrit is nog iets anders toch?
Maakt Cancellara daar trouwens nog een kans?

Cancellara is inderdaad een grote favoriet om de tijdrit te winnen.

Zijne Heerlijkheid
25 juli 2007, 23:20
Maar een vlakke tijdrit is nog iets anders toch?
Maakt Cancellara daar trouwens nog een kans?

Je hebt gelijk, Cancellara was ik al even zwaar uit het oog verloren. Maakt zeker kans, vooral omwille van het vlakke parcours.

Dronkoers
26 juli 2007, 06:43
de "favorieten" moeten er dan wel voor zorgen dat ze de komende weken niet gepakt worden met doping eh ;-)

*Lorre*
26 juli 2007, 17:34
Eindelijk is Rasmussen uit de tour verdwenen.
Evans maakt inderdaad wel kans om die 2 minuten goed te maken, maar dan moet hij wel een beresterke tijdrit rijden.
En dat Contador bij de zaak Fuentes zou betrokken zijn, klopt niet hij is slechts 5 minuten ondervraagd geweest en zijn naam stond om één of andere redenen ook in het dossier ( zou moeten kijken hoe het komt), maar later bleek dat het een vergissing was.

Pluche
26 juli 2007, 21:22
Het toppunt zal nog zijn dat Leipheimer nog de tour wint, want als hij in vorm is kan hij brokken maken in een tijdrit.

StevenNr1
27 juli 2007, 12:37
Merckx in de aanval, jeej. En Boogerd heeft precies de klik al gemaakt, hij speelt het spel terug mee.

stropdrager
28 juli 2007, 17:40
Wat een thriller!!

Den Ardennees
28 juli 2007, 19:36
Wat een thriller!!

Zeg dat wel, nog nooit zo op 't puntje van mijn stoel gezeten bij een Tourtijdrit. (bij de thriller Lemond-Fignon was ik nog maar 9, en niet zo geïnteresseerd;-) )

Zwartengeel
28 juli 2007, 19:45
Wel een beetje jammer voor de Lotto-ploeg dat Evans uiteindelijk de Tour niet zal winnen, vind ik. Die zouden het als langst meedraaiende wielerploeg van het moment (ze zijn al sedert 1985 onafgebroken actief in het peloton) toch verdiend hebben om eindelijk eens een hoofdprijs binnen te halen.

stropdrager
28 juli 2007, 20:40
Zeg dat wel, nog nooit zo op 't puntje van mijn stoel gezeten bij een Tourtijdrit. (bij de thriller Lemond-Fignon was ik nog maar 9, en niet zo geïnteresseerd;-) )

Ik dacht op een gegeven moment nog dat Leipheimer de Tour ging winnen.
Contador staat zeker nog een mooie toekomst te wachten; hij is nog maar 24. (Merckx was ook 24 toen hij zijn eerste ronde won).
Bij de thriller Lemond-Fignon was ik nog maar 1 jaar; dus dat ik heb ook niet kunnen volgen. De eerste tour die ik volgde was die van 1996.

stropdrager
28 juli 2007, 20:45
Wel een beetje jammer voor de Lotto-ploeg dat Evans uiteindelijk de Tour niet zal winnen, vind ik. Die zouden het als langst meedraaiende wielerploeg van het moment (ze zijn al sedert 1985 onafgebroken actief in het peloton) toch verdiend hebben om eindelijk eens een hoofdprijs binnen te halen.

Lotto is eigenlijk altijd al een "kleine" ploeg geweest; met een redelijk beperkt budget. Maar ondanks die beperkte middelen, spelen ze toch al een paar jaar een belangrijke rol in de ronde (met McEwen en Evans) en ook in de voorjaarsklassiekers. Heel knap is dat.
Er zijn inderdaad veel ploegen die slechts een figurantenrol spelen (Agritubel, Cofidis, AG2R, Milram, Saunier Duval, Bouygues Telecom).
Een aangename verrassing dit jaar was ook de Barloworld ploeg; met Hunter en Soler.

Pluche
28 juli 2007, 20:48
Als je de bonificaties meetelt is Evans eigenlijk de winnaar van de Tour, want Contador was 1* eerste en 1* 3de dat zijn 28 seconden winst.

stropdrager
28 juli 2007, 20:51
Als je de bonificaties meetelt is Evans eigenlijk de winnaar van de Tour, want Contador was 1* eerste en 1* 3de dat zijn 28 seconden winst.

Evans heeft de Tour verloren op Plateau De Beille.

stropdrager
28 juli 2007, 21:03
Nog een weetje: 3 keer won er een Vlaming een etappe (2 keer Boonen en Steegmans). Vlaanderen staat daarmee op de eerste plaats. (wat betreft het aantal etappezeges)
:vlaander:

*Lorre*
29 juli 2007, 09:52
Nog een weetje: 3 keer won er een Vlaming een etappe (2 keer Boonen en Steegmans). Vlaanderen staat daarmee op de eerste plaats. (wat betreft het aantal etappezeges)
:vlaander:

Vandaag an er nog een Belgische:-D etappe bij komen in Parijs:-D

Zwartengeel
29 juli 2007, 10:23
Lotto is eigenlijk altijd al een "kleine" ploeg geweest; met een redelijk beperkt budget. Maar ondanks die beperkte middelen, spelen ze toch al een paar jaar een belangrijke rol in de ronde (met McEwen en Evans) en ook in de voorjaarsklassiekers. Heel knap is dat.
Er zijn inderdaad veel ploegen die slechts een figurantenrol spelen (Agritubel, Cofidis, AG2R, Milram, Saunier Duval, Bouygues Telecom).
Een aangename verrassing dit jaar was ook de Barloworld ploeg; met Hunter en Soler.

Lotto komt in de Tour dan ook van héél ver. Ik herinner me een jaar (ik denk dat het in 1995 was) dat in een bergrit maar liefst vijf Lotto-renners buiten tijd eindigden, die toen op staande voet ontslagen werden. Sportdirecteur Jean-Luc Vandenbroucke verweet hen toen beroepsernst. Het waren toen de hoogdagen van het Epo-gebruik (waar Lotto niet aan meedeed) en J-L dacht in zijn onwetendheid wellicht dat je de Tour kon winnen als je maar hard genoeg trainde...

Den Ardennees
29 juli 2007, 10:36
Lotto komt in de Tour dan ook van héél ver. Ik herinner me een jaar (ik denk dat het in 1995 was) dat in een bergrit maar liefst vijf Lotto-renners buiten tijd eindigden, die toen op staande voet ontslagen werden. Sportdirecteur Jean-Luc Vandenbroucke verweet hen toen beroepsernst. Het waren toen de hoogdagen van het Epo-gebruik (waar Lotto niet aan meedeed) en J-L dacht in zijn onwetendheid wellicht dat je de Tour kon winnen als je maar hard genoeg trainde...

ze werden niet op staande voet ontslagen, maar voor de rest klopt je verhaal inderdaad. Ik weet nog dat J-L nadien verklaarde dat hij al die renners bij zich had geroepen en dat hij niet akkoord ging met hun stamelende uitleg :"wij fietsen nog altijd even rap op de berg, maar het zijn al die anderen die plots rapper rijden". Nadien is idd gebleken dat de rest op EPO koerste en onze brave jongens het tenminste clean deden. Toch smerig als ik er nu over denk:evil:

Den Ardennees
29 juli 2007, 10:38
Nog een weetje: 3 keer won er een Vlaming een etappe (2 keer Boonen en Steegmans). Vlaanderen staat daarmee op de eerste plaats. (wat betreft het aantal etappezeges)
:vlaander:

ja, en als je es kijkt wat de Fransen er nog van bakken in hun eigen ronde. Twee ritjes en verder niets, niet in algemeen klassement (1e Fransman op de 27ste plaats) en ook niet in de nevenklassementen.

Niets, nada, nothing:-P

stropdrager
29 juli 2007, 11:03
ja, en als je es kijkt wat de Fransen er nog van bakken in hun eigen ronde. Twee ritjes en verder niets, niet in algemeen klassement (1e Fransman op de 27ste plaats) en ook niet in de nevenklassementen.

Niets, nada, nothing:-P

Bernard Hinault was de laatste Franse tourwinnaar. Dat is ondertussen al 22 jaar geleden.

Den Ardennees
29 juli 2007, 11:37
Bernard Hinault was de laatste Franse tourwinnaar. Dat is ondertussen al 22 jaar geleden.

ja, dat moet de Fransen wel zeer hoog zitten. Nog nooit is er zo'n lange periode geweest dat een Fransman de Tour niet won.

Zwartengeel
29 juli 2007, 12:32
Voor wie geïnteresseerd is in statistiekjes en de geschiedenis van de Tour is dit ongetwijfeld een interessante link:

http://www.memoire-du-cyclisme.net/

Met o.a. de rituitslagen van alle Touretappes sedert 1903.

stropdrager
29 juli 2007, 12:37
Voor wie geïnteresseerd is in statistiekjes en de geschiedenis van de Tour is dit ongetwijfeld een interessante link:

http://www.memoire-du-cyclisme.net/

Met o.a. de rituitslagen van alle Touretappes sedert 1903.

Die site kende ik al. :-)
Een andere aanrader is het boek 100 jaar Tour De France (uitgekomen in 2003), met prachtige foto's en verhalen.
Sinds ik dat boek heb gelezen, ken ik alle tourwinnaars uit mijn hoofd.

Den Ardennees
29 juli 2007, 12:42
Die site kende ik al. :-)
Een andere aanrader is het boek 100 jaar Tour De France (uitgekomen in 2003), met prachtige foto's en verhalen.
Sinds ik dat boek heb gelezen, ken ik alle tourwinnaars uit mijn hoofd.

inderdaad, zeer interessant boek.

A propos, hoe was uw uitslag op de univ? (1e jaar rechten was 't zeker?)

stropdrager
29 juli 2007, 12:53
inderdaad, zeer interessant boek.

A propos, hoe was uw uitslag op de univ? (1e jaar rechten was 't zeker?)

6 vakken geslaagd, 4 herexamens (valt nog mee).

Den Ardennees
29 juli 2007, 12:57
6 vakken geslaagd, 4 herexamens (valt nog mee).

Lijkt me idd best doenbaar. Wanneer eerste jaar geslaagd aan de univ, heb je al een serieuze horde genomen. :-D

stropdrager
29 juli 2007, 13:00
Lijkt me idd best doenbaar. Wanneer eerste jaar geslaagd aan de univ, heb je al een serieuze horde genomen. :-D

Voor 2 examens was ik nipt gebuisd (1 puntje tekort), dus met wat inspanning moet het wel lukken.
Het vak van Vande Lanotte (buisvak) is moeilijker.:|

Den Ardennees
29 juli 2007, 13:07
Voor 2 examens was ik nipt gebuisd (1 puntje tekort), dus met wat inspanning moet het wel lukken.
Het vak van Vande Lanotte (buisvak) is moeilijker.:|

hoe 't in de rechten is, weet ik niet, maar ik heb gehoord dat aan de faculteit L&W men nu geen enkele buis meer toestaat. Daar staat dan wel tegenover dat in mijn tijd (viertal jaar terug) je nog een 12/20 moest halen om een vrijstelling te hebben en 550/1000 op heel het jaar.

stropdrager
29 juli 2007, 13:10
hoe 't in de rechten is, weet ik niet, maar ik heb gehoord dat aan de faculteit L&W men geen enkele buis meer toestaat. Daar staat dan wel tegenover dat in mijn tijd (viertal jaar terug) je nog een 12/20 moest halen om een vrijstelling te hebben en 550/1000 op heel het jaar.

In de rechten heb je nog recht op 1 buispunt, maar dan moet je wel 600/1000 halen. Tegenwoordig ben je geslaagd als je 10/20 haalt.

Den Ardennees
29 juli 2007, 13:11
In de rechten heb je nog recht op 1 buispunt, maar dan moet je wel 600/1000 halen. Tegenwoordig ben je geslaagd als je 10/20 haalt.

elk voordeel heb z'n nadeel ;-)

stropdrager
29 juli 2007, 13:17
Terug on topic: ik denk dat de kans groot is dat Tom Boonen vandaag opnieuw wint.

Zwartengeel
29 juli 2007, 13:30
Of we zouden een herhaling moeten krijgen van de laatste etappe van de Tour van 1979, toen de eerste twee in het klassement (Hinault en Zoetemelk) er samen van onder muisden. Zou wat geven nu: Contador, Evans en Leipheimer samen weg...

Den Ardennees
29 juli 2007, 13:31
Terug on topic: ik denk dat de kans groot is dat Tom Boonen vandaag opnieuw wint.

ja, opletten wel voor Hushovd.

Ik hoop dat Evans nog aanvalt vandaag, kans dat er iets lukt is bijzonder klein, maar hij komt dan sowieso in beeld. Maar 't zou me dus verwonderen dat hij gaat aanvallen.

stropdrager
29 juli 2007, 13:31
Of we zouden een herhaling moeten krijgen van de laatste etappe van de Tour van 1979, toen de eerste twee in het klassement (Hinault en Zoetemelk) er samen van onder muisden. Zou wat geven nu: Contador, Evans en Leipheimer samen weg...

Blijven dromen; zou ik zeggen. :-)
Je kan 1979 niet vergelijken met 2007.

stropdrager
29 juli 2007, 13:32
ja, opletten wel voor Hushovd.

Ik hoop dat Evans nog aanvalt vandaag, kans dat er iets lukt is bijzonder klein, maar hij komt dan sowieso in beeld. Maar 't zou me dus verwonderen dat hij gaat aanvallen.

Een breuk in het peloton kan natuurlijk ook altijd, zoals vrijdag.

Den Ardennees
29 juli 2007, 13:36
Een breuk in het peloton kan natuurlijk ook altijd, zoals vrijdag.

is er niet een regel dat van zodra men de Elyzeese Velden oprijdt, de tijden gelijk blijven (ben niet zeker)

stropdrager
29 juli 2007, 13:38
is er niet een regel dat van zodra men de Elyzeese Velden oprijdt, de tijden gelijk blijven (ben niet zeker)

Ik dacht dat de tijden gelijk bleven als er in de laatste 3km een valpartij was; of als een renner in de laatste 3km materieel pech kreeg.
Met breuken in het peloton wordt wel rekening gehouden.

Zwartengeel
29 juli 2007, 13:41
De jaren waarin de aankomst op de Chams Elysées niet eindigde op een massaspurt (+ winnaar):

- 1977 (Alain Meslet)
- 1978 (Gerrie Knetemann)
- 1979 (Bernard Hinault)
- 1987 (Jeff Pierce)
- 1989 (Lemond, tijdrit)
- 1994 (Eddy Seigneur)

Den Ardennees
29 juli 2007, 13:44
Ik dacht dat de tijden gelijk bleven als er in de laatste 3km een valpartij was; of als een renner in de laatste 3km materieel pech kreeg.
Met breuken in het peloton wordt wel rekening gehouden.

nja, maar ik dacht dat er voor de laatste etappe ene aparte regeling geldt. Probleem is dat je dat soort reglementen nergens op internet kan vinden.

Soit, was ik van Cadel, 'k zou zeker aanvallen: kans op slagen is zeer klein, maar je hebt gegarandeerd aandacht. Doen dus!

De jaren waarin de aankomst op de Chams Elysées niet eindigde op een massaspurt (+ winnaar):

- 1977 (Alain Meslet)
- 1978 (Gerrie Knetemann)
- 1979 (Bernard Hinault)
- 1987 (Jeff Perce)
- 1989 (Lemond, tijdrit)
- 1994 (Eddy Seigneur)

men zou beter de slottijdrit nog es op de Champs Elysées leggen, nog es spanning tot op 't einde. Maar sinds Lemond-Fignon is dat niet meer gebeurd:evil:

stropdrager
29 juli 2007, 13:45
De jaren waarin de aankomst op de Chams Elysées niet eindigde op een massaspurt (+ winnaar):

- 1977 (Alain Meslet)
- 1978 (Gerrie Knetemann)
- 1979 (Bernard Hinault)
- 1987 (Jeff Perce)
- 1989 (Lemond, tijdrit)
- 1994 (Eddy Seigneur)

Sinds 1975 ligt de Touraankomst op de Champs Elysées, voordien altijd in het Prinsenpark. De eerste renner die op de Elyzeese Velden won, was Walter Godefroot.
Bernard Hinault won trouwens 2 maal op deze wereldberoemde Avenue. In 1982 won hij er de massasprint.
We mogen ook Alexander Vinokourov niet vergeten, die in 2005 op een knappe manier de sprinters verschalkte.

Zwartengeel
29 juli 2007, 13:48
Sinds 1975 ligt de Touraankomst op de Champs Elysées, voordien altijd in het Prinsenpark. De eerste renner die op de Elyzeese Velden won, was Walter Godefroot.
Bernard Hinault won trouwens 2 maal op deze wereldberoemde Avenue. In 1982 won hij er de massasprint.
We mogen ook Alexander Vinokourov niet vergeten, die in 2005 op een knappe manier de sprinters verschalkte.

Ook legendarisch: de zware val van Abdoujaparov in 1991, die als groene trui de huldiging op het podium niet kon meemaken (was naar het ziekenhuis afgevoerd).

En wie herinnert zich de streaker nog die in 1997 bij de eindspurt het parcours op liep? :-P

stropdrager
29 juli 2007, 13:53
Prachtige beelden gevonden op Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=AyvwtOQYQ-E

Den Ardennees
29 juli 2007, 14:00
tja, de aankomst in Parijs is natuurlijk de traditie, maar lag het aan mij, ik zou de Tour laten eindigen met een klimtijdrit in de Pyreneeën of zo. Spanning tot op 't eind:-P

compromis zou zijn: opnieuw tijdrit op de Champs Elysées.

Zwartengeel
29 juli 2007, 14:01
Prachtige beelden gevonden op Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=AyvwtOQYQ-E

Dan moest je de beelden gezien hebben op de VRT met de commentaar van het duo Mark Vanlombeek - Mark Uytterhoeven erbij:

"Nog zeven seconden...zes...vijf ("Lemond)...vier...drie...("Lemond")...twee...één..."

"En Greg Lemond wint de Ronde van Frankrijk! Greg Lemond wint de Ronde van Frankrijk!"

Onvergetelijk gewoon als je die beelden indertijd zelf hebt gezien.

stropdrager
29 juli 2007, 14:31
Dan moest je de beelden gezien hebben op de VRT met de commentaar van het duo Mark Vanlombeek - Mark Uytterhoeven erbij:

"Nog zeven seconden...zes...vijf ("Lemond)...vier...drie...("Lemond")...twee...één..."

"En Greg Lemond wint de Ronde van Frankrijk! Greg Lemond wint de Ronde van Frankrijk!"

Onvergetelijk gewoon als je die beelden indertijd zelf hebt gezien.

Ik lag toen nog in de wieg.
Het eerste sportmoment dat ik mij nog kan herinneren was de dood van Senna in 1994.

StevenNr1
29 juli 2007, 14:42
Ik hoop dat Evans nog aanvalt vandaag, kans dat er iets lukt is bijzonder klein, maar hij komt dan sowieso in beeld. Maar 't zou me dus verwonderen dat hij gaat aanvallen.Eens zien wat er aan de 2 tussensprints gaat gebeuren...

Den Ardennees
29 juli 2007, 14:45
Eens zien wat er aan de 2 tussensprints gaat gebeuren...

zolang er leven is, is er hoop. In feite is hij het aan zichzelf verplicht van het te proberen.

Zwartengeel
29 juli 2007, 14:50
Ik lag toen nog in de wieg.
Het eerste sportmoment dat ik mij nog kan herinneren was de dood van Senna in 1994.

Dan was ik in 1989 ongeveer zou oud als jij nu bent.

Het oudste uit de Tour dat ik mijzelf persoonlijk kan herinneren gezien te hebben op TV, is de 'affaire-Pollentier' uit 1978. Die was toen letterlijk én figuurlijk 'de peer'. Ik zie hem daar nog staan op het podium op L'Alpe-d'Huez in zijn gele trui... :|

Zwartengeel
29 juli 2007, 15:06
tja, de aankomst in Parijs is natuurlijk de traditie, maar lag het aan mij, ik zou de Tour laten eindigen met een klimtijdrit in de Pyreneeën of zo. Spanning tot op 't eind:-P

compromis zou zijn: opnieuw tijdrit op de Champs Elysées.

Of zoals in de Ronde van Italië, waar men meestal tot vlak voor de laatste rit in de bergen zit. Zou voor de Tour in feite ook een mooi scenario zijn: pas op zaterdag de laatste bergrit in Alpen of Pyreneeën en dan met zijn allen de TGV op richting Parijs.

Den Ardennees
29 juli 2007, 15:15
Of zoals in de Ronde van Italië, waar men meestal tot vlak voor de laatste rit in de bergen zit. Zou voor de Tour in feite ook een mooi scenario zijn: pas op zaterdag de laatste bergrit in Alpen of Pyreneeën en dan met zijn allen de TGV op richting Parijs.

Heb ik ook al gedacht, probleem is natuurlijk dat Alpen en Pyreneeën te ver van Parijs liggen, en ik denk ook dat er daar geen TGV-lijn is. De Giro eindigt in Milaan en dat ligt in de schaduw van de Alpen, dus is eenvoudiger te regelen.

stropdrager
29 juli 2007, 15:17
Of zoals in de Ronde van Italië, waar men meestal tot vlak voor de laatste rit in de bergen zit. Zou voor de Tour in feite ook een mooi scenario zijn: pas op zaterdag de laatste bergrit in Alpen of Pyreneeën en dan met zijn allen de TGV op richting Parijs.

In de Ronde van Spanje heb je dat ook. De Alto de Abantos ligt vlakbij Madrid. Ik herinner mij ook nog een tijdrit in de straten van Madrid die in het stadion van Real Madrid aankwam.

Den Ardennees
29 juli 2007, 15:24
het probleem is dat de Tour zo voorspelbaar is: altijd eerst een hoop biljartvlakke ritten, dan hooggebergte, dan paar overgangsetappen, weer hooggebergte en nog een paar vlakke etappes.

Waarom niet es beginnen in 't hooggebergte, dan vlak, en eindigen met hooggebergte en klimtijdrit?

stropdrager
29 juli 2007, 15:33
het probleem is dat de Tour zo voorspelbaar is: altijd eerst een hoop biljartvlakke ritten, dan hooggebergte, dan paar overgangsetappen, weer hooggebergte en nog een paar vlakke etappes.

Waarom niet es beginnen in 't hooggebergte, dan vlak, en eindigen met hooggebergte en klimtijdrit?

In 2009 kan dat het geval zijn; dan starten de renners namelijk in Monaco.

StevenNr1
29 juli 2007, 15:37
Eerste tussensprint, onbeduidende namen die de seconden en punten nemen, heeft Evans iets anders in gedachten? (Of sprintte hij mee? Ik heb het nl. niet gezien...)

Zwartengeel
29 juli 2007, 15:38
In 2009 kan dat het geval zijn; dan starten de renners namelijk in Monaco.

Vanaf volgend jaar zou er overigens geen proloog meer georganiseerd worden. Men zou meteen beginnen met een rit in lijn.

Zwartengeel
29 juli 2007, 15:51
Heb ik ook al gedacht, probleem is natuurlijk dat Alpen en Pyreneeën te ver van Parijs liggen, en ik denk ook dat er daar geen TGV-lijn is. De Giro eindigt in Milaan en dat ligt in de schaduw van de Alpen, dus is eenvoudiger te regelen.

http://fr.wikipedia.org/wiki/TGV

Toch wel. Het is dus perfect mogelijk het peloton in één ruk van pakweg Pau of Chambery naar Parijs te brengen.

Den Ardennees
29 juli 2007, 15:56
http://fr.wikipedia.org/wiki/TGV

Toch wel. Het is dus perfect mogelijk het peloton in één ruk van pakweg Pau of Chambery naar Parijs te brengen.

er is natuurlijk ook nog de karavaan, die moet wel in één ruk met de auto rijden. Maar vanuit Chambéry moet dat eigenlijk wel te doen zijn.

Den Ardennees
29 juli 2007, 16:13
Aha, men zegt net dat dat een éénmalige beslissing was, toen men een paar jaar geleden besloot om alle tijdsverschillen gelijk te houden vanaf het opdraaien op de Champs-Elysées, en dat da nu dus niet geldt. Dus: GO CADEL!

Nick_
29 juli 2007, 18:50
Aha, men zegt net dat dat een éénmalige beslissing was, toen men een paar jaar geleden besloot om alle tijdsverschillen gelijk te houden vanaf het opdraaien op de Champs-Elysées, en dat da nu dus niet geldt. Dus: GO CADEL!

Een beslissing die volledig afhangt van de weergoden. Bij spekgladde Champs Elysées wordt de eindstand meteen vastgelegd. Bij droog weer, kan er nog altijd voor de seconden gekoerst worden, wat uiteraard zelden gebeurt.

Duvelke
29 juli 2007, 22:19
Het was een leuke tour de france :)

Dronkoers
30 juli 2007, 05:58
Het was een leuke tour de france :)

Is 't eindelijk gedaan? ;-)

Gun
30 juli 2007, 15:19
ma 30/07/07 - De bekende Duitse dopingjager Werner Franke gelooft niet dat Tour-winnaar Alberto Contador zuiver is. Straffer, Franke noemt de Tourzege van de Spanjaard "de grootste oplichterij in de geschiedenis van de sport".
Werner Franke deed zijn zegje op de Duitse tv-zender ZDF.
(Belga)
"De naam van Contador (foto) komt meer dan eens voor in documenten van de Spaanse justitie en politie in het onderzoek naar dokter Eufemiano Fuentes."

"Dit werd geheimgehouden sinds de naam van Contador van de lijst van verdachte renners verdween."

Franke zegt dat hij papieren heeft die beschrijven welke verboden producten Contador genomen zou hebben.

"Hij nam insulinepreparaten, HMG-Lepori, een hormoon dat de afscheiding van testosteron stimuleert, en TGN, een middel tegen astma", verklaarde Franke.HIER (http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/sporza/wielrennen/070730_franke_beschuldigt_contador)

Derk de Tweede
30 juli 2007, 15:42
Op nu.nl ook al:

'Zege Contador grootste zwendel'
Uitgegeven: 30 juli 2007 13:40
Laatst gewijzigd: 30 juli 2007 13:49

NEUSS - De Duitse dopingexpert Werner Franke heeft de Tour-zege van de Spanjaard Alberto Contador bestempeld als de grootste zwendel in de sportgeschiedenis.
http://www.nu.nl/img.db/1175911+s(120!x120!)
Voor de Duitse televisiezender ZDF heeft hij gezegd in het bezit te zijn van documenten die bewijzen dat Contador verboden middelen heeft gebruikt. De papieren zouden in beslag zijn genomen bij een huiszoeking bij de Spaanse arts Eufemiano Fuentes.

Volgens Franke staat in de documenten dat Contador insulinepreparaten heeft genomen om de aanmaak van testosteron te verhogen en het astmamiddel trigon heeft gebruikt. "De bevindingen zijn in mijn aktetas beland, maar de zaak wordt in de hoogste Spaanse kringen goed afgedekt."
De naam van Contador wordt al tijden genoemd in de zaak rond Fuentes. Zijn naam zou door zijn rol als kroongetuige echter van de lijst zijn geschrapt.

Wiley E Coyote
30 juli 2007, 15:53
Als je de bonificaties meetelt is Evans eigenlijk de winnaar van de Tour, want Contador was 1* eerste en 1* 3de dat zijn 28 seconden winst.

Neen, als de bonifacties die zowel Evans als Contador behaalden van het algemeen klassement afgetrokken worden dan wint Contador nog steeds de Tour doch slechts met DRIE seconden...

Wiley E Coyote
30 juli 2007, 15:55
Ook legendarisch: de zware val van Abdoujaparov in 1991, die als groene trui de huldiging op het podium niet kon meemaken (was naar het ziekenhuis afgevoerd).

Ach ja! Die "colabus"... Ze moesten hem ondersteunen om over de streep te geraken zodat hij toch finishte en zijn groene trui niet door opgave verloor...

Gun
30 juli 2007, 21:33
De 29-jarige Spaanse wielrenner Iban Mayo testte tijdens de afgelopen Tour de France positief op het gebruik van EPO. Dat maakte zijn team Saunier Duval zopas bekend. Het team heeft de renner onmiddellijk geschorst.

Zestiende in eindklassement
Mayo eindigde op de zestiende plaats in de Tour. In de Ronde van Italië won hij dit jaar een etappe. Mayo testte positief tijdens een dopingcontrole van de UCI op de tweede rustdag (24 juli). In de achtste etappe behaalde Mayo een knappe tweede plek achter Michael Rasmussen die later door de Rabobank uit 's werelds grootste wielerronde werd gehaald.

Ook in Giro positief
Iban Mayo testte al positief in de afgelopen Giro op testosteron, maar volgens de UCI had de Spanjaard toen geen dopingregels overtreden. Een extra onderzoek van het staal van Iban Mayo had uitgewezen dat de Spanjaard "zich niet bediend had van synthetische testosteron". Mayo, die een rit won in de Giro, had een abnormaal hoge testosteronwaarde laten optekenen, zo was uitgelekt in de pers.

Abnormale testosteronwaarden
Dat "extra onderzoek" bleek niet meteen via een lab te zijn gebeurd: de Spanjaard bleek bij de Internationale Wielerbond (UCI) immers over een dossier te beschikken waarin staat dat hij van nature abnormale testosteronwaarden heeft.

Groeihormoon aanzwengelen
De UCI haalde toen fors uit naar de pers, die de "niet-negatieve" dopingtest voortijdig in de openbaarheid had gegooid. Testosteron wordt door renners gebruikt om het effect van groeihormonen aan te zwengelen. (hln/afp)HIER (http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_539372.html?wt.bron=homeArt1)

Gun
30 juli 2007, 21:36
Binnenkort moet ik Frank Vandenbroucke nog gelijk geven (--> "Ik kan de Tour nog winnen !!!) Want binnenkort is hij de enigste coureur die niet gepakt is ... !!!

stropdrager
30 juli 2007, 22:29
Binnenkort moet ik Frank Vandenbroucke nog gelijk geven (--> "Ik kan de Tour nog winnen !!!) Want binnenkort is hij de enigste coureur die niet gepakt is ... !!!

Leeft die nog?

Gun
30 juli 2007, 22:32
Leeft die nog?Deze week in Humo: "Ik kan de Tour nog winnen !!!"

Den Ardennees
31 juli 2007, 09:02
Deze week in Humo: "Ik kan de Tour nog winnen !!!"

in afwachting moet hij het doen met deelname aan een koersje in Aalst.

Arme jongen:roll:

Wiley E Coyote
31 juli 2007, 16:08
Ja, arme jongen die het allemaal zelf gezocht heeft en waarvoor ik geen greintje empathie of compassie heb...

en 2004gun, VDB is wel al gepakt in het verleden...

*Lorre*
31 juli 2007, 16:19
in afwachting moet hij het doen met deelname aan een koersje in Aalst.

Arme jongen:roll:

Ja, Frank moet dan ook weer van 0 beginnen. Goed dat hij start met enkele criteriums en achter derny rijden. Daar worden hoge snelheden gehaald. Hopelijk staat Frank er binnen enkele maanden weer.

VDB 4-EVER

Den Ardennees
31 juli 2007, 16:21
Nope, hier ook geen compassie met VDB

Hij staat trouwens al een paar jaar in m'n lijstje van beroemdheden die het komende jaar zullen sterven. Het is geen kwestie meer van hoe ie aan zijn einde zal komen, gewoon nog van wanneer.

stropdrager
31 juli 2007, 16:26
Nope, hier ook geen compassie met VDB

Hij staat trouwens al een paar jaar in m'n lijstje van beroemdheden die het komende jaar zullen sterven. Het is geen kwestie meer van hoe ie aan zijn einde zal komen, gewoon nog van wanneer.

Dat wordt de nieuwe Pantani.

Den Ardennees
31 juli 2007, 16:30
Dat wordt de nieuwe Pantani.

Zoiets als "kroniek van een aangekondigde dood"

Gun
31 juli 2007, 17:35
Ja, arme jongen die het allemaal zelf gezocht heeft en waarvoor ik geen greintje empathie of compassie heb...

en 2004gun, VDB is wel al gepakt in het verleden...Ja?

Waar en wanneer is hij positief bevonden?

Gun
31 juli 2007, 17:35
Dat wordt de nieuwe Pantani.Na zijn 2 zelfmoordpogingen is hij dat eigenlijk al

Wiley E Coyote
31 juli 2007, 17:39
Ja?

Waar en wanneer is hij positief bevonden?

Positief is hij nooit bevonden doch begin 2002 werd bij een huiszoeking doping aangetroffen bij Vandenbroucke thuis; hijzelf testte echter negatief doch gelet op zijn dopingbezit is het ondenkbaar dat hij niets zou genomen hebben. In elk geval werd hij wel geschorst voor doping bezit.

Het feit is dat sinds hij niet meer met Bernard Sainz mag samenwerken zijn carrière de dieperik in gegaan is.

Den Ardennees
31 juli 2007, 17:43
Positief is hij nooit bevonden doch begin 2002 werd bij een huiszoeking doping aangetroffen bij Vandenbroucke thuis; hijzelf testte echter negatief doch gelet op zijn dopingbezit is het ondenkbaar dat hij niets zou genomen hebben. (...)

Hola hola, het was voor zijn hond:lol: :lol: :lol:

Gun
31 juli 2007, 17:46
Positief is hij nooit bevonden doch begin 2002 werd bij een huiszoeking doping aangetroffen bij Vandenbroucke thuis; hijzelf testte echter negatief doch gelet op zijn dopingbezit is het ondenkbaar dat hij niets zou genomen hebben. In elk geval werd hij wel geschorst voor doping bezit.Als ik jouw wil pakken kom ik bij jouw thuis controleren maar ik pak zelf wel mijn spullen mee. Ik ga er echter wel voor zorgen dat ik een reeds geopende doos meeneem in plaats van iets rechtstreeks uit de aphoteek waarvan zelf de plastiekfolie niet is verwijderd.

De dag dat die controle gebeurde was een anatal dagen vóór de WADA conferentie in Brussel waar fondsen moesten worden verzameld en die conferentie was een enorm succes, natuurlijk, ze hadden een aantal dagen ervoor nog een grote vis gevangen waar ze dopingproducten in originele verpakking gevonden.

Het feit is dat sinds hij niet meer met Bernard Sainz mag samenwerken zijn carrière de dieperik in gegaan is.
Jup, en Sainz is nog nooit veroordeeld voor dopingbezit, dopinghandel, ...

Den Ardennees
31 juli 2007, 17:48
hij heeft niet ontkend dat die producten van hem waren, doch ze waren voor zijn hond. Dus uw complottheorie valt in het water 204guns

Gun
31 juli 2007, 17:51
hij heeft niet ontkend dat die producten van hem waren, doch ze waren voor zijn hond. Dus uw complottheorie valt in het water 204guns't was eigenlijk eerder een grapje;-)

*Lorre*
31 juli 2007, 19:05
Dat wordt de nieuwe Pantani.

Frank is mentaal nog niet volledig in orde, wat ook logisch is na wat er allemaal is gebeurd.
Hij wordt zeker niet de nieuwe Pantani, Frank is terug goed bezig en ik geloof in hem. Hij heeft al bewezen dat hij terug goed traint.
Pantani en hij waren de grootste slachtoffers van alle dopingperikelen, altijd maar wordt Frank door de media in de dieperik geduwd, altijd willen ze hem besmeuren.
Kijk naar Museeuw, wat zal hij krijgen van straf ? ben eens benieuwd, Museeuw zou nog 1 keer gepakt hebben om nog eens te schitteren, laat me niet lachen. Zabel die maar 1 week heeft genomen , ....
Frank zal er binnen enkele maanden terug staan :-D

Wiley E Coyote
31 juli 2007, 20:06
Frank is mentaal nog niet volledig in orde, wat ook logisch is na wat er allemaal is gebeurd.

Die vent is al meer dan vijf jaar niet in orde

Frank is terug goed bezig en ik geloof in hem. Hij heeft al bewezen dat hij terug goed traint.

Voor de zesde keer reeds herbegonnen om elke keer weer met een pfffffft te eindigen...

Hoeveel keer gaat die vent nog een ploeg vinden die gek genoeg is om helm te engageren. Nou ja hij zorgt toch nog voor enige publicieteit buiten zijn leven daar hij op zijn fiets reeds lang daartoe niet meer in staat is.

Den Ardennees
31 juli 2007, 20:54
Frank heeft naar verluidt drie aanbiedingen voor volgend jaar: de nachtploeg, de ochtendploeg en de middagploeg.

Juvenalis
31 juli 2007, 23:33
Iedereen verdient een tweede kans, jullie ook...

Dronkoers
1 augustus 2007, 06:19
Iedereen verdient een tweede kans, jullie ook...

Die heeft hij allang gehad, hij zit nu aan zijn 4de of 5de zeker?

stropdrager
2 augustus 2007, 20:54
Die heeft hij allang gehad, hij zit nu aan zijn 4de of 5de zeker?

Zoiets ja, Frank VDB is eigenlijk al op de dool sinds 1999, begin 2000.

Den Ardennees
3 augustus 2007, 16:23
Zoiets ja, Frank VDB is eigenlijk al op de dool sinds 1999, begin 2000.

klopt, in feite is hij sindsdien telkens opnieuw negatief in het nieuws geweest na de kansen die hij steeds opnieuw kreeg. Doping, dronken achter het stuur, moord- en zelfmoordpoging. Het houdt niet op.

Alleszins, wanneer hij éénmaal dood zal zijn, wordt dat een pracht van een filmscenario.

Wiley E Coyote
3 augustus 2007, 17:00
Alleszins, wanneer hij éénmaal dood zal zijn, wordt dat een pracht van een filmscenario.

Met als titel From Hero to Zero

Den Ardennees
3 augustus 2007, 19:05
Met als titel From Hero to Zero

en als ondertitel: Frank, neergang van een supertalent

Gun
7 augustus 2007, 01:52
Rasmussen werd toegejuicht in Denemarken
In Denemarken vierde Michael Rasmussen zijn rentree tijdens het criterium van Charlottenlund. Zo'n 20.000 fans kwamen Rasmussen aanmoedigen.

Rasmussen, die uit de Tour werd gezet en door Rabobank ontslagen werd, reed lang op kop maar eindigde uiteindelijk in het peloton. De zege was voor Nicki Sörensen.

Na afloop liet Rasmussen weten dat hij op zoek is naar een nieuwe ploeg. "Er zijn een paar opties. We zullen zien wat er gebeurt. Ik hoop dat ik een nieuwe start kan maken."HIER (http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/sporza/wielrennen/070806_merckx_criterium_lommel)

Den Ardennees
10 augustus 2007, 16:20
Johan Bruyneel stapt uit profwielrennen
vr 10/08/07 - Het Amerikaanse ProTour-team Discovery Channel houdt in 2008 op te bestaan. Teammanager Johan Bruyneel zegt het profwielrennen meteen vaarwel. "Het is goed geweest. Ik stop op een hoogtepunt."
"De ploeg trekt zich terug", zei Johan Bruyneel, de manager van Discovery Channel, aan Sporza. (PhotoNews) "Ik had contacten met enkele kandidaat-sponsors, maar de situatie in de sport is zo dat het voor ons niet comfortabel meer is om er een groot bedrijf bij te betrekken."

"Ikzelf stop ook. Na Lance Armstrong wilde ik nog één keer de Tour winnen en dat is gebeurd met Alberto Contador."

"Ik heb er lang over nagedacht: het is goed geweest. Ik voeg de daad bij het woord. Ik ben tevreden met wat ik met de ploeg allemaal heb bereikt."

Bruyneel won de Tour de France acht keer als sportief verantwoordelijke van US Postal en Discovery Channel. "Ik wilde graag op een hoogtepunt stoppen en nu is het ideale moment."

"Ik ga me op andere projecten richten. Ik ben een boek aan het schrijven en ga me bezighouden met de jeugdopleiding in de Verenigde Staten

of zou het Bruyneel ook te warm onder de voeten worden?:twisted:

bgf324
27 januari 2011, 02:32
Zoiets ja, Frank VDB is eigenlijk al op de dool sinds 1999, begin 2000.

En al lang dood

bgf324
27 januari 2011, 02:32
klopt, in feite is hij sindsdien telkens opnieuw negatief in het nieuws geweest na de kansen die hij steeds opnieuw kreeg. Doping, dronken achter het stuur, moord- en zelfmoordpoging. Het houdt niet op.

Alleszins, wanneer hij éénmaal dood zal zijn, wordt dat een pracht van een filmscenario.

:rofl:
Je hebt nog gelijk gekregen ook :rofl:

Wie verfilmd het?