PDA

View Full Version : Islamieten tegen terrorisme


Doki
14 juli 2007, 08:11
Dit werd door een pakistani gemaakt en is momenteel nr.1 in Pakistan :

http://www.youtube.com/watch?v=s6P9qP_Rpxw

Lincoln
14 juli 2007, 10:35
Klinkt ongeloofwaardig ! :-D

AdrianHealey
14 juli 2007, 10:41
Wat!!!!!!

Vredevolle Moslims Ofwa!!!!!

Leugenaars!!!!

Doki
14 juli 2007, 11:14
Wat!!!!!!

Vredevolle Moslims Ofwa!!!!!

Leugenaars!!!!

Gechoqueerd omdat het niet klopt met je wereldbeeld?

slobodan
14 juli 2007, 12:19
Dit werd door een pakistani gemaakt en is momenteel nr.1 in Pakistan :

http://www.youtube.com/watch?v=s6P9qP_Rpxw

Je weet heel goed dat Pakistan een dictatuur is die het moeilijk heeft: gewrongen tussen hun eigen extremisten(denk maar aan die rode moskee), en tegelijk naar de pijpen van de VS moeten dansen. Zo'n filmpje is bedoeld om dat laatste momenteel wat in de kijker te zetten.
Weeral een staaltje van moslim-hypocrisie.

Lincoln
14 juli 2007, 12:51
Je weet heel goed dat Pakistan een dictatuur is die het moeilijk heeft: gewrongen tussen hun eigen extremisten(denk maar aan die rode moskee), en tegelijk naar de pijpen van de VS moeten dansen. Zo'n filmpje is bedoeld om dat laatste momenteel wat in de kijker te zetten.
Weeral een staaltje van moslim-hypocrisie.Wat heeft dat weer te maken met "moslims" ?

Basy Lys
14 juli 2007, 13:21
Lyrics:

This story that is being spread in our names is a lie
These stamps of death on our forehead are the signs of others
The name by which you know us - we are not that
The eyes with which you look at us - we are not that?This is not us - this is not us…?As with the coming of night one loses one’s way?We are scared of the dark so much that we are burning our own home?What is this rising all around us…?The stories that are being spread in our names are lies?This is not us…?We have lost on the way the lesson of living together?we are now even scared of each other. ?They are others whose faces are on your hands ?Your hurts are a deep sea - our wounds are deep.?The stories that are being spread in our names are lies?This is not us…
http://www.yehhumnaheen.org/english/the_song.html

Met interessante commentaar:
http://bznotes.wordpress.com/2007/06/11/terrorism-is-murder-murder-is-haram-in-islam/

slobodan
14 juli 2007, 13:21
Wat heeft dat weer te maken met "moslims" ?

Ken jij andere religieus-geïnspireerde terroristen dan moslims?

AdrianHealey
14 juli 2007, 13:23
Ken jij andere religieus-geïnspireerde terroristen dan moslims?

Wel.
Volgens sommigen wordt het islam-terrorisme voor een deel gelegitimeerd door welbepaalde (schurken) staten.

Als we de lijn een beetje doortrekken naar de USA in Irak (ofzo) dan wordt het leuk, hé.

Lincoln
14 juli 2007, 13:49
Ken jij andere religieus-geïnspireerde terroristen dan moslims?
Dat hangt af van wat je "religieus" en "terrorisme" noemt.

nubian
14 juli 2007, 15:48
Ken jij andere religieus-geïnspireerde terroristen dan moslims?
Ken jij dan moslims die allemaal terroristen zijn?

GaRnaaLBeeR
14 juli 2007, 16:21
Ken jij andere religieus-geïnspireerde terroristen dan moslims?
Er zijn ook extreem rechtse strekingen binnen het hindouisme die oproepen tot geweld tegen moslioms en aan populariteit blijven winnen.

GaRnaaLBeeR
14 juli 2007, 16:27
Je weet heel goed dat Pakistan een dictatuur is die het moeilijk heeft: gewrongen tussen hun eigen extremisten(denk maar aan die rode moskee), en tegelijk naar de pijpen van de VS moeten dansen. Zo'n filmpje is bedoeld om dat laatste momenteel wat in de kijker te zetten.
Weeral een staaltje van moslim-hypocrisie.
Je kunt Pakistan niet zomaar even in het plaatje van "naamloze lawaierige extremistische menigte van bruin mannetjes" plaatsen. Het land kent bevoorbeeld ook een grote marxistische beweging. De linkse PPP is ondanks haar vele flaters een van de grootste partijen die daar bestaat.

Pieter B
14 juli 2007, 16:34
Goed initiatief, hopelijk is dit het begin van een ommekeer (al vrees ik van niet).

kelt
14 juli 2007, 16:42
Pakistani kunnen kijken naar India,de natie waar ze zich manu-militare van afgescheurd hebben,ondanks hun grote verwantschap.
India,een grote variatie van volkeren,culturen,godsdiensten heeft ook zijn aandeel in willekeurig geweld en natuurrampen gehad en zal dat nog vaak krijgen.Maar toch is het een groeiende militaire,economische en politieke macht.......en niemands speelbal....niet van de supermachten en niet van groupuscules met terroristjes.....


In Pakistan mogen ze geluk hebben dat het leger nog functioneert,of het land bestond niet eens meer!Het feit dat er iemand met dicatatoriale macht regeert in Islamabad is geen oorzaak maar een gevolg van het onvermogen van Pakistaanse verantwoordelijken om een "organisatie" in hun maatschappij te brengen.er is in Pakistan blijkbaar geen equivalent van de Indische Congrespartij,een soort politieke basisbeweging die altijd aanwezig blijft,in de regering of in de oppositie....voor als "experimenten" mislukken....


En "to add injury to insult",verschillende top-politici in India zijn Moslim!

Basy Lys
14 juli 2007, 16:47
Dat hangt af van wat je "religieus" en "terrorisme" noemt.

Terrorisme? Bewuste en onwettige afpersing, bedreiging, geweld, vernietiging, moord, door een totalitaire ideologie gepleegd op of tegen burgers met het oog op het doen aanvaarden van hun ideologie. Er zijn waarschijnlijk andere definities te vinden, maar terreur is bijvoorbeeld als in de naam van de mohammedaanse ideologie een burger zoals Theo van Gogh wordt vermoord, of een Salman Rushdie met de dood bedreigd wordt, of een Abu Zayd verplicht wordt van uit de echt te scheiden, en met de dood bedreigd wordt.

Religieus? Er is me geen religieus terrorisme bekend. Wel terrorisme gepleegd door totalitaire en intolerante ideologieën.

Basy Lys
14 juli 2007, 16:51
Er zijn ook extreem rechtse strekingen binnen het hindouisme die oproepen tot geweld tegen moslioms en aan populariteit blijven winnen.
Sommige Hindoes hebben intussen begrepen dat zij zich moeten verzetten tegen een alles verterende agressieve ideologie, en dat de enige taal die de volgelingen van deze ideologie respecteren die van het geweld is.

slobodan
14 juli 2007, 16:51
Wel.
Volgens sommigen wordt het islam-terrorisme voor een deel gelegitimeerd door welbepaalde (schurken) staten.

Als we de lijn een beetje doortrekken naar de USA in Irak (ofzo) dan wordt het leuk, hé.

Natuurlijk. Eigenlijk zijn de VS en de moslimterroristen bondgenoten als het erop aan komt Europa te destabiliseren. Waarom denk je dat Bush zo happig is op Turkse toetreding tot de EU?

slobodan
14 juli 2007, 16:53
Ken jij dan moslims die allemaal terroristen zijn?

De islam is ten gronde een gewelddadige en intolerante religie, dus ja, ik beschouw alle moslims als potentiële terroristen.

Basy Lys
14 juli 2007, 17:01
... In Pakistan mogen ze geluk hebben dat het leger nog functioneert,of het land bestond niet eens meer!Het feit dat er iemand met dicatatoriale macht regeert in Islamabad is geen oorzaak maar een gevolg van het onvermogen van Pakistaanse verantwoordelijken om een "organisatie" in hun maatschappij te brengen....

Geef mij één land waarvan de meerderheid van de inwoners onderworpen zijn aan de islam dat zonder dictatoriale macht kan geregeerd worden? Het dictatoriale is nu eenmaal inherent aan de mohammedaanse ideologie. Zelfs in die landen waar een democratische façade werd opgetrokken waakt het leger op de donjons.

nubian
14 juli 2007, 17:52
De islam is ten gronde een gewelddadige en intolerante religie, dus ja, ik beschouw alle moslims als potentiële terroristen.
alléz je geeft het dan toe dat je een rascist en onwetend bent, geef jezelf maar een schouderkloppeke want niemand anders zal en wil jou er één geven.

AdrianHealey
14 juli 2007, 17:54
Geef mij één land waarvan de meerderheid van de inwoners onderworpen zijn aan de islam dat zonder dictatoriale macht kan geregeerd worden? Het dictatoriale is nu eenmaal inherent aan de mohammedaanse ideologie. Zelfs in die landen waar een democratische façade werd opgetrokken waakt het leger op de donjons.

:')
'k wou al zeggen. Turkije. Maar blijkbaar mag dat niet.
Wel. Wat zijn alle landen met moslimmeerderheden?

Hoogmoed
14 juli 2007, 18:21
kzou eigenlijk de moeite niet meer moeten doen om te reageren...

basy lys, slobodan :fist:

Doki
14 juli 2007, 18:59
De usual suspects zijn uiteraard weer druk bezig met hun haatboodschap ook in deze thread weer door te drukken : de islam is slecht, weg met de islam. Het recept is bekend : alle moslims in één grote pot gooien, en ze vervolgens de schuld geven van alle geweld in de wereld.

Dat deze usual suspects van slechte wil zijn mag blijken uit het feit dat het hier duidelijk gaat om een filmpje gemaakt door een islamitisch pakistani, waaraan verschillende andere islamitische pakistani's aan hebben bijgedragen, en dat nu in Pakistan op nummer 1 staat omdat vele mensen daar zich er wel in kunnen vinden. Dit filmpje is maar een druppel op de plaat van de publieke opinie, maar het toont wel onomstotelijk aan dat je moslims niet zomaar als één groep kunt beschouwen die allemaal hetzelfde denken en doen.

Lincoln
14 juli 2007, 19:08
Terrorisme? Bewuste en onwettige afpersing, bedreiging, geweld, vernietiging, moord, door een totalitaire ideologie gepleegd op of tegen burgers met het oog op het doen aanvaarden van hun ideologie. Er zijn waarschijnlijk andere definities te vinden, maar terreur is bijvoorbeeld als in de naam van de mohammedaanse ideologie een burger zoals Theo van Gogh wordt vermoord, of een Salman Rushdie met de dood bedreigd wordt, of een Abu Zayd verplicht wordt van uit de echt te scheiden, en met de dood bedreigd wordt.

Religieus? Er is me geen religieus terrorisme bekend. Wel terrorisme gepleegd door totalitaire en intolerante ideologieën.Och ,de CIA heeft ook haar mooie lijstje zene !

Basy Lys
14 juli 2007, 20:25
:')
'k wou al zeggen. Turkije. Maar blijkbaar mag dat niet.
Wel. Wat zijn alle landen met moslimmeerderheden?

Adrian, af en toe wil ik toch eens merken dat je ook iets weet.

Hier een lijstje van de leden van de OIC: Afghanistan, Albania, Algeria, Azerbaijan, Bahrain, Bangladesh, Benin, Brunei, Burkina Faso, Cameroon, Chad, Comoros, Côte d'Ivoire, Djibouti, Egypt, Gabon, Gambia, Guinea, Guinea-Bissau, Guyana, Indonesia, Iran, Iraq, Jordan, Kazakhstan, Kuwait, Kyrgyz Republic, Lebanon, Libya, Malaysia, Maldives, Mali, Mauritania, Morocco, Mozambique, Niger, Nigeria, Oman, Pakistan, Palestine , Qatar, Saudi Arabia, Senegal, Sierra Leone, Somalia, Sudan, Suriname, Syria, Tajikistan, Togo, Tunisia, Turkey, Turkmenistan, Uganda, United Arab Emirates, Uzbekistan, Yemen.

Daar zitten enkele landen tussen waar niet de meerderheid van de bevolking onderworpen is aan de mohammedaanse leer, wel een belangrijke minderheid. Anderzijds zijn er ook landen met een mohammedaanse meerderheid die geen lid zijn.

Basy Lys
14 juli 2007, 20:27
kzou eigenlijk de moeite niet meer moeten doen om te reageren...

basy lys, slobodan :fist:

De confrontatie met de realiteit ligt moeilijk?

AdrianHealey
14 juli 2007, 20:28
Adrian, af en toe wil ik toch eens merken dat je ook iets weet.

Hier een lijstje van de leden van de OIC: Afghanistan, Albania, Algeria, Azerbaijan, Bahrain, Bangladesh, Benin, Brunei, Burkina Faso, Cameroon, Chad, Comoros, Côte d'Ivoire, Djibouti, Egypt, Gabon, Gambia, Guinea, Guinea-Bissau, Guyana, Indonesia, Iran, Iraq, Jordan, Kazakhstan, Kuwait, Kyrgyz Republic, Lebanon, Libya, Malaysia, Maldives, Mali, Mauritania, Morocco, Mozambique, Niger, Nigeria, Oman, Pakistan, Palestine , Qatar, Saudi Arabia, Senegal, Sierra Leone, Somalia, Sudan, Suriname, Syria, Tajikistan, Togo, Tunisia, Turkey, Turkmenistan, Uganda, United Arab Emirates, Uzbekistan, Yemen.

Daar zitten enkele landen tussen waar niet de meerderheid van de bevolking onderworpen is aan de mohammedaanse leer, wel een belangrijke minderheid. Anderzijds zijn er ook landen met een mohammedaanse meerderheid die geen lid zijn.

En al die landen zijn géén democratie? Dat zei je ook nog, hé?
En omgekeerd. Elke democratie is een niet-moslim land?

En waarom zou je dat moeten merken?
Ik ben hier maar om wat te blaffen langs de zijkant. Niet om heelder verklaringen te doen. Daar ben ik vanaf gestapt.

Basy Lys
14 juli 2007, 20:32
De usual suspects zijn uiteraard weer druk bezig met hun haatboodschap ook in deze thread weer door te drukken : de islam is slecht, weg met de islam. Het recept is bekend : alle moslims in één grote pot gooien, en ze vervolgens de schuld geven van alle geweld in de wereld.

Dat deze usual suspects van slechte wil zijn mag blijken uit het feit dat het hier duidelijk gaat om een filmpje gemaakt door een islamitisch pakistani, waaraan verschillende andere islamitische pakistani's aan hebben bijgedragen, en dat nu in Pakistan op nummer 1 staat omdat vele mensen daar zich er wel in kunnen vinden. Dit filmpje is maar een druppel op de plaat van de publieke opinie, maar het toont wel onomstotelijk aan dat je moslims niet zomaar als één groep kunt beschouwen die allemaal hetzelfde denken en doen.
Op dat nummertje heb ik enkel gereageerd met het posten van de tekst en de verwijzing naar een web site waar naar mijn mening interessante commentaar gegeven wordt:
http://bznotes.wordpress.com/2007/06/11/terrorism-is-murder-murder-is-haram-in-islam/

Overigens hoed ik me ervoor van commentaar te geven op de mens. Ik hou het er wel bij dat de mohammedaanse ideologie perfide is, totalitair en intolerant. De mensen die onderworpen zijn aan de "islam" zijn voor de meerderheid eerder slachtoffer van een ideologie die de mensen elke ontwikkeling ontzegt.

Visjnu
14 juli 2007, 20:34
Geef mij één land waarvan de meerderheid van de inwoners onderworpen zijn aan de islam dat zonder dictatoriale macht kan geregeerd worden? Het dictatoriale is nu eenmaal inherent aan de mohammedaanse ideologie. Zelfs in die landen waar een democratische façade werd opgetrokken waakt het leger op de donjons.
Ondanks de grappen die er soms over gemaakt worden, doet Albanie het op dit ogenblik niet zo slecht. De laatste jaren lijkt het een stabiele democratie te zijn geworden met een snel groeiende economie. Van een dictatuur is er alvast geen sprake en van een leger dat op de donjons zou waken heb ik ook nog niet veel gemerkt.

Basy Lys
14 juli 2007, 20:39
En al die landen zijn géén democratie? Dat zei je ook nog, hé?
En omgekeerd. Elke democratie is een niet-moslim land?
Is dat een sofisme, Adrian? Niet alle sterfgevallen zijn tot kanker terug te voeren. En niet alle kankers leiden tot de dood.

En waarom zou je dat moeten merken?
Ik ben hier maar om wat te blaffen langs de zijkant. Niet om heelder verklaringen te doen. Daar ben ik vanaf gestapt.

OK. Dan laat ik je maar wat blaffen. Langs de zijkant.

Basy Lys
14 juli 2007, 21:11
Ondanks de grappen die er soms over gemaakt worden, doet Albanie het op dit ogenblik niet zo slecht. De laatste jaren lijkt het een stabiele democratie te zijn geworden met een snel groeiende economie. Van een dictatuur is er alvast geen sprake en van een leger dat op de donjons zou waken heb ik ook nog niet veel gemerkt.

Ik heb geen persoonlijke ervaringen met dat land. Ik rijk graag wat stukjes informatie aan.

http://www.adherents.com/adhloc/Wh_9.html

Wright, David K. Albania ( "Enchantment of the World Second Series "). New York: Children's Press (1997), pg. 99.
"In Albania, many people follow a version of Islam not fully in keeping with the more strict methods of worship in the Middle East. Called Bektashism, this version of Islam was founded in Asia Minor in the 1200s and includes elements of ancient pagan religions and christianity. Many Bektashis drink alcohol... Calls to prayer are irregular or nonexistent, women do not wear veils... worshipers are baptized and practice regular confession, and God is seen as a part of nature rather than a supreme being with whom a believer is in contact. Turks tried to stamp out Bektashism in Albania and Communists tried to stamp out all forms of Islam in Albania. Both failed utterly. "

Wright, David K. Albania ( "Enchantment of the World Second Series "). New York: Children's Press (1997), pg. 102.
"Today, despite several decades of atheistic Communist rule, 60% of the people call themselves either Bektashi or Sunni Muslims. More than 25% are Orthodox Christians, while about 15% are Roman Catholic. "

http://countrystudies.us/albania/55.htm

For generations, religious pragmatism was a distinctive trait of the Albanians. Even after accepting Islam, many people privately remained practicing Christians. As late as 1912, in a large number of villages in the Elbasan area, most men had two names, a Muslim one for public use and a Christian one for private use. Adherence to ancient pagan beliefs also continued well into the twentieth century, particularly in the northern mountain villages, many of which were devoid of churches and mosques. A Roman Catholic intellectual, Vaso Pashko (1825-92), made the trenchant remark, later co-opted by Enver Hoxha, that "the religion of the Albanians is Albanianism."

AdrianHealey
14 juli 2007, 21:11
[quote=Basy Lys;2788852]Is dat een sofisme, Adrian? Niet alle sterfgevallen zijn tot kanker terug te voeren. En niet alle kankers leiden tot de dood.[/quote

Het was een vraag, :-(

Visjnu
14 juli 2007, 21:13
Op zich eigenlijk wel een vrij mooi lied. En Hadiqa Kiani :oops:

Visjnu
14 juli 2007, 21:30
Wright, David K. Albania ( "Enchantment of the World Second Series "). New York: Children's Press (1997), pg. 99.
"In Albania, many people follow a version of Islam not fully in keeping with the more strict methods of worship in the Middle East. Called Bektashism,

De Bektashi (sufi's?) vormen slechts ongeveer 1/4e van de Moslims in Albanie. De rest is "gewoon" Soenni. Lijkt me verder wel een interessante groep om eens te bestuderen.


For generations, religious pragmatism was a distinctive trait of the Albanians. Even after accepting Islam, many people privately remained practicing Christians. As late as 1912, in a large number of villages in the Elbasan area, most men had two names, a Muslim one for public use and a Christian one for private use. Adherence to ancient pagan beliefs also continued well into the twentieth century, particularly in the northern mountain villages, many of which were devoid of churches and mosques. A Roman Catholic intellectual, Vaso Pashko (1825-92), made the trenchant remark, later co-opted by Enver Hoxha, that "the religion of the Albanians is Albanianism."
Dat is ondertussen al 100-jaar geleden en niet echt relevant meer. Dat lijkt me niet echt een argument dat nu nog gebruikt kan worden om te claimen dat de meerderheid in Albanie niet islamitisch zou zijn.

Basy Lys
14 juli 2007, 22:01
De Bektashi (sufi's?) vormen slechts ongeveer 1/4e van de Moslims in Albanie. De rest is "gewoon" Soenni. Lijkt me verder wel een interessante groep om eens te bestuderen.

Dat is ondertussen al 100-jaar geleden en niet echt relevant meer. Dat lijkt me niet echt een argument dat nu nog gebruikt kan worden om te claimen dat de meerderheid in Albanie niet islamitisch zou zijn.
Misschien dat ik binnenkort een ommetje zal maken langs daar om te ervaren hoe de situatie is.

Intussen kan ik alleen maar lezen wat ik op het WWW vind.

http://members.tripod.com/worldupdates/islamintheworld/id22.htm

AL-ISLAAH PUBLICATIONS


A recent tour by a group of Tablighi Jama'at brothers (reported in depth in Crescent Inremational) late last fall had revealed that Islamic teachings were virtually unknown to the youth, and only a few elderly came forward to announce that they were Muslims. The jama'at brothers did note, however, that the youth showed great curiosity when the group made the Adhan and prayed.

It is apparent that it will take several decades to re-Islamize Albanian life. ...

By H. Abiva
The Message International, 1991

Bovenbuur
14 juli 2007, 22:08
Het is echt ongelofelijk hè? Een verhaal over een terroristische aanslag leidt tot de reactie "moslims zijn de wortel van alle kwaad", dit verhaal leidt tot de reactie "moslims zijn de wortel van alle kwaad", een artikel dat er veel meer mensen worden opgesloten voor kleinere misdrijven geeft de reactie "moslims zijn de wortel van alle kwaad", er is echt geen enkele gebeurtenis die positief kan worden beoordeeld hè? Geen enkele. Op het moment dat mensen zo doen hebben ze eigenlijk al geen mening meer, denken ze al niet meer na. Alle individuen op twee grote hopen en je mantra herhalen. En dan gaat het me niet om wat dit bericht allemaal wel of niet zegt over moslims, het gaat me er zelfs niet om of inderdaad het grootste deel van de moslims de wortel van alle kwaad is, maar in het algemeen valt de reactiestroom wel erg op, er zijn gewoon geen uitzonderingen, jullie hebben een absolute waarheid gevonden en denken daar dan niet meer bij na...

Doki
14 juli 2007, 22:19
Het is echt ongelofelijk hè? Een verhaal over een terroristische aanslag leidt tot de reactie "moslims zijn de wortel van alle kwaad", dit verhaal leidt tot de reactie "moslims zijn de wortel van alle kwaad", een artikel dat er veel meer mensen worden opgesloten voor kleinere misdrijven geeft de reactie "moslims zijn de wortel van alle kwaad", er is echt geen enkele gebeurtenis die positief kan worden beoordeeld hè? Geen enkele. Op het moment dat mensen zo doen hebben ze eigenlijk al geen mening meer, denken ze al niet meer na. Alle individuen op twee grote hopen en je mantra herhalen. En dan gaat het me niet om wat dit bericht allemaal wel of niet zegt over moslims, het gaat me er zelfs niet om of inderdaad het grootste deel van de moslims de wortel van alle kwaad is, maar in het algemeen valt de reactiestroom wel erg op, er zijn gewoon geen uitzonderingen, jullie hebben een absolute waarheid gevonden en denken daar dan niet meer bij na...

Exact!

Basy Lys
14 juli 2007, 22:23
Visjnu, ik heb hier een zeer interessant artikel gevonden:
http://kotor-network.info/papers/2005/Albania.Endresen.pdf

Lincoln
14 juli 2007, 22:27
De islam is ten gronde een gewelddadige en intolerante religie, dus ja, ik beschouw alle moslims als potentiële terroristen.
Wouw, hoe heb je dat gedaan ?:?