PDA

View Full Version : Garfield is de 12de forummer van de week


Pluche
18 juli 2007, 17:28
Na Heftruck is de volgende in het rijtje Garfield,

Garfield omschrijft zichzelf als:

Ik ben een 28jaar oude vlaams-nationalist, mijn streven is een onafhankelijk Vlaanderen in een vrij Europa der Volkeren, hiervoor moet je met een open blik vooruit durven kijken en niet met heimwee terugkijken naar vroeger.
Naast dit vlaams engagement ben ik een sociaal voelend persoon, op sociaal economisch standpunten kan je me links noemen maar anderszijds ben ik op internationaal niveau dan weer een aanhanger van sterke banden met de VS.

Op Forummeetings kwam ik reeds enkele forumgebruikers (Kim, Lombas, Heftruck, lordoffaith,...) irl tegen, allen waren een aangenaam gezelschap.

Pluche
18 juli 2007, 17:29
Beste Garfield wat zijn de hoofdredenen waarom je voor het Vlaams Belang benet?

duveltje382
18 juli 2007, 17:32
Goed dat grapjesmakers hier ook nu welkom zijn,de weg word geopend voor iedereen ,dat hoop ik toch ;)

Tavek
18 juli 2007, 18:25
Beste Garfield,

Je bent een voorstander voor het Europa der volkeren. Zie je Vlamingen als een volk of eerder de Nederlanders als een volk waartoe de inwoners van Vlaanderen toe behoren ?

Groeten

-T

AdrianHealey
18 juli 2007, 18:35
Hoe denk je over referenda?

Kim
18 juli 2007, 19:00
Dag Garfield,

Allereerst wil ik je veel succes toewensen met je forumsessie! :)

En ik wil je ook iets vragen. Stel: Vlaanderen is een republiek. Wie zie jij graag aan het hoofd van die republiek staan en waarom?

Firestone
18 juli 2007, 19:29
Garfield, stel je wordt voor één dag voorzitter van het VB, en je mag één belangrijk punt uit het partijprogramma wijzigen.
Welk punt verander je, en in welke zin?

I amsterdam
19 juli 2007, 16:16
Garfield hoe denk je over een eventueeel samengaan van Nederland en Vlaanderen in een staat?

garfield
19 juli 2007, 17:03
Beste Garfield wat zijn de hoofdredenen waarom je voor het Vlaams Belang benet?

Beste Pluche,

Ik ben voor het Vlaams Belang omdat de partij in mijn ogen de enige is die consequent de vlaamse kaart trekt ( ik ben een tijdje nog lid geweest van de nva maar verliet deze partij in jan2004). Het Vlaams Belang is weliswaar een partij die nog niet af is, ze moet nog groeien niet enkel in grote maar zeker ook in de diepte, indien ze de "volkspartij" wil voor Vlaanderen zijn er nog stappen nodig.

garfield
19 juli 2007, 17:04
Goed dat grapjesmakers hier ook nu welkom zijn,de weg word geopend voor iedereen ,dat hoop ik toch ;)

Jouw tijd komt nog zeker ;-)

garfield
19 juli 2007, 17:07
Beste Garfield,

Je bent een voorstander voor het Europa der volkeren. Zie je Vlamingen als een volk of eerder de Nederlanders als een volk waartoe de inwoners van Vlaanderen toe behoren ?

Groeten

-T

Ik zie weinig reden om een onderscheid te maken tss Vlamingen en Nederlanders.
Men wijst vaak op de culturele verschillen tss de "Hollanders" en de vlamingen, maar de verschillen zijn nihil mss zijn ze zelfs niet groter dan de verschillen tss Limburgers en West-vlamingen.
Dus in het kort, de Vlamingen en Nederlanders zijn ondanks hun verschillen op lokaal vlak één volk.

garfield
19 juli 2007, 17:11
Hoe denk je over referenda?

Zelf ben ik een voorstander van bindende referenda. De meest belangrijke onderwerpen zouden moeten voorgelegd worden aan de kiezers.
Ik denk hierbij aan de europese grondwet en andere voorstellen die een grote invloed zullen hebben op de toekomst van het land.
Natuurlijk moeten zulke voorstellen ook gelanceerd worden vanuit het volk (de kiezers ) zelf, zij kunnen een voorstel indienen dat mits voldoende handtekening zal onderworpen worden aan een referendum.
Deze referenda zullen net zoals het gewone kiesrecht een recht zijn een géén plicht.

garfield
19 juli 2007, 17:14
Dag Garfield,

Allereerst wil ik je veel succes toewensen met je forumsessie! :)

En ik wil je ook iets vragen. Stel: Vlaanderen is een republiek. Wie zie jij graag aan het hoofd van die republiek staan en waarom?

Indien ik zou kiezen zou ik een figuur kiezen die er is voor héél Vlaanderen, Daarvoor valt mijn oog op Yves Leterme, hij is van een andere partij dan de mijne maar ik zie hem als een capabel figuur die er een goede staatshuishouding op na houdt.
Indien ik iemand uit het VB zou kiezen zou ik Bart Laeremans kiezen, een eerlijk en oprecht man die leeft voor zijn job en ideaal.

garfield
19 juli 2007, 17:19
Garfield, stel je wordt voor één dag voorzitter van het VB, en je mag één belangrijk punt uit het partijprogramma wijzigen.
Welk punt verander je, en in welke zin?


Ik zou niet noodzakkelijk één punt kiezen, wel een zekere sfeer wijzigen.
Voor mij persoonlijk maakt het niet uit of de vlaming nu blank of bruin of zwart is, indien deze persoon zich de waarden en levenswijzen van de meerderheid aanhaalt is deze vlaming.
Ik heb soms de indruk dat het belang van de ethiciteit overheerst.
bv een vlaming van Turkse origine die nederlands spreekt, een voor zichzelf deugzaam leven leeft en Vlaanderen of België als zijn vaderland aanziet is deze voor mij Belg en Vlaming.
De multiculturaliteit is een feit maar we moeten een leidcultuur aanvaarden en naleven.

garfield
19 juli 2007, 17:21
Garfield hoe denk je over een eventueeel samengaan van Nederland en Vlaanderen in een staat?

Persoonlijk ben ik voorstander voor zo'n constructie, deels omdat ik de volkeren als één beschouw en ten tweede zou een groter nederlandstalige blok een troef zijn in een steeds groter wordende EU om de belangen van de nederlandse taal te beschermen en garanderen.

AdrianHealey
19 juli 2007, 17:34
Zelf ben ik een voorstander van bindende referenda. De meest belangrijke onderwerpen zouden moeten voorgelegd worden aan de kiezers.
Ik denk hierbij aan de europese grondwet en andere voorstellen die een grote invloed zullen hebben op de toekomst van het land.
Natuurlijk moeten zulke voorstellen ook gelanceerd worden vanuit het volk (de kiezers ) zelf, zij kunnen een voorstel indienen dat mits voldoende handtekening zal onderworpen worden aan een referendum.
Deze referenda zullen net zoals het gewone kiesrecht een recht zijn een géén plicht.

Mooi antwoord.

Gun
19 juli 2007, 17:47
In welke regio woon jij en in welke werk jij?

garfield
19 juli 2007, 18:03
In welke regio woon jij en in welke werk jij?



Ik woon nu in de brede rand rond Brussel (Vlaams-Brabant) en werk voor een FOD in het centrum van Brussel

Gun
19 juli 2007, 18:06
Garfield, op een schaal van 0 tot 10 hoe graag ga jij op de vuist?

Ben jij gelovig?

Gun
19 juli 2007, 18:07
Wat is jouw standpunt tegenover het homohuwelijk, abortus en euthanasie?

Gun
19 juli 2007, 18:10
Indien jij zou emigreren, naar welk land en waarom?

garfield
19 juli 2007, 18:11
Garfield, op een schaal van 0 tot 10 hoe graag ga jij op de vuist?

Ben jij gelovig?

Ik ben niet het gewelddadig type dus geef ik mezelf 3/10 Als het echt nodig is zal ik er staan.

Zelf ben ik Christelijk gelovig maar lang niet kerkgaand, ik weiger trouwens ook een label te plakken op die christelijkheid van me.

garfield
19 juli 2007, 18:13
Wat is jouw standpunt tegenover het homohuwelijk, abortus en euthanasie?

Zelf ben ik pro-life en tegen een huwelijksstatuut voor mensen van een gelijk geslacht.
Maar ik zou nooit de bestaande wetgeving wijzigen of terugdraaien omdat deze gesteund is door een brede meerderheid van het volk.

garfield
19 juli 2007, 18:17
Indien jij zou emigreren, naar welk land en waarom?

Liefst zou ik hier blijven natuurlijk, het is hier zo slecht nog niet.
Maar indien ik de mogelijkheid zou hebben om de emmigreren zou ik vooral voor de engelstalige landen kiezen.
Ik zou de VS verkiezen omwille van hun vrijheden en de mogelijkheden die er zijn. Canada omwille van de prachtige natuurpracht. Tenslotte nog Nieuw-Zeeland omwille van de combinatie van de 2 vorige.
Maar één van de belangrijke reden tot uitwijking zou vooral liefde zijn op een lokale schone van ginder 8-)

I amsterdam
19 juli 2007, 19:20
Persoonlijk ben ik voorstander voor zo'n constructie, deels omdat ik de volkeren als één beschouw en ten tweede zou een groter nederlandstalige blok een troef zijn in een steeds groter wordende EU om de belangen van de nederlandse taal te beschermen en garanderen.:cheer::cheer::cheer:

Gun
19 juli 2007, 19:23
Persoonlijk ben ik voorstander voor zo'n constructie, deels omdat ik de volkeren als één beschouw en ten tweede zou een groter nederlandstalige blok een troef zijn in een steeds groter wordende EU om de belangen van de nederlandse taal te beschermen en garanderen.Als koninkrijk of als republiek?

Gun
19 juli 2007, 19:25
Wie zijn u politieke voorbeelden in het binnenland (huidig) en in het buitenland (huidige) en uit het verleden?

I amsterdam
19 juli 2007, 19:26
Als Vlaanderen onafhankelijk wordt,
hoe zie jij dan de oplossing voor Brussel?

garfield
19 juli 2007, 19:39
Als koninkrijk of als republiek?

Ik persoonlijk ben voorstander van de republiek, een koninkrijk is essentie niet democratisch dit omwille van het feit dat zelfs een symbolisch in een koninkrijk niet verkozen is.

Gun
19 juli 2007, 19:41
Ik persoonlijk ben voorstander van de republiek, een koninkrijk is essentie niet democratisch dit omwille van het feit dat zelfs een symbolisch in een koninkrijk niet verkozen is.Enig voorstel hoe je de "de Oranjes" opzij kan zetten?

Gun
19 juli 2007, 19:48
Stoort het niet dat het VB steeds een partij zal zijn die op de zijlijn zal meekijken, wel eventueel hard zal brullen wanneer het nodig is en wel de nodige druk zal uitoefenen, maar nooit het heft in handen zal nemen en aan het beleid meedoen?

M.a.w. stel dat de helft van het VB op het NVA had gestemd, dan was CD&V nog de kleine kartelpartner van het NVA en was de rugzak die Leterme heeft meegenomen naar de onderhandelingstafel overladen met Vlaamse eisen.

garfield
19 juli 2007, 19:51
Wie zijn u politieke voorbeelden in het binnenland (huidig) en in het buitenland (huidige) en uit het verleden?

Voorbeelden uit het verleden op buitenlands gebied kies ik
1) JFK de man zijn Flair en charisma opende een nieuwe wereld, hij was dan ook een president die openlijke het sovjetsysteem in twijfel trok, alleen jammer dat hij de aanzet gaf tot een uitzichtloze jungle-oorlog
2) Nelson Mandela, een symbool die ondanks alles wat men hem heeft aangedaan verzoening nastreefde in SA (alleen jammer dat zijn opvolgers er niet echt in geloven)
Buitenland heden
1) N Sarkozy : de man die punten (problemen in de achterstandswijken, Racaille, waarden van de Franse Republiek) bij naam druft te noemen maar dit doet op een beschaafde manier.
2) Ehud Olmert ; de man die het Kadimaproject voorzet, land voor vrede is noodzakkelijk en ik ben blij dat Olmert dit net zoals Sharon inziet, Israël moet naast een palestijnse staat kunnen bestaan.

Nu de voorbeelden uit het binnenland Verleden
1) Adolf Daens, één van de aanzetters tot de Christendemocratien en met hem de rechten van de arbeiders, hij ging in tegen het gezag van zijn oversten
Heden
1) Bart Laeremans, zijn strijd voor Halle-Vilvoorde, zijn noeste werk in de kamer en de gemeenteraad van Grimbergen maar bovenal een goed man.

garfield
19 juli 2007, 19:53
Enig voorstel hoe je de "de Oranjes" opzij kan zetten?

Een volk kan steeds met een volksraadpleging het vertrek van de Oranjes eisen, dit hoort zo in een democratie, trouwens de Oranjes zijn rijk genoeg om niet plots van het OCMW te moeten gaan leven.
Indien Vlaanderen samengaat met Nederland is er een nieuwe grondwet nodig en dan maak je er een republiek van.

Gun
19 juli 2007, 19:58
Een volk kan steeds met een volksraadpleging het vertrek van de Oranjes eisen, dit hoort zo in een democratie, trouwens de Oranjes zijn rijk genoeg om niet plots van het OCMW te moeten gaan leven.
Indien Vlaanderen samengaat met Nederland is er een nieuwe grondwet nodig en dan maak je er een republiek van.
Maar bij de noorderburen zijn de Oranje Nassaus immens populair ... dan krijgen we alweer een strijd Noord-Zuid maar zijn wij de zuiderlingen.

garfield
19 juli 2007, 20:00
Stoort het niet dat het VB steeds een partij zal zijn die op de zijlijn zal meekijken, wel eventueel hard zal brullen wanneer het nodig is en wel de nodige druk zal uitoefenen, maar nooit het heft in handen zal nemen en aan het beleid meedoen?.

M.a.w. stel dat de helft van het VB op het NVA had gestemd, dan was CD&V nog de kleine kartelpartner van het NVA en was de rugzak die Leterme heeft meegenomen naar de onderhandelingstafel overladen met Vlaamse eisen.

Het stoort zeer zeker, het werkt soms wraakroepend.
Ik volg nu regelmatig het werk dat VB'ers uitvoeren in de verschillende parlementen en dan zie ik goede voorstellen die het gewoon niet halen omdat het een VB-voorstel is.
Dat is jammer, maar het ontmoedigt me niet om volgende keer weer dezelfde keuze te maken.
Natuurlijk schreeuwt het VB luid aan de zijkant, maar dat doet elke grote oppositiepartij. Forza Italia doet het in Italië en de PP in Spanje.
Het heft in eigen handen nemen is niet altijd mogelijk, zo moet je vanuit de opositie altijd wel een regeringspartij losweken (wisselmeerderheid) om iets gedaan te krijgen.
Op dit moment zou de nva mss meer baat hebben aan een stem die normaal VB is, dat is waar maar op lange termijn werk je vanuit de kamer en daar is een groot VB een voordeel.

garfield
19 juli 2007, 20:01
Maar bij de noorderburen zijn de Oranje Nassaus immens populair ... dan krijgen we alweer een strijd Noord-Zuid maar zijn wij de zuiderlingen.

Waar, maar indien een volksraadpleging kiest voor de Oranjes dan is het zo, het volk is vrij om voor een monarchie te kiezen, alleen zou ik dit persoonlijk jammer vinden.

Pluche
19 juli 2007, 20:16
Hoe defineer je zelf de term racisme.

Pluche
19 juli 2007, 20:20
Ik ben nuzelf met een groep mensen waar ook Pelgrim, Jaani_Dushman en Ambiorix behoren een linkse Vlaams Nationale partij aan het oprichten, hoe sta jij als VB-er tegen het gegeven dat er nu ook een consequent Vlaams Nationale partij bijkomt, maar dan aan de linkerzijde van het politieke spectrum.

garfield
19 juli 2007, 20:24
Als Vlaanderen onafhankelijk wordt,
hoe zie jij dan de oplossing voor Brussel?

Brussel is economisch en geografisch een deel van Vlaanderen en dus hoort het bij Vlaanderen. Natuurlijk moet je grondwettelijke garanties inbouwen voor de franssprekenden in Brussel. Zo zouden ze hun eigen scholen, cultuurcentra en zelfs 2taligheid van lokale overheidsdienst in de 19 gemeentes van Brussel. De Franssprekenden zullen bij onafhankelijkheid ook kunnen beschikken over het staatsburgerschap indien ze dit wensen.

garfield
19 juli 2007, 20:26
Hoe defineer je zelf de term racisme.

Racisme is elke vorm van discriminatie op basis van ras of afkomst.
Iemand met het juiste profiel een job weigeren omwille van het feit hij Magreb of Zwart is verkeerd.

garfield
19 juli 2007, 20:29
Ik ben nuzelf met een groep mensen waar ook Pelgrim, Jaani_Dushman en Ambiorix behoren een linkse Vlaams Nationale partij aan het oprichten, hoe sta jij als VB-er tegen het gegeven dat er nu ook een consequent Vlaams Nationale partij bijkomt, maar dan aan de linkerzijde van het politieke spectrum.

Zelf zie ik géén probleem in een vlaams-sociaal alternatief voor de linkse pro-belgische partijen. Ik denk zelfs dat er een zeker vraag is naar zulk project en partij. Ik wens jullie daarmee het allerbeste en juich dit ten volle toe, indien jullie ooit kiezers zoeken voor peterlijsten indien het zover is laat maar iets weten.

vlijmscherp
19 juli 2007, 20:30
Ik zou niet noodzakkelijk één punt kiezen, wel een zekere sfeer wijzigen.
Voor mij persoonlijk maakt het niet uit of de vlaming nu blank of bruin of zwart is, indien deze persoon zich de waarden en levenswijzen van de meerderheid aanhaalt is deze vlaming.
Ik heb soms de indruk dat het belang van de ethiciteit overheerst.
bv een vlaming van Turkse origine die nederlands spreekt, een voor zichzelf deugzaam leven leeft en Vlaanderen of België als zijn vaderland aanziet is deze voor mij Belg en Vlaming.
De multiculturaliteit is een feit maar we moeten een leidcultuur aanvaarden en naleven.

het VB verwerpt nochtans de multiculturaliteit, hoe ga jij er mee om?

vind jij dat racisme strafbaar is?

garfield
19 juli 2007, 20:30
Ik ga jullie nu laten, ik ben morgen tegen 18:00 terug present.

garfield
19 juli 2007, 20:34
het VB verwerpt nochtans de multiculturaliteit, hoe ga jij er mee om?

vind jij dat racisme strafbaar is?

Persoonlijk vind ik racisme verkeerd, maar het strafbaar maken ?? Ik weet het niet, het is niet aan de overheid om gedachten hoe verkeerd ook te bestraffen.
Pas op als een groep skin een Roma in elkaar slaat is dit zeker strafbaar (het afslaan van een mens is strafbaar, de reden maakt de slagen niet erger of minder erg).

Het VB is tegen multiculturaliteit, hun recht. Ik geloof het begrip leidcultuur.

Verdere vragen ? Stel maar, morgen ben ik er weer.

Pluche
20 juli 2007, 15:45
Stel je mag een week minister van begroting spelen, op welke posten zal je meer uitgeven en op welke minder?

evilbu
20 juli 2007, 17:11
Garfield, ik ben zelf ook Vlaamsgezind maar heb meer dan één probleem met het Vlaams Belang, waardoor ik er nog nooit heb voor gestemd en waarschijnlijk ook niet snel zal doen:

- ik vind Vlaams Belang populistisch, welk zinnig mens voelt zich nu aangesproken door uitspraken over de klimaatproblemen als "Gore Al"

- ik vind dat de rangen van Vlaams Belang helemaal niet zuiver zijn, er zitten criminelen bij, er zitten neonazi's bij, ....

- ik vind slogans als "Eigen volk eerst" en dergelijke getuigen van weinig tolerantie

Wat zijn jouw meningen daarover?

garfield
20 juli 2007, 17:23
Stel je mag een week minister van begroting spelen, op welke posten zal je meer uitgeven en op welke minder?

Ik zou bv snoeien in het grote Corps diplomatique van dit land, we kunnen gerust zoals nu reeds het geval is in enkele landen samen werken met andere EU-landen en samen één diplomatieke post bemannen,
Het geld dat hiermee wordt uitgespaard kan dienen voor jobcreatie voor laaggeschoolden maar niet onder het dienstencheque verband maar echte banen.

garfield
20 juli 2007, 18:08
Garfield, ik ben zelf ook Vlaamsgezind maar heb meer dan één probleem met het Vlaams Belang, waardoor ik er nog nooit heb voor gestemd en waarschijnlijk ook niet snel zal doen:

- ik vind Vlaams Belang populistisch, welk zinnig mens voelt zich nu aangesproken door uitspraken over de klimaatproblemen als "Gore Al"

- ik vind dat de rangen van Vlaams Belang helemaal niet zuiver zijn, er zitten criminelen bij, er zitten neonazi's bij, ....

- ik vind slogans als "Eigen volk eerst" en dergelijke getuigen van weinig tolerantie

Wat zijn jouw meningen daarover?

de populistische graad van het VB is idd. groter dan die van de andere partijen, doch merk ik bij deze partijen (open-vld) ook een dosis populisme, zelf heb ik er in die mate géén probleem mee omdat dit een deel is van het politieke spel en het VB als oppositie partij weinig keuze heeft.
Jammer maar het zei zo
In het VB zitten net zoals in sommige andere partijen (PS) duistere elementen, het heeft inderdaad mensen van bedenkelijk allooi in de rangen lopen maar als het om mandaten gaat tracht de partij toch met degelijk politiek materiaal over de brug te komen wat niet altijd eenvoudig is.
Op zich is "Eigen volk eerst" als uitspraak niet verkeerd, de keuze maken voor de eigen cultuur als primair te aanzien en daarvoor beleidsideeën voorstellen is niet enkel een VB-monopoly, vele partij zelfs gerespecteerde beleidspartijen in het buitenland kiezen voor het beschermen van volk en cultuur, jammer genoeg heeft het radicale verleden van het VB deze op zich onschuldige slogan een verkeerd en negatief beeld gegeven.
bv heb ik er iets op tegen dat de arabier van op de hoek het offerfeest viert ? Neen maar ik heb wel een probleem met de mogelijk erkenning van dit feest als officiele feestdag.

evilbu
20 juli 2007, 19:19
Garfield, Filip Dewinter heeft al uitspraken als "islam hoort in Europa niet thuis" en "blank Europa" geroepen. Wat vind je daarvan?

Garfield,linksnationalisten beweren op dit forum soms dat de houding van het VB helemaal verkeerd is als het op allochtonen aankomt. De Franstalige autochtone Belgen zijn in de negentien Brusselse gemeenten niet meer in de meerderheid, en de allochtonen wel. Op dit moment vormen die eigenlijk met de Franstaligen een front. Vind jij niet dat zij gelijk hebben, en dat wij zonder die allochtonen Brussel nooit meer Vlaams kunnen maken?

lomeanor
20 juli 2007, 22:20
ik ben een tijdje nog lid geweest van de nva maar verliet deze partij in jan2004

Beste Garfield,

Wat was de uiteindelijke reden die je de N-VA deed verlaten?

Lomeanor.

lomeanor
20 juli 2007, 22:20
Ik woon nu in de brede rand rond Brussel (Vlaams-Brabant) en werk voor een FOD in het centrum van Brussel

Toevallig in het pajottenland? :-D

Linkse Vogel
21 juli 2007, 12:33
Als VSB ooit tot een echte partij uitgroeid, zou je dan op hun stemmen? Of zou je nog steeds voor het harde blok dat vol zit van nazis en fascisten stemmen?

van Maerlant
21 juli 2007, 13:01
A Of zou je nog steeds voor het harde blok dat vol zit van nazis en fascisten stemmen?

:| Jongens, toch...

Zwartengeel
21 juli 2007, 14:08
Als VSB ooit tot een echte partij uitgroeid, zou je dan op hun stemmen? Of zou je nog steeds voor het harde blok dat vol zit van nazis en fascisten stemmen?

Als er nog eens zo'n partij-familiedag komt zoals in Bobbejaanland moet ik echt eens wat sfeerfoto's nemen, zie...

robert t
21 juli 2007, 14:12
Ik ben nuzelf met een groep mensen waar ook Pelgrim, Jaani_Dushman en Ambiorix behoren een linkse Vlaams Nationale partij aan het oprichten, hoe sta jij als VB-er tegen het gegeven dat er nu ook een consequent Vlaams Nationale partij bijkomt, maar dan aan de linkerzijde van het politieke spectrum.Een links-nationale partij is nuttig en nodig. Maar ik zie één levensgroot probleem. Jullie zullen hoedanook met de andere Vlaams-nationale partijen moeten samenwerken, als je tenminste resultaat wil boeken. Maar als ik Pelgrim zijn posts bekijk, zinkt de moed echt in mijn schoenen. Hoe zie jij dit?

robert t
21 juli 2007, 14:15
Beste Garfield,

Wat was de uiteindelijke reden die je de N-VA deed verlaten?

Lomeanor.Het "verraad" van de postjespakkers, uiteraard. Allé Lomeanor, je weet dat toch?

Pluche
21 juli 2007, 14:30
Een links-nationale partij is nuttig en nodig. Maar ik zie één levensgroot probleem. Jullie zullen hoedanook met de andere Vlaams-nationale partijen moeten samenwerken, als je tenminste resultaat wil boeken. Maar als ik Pelgrim zijn posts bekijk, zinkt de moed echt in mijn schoenen. Hoe zie jij dit?

Over welke posts van Pelgrim heb je het?

Savatage
21 juli 2007, 15:54
@ Garfield: Hoe zou jij jezelf omschrijven in 5 kernwoorden?

Savatage
21 juli 2007, 15:56
- ik vind dat de rangen van Vlaams Belang helemaal niet zuiver zijn, er zitten criminelen bij, er zitten neonazi's bij, ....

Zulke gevallen vind je bij elke partij.

- ik vind slogans als "Eigen volk eerst" en dergelijke getuigen van weinig tolerantie

Wat is daar nu intolerant aan? :?

Savatage
21 juli 2007, 16:11
@ Garfield: Wie is jouw favoriete auteur?

robert t
21 juli 2007, 16:41
Over welke posts van Pelgrim heb je het?Over de talrijke posts waarin hij vooral de N-VA en soms het VB aanvalt (zie de draad over de privatisering van de Post). Hij heeft niet altijd volledig ongelijk, maar hij kent geen enkele vorm van nuancering. Zo beweert hij dat het CAP flaminganter is dan de N-VA. Je moet maar durven.

Pluche
21 juli 2007, 17:12
Over de talrijke posts waarin hij vooral de N-VA en soms het VB aanvalt (zie de draad over de privatisering van de Post). Hij heeft niet altijd volledig ongelijk, maar hij kent geen enkele vorm van nuancering. Zo beweert hij dat het CAP flaminganter is dan de N-VA. Je moet maar durven.

Het is waar dat Pelgrim daar harde taal spreekt tegen de N-VA, volgens mij volledig terecht, de Post privatiseren is niet goed voor Vlaanderen. Maar soit mocht de V-SB ooit verkozenen hebben zullen we het nooit nalaten om op te komen voor de Vlaamse zaak, en het is niet omdat het VB zegt dat de aarde rond is wij dan gaan zeggen dat hij plat is.

Cynicus
21 juli 2007, 20:13
U bent voorstander van sterke banden met Amerika. Hoe staat u tegenover het zoeken naar Amerikaanse steun voor een onafhankelijk Vlaanderen (http://forum.politics.be/showthread.php?t=51785) ?

garfield
21 juli 2007, 20:57
Garfield, Filip Dewinter heeft al uitspraken als "islam hoort in Europa niet thuis" en "blank Europa" geroepen. Wat vind je daarvan??

Zulke uitdrukking zijn indien ze zuiver op etniciteit doelen verkeerd en kwetsend voor een vlaamse turk die zich meer vlaming dan turk voelt.
In mijn ogen is de bescherming van de "europese culturen" wel belangrijk, Is de islam europees ? in mijn ogen niet meer een moslim kan gerust europeaan zijn. Het gaat dan over de overname van een waarde patroon.
Samengevat : FDW vind ik te cru als hij het heeft over "blank europa"


Garfield,linksnationalisten beweren op dit forum soms dat de houding van het VB helemaal verkeerd is als het op allochtonen aankomt. De Franstalige autochtone Belgen zijn in de negentien Brusselse gemeenten niet meer in de meerderheid, en de allochtonen wel. Op dit moment vormen die eigenlijk met de Franstaligen een front. Vind jij niet dat zij gelijk hebben, en dat wij zonder die allochtonen Brussel nooit meer Vlaams kunnen maken?

Voor de vlaamse zaak in Brussel zijn de Allochtonen niet de vijand, dat zijn de rabiaat vlaamshatende FDF'ers die met heimwee terug aan Nols denken.
IKzelf probeer sommige allochtonen er van te overtuigen dat niet de vlamingen de vijand zijn en dat de franstaligen hun stem enkel gebruiken om Brussel in hun greep te houden.
Ik wijs de allochtonen er ook op dat een stem op een vlaamse partij (gelijk welke) een goede zaak is op lange termijn.
Dus ik geloof zeer zeker dat de vlamingen de allochtonen nodig hebben om de stad te "bevrijden" van superieure franstalig dictaat. Dit kan reeds beginnen in de scholen, maak de jonge allochtoon duidelijk dat de "école flamand" niet neo-nazi is maar een gelijke.

garfield
21 juli 2007, 20:59
Beste Garfield,

Wat was de uiteindelijke reden die je de N-VA deed verlaten?

Lomeanor.

Deze waren deels de lokale werking, maar ook de toen onduidelijke koers (kartel of niet) .
Verder ga ik niet in detail treden uit respect voor de mensen die ik er nog ken en voor hun inzet toen en nu.

garfield
21 juli 2007, 21:01
Als VSB ooit tot een echte partij uitgroeid, zou je dan op hun stemmen? Of zou je nog steeds voor het harde blok dat vol zit van nazis en fascisten stemmen?

Ik zal natuurlijk hun programma lezen dan kan ik pas uitmaken of ik het doe.
Maar nogmaals, het VB bestaat niet louter uit nazis en fascisten.

garfield
21 juli 2007, 21:04
@ Garfield: Hoe zou jij jezelf omschrijven in 5 kernwoorden?

Koppig
Eerlijk
Leergierig
Conservatief
Vlaams

garfield
21 juli 2007, 21:12
@ Garfield: Wie is jouw favoriete auteur?

Ik veronderstel dat je op fictie-auteurs doelt
Ik heb er eigenlijk verschillende
op Nederlands taalgebied lees ik graag
Bob Mendes (verschillende boeken hem lezen als een trein bv "de kracht van..." reeks
Af en toe eens Aspe en Geeraerts

Internationaal lees ik
Tom Clancy : Ik hou van de stijl van zijn boeken meestal degelijk uitgewerkt/
John Grisham

Voor de rest nog enkele diverse auteurs die vooral Trek SF schrijven.

garfield
21 juli 2007, 21:21
U bent voorstander van sterke banden met Amerika. Hoe staat u tegenover het zoeken naar Amerikaanse steun voor een onafhankelijk Vlaanderen (http://forum.politics.be/showthread.php?t=51785) ?


Ik heb niet de gehele draad gelezen, maar ben voorstander.
Waarom zowat elke natie die onafhankelijkheid nastreefd heeft wel ergens één of andere lobby-groep zitten, het zou me niet verwonderen dat er al ergens één of ander ventje tracht het oor van Rice of een lid van het congress tracht te bereiken.
Enkel bij de VS onze hoop zetten zou mss verkeerd zijn. Bondgenoten ja, Vazal neen. We wisselen niet de ene "dictatuur" in voor een dictaat van een andere.

Pluche
22 juli 2007, 00:31
Doet u actief aan sport?

Pluche
22 juli 2007, 00:32
Wat vind jij de belangrijkste uitvinding aller tijden?

Pluche
22 juli 2007, 00:34
Ben jij godsdienstig? Geloof jij in iets? Of ben je een hele atheist?

evilbu
22 juli 2007, 01:33
Garfield, als ik uw posts lees, dan lijkt het me dat jij over sommige zaken toch anders denkt dan het VB als partij. VB-ers hebben hier al in forumsessies geschreven dat islam op zich verkeerd is, en dat mensen die een "niet-westerse" godsdienst aanhangen niet welkom zijn bij het Vlaams Belang.
Denk jij er ook zo over?

Garfield, men zegt vaak dat België op alle vlakken reeds gesplitst is : openbare omroep, politieke partijen, ....
Ondanks gemekker van belgicisten dat Limburgers geen Vlamingen zijn, zijn er geen aparte Limburgse partijen, wat enigszins bewijst dat er wel een Vlaamse verbondenheid bestaat.
Maar terzelfdertijd zijn er ook Waalse en Brusselse partijen, enkel Franstalige partijen.
Ook zien de Vlamingen Brussel zelf ook als een vijand : er worden Gordels rond georganiseerd, en men wil BHV, iets dat in feite 100% gelegen is in de gewenste republiek Vlaanderen, kost wat kost splitsen.
Wat vind jij? Moeten we Brussel opgeven?

Dronkoers
22 juli 2007, 06:20
Garfield, geloof jij in de "partij" Vrij Vlaanderen (http://www.vrij-vlaanderen.be/)?

garfield
22 juli 2007, 12:22
Doet u actief aan sport?


Neen,

Heb wel jaren in een zwemclub gezeten maar ben ermee gestopt in 2000 of zoiets.
Af en toe ga ik nog eens zwemmen gewoon voor de ontspanning.

garfield
22 juli 2007, 12:26
Wat vind jij de belangrijkste uitvinding aller tijden?

Penicilline scoort goed, stel je een wereld voor zonder deze ontdekking. op de tweede plaats kunststof in het algemeen maar met Bakeliet begon het allemaal.

garfield
22 juli 2007, 12:28
Ben jij godsdienstig? Geloof jij in iets? Of ben je een hele atheist?

Ik ben christelijk gelovig maar kies niet voor een zekere stroming of kerk.
Ben zelf niet kerkgaand.

garfield
22 juli 2007, 12:54
Garfield, als ik uw posts lees, dan lijkt het me dat jij over sommige zaken toch anders denkt dan het VB als partij. VB-ers hebben hier al in forumsessies geschreven dat islam op zich verkeerd is, en dat mensen die een "niet-westerse" godsdienst aanhangen niet welkom zijn bij het Vlaams Belang.
Denk jij er ook zo over??

Persoonlijk vind ik dat religie géén factor mag zijn voor lidmaatschap van een partij, wel de onderschrijving van een groot deel van het programma en de toekomstvisie van deze partij.


Garfield, men zegt vaak dat België op alle vlakken reeds gesplitst is : openbare omroep, politieke partijen, ....
Ondanks gemekker van belgicisten dat Limburgers geen Vlamingen zijn, zijn er geen aparte Limburgse partijen, wat enigszins bewijst dat er wel een Vlaamse verbondenheid bestaat.
Maar terzelfdertijd zijn er ook Waalse en Brusselse partijen, enkel Franstalige partijen.
Ook zien de Vlamingen Brussel zelf ook als een vijand : er worden Gordels rond georganiseerd, en men wil BHV, iets dat in feite 100% gelegen is in de gewenste republiek Vlaanderen, kost wat kost splitsen.
Wat vind jij? Moeten we Brussel opgeven?

Ik ben blij te zien dat de splitsing van België reeds langzaam bezig is. De omroep, de partijen, ja zelfs de harten.
Het jammerlijke is idd. dat veel vlamingen hun hoofdstad als de vijand aanzien. Ze zien Brussel als een vuile, gevaarlijk en fransdolle stad.
Dat is jammer, want Brussel is verbonden met Vlaanderen, het zo dom zijn zowel van de vlamingen in Vlaanderen als de brusselaars om elkaar los te laten. Brussel heeft Vlaanderen nodig maar Vlaanderen heeft ook Brussel nodig.
Toen Finland net zijn onafhankelijkheid kreeg was hun hoofdstad voor 50 % Zweeds, dat verhinderde de Finnen er niet van om Helsinki tot hun hoofdstad te maken en een goede relatie te hebben met de Zweedse minderheid in Finland.

garfield
22 juli 2007, 13:37
Garfield, geloof jij in de "partij" Vrij Vlaanderen (http://www.vrij-vlaanderen.be/)?

Elk initiatief dat Vlaanderen op de (politieke) kaart plaats, moedig ik aan.
Het is aan VV om Vlaamse onafhankelijkheid verder te dragen dan de n-va en het VB. Want beide voorgenoemde partijen hebben reeds een reputatie, mss kan VV en andere projecten toch nog andere mensen overtuigen.

AdrianHealey
22 juli 2007, 18:25
De obligatore (of hoe schrijfde da) vraag aan elke volksnationalist.

Definieer ht Vlaamse volk eens?

Pluche
23 juli 2007, 17:08
Garfield hoe zou je persoonlijk Vlaaams-nationalisme omschrijven?

garfield
23 juli 2007, 17:15
De obligatore (of hoe schrijfde da) vraag aan elke volksnationalist.

Definieer ht Vlaamse volk eens?

Het vlaamse volk is iedereen die zich vindt in de algemene cultuurkenmerken van het Vlaams Volk.
Mensen die nederlands spreken onze vlaamse cultuur aanvaarden en ernaar trachten te leven.

Dr. Strangelove
24 juli 2007, 12:35
Het vlaamse volk is iedereen die zich vindt in de algemene cultuurkenmerken van het Vlaams Volk.
Mensen die nederlands spreken onze vlaamse cultuur aanvaarden en ernaar trachten te leven.
Wat zijn dan die "algemene cultuurkenmerken" Garfield?

Iedereen kan daar wel één of andere vage mening over uitspreken, en een paar zaken opsommen, maar een preciese definitie kan toch onmogelijk worden vastgelegd, nee? Ik vermoed dat er evenveel verschillende invullingen van de Vlaamse cultuur bestaan als er Vlamingen zijn.

Nu, begrijp me niet verkeerd, op zich vind ik "cultuurnationalisten" zoals jij zeker sympathieker dan "bloed- en bodemnationalisten". Maar die laatsten hebben ergens nog het voordeel dat hun criteria helderder zijn. Onwetenschappelijk, dat wel, en vaak ook onmenselijk, maar helderder.
Cultuurnationalisten moeten er rekening mee houden dat hetgene wat centraal staat in hun ideologie, een vaag, veranderlijk en onmogelijk definieerbaar begrip is.

Wat denk jij, Garfield?

AdrianHealey
24 juli 2007, 18:40
Het vlaamse volk is iedereen die zich vindt in de algemene cultuurkenmerken van het Vlaams Volk.
Mensen die nederlands spreken onze vlaamse cultuur aanvaarden en ernaar trachten te leven.

En hoe ga je dat in een formele wet gieten waardoor duidelijk is wie wél en wie niét Vlaming kan zijn?

garfield
24 juli 2007, 19:42
Garfield hoe zou je persoonlijk Vlaaams-nationalisme omschrijven?

Vlaams-nationalisme is het streven naar een onafhankelijke vlaamse staat.
In tegenstelling tot wat vele walen geloven is dit géén racisme noch fascisme.

garfield
24 juli 2007, 19:51
Wat zijn dan die "algemene cultuurkenmerken" Garfield?

Iedereen kan daar wel één of andere vage mening over uitspreken, en een paar zaken opsommen, maar een preciese definitie kan toch onmogelijk worden vastgelegd, nee? Ik vermoed dat er evenveel verschillende invullingen van de Vlaamse cultuur bestaan als er Vlamingen zijn.

Nu, begrijp me niet verkeerd, op zich vind ik "cultuurnationalisten" zoals jij zeker sympathieker dan "bloed- en bodemnationalisten". Maar die laatsten hebben ergens nog het voordeel dat hun criteria helderder zijn. Onwetenschappelijk, dat wel, en vaak ook onmenselijk, maar helderder.
Cultuurnationalisten moeten er rekening mee houden dat hetgene wat centraal staat in hun ideologie, een vaag, veranderlijk en onmogelijk definieerbaar begrip is.

Wat denk jij, Garfield?
Zoals je reeds zegt is Cultuurnationalisme moeilijker te duiden, etnisch is veel eenvoudiger, zijn je ouders vlaams dan ben je vlaams punt.
Maar het is gelukkig veel meer.
Principeel is dat de taal en het geloof in enkele fundamentele waarden zoals gelijkheid, vrijheid en dergelijke. Dingen die de vlamingen als groep kenbaar maken, gaande van noeste werkers en spaarders over het reserveren van plaatsen aan zwembaden in Spanje en Turkije.
Maar t is idd. moeilijk.

garfield
24 juli 2007, 19:54
En hoe ga je dat in een formele wet gieten waardoor duidelijk is wie wél en wie niét Vlaming kan zijn?

Je kan bv de nationaliteitsverwerving enkel mogelijk maken door het slagen in een burgerschapstest (taaltest, test in omgang in dagelijkse zaken zoals winkelen en dergelijk, cultuurgebruiken en basisgeschiedenis).
Maar echt vlaming zijn kan je enkel met je hart en is niet meetbaar.

Samsa
24 juli 2007, 21:53
Het vlaamse volk is iedereen die zich vindt in de algemene cultuurkenmerken van het Vlaams Volk.
Mensen die nederlands spreken onze vlaamse cultuur aanvaarden en ernaar trachten te leven.

Ik ben geen vlaming. interessant is dat...

StevenNr1
24 juli 2007, 22:47
Ik ben christelijk gelovigWaarom?

garfield
25 juli 2007, 17:24
Waarom?

Een beetje een rare vraag, maar ja.
Een zoektocht naar "iets" zeker ?
Ben opgegroeid in een nietgelovig gezin, katholiek gedoopt voor de vorm en de familie.
Eerste communie gedaan, plechtige niet, kreeg toch zoizo een feestje.
Was dan in een deistische periode, geloofde in "iets" maar wou het niet God of Jezus noemen, via vrienden in Evangelische jeugdgroep en kerk gekomen en ben Christen geworden, zie veel + in dat geloof.
Nu ben ik niet meer kerkgaand, nu ja, was dat eigenlijk nooit ging max één keer per maand ofzo, maar sinds 2005 ofzo vind ik niet meer de moed noch de zin om een dienst bij te wonen, iedereen interpreteert toch maar, dus doe ik dat ook maar op mijn eentje.

baseballpolitieker
25 juli 2007, 17:27
Ben je bang van de dood? (draad niet gelezen dus kan dubbel zijn:oops: )

garfield
25 juli 2007, 18:20
Ben je bang van de dood? (draad niet gelezen dus kan dubbel zijn:oops: )

Neen eigenlijk niet, maar wat niet wil zeggen dat ik de dood verlang, als mijn tijd er is dan is ze er.

Pluche
26 juli 2007, 11:55
Het is weer tijd om punten te geven!

Dronkoers
26 juli 2007, 19:21
spannend eh?

Kim
26 juli 2007, 19:22
Onzen Garfield heeft da goe gedaan... 10 :)

Sympathiek, maakte tijd vrij voor z'n vragen e.d.

Pluche
26 juli 2007, 19:25
Van mij krijgt hij een dikke 9.5, dik verdiend.

Firestone
27 juli 2007, 13:12
Garfield heeft bijzonder interessante antwoorden gegeven, ongeacht of ik het met hem eens ben of niet.

Was het VB maar wat meer een "Garfield-partij" ...

Pluche
27 juli 2007, 13:17
Garfield heeft bijzonder interessante antwoorden gegeven, ongeacht of ik het met hem eens ben of niet.

Was het VB maar wat meer een "Garfield-partij" ...

Daar ben ik het volmondig mee eens, Firestone!

Dycore
27 juli 2007, 14:05
Ik vind dat de mensen op dit sub-forum veel te makkelijk punten geven. Idereen komt hier weg met punten tussen 7 en 10. Kan toch niet? Ik geef een 5 omdat ik vond dat hij het ok gedaan heeft.

Duvelke
27 juli 2007, 14:15
ik geef hem een 8. Een puike prestatie geleverd

evilbu
27 juli 2007, 21:39
Garfield heeft bijzonder interessante antwoorden gegeven, ongeacht of ik het met hem eens ben of niet.

Was het VB maar wat meer een "Garfield-partij" ...
Mee eens, ik kom op veel punten overeen met Garfield. Maar ik weet dat Vlaams Belang niet uitsluitend bestaat uit mensen zoals Jan VDB of Garfield, en hun kiezers ook niet. Conclusie blijft hetzelfde : Garfield is OK, VB niet.

garfield
29 juli 2007, 18:16
Zelf vond ik het ook zeer boeiend. Ik dank dan ook iedereen voor de vragen die ze gesteld hebben.

Door familiale omstandigheden had ik op het einde iets minder tijd, maar ik hoop dat ik toch nog degelijk op de vragen geantwoord heb.