PDA

View Full Version : god is een liberaal


King of beggars and fleas
26 juli 2007, 17:30
Het antwoord op het grootste theologische vraagstuk aller tijden, de theodicee of anders de vraag hoe een goede god te rijmen is met het kwaad in de wereld is "god is een liberaal"

God staat dus het kwaad in de wereld toe uit liberalisme. Leven en laten leven is zijn devies en het heeft alleen maar zin als mensen uit eigen beweging kiezen voor het goede.

Het is aan ons de keuze dus - we kregen deze planeet en we zijn vrij om er een potje van te maken of een paradijs.

verpesten we het - geen probleem voor god - er zijn nog planeten genoeg

duveltje382
26 juli 2007, 17:31
Eens een dokter opzoeken in mijn advies !!!

duncan
26 juli 2007, 17:38
Neej het was nen neo liberale democratischen natuur gelovigen die zen volk en natuur kende misschien ...wie weet was het een alien al dan niet stoffelijk bzzzzzz..... .

:-D

King of beggars and fleas
26 juli 2007, 17:40
Eens een dokter opzoeken in mijn advies !!!jaja zo eentje van geneeskunde voor het volk van de pvda zeker :lol: .

duncan
26 juli 2007, 17:43
jaja zo eentje van geneeskunde voor het volk van de pvda zeker :lol: .

Betalen die goe ?!

Alez t'is moh als ieder 1 een villa koopt ....das inn hé tegenwoordig ...alez ja alsge nederlander zijt ;-)

zoweej effe plonsje maken in het zwembad ....kan genezend werken zo nen pvda .
:-D

King of beggars and fleas
26 juli 2007, 17:52
:lol:

duveltje382
26 juli 2007, 18:19
jaja zo eentje van geneeskunde voor het volk van de pvda zeker :lol: .

Als dat hulp bied bij Uw ernstig probleem,waarom niet hé ;)

baseballpolitieker
26 juli 2007, 18:20
Het antwoord op het grootste theologische vraagstuk aller tijden, de theodicee of anders de vraag hoe een goede god te rijmen is met het kwaad in de wereld is "god is een liberaal"

God staat dus het kwaad in de wereld toe uit liberalisme. Leven en laten leven is zijn devies en het heeft alleen maar zin als mensen uit eigen beweging kiezen voor het goede.

Het is aan ons de keuze dus - we kregen deze planeet en we zijn vrij om er een potje van te maken of een paradijs.

verpesten we het - geen probleem voor god - er zijn nog planeten genoegIk geef je gelijk

guerin
26 juli 2007, 18:46
En zijn profeet is Karl Marx...

Judokus
26 juli 2007, 18:54
Het antwoord op het grootste theologische vraagstuk aller tijden, de theodicee of anders de vraag hoe een goede god te rijmen is met het kwaad in de wereld is "god is een liberaal"

God staat dus het kwaad in de wereld toe uit liberalisme. Leven en laten leven is zijn devies en het heeft alleen maar zin als mensen uit eigen beweging kiezen voor het goede.

Het is aan ons de keuze dus - we kregen deze planeet en we zijn vrij om er een potje van te maken of een paradijs.

verpesten we het - geen probleem voor god - er zijn nog planeten genoeg
God heeft de mens niet vrij geschapen uit liberalisme maar uit Liefde. Want God wilde de mens niet als onderworpen schepsel, maar vrij om te kiezen voor goed of kwaad.

van Maerlant
26 juli 2007, 20:23
Het antwoord op het grootste theologische vraagstuk aller tijden, de theodicee of anders de vraag hoe een goede god te rijmen is met het kwaad in de wereld is "god is een liberaal"

God staat dus het kwaad in de wereld toe uit liberalisme. Leven en laten leven is zijn devies en het heeft alleen maar zin als mensen uit eigen beweging kiezen voor het goede.

Het is aan ons de keuze dus - we kregen deze planeet en we zijn vrij om er een potje van te maken of een paradijs.

verpesten we het - geen probleem voor god - er zijn nog planeten genoeg

Zo is het maar net. Iedereen mag kiezen voor zichzelf. De gevolgen zijn voor je eigen rekening.

hermanvk
26 juli 2007, 20:29
God heeft de mens niet vrij geschapen uit liberalisme maar uit Liefde. Want God wilde de mens niet als onderworpen schepsel, maar vrij om te kiezen voor goed of kwaad.
Volgens mij is god (of zijn alle goden) geschapen door de mensen.

Elke god heeft veel te veel menselijke kantjes... om een 'god' te zijn.

Langs de andere kant bekeken, kan je beter moslim worden:
-als die gelijk hebben en er is dus een allah, dan ziet het er slecht uit als je geen moslim bent en doodgaat.
-hebben de joden gelijk, dan weet ik niet precies hoe het bij hun zit als je als niet jood sterft.
-zijn het uiteindelijk de christenen, dan valt het nogal mee, want die god is barmhartig en vergevingsgezind, dus die zal je wel vergeven als je als moslim wat christenen en anderen om zeep hebt geholpen.

Als hindoe word je herboren dacht ik...
En voor de rest weet ik het eigenlijk niet.

'k Zal het wel zien, als ik voor eeuwig in slaap val. ;-)

duncan
26 juli 2007, 21:28
God is onstoffelijk ja ....puur licht :-D in liefde

Percalion
27 juli 2007, 17:18
Dit topic is echt een verzamelplaats voor alle wacko's van Politics. Daarom mocht een Percalion-bijdrage natuurlijk niet ontbreken.

duncan
27 juli 2007, 17:26
och dorps gekken vindt ge overal in alle kleuren, geuren en klassen der maatschapij zelfs oep w w w .... algoe dat der zo'n mensen zen ;-)

Kuch kuch kuch amai al da fijnstoffelijk gedoe ....t'is net of god ons verblinde met zen liefde kuch .

Lincoln
27 juli 2007, 18:54
Het antwoord op het grootste theologische vraagstuk aller tijden, de theodicee of anders de vraag hoe een goede god te rijmen is met het kwaad in de wereld is "god is een liberaal"

God staat dus het kwaad in de wereld toe uit liberalisme. Leven en laten leven is zijn devies en het heeft alleen maar zin als mensen uit eigen beweging kiezen voor het goede.

Het is aan ons de keuze dus - we kregen deze planeet en we zijn vrij om er een potje van te maken of een paradijs.

verpesten we het - geen probleem voor god - er zijn nog planeten genoeg:lol: Al-7aye is dan niets voor niets zijn naam, wat ook "de levende" betekent !

Lincoln
27 juli 2007, 18:55
God heeft de mens niet vrij geschapen uit liberalisme maar uit Liefde. Want God wilde de mens niet als onderworpen schepsel, maar vrij om te kiezen voor goed of kwaad.Liefde , klinkt dat niet als beproeving ?

filosoof
27 juli 2007, 19:39
God is onstoffelijk ja ....puur licht :-D in liefde
Oh,:-o jij kent hem? Vraag dan eens waarom hij er zo'n potje van gemaakt heeft (en blijft maken) Ik ben benieuwd!

Percalion
27 juli 2007, 21:16
En het blijft maar komen precies.

godisanidiot
28 juli 2007, 17:36
Godisanidiot.

van Maerlant
28 juli 2007, 17:40
Dus daaruit kunnen we afleiden dat u gelooft in het bestaan van God.

nero1
28 juli 2007, 17:42
Dit topic is echt een verzamelplaats voor alle wacko's van Politics. Daarom mocht een Percalion-bijdrage natuurlijk niet ontbreken.

Lol, ik heb ook niets te melden maar wil wel bij de wacko's horen :lol:

system
28 juli 2007, 18:04
God heeft de mens niet vrij geschapen uit liberalisme maar uit Liefde. Want God wilde de mens niet als onderworpen schepsel, maar vrij om te kiezen voor goed of kwaad.

Wat weet u nu 'in godsnaam' wat God nu wilde of niet wilde of gewild heeft of zal willen.

godisanidiot
28 juli 2007, 18:25
Wat weet u nu 'in godsnaam' wat God nu wilde of niet wilde of gewild heeft of zal willen.

De paus heeft het hem verteld.

duncan
29 juli 2007, 10:11
NIET enkel de paus !!!

:-D zo staat geschreven...& god GAF de wijsheid enz... aan de armen :-)

Oops dees lijkt me een apocaliptische reactie ( openbaring )

duncan
29 juli 2007, 10:41
Deï omnipotentis


da god alom vertegenwoordigd & groot is wat hem/haar dan ook al machtig in het kleine en grote maakt .

Micro + macro beeld in 1 .
:)-

nero1
29 juli 2007, 15:41
:-D zo staat geschreven...& god GAF de wijsheid enz... aan de armen :-)



:lol: zouden de politiekers dan niet beter wat minder verdienen?? Wie weet krijgen we dan verstandige politiekers... :twisted:

duncan
29 juli 2007, 17:26
:lol: zouden de politiekers dan niet beter wat minder verdienen?? Wie weet krijgen we dan verstandige politiekers... :twisted:

Oesje ....

verstandige politiekers woehahahaha....bestaan die ?!

Ik dacht dat de meeste zich vervelen en verslaafd omgaan met geld en hunnen god maar ach dat ben ik maar die da denkt hé :-D