PDA

View Full Version : Enquete Nynorsk, Nynorsk is de 15de forum(st)er van de week


Pagina's : [1] 2

Pluche
8 augustus 2007, 18:09
Het is weer woensdagavond tijd voor een nieuwe forummer van de week, Jazeker heeeft als zijn opvolger Nynorsk gekozen, zo hebben we na 13 weken nog eens een vrouwelijke forumster van de week.

Nynorsk beschrijft haarzelf als volgt:

Politiek-maatschappelijke visie: in volle ontwikkeling. Ik ben een eeuwige twijfelaar, ook over mijn mening over politiek-maatschappelijke thema's. Momenteel zou ik mezelf omschrijven als een pragmatisch-linkse separatist, wat dat ook moge zijn. Ik vind dat de politiek moet gevoerd worden op basis van gegevens over wat werkt en niet, 'evidence based politics' dus. Probleem daarmee is dat dit idee botst met het democratisch principe waar ik achter sta.
Ik probeer mee te werken aan een maatschappij waarin iedereen een plaats heeft en zich ten volle kan ontplooien, gebaseerd op solidariteit en begrip. Dit is een belachelijk idealistische betrachting, maar ik kan maar proberen, denk ik dan.
Ik voel me het verst verwijderd van libertariërs en consoorten. Ik ben overigens partijloos.

Persoonlijke dinges: ik ben een 27-jarige vrouw.
Ik ben onlangs verhuisd van Marginalistan naar de boerenbuiten (de beste beslissing die ik ooit heb gemaakt). Ik werk sinds mei parttime als psychodiagnosticus. Daarvoor werkte ik fulltime als wetenschappelijk onderzoeker aan de unief.

Ik ben een beetje van een attention whore (:oops:) dus dit spel is op mijn lijf geschreven :cheer:

duveltje382
8 augustus 2007, 18:13
Das nu eens goed nieuws,en toffe forummer verkozen !!!!
Bij deze ;)

Duvelke
8 augustus 2007, 18:56
is het geen complot dan duveltje382 ???

Andro
8 augustus 2007, 19:16
Wat is je levensdoel Nynorsk ?

duveltje382
8 augustus 2007, 19:19
Hoe komt het dat ik als rechtse jongen,U zo bewonder?....

Den Duisteren Duikboot
8 augustus 2007, 19:59
Ik vind dat de politiek moet gevoerd worden op basis van gegevens over wat werkt en niet, 'evidence based politics' dus. Probleem daarmee is dat dit idee botst met het democratisch principe waar ik achter sta.

Hoe moet ik mij dat voorstellen? Ga je er dan van uit dat er een "one best way" is en dat die door een team van politieke experts kan worden gekend?

Nynorsk
8 augustus 2007, 21:38
Wat is je levensdoel Nynorsk ?

euhm... ik wil niet echt iets 'groots' bereiken of zo. Gewoon, gelukkig zijn en proberen bijdragen aan een leuk leven voor de mensen die ik beïnvloed. Ik zou het erg leuk vinden moest ik op mijn sterfbed kunnen terugkijken op een leven dat me aanstaat. Mocht ik nu sterven, dan zou dat ongeveer zo zijn. Ik moet enkel nog leren me niet zo ongelukkig te voelen als ik erge pijn heb, want daar doe ik mezelf en m'n omgeving geen plezier mee. Dus misschien is dat wel mijn levensdoel: leren leven met chronische pijn.

Nynorsk
8 augustus 2007, 21:39
Hoe komt het dat ik als rechtse jongen,U zo bewonder?....

geen idee :-D
vijs los? pilleke vergeten pakken? van de schommel gevallen als kind? Ik zou het niet weten. Maar ik denk niet dat ik bewondering waard ben. Een knuffel once in a while is wel leuk, echter ;-)

nubian
8 augustus 2007, 21:46
Hey Nynorks... "een no-nonsense attitude en een straight-to-the-point mentaliteit" is dit een typische karaktereigenschap van je(wat ik trouwens heel erg bewonder) en vanwaar komt de naam 'Nynorsk'?

Jeronimo
8 augustus 2007, 21:53
Wat is je mening over vreemdelingenbeleid?
Ben je eerder conservatief of eerder progressief?

Nynorsk
8 augustus 2007, 21:57
Hoe moet ik mij dat voorstellen? Ga je er dan van uit dat er een "one best way" is en dat die door een team van politieke experts kan worden gekend?

Dat zou neerkomen op de vraag of we de werkelijkheid kunnen vatten. In theorie zou dat misschien wel kunnen, in de praktijk zal dat nooit lukken.

Ik ga ervan uit dat er betere en slechtere manieren zijn, en dat we best datgene uitvoeren waarvan we op dat moment weten dat die de beste zijn. Een beetje zoals in de geneeskunde dus: je kunt maar hopen dat artsen datgene uitvoeren dat bewezen is het meest effectief te zijn.

Dikwijls zijn in de politiek zowel de doelen als de middelen ideologisch geïnspireerd. Doelen zijn natuurlijk altijd ideologisch geïnspireerd, maar wanneer ook de middelen ideologisch geïnspireerd zijn, ontstaat vaak ineffectiviteit. Neem bijv. de kwestie van de boot camps voor jongeren. Je ziet vaak dat links tegen is en rechts pro. Dat is een ideologisch-emotioneel standpunt. Terwijl ik er de voorkeur aan zou geven dat gekeken wordt naar wat effectief wérkt. Als boot camps effectiever zijn in het bereiken van je doelen dan de andere opties, dan lijkt het me nogal wiedes dat je voor boot camps kiest. Is iets anders effectiever, dan kies je dat ander. Net zoals een dokter zijn behandeling kiest op wat het meest effectief is, niet op wat hij het leukst vindt om uit te voeren.

In een democratisch systeem dient het volk zijn doelen te kiezen, maar laten we ons bij de keuze van de middelen niet beter leiden door gegevens over wat werkt en niet?

Nynorsk
8 augustus 2007, 22:03
Hey Nynorks... "een no-nonsense attitude en een straight-to-the-point mentaliteit" is dit een typische karaktereigenschap van je(wat ik trouwens heel erg bewonder) en vanwaar komt de naam 'Nynorsk'?

- ik ben neurotisch, wisselvallig en koppig. ik zou mezelf dus niet meteen beschrijven als iemand met een "no-nonsense attitude en een straight-to-the-point mentaliteit". Heb ik dat beeld gecreeërd of zo? :-o

- Nynorsk = Nieuw-Noors: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nynorsk
Ik was Bokmål (de andere Noorse taal) aan het leren toen ik een nick zocht (ik heb het helaas opgegeven), maar ik vond dat te mannelijk klinken en koos voor nynorsk. Ik ben nogal gefascineerd door de scandinavische landen en talen.

Nynorsk
8 augustus 2007, 22:58
Wat is je mening over vreemdelingenbeleid?
Ben je eerder conservatief of eerder progressief?

Dat is wel een héél ruime vraag eh. Ik veronderstel dat ik nogal progressief ben.

Ik ben niét voor een totale immigratiestop. Politieke vluchtelingen moeten de kans krijgen asiel aan te vragen. Illegalen moeten een asielprocedure aanvragen of teruggestuurd worden.
De asielprocedure moet vooral veel sneller verlopen, om situaties te vermijden waarin mensen die hier al lang geïntegreerd zijn teruggestuurd worden. Ik vind dit absoluut onmenselijk.

Ik denk dat we enige integratie mogen verwachten. Onder integratie versta ik het aanleren van de lokale landstaal, zoeken naar een job indien men inkomsten wil verwerven, en - natuurlijk - zich houden aan de wet.
Dit naar best vermogen. Ik ben dus niét voor een systeem waarin een test (zie het nederlands model) bepaald wie mag blijven en wie niet. De eisen die daar gesteld worden zijn onhaalbaar voor heel wat oudere mensen (die minder snel nieuwe dingen oppikken) en voor heel wat mensen met medische en psychologische problemen. Er kan natuurlijk wel zo'n test ingevoerd worden. Voor wie daarop slaagt is het duidelijk, voor de anderen moet gekeken worden of de behaalde resultaten in verhouding zijn met hun draagkracht.

Ik vind niet dat mensen zich moeten aanpassen aan onze gebruiken en gewoonten. Ik heb het recht heel andere gebruiken en gewoonten aan te nemen, dus ik zou niet weten met welk argument ik een ander daartoe moet verbieden. Dezelfde regels moeten gelden voor allochtonen als voor autochtonen, en die regels worden bepaald door de wet.

Ik ben dus ook absoluut niet voor een terugkeerbeleid �* la hand in hand terug naar eigen land. Mensen die een verblijfsvergunning hebben gekregen dienen dan ook berecht te worden in ons land.

De wet op gezinshereniging mag verstrengd worden. Trouwen met iemand uit het land van oorsprong mag, maar het lijkt me logisch dat enkel eventuele kinderen kinderen meekomen. In uitzonderingssituaties kunnen tijdelijke verblijfsvergunningen uitgereikt worden aan familieleden die in het land van oorsprong leven.

Ik heb niks tegen dubbele nationaliteiten.

Dat was het denk ik, heel beknopt.
Beantwoordt dat je vraag?

Jeronimo
8 augustus 2007, 23:09
Dat is wel een héél ruime vraag eh. Ik veronderstel dat ik nogal progressief ben.

Ik ben niét voor een totale immigratiestop. Politieke vluchtelingen moeten de kans krijgen asiel aan te vragen. Illegalen moeten een asielprocedure aanvragen of teruggestuurd worden.
De asielprocedure moet vooral veel sneller verlopen, om situaties te vermijden waarin mensen die hier al lang geïntegreerd zijn teruggestuurd worden. Ik vind dit absoluut onmenselijk.

Ik denk dat we enige integratie mogen verwachten. Onder integratie versta ik het aanleren van de lokale landstaal, zoeken naar een job indien men inkomsten wil verwerven, en - natuurlijk - zich houden aan de wet.
Dit naar best vermogen. Ik ben dus niét voor een systeem waarin een test (zie het nederlands model) bepaald wie mag blijven en wie niet. De eisen die daar gesteld worden zijn onhaalbaar voor heel wat oudere mensen (die minder snel nieuwe dingen oppikken) en voor heel wat mensen met medische en psychologische problemen. Er kan natuurlijk wel zo'n test ingevoerd worden. Voor wie daarop slaagt is het duidelijk, voor de anderen moet gekeken worden of de behaalde resultaten in verhouding zijn met hun draagkracht.

Ik vind niet dat mensen zich moeten aanpassen aan onze gebruiken en gewoonten. Ik heb het recht heel andere gebruiken en gewoonten aan te nemen, dus ik zou niet weten met welk argument ik een ander daartoe moet verbieden. Dezelfde regels moeten gelden voor allochtonen als voor autochtonen, en die regels worden bepaald door de wet.

Ik ben dus ook absoluut niet voor een terugkeerbeleid �* la hand in hand terug naar eigen land. Mensen die een verblijfsvergunning hebben gekregen dienen dan ook berecht te worden in ons land.

De wet op gezinshereniging mag verstrengd worden. Trouwen met iemand uit het land van oorsprong mag, maar het lijkt me logisch dat enkel eventuele kinderen kinderen meekomen. In uitzonderingssituaties kunnen tijdelijke verblijfsvergunningen uitgereikt worden aan familieleden die in het land van oorsprong leven.

Ik heb niks tegen dubbele nationaliteiten.

Dat was het denk ik, heel beknopt.
Beantwoordt dat je vraag?
Bedankt voor je antwoord. (Het beantwoordt mijn vraag) ;-)

Jazeker
9 augustus 2007, 00:37
Nynorsk,

Ik zie dat je een separatist bent. Het valt me weliswaar op dat je op dit forum amper aanwezig bent op communautair getinte discussies maar wel veel op sociaal getinte discussies. Het lijkt me dat een exhaustief doorwerkende debater als jij meteen sommige "hansworsten" (pun intended and not funny) tot stof zou kunnen herleiden als het gaat over de inrichting van het land.

baseballpolitieker
9 augustus 2007, 00:46
Ben je bang van de dood?

Zou je meedoen aan een lotterij waar de kansen op eeuwig geluk 1 tegen 5 is en de kans op de dood dus 4 op 5 is?

Nynorsk
9 augustus 2007, 00:55
Nynorsk,

Ik zie dat je een separatist bent. Het valt me weliswaar op dat je op dit forum amper aanwezig bent op communautair getinte discussies maar wel veel op sociaal getinte discussies. Het lijkt me dat een exhaustief doorwerkende debater als jij meteen sommige "hansworsten" (pun intended and not funny) tot stof zou kunnen herleiden als het gaat over de inrichting van het land.

wie heeft van mij een separatistje gemaakt denk je?

Ik denk dat die "hansworsten" zichzelf al tot stof hebben herleid, dus het lijkt me nutteloos om d�*�*r tijd in te steken.

Wel nuttig zou een écht debat kunnen zijn, maar ik vrees dat ik gewoon onvoldoende kennis heb daaromtrent om staande te blijven. In real life discussies blijf ik immers amper staande. Ik laat dat dus maar aan Pelgrim & co over, die slagen er 100 keer beter in mijn mening te verwoorden.

Nynorsk
9 augustus 2007, 01:04
Ben je bang van de dood?

Nee. Ik zou wel graag nog even leven. Ik zie de dood vooral als een redmiddel dat me toestaat om er de brui aan te geven als ik het echt niet meer zie zitten. Mocht de dood er niet zijn, ik zat al lang ergens diep in een isolatiecelleke van de psychiatrie.

Zou je meedoen aan een lotterij waar de kansen op eeuwig geluk 1 tegen 5 is en de kans op de dood dus 4 op 5 is?
Ik denk dat mijn ouders en partner het niet zo tof zouden vinden mocht ik meedoen aan zo'n loterij. En wat ben je met eeuwig geluk? Ge kunt u dan iedere zoveel jaar een nieuwe partner gaan zoeken omdat de vorige overleden is, en u dan toch maar gelukkig blijven voelen of zo? Dat lijkt me niet echt leven. Ik heb dus al mijn twijfels over dat eeuwig geluk, en de andere optie vind ik ook niet zo aantrekkelijk, dus ik hou het maar op wat ik heb.

Gun
9 augustus 2007, 01:45
Indien jij zou emigreren, naar welk land en waarom?

Gun
9 augustus 2007, 01:45
Wie zijn u politieke voorbeelden in het binnenland (huidig) en in het buitenland (huidige) en uit het verleden?

Gun
9 augustus 2007, 01:47
Vakantie: strand, stad of natuur?

baseballpolitieker
9 augustus 2007, 01:48
Hoeveel keer frieten per week of maand?

Gun
9 augustus 2007, 01:48
We vragen het aan elke forummer van de week dus ook aan u Nynorsk, post eens een foto van uw gezicht als je wil.

Gun
9 augustus 2007, 01:50
Vind je Jazeker 'n toffe? Neen hé?

Gun
9 augustus 2007, 01:51
Wat zal je doen als je voor 1 dag een man bent?

Gun
9 augustus 2007, 01:51
De wereld vergaat binnen een paar minuten en je mag als laatste één muzieknummer kiezen, wat zou je dan kiezen....

Nynorsk
9 augustus 2007, 01:53
Indien jij zou emigreren, naar welk land en waarom?

Finland, Noorwegen of Zweden voor de taal, de natuur, de cultuur, de muziek, en het klimaat.

Of naar een boerendorp in Kroatië, dat lijkt me ook gezellig.

Gun
9 augustus 2007, 01:55
ik wil gewoon posts
ik ben een vrouw, ik word niet graag genegeerd.Dan was dit al een mooi begin;-)

Morgen meer indien je dit lijstje netjes beantwoord krijgt;-)

Gun
9 augustus 2007, 01:57
Finland, Noorwegen of Zweden voor de taal, de natuur, de cultuur, de muziek, en het klimaat.

Of naar een boerendorp in Kroatië, dat lijkt me ook gezellig.Een band met Kroatië?

baseballpolitieker
9 augustus 2007, 01:57
Favoriete hoofdstad?

baseballpolitieker
9 augustus 2007, 01:58
Heel je leven zonder man of HEEL je leven doof, stom en blind?

Nynorsk
9 augustus 2007, 01:59
Wie zijn u politieke voorbeelden in het binnenland (huidig) en in het buitenland (huidige) en uit het verleden?

Euhm. Niemand denk ik. Ten eerste ken ik denk ik onvoldoende van politiekers :oops:, en ten tweede schort er aan diegene die ik teveel om ze als 'voorbeeld' te zien. De laatste keer dat ik dacht: hey, dit is tof, was Mieke Vogels met haar plan voor integrale jeugdhulpverlening. Ik heb een ontzettend groot wantrouwen tav �*lle politiekers eigenlijk.

Ik weet wel wie mijn voorbeelden niét zijn. :-D

Maar Pelgrim mag van mij dit land leiden. Is dat ook goe? :-D

Nynorsk
9 augustus 2007, 02:00
Vakantie: strand, stad of natuur?

Natuur. Definitely.
Stad mag ook, tot zolang ik er af en toe uit mag richting natuur.

Ik heb een hekel aan strandvakanties.

Nynorsk
9 augustus 2007, 02:01
Hoeveel keer frieten per week of maand?

Drie keer vrees ik.
Per week :oops:

Nynorsk
9 augustus 2007, 02:02
We vragen het aan elke forummer van de week dus ook aan u Nynorsk, post eens een foto van uw gezicht als je wil.

Als het niet geeft blijf ik op dit forum liever anoniem.
Ik kom wel eens naar een forummeeting, dus wie echt op mijn smoel wil kijken, kan dat daar.

baseballpolitieker
9 augustus 2007, 02:03
Drie keer vrees ik.
Per week :oops::cheer: Nog een beetje oefenen en je komt naast mij!;-)

Nynorsk
9 augustus 2007, 02:04
Vind je Jazeker 'n toffe? Neen hé?

:-D

Eigenlijk, heel stiekem, vind ik dat eigenlijk wel ne hele toffe.

Gun
9 augustus 2007, 02:06
Nu ff weg op deze draad, ik word horendul van die dansende carnaval smileys:?

Gun
9 augustus 2007, 02:06
:-D

Eigenlijk, heel stiekem, vind ik dat eigenlijk wel ne hele toffe.'t Is wederzijds denk ik;-)

baseballpolitieker
9 augustus 2007, 02:07
Nu ff weg op deze draad, ik word horendul van die dansende carnaval smileys:?:cheer:

Nynorsk
9 augustus 2007, 02:09
Wat zal je doen als je voor 1 dag een man bent?

Seksen. Ik zou ontzettend graag eens weten hoe dat voelt, een erectie en penetratie en een mannelijk orgasme.

En eens goe plassen en in die pot proberen mikken (blijkbaar is dat een enorm complexe vaardigheid).

Ik denk dat ik voor de rest wel ongeveer alles kan wat een doorsnee man kan, dus zou ik mijn dag gebruiken om dat te ervaren wat ik nu niet kan.

Nynorsk
9 augustus 2007, 02:10
Een band met Kroatië?

Langs geen kanten eigenlijk. Maar de mensen die ik ken die er al geweest zijn of die er vandaan komen vertellen verhalen die me ongelooflijk aanspreken.

evilbu
9 augustus 2007, 02:11
Heel je leven zonder man of HEEL je leven doof, stom en blind?
:hm:

Nynorsk
9 augustus 2007, 02:17
De wereld vergaat binnen een paar minuten en je mag als laatste één muzieknummer kiezen, wat zou je dan kiezen....

Iets dat goe vooruit gaat.
Bijv. Cottages and Saunas van Korpiklaani of zo.
stukske: http://www.spv.de/SoundsF/3/37022%7E0001001.mp3

Ik ga wel moeten huilen van die tekst dan, maar ik ga tenminste het gevoel hebben dat ik strijdend ten onder ga.

Nynorsk
9 augustus 2007, 02:20
Favoriete hoofdstad?

Lissabon. Met ferme voorsprong.

Nynorsk
9 augustus 2007, 02:25
Heel je leven zonder man of HEEL je leven doof, stom en blind?

Misschien moet je bij je vraag rekening houden dat ik lichtjes biseksueel ben ;-)

Maar doe me dan toch maar een leven zonder man. Er valt meer te beleven dan mannen alleen, maar leven zonder klank en beeld lijkt me echt helemaal niks.

ingenious
9 augustus 2007, 02:46
Seksen. Ik zou ontzettend graag eens weten hoe dat voelt, een erectie en penetratie en een mannelijk orgasme.

En eens goe plassen en in die pot proberen mikken (blijkbaar is dat een enorm complexe vaardigheid).

Ik denk dat ik voor de rest wel ongeveer alles kan wat een doorsnee man kan, dus zou ik mijn dag gebruiken om dat te ervaren wat ik nu niet kan.
hier kunt ge dat pissen proberen. ik moet zeggen: het valt ferm tegen. :-(

baseballpolitieker
9 augustus 2007, 03:35
:hm:Klachten over eventuele beledigende opmerkingen aan uw adres kunt u contacteren via pm (http://forum.politics.be/private.php?do=newpm) aan ons. Wij zullen u zo snel mogelijk van dienst proberen zijn en contacteren u vanaf het moment dat we tijd hebben.

baseballpolitieker
9 augustus 2007, 03:36
Misschien moet je bij je vraag rekening houden dat ik lichtjes biseksueel ben ;-)

Maar doe me dan toch maar een leven zonder man. Er valt meer te beleven dan mannen alleen, maar leven zonder klank en beeld lijkt me echt helemaal niks.Verdomme ik heb toch man gezet, het was de bedoeling voor partner te zetten maar is er nie van gekomen.;-)

Duvelke
9 augustus 2007, 05:49
sex of liefde ?

Nynorsk
9 augustus 2007, 09:35
sex of liefde ?

Liefde. Ik zou het vreselijk vinden mocht ik geen seks meer hebben (en nog vreselijker als je lichamelijk contact zoals knuffelen ed ook onder seks beschouwt) maar ik zou het nog vreselijker vinden mocht niemand me graag zien.

Ambiorix
9 augustus 2007, 10:27
wat doet ge in uw vrije tijd? Stel ge hebt drie dagen vrijaf en niks afgesproken om op reis te gaan ofzo. Wat zou ge in de dag doen, savonds, .. ?

Boadicea
9 augustus 2007, 11:04
Hallo, ik zie dat je ook parttime werkt als psychodiagnosticus. Leg dat eens even uit. Vind je die job boeiend, of kijk je liever uit naar iets anders.

1handclapping
9 augustus 2007, 11:13
Héél tof dat jij zo exhibitionistisch als weekforummer dienst doet - glunderend
en likkebaardend stelde men inderdaad dat het al van 13 "forummers van de week" geleden was dat "ze" nog eens een vrouwelijk specimen van onze soort
(ras : homo virtualis) in de verleiding wisten te brengen.

Vooruit met de geit :
als je voor kameraad Pelgrim zulke bewondering koestert : doe hem en mij een pleizier en Leer Esperanto. Multa plezanto kaj interesanto -

Ik kom van het EEU Kongreso in Maribor (Slovenio) dat aardig in de buurt komt van het door jou geliefde (maar nog onbekende ?) Kroatio en ik had daar interessante ook niet-poliek georiënteerde konversaties met Zweden, Noren, Kroaten ed.. (allemaal zonder die specifieke talen te kennen & tolkloos).

Het valt wel op dat op Politics.be NB als er een dame op het rooster gelegd mag worden de aandacht van de politiek wegdeemsteert en er plotsklaps vragen over het aantal keren frieten (?) opduiken...

Jazeker is een toffe pee, politieke ea. meningsverschillen daar stappen we met plezier over.. Dat over Indymedia is een fraai stukje opzoekingswerk
dat de bevindingen van een blokwatch bijna kan evenaren.. Ik stel me altijd vragen over "onafhankelijkheid" en "neutraliteit" ; laten we wel wezen het is een term die onmiddelijk aangeeft dat de lezer/gebruiker gemanipuleerd wordt.
Er worden altijd keuzes gemaakt.

Wat is nu dat fameuze "Separatisme" ? Een welvarendere en onafhankelijke
republiek Knokke-Le- Zoute ? Een theorie volgens dewelke een volk = een taal ? Wanneer krijgen de Roma Zigeuners een land ? Wanneer krijgen de Occitaniërs hun land ? & moeten die dan alle franstaligen en Catalaanstaligen
enz. buitensmijten ? Mijn koppeke zit nog vol van diverse referaten over
taal en nationaliteit, sloveenssprekende Italianen, hongaarssprekende Slovenen en sloveenssprekende Oostenrijkers.. de schone tweetalige, tot 2 Naties behorende streek Stiermarken met zijn gemeenschappelijke cultuur

Nynorsk
9 augustus 2007, 11:20
wat doet ge in uw vrije tijd? Stel ge hebt drie dagen vrijaf en niks afgesproken om op reis te gaan ofzo. Wat zou ge in de dag doen, savonds, .. ?

Dat hangt af van de fysieke toestand.
Op slechte dagen kom ik niet veel verder dan forummen, tvkijken, slapen, een poging tot het uitvoeren van de nodige huishoudelijke taken en indien ik buiten geraak babbelen met de buren.
Op betere dagen wordt dat een rustig uitstapje, wandelen, shoppen, beetje bij mijn moeder gaan rondhangen, een spelleke spelen, beetje spelen met mijn metekindje, wat tuinieren, wat schilderwerk, lezen,... en 's avonds gaan eten, poolen of snookeren, filmpje kijken, af en toe een optreden...
Op écht goeie dagen durf ik al eens aan het verbouwen gaan (zo met hout en zagen enzo) maar eigenlijk komt het erop neer dat ik hetzelfde doe dan op de betere dagen maar met veel meer gemak. Het is wel sinds februari geleden dat ik nog eens een écht goeie dag heb gehad dus die momenten zijn schaars.

Ik heb geen vaste hobby's omdat mijn fysieke toestand te onbetrouwbaar is. Anders zou je me meestal aan de pool- of snookertafel vinden, in competitie, en zou ik ook meer cursussen allerhande volgen.

dit klinkt allemaal wat zagerig maar ge hebt erom gevraagd ;-)

Nynorsk
9 augustus 2007, 11:26
Hallo, ik zie dat je ook parttime werkt als psychodiagnosticus. Leg dat eens even uit. Vind je die job boeiend, of kijk je liever uit naar iets anders.

Ook? Ben jij ook psychodiagnosticus?

Ik werk als psychodiagnosticus in een centrum dat onder andere diagnostiek bij volwassenen met een vermoeden van autisme uitvoert. Tot nu toe vind ik die job zeer boeiend, het was van alle jobs waarvoor ik gesolliciteerd heb tijdens mijn werkzoekende periode diegene die op nummer 1 stond. Die diagnose is erg complex, het is soms bijna een 'speurtocht' (ouders gaan bevragen die ondertussen al bejaard zijn, leerkrachten van 15 jaar geleden gaan opsnorren,...) en voor mij een erg grote uitdaging.
Ik wil die job dan ook héél graag blijven doen. Het voordeel van een parttime job is ook dat het me toelaat om daarnaast zelf een praktijk op te starten waarin ik ook een stuk behandeling kan opnemen. Want de job als psychodiagnosticus stopt natuurlijk bij de diagnose, en ik denk dat ik in dit leven ook graag terug wat behandeling zou opnemen.

Nynorsk
9 augustus 2007, 11:51
Héél tof dat jij zo exhibitionistisch als weekforummer dienst doet - glunderend
en likkebaardend stelde men inderdaad dat het al van 13 "forummers van de week" geleden was dat "ze" nog eens een vrouwelijk specimen van onze soort
(ras : homo virtualis) in de verleiding wisten te brengen.

Vooruit met de geit :
als je voor kameraad Pelgrim zulke bewondering koestert : doe hem en mij een pleizier en Leer Esperanto. Multa plezanto kaj interesanto -

Dat Esperanto zegt me dus compleet niks.
Ten eerste ga ik er zelden mee kunnen communiceren met mensen op de boerenbuiten, ten tweede hou ik niet van romaans aandoende talen. Aangezien de tijd om te studeren beperkt is in een mensenleven zou ik dus eerst de dingen doen die me meer aanspreken. Esperanto zal er niet van komen.


Ik kom van het EEU Kongreso in Maribor (Slovenio) dat aardig in de buurt komt van het door jou geliefde (maar nog onbekende ?) Kroatio en ik had daar interessante ook niet-poliek georiënteerde konversaties met Zweden, Noren, Kroaten ed.. (allemaal zonder die specifieke talen te kennen & tolkloos).

Dat is erg plezant. Maar iets zegt me dat ik in Noorwegen zelf niet ver ga komen met Esperanto.

Het valt wel op dat op Politics.be NB als er een dame op het rooster gelegd mag worden de aandacht van de politiek wegdeemsteert en er plotsklaps vragen over het aantal keren frieten (?) opduiken...
hey, never underestimate the power of fries. :evil:


Wat is nu dat fameuze "Separatisme" ? Een welvarendere en onafhankelijke
republiek Knokke-Le- Zoute ? Een theorie volgens dewelke een volk = een taal ? Wanneer krijgen de Roma Zigeuners een land ? Wanneer krijgen de Occitaniërs hun land ? & moeten die dan alle franstaligen en Catalaanstaligen
enz. buitensmijten ? Mijn koppeke zit nog vol van diverse referaten over
taal en nationaliteit, sloveenssprekende Italianen, hongaarssprekende Slovenen en sloveenssprekende Oostenrijkers.. de schone tweetalige, tot 2 Naties behorende streek Stiermarken met zijn gemeenschappelijke cultuur

Het gaat me in ieder geval niet over taal. Van mij mag Vlaanderen evengoed tweetalig zijn, als dat zo zou groeien. Ik heb echt bijzonder weinig met die taalkwesties. Maar ik ben dan ook in 't noorden van Vlaanderen opgegroeid, ik heb dus persoonlijk nog geen problemen ervaren en kan daardoor eigenlijk ook niet goed reflecteren over de problemen die anderen aangeven. Vandaar dat ik er ook weinig uitspraken over doe. Klagen over tweetalige liften vind ik er wel ferm over.

Er zijn talrijke politieke punten waarop de Vlamingen onderling overeen zouden komen, en waarop de Walen onderling overeen zouden komen. Politieke punten die strop zitten of die nu voor iedereen onwerkbaar zijn. Ik denk bijv. aan de bijzondere jeugdzorg, justitie, wettelijke omkadering psychotherapeuten,... Dat ze dan gewoon elk hun eigen regeling uitwerken eh. De hele soep met federale en regionale bevoegdheden zorgen ervoor dat dit land amper kan bougeren. Als het federaal niet lukt, doe het dan regionaal. Bijzondere jeugdzorg, bijvoorbeeld, hoort OFWEL integraal federaal te zijn, OFWEL integraal regionaal. In de praktijk zal dit neerkomen op een splitsing van zowat alle bevoegdheden, dus dan kunnen we maar beter uit elkaar gaan.
Het is me dus niet te doen met taal, niet met transfers, en al helemaal niet met luie Walen. Ik weet trouwens niet of ik in Vlaanderen zou blijven, Wallonië lijkt me (op dat Frans na) aantrekkelijker.

Den Duisteren Duikboot
9 augustus 2007, 12:03
In een democratisch systeem dient het volk zijn doelen te kiezen, maar laten we ons bij de keuze van de middelen niet beter leiden door gegevens over wat werkt en niet?

Daar kan ik in grote lijnen wel mee instemmen, maar ik denk ook dat elke keuze van middelen bepaalde neveneffecten sorteert (en dus niet-geplande doelen bereikt) die in de ene ideologie gewenst, in de andere ongewenst zijn, zodat de keuze van de middelen in de praktijk bijna nooit los kan staan van ideologische overwegingen. Vaak zijn doelen bovendien op zich ook weer middelen om op termijn tot een volgend doel te komen. ;-)

1handclapping
9 augustus 2007, 12:07
Ik had mijn bericht niet af, maar kreeg een schoonzus op bezoek...

Separatisme is eigenlijk een knoop waarin je zit zoals de belgische staat overigens, over het correct toepassen van een federaal systeem. Daar kan je in feite heel het communautair belgisch probleem mee samenvatten :
we hebben een unitaire staat met een aanzet tot federale structuren.
Federale (confederale) staten werken in wezen goed - eens er deelstaatgrenzen getrokken zijn heeft er gewoonlijk niemand zin om deze te veranderen. Overigens door het noodzakelijke lidmaatschap van supranationale structuren (UNO, Navo, EU, WHO, EIB, GATT...) gaat er altijd meer "soevereiniteit" verloren.. Dat wil niet zeggen dat we die evolutie kritiekloos moeten ondergaan .. we kunnen gerust de slogan van de toenmalige DDR burgers overnemen "Wir sind dass Volk" & als we elkaar dan nog allemaal kunnen begrijpen zonder tolken (Esperanto) is dat mooi meegenomen.

Leuk dat je toch met de autistenproblematiek te maken gekregen hebt !
Misscien tref ik je wel op het ca. jaarlijkse congres over de autistenproblemen in de Kon. Elizabethzaal in Antwerpen ?

Boadicea
9 augustus 2007, 12:10
[Ook? Ben jij ook psychodiagnosticus?

Nee, ik bedoelde ook in de betekenis van "naast" je andere job, aan de universiteit.

Ik werk als psychodiagnosticus in een centrum dat onder andere diagnostiek bij volwassenen met een vermoeden van autisme uitvoert. Tot nu toe vind ik die job zeer boeiend, het was van alle jobs waarvoor ik gesolliciteerd heb tijdens mijn werkzoekende periode diegene die op nummer 1 stond. Die diagnose is erg complex, het is soms bijna een 'speurtocht' (ouders gaan bevragen die ondertussen al bejaard zijn, leerkrachten van 15 jaar geleden gaan opsnorren,...) en voor mij een erg grote uitdaging.
Ik wil die job dan ook héél graag blijven doen. Het voordeel van een parttime job is ook dat het me toelaat om daarnaast zelf een praktijk op te starten waarin ik ook een stuk behandeling kan opnemen. Want de job als psychodiagnosticus stopt natuurlijk bij de diagnose, en ik denk dat ik in dit leven ook graag terug wat behandeling zou opnemen.
[/QUOTE]

Bedankt voor de toelichting.

Den Duisteren Duikboot
9 augustus 2007, 12:10
Ik werk als psychodiagnosticus in een centrum dat onder andere diagnostiek bij volwassenen met een vermoeden van autisme uitvoert. Tot nu toe vind ik die job zeer boeiend, het was van alle jobs waarvoor ik gesolliciteerd heb tijdens mijn werkzoekende periode diegene die op nummer 1 stond. Die diagnose is erg complex, het is soms bijna een 'speurtocht' (ouders gaan bevragen die ondertussen al bejaard zijn, leerkrachten van 15 jaar geleden gaan opsnorren,...) en voor mij een erg grote uitdaging.

Welke politicus draagt volgens jou de meeste kenmerken uit het autistisch spectrum in zich?

Nynorsk
9 augustus 2007, 12:44
Daar kan ik in grote lijnen wel mee instemmen, maar ik denk ook dat elke keuze van middelen bepaalde neveneffecten sorteert (en dus niet-geplande doelen bereikt) die in de ene ideologie gewenst, in de andere ongewenst zijn, zodat de keuze van de middelen in de praktijk bijna nooit los kan staan van ideologische overwegingen. Vaak zijn doelen bovendien op zich ook weer middelen om op termijn tot een volgend doel te komen. ;-)

Of course. Ik spreek ook van evidence based politics, niet van evidence forced politics.

Bijv. de aanpak van criminelen. Je kunt daar verschillende doelen mee hebben (wraakgebaseerd straffen, afschrikeffect, succesvolle terugkeer in de maatschappij, bescherming van de maatschappij, genoegdoening van de samenleving...) en in de meeste zienswijzen zijn verschillende doelen belangrijk, weliswaar in andere verhoudingen.
Succesvolle terugkeer in de maatschappij is voor de meeste politieke strekkingen in Vlaanderen een aandachtspunt. Als dan uit voldoende onderzoek blijft dat het 'breekpunt' op 7 jaar gevangenisstraf ligt, dan ga je daar toch iéts mee moeten doen, zelfs al vind je andere doelstellingen van gevangenisstraffen belangrijker. Over het algemeen wordt met dergelijke gegevens op een heel onvolwassen manier omgegaan, gaande van iets als 'dan moeten die maar levenslang zitten' tot 'dan laten we ze allemaal voor die 7 jaar gedaan is vrij'. Ik krijg daar kou van.

Een evidence forced politics zou natuurlijk niet-gewenste neveneffecten opleveren, maar ik denk dat we nu vooral in de situatie zitten waarin negatieve neveneffecten genegeerd worden omdat ze niet in het straatje passen. Zowel bij de regeringspartijen als bij de oppositie.

Nynorsk
9 augustus 2007, 12:51
Federale (confederale) staten werken in wezen goed - eens er deelstaatgrenzen getrokken zijn heeft er gewoonlijk niemand zin om deze te veranderen.

Dan werkt er hier precies toch iets niet goed ;-)

Leuk dat je toch met de autistenproblematiek te maken gekregen hebt !
Misscien tref ik je wel op het ca. jaarlijkse congres over de autistenproblemen in de Kon. Elizabethzaal in Antwerpen ?
Dat is mogelijk. We proberen zoveel mogelijk congressen te bezoeken als financieel haalbaar is. Aangezien het budget zeer beperkt is, gaan we niet allemaal naar hetzelfde congres, natuurlijk.

Nynorsk
9 augustus 2007, 12:51
Nee, ik bedoelde ook in de betekenis van "naast" je andere job, aan de universiteit.


Ik werk niet meer aan de unief. Goddank.

Gun
9 augustus 2007, 13:01
Dus misschien is dat wel mijn levensdoel: leren leven met chronische pijn.Mogen we weten waaraan (of liever via PB?), 't kan zijn dat je hier lotgenoten terug vindt.

Nynorsk
9 augustus 2007, 13:02
Welke politicus draagt volgens jou de meeste kenmerken uit het autistisch spectrum in zich?

ROFL.

Ik ben me momenteel aan het verdiepen in de differentiaaldiagnose tussen psychopathie en autisme. Iets wat me bij politiekers sterk aan de orde lijkt.
Ik denk dat weinig mensen met autisme de politiek in geraken. Daarvoor dien je geslepen en manipulatief te zijn, en de meeste mensen met autisme zijn daar erg slecht in.
Wellicht vind je ze ergens op het partijbureau, driftig werkend voor de grote baas. Of ergens onderaan de politieke ladder. never say never, maar het zou me erg verbazen mocht er iemand met een autismespectrumstoornis aan de politieke top staan. Aan gebrekkig sociaal inlevingsvermogen zal het hen echter niet ontbreken.

Ambiorix
9 augustus 2007, 13:11
zit ge soms aan de alcohol of wiet? met welke redenen en met wie en waar etc ?

Nynorsk
9 augustus 2007, 13:13
Mogen we weten waaraan (of liever via PB?), 't kan zijn dat je hier lotgenoten terug vindt.

Instabiliteit van de wervelzuil. Mijn nek- en bovenste rugwervels komen telkens opnieuw op de verkeerde plaats te staan. Idem voor mijn onderrug en bekken. Daarnaast zijn er sterke vermoedens naar CVS/fibromyalgie.
Dat alles creeërt nek- en rugpijn, hoofdpijn, uitstraling en zenuwblokkades in mijn armen en benen, spierpijn, en vermoeidheid.
Ik heb al diverse artsen gezien, en ook mijn osteopaat en mijn kinesist snappen niet goed waarom hun behandelingen niet aanslaan. Ze 'kennen' wat ze zien maar het zou al lang over moeten geweest zijn.

Nynorsk
9 augustus 2007, 13:22
zit ge soms aan de alcohol of wiet? met welke redenen en met wie en waar etc ?

Wiet vind ik niet leuk. Ik word er niet relaxed van (eerder opgefokt), krijg hartkloppingen, hoofdpijn, en ik lijk er licht tot zwaar van te hallucineren, wat ik niet leuk vind en ook niet zo veilig eigenlijk. Ik moet ook telkens overgeven, dus ik ben daar wijselijk na een aantal keer mee gestopt. Spacecake lijkt de neveneffect helaas enkel te versterken. In minuscule dosissen lijkt het wel een goed effect te hebben op mijn pijn, maar de geur en smaak is een beetje negatief geconditioneerd.

Alcohol drinkt men denk ik overal, in grote en kleine porties, thuis, bij vrienden en op café, met mate en zonder mate ;-)

Ambiorix
9 augustus 2007, 13:33
alright:-)

Pieke
9 augustus 2007, 13:35
Stel, je krijgt als enige te horen dat binnen 24 uur de wereld gaat vergaan. Hoe zou je laatste 24 uur er uit zien?

Online
9 augustus 2007, 15:16
ROFL.

Ik ben me momenteel aan het verdiepen in de differentiaaldiagnose tussen psychopathie en autisme. Iets wat me bij politiekers sterk aan de orde lijkt.
Ik denk dat weinig mensen met autisme de politiek in geraken. Daarvoor dien je geslepen en manipulatief te zijn, en de meeste mensen met autisme zijn daar erg slecht in.
Wellicht vind je ze ergens op het partijbureau, driftig werkend voor de grote baas. Of ergens onderaan de politieke ladder. never say never, maar het zou me erg verbazen mocht er iemand met een autismespectrumstoornis aan de politieke top staan. Aan gebrekkig sociaal inlevingsvermogen zal het hen echter niet ontbreken.


Ziet u op termijn een medische doorbraak inzake autisme?

Pietje
9 augustus 2007, 16:05
Instabiliteit van de wervelzuil. Mijn nek- en bovenste rugwervels komen telkens opnieuw op de verkeerde plaats te staan. Idem voor mijn onderrug en bekken. Daarnaast zijn er sterke vermoedens naar CVS/fibromyalgie.
Dat alles creeërt nek- en rugpijn, hoofdpijn, uitstraling en zenuwblokkades in mijn armen en benen, spierpijn, en vermoeidheid.
Ik heb al diverse artsen gezien, en ook mijn osteopaat en mijn kinesist snappen niet goed waarom hun behandelingen niet aanslaan. Ze 'kennen' wat ze zien maar het zou al lang over moeten geweest zijn.

Een vriendin van me lijdt al jaren aan CVS/fibromyalgie. Zij werd enigszins geholpen (let wel, niet genezen. Laat ons zeggen dat er een zekere stabilisatie is opgetreden) door Dr. De Meirleir (AZ-VUB Jette). Voor het geval dat je eventueel van nut kon zijn. 8-)

Nynorsk
9 augustus 2007, 17:18
Stel, je krijgt als enige te horen dat binnen 24 uur de wereld gaat vergaan. Hoe zou je laatste 24 uur er uit zien?

Ik zou me 24u lang afvragen of ik nu iedereen moet verwittigen of niet :|

En ik zou me wellicht ook 24u lang afvragen wat ik nu met die 24u denk aan te vangen. :?

Probleem is dat die tijd een beetje kort is om nog grootste dingen te plannen die de mensheid zouden kunnen wijzigen, dus ik denk dat ik het heel braafjes zou houden op een bezoekje brengen aan mama en papa, en het bed induiken met partnerlief met een goe fleske wijn.

En eens gaan racen met een erg snelle wagen. Wou ik altijd al eens doen, maar ik ben een angsthaas :oops:.

'k ga der nog eens over nadenken.

Nynorsk
9 augustus 2007, 17:43
Ziet u op termijn een medische doorbraak inzake autisme?

't is te zien wat je onder 'doorbraak' verstaat. Ik denk dat men heel goeie vorderingen maakt wat betreft de opsporing van de neuro(psycho)logische deficiten die gepaard gaan met autistische kenmerken. Ik zie ons dus op termijn de biologische basis van autisme kennen. Of we autisme kunnen genezen betwijfel ik. Op ellenlange termijn misschien.

Ik denk wel dat de term 'autisme' in de tijd zal verdwijnen, of toch een andere betekenis zal krijgen. Autismespectrumstoornissen zijn ZO divers dat het me zou verbazen dat daar eenzelfde groep neurodeficiten achter zou schuilen.
Naarmate dat onderzoek vordert zal men dan wellicht ook nieuwe namen geven voor problemen op basis van hun biologisch substraat.

Nynorsk
9 augustus 2007, 17:44
Een vriendin van me lijdt al jaren aan CVS/fibromyalgie. Zij werd enigszins geholpen (let wel, niet genezen. Laat ons zeggen dat er een zekere stabilisatie is opgetreden) door Dr. De Meirleir (AZ-VUB Jette). Voor het geval dat je eventueel van nut kon zijn. 8-)

Dank je. Maar da's vér eh.

Dronkoers
9 augustus 2007, 18:33
- ik ben neurotisch, wisselvallig en koppig. ik zou mezelf dus niet meteen beschrijven als iemand met een "no-nonsense attitude en een straight-to-the-point mentaliteit". Heb ik dat beeld gecreeërd of zo? :-o

- Nynorsk = Nieuw-Noors: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nynorsk
Ik was Bokmål (de andere Noorse taal) aan het leren toen ik een nick zocht (ik heb het helaas opgegeven), maar ik vond dat te mannelijk klinken en koos voor nynorsk. Ik ben nogal gefascineerd door de scandinavische landen en talen.

Als ge moest kiezen tussen Denemarken, Noorwegen, Zweden of Finland, wat zou je dan nemen?

1handclapping
9 augustus 2007, 18:36
Dat er in België iets niet goed werkt is een open deur intrappen. We leven in een surrealistisch land, daarover zijn intelligente walen, vlamingen, duitstaligen, letzemburgischtaligen en meertalige brousselaren het met elkaar
zowel roerend als onroerend eens. Feit is dat in diverse andere staten en staatjes er reeds lang bommen heen en weer zouden gevlogen hebben -
maar dat kwamen "anderen" hier reeds zo dikwijls doen dat we elkaar liever doodzeuren (& dan blijkt die "dode " te doen alsof en begint alles van voren af aan).

Het echte wonder is dat er zeer dikwijls een urgent probleem zo daadkrachtig aangepakt wordt en opgelost geraakt dat zelfs Agfatha Christie een "Belgian Sleuth" moest uitvinden om haar romans enigszins geloofwaardig te houden.

Ik hou van het land van mijn vader, maar ergens diep in mijn hard blijf ik een grundlichkeitsteutoon.

baseballpolitieker
9 augustus 2007, 18:56
Het valt wel op dat op Politics.be NB als er een dame op het rooster gelegd mag worden de aandacht van de politiek wegdeemsteert en er plotsklaps vragen over het aantal keren frieten (?) opduiken...Ey niets tegen men frieten hé!:evil:

Btw, vraag ik aan iedereen als ik mee doen en er aan denk.;-)

Ik dacht trouwens dat forummer van de week eerder een gelegenheid was om de personen beter te leren kennen, politieke meningen kennen we zo al een beetje van de discussies...

Kim
9 augustus 2007, 18:59
Btw, vraag ik aan iedereen als ik mee doen en er aan denk.;-)

Ben ik even blij dat je je niet in mijn topic bent komen moeien... ;-)

Nynorsk
9 augustus 2007, 19:48
Als ge moest kiezen tussen Denemarken, Noorwegen, Zweden of Finland, wat zou je dan nemen?

Heu. Finland dan maar. Van 't ene meertalig land naar 't ander. ;-)

filosoof
10 augustus 2007, 01:00
Uiterst sympathieke forumster!!:-D

Pluche
10 augustus 2007, 02:38
Nynorsk stel je voor, je wordt benoemd tot minister van cultuur, op welke posten zal je meer uitgeven en op welke minder?

Pluche
10 augustus 2007, 02:39
En nu een gemakkelijkere zaak voor je vanwege je job, je bent minister van Sociale zaken, op welke posten bespaar/geef je meer uit?

Gun
10 augustus 2007, 02:39
Als je morgen volmacht krijgt om alles te doen wat je wilt. Welke dingen in de maatschappij, het systeem, de politiek zou jij veranderen?

Gun
10 augustus 2007, 02:40
Op een schaal van 1 tot 10 hoe goed spreek je frans? En engels?

Gun
10 augustus 2007, 02:42
Ga je zondag naar de mis?
Ben je gelovig?

Gun
10 augustus 2007, 02:42
Hoe vind je dat de wetgeving rond abortus en euthanasie er uit zou moeten zien?

Gun
10 augustus 2007, 02:43
VRT of VTM?

waarom?

evilbu
10 augustus 2007, 02:45
Ik werk niet meer aan de unief. Goddank.
Wat was er zo erg aan aan de universiteit werken?8O

Nynorsk
10 augustus 2007, 09:20
Nynorsk stel je voor, je wordt benoemd tot minister van cultuur, op welke posten zal je meer uitgeven en op welke minder?

Ik weet amper wat tot het bevoegdheidspakket van een minister van cultuur hoort dus dit wordt een leuke. :-D

Ik denk dat alles staat of valt met gedegen onderzoek naar hoe we het Mattheuseffect kunnen tegengaan. Cultuur dient er voor iedereen te zijn, in al zijn vormen, maar we zien dat de inspanningen die gedaan worden om de 'moeilijke groepen' te bereiken precies niet lonen. Ik zou dus investeren in onderzoek.

Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe de centjes nu verdeeld zijn, dus de kans is groot dat ik totale onzin verkondig, maar ik denk dat ik meer zou uitgeven aan lokaal cultuurbeleid. Buurtfeesten, activiteiten van lokale vzw's, theaterverenigingen,... Vooral buurtfeesten eigenlijk. Er wordt veel te weinig gefeest op straat.

Cultuursubsidie is een heikel thema waarmee ik in het verleden al in conflict ben gevallen met mensen die ik heel graag heb, en ik had mezelf voorgenomen om er maar gewoon over te zwijgen, maar kom.
Ik denk dat het toekennen van een subsidie moet uitgaan van drie vragen:
1. Wordt het project gevraagd door de bevolking?
2. Kan het project zichzelf financieren?
3. Kan het doelpubliek mee investeren in het project? (toegangsgeld ed)

Kate Ryan wordt gevraagd door het volk maar kan mijn inziens zelf wel haar kleed voor het eurovisiesongfestival betalen.
Als een project niét gedragen wordt door de bevolking (cf. het kabaal rond de mosselpot), dan moeten andere projecten die wel gedragen worden misschien voorrang krijgen. Ik denk trouwens dat de mensen die geïnteresseerd zijn in die mosselpot het echt niet gaan laten om te gaan kijken als ze er een paar euro meer voor moeten betalen. Het m�*g gesubsidieerd worden, dat zal vast wel een culturele waarde hebben (die ik niet geheel snap maar dat zou niet mogen meespelen), maar gewoon, een beetje minder. Hetzelfde met musea in het algemeen. Ik vind musea erg belangrijk, daar niet van, maar ik denk dat die evenveel volk trekken als het toegangsgeld duurder is.

Ik kijk trouwens absoluut niet neer op de 'elitaire kunst', maar als ik moet kiezen tussen het subsidiëren van hesp op zuilen of kevers aan een plafond en de bouw van repititiekoten of een studio waar beginnende muziekgroepjes voor een klein bedrag hun eerste cd kunnen opnemen, dan ga ik daar niet lang over nadenken.

Daarnaast zou ik investeren in een vereenvoudiging van de administratie. Voor veel dingen kun je subsidies krijgen maar je bezorgt jezelf een maagzweer als je die wil aanvragen. Dat moét simpeler kunnen.

En Sabam afschaffen :-D.

Nynorsk
10 augustus 2007, 09:21
Uiterst sympathieke forumster!!:-D

Zo dit op mij slaat:

*diepe buiging* en bedankt :oops:

Nynorsk
10 augustus 2007, 09:27
Op een schaal van 1 tot 10 hoe goed spreek je frans? En engels?

Begrijpen:
Frans: 5/10
Engels: 9/10

Spreken:
Frans: 0,5/10
Engels: 7/10

Schrijven:
Frans: 3/10
Engels: 8/10

Laat ons zeggen dat ik met veel gebaren en de woorden 'droit', 'gauche' en 'direction' een franstalige kan uitleggen waar hij heen moet. En ik kan een brood kopen en zeggen dat ik een kamer gereserveerd heb. :oops:

Nynorsk
10 augustus 2007, 09:36
Ga je zondag naar de mis?
Ben je gelovig?

Ik heb een afkeer van openbaringsgodsdiensten.
Ik ga wel naar de kerk bij speciale gelegenheden (je kent ze wel), en er is een pastoor in onze vriendenkring (zo'n oude grijze man) waar ik héél leuke gesprekken mee kan hebben, maar de leute stopt voor mij wanneer het over God en Jezus gaat.

Ik ben zeer gefascineerd door asatru en het onderliggende wereldbeeld, maar dan op een symbolische wijze. Ik zit 's avonds niet in mijn tuin te wachten tot ik Wodan op zijn achtbenig paard door de lucht zie klieven.

Nynorsk
10 augustus 2007, 09:46
VRT of VTM?

waarom?

Ik kijk amper tv.

Ik maak niet echt een onderscheid tussen de twee. Ik kijk naar VRT en VTM om het nieuws te zien (meestal lees ik dat echter online) of om een reportage te bekijken. Ik voel me weinig betrokken bij de vlaamse tv. Zo moet ik soms nadenken of Telefacts nu op vtm is of op vrt.

Ik neem soms eens een film op, dan kan het mij niet schelen of ze die nu op VRT of VTM hebben uitgezonden.

Canvas heeft wel soms leuke series (zoals Messiah).

Mijn kijkgedrag is allesbehalve hoogstaand cultureel: de CSI's, NCIS, Cold Case, Without a trace, O.C., Debbie Travis, All Saints, Supernatural, Medical Investigation,... :-D. Ik pak die op op de digicorder en bekijk die wanneer het me past. Mijn partner is verslaafd aan het kopen van DVDs dus komische series hebben we bijna allemaal op DVD.

Die 'allemaal sam' en 'fata morgana' dingen gaan wel compleet aan mij voorbij.

Nynorsk
10 augustus 2007, 10:04
En nu een gemakkelijkere zaak voor je vanwege je job, je bent minister van Sociale zaken, op welke posten bespaar/geef je meer uit?

Het is makkelijker om te kunnen zwammen over iets dat je niet kent dan om iets zinnigs te moeten vertellen over iets waarvan je iets behoort af te weten :?

Wil je het trouwens eerder over sociale zekerheid hebben of over gezondheidszorg?

Anna List
10 augustus 2007, 10:09
je kan drie dingen compleet veranderen/omgooien in Vlaanderen ... waar ga je voor ?

Nynorsk
10 augustus 2007, 10:30
Hoe vind je dat de wetgeving rond abortus en euthanasie er uit zou moeten zien?

Abortus: zoals die nu is. De alternatieven voor adoptie mogen wel verder uitgebouwd worden (zoals het kind toch houden of het ter adoptie stellen). Het zou een idee kunnen zijn om abortuscentra om te vormen tot centra voor ongewenste zwangerschap, zodat de begeleiding van mensen die ongewenst zwanger zijn gecentraliseerd wordt. De begeleiding naar adoptie toe gebeurt tot nu toe grotendeels in de adoptiecentra, wat een extra stap betekent. Ze centraliseren neemt alvast die drempel weg. De begeleiding van mensen die een kind ter adoptie willen schenken gebeurt ook voornamelijk in de laatste maanden van de zwangerschap. De eerste maanden lijken me echter net zo belangrijk.

Euthanasie: ongeveer zoals die nu is. Uitbreiding naar minderjarigen en naar de groep met de zogenaamde 'aangetaste hersenfuncties'.

Nynorsk
10 augustus 2007, 11:20
Als je morgen volmacht krijgt om alles te doen wat je wilt. Welke dingen in de maatschappij, het systeem, de politiek zou jij veranderen?

da's moeilijk ze.


- vernietiging en verbod op alle wapens waarmee vanop afstand mensen kunnen gedood worden. Bommen, granaten, mijnen, vuurwapens,... Als mensen oorlogje willen voeren moeten ze maar op elkaars gezicht slaan.

- Ik heb de fantasie om alle bezittingen op de wereld in een doos te steken, eens goed te schudden, en die dan netjes en eerlijk te verdelen over alle mensen. Wel eerst dat wapenverbod invoeren dan. In het geval dit plan weinig realistisch zou blijken, lijkt het afromen van de lonen van de topmanagers me een prima plan.

- goedkoper maken van aidsremmers. Farmaceutische bedrijven maken winst genoeg op andere medicatie, aidsremmers kunnen gerust zonder winst vervaardigd worden. Patenten op aidsremmers intrekken.

-...

- een andere fantasie is om de hele politiek en alle regelgevingen eens af te breken en democratisch weer op te bouwen. We leven in een wereld van 'pleisterpolitiek': als een regelgeving niet werkt zoeken we een pleisterke dat we bovenop de wonde leggen. Onze regelgeving en de administratie die daarbij te pas komt is één grote janboel van pleisterkes waar niemand nog aan uit geraakt. Ik zou doodgraag eens opnieuw beginnen. De mensenrechten behouden als basisstructuur en van daaruit alles via verkiezingen, referenda en rationaliteit heropbouwen. Op nationale schaal én op wereldschaal.

Dat is natuurlijk niet realistisch. Ik kan hier honderden dingen opnoemen die ik wil veranderen maar eigenlijk kaderen die allemaal in een pleisterpolitiek. Er zal nooit iets ten gronde veranderen als we het niet radicaal omzwieren. Mijn ideaal is een wereld zonder verdrukking, zonder armoede, zonder geweld, waarin economie er is voor de mensen ipv de mensen voor de economie. Zonder een radicale ommezwaai (noem het gerust een revolutie) zal dat nooit lukken.

Ondertussen blijf ik lekker burgerlijk achter mijn spiksplinternieuwe pc zitten, of course :-D

Nynorsk
10 augustus 2007, 11:21
Wat was er zo erg aan aan de universiteit werken?8O

het omringd worden door psychopaten die zich 'baas' noemen speelt enige rol.

Tavek
10 augustus 2007, 11:25
Ik werk niet meer aan de unief. Goddank.

Was je aan het doctoreren ?

Gun
10 augustus 2007, 11:31
Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe de centjes nu verdeeld zijn, dus de kans is groot dat ik totale onzin verkondig, ...Als je dat maar weet!:twisted:

En Sabam afschaffen :-D.

Nynorsk
10 augustus 2007, 11:39
je kan drie dingen compleet veranderen/omgooien in Vlaanderen ... waar ga je voor ?

Dit is misschien een beetje dezelfde vraag als die van 2004gun?

1. Autonome bevoegdheden voor Vlaanderen zodat er tenminste sprake is van Vlaanderen ;-)

2. Iets doen aan de manier waarop ministers ... euh... 'verkozen' worden. Ten eerste zouden ze echt gekozen moeten worden, niet toegewezen aan een postje. En ze zouden gekozen moeten worden volgens beleidsdomein. Het maakt echt verschil uit of een minister van milieu groen of blauw is, of een minister van sociale zekerheid rood of bruin is. Mensen moeten zelf kunnen kiezen welke kleur ze willen voor elk postje. Het is niet omdat je in het stemhokje blauw aankruist dat je daarom niet liever een groene minister van milieu kunt willen.

3. Hertekenen van de sociale kaart van Vlaanderen in een integrale sociale zorg kaart naar analogie van het integraal jeugdhulpverleningsplan. De versnippering van de sociale zorg tegengaan door de verschillende regelgevingen samen te gieten in één regelgeving binnen één en dezelfde sector. Dat kost massaal veel geld, maar het zou zichzelf terugverdienen dankzij een veel grotere efficiëntie en duidelijkheid.

Nynorsk
10 augustus 2007, 11:39
Was je aan het doctoreren ?

officieel ben ik nog steeds aan het doctoreren, maar ik hou het voor gezien ;-)

Nynorsk
10 augustus 2007, 11:40
Als je dat maar weet!:twisted:

Fan van sabam?

Nynorsk
10 augustus 2007, 11:43
Fan van sabam?

Doet me denken aan hints.

http://www.studiozoe.com/photos/photoblog/skeie.jpg http://www.hln.be/static/FOTO/art/8/16/2/large_294660.jpg

Gun
10 augustus 2007, 11:50
Fan van sabam?Fan niet echt, maar wanneer jij zegt dat het moet opgedoekt worden moet je een alternatief voorzien.

Gun
10 augustus 2007, 11:51
Doet me denken aan hints.

http://www.studiozoe.com/photos/photoblog/skeie.jpg Wie is dit?:oops:

Nynorsk
10 augustus 2007, 12:01
Wie is dit?:oops:

gewoon iemand die aan haar oor trekt.
Als in 'klinkt als'.

Nynorsk
10 augustus 2007, 12:03
Fan niet echt, maar wanneer jij zegt dat het moet opgedoekt worden moet je een alternatief voorzien.

waarom?

Lincoln
10 augustus 2007, 12:06
Ik zou u graag een vraagje willen stellen maar weet niet wat ik u zou vragen ? :-(

Alé, ik zal proberen, wat vind je van het forum en de forum leden ??

Met wie vind je meer sympathie van de leden en wie niet ?

En als laatste, geloof je in een oppermacht maw ben je gelovig, zo ja; in hoeverre ??

Met vriendelijke groetjes. Voila...:lol:

Voodoo Child
10 augustus 2007, 12:18
OT vraagje: Wat wordt er terugbetaald door de ziekenkas van de kosten die mensen hebben voor een psychologisch of psychosomatisch probleem ?

Nynorsk
10 augustus 2007, 12:29
Ik zou u graag een vraagje willen stellen maar weet niet wat ik u zou vragen ? :-(

Alé, ik zal proberen, wat vind je van het forum en de forum leden ??

Ik vind het leuk dat er dergelijke fora zijn en vind dat dit forum uitstekend geleid wordt. De regels die hier gelden vind ik meer dan prima: geen persoonlijke aanvallen en je houden aan de wet (ook al ben ik het met die wet niet geheel eens).

Ik vind het wel jammer dat er soms zo kinderachtig gedaan wordt, maar goed, ik ben daar soms ook schuldig aan.

Aan de andere kant vind ik het ook een kloteforum omdat het me verslaafd heeft gekregen.

Met wie vind je meer sympathie van de leden en wie niet ?

Ik ken die leden natuurlijk niet (allez, sommige wel) dus ik kan enkel afgaan op wat ze schrijven en hoe ze discussiëren. Dat laatste geeft voor mij de doorslag. Ik kan het dan volstrekt oneens zijn met iemand, als er mee kan gediscussieerd worden zonder kinderachtigheden vind ik dat tof.
Ik ga geen namen noemen, omdat een oordeel op basis van de posts op dit forum pertinent onjuist kan zijn. Eigenlijk vind ik het leukst om te discussiëren met mensen van wie je de politieke oriëntering niet kent, omdat je dan minder bevooroordeeld bent.
Sommige forummers lijken me toffe mensen tot zolang ze hun mond houden over politiek, anderen zou ik liever wat meer buiten K&K zien.
Op een paar individuen na zou ik eigenlijk met iedereen graag eens aan tafel zitten en gewoon praten. In mijn dagelijks leven ken ik bitter weinig mensen voor wie ik geen sympathie heb, dus ik denk dat ik de meeste wel gewoon sympathiek zou vinden.


En als laatste, geloof je in een oppermacht maw ben je gelovig, zo ja; in hoeverre ??
zie http://forum.politics.be/showpost.php?p=2843283&postcount=94

Gun
10 augustus 2007, 12:35
waarom?Ik luister bijna dag in dag uit naar muziek, nu de CD-verkoop in elkaar is gestuikt is het wat geminderd maar de grote platenmaatschappijen is nog steeds de entiteit die het meest verdient aan de muziek en ik vind persoonlijk dat de schrijvers van muziek en tekst net diegenen zijn die er het meest zouden moeten aan verdienen, zij zijn tenslotte de creatieve geesten die mij kunnen doen genieten van hun talent.

Gun
10 augustus 2007, 12:36
Trouwens, graag favoriete muziekgenre, favoriete zangers/groepen (Belgisch en internationaal), favoriete radiostation, ...

Nynorsk
10 augustus 2007, 12:57
OT vraagje: Wat wordt er terugbetaald door de ziekenkas van de kosten die mensen hebben voor een psychologisch of psychosomatisch probleem ?

Dat is een serieus complexe materie. Er zijn verschillende subsidiëringskanalen voor de geestelijke gezondheidszorg. Ik ken niet al die kanalen, en verschillende diensten worden betaald vanuit meerdere kanalen.

Vanuit het standpunt van de cliënt:

- psychiatrie en andere medische behandelingen (bijv. huisarts) worden terugbetaald
- in centra voor geestelijke gezondheidszorg, revalidatiecentra, consultatiebureaus, caw's,... kun je terecht voor betaalbare tot gratis hulp. Deze worden gesubsidieerd van uit de overheid (vlaamse overheid, provinciale overheid,...)
- er zijn ook privécentra waar je 'de volle pot' moet betalen.
- verschillende mutualiteiten betalen een aantal consultaties door psychologen en/of psychotherapeuten terug. Daarvoor moet je kijken per mutualiteit. Ik vond hier een overzicht maar ik weet niet of het up te date is: http://users.myonline.be/allemeesch/KlinPsy/Terugbetaling.htm#andere . - de terugbetaling van consultaties bij een psycholoog of psychotherapeut is dus beperkt tot onbestaand, en meestal moet je nog aan allerlei wacko voorwaarden voldoen voor je er recht op hebt. Het wetsvoorstel voor terugbetaling van consultaties bij klinisch psychologen ligt al een eeuwigheid op tafel, maar communautair gehakketak zorgt ervoor dat het niet vooruit gaat. Als je naar een privé-therapeut gaat, krijg je dus niks terugbetaald (behalve dan wat je mutualiteit je wil terugbetalen, maar dat is dus beperkt). De terugbetaling van psychotherapeuten zal nog langer op zich laten wachten, omdat de titel van psychotherapeut nog niet erkend is. De titel van psycholoog is dat wel.

In de privépraktijk komt dat neer op een kost van 30 tot 40 euro / sessie, iets wat weinig mensen eens per week uit hun mouw kunnen schudden. In de gesubsidieerde centra wordt dat 0 tot 5 euro / sessie, afhankelijk van de setting en het inkomen. In de centra mag je je echter aan wachtlijsten tot een jaar of meer verwachten. Er zijn centra waar wachtlijsten tot 2 jaar zijn. Je kunt dan kiezen: 2 jaar wachten of jezelf ruïneren in de privé. :?

Nynorsk
10 augustus 2007, 13:11
Ik luister bijna dag in dag uit naar muziek, nu de CD-verkoop in elkaar is gestuikt is het wat geminderd maar de grote platenmaatschappijen is nog steeds de entiteit die het meest verdient aan de muziek en ik vind persoonlijk dat de schrijvers van muziek en tekst net diegenen zijn die er het meest zouden moeten aan verdienen, zij zijn tenslotte de creatieve geesten die mij kunnen doen genieten van hun talent.

Ik denk niet dat Sabam daartoe bijdraagt.
Maar ik ga eens mijn gras afrijden als 't nie geeft.

Gun
10 augustus 2007, 13:14
8OIk denk niet dat Sabam daartoe bijdraagt.8O

Nynorsk
10 augustus 2007, 13:23
Trouwens, graag favoriete muziekgenre, favoriete zangers/groepen (Belgisch en internationaal), favoriete radiostation, ...

allez, deze nog:

Genres: zowat alles, behalve schlagertoestanden. Ook klassiek en jazz boeien me niet zoveel, maar dat is eerder een kwestie van 'onbekend is onbemind'.
Ik luister het meest naar rock, metal, gothic en industrial toestanden, oldies, en wat country. Ik luister ook naar RnB en populaire toestanden, maar zie dat eerder als entertainment, niet als dingen die ik geniaal of prachtig vind.

Zangers/groepen: Nick Cave, Neil Young, Einstürzende Neubauten, Goethes Erben, Johnny Cash, Korpiklaani, Finntroll, Roy Orbison,...

Favoriet album: Rage Against the machine / Rage Against the machine

Favoriete song: Something's gotten hold of my heart in al zijn diverse versies, met voorkeur voor die van Nick Cave. Little green bag (george baker selection) is een nummer dat mijn humeur steeds weer van down naar up kan brengen.

Radiozenders: stubru, maar ik ben niet ongelooflijk fan. ik luister vooral naar cd's.

Nynorsk
10 augustus 2007, 13:23
8O8O


:-D

mijn gras wacht. ik kom terug.

Voodoo Child
10 augustus 2007, 13:38
Dat is een serieus complexe materie. Er zijn verschillende subsidiëringskanalen voor de geestelijke gezondheidszorg. Ik ken niet al die kanalen, en verschillende diensten worden betaald vanuit meerdere kanalen.

Vanuit het standpunt van de cliënt:

- psychiatrie en andere medische behandelingen (bijv. huisarts) worden terugbetaald
- in centra voor geestelijke gezondheidszorg, revalidatiecentra, consultatiebureaus, caw's,... kun je terecht voor betaalbare tot gratis hulp. Deze worden gesubsidieerd van uit de overheid (vlaamse overheid, provinciale overheid,...)
- er zijn ook privécentra waar je 'de volle pot' moet betalen.
- verschillende mutualiteiten betalen een aantal consultaties door psychologen en/of psychotherapeuten terug. Daarvoor moet je kijken per mutualiteit. Ik vond hier een overzicht maar ik weet niet of het up te date is: http://users.myonline.be/allemeesch/KlinPsy/Terugbetaling.htm#andere . - de terugbetaling van consultaties bij een psycholoog of psychotherapeut is dus beperkt tot onbestaand, en meestal moet je nog aan allerlei wacko voorwaarden voldoen voor je er recht op hebt. Het wetsvoorstel voor terugbetaling van consultaties bij klinisch psychologen ligt al een eeuwigheid op tafel, maar communautair gehakketak zorgt ervoor dat het niet vooruit gaat. Als je naar een privé-therapeut gaat, krijg je dus niks terugbetaald (behalve dan wat je mutualiteit je wil terugbetalen, maar dat is dus beperkt). De terugbetaling van psychotherapeuten zal nog langer op zich laten wachten, omdat de titel van psychotherapeut nog niet erkend is. De titel van psycholoog is dat wel.

In de privépraktijk komt dat neer op een kost van 30 tot 40 euro / sessie, iets wat weinig mensen eens per week uit hun mouw kunnen schudden. In de gesubsidieerde centra wordt dat 0 tot 5 euro / sessie, afhankelijk van de setting en het inkomen. In de centra mag je je echter aan wachtlijsten tot een jaar of meer verwachten. Er zijn centra waar wachtlijsten tot 2 jaar zijn. Je kunt dan kiezen: 2 jaar wachten of jezelf ruïneren in de privé. :?
Ik zal mij nog gelukkig prijzen met 25€/sessie :|
Schandalig eigenlijk dat dit zo slecht in elkaar steekt :(

Diplomatius
10 augustus 2007, 16:32
:-D

mijn gras wacht. ik kom terug.


Is uw gras intussen al afgereden ? ;-)

Nynorsk
10 augustus 2007, 16:33
Is uw gras intussen al afgereden ? ;-)

ik moet er nog steeds aan beginnen :oops::oops:

'k ga da nu doen zie. tot binnen anderhalf uur of zo.

parcifal
10 augustus 2007, 16:34
Nynorsk,

Zou jij zelf graag kinderen op deze wereld zetten of adopteren en waarom wel of waarom niet?

Simpele vraag, moeilijk antwoord. ;-)

Kortaf
10 augustus 2007, 18:43
1. Autonome bevoegdheden voor Vlaanderen zodat er tenminste sprake is van Vlaanderen ;-)

Ik val hier van de ene verbazing in de andere...

Jij bent dus voorstander van een Vlaamse staat? Voel je wat voor www.v-sb.be (http://www.v-sb.be)?

Gun
10 augustus 2007, 18:53
Ik denk dat Nynorsk een heel groot gazon heeft ...

Cynicus
10 augustus 2007, 20:17
Hoe staat u tegenover de legalisatie van een zelfbevrijdingspil (http://forum.politics.be/showthread.php?t=42060) zodat mensen die het leven, om welke reden dan ook, niet meer zien zitten, de mogelijkheid krijgen zichzelf te verlossen uit hun ellendig leven ?

Nynorsk
11 augustus 2007, 00:27
Ik val hier van de ene verbazing in de andere...

Jij bent dus voorstander van een Vlaamse staat? Voel je wat voor www.v-sb.be (http://www.v-sb.be)?

Daar voel ik zeker wat voor.
Maar ik weet niet of ik wel links genoeg ben voor v-sb.

Nynorsk
11 augustus 2007, 00:28
Ik denk dat Nynorsk een heel groot gazon heeft ...

ik beklaag het me iedere keer als ik het af moet rijden. En het is helaas ook meer klaver en kattestaart dan gras :-(

Nynorsk
11 augustus 2007, 00:32
Hoe staat u tegenover de legalisatie van een zelfbevrijdingspil (http://forum.politics.be/showthread.php?t=42060) zodat mensen die het leven, om welke reden dan ook, niet meer zien zitten, de mogelijkheid krijgen zichzelf te verlossen uit hun ellendig leven ?

tegen.

Nynorsk
11 augustus 2007, 00:48
Nynorsk,

Zou jij zelf graag kinderen op deze wereld zetten of adopteren en waarom wel of waarom niet?

Simpele vraag, moeilijk antwoord. ;-)

Ik zou in ieder geval graag kinderen opvoeden. Dus: ik wil kinderen.
Ik denk wel vaak dat ik kinderloos zal blijven. Ik weet niet of het zo'n goed idee is om kinderen te krijgen als ik vaak 'plat' (al dan niet letterlijk) lig met pijn.

Zelf kinderen krijgen
waarom wel: het is minder omslachtig dan er één te adopteren, je hoeft je niet af te vragen of je wel in aanmerking gaat komen, ze hoeven zich geen vragen te stellen wie hun ouders zijn, en de emotionele band met iets dat uit je buik komt lijkt me erg uniek. Ik ben enig kind en ik weet dat mijn ouders graag hun 'eigen' kleinkindjes zouden hebben.
waarom niet: er zijn al kinderen genoeg op de wereld, hoe meer je er zelf een krijgt, hoe meer kinderen ouderloos blijven, en voor mij het belangrijkste argument: ik weet niet of mijn fysieke toestand dat toelaat. Ik ben bang dat die zwangerschap me dieper in de chronische pijn zal duwen.

Adopteren
waarom wel: ik hoef niet door die zwangerschap en ik geef kinderen een thuis die ze anders niet hebben. Dat zijn twee argumenten die voor mij zwaar wegen.
waarom niet: administratieve mallemolen, stress, mogelijkerwijs complexe vragen als ze wat ouder worden, en mijn ouders zijn er niet zo voor gewonnen.


Je treft me terwijl ik eigenlijk een beetje in een crisis zit. Ik ben 27, dus ik heb geen j�*�*ren meer om erover na te denken. Momenteel wint adoptie, maar ik heb ook nog een partner die daar een beetje anders over denkt. Aangezien ik nu al maanden sukkel met die vraag kan ik je geen antwoord geven.

Wél op de planning staat pleegouderschap, sowieso. Van zodra het huis overal electriciteit en muren enzo heeft, wil ik daarmee starten. Voor mij zou dat voldoende zijn, maar zoals gezegd, we zijn met twee...

Nynorsk
11 augustus 2007, 00:58
Ik zal mij nog gelukkig prijzen met 25€/sessie :|
Schandalig eigenlijk dat dit zo slecht in elkaar steekt :(

Dat is inderdaad "goedkoop".

Ik wil graag een praktijk starten voor kinderen met ontwikkelingsproblemen, maar ik heb eerlijk gezegd geen zin om enkel cliënteel te hebben dat 40 euro per week kan uitgeven :?:oops:

Nynorsk
11 augustus 2007, 01:30
Ik heb hier ergens nog zo'n vervelende SABAM vraag.

Er is vanalles mis met SABAM. De verdeelsleutel wordt gebaseerd op de playlists van radio en tv. Beland je niet in de media, dan heb je pech. Stel, je organiseert een metalfuif. SABAM zul je betalen, maar aangezien metalbandjes niet echt veel aandacht krijgen in de 'reguliere' media, gaan die metalbandjes kunnen fluiten naar hun geld. Voor Clouseau en Laura Lynn betekent het echter kassakassa, ook al werden ze niet gedraaid die avond. Zowat �*lle 'kleinere' groepen (ook al zijn ze groot op hun gebied en worden ze best veel gedraaid in bijv. jeugdhuizen) betalen veel meer lidgeld dan ze ooit zullen zien.
Een groot deel van het geld belandt ook in de zakken van SABAM zelf (en dan nog slagen ze erin om met hun inkomsten zowat de meest onhandige website ooit te maken).
Het geld komt dus niet bij diegene bij wie het zou moeten komen.

Daarnaast ruïneert SABAM zowat het verenigingsleven. Toen ik nog in de beheerraad van ons jeugdhuis zat, heb ik genoeg ideeën terug zien opgeborgen worden omdat ze, indien ze niet succesvol waren, problemen gingen opleveren met het betalen van SABAM. Ik begrijp het idee van auteursrechten, maar artiesten zijn er niks mee als hun muziek niet gedraaid kan worden.

SABAM houdt een systeem in stand waarin de grote namen het geld opstrijken en de kleinere namen hun geld aan de grote namen geven.
Noem het gerust een piramidespel.

Het idee alleen al dat je bij SABAM ook betaald voor artiesten die niet eens zijn aangesloten is gewoon aaaargh. Als ik een nummer draai van artiest A, moet een deel van dat geld naar artiest A gaan, en niet artiest B, anders wil ik het gewoon niet betalen.

Als ik thuis naar stubru luister, moet ik geen sabam betalen (tenzij ik iemand uitnodig die geen familie is), maar mijn cafébaas mag wel sabam betalen als hij diezelfde stubru aanzet in zijn café. Logica?

En waarom moeten die tarieven gebaseerd zijn op je inkomsten? Wegen auteursrechten opeens meer door als ik een euro meer inkom vraag? Waar is de logica daar?

Ik kan nog uren doorgaan over wat er mis is met sabam, maar ik ga daar hoofdpijn van krijgen.

Jaani_Dushman
11 augustus 2007, 02:06
Ik zou in ieder geval graag kinderen opvoeden. Dus: ik wil kinderen.
Ik denk wel vaak dat ik kinderloos zal blijven. Ik weet niet of het zo'n goed idee is om kinderen te krijgen als ik vaak 'plat' (al dan niet letterlijk) lig met pijn.Ik zou zeggen: ik zal draagmoeder voor jou spelen. Maar ik denk dat ik enkele fysische beperkingen zie.

Nynorsk
11 augustus 2007, 02:08
da's niks. ik kan gerust wat hulp bij den afwas gebruiken ;-)

Jaani_Dushman
11 augustus 2007, 02:24
da's niks. ik kan gerust wat hulp bij den afwas gebruikenWerkt dat warm water niet pijnstillend?

evilbu
11 augustus 2007, 02:25
Nynorsk, velen op dit forum hebben een extreme visie op het conflict in palestina? Heb jij dat ook?

born2bewild
11 augustus 2007, 03:41
Een beetje zoals in de geneeskunde dus: je kunt maar hopen dat artsen datgene uitvoeren dat bewezen is het meest effectief te zijn.


Denk je niet dat de lange procedurele weg om geneesmiddelen goedgekeurd te krijgen door papershufflers, vele mensen de mogelijkheid ontneemt op genezing?
Als iemand die ongeneeslijk ziek is, bereid is om een geneesmiddel te nemen dat nog niet alle phases van goedkeuring doorlopen heeft, wie heeft dan het recht om hem/haar dat te ontzeggen. Als die mens niets te verliezen heeft, en, zeg nog 6 maand of zo te gaan heeft. (En zelfs indien dit niet zo is, maar dit terzijde...first things first). Zou de wetenschap ook niet sneller vooruitgang boeken op die manier?

born2bewild
11 augustus 2007, 05:33
Ook? Ben jij ook psychodiagnosticus?

Ik werk als psychodiagnosticus in een centrum dat onder andere diagnostiek bij volwassenen met een vermoeden van autisme uitvoert. Tot nu toe vind ik die job zeer boeiend, het was van alle jobs waarvoor ik gesolliciteerd heb tijdens mijn werkzoekende periode diegene die op nummer 1 stond. Die diagnose is erg complex, het is soms bijna een 'speurtocht' (ouders gaan bevragen die ondertussen al bejaard zijn, leerkrachten van 15 jaar geleden gaan opsnorren,...) en voor mij een erg grote uitdaging.
Ik wil die job dan ook héél graag blijven doen. Het voordeel van een parttime job is ook dat het me toelaat om daarnaast zelf een praktijk op te starten waarin ik ook een stuk behandeling kan opnemen. Want de job als psychodiagnosticus stopt natuurlijk bij de diagnose, en ik denk dat ik in dit leven ook graag terug wat behandeling zou opnemen.

hoe komt men bij een volwassen mens tot het vermoeden van autisme? Is dat iets wat er vroeger niet was, en er geleidelijk gekomen is? Indien niet: heeft die diagnose voor de persoon in questie hoedanook zin, als hij/zij er al een volwassen leven heeft opzitten? Of is het voornamelijk voor de omgeving? En is het een questie van een "weet" of kan er op een gepaste manier op gereageerd worden door de persoon zelf of de omgeving?

Cynicus
11 augustus 2007, 06:34
Hoe staat u tegenover een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem (http://forum.politics.be/showpost.php?p=2156880&postcount=813) als dam tegen sociale uitsluiting ?


Ter informatie :
Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem (http://forum.politics.be/showpost.php?p=2156880&postcount=813) is een noodsysteem dat aan werkbekwamen zonder werk (evenals aan werkenden die hun inkomen uit (deeltijdse) arbeid wat willen aanvullen) inkomenszekerheid garandeert in ruil voor het verrichten van gemeenschapsdiensten. Onder gemeenschapsdiensten moeten zéér eenvoudige werkzaamheden van algemeen maatschappelijk nut worden verstaan. Het moeten diensten betreffen die op de vrije markt niet worden aangeboden, of die op de vrije markt in ieder geval niet op een rendabele wijze kunnen worden geproduceerd.

Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem (http://forum.politics.be/showpost.php?p=2156880&postcount=813) zou in de plaats komen van de huidige werkloosheidsuitkeringen (evenals van al de andere passieve uitkeringen aan werkbekwamen zonder werk, zoals bv. het OCMW-leefloon). Gemeenschapsdienstpresteerders zouden dan enkel nog recht hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen in verhouding tot het aantal uren effectief gepresteerde gemeenschapsdienst en zouden zoveel uren gemeenschapsdienst mogen verrichten als ze zelf willen (of kunnen).

Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem (http://forum.politics.be/showpost.php?p=2156880&postcount=813) zou de huidige werkbekwame uitkeringstrekkers de kans geven zichzelf te bevrijden uit de armoede en hen tegelijkertijd aanmoedigen (voorlopig) desnoods een onaantrekkelijke job te aanvaarden op de vrije arbeidsmarkt met een uurloon dat hoger ligt dan het gemeenschapsdienstuurinkomen. Het zou de bedoeling zijn dat gemeenschapsdienstpresteerders zo kort mogelijk gebruik maken van een dergelijk noodsysteem.

Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem (http://forum.politics.be/showpost.php?p=2156880&postcount=813) kan worden gezien als een uitermate sociaal correctiemechanisme op de vrije arbeidsmarkt, dat er voor zorgt dat de lonen op de vrije arbeidsmarkt niet onder een absoluut minimum kunnen dalen. Conform de vrijemarktlogica is het wel essentieel dat in een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem (http://forum.politics.be/showpost.php?p=2156880&postcount=813) de gemeenschapsdienstuurvergoeding lager zou liggen dan het uurloon voor ongeschoolde arbeid op de vrije arbeidsmarkt. Een gemeenschapsdienstvergoeding van 5 euro per uur lijkt mij wat dat betreft een redelijk bedrag.


Enkele voorbeelden van mogelijke gemeenschapsdienst :
- straatvegergemeenschapsdienst;
- afvalsorteringsgemeenschapsdienst;
- (hulp)kinderopvanggemeenschapsdienst (http://forum.politics.be/showpost.php?p=1582320&postcount=1658);
- hulpcontrolegemeenschapsdienst (http://forum.politics.be/showthread.php?t=25073);
- huishoudhulpgemeenschapsdienst (http://forum.politics.be/showthread.php?t=25936);
- verkeersregelingsgemeenschapsdienst;
- hulpbejaardenhelpersgemeenschapsdienst;
- boerenknechtengemeenschapsdienst (http://forum.politics.be/showthread.php?p=2803272#post2803272);
- fietsenstallingsbewakingsgemeenschapsdienst;
- spierkrachtenergieproductiegemeenschapsdienst (http://forum.politics.be/showthread.php?t=26758);
- onkruidverdeldingsgemeenschapsdienst;
- zwerfvuilopruimingsgemeenschapsdienst;
- strijkgemeenschapsdienst.
Wellicht zijn er nog vele andere gemeenschapsdienstmogelijkheden.

Kortaf
11 augustus 2007, 06:53
Daar voel ik zeker wat voor.
Maar ik weet niet of ik wel links genoeg ben voor v-sb.

Ik ben in elk geval aangenaam verrast. Ook gezien je leeftijd, ik ken niet zoveel autonomiegezinde twintigers.
Maat hoe komt het dan dat je niet opduikt in communautaire draden?

Nynorsk
11 augustus 2007, 10:36
Werkt dat warm water niet pijnstillend?

Moest ik geheel in de afwasbak gaan zitten wel, ja :-D
Maar daarvoor verkies ik een douche/ligbad ;-)

Nynorsk
11 augustus 2007, 10:47
Nynorsk, velen op dit forum hebben een extreme visie op het conflict in palestina? Heb jij dat ook?

Een extreem pessimistische misschien.

Ik heb niet de neiging partij te kiezen. Beide partijen lijken me enorm zware fouten te maken. Ik denk niet dat er gauw een uitweg gevonden kan worden, en ik kan niet direct zeggen wat volgens mij de problemen zou oplossen.
Ik vind het vooral erg spijtig voor de bevolking, langs beide kanten.

Ik word wel vaker kwader van het overheidsgeweld van Israel dan van het burgergeweld van de Palestijnen.

Nynorsk
11 augustus 2007, 11:55
Denk je niet dat de lange procedurele weg om geneesmiddelen goedgekeurd te krijgen door papershufflers, vele mensen de mogelijkheid ontneemt op genezing?
Als iemand die ongeneeslijk ziek is, bereid is om een geneesmiddel te nemen dat nog niet alle phases van goedkeuring doorlopen heeft, wie heeft dan het recht om hem/haar dat te ontzeggen. Als die mens niets te verliezen heeft, en, zeg nog 6 maand of zo te gaan heeft. (En zelfs indien dit niet zo is, maar dit terzijde...first things first). Zou de wetenschap ook niet sneller vooruitgang boeken op die manier?

Er wordt onderzoek verricht op patiënten, dus het is niet alsof dit niet al gebeurt. Het onderzoek kampt zelfs met problemen om voldoende vrijwilligers te vinden.

Er lijkt me dan ook weinig probleem te zijn tot zolang geoordeeld kan worden dat de patiënt helder en rationeel over zijn keuze kan reflecteren en duidelijke informatie over de mogelijke gevolgen van de behandeling krijgt (en dat die gevolgen onoverzienbaar zijn. Zo zou er bijv. genezing kunnen komen, maar wel met een andere handicap als 'neveneffect').
Ik vind wel dat iedere arts een dergelijke erg risicovolle behandeling moet kunnen weigeren. Artsen kunnen dan wel verplicht zijn tot het geven van hulp, ze hebben ook nog een keuzevrijheid wat betreft de aard van de behandeling. Men kan als patiënt alles vragen, maar men hoeft als arts niet alles te geven. Als ik nu de spoed binnen wandel met een overdachte en heldere vraag naar een frontale lobotomie, dan is het iedere arts zijn recht om die behandeling te weigeren.
Als het geneesmiddel in ongecontroleerde situaties wordt gebruikt (bijv. in combinatie met andere behandelingen) is de wetenschappelijke winst wel enorm beperkt, dus daar moet je het niet voor doen.

Nynorsk
11 augustus 2007, 12:44
hoe komt men bij een volwassen mens tot het vermoeden van autisme?

niet zelden is dat naar aanleiding van een familielid of kennis die die diagnose gekregen heeft. Het meest voorkomende daarbij is dat een kind zijn diagnose krijgt en de 'frank' begint de vallen bij de papa of de mama.
De groeiende bekendheid van de diagnose autisme doet er ook veel aan.


Is dat iets wat er vroeger niet was, en er geleidelijk gekomen is?

Autisme is er steeds geweest tijdens de kindertijd.
Vroeger was die diagnose gewoon niet gekend. Of men dacht bij autisme enkel aan Rain Man achtige toestanden en kinderen die in een hoekje van de kamer zitten wiegen. De meeste volwassenen die pas op late leeftijd gediagnosticeerd worden met autisme, kregen een 'andere naam' als kind: moeilijk, stout, gedragsgestoord, of excentriek, raar, bizar, of extreem verlegen, asociaal,... Vaak zijn er wel contacten geweest met de hulpverlening, maar de onbekendheid van de diagnose bij hulpverleners zorgt ervoor dat ze niet correct gediagnosticeerd werden.

Indien niet: heeft die diagnose voor de persoon in questie hoedanook zin, als hij/zij er al een volwassen leven heeft opzitten? Of is het voornamelijk voor de omgeving? En is het een questie van een "weet" of kan er op een gepaste manier op gereageerd worden door de persoon zelf of de omgeving?
Volwassenen met autisme hebben vaak een hele resem comorbide problemen: angst, depressie, relatieproblemen, problemen op het werk, problemen met zelfstandigheid,...
De diagnose kan op verschillende manieren nuttig blijken
- ten eerste weten mensen graag wat ze hebben. het krijgen van een diagnose kan betekenen dat ze rust vinden en hun klachten beter kunnen plaatsen. Individuele therapie kan vaardigheden inoefenen die het leven wat vergemakkelijken.
- vaak zijn er zware relatie- en gezinsproblemen. Conflicten met de partner, de kinderen,... Het gedrag van de partner kan een nieuwe plaats krijgen, en er kunnen andere (betere) manieren gevonden worden om met het autisme om te gaan. Je kunt tegen een dove blijven schreeuwen dat hij moet leren luisteren, maar beter is het om gebarentaal aan te leren.
Ook voor de omgeving betekent de diagnose vaak het krijgen van meer rust.
- problemen op het werk. Er zijn heel wat mensen met autisme die gewoon gaan werken. Een diagnose kan bijv. leiden tot het toekennen van een CAO 26, waardoor zij op een aangepaste manier kunnen blijven werken, zonder rendementsverlies voor de werkgever. Voor anderen is het niet mogelijk om te werken in het reguliere circuit. Met hun diagnose kunnen ze een ticket krijgen richting sociale economie.
- problemen met wonen en vrijetijdsbesteding. Niet alle mensen met autisme slagen erin zelfstandig te wonen of een min of meer normaal gezinsleven te hebben. Sommigen wonen bijv. bij de ouders, al dan niet in een onhoudbare situatie (en ouders sterven ook een keer), anderen hebben bijv. een plaats in begeleid of beschut wonen maar in een 'verkeerde' groep. Er worden steeds meer projecten opgestart voor begeleid / beschut wonen voor mensen met autisme, maar je moet natuurlijk wel een diagnose hebben voor je daar terecht kunt.

Nynorsk
11 augustus 2007, 13:22
Ik ben in elk geval aangenaam verrast. Ook gezien je leeftijd, ik ken niet zoveel autonomiegezinde twintigers.
Maat hoe komt het dan dat je niet opduikt in communautaire draden?

zie ook http://forum.politics.be/showpost.php?p=2840390&postcount=17

Ik voel eigenlijk ook zo niet de nood om daar te posten. Ik post in de topics die in interessant vind of waar ik per sé mijn mening eens wil zeggen, en blijkbaar is dat minder in de communautaire draden. Het is niet alsof ik ze actief mijd of zo. Ik zoek via 'nieuwe berichten' waar ik alles door elkaar krijg, dus die communautaire topics staan daar tussen.

Ik vind de zoveelste BHV-draad niet echt informatief meer. Het ding moet gewoon gesplitst worden, wat valt daar nu over te discussiëren?

Ik denk trouwens dat dat subforum op nummer 1 staat wat betreft 'discussies die uiteindelijk over niks gaan'.

Stratcat
11 augustus 2007, 17:08
Nynorsk beschrijft haarzelf als volgt:
Ik voel me het verst verwijderd van libertariërs en consoorten.

Vind je het vreemd dat ik dit vreemd vind?

Ja, ik weet het, wat is dat nu voor een vraag?

Stratcat
11 augustus 2007, 17:09
Ik vind de zoveelste BHV-draad niet echt informatief meer. Het ding moet gewoon gesplitst worden, wat valt daar nu over te discussiëren?

Waarom moet het ding volgens jou gewoon gesplitst worden?

Jazeker
11 augustus 2007, 18:27
Ik voel eigenlijk ook zo niet de nood om daar te posten. Ik post in de topics die in interessant vind of waar ik per sé mijn mening eens wil zeggen, en blijkbaar is dat minder in de communautaire draden. <knip>

Ik vind de zoveelste BHV-draad niet echt informatief meer. Het ding moet gewoon gesplitst worden, wat valt daar nu over te discussiëren?

Ik denk trouwens dat dat subforum op nummer 1 staat wat betreft 'discussies die uiteindelijk over niks gaan'.

Kan je dat "over niks gaan" even toelichten? Ik heb de indruk dat ik hetzelfde gevoel heb maar ik wil dat even aftoetsen aan wat jij hiermee bedoelt.

Nynorsk
11 augustus 2007, 18:51
Vind je het vreemd dat ik dit vreemd vind?

Ja, ik weet het, wat is dat nu voor een vraag?

Waarom vind je het vreemd?

Nynorsk
11 augustus 2007, 18:52
Waarom moet het ding volgens jou gewoon gesplitst worden?


eerbiediging van het gelijkheidsbeginsel?

Stratcat
11 augustus 2007, 18:56
Waarom vind je het vreemd?

Jij lijkt me geen persoon die veel bureaucratie kan verdragen.

Stratcat
11 augustus 2007, 18:58
eerbiediging van het gelijkheidsbeginsel?

Door de provinciale kieskringen af te schaffen of Brussel uit te breiden kun je dat probleem ook oplossen.

Nynorsk
11 augustus 2007, 19:01
Kan je dat "over niks gaan" even toelichten? Ik heb de indruk dat ik hetzelfde gevoel heb maar ik wil dat even aftoetsen aan wat jij hiermee bedoelt.

Goh. Sommige topics slaan amper op iets. Een topic over het problematisch karakter van tweetalige liften, bijvoorbeeld. Ik heb geen zin om me bezig te houden met dergelijke futiliteiten. Dat is communautair om communautair te doen. En zo zijn er nog genoeg topics.

En ieder topic gaat uiteindelijk iedere keer over hetzelfde. Het boeit me niet.

Let gewoon eens op de lengte van de posts in dat subforum: ze zijn opvallend korter dan in veel andere subfora. Zwam, zwam, zwam.

Jaani_Dushman
11 augustus 2007, 19:01
Door de provinciale kieskringen af te schaffen of Brussel uit te breiden kun je dat probleem ook oplossen.Ik wil nu niet in naam van Nynorsk antwoorden, maar is dat niet met een kanon schieten op een mug?

Stratcat
11 augustus 2007, 19:03
Ik wil nu niet in naam van Nynorsk antwoorden, maar is dat niet met een kanon schieten op een mug?

Ik kan een these ontwikkelen waarin de splitsing van BHV dat is.

Stratcat
11 augustus 2007, 19:04
De provinciale kieskringen zijn een creatie van Paars I. Misschien moeten we dat electorale kanon eens herbekijken, in combinatie met een nationale kieskring voor de senaat?

Nynorsk
11 augustus 2007, 19:06
Door de provinciale kieskringen af te schaffen of Brussel uit te breiden kun je dat probleem ook oplossen.

Natuurlijk. En we kunnen België geheel tweetalig maken en de splitsing van de partijen ongedaan maken. Alles kan.
Feit is dat er beslist is geweest dat het ding moet gesplitst worden. Alle verdere zever lijkt me dan overbodig. Gewoon doen.

Nynorsk
11 augustus 2007, 19:07
Ik wil nu niet in naam van Nynorsk antwoorden, maar is dat niet met een kanon schieten op een mug?

dank je :-D

Nynorsk
11 augustus 2007, 19:08
ik ga echt huilen als mijn forumsessie een communautaire discussie wordt.

Stratcat
11 augustus 2007, 19:12
Natuurlijk. En we kunnen België geheel tweetalig maken en de splitsing van de partijen ongedaan maken. Alles kan.
Feit is dat er beslist is geweest dat het ding moet gesplitst worden. Alle verdere zever lijkt me dan overbodig. Gewoon doen.

Ik wil er ook geen communautaire discussie van maken (alhoewel, ik zou je wel graag eens aan het huilen brengen), maar er is niet 'beslist geweest dat het ding moet gesplitst worden'.

Soit, laat het.

Pluche
11 augustus 2007, 19:14
Nynorsk, welke sport zie je het liefst op TV?

Nynorsk
11 augustus 2007, 19:14
Jij lijkt me geen persoon die veel bureaucratie kan verdragen.

het is niet omdat ik denk dat de huidige situatie massaal versimpeld kan worden dat ik daarom een stap dichter bij het libertarisme sta.

Van alle bevolkingsgroepen waarmee ik in debat kan gaan merk ik dat ik de minste sympathie kan opbrengen voor libertariërs. In een aantal gevallen gaat het tot een sterke afkeer voor hun ideeën.

Ik zou gerust getrouwd kunnen zijn met een Belanger, maar niet met een libertariër.
Bemerk ook de emotionele aanduiding 'ik voel me' in mijn zelfbeschrijving. Het gaat dus om emotie, om sympathie, niet om rationele aspecten �* la bureaucratie.

Nynorsk
11 augustus 2007, 19:17
Nynorsk, welke sport zie je het liefst op TV?

snooker (waar ik nu met 1 oog naar zit te kijken).

Voetbal en tennis zeggen me niet veel. Wielrennen kan er nog door, maar ik zit meer te kijken naar de beelden van de omgeving dan naar de wielrenners. Meestal weet ik niet eens hoe de koers in elkaar zit en wie er voorop rijdt.

Tafeltennis vind ik ook leuk, maar dat is omdat ik het zelf 9 jaar heb gedaan. Helaas zenden ze niet veel tafeltennis uit.

Stratcat
11 augustus 2007, 19:23
het is niet omdat ik denk dat de huidige situatie massaal versimpeld kan worden dat ik daarom een stap dichter bij het libertarisme sta.

Van alle bevolkingsgroepen waarmee ik in debat kan gaan merk ik dat ik de minste sympathie kan opbrengen voor libertariërs. In een aantal gevallen gaat het tot een sterke afkeer voor hun ideeën.

Ik zou gerust getrouwd kunnen zijn met een Belanger, maar niet met een libertariër.
Bemerk ook de emotionele aanduiding 'ik voel me' in mijn zelfbeschrijving. Het gaat dus om emotie, om sympathie, niet om rationele aspecten �* la bureaucratie.

8O

Rationele aspecten �* la bureaucratie.

8O8O

Ik zou gerust getrouwd kunnen zijn met een Belanger, maar niet met een libertariër.

Nynorsk
11 augustus 2007, 19:28
8O

Rationele aspecten �* la bureaucratie.

8O8O

Ik zou gerust getrouwd kunnen zijn met een Belanger, maar niet met een libertariër.

:-D


En ik méén het eh :-D

Kortaf
11 augustus 2007, 19:28
Ik kan een these ontwikkelen waarin de splitsing van BHV dat is.

Gene zever hé. De Brusselaars hebben een derde gewest gewild. Ze moeten nu maar de consequenties daarvan dragen. De Rand hoort integraal bij het Vlaams gewest en hoort geen enkele administratief-politieke band meer te hebben met het Brussels gewest. Dat is de logica van de federalisering met drie. Als ze daar niet blij mee zijn, is er een oplossing: het Brussels "gewest" afschaffen en integereren als zesde Vlaamse provincie.

Al de rest is van twee walletjes willen eten.

PS: Ik zie nu pas dat Nynorsk gaat huilen. Mijn oprechte excuses. Ik zal hier verder niet meer op ingaan. Communiezieltje!

Stratcat
11 augustus 2007, 19:31
Gene zever hé. De Brusselaars hebben een derde gewest gewild. Ze moeten nu maar de consequenties daarvan dragen. De Rand hoort integraal bij het Vlaams gewest en hoort geen enkele administratief-politieke band meer te hebben met het Brussels gewest. Dat is de logica van de federalisering met drie. Als ze daar niet blij mee zijn, is er een oplossing: het Brussels "gewest" afschaffen en integereren als zesde Vlaamse provincie.

Al de rest is van twee walletjes willen eten.

Sorry maar 'de Brusselaars' is mij te abstract.

Stratcat
11 augustus 2007, 19:31
PS: Ik zie nu pas dat je gaat huilen.

Aan het hallucineren?

Nynorsk
11 augustus 2007, 19:33
Hoe staat u tegenover een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem (http://forum.politics.be/showpost.php?p=2156880&postcount=813) als dam tegen sociale uitsluiting ?

tegen.

voor de argumenten: zie zowat alle topics waar je je gemeenschjklfjlkjfhdkjsysteem aan de man hebt proberen krijgen en de argumenten contra die je daar hebt gekregen.

Stratcat
11 augustus 2007, 19:36
je gemeenschjklfjlkjfhdkjsysteem

:-D

Pluche
11 augustus 2007, 22:50
Wie zijn je favoriete forummers, en heb je al in real live iemand van het forum gezien.

Rudy
11 augustus 2007, 23:32
Dag Nynorsk.

Dit is mijn eerste vraag binnen dit subforum. Wat vind je van de beslissing van onze Brusselse burgemeester om de betoging tegen de zogezegde islamisering te verijdelen ?

Veel succes. Ik ben trouwens aangenaam verrast deze rubriek te mogen ontdekken.

R.

AdrianHealey
11 augustus 2007, 23:32
het is niet omdat ik denk dat de huidige situatie massaal versimpeld kan worden dat ik daarom een stap dichter bij het libertarisme sta.

Van alle bevolkingsgroepen waarmee ik in debat kan gaan merk ik dat ik de minste sympathie kan opbrengen voor libertariërs. In een aantal gevallen gaat het tot een sterke afkeer voor hun ideeën.

Ik zou gerust getrouwd kunnen zijn met een Belanger, maar niet met een libertariër.
Bemerk ook de emotionele aanduiding 'ik voel me' in mijn zelfbeschrijving. Het gaat dus om emotie, om sympathie, niet om rationele aspecten �* la bureaucratie.

Ik heb eigenlijk doorgaans veel respect voor iemand met een oprechte ideologie. Of dat nu nationalist of libertariër is. Maar als die 'ideologie' er komt puur uit frustratie en/of haat jegens iets of iemand anders, laat het dan maar.

Libertariërs - en ik ken er toch een paar - zeggen toch niets meer dan hun geloof in de vrije markt. Ook op het sociale aspect?

Ik moet het 'minste' hebben van VB'ers. Maar mijn huidige vriendin is VB'er. Haar papa is ook een relatief bekende vb'er. En die vader is cool.
Ik beoordeel nu eenmaal mensen op wie ze zijn. Niet tot welke groep ze - vrijwillig - behoren.

Nu goed.

Hoe denk je over bindende referenda op volksinitiatief?

Rudy
11 augustus 2007, 23:47
Libertariërs - en ik ken er toch een paar - zeggen toch niets meer dan hun geloof in de vrije markt. Ook op het sociale aspect?
Sorry dat ik je onderbreek, maar ik zou toch graag eens willen weten wie je al libertariër bestempelt binnen vooral onze (politieke) gemeenschap.

Pluche
12 augustus 2007, 00:11
Dag Nynorsk.

Dit is mijn eerste vraag binnen dit subforum. Wat vind je van de beslissing van onze Brusselse burgemeester om de betoging tegen de zogezegde islamisering te verijdelen ?

Veel succes. Ik ben trouwens aangenaam verrast deze rubriek te mogen ontdekken.

R.

Welkom op dit forumgedeelte beste Rudy, elke week is er een andere forummer van de week, als je ooit meer posts hebt wordt jij misschien ook eens forummer van de week,

PS Ik weet ook dat dit forum een beetje verborgen staat

MVg,
Pluche-moderator forummer van de week

AdrianHealey
12 augustus 2007, 00:56
Sorry dat ik je onderbreek, maar ik zou toch graag eens willen weten wie je al libertariër bestempelt binnen vooral onze (politieke) gemeenschap.

Alleen op politics al Percalion en Lombas zeker. Desiderius en Stradcat geloof ik ook.
En dan nog ene paar in mijn privéleven.

Nynorsk
12 augustus 2007, 01:28
Wie zijn je favoriete forummers, en heb je al in real live iemand van het forum gezien.

Er zijn zovéél leuke forummers. Van de forummers die heden ten dage redelijk actief zijn denk ik aan Stevennr1, Ambiorix, Diplomatius, Pelgrim, Kay-gell,...

Ik heb in real live al heel wat mensen mogen ontmoeten. Jazeker, stevennr1, pelgrim (héééél kort :-(), kay-gell, diplomatius, ingenious, dablacky, ke nan, 1handclapping, jarno, driewerf, heftruck, jaani,... en nog een boel mensen waar ik niet meteen aan denk.

Mitgard is mijn allerbeste vriend, en dus ook een beetje mijn favoriete forummer. Die heb ik dus ook al irl gezien :-D.

Nynorsk
12 augustus 2007, 01:42
Ik heb eigenlijk doorgaans veel respect voor iemand met een oprechte ideologie. Of dat nu nationalist of libertariër is. Maar als die 'ideologie' er komt puur uit frustratie en/of haat jegens iets of iemand anders, laat het dan maar.

Libertariërs - en ik ken er toch een paar - zeggen toch niets meer dan hun geloof in de vrije markt. Ook op het sociale aspect?

Ik moet het 'minste' hebben van VB'ers. Maar mijn huidige vriendin is VB'er. Haar papa is ook een relatief bekende vb'er. En die vader is cool.
Ik beoordeel nu eenmaal mensen op wie ze zijn. Niet tot welke groep ze - vrijwillig - behoren.

Nu goed.

Hoe denk je over bindende referenda op volksinitiatief?

Natuurlijk oordeel ik evenzeer mensen op wie ze zijn, maar er blijven toch altijd groepen waar je je meer en minder mee verwant voelt.

Bindende referenda: niks tegen het principe op zich, maar het is te zien waarover het gaat, natuurlijk. Ik denk dat sommige beslissingen best vanuit werkgroepen gebeuren. Voor bepaalde beslissingen heb je best wat kennis nodig (zie ook mijn posts over evidence based politics) en ik ben altijd bang dat mensen teveel met de buik zouden stemmen. Er zit ook weinig nuance in referenda, een nuance die ik dan erg zou missen. Dus: go ahead, maar ik twijfel of dit de beste manier is om tot een rationele, genuanceerde politiek te komen.

Nynorsk
12 augustus 2007, 01:52
Dag Nynorsk.

Dit is mijn eerste vraag binnen dit subforum. Wat vind je van de beslissing van onze Brusselse burgemeester om de betoging tegen de zogezegde islamisering te verijdelen ?

Veel succes. Ik ben trouwens aangenaam verrast deze rubriek te mogen ontdekken.

R.

Geen enkele betoging zou verboden mogen worden, dus ook deze niet.

Gun
12 augustus 2007, 02:15
PS Ik weet ook dat dit forum een beetje verborgen staat

MVg,
Pluche-moderator forummer van de weekMaar daar zijn we iets voor aan het doen;-)

Cynicus
12 augustus 2007, 08:55
U noemt zichzelf een pragmatische separatist. Hoe staat u tegenover de pragmatische denkpiste om Amerikaanse steun te zoeken om op die manier tot een onafhankelijk Vlaanderen te komen (http://forum.politics.be/showthread.php?t=51785) ?

Mitgard
12 augustus 2007, 09:13
Mitgard is mijn allerbeste vriend, en dus ook een beetje mijn favoriete forummer. Die heb ik dus ook al irl gezien :-D.

nynorsk is een toffe.
ze doet dat goed, forumster van de week zijn. hé?

:> ;-)

Nynorsk
12 augustus 2007, 09:42
U noemt zichzelf een pragmatische separatist. Hoe staat u tegenover de pragmatische denkpiste om Amerikaanse steun te zoeken om op die manier tot een onafhankelijk Vlaanderen te komen (http://forum.politics.be/showthread.php?t=51785) ?

Negatief.
We moeten het zelf doen, dan hebben we ook tegen niemand verantwoording af te leggen of een 'schuld' te betalen.

Cynicus
12 augustus 2007, 09:50
Negatief.
We moeten het zelf doen, dan hebben we ook tegen niemand verantwoording af te leggen of een 'schuld' te betalen.

En HOE moeten we dan zelf tot een onafhankelijk Vlaanderen zien te komen ?

Praetorian
12 augustus 2007, 10:56
Ik ben grote fan van Lacan en Deleuze. Is that a good or a bad thing?
En blijft de oorlog tussen de klinische sekte en de lacanianen in de psychiatrische wereld nog altijd voortduren?

Nynorsk
12 augustus 2007, 18:18
En HOE moeten we dan zelf tot een onafhankelijk Vlaanderen zien te komen ?

Dat kan via staatshervormingen met confederalisme als tussenstap.
Of een beetje drastischer, maar ik geef de voorkeur aan bovenstaande.

De Vlamingen die weigeren in een federale regering te stappen die een staatshervorming weigert lijkt me een goed startpunt.

Nynorsk
12 augustus 2007, 18:21
Ik ben grote fan van Lacan en Deleuze. Is that a good or a bad thing?
En blijft de oorlog tussen de klinische sekte en de lacanianen in de psychiatrische wereld nog altijd voortduren?


Ik ben ook een grote fan van Lacan, met Deleuze ben ik niet vertrouwd.
En ja, ik vrees dat die oorlog een beetje blijft duren.
Ik ben overigens een eclecticist, dus ik doe niet mee aan domme oorlogjes. Ik merk wel dat de jongere generatie steeds meer eclectisch denkt, dus dat komt hopelijk wel eens in orde.

Waarom spreek je van klinische sekte?

Praetorian
12 augustus 2007, 18:29
Ik ben ook een grote fan van Lacan, met Deleuze ben ik niet vertrouwd.
En ja, ik vrees dat die oorlog een beetje blijft duren.
Ik ben overigens een eclecticist, dus ik doe niet mee aan domme oorlogjes. Ik merk wel dat de jongere generatie steeds meer eclectisch denkt, dus dat komt hopelijk wel eens in orde.

Waarom spreek je van klinische sekte?
Deleuze is zeer aangenaam om lezen, een aanrader.

Omdat zij ontzettend reductionistisch zijn, ze zijn nog ergerlijker dan de sociobiologen.

Nynorsk
12 augustus 2007, 18:30
Deleuze is zeer aangenaam om lezen, een aanrader.

Omdat zij ontzettend reductionistisch zijn, ze zijn nog ergerlijker dan de sociobiologen.

Kun je iets verder uitleggen wie er dan precies reductionistisch is en waarom?

Gun
12 augustus 2007, 18:31
De documentaire in mijn handtekening al eens bekeken?

Zeitgeist (http://forum.politics.be/showthread.php?t=93212)

Hoe sta jij hier tegenover?

Nynorsk
12 augustus 2007, 18:42
De documentaire in mijn handtekening al eens bekeken?

Zeitgeist (http://forum.politics.be/showthread.php?t=93212)

Hoe sta jij hier tegenover?

Ik ga vanavond uit, ik zal proberen die morgen te bekijken. ze is niet bepaald kort, maar ik zal tijd zoeken.

Gun
12 augustus 2007, 18:44
Ik ga vanavond uit, ik zal proberen die morgen te bekijken. ze is niet bepaald kort, maar ik zal tijd zoeken.Great!

Dank bij voorbaat!

Gun

stab
12 augustus 2007, 18:48
Dat kan via staatshervormingen met confederalisme als tussenstap.
Of een beetje drastischer, maar ik geef de voorkeur aan bovenstaande.

De Vlamingen die weigeren in een federale regering te stappen die een staatshervorming weigert lijkt me een goed startpunt.Hoe moeten de 'Vlamingen' het probleem Brussel aanpakken?
En hoe situeer je een samenwerking met Nederland?

Kallikles
12 augustus 2007, 23:01
Ik ben ook een grote fan van Lacan,

Lacanienne én Vlaams-nationaliste? Gaat dat samen? Doe je mee met het "narcisme van de kleine verschillen"?

Stratcat
12 augustus 2007, 23:39
Ik ben ook een grote fan van Lacan

:-(

Nynorsk
13 augustus 2007, 09:04
Hoe moeten de 'Vlamingen' het probleem Brussel aanpakken?
En hoe situeer je een samenwerking met Nederland?

Daar ben ik zelf nog niet uit.
Een samenwerking met Nederland zie ik zitten, een Groot-Nederland zie ik persoonlijk niet zitten.

Nynorsk
13 augustus 2007, 09:06
Lacanienne én Vlaams-nationaliste? Gaat dat samen? Doe je mee met het "narcisme van de kleine verschillen"?

Ik vermoed dat ik daaraan meedoe, ja, al is het tegen mijn zin.
Ik ben overigens geen Lacanienne, maar een eclecticist. En ik bedoelde dat eigenlijk in het kader van de klinische psychologie. Ik ben geen Lacan-kenner. Het enige dat ik van Lacan ken is hetgeen ik gelezen heb toen ik nog studeerde, en dat vertrok vanuit de praktijk van de klinische psychologie. Ik denk dat je mijn 'fan-zijn' dan ook beter vanuit dat oogpunt beschouwt.

Nynorsk
13 augustus 2007, 09:07
:-(

wassup? :-D

Stratcat
13 augustus 2007, 09:18
wassup? :-D

Ik ben geen fan van Lacan*. Maar ik ken hem enkel in beperkte mate theoretisch, niet vanuit de praktijk.


* noch van één van de andere structuralisten (om voor het gemak een verzamelterm te gebruiken), noch van andere freudianen

Dycore
13 augustus 2007, 15:12
Heeft u familie die banden met de nazi's hadden?

Nynorsk
13 augustus 2007, 15:55
Ik ben geen fan van Lacan*. Maar ik ken hem enkel in beperkte mate theoretisch, niet vanuit de praktijk.


* noch van één van de andere structuralisten (om voor het gemak een verzamelterm te gebruiken), noch van andere freudianen

Dat 'ik ben een grote fan van Lacan' van me was misschien ook wel een beetje overdreven. Ik ken hem ook maar in beperkte mate theoretisch, maar wat ik ervan gezien heb sprak me enorm aan omdat hij een leuk kader schetst van waaruit je de klinische praktijk eens kunt bekijken, naast de andere mogelijke kaders, natuurlijk. Met Freud en Jung en andere psychoanalytici en dieptepsychologen heb ik dat een pak minder.

Mijn enthousiaste 'ik ben grote fan' moet je ook een stuk zien vanuit mijn eigen levensgeschiedenis. Ik heb 4 jaar fulltime rondgelopen op een vakgroep waar sommigen een anafylactische shock kregen enkel van het woord 'Lacan'. Vergeleken met hen kniel ik spontaan neder voor Lacan. :|

Nynorsk
13 augustus 2007, 15:56
Heeft u familie die banden met de nazi's hadden?

Nee, niemand.
Een deel aangetrouwde familie is wel joods, sommigen daarvan hebben de nazi's helaas van héél dichtbij gezien.

Cynicus
13 augustus 2007, 17:20
Het volk heeft de morele plicht tot gezondheid en ieder individu heeft de plicht daartoe zijn of haar steentje bij te dragen.

Hoe staat u tegenover een volksgezondheidsbeleid waarbij ongezonde levensgewoonten (roken (http://forum.politics.be/showthread.php?t=25948), zwaarlijvigheid als gevolg van ongezonde leefgewoonten (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1776259#post1776259), drugs (http://forum.politics.be/showthread.php?t=13829), overmatig zonnen (http://forum.politics.be/showthread.php?t=54006), alcoholmisbruik, enz.) op een positief-autoritaire manier worden ontmoedigd ?

1handclapping
13 augustus 2007, 17:29
Geen enkele betoging zou verboden mogen worden, dus ook deze niet.

De kristallnacht had eigenlijk ook beter verboden moeten worden. Een betoging tegen ee godsdienst is een betoging tegen de europese vrijheden.
Democratie heeft het recht zich te verdedigen - elke burgemeester heeft de wettelijke plicht om soms betogingen te verbieden.

Je hebt familie van joodse afkomst die de nazi's van ietsje te dichtbij meegemaakt hebben ? Wel het jodendom is een godsdienst, de nazi's vonden het nodig volksvreemde godsdiensten te verbieden... die weg wensen wij niet meer te bewandelen.

Rudy
13 augustus 2007, 18:28
Ben je een knap meisje? Wat is je favoriete standje?
Als ik zoiets lees krijg ik er al genoeg van. Meestal vragen van wie het meest tekort schiet.

Pluche
13 augustus 2007, 19:04
Als ik zoiets lees krijg ik er al genoeg van. Meestal vragen van wie het meest tekort schiet.

Ik wou het als moderator nog verwijderen, maar heb het niet gedaan omdat Nynorsk niet protesteerde, indien gewenst kan ik de bewuste passage nog wissen, beste Rudy.

Gun
13 augustus 2007, 19:17
Ik wou het als moderator nog verwijderen, maar heb het niet gedaan omdat Nynorsk niet protesteerde, indien gewenst kan ik de bewuste passage nog wissen, beste Rudy.Doen!

Pluche
13 augustus 2007, 19:26
Doen!

OK, je hebt gelijk het niveau hier moet boven de gordel blijven!

Gun
13 augustus 2007, 19:27
OK, je hebt gelijk het niveau hier moet boven de gordel blijven!:thumbsup: Groot gelijk, in K&K of via PB's kan hij te weten komen wat hij wil.

Pluche
13 augustus 2007, 19:29
:thumbsup: Groot gelijk, in K&K of via PB's kan hij te weten komen wat hij wil.

Best mensen als moderator ben ik misschien niet streng genoeg, maar als je geschokeerd of aanstoot geeft aan een bericht laat het me dan weten via PB.

Nynorsk
13 augustus 2007, 19:53
Ik vond het een domme vraag, maar er zal meer nodig zijn om mij te shockeren.
Had ik het ongepast gevonden, dan had ik er niet op geantwoord.
Zoals je ziet is mijn antwoord ook niet echt uitgebreid. Het uitgebreide antwoord is enkel voor zij die zo ver geraken om het antwoord ook uit te voeren ;-)

Maar de moderatie doet er natuurlijk mee wat zij wenst.

Kallikles
13 augustus 2007, 20:40
Ik vermoed dat ik daaraan meedoe, ja, al is het tegen mijn zin.

O, maar als het tegen je zin is, dan is het O.K. ;-)

Gun
13 augustus 2007, 20:50
Ik ga vanavond uit, ik zal proberen die morgen te bekijken. ze is niet bepaald kort, maar ik zal tijd zoeken.

Great!

Dank bij voorbaat!

GunPlease don't forget;-)

Nynorsk
13 augustus 2007, 21:11
De kristallnacht had eigenlijk ook beter verboden moeten worden. Een betoging tegen ee godsdienst is een betoging tegen de europese vrijheden.
Democratie heeft het recht zich te verdedigen - elke burgemeester heeft de wettelijke plicht om soms betogingen te verbieden.

Je hebt familie van joodse afkomst die de nazi's van ietsje te dichtbij meegemaakt hebben ? Wel het jodendom is een godsdienst, de nazi's vonden het nodig volksvreemde godsdiensten te verbieden... die weg wensen wij niet meer te bewandelen.

De kristallnacht was een aanval op de joden, geen betoging.
Hier gaat het om een betoging. Ik denk dat iedere groep zijn stem mag laten horen, hoe verwerpelijk IK hun doel mag vinden.
Men stelt het voor als een betoging tegen de politieke invloed van de islam. Als d�*t de bedoeling is, dan lijkt me dat niet tegen de 'europese vrijheden' te zijn. Mensen mogen evengoed protesteren tegen de invloed van de christenen op de islam. Integendeel, binnen een staat die scheiding van kerk en staat claimt, lijkt me dat zelfs zeer gerechtvaardigd.
We hebben echter op dit forum een aantal keer gehoord dat het gaat om een betoging tegen de islam en het stijgend aantal aanhangers van de islam. Betogen tégen een godsdienst pakt volgens mij niemand zijn godsdienstvrijheid af. Betogen tegen de islam is inderdaad betogen tegen de europese vrijheden, maar ik vind dat mensen evengoed een betoging tegen de europese vrijheden mogen houden, net zoals ze een betoging 'Dictatuur nu!' of een betoging 'Sharia nu!' mogen houden. Het leuke aan een democratie is dat je tegen de democratie mag zijn.

Nynorsk
13 augustus 2007, 21:12
Het volk heeft de morele plicht tot gezondheid en ieder individu heeft de plicht daartoe zijn of haar steentje bij te dragen.

Hoe staat u tegenover een volksgezondheidsbeleid waarbij ongezonde levensgewoonten (roken (http://forum.politics.be/showthread.php?t=25948), zwaarlijvigheid als gevolg van ongezonde leefgewoonten (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1776259#post1776259), drugs (http://forum.politics.be/showthread.php?t=13829), overmatig zonnen (http://forum.politics.be/showthread.php?t=54006), alcoholmisbruik, enz.) op een positief-autoritaire manier worden ontmoedigd ?

:-D

ik ben nog altijd tegen. sorry hoor. maar blijven proberen joh :twisted:

Nynorsk
13 augustus 2007, 21:14
Please don't forget;-)


Er zijn vanmiddag een aantal dingen gebeurd waardoor mijn tijd opeens foetsie was. Blijf er me maar aan herinneren als ik het vergeet.

DaBlacky
13 augustus 2007, 22:21
Doen!

Macht corrumpeert?

Voor de rest ga ik zwijgen. In tegenstelling tot wat anderen hier doen: het is Nynorsk haar topic.

Nynorsk
13 augustus 2007, 22:35
Macht corrumpeert?

Voor de rest ga ik zwijgen. In tegenstelling tot wat anderen hier doen: het is Nynorsk haar topic.

je zou me beter een vraag stellen.

Andro
13 augustus 2007, 22:46
Wat is je libido op schaal van 1 tot 10 ?

Gun
13 augustus 2007, 22:46
Macht corrumpeert?

Voor de rest ga ik zwijgen. In tegenstelling tot wat anderen hier doen: het is Nynorsk haar topic.

je zou me beter een vraag stellen.Ik zie een vraagteken, dus het was een vraag;-)

DaBlacky
13 augustus 2007, 22:47
je zou me beter een vraag stellen.

Ik ken iemand die hondenkoekjes eet. Aan welk syndroom lijdt deze persoon?

Jaani_Dushman
13 augustus 2007, 22:58
Is de traditionele "Hitler of Mussolini?"-vraag hier al de revue gepasseerd?

Jaani_Dushman
13 augustus 2007, 23:00
Stel dat je geen aanleg (of geen zin...) zou hebben voor hogere studies, welke job zou je dan kiezen?

Gun
13 augustus 2007, 23:35
Over welke aspecten in het leven heb je al iets bijgeleerd, opgestoken op P.be?

Nynorsk
13 augustus 2007, 23:50
Wat is je libido op schaal van 1 tot 10 ?

Dat hangt natuurlijk af van mijne cyclus.
Op dit moment is die nagenoeg onbestaand (hoewel je vraag hem lichtjes doet stijgen :-D), op andere momenten zou ik mezelf wat aandoen :oops:.

Vrouwen en onvoorspelbaarheid eh.

CP moet wel dringend terugkomen. Dat was erg positief voor mijn libido.

(sinds Temptation Island lijk ik trouwens enkel nog 'libidos' te kunnen zeggen :|)

Nynorsk
13 augustus 2007, 23:51
Ik zie een vraagteken, dus het was een vraag;-)


maar het was er geen voor mij. :-(

Nynorsk
13 augustus 2007, 23:53
Ik ken iemand die hondenkoekjes eet. Aan welk syndroom lijdt deze persoon?

Ik weet het niet. Zit hij of zij ook te huilen naar de volle maan?

Nynorsk
13 augustus 2007, 23:55
Is de traditionele "Hitler of Mussolini?"-vraag hier al de revue gepasseerd?

ik denk het niet :-D

Zal ik er voor 't gemak een antwoord op geven ook ja?

Doe me dan maar Hitler. Ik hou niet van Italianen.


Is de traditionele vraag trouwens niet 'Hitler of Stalin'?

Nynorsk
14 augustus 2007, 00:04
Stel dat je geen aanleg (of geen zin...) zou hebben voor hogere studies, welke job zou je dan kiezen?

Meubelmaker. Ik hou van werken met mijn handen, zeker met hout. Ik maak voor mezelf ook wat ontwerpjes van meubels voor in mijn huis, en af en toe timmer ik eens iets in elkaar. Ik zou graag van die mooie massieve kasten met houtsnijwerk kunnen maken.

Nynorsk
14 augustus 2007, 00:47
Over welke aspecten in het leven heb je al iets bijgeleerd, opgestoken op P.be?


Nou, heel wat denk ik.

Toen ik hier aankwam was ik politiek erg naiëf, en ik denk dat ik er toch iets van geleerd heb. Verschillende ideeën aanhoren, en een mening vormen over dingen waar ik nog geen mening over had. En tegen je tv of een artikel kun je nog eens 'bullshit' roepen, maar hier verwacht men toch enigszins dat je je stelling enigszins beargumenteert. Ik heb dingen leren kennen die ik anders misschien niet had leren kennen. De NWO bijvoorbeeld ;-).

Ik heb ook geleerd dat er ongelooflijke idioten rondlopen (echt, ik was er me niet van bewust), maar dat is misschien niet echt iets 'bij'leren.

En ik ben van eerder belgisch gezind geswitch naar separatistisch. Mijn ouders zijn er nog niet goed van.

Verder ben ik denk ik wel verdraagzamer geworden tegenover andersdenkenden.

Van sommige dingen ben ik geschrokken, bijv. van de hoeveelheid racisme en homohaat er in vlaanderen is. Ik denk dat dat wel veranderd heeft hoe ik in de maatschappij sta. Waar ik vroeger dacht dat zowat iedereen tegen racisme en homohaat is, sta ik er nu meer bij stil dat ze best�*�*n.

Ik vraag me regelmatig af in welke mate dit forum me een onrealistisch beeld gegeven heeft. Ik merk dat mensen soms raar naar me kijken. Als ik zeg dat 18 voor Adolf Hitler staat bijvoorbeeld. Dan zitten ze te kijken van: 'hoe wééét ze dat in godsnaam'.

DaBlacky
14 augustus 2007, 01:21
Ik weet het niet. Zit hij of zij ook te huilen naar de volle maan?

Neen. Hij kan wel klaarkrijgen om 40 minuten te praten over niets.

AdrianHealey
14 augustus 2007, 01:53
En ik ben van eerder belgisch gezind geswitch naar separatistisch. Mijn ouders zijn er nog niet goed van.


Leuk voor mijn vriendin. Minder leuk voor mij.
Verdikkeme.

Dycore
14 augustus 2007, 11:55
Als je moest kiezen tussen Leterme als premier of Verhofstadt, wie zou je dan kiezen?

Dycore
14 augustus 2007, 11:57
Ik wou het als moderator nog verwijderen, maar heb het niet gedaan omdat Nynorsk niet protesteerde, indien gewenst kan ik de bewuste passage nog wissen, beste Rudy.

Allé, als dat al niet meer kan. Is dat zedenschennis of zo? Vergeet niet dat Rudy nen katholiek is hé Pluche. Kama Sutra, standjes, etc. Is er nog iets mooiers? Daar moet vrij over gepraat kunnen worden. Het is toch anoniem?

Dycore
14 augustus 2007, 11:58
Meubelmaker. Ik hou van werken met mijn handen, zeker met hout. Ik maak voor mezelf ook wat ontwerpjes van meubels voor in mijn huis, en af en toe timmer ik eens iets in elkaar. Ik zou graag van die mooie massieve kasten met houtsnijwerk kunnen maken.

Je was toch een vrouw?

Dycore
14 augustus 2007, 12:01
Waar komt de naam Nynorsk vandaan en waarom past die naam bij jou?

Dycore
14 augustus 2007, 12:02
Kan u mij verklaren waarom rassen en culturen de neiging hebben om elkaar te vinden binnen hun eigen ras/cultuur? Maw: waarom troepen rassen samen?

Dycore
14 augustus 2007, 12:03
Ziet u de opkomst van China als een bedreiging of een gelegenheid?

Dycore
14 augustus 2007, 12:04
Wat is uw mening over de bio-industrie en de regelgeving door de politiek op dit vlak?

Stratcat
14 augustus 2007, 12:20
Bespeel je een muziekinstrument, heb je dat ooit gedaan of ooit overwogen?

En uiteraard, indien ja, welk instrument?

Praetorian
14 augustus 2007, 12:23
Kun je iets verder uitleggen wie er dan precies reductionistisch is en waarom?Louter zich beperken tot het reguleren van fysiologische effecten maakt dat de behandeling de mens reduceert tot een wisselwerking van enkele chemische processen. Dat is ook de reden waarom Deleuze zijn eigen dochter uit de psychiatrische instelling had genomen, enige wat ze deden was haar verstoorde ego-superego platspuiten. Lacan tracht in de eerste plaats de leefwereld van bv. iemand met schizofrenie te snappen.

Stratcat
14 augustus 2007, 13:10
Louter zich beperken tot het reguleren van fysiologische effecten maakt dat de behandeling de mens reduceert tot een wisselwerking van enkele chemische processen. Dat is ook de reden waarom Deleuze zijn eigen dochter uit de psychiatrische instelling had genomen, enige wat ze deden was haar verstoorde ego-superego platspuiten. Lacan tracht in de eerste plaats de leefwereld van bv. iemand met schizofrenie te snappen.

Kun je iets meer over Gilles en Emilie Deleuze vertellen? Zoals: wie had haar in die psychiatrische instelling geplaatst?

Nynorsk
14 augustus 2007, 13:38
Neen. Hij kan wel klaarkrijgen om 40 minuten te praten over niets.

Een vrouw met rare smaak, zou ik dan zeggen.

Nynorsk
14 augustus 2007, 13:42
Als je moest kiezen tussen Leterme als premier of Verhofstadt, wie zou je dan kiezen?

kiezen tussen pest en cholera...
Ik denk niet dat er echt een verschil is tussen Leterme en Verhofstadt als het op premierschap aankomt.
Leterme, denk ik. Die doet me soms nog eens lachen. En Verhofstadt heeft niet echt een beleid gevoerd dat me zint, dus ik zou kiezen voor Leterme en kijken wat dat dan geeft. Misschien voert hij een iéts minder liberale politiek, maar ik vrees ervoor. En Verhofstadt heeft er lang genoeg mogen zitten.

Nynorsk
14 augustus 2007, 13:43
Je was toch een vrouw?

Euh, ja. Vrouwen kunnen best wel meubelmaker zijn, niet?
Als ik zie hoe mannen zo'n kastje van den ikea in elkaar zetten, verbaast het me zelfs dat er mannelijke meubelmakers zijn :-D

Nynorsk
14 augustus 2007, 13:45
Waar komt de naam Nynorsk vandaan en waarom past die naam bij jou?

zie http://forum.politics.be/showpost.php?p=2840129&postcount=12
Beantwoordt dat de vraag?

baseballpolitieker
14 augustus 2007, 14:02
welke andere forummer zou je voor één dag willen zijn eens? (kan al gesteld zijn:oops: )

Nynorsk
14 augustus 2007, 14:15
Kan u mij verklaren waarom rassen en culturen de neiging hebben om elkaar te vinden binnen hun eigen ras/cultuur? Maw: waarom troepen rassen samen?

Ik kan je dat niet verklaren want ik bezit onvoldoende sociologische kennis.

Maar misschien eens beginnen met de vraag te stellen of de stelling wel klopt: troepen rassen samen? Ik zie een geschiedenis van volksverhuizingen en vermenging tussen volkeren, dus ik weet niet of rassen echt zo samentroepen. Maar goed, rassen (of groepen - ik denk dat het d�*t eerder is) troepen natuurlijk wel een beetje samen.

Er zijn van die experimenten die tonen dat mensen geneigd zijn om mensen reeds op een onbewust niveau te categoriseren. Hoé die gecategoriseerd worden hangt meestal af van exogene cues. Een gesprek over mannen versus vrouwen leidt er blijkbaar toe dat een gemengde groep namen (mannen & vrouwen, allochtonen & autochtonen) onbewust anders gecategoriseerd wordt dan wanneer het gesprek over allochtonen en autochtonen ging.
ik denk dat mensen meestal 'samentroepen' wanneer er een conflict aan de orde is. ze scharen zich dan in de groep waartoe ze behoren. Een conflict omtrent vrouwenrechten geeft een andere groepsindeling dan een conflict omtrent de islam. De tegenstander is dan in andere omstandigheden de medestander. De nadruk leggen op een conflict kan dan ook de troepenverdeling radicaliseren. Er zijn ook experimenten genoeg waaruit blijkt dat een eenvoudige groepsindeling, zonder conflict, de mensen serieus bitsig kan doen krijgen tegenover de andere groep.
Ik denk dat het vrij logisch is dat mensen gecategoriseerd worden. We doén niet anders. Man, vrouw, dik, dun, roker, niet-roker, allo, auto, moslim, christen, zwart, blank,... wellicht biedt dat de nodige vereenvoudiging van de realiteit? Onze realiteit is erg complex, en ik denk dat mensen dergelijke vereenvoudigingen maken om er meer vat op te krijgen.

Het 'behoren tot een groep' lijkt me evolutionair belangrijk. De mens is altijd een groepsdier geweest. De eigen groep, de eigen kudde, is belangrijk over de overleving van de mens. De eigen groep verdedigen tegen indringers is dus evolutionair belangrijk. Een dierlijk instinct dat we blijkbaar moeilijk kunnen laten, zoals we het ook niet kunnen laten van elkaar af te slachten. Onze biologie is ook op de eigen groep ingesteld. We kunnen makkelijk onderscheid maken tussen leden van het eigen ras, maar blijkbaar zijn onze hersenen minder capabel in het maken van onderscheid tussen leden van het ander ras. Zo zien we minder onderscheid in de gezichten van zwarten, waardoor die er zo'n beetje allemaal hetzelfde uitzien voor ons. We hebben minder aandacht voor subtielere mimiek-verschillen. Dat zorgt er volgens mij voor dat we hen nog méér zien als "één grote troep" en hen ook zo behandelen.

En dan is er nog de individuele keuze van partnerschap. De meeste mensen kiezen een partner die een beetje op hen lijkt, meestal is dat dus iemand uit de eigen cultuur. Ze kiezen ook hun vrienden nog eens zo, dus dan krijg je uiteindelijk 'clans'. Wat natuurlijk de verschillen met de andere groep nog groter maakt, want onbekend is onbemind.

En er zullen vast nog honderden verklaringen zijn.

Nynorsk
14 augustus 2007, 14:20
Ziet u de opkomst van China als een bedreiging of een gelegenheid?

Dat zou een gelegenheid kunnen zijn, maar de manier waarop het nu gebeurt, op een ultra-kapitalistische wijze, zie ik het eerder als een bedreiging. Zowel voor het chinese volk als voor de rest van de wereld. Tot nu toe maken we er natuurlijk makkelijk gebruik van: de goedkope producten uit china zorgen ervoor dat we minder diep in onze gierige portemonnee moeten kijken. De chinese economie staat niét ten dienste van de doorsnee chinees, en uiteindelijk zal iedereen daar de gevolgen van moeten dragen. We werken nù al voor de rijkdom van de rijken, het zal er niet op verbeteren ook.