PDA

View Full Version : moet Bub/B+ een mars op Brussel organiseren om België te redden ?


Anna List
23 augustus 2007, 15:23
wat denkt u ?

reinaert68
23 augustus 2007, 15:26
Dat ze dat maar doen:-)

Kim
23 augustus 2007, 15:27
Neen, dat moeten we m.i. niet doen.

Ik doe er alleszins niet aan mee.

Kim
23 augustus 2007, 15:27
En je hebt een flutpeiling meegegeven, niks beters te verzinnen? :roll:

Zwartengeel
23 augustus 2007, 15:28
Neen, dat moeten we m.i. niet doen.

Ik doe er alleszins niet aan mee.

Je geeft het ook al op? 8-)

Anna List
23 augustus 2007, 15:29
flutpeiling ? suggesties Kim ?

doel is duidelijk niet ? moeten Belgicisten op straat komen tegen verder hervormingen of niet ?

Kim
23 augustus 2007, 15:30
Je geeft het ook al op? 8-)

Opgeven? Helemaal niet.

Een mars haalt niks maar dan ook niks uit. B Plus doet wat ze als drukkingsgroep hoort te doen en daar neem ik genoegen mee. 8-)

Kim
23 augustus 2007, 15:30
flutpeiling ? suggesties Kim ?
Het is niet omdat ik niet meeloop in een mars, dat ik geen actieve Belgicist ben

doel is duidelijk niet ? moeten Belgicisten op straat komen tegen verder hervormingen of niet ?

De Belgicisten moeten helemaal niet op straat komen.

Organiseer zelf een mars voor een onafhankelijk Vlaanderen als je dan toch zo graag actie wil.

Rene Artois
23 augustus 2007, 16:50
Ze zouden het zeker moeten doen. Al is het maar om te lachen. Dat wil zeggen om ons te laten lachen.

Nederlandse Leeuw
23 augustus 2007, 18:41
Ze zouden het zeker moeten doen. Al is het maar om te lachen. Dat wil zeggen om ons te laten lachen.
Ik heb nee gestemd omdat er niet bij verteld werd dat de Vlaamse en Waalse Beweging ook mogen demonstreren. Mochten ze dat wel, dan had ik ja gestemd; kunnen we kijken wie er met meer is:lol: http://forum.politics.be/showthread.php?t=92499
BUB/B+ mag een mars organiseren, op voorwaarde dat de Vlaams-Nationalisten en Waals-nationalisten/rattachisten dat ook mogen:twisted:

Pluche
23 augustus 2007, 18:53
Opgeven? Helemaal niet.

Een mars haalt niks maar dan ook niks uit. B Plus doet wat ze als drukkingsgroep hoort te doen en daar neem ik genoegen mee. 8-)

B PLus is trouwens eeen veel gevaarlijkere factor dan de folkloristen van de BUB, als ik zie op de B-Plus site wie er allemaal lid is ben ik toch onder de indruk.8-)

Zwartengeel
23 augustus 2007, 18:55
Ik heb nee gestemd omdat er niet bij verteld werd dat de Vlaamse en Waalse Beweging ook mogen demonstreren. Mochten ze dat wel, dan had ik ja gestemd; kunnen we kijken wie er met meer is:lol: http://forum.politics.be/showthread.php?t=92499
BUB/B+ mag een mars organiseren, op voorwaarde dat de Vlaams-Nationalisten en Waals-nationalisten/rattachisten dat ook mogen:twisted:

Dat hebben we al gedaan op 6 mei in Rode.

Nederlandse Leeuw
23 augustus 2007, 19:02
Dat hebben we al gedaan op 6 mei in Rode.
kan nooit vaak genoeg je mening uiten! Deze keer marcheren we niet enkel op het dorp Rode, maar op Brussel-stad! Samen met onze Waalse bondgenoten, die ook tegen Belgique zijn!

Zwartengeel
23 augustus 2007, 19:04
kan nooit vaak genoeg je mening uiten! Deze keer marcheren we niet enkel op het dorp Rode, maar op Brussel-stad! Samen met onze Waalse bondgenoten, die ook tegen Belgique zijn!

In die laatste zin staat een komma teveel, vrees ik.

evilbu
23 augustus 2007, 19:04
Het is niet omdat ik niet meeloop in een mars, dat ik geen actieve Belgicist ben



De Belgicisten moeten helemaal niet op straat komen.

Organiseer zelf een mars voor een onafhankelijk Vlaanderen als je dan toch zo graag actie wil.
Heeft Bplus eigenlijk ooit gereageerd op dat "Tribune de Bruxelles"-verhaal (http://forum.politics.be/showthread.php?p=2852355)? Leek me een goeie gelegenheid.:|

Knuppel
23 augustus 2007, 22:02
B PLus is trouwens eeen veel gevaarlijkere factor dan de folkloristen van de BUB, als ik zie op de B-Plus site wie er allemaal lid is ben ik toch onder de indruk.8-)

Op 4 mei 2003 bracht een betoging van B+ 1500 Belgen op de been.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=3023

Geen wonder dan Kim er niet happig op is.

Knuppel
23 augustus 2007, 22:11
Via deze link kunnen jullie je een idee vormen van hoe massaal de Belgen aan de oproep beantwoordden.

http://www.taalaktiekomitee.org/acties/030504/030504foto.htm

Pelgrim
24 augustus 2007, 10:18
kan nooit vaak genoeg je mening uiten! Deze keer marcheren we niet enkel op het dorp Rode, maar op Brussel-stad! Samen met onze Waalse bondgenoten, die ook tegen Belgique zijn!

ik doe al zeker mee, ik heb ook een haan en een leeuw liggen :-D

Pelgrim
24 augustus 2007, 10:20
zie ik daar skinheads lopen? :P

Kortaf
24 augustus 2007, 10:37
Een mars haalt niks maar dan ook niks uit. B Plus doet wat ze als drukkingsgroep hoort te doen en daar neem ik genoegen mee. 8-)

Lijkt dat niet op een tsunami proberen tegen te houden door een dijkje van een halve meter hoog te bouwen?

Wat als het absoluut onvoldoende blijkt?

Een betoging van 200.000 boze Belgen in Brussel zou anders wel indruk kunnen maken op het formatieberaad.

Burry
24 augustus 2007, 10:40
Ze doen wat ze niet laten kunnen.

Kim, het zou gewoon leuk zijn moest Bplus ook haar conclusies trekken: of deze regering zorgt werkelijk voor financiële en andere verantwoordelijkheid voor de gemeenschappen en gewesten en indien het weer aanmodderen wordt (en de Vlamingen dus de enigen zijn die trachten die staatsschuld naar beneden te krijgen) dan moet Bplus dus beseffen en toegeven dat 'iemand' niet wil dat België een normaal land wordt? Of willen jullie in Sinterklaas blijven geloven?

Knuppel
24 augustus 2007, 10:41
zie ik daar skinheads lopen? :P


Yep!
En trommelaars in uniform! :lol:

Pelgrim
24 augustus 2007, 10:45
En Vendelzwaaiers!

Vendelzwaaiers begot! 8O

wat een achterlijke negentiende eeuwse bedoening zeg :?

Knuppel
24 augustus 2007, 10:57
:rofl:

Kim
24 augustus 2007, 13:23
Lijkt dat niet op een tsunami proberen tegen te houden door een dijkje van een halve meter hoog te bouwen?

Wat als het absoluut onvoldoende blijkt?

Een betoging van 200.000 boze Belgen in Brussel zou anders wel indruk kunnen maken op het formatieberaad.

B Plus kan zelf wel beslissen wat we wel en niet doen, daar hebben we de mening van Vlaams-nationalisten niet voor nodig.

Als jullie zo graag een betoging zien, organiseer er dan zelf een.

Kortaf
24 augustus 2007, 13:28
B Plus kan zelf wel beslissen wat we wel en niet doen, daar hebben we de mening van Vlaams-nationalisten niet voor nodig.

Als jullie zo graag een betoging zien, organiseer er dan zelf een.

Zeg Kim, moet ge nu weeral reageren als een uitgerookte bij?

Mijn post was een rustige, serieus bedoelde overweging. Ge kunt die verwerpen of accepteren, liefst met argumenten.

Want als ik Belgicist met enige invloed was, had ik al lang de mogelijkheid van een dergelijke massa-manifestatie overwogen. Ik blijf me maar afvragen waarom dat niet gebeurt.

1handclapping
24 augustus 2007, 13:55
Ik ben ovrtuigd dat er in alle politieke partijen momenteel Belgisch-, Vlaams- en Waalsnationalisten aanwezig zijn met als variaties aanhechtingen van deelgebieden aan Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk (dus een "evaporisatie" van La Belgique/België). Nu is de charme van België/Belgique precies het feit dat het geen van alle buurlanden is.. het heeft een vleugje "meer internationalisme" vooral als je Brussel/Bruxelles beschouwt.

De "teloorgang van België" is dus ergens een spijtige zaak voor nog tal van andere redenen..

Ik heb in mijn schuif dus een artikel voor de Baarlewerkers over de spijtige zaak dat een belgisch/nederlandse grens is, hieruit blijkt onmiddelijk dat de invoering van een groot-nederlands/waalse grens evenzeer een buitengemene fout zou zijn.

Een betoging om België te redden hoeft echt niet : er is momenteel geen enkele politieker die België nu "onverwijld" wil splitsen, ook Bart De Wever niet.

Het nieuws dat er nu nog eens eventjes een nieuwe info of formateur moet komen, betekent niet dat "DE Walen" of "De Vlamingen" België nu laten vallen-
men heeft bij onze Noorderburen zo eens efkes 7 maanden "onderhandeld"
zonder dat er iemand het Koninkrijk zag ten onder gaan.

Desnoods haalt men een formateur uit de Oostkantons !

Rene Artois
24 augustus 2007, 14:14
Volgens DS organiseren ze al een internetpetitie (http://www.lapetition.be/petition.php?petid=408). Bij het bekijken van de handtekeningen zal opvallen dat het taalevenwicht wat verstoord is. Ook zijn ze minder origineel dan bij de vorige (http://www.petitiononline.com/genoegnu/petition.html) BUB-petitie.

Kim
24 augustus 2007, 14:21
Zeg Kim, moet ge nu weeral reageren als een uitgerookte bij?
Mijn antwoord was duidelijk van in het begin en daar wijk ik niet van af. Waarom er dan nog verder op ingaan?

Mijn post was een rustige, serieus bedoelde overweging. Ge kunt die verwerpen of accepteren, liefst met argumenten.
Sinds wanneer moet ik een ja of nee vraag al staven met argumenten?

Want als ik Belgicist met enige invloed was, had ik al lang de mogelijkheid van een dergelijke massa-manifestatie overwogen. Ik blijf me maar afvragen waarom dat niet gebeurt.

B Plus doet wat ze als drukkingsgroep moet doen. Een manifestatie hoort daar m.i. niet bij.

Als andere organisaties willen betogen is dat hun volste recht, maar ik zie niet in waarom we per se een betoging moeten organiseren. Waarom willen jullie eigenlijk zo graag dat de Belgicisten op straat komen? Omdat jullie van mening zijn dat het er "slecht" uitziet voor ons? Ik deel die mening alleszins niet.

Kim
24 augustus 2007, 14:22
Volgens DS organiseren ze al een internetpetitie (http://www.lapetition.be/petition.php?petid=408). Bij het bekijken van de handtekeningen zal opvallen dat het taalevenwicht wat verstoord is. Ook zijn ze minder origineel dan bij de vorige (http://www.petitiononline.com/genoegnu/petition.html) BUB-petitie.

Die petitie gaat niet uit van B Plus.

m.r.
24 augustus 2007, 14:25
Mits een goede campagne, zie ik daar veel Belgen meestappen ! En dat zal dan wel de enige betoging zijn waar ik eens wil in meelopen

lombas
24 augustus 2007, 14:26
Uw zoekbewerking - bub/b+ - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd

Suggestie:

* Zorg ervoor dat alle woorden goed gespeld zijn.
* Probeer andere zoektermen.
* Maak de zoektermen algemener.
* Gebruik minder zoekwoorden.

Kortaf
24 augustus 2007, 14:29
Waarom willen jullie eigenlijk zo graag dat de Belgicisten op straat komen?

Goeie vraag. Ze intrigeert mij ook.

Ik zou het in elk geval graag zien, maar kan niet goed uitleggen waarom. Misschien omdat zo'n betoging zo'n mooi symbool voor het definitieve einde zou zijn.

Knuppel
24 augustus 2007, 15:20
Waarom willen jullie eigenlijk zo graag dat de Belgicisten op straat komen? Omdat jullie van mening zijn dat het er "slecht" uitziet voor ons?

Hoe kom je erbij!

m.r.
24 augustus 2007, 16:03
Ik vermoed gewoon dat er veel meer Belgen zijn voor een unitair België dan voor een verdere federalisatie maar politiek wordt erg veel aandacht gegeven aan een minderheid die verder wil federaliseren en zelfs wil afsplitsen. Trouwens er wordt hier in dit landeke veel meer aandacht gegeven aan minderheden dan aan de meerderheid. En zo kan de meerderheid ook eens tonen dat ze de meerderheid zijn.

Zwartengeel
24 augustus 2007, 16:10
Ik vermoed gewoon dat er veel meer Belgen zijn voor een unitair België dan voor een verdere federalisatie maar politiek wordt erg veel aandacht gegeven aan een minderheid die verder wil federaliseren en zelfs wil afsplitsen. Trouwens er wordt hier in dit landeke veel meer aandacht gegeven aan minderheden dan aan de meerderheid. En zo kan de meerderheid ook eens tonen dat ze de meerderheid zijn.

Je bedoelt dat de Vlamingen eindelijk eens hun numerieke meerderheid zullen mogen uitspelen in dit land?

the outlaw torn
24 augustus 2007, 16:17
belgie redden door een mars ? :-P

laat dat mr zo.

Vlaanderen onafhankelijk !!!!

trouwens, vr zo'n mars moet er wel wat volk komen e ?
en ik denk dat dat wel eens lelijk zou kunnen tegenvallen :-P

nu ja, al kan ik wel begrijpen dat de belgicisten zoiets zouden ondernemen.

mr ik als vlaams-nationalist kan enkel dezer dage gelukkig zijn met de politieke situatie.

al is er met een mars natuurlijk niets mis, om een mening te uiten.

ieder het zijne !!!

m.r.
24 augustus 2007, 16:18
Meerderheid is meerderheid maar ik ben er zeker van dat erg veel Vlamingen niet voor een verdere federalisatie zijn. Weet je hoeveel mensen Story kopen om die foto's van het koningshuis te zien ? Dus die zijn ook niet voor een afsplitsing.

Pieke
24 augustus 2007, 16:26
Meerderheid is meerderheid maar ik ben er zeker van dat erg veel Vlamingen niet voor een verdere federalisatie zijn. Weet je hoeveel mensen Story kopen om die foto's van het koningshuis te zien ? Dus die zijn ook niet voor een afsplitsing.

:lol:

de verkoopscijfers van den story als maat voor de populariteit van het koningshuis :lol: :lol:

the outlaw torn
24 augustus 2007, 16:30
Ik vermoed gewoon dat er veel meer Belgen zijn voor een unitair België dan voor een verdere federalisatie maar politiek wordt erg veel aandacht gegeven aan een minderheid die verder wil federaliseren en zelfs wil afsplitsen. Trouwens er wordt hier in dit landeke veel meer aandacht gegeven aan minderheden dan aan de meerderheid. En zo kan de meerderheid ook eens tonen dat ze de meerderheid zijn.

de meeste belgen kan het gewoon geen barst schelen, ik denk eerder dat het dat is. zolang ze mr werk hebben, en een huis, etc.

de rest kan hen gestolen worden.

m.r.
24 augustus 2007, 16:39
Waarom ligt de politiek daar dan van wakker ?

Rene Artois
24 augustus 2007, 16:48
Ik vermoed gewoon dat er veel meer Belgen zijn voor een unitair België dan voor een verdere federalisatie maar politiek wordt erg veel aandacht gegeven aan een minderheid die verder wil federaliseren en zelfs wil afsplitsen. Trouwens er wordt hier in dit landeke veel meer aandacht gegeven aan minderheden dan aan de meerderheid. En zo kan de meerderheid ook eens tonen dat ze de meerderheid zijn.

U mag gerust proberen aan te tonen dat u een meerderheid vormt maar ik ben er even gerust in dat dit niet het geval is. De meerderheid van de vlamingen kan het niets schelen of het een vlaamse of belgische vlag is die boven hun hoofd wappert. Daarbij komt nog dat als men de gemiddelde vlaming uitlegt wat de concrete gevolgen zijn van de belgische oplossingen dan zijn ze snel overtuigd van de noodzaak om meer te federaliseren.

m.r.
24 augustus 2007, 16:50
Zo en wat is de noodzaak om meer te federaliseren ?

born2bewild
24 augustus 2007, 16:52
geeuw

born2bewild
24 augustus 2007, 16:53
Die petitie gaat niet uit van B Plus.

maar het taalevenwicht is wel verstoord.

Rene Artois
24 augustus 2007, 17:00
Die petitie gaat niet uit van B Plus.

Ik had het over de bub.

Rene Artois
24 augustus 2007, 17:04
Zo en wat is de noodzaak om meer te federaliseren ?

Die zijn altijd dezefde geweest. De problemen stellen zich verschillend aan weerszijden van de taalgrens en/of de consensus over beleidsopties liggen anders. Dat zoiets nog gezegd moet worden.

Kortaf
24 augustus 2007, 17:12
Weet je hoeveel mensen Story kopen om die foto's van het koningshuis te zien ? Dus die zijn ook niet voor een afsplitsing.

:-) :-)

Na de saucisse van Leterme, nu de koningsfoto's in de Story als ultiem argument voor het bestaansrecht van de Belgische staat....


Jullie Belgicisten moeten toch echt aan het eind van jullie Latijn zjin, zeg.

Hertog van Gelre
24 augustus 2007, 17:18
:-) :-)

Jullie Belgicisten moeten toch echt aan het eind van jullie Latijn zjin, zeg.

Is dit een verbastering van: België zal aan het eind van zijn Latijn zijn, of niet zijn?

Of hoe ging die zin ook weer?

;-)

m.r.
24 augustus 2007, 17:20
Het is geen ultiem argument, het is een gewone vaststelling. En onder die Storylezerkes zitten er erg veel die voor Vlaams Belang stemmen.

Laten we gewoon beginnen met een koningshuis te vinden die Vlaams spreekt zonder Frans accent.

Kortaf
24 augustus 2007, 17:29
Is dit een verbastering van: België zal aan het eind van zijn Latijn zijn, of niet zijn?

Of hoe ging die zin ook weer?

;-)

Prachtige voorspelling was dat hé: LA BELGIQUE SERA LATINE OU NE SERA PAS.

Deze uitspraak van de Brusselse wallingant Raymond Colleye uit 1915, later overgenomen voor de beruchte Flamenvreter Kardinaal Mercier, is helemaal aan het uitkomen.

Ik vind het geen slechte voorlopige slogan voor de Baarle-werkgroep. :-)

Rene Artois
24 augustus 2007, 17:35
Laten we gewoon beginnen met een koningshuis te vinden die Vlaams spreekt zonder Frans accent.

U schrijft met een frans accent.

Miguelito
24 augustus 2007, 17:41
Ik vermoed gewoon dat er veel meer Belgen zijn voor een unitair België dan voor een verdere federalisatie maar politiek wordt erg veel aandacht gegeven aan een minderheid die verder wil federaliseren en zelfs wil afsplitsen. Trouwens er wordt hier in dit landeke veel meer aandacht gegeven aan minderheden dan aan de meerderheid. En zo kan de meerderheid ook eens tonen dat ze de meerderheid zijn.

En weeral zo een die denkt te weten wat die vele honderduizende vlaamse kiezers wilden.
De meerderheid wordt al sinds jaar en dag in dit land stiefmoederlijk en met een grote minachting behandeld.
Maar als die meerderheid zich dan niet direct plooit naar de grillen van een minderheid, dan staan ze weer met zijn alle recht.

m.r.
24 augustus 2007, 17:56
En jij weet wel wat de meerderheid wenst ?

Zwartengeel
24 augustus 2007, 18:03
Het is geen ultiem argument, het is een gewone vaststelling. En onder die Storylezerkes zitten er erg veel die voor Vlaams Belang stemmen.

Laten we gewoon beginnen met een koningshuis te vinden die Vlaams spreekt zonder Frans accent.

Volgens een peiling van enkele jaren terug is 84% van de VB-stemmers voorstander van Vlaamse onafhankelijkheid.

Miguelito
24 augustus 2007, 18:06
En jij weet wel wat de meerderheid wenst ?

Neen, maar U blijkbaar wel.

Ik kijk gewoon naar het verkiezingsprogramma van de winnende Vlaamse partijen en dan naar de verkiezingsuitslag. Zegt genoeg.
Trouwens de "gevaarlijke" staatshervormingen werden al geschrapt en er bleef een kleinere staatshervorming over en de splitsing van bhv, maar dat was teveel voor de franstaligen. Maar gioed zij verdedigden ook hun verkiezingsbeloften.
Er kan geen kant op, en geen kant, kan zonder gezichtsverlies afzwakken.

mijn grijns loopt van oor tot oor sinds een paar dagen.

"Wij, Belgen van geboorte, in hart en nieren of van adoptie, vragen aan de politici om ons land en zijn Eenheid te respecteren.
Ons land is te klein om nog verdeeld te worden in kleine stukken, vooral binnen het huidige Europa.
Wij, Belgen uit alle Gewesten en van alle Gemeenschappen, vragen aan de politici om zich bezig te houden met de echte, en meer dringende, problemen van dit land zoals de werkgelegenheid, de veiligheid, de gezondheid, het welzijn, het milieu ..., zonder hun tijd en ONS geld te verspillen met ruzies over zaken die alleen maar een kleine minderheid betreffen.
Onze Eendracht zal onze Macht zijn !
Bedankt."

Wat voor een middeleeuws taalgebruik en verkeerd gebruik van hoofdletters in deze internet petitie van de bub.8O

in hart nieren en adoptie :rofl:

Kortaf
24 augustus 2007, 18:20
En jij weet wel wat de meerderheid wenst ?

Zelfs al zouden 95 pct van de Belgen voor het voortbestaan van de Belgische staat zijn, dan nog zal die staat op korte termijn in elkaar stuiken.

Het zit gewoon in het diepste van zijn ziel, en in de opdracht die zijn elite hem bij zijn ontstaan meegegeven heeft: La Belgique sera Latine ou ne sera pas.

Wel de culturele genocide is mislukt, Belgique is niet Latine geworden en het zal dus "pas" zijn.

U zult opwerpen dat een staat kan hervormd worden. Wel ja, dat kan. Maar dat is nu net wat alle Francofonen met al hun kracht verwerpen. En ten gronde: je kan het zwarte haar van een kind wel ros verven, maar het zal altijd zwart blijven. Met andere woorden: je kunt staatsstructuren wel aanpassen aan de moderne tijd, maar de inherente eigenschappen van een staat, zijn ideologie, kan je niet wijzigen.

La Belgique ne sera donc pas.

Of er nu 1 miljoen Belgen voor zijn, of 5 miljoen, of 10 miljoen.

Kortaf
24 augustus 2007, 18:29
in hart nieren en adoptie :rofl:

in hart en nieren of van adoptie, staat er.

Komt van "Belge d'adoption", natuurlijk.

Ze zullen nooit leren teksten in volwassen Nederlands te produceren, de Belgicisten.

Nederlands is immers een opgedrongen taal door de flaminganten. De ware taal van de Vlaming is Vlomsch, en zijn cultuurtaal is van nature uit het Frans.

Pelgrim
24 augustus 2007, 20:09
Ik ben ovrtuigd dat er in alle politieke partijen momenteel Belgisch-, Vlaams- en Waalsnationalisten aanwezig zijn met als variaties aanhechtingen van deelgebieden aan Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk (dus een "evaporisatie" van La Belgique/België). Nu is de charme van België/Belgique precies het feit dat het geen van alle buurlanden is.. het heeft een vleugje "meer internationalisme" vooral als je Brussel/Bruxelles beschouwt.

De "teloorgang van België" is dus ergens een spijtige zaak voor nog tal van andere redenen..

Ik heb in mijn schuif dus een artikel voor de Baarlewerkers over de spijtige zaak dat een belgisch/nederlandse grens is, hieruit blijkt onmiddelijk dat de invoering van een groot-nederlands/waalse grens evenzeer een buitengemene fout zou zijn.

Een betoging om België te redden hoeft echt niet : er is momenteel geen enkele politieker die België nu "onverwijld" wil splitsen, ook Bart De Wever niet.

Het nieuws dat er nu nog eens eventjes een nieuwe info of formateur moet komen, betekent niet dat "DE Walen" of "De Vlamingen" België nu laten vallen-
men heeft bij onze Noorderburen zo eens efkes 7 maanden "onderhandeld"
zonder dat er iemand het Koninkrijk zag ten onder gaan.

Desnoods haalt men een formateur uit de Oostkantons !

In Nederland moest men geen communautaire onderhandelingen voeren.

Brussel is overigens helemaal geen voorbeeld voor internationalisme, wel integendeel. Brussel is een voorbeeld van mislukte multikul, van segregatie, van toenemende kloven tussen engelstalige eurocraten, franskiljonse fascisten, een spartelende vlaamse aanwezigheid en vooral veel gettos bomvol (vooral bom) gemarginaliseerde allochtonen. De twee eerste cathegorieën, waar eigenlijk de collaborateurs van de Dansaert-vlamingen bij horen, noemen zichzelf graag kosmopoliet maar zullen nooit één voet in die gettowijken zetten. Dikke zeikerds zijn het.

De enigen die Brussel kunnen redden van het moeras zijn net de vlaams-nationalisten, zo hebben wij met Meervoud op elf juli nog aangetoond.

evilbu
24 augustus 2007, 20:31
Wij, Belgen uit alle Gewesten en van alle Gemeenschappen, vragen aan de politici om zich bezig te houden met de echte, en meer dringende, problemen van dit land zoals de werkgelegenheid, de veiligheid, de gezondheid, het welzijn, het milieu ..., zonder hun tijd en ONS geld te verspillen met ruzies over zaken die alleen maar een kleine minderheid betreffen.
Hebben ze dan toch een Duitstalige sukkel bij BUB gevonden die niet beseft wat BUB denkt van hun statuut.:twisted:

circe
24 augustus 2007, 20:38
Yep!
En trommelaars in uniform! :lol:

ik vind dat alle drie de bubbers met een trompet moeten gaan betogen voor Berre zijn paleis.

(en dan de Marseillaise blazen zodat Berre denkt dat ie op verlof is).

Knuppel
24 augustus 2007, 21:32
Ik heb in mijn schuif dus een artikel voor de Baarlewerkers over de spijtige zaak dat een belgisch/nederlandse grens is, hieruit blijkt onmiddelijk dat de invoering van een groot-nederlands/waalse grens evenzeer een buitengemene fout zou zijn.

Pfffffffffffffffffffffft............

Patriot!
25 augustus 2007, 15:05
Waarom zouden wij nu moeten betogen? Omdat één of andere geitenboer er niet in slaagt een regering te vormen? Niet onze zaak.

Den Duisteren Duikboot
25 augustus 2007, 15:23
Neen, dat moeten we m.i. niet doen.
Ik doe er alleszins niet aan mee.

Hoe denk je als drukkingsgroep ooit iets te realiseren zonder gelijkgezinden te verzamelen in massamanifestaties? Het psychologische effect daarvan is nochtans aanzienlijk.

born2bewild
25 augustus 2007, 15:25
Hoe denk je als drukkingsgroep ooit iets te realiseren zonder gelijkgezinden te verzamelen in massamanifestaties? Het psychologische effect daarvan is nochtans aanzienlijk.

er zal geen massa te vinden zijn zeker, maar dat bekt niet zo

Den Duisteren Duikboot
25 augustus 2007, 15:29
Waarom zouden wij nu moeten betogen? Omdat één of andere geitenboer er niet in slaagt een regering te vormen? Niet onze zaak.

Om een signaal aan de betrokken geitenboer en de publieke opinie te geven dat hij niet in naam van alle Vlamingen spreekt.

Vanwaar die laksheid, dat totale gebrek aan begeestering? Of denken de Belgofielen dat ze hun slag gaan thuishalen door een paar keer per jaar een debatje te organiseren en op de nationale feestdag de vlag over het balkon te hangen?

Enfin, verbaast me opeens niets waarom de B.U.B. en B-Plus zo weinig golven maken...

Uh-Huh
25 augustus 2007, 15:31
er zal geen massa te vinden zijn zeker, maar dat bekt niet zo
Je moet Belgicisten niet onderschatten. Er zal heus wel een massa te vinden zijn indien "België in gevaar" blijkt te zijn. Maar wat we op dit moment meemaken is "gewoon" nog een crisis.

Den Duisteren Duikboot
25 augustus 2007, 15:33
er zal geen massa te vinden zijn zeker, maar dat bekt niet zo

Het is inderdaad moeilijker om massa's te mobiliseren voor het behoud van iets dan voor een verandering ervan, maar serieuze opiniepeilingen - niet die van de VTM - wijzen wel uit dat een meerderheid van de Vlamingen nog steeds achter België staat (in welke gedaante dan ook). Als je als belgofiele beweging die steun niet verzilvert, ben je m.i. niet goed bezig...

born2bewild
25 augustus 2007, 15:34
Je moet Belgicisten niet onderschatten. Er zal heus wel een massa te vinden zijn indien "België in gevaar" blijkt te zijn. Maar wat we op dit moment meemaken is "gewoon" nog een crisis.

ik geloof er niets van.

born2bewild
25 augustus 2007, 15:36
Het is inderdaad moeilijker om massa's te mobiliseren voor het behoud van iets dan voor een verandering ervan,
Allez, dan is het voor de Belgicisten wachten op de splitsing , dan kunnen ze beginnen werven. Riskante strategie. Zoals speculanten op de beurs die (allemaal) denken dat ze "slimmer" zijn dan de "dommeriken" en vlak voor de "echte" crash wel de nooduitgang als eerste zullen vinden. Meestal zijn ze er allemaal aan voor de moeite. Maar slim waren ze, dat wel.


maar serieuze opiniepeilingen - niet die van de VTM - wijzen wel uit dat een meerderheid van de Vlamingen nog steeds achter België staat (in welke gedaante dan ook).

Dag op dag verliezen ze geloofwaardigheid en terrein, maar ze zijn wel serieus en de "anderen" (VTM) zijn dom.
Die troost hebben ze dan tenminste.

Dat slim vs. dom en goed vs. kwaad spelleke dient enkel om de eigen impotentie te camoufleren

Online
25 augustus 2007, 15:37
Is dit een verbastering van: België zal aan het eind van zijn Latijn zijn, of niet zijn?

Of hoe ging die zin ook weer?

;-)


:thumbsup:

Uh-Huh
25 augustus 2007, 15:39
ik geloof er niets van.
Zie opiniepeilingen.

born2bewild
25 augustus 2007, 15:40
Zie opiniepeilingen.

zie verkiezingen.

Of zijn die ook opgesplitst in "slimme" en "domme"?

born2bewild
25 augustus 2007, 15:42
.

Uh-Huh
25 augustus 2007, 15:44
de slimme of de domme opiniepeilingen?
Die bestaan niet. De opiniepeilingen van de VTM zijn minder representatief en dus ook minder betrouwbaar dan die van bv. het studiebureau iVox.

born2bewild
25 augustus 2007, 15:47
Die bestaan niet. Die van de VTM zijn minder representatief en dus ook minder betrouwbaar dan die van bv. het studiebureau iVox.

wat niet wil zeggen dat diegene die in het belgofiele kamp beter zouden uitkomen wel iets betekenen.
Af en toe naar de track record kijken kan al iets leren. Hoe accuraat hebben ze b.v. de laatste 2 verkiezingen voorspeld?

Patriot!
25 augustus 2007, 15:51
Je moet Belgicisten niet onderschatten. Er zal heus wel een massa te vinden zijn indien "België in gevaar" blijkt te zijn. Maar wat we op dit moment meemaken is "gewoon" nog een crisis.

Exact. Als België ooit zou barsten staat er binnen de 24 uur een half miljoen man in Brussel.

Uh-Huh
25 augustus 2007, 15:51
wat niet wil zeggen dat diegene die in het belgofiele kamp beter zouden uitkomen wel iets betekenen.
:roll:

Zelfs al neem je die van de VTM als uitgangspunt, dan nog is een meerderheid van de Vlamingen vóór België.

Af en toe naar de track record kijken kan al iets leren. Hoe accuraat hebben ze b.v. de laatste 2 verkiezingen voorspeld?
Vertel jij het me maar, want ik ken niet veel track records. En misschien kan je me ook iets over de track records van de VTM vertellen?

born2bewild
25 augustus 2007, 15:54
:roll:

Zelfs al neem je die van de VTM als uitgangspunt, dan nog is een meerderheid van de Vlamingen vóór België.

Vertel jij het me maar, want ik ken niet veel track records. En misschien kan je me ook iets over de track records van de VTM vertellen?

Waarom zou ik.
Ik heb geen opiniepeilingen gebruikt, aangehaald of nodig gevonden.

Ik heb zeker niet moeten terugvallen op een onderscheid tussen opiniepeilingen voor de slimme en de domme mensen.

ik moet dus de geloofwaardigheid van opiniepeilingen niet verdedigen, niet de mijne (want ik heb er geen) maar zeker niet diegene die jij aanhaalt want die ken ik nog geeneens.

born2bewild
25 augustus 2007, 15:56
Exact. Als België ooit zou barsten staat er binnen de 24 uur een half miljoen man in Brussel.
lol.

Een half miljoen formateurs.

zie maar dat ge u die dag niet overslaapt of dat de NMBS niet staakt, of uw leven is voor niets geweest.

En een half miljoen, das ook maar een triestig aantal hoor. Wat gaan die doen, op de dag des oordeels?

Iedereen formateur!

Uh-Huh
25 augustus 2007, 16:04
Waarom zou ik.
Ik heb geen opiniepeilingen gebruikt, aangehaald of nodig gevonden.

Ik heb zeker niet moeten terugvallen op een onderscheid tussen opiniepeilingen voor de slimme en de domme mensen.

ik moet dus de geloofwaardigheid van opiniepeilingen niet verdedigen, niet de mijne (want ik heb er geen) maar zeker niet diegene die jij aanhaalt want die ken ik nog geeneens.
M.a.w. je probeert hier gewoon je natte droom, gebaseerd op je fantasie i.p.v. de feiten, aan de man te brengen? :lol:

born2bewild
25 augustus 2007, 16:06
M.a.w. je probeert hier gewoon je natte droom, gebaseerd op je fantasie i.p.v. de feiten, aan de man te brengen? :lol:
uh?

even recapituleren:

jij hebt niets behalve een obscure opiniepeiling. Ik vraag: hoe goed is hun track record?

en dan ga je total loss

Uh-Huh
25 augustus 2007, 16:07
wat?
Bon, je hebt dus geen enkele geloofwaardigheid op dit forum, zoals je zelf beweert. Ik zal het onthouden. :-P

born2bewild
25 augustus 2007, 16:08
Bon, je hebt dus geen enkele geloofwaardigheid op dit forum, zoals je zelf beweert. Ik zal het onthouden. :-P

doe dat poppeke
Organiseer er misschien een peiling over. Of leer Nederlands.

born2bewild
25 augustus 2007, 16:10
M.a.w. je probeert hier gewoon je natte droom, gebaseerd op je fantasie i.p.v. de feiten, aan de man te brengen? :lol:

feiten=opiniepeiling

?:lol::lol:

Zwartengeel
25 augustus 2007, 16:13
Exact. Als België ooit zou barsten staat er binnen de 24 uur een half miljoen man in Brussel.

Vergeet het. De mensen zullen gewoon in hun zetel blijven zitten en alle ontwikkelingen via de TV volgen. Of ze nu in België of Vlaanderen wonen, het enige dat de zwijgzame massa zal interesseren is dat ze kunnen verder gaan met hun leven zoals het nu is.

Uh-Huh
25 augustus 2007, 16:14
uh?

even recapituleren:

jij hebt niets behalve een obscure opiniepeiling. Ik vraag: hoe goed is hun track record?

en dan ga je total loss
Eh, wat bedoel je met 'obscure opinipeiling' als zelfs 'De Standaard' die gebruikt?

born2bewild
25 augustus 2007, 16:16
voor mij zijn alle opiniepeilingen obscuur, zoals ik al zei.

Maar goed...een excellente opiniepeilingen als ik u daar een plezier mee doe. (want De Standaard gebruikt ze)

vraag: hoe goed is de trackrecord van deze _excellente_ opiniepeiling.

Lijkt me trouwens een vraag die u meer zou moeten aanbelangen dan mij, aangezien heel uw argumentatie erop voort borduurt.

Uh-Huh
25 augustus 2007, 16:17
feiten=opiniepeiling

?:lol::lol:
Jouw betoog steunt al helemaal op niets, buiten je fantasie, dus je kan die lachebekjes maar beter voor jezelf houden.

born2bewild
25 augustus 2007, 16:18
Jouw betoog steunt al helemaal op niets, buiten je fantasie, dus je kan die lachebekjes maar beter voor jezelf houden.

Ik heb hier geen betoog gehouden voor jou, ik heb enkel een vraag gesteld.

:lol::lol::lol:

born2bewild
25 augustus 2007, 16:19
.

Patrik
25 augustus 2007, 16:22
Exact. Als België ooit zou barsten staat er binnen de 24 uur een half miljoen man in Brussel.

Dat is juist! Maar van juichende Vlamingen!

born2bewild
25 augustus 2007, 16:24
Jouw betoog steunt al helemaal op niets, buiten je fantasie

Je moet Belgicisten niet onderschatten. Er zal heus wel een massa te vinden zijn indien "België in gevaar" blijkt te zijn.

'k ga u laten, ik weet genoeg.

m.r.
25 augustus 2007, 18:09
Het zou gewoon mogelijk moeten zijn om referenda te houden maar ja dat zal onze koning nooit goedkeuren.

Referendum over het koningshuis

Referendum over het levenslange ministerloon dat onze ministers krijgen

Referendum over verdere federalisatie of afsplitsing

Referendum over het asielbeleid

Referendum over ....

Dat zou pas echt democratisch zijn

straatrue
25 augustus 2007, 21:13
Dat is juist! Maar van juichende Vlamingen!

Of van beide zijden en wat er dan gebeurt= onvoorspelbaar en ongewenst!

Eddy B
25 augustus 2007, 21:44
Of van beide zijden en wat er dan gebeurt= onvoorspelbaar en ongewenst!
???
De Vlamingen winnen dan, is dat ongewenst? Voor mij ni :lol: