PDA

View Full Version : De Saksen Coburger is met vakantie!!!!


Patrik
23 augustus 2007, 16:34
"Zijn" land is in volle crisis en meneertje gaat met vakantie.

Tegen hoge kosten moet hij nu door de luchtmacht in allerijl
teruggevlogen worden. Gelukkig zat hij niet in het midden van de
oceaan op zijn nieuw yacht.

Spelen de Saksen Coburgers met ons voeten?

Het wordt tijd dat we komaf maken met deze grappenmakers!

Iemand stelde mij de vraag of zijn zoon dit niet kon afhandelen
zodat Albert 2 niet gestoord moest worden.

Kim
23 augustus 2007, 16:42
Allee... Nu dat weer.

Eerst zitten roepen dat de koning een loutere protocollaire functie moet krijgen en nu zitten roepen dat hij z'n plichten verzaakt.

Weten jullie zelf nog wel wat jullie willen?

proxy2222
23 augustus 2007, 16:43
"Zijn" land is in volle crisis en meneertje gaat met vakantie.

Tegen hoge kosten moet hij nu door de luchtmacht in allerijl
teruggevlogen worden. Gelukkig zat hij niet in het midden van de
oceaan op zijn nieuw yacht.

Spelen de Saksen Coburgers met ons voeten?

Het wordt tijd dat we komaf maken met deze grappenmakers!

Iemand stelde mij de vraag of zijn zoon dit niet kon afhandelen
zodat Albert 2 niet gestoord moest worden.

Nee, de Koning zag de bui al hangen en is in ballingschap nu :lol::lol::lol:

Nee, gelijk heb je. Het land staat op springen en meneer is op verlof. Wat een commitment :-)

kelt
23 augustus 2007, 16:48
Allee... Nu dat weer.

Eerst zitten roepen dat de koning een loutere protocollaire functie moet krijgen en nu zitten roepen dat hij z'n plichten verzaakt.

Weten jullie zelf nog wel wat jullie willen?


Zolang die rol moet gespeeld worden,moet die rol gespeeld worden!

Al is het maar uit eigenbelang voor zijn Huis :?

Rene Artois
23 augustus 2007, 16:48
Allee... Nu dat weer.

Eerst zitten roepen dat de koning een loutere protocollaire functie moet krijgen en nu zitten roepen dat hij z'n plichten verzaakt.

Weten jullie zelf nog wel wat jullie willen?

Spijtig voor ons heeft de koning nog steeds geen louter protocollaire functie. Overeenkomstig wat het andere kamp wil heeft hij nog steeds verantwoordelijkheden, die waarvoor hij zich nu drukt. Bewijst dit niet weer eens dat wie de koning tot lintjesknipper wil degraderen gelijk heeft?

Wij weten heel goed wat we willen en u weet het ook.

circe
23 augustus 2007, 16:51
@ Kim: volgens mij wordt hij (en de hele familie) nog steeds door de belastingbetaler betaald.
Dan lijkt het me normaal dat hij nog even met die poppenkast meespeelt voor zijn inkomen.

Metternich
23 augustus 2007, 17:06
Voor mijn part moet hij zelfs niet terugkomen uit vakantie. We sturen zijn bezittingen wel op naar waar hij nu zit.

kelt
23 augustus 2007, 17:15
Voor mijn part moet hij zelfs niet terugkomen uit vakantie. We sturen zijn bezittingen wel op naar waar hij nu zit.


bezittingen? 8O

Das zijn MIJN spullen verdorie :evil:

Jong N-VA'er
23 augustus 2007, 17:27
bezittingen? 8O

Das zijn MIJN spullen verdorie :evil:

Hela de mijne ook...ale in geldwaarde dan toch;-)

Metternich
23 augustus 2007, 17:29
bezittingen? 8O

Das zijn MIJN spullen verdorie :evil:Kom kom, we gaan niet lastig doen over wat onderbroeken en sokken ;)

deryz
23 augustus 2007, 20:01
"Zijn" land is in volle crisis en meneertje gaat met vakantie.

Tegen hoge kosten moet hij nu door de luchtmacht in allerijl
teruggevlogen worden. Gelukkig zat hij niet in het midden van de
oceaan op zijn nieuw yacht.

Spelen de Saksen Coburgers met ons voeten?

Het wordt tijd dat we komaf maken met deze grappenmakers!

Iemand stelde mij de vraag of zijn zoon dit niet kon afhandelen
zodat Albert 2 niet gestoord moest worden.

op reis in frankrijk zoals altijd natuurlijk, dat hij daar maar blijft :twisted:

Kaal
23 augustus 2007, 20:03
Allee... Nu dat weer.

Geef toe Kim, het is niet echt ernstig. Dat hij met vakantie ging toen het formatieberaad op gang leek vind ik niet erg. Maar hij was al een keer moeten terugkomen. Toen was het duidelijk voor iedereen dat er grote problemen was. Er wordt openlijk gesproken over het einde van het land. En toch gaat de Koning doodleuk terug naar Zuid-Frankrijk? Op zich maakt dat niets uit. Maar het geeft wel een slechte indruk. Ik denk niet dat Boudewijn of zijn vader Leopold III zoiets hadden gedaan.

boerenverstand
23 augustus 2007, 20:06
Kom kom, we gaan niet lastig doen over wat onderbroeken en sokken ;)
Tja, maar overlaatst werd wel bekend dat Flup het originele meubilair (nog van Napoleon) heeft van het voormalig koninklijk paleis op de Meir.
Herhaalde briefkes hebben niks opgeleverd , misschien staat dat wel in de villa Clementine pour le prince royal Laurent.
Sokken en onderbroeken , zeker vuile, mogen uiteraard behouden worden, wij zullen eens breed zijn.

Wiley E Coyote
23 augustus 2007, 20:07
bezittingen? 8O

Das zijn MIJN spullen verdorie :evil:

Niet overdrijven hé... hij heeft ook wel wat privé eigendom hier en daar ;)

Knuppel
23 augustus 2007, 21:52
Allee... Nu dat weer.

Eerst zitten roepen dat de koning een loutere protocollaire functie moet krijgen en nu zitten roepen dat hij z'n plichten verzaakt.

Weten jullie zelf nog wel wat jullie willen?

Van die protocollaire functie is nog altijd geen sprake.
Dat informateurs en formateurs verslag moeten uitbrengen bij le roi en het land in crisis is wel.

Pol
23 augustus 2007, 23:53
Geef toe Kim, het is niet echt ernstig. Dat hij met vakantie ging toen het formatieberaad op gang leek vind ik niet erg. Maar hij was al een keer moeten terugkomen. Toen was het duidelijk voor iedereen dat er grote problemen was. Er wordt openlijk gesproken over het einde van het land. En toch gaat de Koning doodleuk terug naar Zuid-Frankrijk? Op zich maakt dat niets uit. Maar het geeft wel een slechte indruk. Ik denk niet dat Boudewijn of zijn vader Leopold III zoiets hadden gedaan.

Vorige week mocht hij inderdaad zelf even op zijn schapen passen, ook zonder resultaat blijkt nu. Zijn voorgangers hadden inderdaad meer plichtsbesef, maar Albert had zich ook nooit voorgesteld dat hij nog zolang zou moeten instaan voor de plichten van de monarchie. De tijden zijn blijkbaar ook veranderd, en dat kan ook gezegd voor de premier en andere ministers.

Wat mij dan wel opvalt is dat Albert onmiddellijk zijn partijvoorzitter of onderkoning van het ogenblik Didier Reynders moest zien.

De schoofzak
24 augustus 2007, 08:03
Geef toe Kim, het is niet echt ernstig. Dat hij met vakantie ging toen het formatieberaad op gang leek vind ik niet erg. Maar hij was al een keer moeten terugkomen. Toen was het duidelijk voor iedereen dat er grote problemen was. Er wordt openlijk gesproken over het einde van het land. En toch gaat de Koning doodleuk terug naar Zuid-Frankrijk? Op zich maakt dat niets uit. Maar het geeft wel een slechte indruk. Ik denk niet dat Boudewijn of zijn vader Leopold III zoiets hadden gedaan.

Gij vindt dat niet erg ???
Zowat het enige krusiale dat le roi moet doen op vier jaar tijd, is het voorzichtig-neutraal managen van het aanduiden van informateur en formateur. Krusiaal omdat op dat ogenblik het niet zo gepast is dat de ontslagnemende premier hem kan/moet dekken, gezien de politieke toestand.
Mocht ik le roi zijn, dan zou ik mijn prinsiepes van ambtenaar die ik altijd gehanteerd heb, ook dan toepassen, en geen vakantie nemen in die periode.
Ik zou zeer aktief achter de schermen de toestand volgen, en al mijn raadgevers op hoge stoom bestendig analises laten uitvoeren. Niet alleen trouwens mijn raadgevers op dat wereldvreemde hof-met-hoofdletter-h, maar ook al de ministers van staat.

In ieder geval, zoals het nu gebeurd is, is het goed om hem te ontslaan.

Hoeveel miljoenen €'tjes trekt dat manneke per maand? In wat voor huizeke(s) moet ie wonen, op kosten van de staat?
En dan geeft dat nog minder beschikbaarheid dan een fakteur die begot gene vakantie krijgt, omdat zijn kollega-fakteur zich schijnziek gemeld heeft.
Den eerste den beste fakteur met 1100 € in de maand is ernstiger begaan met zijn publieke dienstverlening dan onze roi de Laeken.

En nu moet ge niet denken dat de kosten van het militaire vliegtuig betaald worden door le roi hoor !! Neen, dat zijn militaire onkosten. Kunnen ze nog wat minder materiaal of pree bezorgen aan joske-soldaat die ook maar 1100 € raapt per maand.

Met alle minachting voor Milket, maar wat betreft haar bezoek aan hare kleine, had zij volgens mij gelijk. Wat moet wijf Milket nu denken van onze roi? Alhoewel, wat zou ze durven denken over de vent (funktie: le roi) die haar levensverzekering is.

En ten slotte, wie is op dit ogenblik de enigste die kan optreden tegen dat wangedrag?
Gie'ke Verafstoot.
In eerste instantie zou die moeten reklameren hebben vooraleer de roi op vakantie ging in het buitenland.
Nalatige Gui heeft dit niet gedaan.
Na de eerste europech-reis, had de Gui (of zijn vervanger vieze premier) weer kunnen ingrijpen.
Zij deden dit niet.
Daarover moeten parlementaire vragen gesteld worden.
Dit is een dwingende suggestie voor de parlementairen van de partij waarop ik altijd stem, de nva, maar ook voor de andere partijen die zich Vlaams durven noemen.

Anna List
24 augustus 2007, 08:33
Allee... Nu dat weer.

Eerst zitten roepen dat de koning een loutere protocollaire functie moet krijgen en nu zitten roepen dat hij z'n plichten verzaakt.

Weten jullie zelf nog wel wat jullie willen?

Kim, de ministers aanstellen maw na de verkiezingen de formatiegesprekken op gang helpen door aanstellen van informateurs en formateurs is de enige grondwettelijke functie die Albert2 heeft ... je mag toch verwachten dat ie in de buurt blijft (en dat ie t nieuws wat volgt hé ... iedereen voelde al van 's ochtends aan dat Leterme er niet ging komen na het nachtelijk beraad dat flopte ...)

ik begrijp niet goed dat je deze flater van het Hof tracht toe te dekken ...

Kaal
24 augustus 2007, 08:37
Gij vindt dat niet erg ???

Neen, maar ik moet er wel bij toevoegen dat ik bij Albert de lat heel laag leg.

Anna List
24 augustus 2007, 08:38
Voor mijn part moet hij zelfs niet terugkomen uit vakantie. We sturen zijn bezittingen wel op naar waar hij nu zit.

niks van ! hij moet berecht worden !

na de onafhankelijkheid moeten waarheidscommissies opgericht worden om te onderzoeken wie en wanneer België actief in stand gehouden werd en wie Vlaanderen dus zo lang uitbuitte en onder koloniaal regime hield.

we beginnen uiteraard met

-de koninklijke familie
-de personen die in t verleden lintjes en titels kregen wegens verdienste voor la patrie (Lippens, Buysse, Leysen, ... etc)
-voorts komen de instellingen aan bod opgericht om dit onderdrukken te rekken (KBS, CGKR, KINT etc ...)

tijd voor gerechtigheid !

Anna List
24 augustus 2007, 08:41
Niet overdrijven hé... hij heeft ook wel wat privé eigendom hier en daar ;)

als hij en zijn nageslacht al niet op de guillotine beland, zal de familie nog jarenlang Wiedergutmachungen moeten betalen ... en terecht ... en niet in het minst aan Congo natuurlijk !

born2bewild
24 augustus 2007, 08:45
@ Kim: volgens mij wordt hij (en de hele familie) nog steeds door de belastingbetaler betaald.
Dan lijkt het me normaal dat hij nog even met die poppenkast meespeelt voor zijn inkomen.

volledig mee eens. Zolang wij hen betalen moet hij ons amuseren. Als ik ze wil zien dansen dan moeten ze dansen etc.
Als dat te veel is amai

born2bewild
24 augustus 2007, 08:46
Niet overdrijven hé... hij heeft ook wel wat privé eigendom hier en daar ;)

ja, verdiend zeker. Waar dat?

Isabella
24 augustus 2007, 11:41
Misschien weet de koning iets dat wij niet weten, en zet hij daarom zijn verlof rustig verder.
Misschien is er iets waardoor hij al weet wat de uitkomst gaat zijn?

De schoofzak
24 augustus 2007, 12:01
Misschien weet de koning iets dat wij niet weten, en zet hij daarom zijn verlof rustig verder.
Misschien is er iets waardoor hij al weet wat de uitkomst gaat zijn?

Misschien weet de roi iets niet, dat wij wel weten: er staan er meer en meer klaar om hem een sjot onder zijn teelballen te geven, richting rva en vdab ...

circe
24 augustus 2007, 12:14
Misschien weet de roi iets niet, dat wij wel weten: er staan er meer en meer klaar om hem een sjot onder zijn teelballen te geven, richting rva en vdab ...

nu ja, het zal wel richting zuid-frankrijk worden denk ik.

en nu maar hopen dat flup en lorre ginder ook een bed&breakfast huisje hebben...