PDA

View Full Version : De eerste bocht is genomen!


Patrik
10 september 2007, 16:49
De bespreking van BHV is door de commissie uitgesteld voor een week.

Eens te meer zijn de Vlaamse politici van de zogenaamde democratische
partijen plat op hun buik gaan liggen voor de Franstaligen.

Er zullen nog meerdere weken volgen en ik geloof vast dat de Walen
hun opgeeiste corridor zullen krijgen. Rode gaat eraan!

Zijn wij een volk????

Jong N-VA'er
10 september 2007, 16:55
Dat was toch al langer voor volgende week gepland?

kelt
10 september 2007, 17:13
Het komt nu zelf niet meer op 3 weken aan.Het argument dat er nu niet "gediscussieerd" moet worden in kamercommissies terwijl feitelijk de regeringsvorming bezig is,is een geldig argument vind ik......


Nog tijd zat om het "uitsnijden van Rode",of andere "creatieve zaken" af te schieten.... ;-)

Randa
10 september 2007, 17:22
niets nieuws onder de zon, hadden we allang kunnen verwachten,
in 2009 geven we de CD&V een stamp onder hun broek, terug naar af, zeker weten

Patrik
10 september 2007, 17:24
Dat was toch al langer voor volgende week gepland?


Voor zover ik het weet niet.

Want ge zoudt eens iets zien gebeuren als die commissie BHV bij
hoogdringendheid zou bespreken.

ONVERWIJLD!

Het bericht op de VRT zegt duidelijk UITGESTELD.

Jong N-VA'er
10 september 2007, 17:25
Voor zover ik het weet niet.

Want ge zoudt eens iets zien gebeuren als die commissie BHV bij
hoogdringendheid zou bespreken.

ONVERWIJLD!

Weet ik het wel;-)

kelt
10 september 2007, 17:46
Voor zover ik het weet niet.

Want ge zoudt eens iets zien gebeuren als die commissie BHV bij
hoogdringendheid zou bespreken.

ONVERWIJLD!

Het bericht op de VRT zegt duidelijk UITGESTELD.

Het officiele standpunt van het kartel is niet "onverwijld"(ongelukkige lapsus vanuit een kartelpartner uit een recent verleden),maar "Wij gaan niet in een Belgische regering als BHV niet geregeld is"......

Dat is duidelijk nog altijd onverkort geldig!

Onnodig Waalse politieke tegenstanders te hebben als men aan "onze" kant al probeert twijfel te zaaien :oops:

Maes_P
10 september 2007, 18:02
Het officiele standpunt van het kartel is niet "onverwijld"(ongelukkige lapsus vanuit een kartelpartner uit een recent verleden),maar "Wij gaan niet in een Belgische regering als BHV niet geregeld is"......


Dus gingen ze ervan uit dat ze na 5 minuten politieke moed in een regering zouden stappen? Of was dat ook een lapsus?

kelt
10 september 2007, 18:09
Dus gingen ze ervan uit dat ze na 5 minuten politieke moed in een regering zouden stappen? Of was dat ook een lapsus?

iedereen maakt wel eens kemels...na uitgelachen te zijn moeten we verder...

Ik oordeel op NU en STRAKS... ;-)

Maes_P
10 september 2007, 18:13
iedereen maakt wel eens kemels...na uitgelachen te zijn moeten we verder...

Ik oordeel op NU en STRAKS... ;-)

fingers crossed!!
Maar ik heb er echt weining hoop op...:-(

Knuppel
10 september 2007, 19:03
En welke N-VA-er beweerde dit?

Van Rompuy stemt vandaag al tegen in het Vlaams Parlement en legt namens zijn fractie een stemverklaring af met betrekking tot de inertie van de "Vlaamse" coalitiepartners, net als Mark Demesmaeker voor de N-VA zal doen. Een signaal, weinig indrukwekkend uiteraard geef ik toe, maar als het duidelijk maakt dat half maart wel degelijk de uiterste deadline is voor CD&V en N-VA vooraleer ze consequent alle federale overlegorganen zullen beginnen boycotten en de overdrachten naar de federale regering stopzetten komen we er wel.

Kaal
10 september 2007, 19:33
Dat was toch al langer voor volgende week gepland?

Neen, het was voor deze week gepland.

NL1985
10 september 2007, 19:40
Kan iemand me uitleggen hoe CD&V en N-VA nog geloofwaardig kunnen zijn? Ik snap er weinig meer van... 5 minuten politieke moed....nou dan kunnen we toch vaststellen dat beide partijen worden geleid door LAFAARDS...

the outlaw torn
10 september 2007, 19:44
Kan iemand me uitleggen hoe CD&V en N-VA nog geloofwaardig kunnen zijn? Ik snap er weinig meer van... 5 minuten politieke moed....nou dan kunnen we toch vaststellen dat beide partijen worden geleid door LAFAARDS...


zo is dat nu eenmaal e.

politici zijn in weze laffe wezens.

De schoofzak
10 september 2007, 19:55
De Blokkertjes kunnen hier nu wel veel van hun teelballen maken, maar ze hebben dik ongelijk.

Eerstens zouden ze wel de eerlijkheid mogen hebben waarom de kommissie, Vlamingen inbegrepen, de oneindige goedheid hadden om de besprekingen uit te stellen tot volgende week dinsdag.
Ik knip en plak uit de Standaard, en kleur wat rood:

"Vanmiddag werd duidelijk dat de vergadering wordt uitgesteld tot volgende week dinsdag. Volgens de CD&V-woordvoerder gooien de fractiedagen van Ecolo en MR roet in het eten. Het is een traditie in de Kamer dat de werkzaamheden wijken voor de jaarlijkse fractievergaderingen van de verschillende partijen."

In een andere draad, heb ik al gezegd dat het niet holderdebolder moet gaan voor mij.
Waarom in eigen vlees snijden, eigen vlees de kartelgenoot Verkenner Van Rompui zijnde.
Waarom de tegenstrevers de mogelijkheid geven om later te verklaren dat tradities die wederzijds respekt inhouden, over boord gegooid werden?
Als de Walen dit als een overwinning zouden gaan zien (iets wat met die prietpraat van die Blokkertjes in dit forum men zou gaan denken), dan zal dit toch wel een pirrus-overwinning zijn.

En zulk een houding voor de Blokkers in deze draad: nu al vergeten dank zij wie het was dat jullie een vertegenwoordiger hebben in de kwestuur ? Stank voor dank ja.

-=EXCALIBUR=-
10 september 2007, 20:02
Eens te meer zijn de Vlaamse politici van de zogenaamde democratische
partijen plat op hun buik gaan liggen voor de Franstaligen.



En niet vergeten zeggen dat ze eerst hun broek tot op hun enkels laten zakken hebben :lol:

Rene Artois
10 september 2007, 20:44
De bespreking van BHV is door de commissie uitgesteld voor een week.

Eens te meer zijn de Vlaamse politici van de zogenaamde democratische
partijen plat op hun buik gaan liggen voor de Franstaligen.

Er zullen nog meerdere weken volgen en ik geloof vast dat de Walen
hun opgeeiste corridor zullen krijgen. Rode gaat eraan!

Zijn wij een volk????

U loopt te hard van stapel, mijn beste. Het is natuurlijk een kleine teleurstelling voor iedereen die het land wenst op te blazen maar de onderhandelaars en de verkenner hebben helaas niet dezelfde doelstelling. Dat zou ook al te makkelijk zijn.

Het kartel en de VLD zitten nog steeds in een onderhandelingssituatie en eenzijdig proberen door te drukken waarover onderhandeld wordt staat gelijk aan het opzeggen van het overleg. Dat staat voorlopig niet op het menu. Er is ook geen haast bij. Deze formatie heeft nog tijd genoeg om te stranden.

Voor die corridor noch voor enig ander gepruts aan het grondgebied moet gevreesd worden want dat betekent politieke zelfmoord wat de onderhandelaars, zeker de verkenner die zelf uit de rand komt maar al te goed weten. Kwestie is de druk hoog te houden en dat doet men niet door defaitistisch gejammer.

straatrue
10 september 2007, 21:14
U loopt te hard van stapel, mijn beste. Het is natuurlijk een kleine teleurstelling voor iedereen die het land wenst op te blazen maar de onderhandelaars en de verkenner hebben helaas niet dezelfde doelstelling. Dat zou ook al te makkelijk zijn.

Het kartel en de VLD zitten nog steeds in een onderhandelingssituatie en eenzijdig proberen door te drukken waarover onderhandeld wordt staat gelijk aan het opzeggen van het overleg. Dat staat voorlopig niet op het menu. Er is ook geen haast bij. Deze formatie heeft nog tijd genoeg om te stranden.

Voor die corridor noch voor enig ander gepruts aan het grondgebied moet gevreesd worden want dat betekent politieke zelfmoord wat de onderhandelaars, zeker de verkenner die zelf uit de rand komt maar al te goed weten. Kwestie is de druk hoog te houden en dat doet men niet door defaitistisch gejammer.

Woont Van Rompuy niet zelf in Rode?

Rene Artois
10 september 2007, 21:28
Woont Van Rompuy niet zelf in Rode?

Ja. Veel zin om in het Brussels Gewest of Wallonië te gaan wonen heeft hij voor zover bekend is niet.

Herr Oberst
10 september 2007, 22:32
Wat een raddraaiierij. Gelukkig is het Vlaams Belang vandaag bevestigd als de enige geloofwaardige voorvechter van absolute Vlaamse onafhankelijkheid.

Garry
10 september 2007, 22:49
Het officiele standpunt van het kartel is niet "onverwijld"(ongelukkige lapsus vanuit een kartelpartner uit een recent verleden),maar "Wij gaan niet in een Belgische regering als BHV niet geregeld is"......

Dat is duidelijk nog altijd onverkort geldig!

Onnodig Waalse politieke tegenstanders te hebben als men aan "onze" kant al probeert twijfel te zaaien :oops:Kies eindelijk eens eieren voor je geld en ga in zee met een partner die zich niet laat dirigeren om je de duimschroeven aan te draaien, dan zal er eindelijk misschien eens wat bewegen, maar ja, voor labbekakken en dotjes van schapen te vinden moet je in belgië zijn he!

daiwa
10 september 2007, 23:22
"Vanmiddag werd duidelijk dat de vergadering wordt uitgesteld tot volgende week dinsdag. Volgens de CD&V-woordvoerder gooien de fractiedagen van Ecolo en MR roet in het eten. Het is een traditie in de Kamer dat de werkzaamheden wijken voor de jaarlijkse fractievergaderingen van de verschillende partijen."



Nog niet bij stil gestaan waarom dat juist nu moet gebeuren?

UFSIA
10 september 2007, 23:35
Nog niet bij stil gestaan waarom dat juist nu moet gebeuren?In 't beste geval toeval , jaarlijks in september.
In 't slechtse geval , een truukje om de zaak een week uit te stellen.


Een uitstel van een week , een week langer crisis ... laat ze maar doen dat is goed, hoe langer deze crisette duurt hoe meer men in 't buitenland zal opkijken a la "allez duurt dat daar nu nog ?" en dat is in 't nadeel van de franstaligen.

Dat zij zouden proberen uit te stellen wist je op voorhand he.


mvg. Sint Ignacius

UFSIA
10 september 2007, 23:42
Kies eindelijk eens eieren voor je geld en ga in zee met een partner die zich niet laat dirigeren om je de duimschroeven aan te draaien, dan zal er eindelijk misschien eens wat bewegen, maar ja, voor labbekakken en dotjes van schapen te vinden moet je in belgië zijn he!En wie is die partner dan ? VB + NVA samen met 30% in 't cordon ? Leuk :roll:


Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen het VB , maar ik zie het nva ook een rol spelen die ze in een kartel met het VB niet zouden kunnen spelen. Nu kan de nva tenminste trachten de cdv vanbinnenuit helpen radicaliseren. Dat is ook een verdienste he.


mvg. Sint Ignacius

deryz
11 september 2007, 07:10
de standaard:

Van Rompuy heeft ondertussen een zorg minder. Zo komt de kamercommissie van Binnenlandse Zaken ten vroegste volgende week dinsdag samen. De vergadering van morgen werd uitgesteld wegens agendaredenen. Fractiedagen verhinderen morgen de aanwezigheid van Ecolo-gekozenen. Donderdag moet dan weer de MR om dezelfde reden verstek laten gaan.

CD&V-fractieleider Pieter De Crem besloot daarom tot uitstel. Hij ontkende dat Van Rompuy zich ermee had bemoeid. 'Fractiedagen zijn een geplogenheid. Het politieke jaar start pas in oktober. In september doen we het wat rustiger aan.'

De redenering klinkt vreemd. Tenslotte vroeg ook CD&V een behandeling bij hoogdringendheid van de wetsvoorstellen die BHV willen splitsen. Door het uitstel kan de commissie ten vroegste op 26 september de bespreking daarvan aanvatten.

vlijmscherp
11 september 2007, 07:14
op die week zal het nu ook niet aankomen zeker? en niet vergeten, de onderhandelaars willen NIET dat België splitst hé, of je er nu mee eens bent of niet, respect voor een andermans mening, dat mag toch?

deryz
11 september 2007, 07:18
dat men dan ook een beetje respect voor de grondwet heeft hé, onverwijld in 2004...onverwijld nu....tja een week meer of een jaar meer is allemaal goed zeker?

vlijmscherp
11 september 2007, 07:22
dat men dan ook een beetje respect voor de grondwet heeft hé, onverwijld in 2004...onverwijld nu....tja een week meer of een jaar meer is allemaal goed zeker?

vergeet niet dat het Grondwettelijk Hof heeft gezegd dat er een oplossing moet komen, niet dat die oplossing een splitsing is. We kunnen ook weer naar de situatie van vroeger hé.

Patrik
11 september 2007, 07:37
Ja. Veel zin om in het Brussels Gewest of Wallonië te gaan wonen heeft hij voor zover bekend is niet.


Hij is geboren en getogen in Brussel (Etterbeek) en is op Sint Jan naar
school geweest (net zoals ik!). Maar of hij een Vlaamse reflex heeft
zou ik niet durven zeggen. Een echte CVP-er.

Eddy B
11 september 2007, 07:42
vergeet niet dat het Grondwettelijk Hof heeft gezegd dat er een oplossing moet komen, niet dat die oplossing een splitsing is. We kunnen ook weer naar de situatie van vroeger hé.
De democratische meerderheid wil een splitsing. Niet goed genoeg? Jammer : ze zal er komen!

Tegendradigaard
11 september 2007, 12:57
Hij zal nu niet gaan stemmen
de lauwe Vlaamse leeuw
want als de Walen dreigen
begint hij snel te schijten
zijn hele broekske vol

Patrik
11 september 2007, 17:09
de standaard:

Van Rompuy heeft ondertussen een zorg minder. Zo komt de kamercommissie van Binnenlandse Zaken ten vroegste volgende week dinsdag samen. De vergadering van morgen werd uitgesteld wegens agendaredenen. Fractiedagen verhinderen morgen de aanwezigheid van Ecolo-gekozenen. Donderdag moet dan weer de MR om dezelfde reden verstek laten gaan.

CD&V-fractieleider Pieter De Crem besloot daarom tot uitstel. Hij ontkende dat Van Rompuy zich ermee had bemoeid. 'Fractiedagen zijn een geplogenheid. Het politieke jaar start pas in oktober. In september doen we het wat rustiger aan.'

De redenering klinkt vreemd. Tenslotte vroeg ook CD&V een behandeling bij hoogdringendheid van de wetsvoorstellen die BHV willen splitsen. Door het uitstel kan de commissie ten vroegste op 26 september de bespreking daarvan aanvatten.


Niet zo vreemd!!!

Wij zijn dat gewoon van de Vlaamse Christen Democraten.

Zij zullen Vlaanderen trouw verraden.

Hoogdringend betekent toch onmiddellijk.

DECREM doet het altijd wel rustig aan als de Vlamingen om iets vragen.
Maar moest het een vraag van de andere kant geweest zijn dan
had hij het waarschijnlijk wel ONMIDDELLIJK op de agenda geplaatst.

Maes_P
11 september 2007, 17:28
vergeet niet dat het Grondwettelijk Hof heeft gezegd dat er een oplossing moet komen, niet dat die oplossing een splitsing is. We kunnen ook weer naar de situatie van vroeger hé.

voor 1830 bedoel je?