PDA

View Full Version : Islam in 176 Hours (English)


Ibn Khaldūn
16 september 2007, 01:35
De islam in 176 uren en in een notendop, wat iedereen over de islam moet weten.

Een audio programma samengesteld door Dr. Jamal Badawi, een moslim geleerde maar ook een theoloog en een expert in de vergelijkende religiewetenschappen.

http://www.readingislam.com/english/Islam176Hours/main.asp

25411 (http://www.readingislam.com/english/Islam176Hours/main.asp)

Vorenus
16 september 2007, 01:43
"Nieuws, sectie criminaliteit" is genoeg en een stuk korter.

baseballpolitieker
16 september 2007, 17:39
Een jaar lang een halfuurtje per dag, genoeg tijd om u helemaal te hebben gebrainwasht!:|

Ibn Khaldūn
30 april 2008, 23:57
Als je er een vraag hebt of eventueel interesse in de islam, mag je mij gerust een pm sturen.

Groetjes

daiwa
1 mei 2008, 00:02
Als je er een vraag hebt of eventueel interesse in de islam, mag je mij gerust een pm sturen.

Groetjes



Neen, dank u.
Mensen stenigen,kelen oversnijden,ledematen afhakken,homo's ophangen, met bommetjes spelen...etc is mijn ding niet.

Ibn Khaldūn
1 mei 2008, 00:08
Neen, dank u.
Mensen stenigen,kelen oversnijden,ledematen afhakken,homo's ophangen, met bommetjes spelen...etc is mijn ding niet.
:-) wat is u geloof ?

daiwa
1 mei 2008, 00:27
:-) wat is u geloof ?


Geen.

Svennies
1 mei 2008, 00:28
:-) wat is u geloof ?

Hetzelfde als het mijne denk ik...
Ik heb géén geloof mijn beste,ik ben mijn eigen god, en ik geloof dat de goedheid uit je eigen persoon moet komen ,en niet uit de regels van een boekje...
Ik ga altijd uit van het gezegde "doe nooit iemand iets aan ,wat jou ook niet aangedaan wil worden"....
Van mij mag ieder in het zonnetje staan,ongeacht wat ze geloven.Alleen mensen tellen,en niet hun geloof....
Maar ik verfoei diegenen die denken dat zij dank zij hun geloof zich zovéél méér voelen dan de andersgelovigen of niet gelovige mensen om hen heen...

Ibn Khaldūn
1 mei 2008, 01:07
Geen.
Neen, dank u.
Mensen stenigen,kelen oversnijden,ledematen afhakken,homo's ophangen, met bommetjes spelen...etc is mijn ding niet.

waarom dan wel dieren slachten en opeten?
waarom stenen vernietigen en veranderen om een huis te bouwen?
waarom groenten opeten?

alles is toch gelijk en gewoon uit materie :-)

Ibn Khaldūn
1 mei 2008, 01:13
Hetzelfde als het mijne denk ik...
Ik heb géén geloof mijn beste,ik ben mijn eigen god, en ik geloof dat de goedheid uit je eigen persoon moet komen ,en niet uit de regels van een boekje...
Ik ga altijd uit van het gezegde "doe nooit iemand iets aan ,wat jou ook niet aangedaan wil worden"....
Van mij mag ieder in het zonnetje staan,ongeacht wat ze geloven.Alleen mensen tellen,en niet hun geloof....
Maar ik verfoei diegenen die denken dat zij dank zij hun geloof zich zovéél méér voelen dan de andersgelovigen of niet gelovige mensen om hen heen...
Ik wil het ook zo gelovigen maar ik kan niet en ik heb geen reden om duizenden boodschappers van God te verwerpen :)

Goedheid moet soweiso uit je eigen komen want de regels zoals doe de mensen niet wat je niet voor jezelf wilt en andere regels zijn uiteindelijk uit boodschappen van profeten gekomen.

Ik kan dat ook niet want ook al ben ik de grootste kenner van de zaken in de wereld en ik heb alle kennis van de zaken dan blijf ik met mijn verstand en mogelijkheden gewoon zwak, mijn verstand is niet foutloos en ik ben een mens dus ik vergeet en ik vergis me en ga zo verder.

:-)

Svennies
1 mei 2008, 01:53
Ik wil het ook zo gelovigen maar ik kan niet en ik heb geen reden om duizenden boodschappers van God te verwerpen :)
:-)

Ik dank jou alvast voor je eerlijke antwoord...;-)
Je bent wie je bent,niet meer en niet minder,alle mensen zijn gelijk ,alléén hun opvoeding en geloofsvisie zijn verschillend,en ieder reageert vanuit zijn persoonlijk standpunt dat hem door zijn opvoeding is ingegeven.Nét daarom zijn de woorden van kemal Attaturk zo belangrijk.....
"Alle mensen zijn broeders", en dit over alle grenzen van geloof en huidskleur heen.

Goedheid moet soweiso uit je eigen komen want de regels zoals doe de mensen niet wat je niet voor jezelf wilt en andere regels zijn uiteindelijk uit boodschappen van profeten gekomen.
:-)

Dat is zuivere perceptie mijn vriend...Sommigen vinden de boodschap in hun geloof,en anderen vinden het in hun eigen hart...en uiteindelijk vinden ze beiden hetzelfde, alleen de weg ernaar toe is anders geplaveid.....


Ik kan dat ook niet want ook al ben ik de grootste kenner van de zaken in de wereld en ik heb alle kennis van de zaken dan blijf ik met mijn verstand en mogelijkheden gewoon zwak, mijn verstand is niet foutloos en ik ben een mens dus ik vergeet en ik vergis me en ga zo verder.:-)

Het geweten mijn vriend,je grootste bondgenoot en tevens je grootste beperking bepaald je eigen ikzijn...
Jij gaat te rade bij jouw profeet wat betreft je zogenaamde vergissingen en zwakheden,die je denkt te begaan...En tja ik kijk mezelf aan voor de spiegel en leg voor mijn begane zwakheden uitsluitend de verantwoordelijk bij mezelf...
Maar in wezen is er géén verschil tussen ons beiden aangezien we elk op onze manier onze fouten en zwakheden erkennen en van daaruit de wil hebben om aan onze gebreken te werken,jij vanuit jouw geloof, en ik vanuit mezelf..;-)

Ibn Khaldūn
1 mei 2008, 14:38
Ik dank jou alvast voor je eerlijke antwoord...;-)
Je bent wie je bent,niet meer en niet minder,alle mensen zijn gelijk ,alléén hun opvoeding en geloofsvisie zijn verschillend,en ieder reageert vanuit zijn persoonlijk standpunt dat hem door zijn opvoeding is ingegeven.Nét daarom zijn de woorden van kemal Attaturk zo belangrijk.....
"Alle mensen zijn broeders", en dit over alle grenzen van geloof en huidskleur heen..

Je hebt gelijk, dat is ook waar.
Wanneer ik de koran begin te lezen (met uitleg erbij) dus hoe dieper ik lees, hoe meer overtuigd ik ben van deze boodschap. In verschillende stukken lees ik verzen over geloofsovertuiging van de ouders of over levensbeschouwing van de maatschappij en hier komt de koran mij vertellen dat dat niet voldoende is om die opvattingen van ouders of maatschappij te blijven volgen, dus men moet andere eerlijke reden hebben om iets te volgen.

Een paar voorbeelden:

(2:170)
En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Volgt hetgeen God heeft geopenbaard", zeggen zij: "Neen, wij zullen datgene volgen, wat wij onze vaderen zagen volgen". Zelfs al hadden hun vaderen in het geheel geen verstand en volgden zij ook de rechte weg niet?

(5:104)
En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Komt tot hetgeen God heeft geopenbaard en tot de boodschapper," zeggen zij: "Voor ons is datgene waarin wij onze vaderen zagen geloven, voldoende." Zelfs indien hun vaderen niets wisten en geen leiding hadden?

(7:28)
En wanneer zij een slechte daad begaan, zeggen zij: "Wij zagen dit onze vaderen doen en God heeft het ons bevolen." Zeg: "God legt nooit slechte daden op. Zegt gij van God, hetgeen gij niet weet?"

(7:95)
Daarna verwisselden Wij het boze met het goede, totdat zij groeiden en zeiden: "Lijden en geluk wedervoeren onze vaderen ook." Dan grepen Wij hen plotseling terwijl zij er niet aan dachten.

(10:78)
Zij antwoordden: "Zijt gij tot ons gekomen, opdat wij ons mogen afwenden van hetgeen wij onze vaderen zagen volgen zodat er voor u beiden grootheid in het land zou zijn? Maar wij zullen in u niet geloven."

(21:53)
Antwoordden zij: "Wij vonden dat onze vaderen deze aanbaden."

(26:74)
Zij antwoordden: "Maar wij vonden dat onze vaderen hetzelfde deden."

(31:21)
En als er tot hen wordt gezegd: "Volgt hetgeen God heeft geopenbaard," zeggen zij: "Neen, wij zullen datgene volgen wat wij onze vaderen zagen volgen." Zelfs al zou Satan hen tot de straf van het branden hebben uitgenodigd?

(43:22-23)
22. Neen, zij zeggen: "Wij zagen onze vaderen een godsdienst volgen en wij richten ons naar hun voetstappen."

23. En evenzo zonden Wij geen waarschuwer naar een stad vóór u of de rijken hiervan zeiden: "Wij zagen onze vaderen een godsdienst volgen, en wij treden in hun voetstappen."

Scherven A. Mok
1 mei 2008, 15:03
Neen, dank u.
Mensen stenigen,kelen oversnijden,ledematen afhakken,homo's ophangen, met bommetjes spelen...etc is mijn ding niet.

Dat is raar, niet één Turk of Marrokaan die ik in mijn leven heb leren kennen op school, op het werk, in de sportclub heeft ook maar één van bovenstaande gedaan, en voor zover ik weet ook niemand uit hun directe omgeving niet. Dat is toeval zeg.

Scherven A. Mok
1 mei 2008, 15:11
Je hebt gelijk, dat is ook waar.
Wanneer ik de koran begin te lezen (met uitleg erbij) dus hoe dieper ik lees, hoe meer overtuigd ik ben van deze boodschap. In verschillende stukken lees ik verzen over geloofsovertuiging van de ouders of over levensbeschouwing van de maatschappij en hier komt de koran mij vertellen dat dat niet voldoende is om die opvattingen van ouders of maatschappij te blijven volgen, dus men moet andere eerlijke reden hebben om iets te volgen.

Een paar voorbeelden:

(2:170)
En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Volgt hetgeen God heeft geopenbaard", zeggen zij: "Neen, wij zullen datgene volgen, wat wij onze vaderen zagen volgen". Zelfs al hadden hun vaderen in het geheel geen verstand en volgden zij ook de rechte weg niet?

(5:104)
En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Komt tot hetgeen God heeft geopenbaard en tot de boodschapper," zeggen zij: "Voor ons is datgene waarin wij onze vaderen zagen geloven, voldoende." Zelfs indien hun vaderen niets wisten en geen leiding hadden?

(7:28)
En wanneer zij een slechte daad begaan, zeggen zij: "Wij zagen dit onze vaderen doen en God heeft het ons bevolen." Zeg: "God legt nooit slechte daden op. Zegt gij van God, hetgeen gij niet weet?"

(7:95)
Daarna verwisselden Wij het boze met het goede, totdat zij groeiden en zeiden: "Lijden en geluk wedervoeren onze vaderen ook." Dan grepen Wij hen plotseling terwijl zij er niet aan dachten.

(10:78)
Zij antwoordden: "Zijt gij tot ons gekomen, opdat wij ons mogen afwenden van hetgeen wij onze vaderen zagen volgen zodat er voor u beiden grootheid in het land zou zijn? Maar wij zullen in u niet geloven."

(21:53)
Antwoordden zij: "Wij vonden dat onze vaderen deze aanbaden."

(26:74)
Zij antwoordden: "Maar wij vonden dat onze vaderen hetzelfde deden."

(31:21)
En als er tot hen wordt gezegd: "Volgt hetgeen God heeft geopenbaard," zeggen zij: "Neen, wij zullen datgene volgen wat wij onze vaderen zagen volgen." Zelfs al zou Satan hen tot de straf van het branden hebben uitgenodigd?

(43:22-23)
22. Neen, zij zeggen: "Wij zagen onze vaderen een godsdienst volgen en wij richten ons naar hun voetstappen."

23. En evenzo zonden Wij geen waarschuwer naar een stad vóór u of de rijken hiervan zeiden: "Wij zagen onze vaderen een godsdienst volgen, en wij treden in hun voetstappen."


Uit welke context komen die citaten? Misschien gaat het hier over wel over de ongelovigen ? Over de gelovigen van voor islam, of over mensen met een ander geloof die zich niet tot islam willen bekeren.
Op die manier citeren katholieken ook dikwijls uit hun boeken.
Ik moet er echt niet van weten. Kan er niet aan doen.
Ik heb het niet

Amon_Re
1 mei 2008, 15:59
Expert in de vergelijkende religiewetenschappen.

Is dit een echt vak?

rikbe
1 mei 2008, 16:05
Oorspronkelijk geplaatst door Ibn Khaldūn
Expert in de vergelijkende religiewetenschappen.

Is dit een echt vak?


Is dit een echt vak?

De vraag is eerder: bestaat er zo iets als een religiewetenschap.

Visjnu
1 mei 2008, 16:25
De vraag is eerder: bestaat er zo iets als een religiewetenschap.

Natuurlijk. Je mag religiewetenschap niet verwarren met theologie, waar die vraag zich eerder stelt.

Ibn Khaldūn
1 mei 2008, 16:39
Is dit een echt vak?
http://www.ru.nl/religiewetenschappen/faculteit/leerstoelen/eigen_leerstoelen/item_637921/
http://www.antwerpfvg.org/
http://www.scfa.be/home/


--
Search:
http://www.google.be/search?hl=nl&q=Comparative+Study+of+Religions&btnG=Google+zoeken&meta=

Tommm
1 mei 2008, 16:40
Wordt er door die "expert" ook verklaard waarom Mohammed een 9jarige verkrachtte?

Ibn Khaldūn
1 mei 2008, 16:45
Wordt er door die "expert" ook verklaard waarom Mohammed een 9jarige verkrachtte?
hoo cha ruustig he

Verkrachten volgens van dale woordenboek:

met geweld tot geslachtsgemeenschap dwingen
op grove wijze schenden

rikbe
1 mei 2008, 16:55
Natuurlijk. Je mag religiewetenschap niet verwarren met theologie, waar die vraag zich eerder stelt.

Ik zie het meer als een onderdeel van psychologie.

Visjnu
1 mei 2008, 17:57
Ik zie het meer als een onderdeel van psychologie.

religiewetenschap of theologie?

rikbe
1 mei 2008, 18:37
religiewetenschap of theologie?

Beide.

daiwa
1 mei 2008, 18:45
Dat is raar, niet één Turk of Marrokaan die ik in mijn leven heb leren kennen op school, op het werk, in de sportclub heeft ook maar één van bovenstaande gedaan, en voor zover ik weet ook niemand uit hun directe omgeving niet. Dat is toeval zeg.


Een beetje meer naar het nieuws kijken en je zou al veel wijzer worden.:-)

prejudice_sweeperess
1 mei 2008, 20:23
176 uren? waarom zo lang? hier is islam in een paar seconden zie

http://img229.imageshack.us/img229/6131/img46c0d05a7e743dc7.jpg (http://imageshack.us)
http://img229.imageshack.us/img229/6131/img46c0d05a7e743dc7.84cebf8f6f.jpg (http://g.imageshack.us/g.php?h=229&i=img46c0d05a7e743dc7.jpg)


Iranian authorities in Tehran lashed a man on his back earlier this year for having a bible in his car, an Iranian Christian group said in a report on its website on Friday.

The man was only identified by the initials A. Sh.

On 5 May, the man, driving his vehicle, was involved in a road accident with a car belonging to security guards for a government official in Tehran.

A bible and a video of Jesus Christ were found in the man's possession upon inspection of his vehicle by the state security forces (SSF).

Ibn Khaldūn
1 mei 2008, 20:30
Je komt met extremist christelijk sites om je leugens te verkondigen :)

Iedereen kan die foto's maken!

Beter neutrale, betrouwbare en officiele bronnen.


:)
Dit is liberaal democratie en christendom:
http://images.google.be/images?hl=nl&resnum=0&q=abu%20ghraib&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
http://images.google.be/images?um=1&hl=nl&q=guantanamo+bay&revid=2078570129&sa=X&oi=revisions_inline&resnum=0&ct=broad-revision&cd=1

Ook christendom want een soldaat die niet in God gelooft is niet welkom bij de Amerikanen:
Atheïst uit leger gepest
http://www.google.be/search?hl=nl&q=Athe%C3%AFst+uit+leger+gepest&btnG=Zoeken&meta=

Veroeveringsoorlogen om geloof te dwingen en ideologie te verspreiden: de geschiedenis herhaalt zich
http://nl.youtube.com/watch?v=DsjV8LiUlfk



:)

prejudice_sweeperess
1 mei 2008, 21:26
oei oei oei, ik heb hem al op zijn ene teen getrapt, wacht ik zal nu ook nog eens op zijn andere teen trappen.....


"Women Are Being Beheaded for Taking Their Veil Off": Honor Killings On Rise in Iraq
http://www.alternet.org/waroniraq/83710

Corneel
1 mei 2008, 21:38
Je komt met extremist christelijk sites om je leugens te verkondigen :)

Iedereen kan die foto's maken!

Beter neutrale, betrouwbare en officiele bronnen.


:)
Dit is liberaal democratie en christendom:
http://images.google.be/images?hl=nl&resnum=0&q=abu%20ghraib&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
http://images.google.be/images?um=1&hl=nl&q=guantanamo+bay&revid=2078570129&sa=X&oi=revisions_inline&resnum=0&ct=broad-revision&cd=1

Ook christendom want een soldaat die niet in God gelooft is niet welkom bij de Amerikanen:
Atheïst uit leger gepest
http://www.google.be/search?hl=nl&q=Athe%C3%AFst+uit+leger+gepest&btnG=Zoeken&meta=

Veroeveringsoorlogen om geloof te dwingen en ideologie te verspreiden: de geschiedenis herhaalt zich
http://nl.youtube.com/watch?v=DsjV8LiUlfk



:)

En eerst zeg je zelf:


"alles is toch gelijk en gewoon uit materie"


...

Ibn Khaldūn
1 mei 2008, 21:42
Dat zeg ik niet en dat geloof ik niet.
Ik zeg het tegen diegenen die dat denken aanhangen :)

Corneel
1 mei 2008, 22:38
Dat zeg ik niet en dat geloof ik niet.
Ik zeg het tegen diegenen die dat denken aanhangen :)

Dat zeg ik niet / Ik zeg het tegen...

In 2 zinnen spreek je jezelf al tegen... En jij wil ons een geloof verkopen? :lol:

driewerf
2 mei 2008, 08:14
Neen, dank u.
Mensen stenigen,kelen oversnijden,ledematen afhakken,homo's ophangen, met bommetjes spelen...etc is mijn ding niet.
vreemd; op mijn werk zijn er een aanzienlijk aantal islamitische migranten, en ik kan er nog steeds veilig rondlopen.

Corneel
2 mei 2008, 09:50
Jij wel, maar mogen zij of hun kinderen afvallig, homo of lesbisch worden? Daar gaat het over. Hoe meer mensen bij ons voor de islam kiezen of moslim zijn hoe groter de kans dat hun normen zullen domineren op termijn. Daar heb jij NU misschien nog geen last van, maar denk eens aan je kinderen, kleinkinderen... Zodra 14% moslim is in een populatie klinkt de roep om de sharia in te voeren (al is het dan enkel voor moslims) steeds luider. Dan kom je inderdaad uit bij stenigen, afhakken... 't Is te vergelijken met de milieuproblematiek. Sommigen denken: geen vuiltje aan de lucht, 't zal mijn tijd wel gaan... Toch ben je beter juist voorzichtig omwille van je kleinkinderen.

averechts
2 mei 2008, 10:05
Sommige moslim hebben een groot probleem met het verschil te zien tussen traditie/cultuur en religie.
Ze gooien de verschillende zaken door mekaar en dan krijg je idd problemen ivm geloofwaardigheid.
En als we heel eerlijk zijn ,hoeveel moslims kunnen de koran in het Arabisch lezen-naar de letter-zonder te rade te moeten gaan bij een imam en dan moet je maar hopen dat ze een goede interpretatie ervan krijgen.
Kortweg,heb je een goede en moderne imam gaat er een wereld voor je open maar heb je een bekrompen imam (waar we voorbeelden van hebben in Nederland en Engeland)tja...........dan zit je met de gebakken peren he!
Ps Dit is maar een persoonlijke mening en wens hiervoor GEEN fatwa te ontvangen!Grapje.

rikbe
2 mei 2008, 10:17
vreemd; op mijn werk zijn er een aanzienlijk aantal islamitische migranten, en ik kan er nog steeds veilig rondlopen.

Vreemd, ik dacht dat de meesten geen werk vonden.

prejudice_sweeperess
2 mei 2008, 12:34
vreemd;op mijn werk zijn er een aanzienlijk aantal islamitische migranten, en ik kan er nog steeds veilig rondlopen.

het stempelbureau? het wachtkamertje van de ocmw?

Tommm
2 mei 2008, 17:52
hoo cha ruustig he

Verkrachten volgens van dale woordenboek:

met geweld tot geslachtsgemeenschap dwingen
op grove wijze schenden

8O8O8O U vindt dat een volwassen man die met een negenjarige naar bed gaat zich niet schuldig maakt aan verkrachting???

Ibn Khaldūn
2 mei 2008, 17:53
8O8O8O U vindt dat een volwassen man die met een negenjarige naar bed gaat zich niet schuldig maakt aan verkrachting???

Ik vind dat een man die met een 24 jarige naar bed gaat ook verkrachting! ;)
ah ja waarom niet? :)

Tommm
2 mei 2008, 17:55
Ik vind dat een man die met een 24 jarige naar bed gaat ook verkrachting! ;)
ah ja waarom niet? :)
Euh, begrijp ik het dus goed dat u goedkeurt dat uw profeet met een kind sexuele gemeenschap had?

Ibn Khaldūn
2 mei 2008, 17:58
Euh, begrijp ik het dus goed dat u goedkeurt dat uw profeet met een kind sexuele gemeenschap had?

eoi, begrijp ik dus goed dat u goedkeurt dat je, je ouders en alle mannen met kindjes sexuele gemeenschap hebben?
:)

Tommm
2 mei 2008, 18:00
eoi, begrijp ik dus goed dat u goedkeurt dat je, je ouders en alle mannen met kindjes sexuele gemeenschap hebben?
:)

Ibn, hier kan je in België echt beter geen grapjes over maken... Keurt u de geslchtsgemeenschap van uw profeet met een 9jarige goed of niet?

Ibn Khaldūn
2 mei 2008, 18:02
Mijn antwoord op jouw vraag is een vraag:
Keur je trouwerij van u vader met u moeder en trouwerij van andere mannen hier in België met 18,19,..25 jarige kinderen goe of niet? :)

daiwa
2 mei 2008, 20:55
Mijn antwoord op jouw vraag is een vraag:
Keur je trouwerij van u vader met u moeder en trouwerij van andere mannen hier in België met 18,19,..25 jarige kinderen goe of niet? :)


Dat wel ja.
Maar wat pedofiel Mo uitstak met een kind niet!!!!
En die vereren jullie dan nog. 8O

daiwa
2 mei 2008, 21:12
vreemd; op mijn werk zijn er een aanzienlijk aantal islamitische migranten, en ik kan er nog steeds veilig rondlopen.

Nu nog wel ja. :-)


Maar in de toekomst?


http://forum.politics.be/showthread.php?t=103951

PollyCorrect
2 mei 2008, 23:28
Dat wel ja.
Maar wat pedofiel Mo uitstak met een kind niet!!!!
En die vereren jullie dan nog. 8O

die Ibn z'n avatar is een uitgehuwelijkte kleuter. :(

prejudice_sweeperess
3 mei 2008, 09:38
Mijn antwoord op jouw vraag is een vraag:
Keur je trouwerij van u vader met u moeder en trouwerij van andere mannen hier in België met 18,19,..25 jarige kinderen goe of niet? :)

een 18jarige is geen kind meer, die is volwassen. waar uw mo mee was getrouwd daarentegen was nog maar 9 jaar en dat noemen wij hier kindermisbruik of met ander woorden een vieze vuile pedo. nog iets?

rikbe
3 mei 2008, 12:09
We weten NU dat pedofilie onherstelbare psychologisch schade toebrengt aan een kind, maar in de tijd van Mohammed was pedofilie niet verboden, sex met kinderen was algemeen aanvaard en niet immoreel of pervers zoals nu. Ik vind dus niet dat we Mohammed daarop kunnen oordelen.
Maar indien er een god bestaat, dan moet die wel weten dat pedofilie schadelijk is voor kinderen en dan zou die god dat ook aan Mohammed moeten verteld hebben.
Dus, ofwel heeft Mohammed dat uit de Koran gelaten, ofwel was hij niet door die hypotetische god gëinspireerd.

prejudice_sweeperess
3 mei 2008, 13:02
euh...maar de moslims van nu weten dat hopelijk ook maar toch verheerlijken ze hem. daar kan ik dus niet goed volgen. je wordt toch ook geen fan van dutroux?
waarom zeggen ze niet gewoon "die profeet heeft slechte dingen gedaan daar wil ik niets mee te maken hebben" nee, integendeel, ze verheerlijken hem nog wat :roll:

alice
3 mei 2008, 13:11
De profeet leefde in de zevende eeuw; andere tijden en andere zeden!
En ja;nu weten ook volgelingen van Mohammed wel beter wat helaas niet betekent dat het vrouwen binnen Islam goed gaat.
Dat vind ik meer een punt om je druk over te maken dan wat de profeet deed;de man had 13 vrouwen en daar heeft hij flink mee afgezien hoor!

rikbe
3 mei 2008, 13:12
euh...maar de moslims van nu weten dat hopelijk ook maar toch verheerlijken ze hem. daar kan ik dus niet goed volgen. je wordt toch ook geen fan van dutroux?
waarom zeggen ze niet gewoon "die profeet heeft slechte dingen gedaan daar wil ik niets mee te maken hebben" nee, integendeel, ze verheerlijken hem nog wat :roll:

Ik ben niet zeker dat de Moslims van nu dat (willen) weten.

rikbe
3 mei 2008, 13:13
De profeet leefde in de zevende eeuw; andere tijden en andere zeden!
En ja;nu weten ook volgelingen van Mohammed wel beter wat helaas niet betekent dat het vrouwen binnen Islam goed gaat.
Dat vind ik meer een punt om je druk over te maken dan wat de profeet deed;de man had 13 vrouwen en daar heeft hij flink mee afgezien hoor!

Och, de vrouwen van toen waren veel meer meegaand.

prejudice_sweeperess
3 mei 2008, 13:35
De profeet leefde in de zevende eeuw; andere tijden en andere zeden!
En ja;nu weten ook volgelingen van Mohammed wel beter wat helaas niet betekent dat het vrouwen binnen Islam goed gaat.
Dat vind ik meer een punt om je druk over te maken dan wat de profeet deed;de man had 13 vrouwen en daar heeft hij flink mee afgezien hoor!

och de sukkelaar.......niemand heeft hem verplicht om 13 vrouwen te nemen hé :roll:

Ibn Khaldūn
3 mei 2008, 15:41
De profeet leefde in de zevende eeuw; andere tijden en andere zeden!
En ja;nu weten ook volgelingen van Mohammed wel beter wat helaas niet betekent dat het vrouwen binnen Islam goed gaat.
Dat vind ik meer een punt om je druk over te maken dan wat de profeet deed;de man had 13 vrouwen en daar heeft hij flink mee afgezien hoor!

Ja en dan? wat is dan het probleem ?
Himmm :roll:
Als je de geschiedenis, oorzaken en doelen van die trouwerijen bestudeert dan ga je dat je niets zeggen maar ja . Laat maar.

Als je toch een boek over de sira (biografie) van de profeet hebt gelezen, vertel mij welk boek dan ga ik dingen aanhalen die je niet naast u poging wilde noemen ;)

Als Mohammed (vzmh) met zijn beweging dit leven wou om een heerser, rijk en veel vrouwen had en dus alles om materiele behoeften dan hij geen islamitische staat kunnen oprichten en de materialistische kapitalistische arabische stammen uiteen halen en een natie bouwen met liefde, broederschap en samenwerking.

Alice,
Zijn vijanden (namelijk Koraisj) konden dat gebruiken om tegen de mensen te zeggen 'kijk hij beweert profeet te zijn om vrouwen te krijgen' maar mohammed had maar 1 vrouw en dat is de moeder der gelovigen Khadija moge Allah met haar tevreden zijn en naar haar dood was Mohammed boven 50 en heel zijn leven daarna was bezig met zijn vijanden bestrijden die elke keer een poging deden om zijn Medina te veroeveren. Kom aan een man boven 50 gaat nog aan sex denken? om maar te zwijgen over die vrouwen die meeste van hen oud, een wedude of gescheiden zijn en dus vrouwen die hun ongelovigen mannen verlieten om tot de islamitische gemeenschap te behoren, ze gingen dus weg naar medina weg van mekka.

Andere vrouwen trouwen was alles in dienst van de islam want mohammed trouwde met bijvoorbeeld een jondin om een goie contact met de joden te hebben en uit verschillende stammen om die mensen tot zijn familie te behoren en dus ze gaan nooit de vijand quraish helpen tegen moslims.

In arabië toen zo als je met iemand trouwt van een stam (kleine provencies) dan ben je familie van heel die stam :) en de moslims hadden eigenlijk die dingen nodig.

Niet alleen Mohammed (as) maar ook andere moslims trouwden met meerdere vrouwen en in die tijd vóór islam was zo dat een rijke man meer dan 4 vrouwen kon hebben (zonder recht op zelfbeschikking, geen recht op erfenis, geen recht op scheiding, .. etc.) maar daarna is islam gekomen en het beperken tot 4 maar mohammed is dus de leider van natie en moest dus voorbeeld van andere zijn.

Een voorbeeld is duidelijk te zien in de vrouwen die mohammed en zijn metgezellen hebben genomen, dus eentje maar die nog maagd is maar de rest een weduwe of een oude vrouw die niet getrouwd is omwille van een of meer redenen of een gescheiden vrouw.

Daarnaast waren er continu oorlog in Arabië zoals de wereld van vandaag tussen verschillende stammen of landjes zeg maar dus de mannen gaan dood en er blijven meer vrouwen en dus kwam de islam met een oplossing voor dat soort probleem.

Geliefde Mohammed trouwde maar een vrouw die maagd was en dat was onze moeder Aisha (de grootste geleerden vrouw in haar tijd) moge Allah met haar tevreden zijn, maar Mohammed was niet de eerste man die de hand van Aisha ging vragen bij een van de beste vrienden van Mohammed, Abu Bakr, maarn volgens de geschiedenis van Tabari is Jubair Ibnu Mut'aam de eerste man die met Aisha wou trouwen voor de traditionele huwelijkscontact van Mohammed want er zijn twee soorten trouwerijen : 1 traditioneel trouwen maar geen gemeenschap en dus de man mag wel met die vrouw praten en 2 consumatie van het huwelijk.

Kijk, dat Mohammed een jonge meisje trouwde wil niet zeggen dat de Moslims vandaag in België bijvoorbeeld dat mogen doen, neen!
Dit is iets dat te maken heeft met hun eigen cultuur, tradities en gewoontes en dus leeftijd en aantal jaren mag niet letterlijk gevolgd worden, een meisje in België die vandaag 10 jaar oud is anders dan een meisje in Ivoor Kust die even oud als haar is en laat dus staan in Arabia een paar duizend jaar geleden, dit had ik met forumlid okke gediscusieerd en ik zei tegen hem of haar:

--- begin ** ..
Vandaag in Frankrijk bijvoorbeeld is het normaal dat een meisje op haar 18 mag trouwen, het is normaal omdat het niet tegen de wet is, ook niet tegen de cultuur, tradities en gewoontes van de Fransen anno 2008, maar als we een paar jaaren terug zijn, dan was het ook gewoon dat een meisje of een jonge op 12,13,14 gaan trouwen.

In Arabië vandaag vind je nergens een meisje of een jonge die op zijn/haar 9,10,11,12,13 trouwt maar wel +14. Een arabier op een arabische forum zei tegen mij dat zijn moeder 15 was toen zij met zijn vader trouwde.

Mijn moeder was tussen 16 en 17 (tweede vrouw van mijn vader) toen zij met mijn vader trouwde en mijn vader was +50 maar dat is in noord van Marokko (berbers).

Dus je ziet dat de cultuur, tradities en gewoontes een grote rol spelen in het bepalen van dingen die normaal of abnormaal zijn.

In de islam (wettelijk) bestaan er geen bepaling wat betreft de leeftijden zoals in de Belgische wet (men moet +18 zijn en hier is de toestemming van ouders niet vereist) maar onder de 18 jaar de ouders hun toestemming geven en deze toestemming moet door de jeugdrechter worden bekrachtigd en indien de ouders hun toestemming weigeren, kan de jeugdrechter in bepaalde gevallen o.a zwangerschap, toestemming verlenen. Als de man en de vrouw meerderjarig zijn, kunnen de ouders zich 'om persoonlijke redenen' verzetten tegen huwelijk. bv. de zoon wilt trouwen met iemand die twintig jaar ouder is.

Uiteindelijk zijn deze wetten op een of een andere manier op cultuur en joods-christen tradities gebaseerd.

In islam bestaat er geen bepaling over leeftijd gewoonweg omdat het een zaak van tradities en gewoontes is en de islam is voor heel de wereld dus daarom bestaan er geen bepalingen die door Arabieren als normaal beschouwd worden voor de rest van de wereld opdwigen.

Maar de toestemming van ouders (of voogd) is altijd vereist en als de ouders weigeren dan mag de dochter beroep doen op een rechter (in een islamitische staat he :-D en niet in België)

Een volwassene volgens de islam is niet met leeftijden te bepalen maar er zijn andere dingen.

Dit leg ik gewoon uit omdat ik er van uit ga dat je een christen bent of ale iemand die in goed&kwaad principes gelooft dus in God en in moraliteit. Als je Atheist of materialist bent, dan heeft niets een betekenis: met een minderjarige of met een kip, steen, paard of aap trouwen: wat maakt wat uit ?
--- einde ** ..

Dus Aisha (ra) was de enigste vrouw die nog maagd wa en zijn was volgens hadith 9 jaar oud en volgens sira (biografie) van Ibn Is-haq is Aisha een van de eerste moslims en dit wil zeggen dat ze al een volwassen was in eerste fase van de islam en dus als wij alles bij elkaar rekenen dan komen wij ttot 17, 18 of 19 en volgens ibn hishaam ook en volgens de geschiedenis van tabari ook maar dat is allemaal niet belangrijk, het gaat mij hier over het feit dat ze jong was en maagd en zij was enigste maagd vrouw van de profeet Mohammed die na zijn dood de echte opvolger van hem was, niet in politiek maar in het prediken en verkondigen van de boodschap van de islam, ze gaf continue lessen voor grote invloedrijke moslims in de moskee maar achter een hijaan (een soort muur) en dus ze konden haar gewoon horen vragen stellen maar haar niet zien.

Het doel van de profeet en profeetschap was dus niet van vrouwen genieten en die had er ook geen tijd voor maar een volledige islamitische gemeenschap opvoeden die laater de wereld gaat veranderen, misschien niet heel de wereld maar toch wel een internationale kwestie te worden, als de islam niet heel de wereld kan beinvloeden met geloof dan kan de islam dat wel met zijn leer in de politiek, economie en andere sociale kanten. Zeker en vast een mens individu veranderen zodat het leven anders bekeken wordt en zodat men het heelal, de mens en het leven op een andere manier gaat begrijpen, via een boodschap die uit de schepper of eigenaar van deze wereld komt en dat was het doel van de profeet Mohammed en niet een rijk man worden want als je zijn biografie gaat studeren dan zal je zien dat hij moest werken voor zijn botterham, hij ging naar de bergen om het hout te verzamelen en verder in de markt verkopen want men had het nodig om te koken enzovoort.

Dat was ook het doel van zijn opvolgers die allemaal voor hun botterham moesten werken en niet zomaar het geld van moslims en niet moslims nemen omdat ze leiders van de staat en moslimgemeenschap waren. Mohammed kwam met een wetgeving die uitkeringen (zakaat) als leefloon voor gerechtigden zoals armen en handikappen ligaliseerde en dan kwam Omar (de tweede kalief) deze wet organiseren en dus eerst door Mohammed en de boodschap van Allah legaliseren maar de moslims deden het gewoon individueel of via moskee en wie zoveel geld had moest na 1 jaar 2,5% van die geld aan gerechtigden geven en wie zoveel kamelen, geiten, schappen, .. had moest na 1 jaar zoveel voor anderen geven enzovoort maar er was geen volledige controle op grote niveau.

Omar (de 2de kalief) was op een dag in een stad en zag een oude jood die blind was en die moest naar huis maar niemand kwam hem naar huis brengen en normaal moest iemand dat doen, Omar ging naar hem en groette hem met islamitische groet wetend dat hij jood was, Omar vroeg hem wat en waarom en die man zei tegen hem dat hij elke week naar die markt kwam om voor help te vragen. Omar vroeg of hij niks van zakaat ofzo kreeg en hij antwoordde negatief en op die dag ging Omar met zijn raad (shura) die aalmoezen en belastingen organiseren en richtte Bayt al-Mal voor heel de islamitische staat organiseren, dus eerst legaliseren en dan organiseren zoals OCMW die wij in België hebben, moslims moesten hun zakaat betalen en dus alle moslims die geld of vee hadden moesten zakaat betalen: vrouw of man en werkend of niet werkend en jong of oud maaktte niets uit en gewoon iedereen moest betalen maar mensen van het boek en die zijn joden en christenen moesten jizya betalen.

Alleen mannen die werken moesten een zeer kleine percentage geld betalen in vergelijking met wat de moslims moesten betalen, de vrouwen niet en mensen die niet werken ook niet en diegenen die met islamitische leger wou werken en meedoen aan het verdedigen van de maatschappij moest helemaal niets betalen.

Dus Mohammed vrede zij met hem kwam niet met iets waarmee hij een caesar wou worden of van vrouwen en materiele leven wou genieten, zijn vrouw Aisha zei dat hij stond bidden totdat zijn voeten rood worden door lang te staan. Ze zei tegen hem 'Oh boodschapper van Allah' waarom bid je zoveel en Allah heeft vergeeft jou alles in de Koran? hij zei: 'ik wil dankbaar zij'.

Tijdens gebed moet men staan en dan buigen en dan knieën, als Mohammed ging knieën dan moest zijn vrouw Aisha (ra) haar benen efkes vrouwen zodat Mohammed (vzmh) een plaats vond waarop hij zijn hoofd kan neerleggen, dus zijn slaapkamer met Aisha was zeer klein voor een profeet en iemand die de grootste paleis in Arabia kon hebben indien hij dat wou, maar dat was niet het doel van profeetschap.

Een zeer korte inleiding (in het Engels) over het leven van de profeet Mohammed (vzmh):

Web: http://www.exploremuhammad.org/

http://www.cair.com/Muhammad/images/banner1.jpg


Muhammad: Legacy of the Prophet is a PBS documentary film about the life of Muhammad.

Among the people in the film, the following are included:
http://img520.imageshack.us/img520/3918/karenarmstrongfg6.th.jpg http://img410.imageshack.us/img410/546/photovoll04rw5.jpg http://img177.imageshack.us/img177/359/43012239yusuf203bt6.jpg http://img180.imageshack.us/img180/1091/zakariya2rh0.gif
* Karen Armstrong (http://en.wikipedia.org/wiki/Karen_Armstrong) - former nun and author on Abrahamic religions
* John Voll - Professor of Islamic history, Georgetown University
* Hamza Yusuf Hanson - Muslim convert and scholar
* Seyyed Hossein Nasr - Well known Shi'a Twelver Islamic scholar, honored at the United Nations
* Hassan Qazwini - Islamic Center of America
* Reuven Firestone - Scholar of Islam and Judaism, Hebrew Union College
* Daisy Khan - executive director of Asma Society
* M. Cherif Bassiouni - Professor of Law, DePaul University, 1999 Nobel Peace Prize nominee.
* Mohammed Zakariya - Muslim convert and master Caligrapher
* Michael Wolfe - Muslim convert and author of The Hadj
* Jameel Johnson
* Kevin James - Muslim convert, Chief Fire Marshall from New York City Fire Department
* Najah Bazzy - nurse
* Abdullah El-Amin - local Imam



____
1) Youtube:
http://nl.youtube.com/watch?v=8rdU11jewDs

2) Clips from Muhammad: Legacy of a Prophet:
http://www.upf.tv/upf06/VideoLibrary/MuhammadLegacyofaProphet/tabid/142/Default.aspx

rikbe
3 mei 2008, 16:39
Kijk, dat Mohammed een jonge meisje trouwde wil niet zeggen dat de Moslims vandaag in België bijvoorbeeld dat mogen doen, neen!



Mohammed (vrede zij met hem) was een profeet, een gids, een leider, een generaal En een administrateur.

Niet enkel door geboorte alleen maar enkel door het volgen van zijn levenswijze wordt men moslim.


In België kan men dus geen Moslim worden?

Ibn Khaldūn
3 mei 2008, 21:14
Je moet een tekst leren begrijpen.

Boadicea
3 mei 2008, 22:05
We weten NU dat pedofilie onherstelbare psychologisch schade toebrengt aan een kind, maar in de tijd van Mohammed was pedofilie niet verboden, sex met kinderen was algemeen aanvaard en niet immoreel of pervers zoals nu. Ik vind dus niet dat we Mohammed daarop kunnen oordelen.
Maar indien er een god bestaat, dan moet die wel weten dat pedofilie schadelijk is voor kinderen en dan zou die god dat ook aan Mohammed moeten verteld hebben.
Dus, ofwel heeft Mohammed dat uit de Koran gelaten, ofwel was hij niet door die hypotetische god gëinspireerd.

Hier kan ik me volledig bij aansluiten. Dat lijkt me dus plausibel.

daiwa
4 mei 2008, 00:47
Het doel van de profeet en profeetschap was dus niet van vrouwen genieten en die had er ook geen tijd voor




Seffens ga je nog beweren dat Mo het tegen zijn goesting ''deed' met die vrouwen.
Hij offerde zichzelf dus op ahw.

:rofl::rofl::rofl:

Online
4 mei 2008, 08:27
Seffens ga je nog beweren dat Mo het tegen zijn goesting ''deed' met die vrouwen.
Hij offerde zichzelf dus op ahw.

:rofl::rofl::rofl:

Het was allemaal zelfopoffering. Vandaar dat hij alleen maar jonge poppemiekes uitkoos en nooit huwde met een 45-plusser. De oude bok lustte enkel de jonge, groene blaadjes tussen de zelfgemaakte oorlogsslachtoffers die hij een armoedig bestaan wou besparen.

rikbe
4 mei 2008, 08:34
Je moet een tekst leren begrijpen.

Ik begrijp dat je jezelf tegenspreekt.
Maar soit, Mohammed leefde 1400 jaar geleden. Autres temps, autres moeurs.

Maar, wat denk je van dit? Slechts 30 jaar geleden:


Khomeini's Teachings on sex with infants and animals Islamic Teachings on sex with infants:

"A man can have sexual pleasure from a child as young as a baby. However, he should not penetrate. If he penetrates and the child is harmed then he should be responsible for her subsistence all her life. This girl, however would not count as one of his four permanent wives. The man will not be eligible to marry the girl's sister."

The complete Persian text of this saying can be found in "Ayatollah Khomeini in Tahrirolvasyleh, Fourth Edition, Darol Elm, Qom"



http://www.homa.org/Details.asp?ContentID=2137352826

Werd Khomeini niet beschouwd als een heilig man?

Online
4 mei 2008, 08:38
Turkse fundamentalist (74) opgepakt wegens verkrachting 14-jarige
Erdal Balci, Istanbul

In Turkije woedt sinds een week een debat over polygamie. Dat is officieel verboden, maar komt wel voor. En de Profeet deed het ook.


Is veelwijverij goed? Mogen bejaarde mannen met jonge meisjes trouwen? De discussie over die vragen is in Turkije opgelaaid, nadat een textielmagnaat vorige week had verklaard dat hij drie vrouwen heeft.

Olie op het vuur gooide een 74-jarig fundamentalistisch kopstuk, die seks zou hebben gehad met een 14-jarige. Volgens de apologeten van de man zou een imam hem eerst met het meisje hebben getrouwd, maar daarover bestaat onduidelijkheid.

Polygamie is officieel verboden in Turkije. Maar pleitbezorgers ervan plaatsen de tegenstanders voor een lastig dilemma met de vraag: „Waarom heeft onze profeet dan én polygamie bedreven én een meisje van negen jaar gehuwd?’

In de praktijk komt veelwijverij wel voor. Er zijn zelfs parlementariërs die meer dan één vrouw hebben. Voor zo’n ’kerkelijk’ huwelijk voldoet een imam, die een paar verzen uit de koran leest, de man vraagt of hij wel goed gaat zorgen voor de vrouw, en vervolgens het huwelijk voltrekt. Deze gang van zaken is maatschappelijk geaccepteerd in Turkije, ook al heeft alleen de officieel voor de staat getrouwde vrouw rechten na scheiding of overlijden van de man.

Of polygamie toeneemt is niet onderzocht. Maar het gebruik begint wel uit de taboesfeer te komen. Televisieseries tonen polygamie als iets normaals. Vrouwen die accepteren om tweede of derde vrouw te worden vertellen daarover zonder schroom op de televisie.

Het debat is vorige week opgelaaid door de textielmagnaat Mustafa Karaduman, die in een interview zei dat hij met drie vrouwen samenleeft. Hij beriep zich op het leven van de profeet. „In de islam is het geoorloofd om met vier vrouwen te trouwen. Zo voorkom je dat mannen vreemdgaan bij de vleet”, zei Karaduman.

Een dag nadat vrouwenorganisaties Karaduman hadden aangeklaagd wegens polygamie, werd Turkije opgeschrikt door de arrestatie van de 74-jarige Huseyin Uzmez, een bekende columnist bij de fundamentalistische krant Vakit. Hij zou een 14-jarig meisje hebben verkracht.

Als oud-advocaat en schrijver van enkele boeken prees hij vaak op tv het islamitisch fundamentalisme aan. Dit boegbeeld van de radicale moslims had enkele jaren geleden al opzien gebaard door met een 24-jarige vrouw in het huwelijk te treden.

Bij dat huwelijk refereerde de radicaal islamitische krant waarvoor de man schrijft aan het huwelijk van de profeet Mohammed, die als vijftiger de negenjarige Aicha trouwde. De vader van het meisje zag er destijds ook geen kwaad in. ,,Toen moeder Aicha met onze profeet trouwde was ze negen jaar oud”, legde hij uit. „Dit huwelijk is volledig naar de regels van de islam.”

Volgens de vrienden van Uzmez zou hij met de 14-jarige nog een keer voor de imam getrouwd zijn. Een van de columnisten van de krant waar hij voor schrijft, zei op de Turkse televisie: ,,Al die kranten die over Uzmez schrijven zouden naar zichzelf moeten kijken. Hun pagina’s zitten vol met foto’s van blote vrouwen. We willen niet geloven dat Uzmez dat meisje heeft verkracht.”

Ook het Turkse ministerie van Geloofszaken heeft zich in het rumoer gestort. Inderdaad heeft de profeet Mohammed meerdere vrouwen gehuwd, betoogt het ministerie. Maar in die tijd was dat noodzakelijk, om de islam te verspreiden. „De profeet trouwde met meisjes uit belangrijke families zodat deze families binnen de invloedsfeer van de islam kwamen.” Volgens het ministerie is polygamie nu niet meer nodig.

http://www.trouw.nl/hetnieuws/europa/article979289.ece/turkije_Polygamie_is_geen_taboe_meer

rikbe
4 mei 2008, 09:22
Los van Islam, is er eigenlijk een rationele reden om polygamie/-andrie te verbieden? In Belgë is het onwettig om met meer dan een vrouw/man te huwen, maar je kan met zoveel samenwonen als je wil.

Boadicea
4 mei 2008, 12:32
Ik blijf wat de islam zit met enkele grote vraagtekens zitten, waar tot nu toe geen enkele moslim me een zinnig antwoord op heeft kunnen geven, buiten het feit dat religie en cultuur inderdaad elkaar soms tegenspreken en de cultuur, die alles behalve vredelievend is, het van de religie wint.

Zo blijf ik er bij dat bv steniging een misdaad tegen de religie is, die toch in de Sharia opgenomen is.

Een misdaad tegen de religie? Juist, want de islam meent Jezus ook te herkennen als profeet, maar ze nemen zijn woorden duidelijk niet ernstig op dat punt.

Door dit heet hangijzer en alle andere gruwel die er uit de koran is voorgevloeid, blijf ik er bij dat de Sharia hier nooit voet aan grond moet krijgen en als mensen vinden dat moslims die verstand krijgen en de islam gedag zeggen, vermoord moeten worden, zijn die mensen in mijn ogen enkel klaar om in een woestijn te gaan zitten en te verkommeren zonder meer.

kamiel spieces
4 mei 2008, 13:58
Mijn antwoord op jouw vraag is een vraag:
Keur je trouwerij van u vader met u moeder en trouwerij van andere mannen hier in België met 18,19,..25 jarige kinderen goe of niet? :)

U wilt duidelijk niet antwoorden op de vraag of u het al dan niet goedkeurt dat een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een 9 jarig kind!

Dit zegt al weer genoeg over de normen en waarden van de koran :roll:

Dit kan en zal nooit getolereerd worden in een beschaafde maatschappij.

daiwa
4 mei 2008, 16:28
euh...maar de moslims van nu weten dat hopelijk ook maar toch verheerlijken ze hem. daar kan ik dus niet goed volgen. je wordt toch ook geen fan van dutroux?
waarom zeggen ze niet gewoon "die profeet heeft slechte dingen gedaan daar wil ik niets mee te maken hebben" nee, integendeel, ze verheerlijken hem nog wat :roll:



Je kunt iemand vereren, maar eens dat dat je tot de vaststelling komt dat die persoon een oude vuile vieze pedofiel is/was stopt die verheerlijking normaal gezien toch.
Waarom ze dan Mo de pedo blijven vereren is mij een raadsel.

kamiel spieces
4 mei 2008, 16:39
Je kunt iemand vereren, maar eens dat dat je tot de vaststelling komt dat die persoon een oude vuile vieze pedofiel is/was stopt die verheerlijking normaal gezien toch.
Waarom ze dan Mo de pedo blijven vereren is mij een raadsel.

Snap ook niet goed dat ze die Mo de pedo nog niet beu zijn. Dat ge als mens zo naiëf kunt zijn en beïnvloedbaar blijft mij ook een raadsel!

Ibn Khaldūn
4 mei 2008, 21:55
U wilt duidelijk niet antwoorden op de vraag of u het al dan niet goedkeurt dat een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een 9 jarig kind!

Dit zegt al weer genoeg over de normen en waarden van de koran :roll:

Dit kan en zal nooit getolereerd worden in een beschaafde maatschappij.


Jij stelt deze vraag niet met respect, je intentie is niet het antwoord krijgen maar iets anders.

Ik heb de vraag al beantwoord, zie mijn vorige reactie op bericht van alice.

Als je een ander antwoord wilt in de context van biologoie, psychologie of culturele wetenschappen dan laat mij maar het weten en vertrek vanuit een wetenschappelijke onderzoek van een wetenschapper in de biologie, psychologie of culturele wetenschappen.

Als je een atheist bent dan vraag ik me ook af wat je met waarden en normen bedoelt, wat zijn die en wat is de kleur, omvang, grootte, lengte, breedte, smaak en vorm van die waarden, normen en moraliteit?

Waarom discrimineer jij jouw heelalgenoten zoals de dieren en honderd andere materiele objecten, waarom opeten, vernietigen of minderwaardig beschouwen ? waarom ben jij beter dan een steentje ergens op een berg?

Als je atheist bent dan aub geen discussie met mij over waarden, normen en moralitiet. Dit is geen beschuldiging en ik probeer niet te zeggen dat je geen moraliteit hebt. Je hebt het zeker en vast in kledij van tradities en gewoontes die een cultuur vormen en die verder op basis van christelijke joodse tradities zijn ontwikkelt.

kamiel spieces
4 mei 2008, 22:46
Jij stelt deze vraag niet met respect, je intentie is niet het antwoord krijgen maar iets anders

Ik vind nochtans dat ik nog zeer deftig gebleven ben tegenover iemand die sterk laat vermoeden dat hij het goedkeurt dat een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een 9 jarig kind!

Als je een ander antwoord wilt in de context van biologoie, psychologie of culturele wetenschappen dan laat mij maar het weten [U]en vertrek vanuit een wetenschappelijke onderzoek van een wetenschapper in de biologie, psychologie of culturele wetenschappen.

De vraag was of jij het goedkeurt of een volwassen man geslachtsgemeenschap kan of mag hebben met een kind van negen jaar :roll:. En nu zou u plots psychologische of biologische bewijzen willen naar voorschuiven die zouden aantonen dat het volstrekt menselijk is dat een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met iemand van negen???


Als je een atheist bent dan vraag ik me ook af wat je met waarden en normen bedoelt, wat zijn die en wat is de kleur, omvang, grootte, lengte, breedte, smaak en vorm van die waarden, normen en moraliteit?

Mijn waarden en normen zijn die zeker niet van de Koran!

Waarom discrimineer jij jouw heelalgenoten zoals de dieren en honderd andere materiele objecten, waarom opeten, vernietigen of minderwaardig beschouwen ? waarom ben jij beter dan een steentje ergens op een berg?

Die vraag zou ik beter aan jou stellen dan jij aan mij!

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet...

Als je atheist bent dan aub geen discussie met mij over waarden, normen en moralitiet. Dit is geen beschuldiging en ik probeer niet te zeggen dat je geen moraliteit hebt. Je hebt het zeker en vast in kledij van tradities en gewoontes die een cultuur vormen en die verder op basis van christelijke joodse tradities zijn ontwikkelt.

Het heeft geen fuck te maken met Christelijke, Joodse of Atheïstische tradities of gewoontes, maar gewoon met gezond verstand. Welk normaal mens zou het goedkeuren dat een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een kind.

Ibn Khaldūn
4 mei 2008, 23:08
Ik vind nochtans dat ik nog zeer deftig gebleven ben tegenover iemand die sterk laat vermoeden dat hij het goedkeurt dat een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een 9 jarig kind!
Jij stelt deze vraag niet met respect, je intentie is niet het antwoord krijgen maar iets anders.

Ik heb de vraag al beantwoord, zie mijn vorige reactie op bericht van alice.

De vraag was of jij het goedkeurt of een volwassen man geslachtsgemeenschap kan of mag hebben met een kind van negen jaar :roll:. En nu zou u plots psychologische of biologische bewijzen willen naar voorschuiven die zouden aantonen dat het volstrekt menselijk is dat een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met iemand van negen???

Als je een ander antwoord wilt in de context van biologoie, psychologie of culturele wetenschappen dan laat mij maar het weten en vertrek vanuit een wetenschappelijke onderzoek van een wetenschapper in de biologie, psychologie of culturele wetenschappen.

Mijn waarden en normen zijn die zeker niet van de Koran!
Als je een atheist bent dan vraag ik me ook af wat je met waarden en normen bedoelt, wat zijn die en wat is de kleur, omvang, grootte, lengte, breedte, smaak en vorm van die waarden, normen en moraliteit?

Die vraag zou ik beter aan jou stellen dan jij aan mij!
Waarom dood jij jouw heelalgenoot zoals een varken en hem opeten? waarom deze terrorisme, onrecht, moord, haat en racisme ?

Het heeft geen fuck te maken
Dit is een forum en geen hollywood centrum om films te maken, let dus op je taal en discussieer met rationaliteit en niet met je gevoelens.


met Christelijke, Joodse of Atheïstische tradities of gewoontes, maar gewoon met gezond verstand. Welk normaal mens zou het goedkeuren dat een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een kind.

Als je atheist bent dan aub geen discussie met mij over waarden, normen en moralitiet. Dit is geen beschuldiging en ik probeer niet te zeggen dat je geen moraliteit hebt. Je hebt het zeker en vast in kledij van tradities en gewoontes die een cultuur vormen en die verder op basis van christelijke joodse tradities zijn ontwikkelt.

Svennies
4 mei 2008, 23:25
Als je atheist bent dan aub geen discussie met mij over waarden, normen en moralitiet. Dit is geen beschuldiging en ik probeer niet te zeggen dat je geen moraliteit hebt. Je hebt het zeker en vast in kledij van tradities en gewoontes die een cultuur vormen en die verder op basis van christelijke joodse tradities zijn ontwikkelt.

Tja, het doet pijn zulks te lezen...
Misschien de woorden al vergeten van de grote Kemal de Attaturk...
Waarom mijn beste Ibn zouden wij ongelovigen géén waarden ,moraal en normen aan kunnen hangen....

Ibn Khaldūn
4 mei 2008, 23:32
Tja, het doet pijn zulks te lezen...
Misschien de woorden al vergeten van de grote Kemal de Attaturk...
Waarom mijn beste Ibn zouden wij ongelovigen géén waarden ,moraal en normen aan kunnen hangen....

Eerst goed lezen wat je citeert :-)

Als je atheist bent dan aub geen discussie met mij over waarden, normen en moralitiet. Dit is geen beschuldiging en ik probeer niet te zeggen dat je geen moraliteit hebt. Je hebt het zeker en vast in kledij van tradities en gewoontes die een cultuur vormen en die verder op basis van christelijke joodse tradities zijn ontwikkelt.

Svennies
4 mei 2008, 23:46
Eerst goed lezen wat je citeert :-)

Ach, waarom mag hij dan géén discutie beginnen over deze waarden als atheïst zijnde...
Wij zijn immers allen mensen ,geboren op diezelfde manier ,en zullen ook sterven op diezelfde manier...Alleen de weg tussen ons begin en eindpunt is verschilend...Dus het gaat hier zuiver om interpretatie van de meegegeven waarden in het leven....Dus een verschil in een geloofskwestie maakt hier het ene individu niet beter en of geloofwaardiger tegenover een ander individu...
Maakt een geloofsovertuiging een mens slechter of beter dan een ander mens die dezelfde geloofsovertuiging niet aanhangt...
Misschien moet je daar eens over nadenken ,en dit met de woorden van Kemal de Attaturk in je achterhoofd...

Ibn Khaldūn
4 mei 2008, 23:53
:-)

Oke, wat is dan een waarde, een norm of wat is moraliteit?
Wat is de kleur, omvang, grootte, lengte, breedte, smaak en vorm van een waarde, norm of moraliteit? :)

averechts
5 mei 2008, 06:51
:-)

Oke, wat is dan een waarde, een norm of wat is moraliteit?
Wat is de kleur, omvang, grootte, lengte, breedte, smaak en vorm van een waarde, norm of moraliteit? :)

Iedereen weet wat goed en kwaad is maar een mens laat zich leiden door zijn hartstochten(Hume)
Als God zwijgt kun je hem doen zeggen wat je wilt(Satre)
De mens is datgene wat hij van zichzelf maakt(Sartre)
En mijn persoonlijke favoriet: "Wanneer in een mensengeest eenmaal de vrijheid is doorgebroken,hebben de goden er geen vat meer op".
Beste Ibn Khaldoun jij mag van mij geloven zoveel je wil maar als je mensen die andersgelovig,agnostisch of atheist zijn aanvalt door te twijfelen aan hun moraliteitsbesef dan ben je verkeerd bezig!
Jij hebt blijkbaar een of ander heilig boek nodig om jouw leven in goede banen te leiden en andere mensen gebruiken gewoon hun gezond verstand.

Mvg Patrick

kamiel spieces
5 mei 2008, 07:53
Jij stelt deze vraag niet met respect, je intentie is niet het antwoord krijgen maar iets anders.

Ik vind nochtans dat ik nog zeer deftig gebleven ben tegenover iemand die sterk laat vermoeden dat hij het goedkeurt dat een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een 9 jarig kind!

Als je een ander antwoord wilt in de context van biologoie, psychologie of culturele wetenschappen dan laat mij maar het weten en vertrek vanuit een wetenschappelijke onderzoek van een wetenschapper in de biologie, psychologie of culturele wetenschappen.


De vraag was of jij het goedkeurt of een volwassen man geslachtsgemeenschap kan of mag hebben met een kind van negen jaar . En nu zou u plots psychologische of biologische bewijzen willen naar voorschuiven die zouden aantonen dat het volstrekt menselijk is dat een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met iemand van negen???

Als je een atheist bent dan vraag ik me ook af wat je met waarden en normen bedoelt, wat zijn die en wat is de kleur, omvang, grootte, lengte, breedte, smaak en vorm van die waarden, normen en moraliteit?

Mijn waarden en normen zijn die zeker niet van de Koran!

Waarom discrimineer jij jouw heelalgenoten zoals de dieren en honderd andere materiele objecten, waarom opeten, vernietigen of minderwaardig beschouwen ? waarom ben jij beter dan een steentje ergens op een berg?

Die vraag zou ik beter aan jou stellen dan jij aan mij!

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet...

Als je atheist bent dan aub geen discussie met mij over waarden, normen en moralitiet. Dit is geen beschuldiging en ik probeer niet te zeggen dat je geen moraliteit hebt. Je hebt het zeker en vast in kledij van tradities en gewoontes die een cultuur vormen en die verder op basis van christelijke joodse tradities zijn ontwikkelt.


Het heeft geen fuck te maken met Christelijke, Joodse of Atheïstische tradities of gewoontes, maar gewoon met gezond verstand. Welk normaal mens zou het goedkeuren dat een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een kind.

kamiel spieces
5 mei 2008, 08:05
Dit is een forum en geen hollywood centrum om films te maken

Wie ben jij om mij de les te spellen?

Ga Mo de Pedo de les spellen, inplaats van hier de scheinheilige hypocriet uit te hangen!

let dus op je taal en discussieer met rationaliteit en niet met je gevoelens.


Dat is nu net jullie grote probleem sè! Het emotionele aspect in een dialoog dat kennen jullie niet en net daarom verschillen jullie zo hard van onze beschaving.:lol:

kamiel spieces
5 mei 2008, 08:13
:-)

Oke, wat is dan een waarde, een norm of wat is moraliteit?
Wat is de kleur, omvang, grootte, lengte, breedte, smaak en vorm van een waarde, norm of moraliteit? :)

Dat is onmogelijk om u dit hier even duidelijk te maken wat normen en waarden zijn! U zit zo vast in een primitief denkbeeld en gedachtengoed, dat dit jaren kan duren voor u beseft wat onze normen en waarden zijn.

Ik zou zeggen ga eens googlen!

Ibn Khaldūn
5 mei 2008, 13:56
Iedereen weet wat goed en kwaad is maar een mens laat zich leiden door zijn hartstochten(Hume)
Als God zwijgt kun je hem doen zeggen wat je wilt(Satre)
De mens is datgene wat hij van zichzelf maakt(Sartre)
En mijn persoonlijke favoriet: "Wanneer in een mensengeest eenmaal de vrijheid is doorgebroken,hebben de goden er geen vat meer op".
Beste Ibn Khaldoun jij mag van mij geloven zoveel je wil maar als je mensen die andersgelovig,agnostisch of atheist zijn aanvalt door te twijfelen aan hun moraliteitsbesef dan ben je verkeerd bezig!
Jij hebt blijkbaar een of ander heilig boek nodig om jouw leven in goede banen te leiden en andere mensen gebruiken gewoon hun gezond verstand.

Mvg Patrick

Dank je Partick
Je zegt dat iedereen weet wat goed of kwaad, is maar hoe?
Verder zeg je door gebruik te maken van gezond verstand. Dit is het probleem, wat is gezond verstand en met welk verstand kun je weten dat het een gezond verstand is?
U verstand bijvoorbeeld is gezond maar je hebt een gezond verstand nodig om te weten dat uw verstand gezond is maar dit gaat niet want je moet dat eerst hebben en dit gaat ook niet wat je kan niet weten of je het eerst moet weten door het feit dat je nog niet weet dat je een gezond verstand hebt :)

Ten tweede, verstand is niet een computer met mogelijkheid dat wij allemaal dezelfde computer kunnen hebben :) mijn verstand is niet uwen en u verstand is niet mijne en ons verstand is niet van een andere en die van een andere is niet die van ons. Verstand van iemand die meer kennis heeft is anders dan verstand van iemand met weinig of minder kennis en verstand van iemand in de belgische cultuur is niet zelfde verstand van iemand in noorwegen en ga zo verder :)

rikbe
5 mei 2008, 14:59
Dank je Partick
Je zegt dat iedereen weet wat goed of kwaad, is maar hoe?
Verder zeg je door gebruik te maken van gezond verstand. Dit is het probleem, wat is gezond verstand en met welk verstand kun je weten dat het een gezond verstand is?
U verstand bijvoorbeeld is gezond maar je hebt een gezond verstand nodig om te weten dat uw verstand gezond is maar dit gaat niet want je moet dat eerst hebben en dit gaat ook niet wat je kan niet weten of je het eerst moet weten door het feit dat je nog niet weet dat je een gezond verstand hebt :)

Als je niet gelooft in een god weet je dat je gezond verstand hebt.


Ten tweede, verstand is niet een computer met mogelijkheid dat wij allemaal dezelfde computer kunnen hebben :) mijn verstand is niet uwen en u verstand is niet mijne en ons verstand is niet van een andere en die van een andere is niet die van ons. Verstand van iemand die meer kennis heeft is anders dan verstand van iemand met weinig of minder kennis en verstand van iemand in de belgische cultuur is niet zelfde verstand van iemand in noorwegen en ga zo verder :)
Verstand is iets wat je krijgt door het te oefenen van kinds af aan. Kennis heeft er weinig mee te maken en cultuur nog veel minder. Tenzij je opgroeit in een achterlijke cultuur. Maar dat is dan omdat je niet de kans hebt gehad je verstand te oefenen.
Ik ken verschillende mensen wiens verstand op dezelfde manier werkt als het mijne en afkomstig zijn uit verschillende culturen zoals India, Denemarken, Holland, Rusland, Canada.

parcifal
5 mei 2008, 15:23
Dank je Partick
Je zegt dat iedereen weet wat goed of kwaad, is maar hoe?

Wel, zelfs chimpansees en bonobo's hebben een -rudimentaire- moraal.
Zij hebben dus al een besef van wat goed en kwaad is.
Hoe komen ze daaraan?

Het boek 'Our inner ape' van Frans De Waal behandelt dit uitvoerig.
Misschien eens lezen?

In this fascinating book, de Waal suggests that the two species represent sides of our own nature. We have "not one but two inner apes," he writes, speculating that humans may act like a hybrid of bonobos and chimps. (Little is known about actual bonobo-chimp hybrids except for a group that lives in a French traveling circus and strikes visitors with its "gentility and sensitivity.")

Helping the weak and sharing are part of both bonobo and chimp societies. De Waal gives a rather fierce example for the chimps: When individuals cooperate to hunt a monkey, they always share the meat.


http://www.emory.edu/LIVING_LINKS/OurInnerApe/photos/coverbookUS.jpg

goodwill
6 mei 2008, 15:38
Jij wel, maar mogen zij of hun kinderen afvallig, homo of lesbisch worden? Daar gaat het over. Hoe meer mensen bij ons voor de islam kiezen of moslim zijn hoe groter de kans dat hun normen zullen domineren op termijn. Daar heb jij NU misschien nog geen last van, maar denk eens aan je kinderen, kleinkinderen... Zodra 14% moslim is in een populatie klinkt de roep om de sharia in te voeren (al is het dan enkel voor moslims) steeds luider. Dan kom je inderdaad uit bij stenigen, afhakken... 't Is te vergelijken met de milieuproblematiek. Sommigen denken: geen vuiltje aan de lucht, 't zal mijn tijd wel gaan... Toch ben je beter juist voorzichtig omwille van je kleinkinderen.

Beste Corneel,

Er zijn verschillende landen met een moslimmeerderheid, zoals Marokko en Tunesië, waar wat jij hier beschrijft helemaal niet wordt toegepast.

Dus, jouw stelling klopt niet.

Er zijn natuurlijk wel enkele landen die dit doen (zoals Saudi Arabië), maar deze zijn ook niet representatief voor de modale moslims.

goodwill
6 mei 2008, 15:40
Vreemd, ik dacht dat de meesten geen werk vonden.


hahaha, die rikbe.

The_fat_bloke
6 mei 2008, 17:35
Wel, zelfs chimpansees en bonobo's hebben een -rudimentaire- moraal.
Zij hebben dus al een besef van wat goed en kwaad is.
Hoe komen ze daaraan?

Het boek 'Our inner ape' van Frans De Waal behandelt dit uitvoerig.
Misschien eens lezen?


Idd een heel leerrijk en verhelderend bek. Trouwens, niet alleen zij hebben een vorm van moraal, ook honden en wolven hebben die, net als de meeste intelligentere diersoorten die in min of meer hiërarchisch gestructureerde groepen leven waarvan de leden tot op zekere hoogte aan elkaar verwant zijn.

rikbe
6 mei 2008, 17:46
Idd een heel leerrijk en verhelderend bek. Trouwens, niet alleen zij hebben een vorm van moraal, ook honden en wolven hebben die, net als de meeste intelligentere diersoorten die in min of meer hiërarchisch gestructureerde groepen leven waarvan de leden tot op zekere hoogte aan elkaar verwant zijn.

Tuurlijk. Ik zie dat elke dag met mijn honden. Zonder een soort van moraal kunnen dieren niet in groep leven.
Ok, het is een rudimentaire vorm van moraal, maar tenminste een moraal die niet gecorrumpeerd is door religie.
Ik zou niet zover willen gaan dat dieren betere mensen zijn, maar toch ... soms ...

Tommm
7 mei 2008, 07:40
Tuurlijk. Ik zie dat elke dag met mijn honden. Zonder een soort van moraal kunnen dieren niet in groep leven.
Ok, het is een rudimentaire vorm van moraal, maar tenminste een moraal die niet gecorrumpeerd is door religie.
Ik zou niet zover willen gaan dat dieren betere mensen zijn, maar toch ... soms ...
Kijk, dat gevoel heb ik soms ook...;-)

Oro N Ishi
7 mei 2008, 15:06
http://www.youtube.com/watch?v=y9dXGJ2rYdA
blijven kijken, hij haalt goede argumenten uit, en is helemaal mijn mening

rikbe
7 mei 2008, 16:13
Killing of Non-Muslims is Legitimate (British Mullah)

http://www.youtube.com/watch?v=maHSOB2RFm4

Winterhamer
12 mei 2008, 09:58
grappig hoe mensen die uit landen komen waar de meeste mensen niet eens kunnen lezen en schijven, schieten op de zonsverduistering en beweren dat satan in de wc leeft hier gaan blaten dat hun het beter weten :roll: