PDA

View Full Version : De Decker (MR) helpt de Vlaamse zaak


Kaal
17 september 2007, 09:04
Uit La Libre van vandaag :



Dans une interview accordée au quotidien De Morgen, le président du Sénat, Armand De Decker (MR) s'en prend lundi �* Yves Leterme (CD&V) et �* son partenaire de cartel, la N-VA. "Si M. Leterme continue de courir derrière la N-VA, il ne peut pas devenir Premier ministre".

M. De Decker reproche �* Yves Leterme un manque de créativité et de capacité de diriger. "La différence avec des personnes telles que Guy Verhofstadt ou Jean-Luc Dehaene est énorme. Près de 100 jours après les élections, Yves Leterme n'a pas encore tenté une seule fois de rapprocher les communautés dans ce pays. Nous attendons toujours son projet pour la Belgique. Celui qui ne parle que de la Flandre n'est pas �* même de devenir le Premier ministre de ce pays", dit notamment Armand De Decker.

Prachtig. Die man mist elk strategisch inzicht. De Gucht zei kortgeleden nog dat franstaligen geen vetorecht hebben op wie eerste minister mag worden of niet. Wat De Decker nu zegt kan alleen kwaad bloed zetten bij de VLD. De Vlaamse liberalen worden haast verplicht om nog meer solidair te zijn met Leterme. De MR zal dus op nog minder goodwill kunnen rekenen van hun liberale broeders.

Verder moet nu duidlijk zijn voor iedereen dat enkel Leterme dient te zwijgen. De franstalige politici, die mogen wel olie op het vuur gooien.

Le président du Sénat s'en prend aussi �* la N-VA et affirme que "tant que ce parti dira non �* toute proposition visant �* rendre la Belgique plus efficiente, il sera impossible d'avancer".


Dit is ook eentje om in te kaderen. De franstaligen hebben niets voorgesteld. Al 100 dagen lang wachten ze passief tot de CD&V een wit koninjn te voorschijn tovert. Ze willen België wel behouden, maar het zijn de Vlamingen die zich moeten uitsloven om dat te verwezenlijken. Mijnheer De Decker die blijft op de zijlijn en gooit af en toe een rotte tomaat.

De Vlaamse onderhandelaars moeten nu het initiatief aan de franstaligen geven.

vrijevlaming
17 september 2007, 09:22
hahaha! Het ziet er met de dag beter en beter uit. Leve de totale patstelling

Eddy B
17 september 2007, 09:24
hahaha! Het ziet er met de dag beter en beter uit. Leve de totale patstelling
:lol:
Waarom hebben wij al die jaren goed geld betaalt aan een regering? Het land werkt gewoon door... :lol:

Rap afschaffen dus! :lol:

AdrianHealey
17 september 2007, 09:31
Als ze nu eens gewoon rustig rond de tafel gingen zitten en niet zoals gillende keukenmeiden over en weer zouden roepen.

Maar for some reason worden politiekers irreeële wezens als de mogelijkheid tot macht er is.

Eddy B
17 september 2007, 09:40
Als ze nu eens gewoon rustig rond de tafel gingen zitten en niet zoals gillende keukenmeiden over en weer zouden roepen.

Maar for some reason worden politiekers irreeële wezens als de mogelijkheid tot macht er is.
Dit heeft eerder te maken met de wil van de kiezer, maar dat is niet belangrijk voor een liberaal zeker?

AdrianHealey
17 september 2007, 09:46
Dit heeft eerder te maken met de wil van de kiezer, maar dat is niet belangrijk voor een liberaal zeker?

Ik verkies geen rekening te houden met zaken die niet bestaan.

't enige dat ze 'mogen' doen is hun programma - en enkel hun programma - proberen zoveel mogelijk uit te werken. Alles wat ze daar buiten doen, is in feite kiezersbedrog.

En kijkend naar die programma's, is het vrij irreeël dat het zo lang duurt.

AdrianHealey
17 september 2007, 09:48
Wat ik me nu afvraag.

Hoe heeft 'de wil van de kiezer' te maken met de huidige impasse? Heb jij dan nog iets te zeggen? Mij hebben ze na 10 juni toch niets meer gevraagd.

Eddy B
17 september 2007, 09:58
Wat ik me nu afvraag.

Hoe heeft 'de wil van de kiezer' te maken met de huidige impasse? Heb jij dan nog iets te zeggen? Mij hebben ze na 10 juni toch niets meer gevraagd.
Nee, gevraagd niet, maar de peilingen zijn duidelijk, en de commentaren ook : Vlaamse politiekers moeten het been stijfhouden en eenzijdig BHV splitsen. Als België daardoor barst, zal het aan de Franstaligen liggen.

Zoals ik ergens anders schreef : De éénzijdige splitsing is het enige scenario dat voor de franstalige politiekrs "aanvaardbaar" is, omdat ze er niets kunnen tegen doen, dan enkel wat vertragen, en dan is de splitsing een feit, ZONDER hun schuld. Dat voorkomt hun afgang bij hun kiezerspubliek.

Daarna kan er gewoon weer aan tafel gezeten worden, want wat de franstaligen NIET willen, is dat hun politiekers België daadwerkelijk opgeven.

AdrianHealey
17 september 2007, 10:04
Nee, gevraagd niet, maar de peilingen zijn duidelijk, en de commentaren ook : Vlaamse politiekers moeten het been stijfhouden en eenzijdig BHV splitsen.

Commentaren =/= wil van de kiezers.
Peilingen =/= wil van de kiezers.
Hell, referenda =/= wil van de kiezers. Maar het is wel het enige dat in de buurt komt.

Als België daardoor barst, zal het aan de Franstaligen liggen.

Alé, we gaan die idiote huwelijksrethoriek nog eens boven halen.
'Een scheiding ligt altijd aan beide kanten.'

Zoals ik ergens anders schreef : De éénzijdige splitsing is het enige scenario dat voor de franstalige politiekrs "aanvaardbaar" is, omdat ze er niets kunnen tegen doen, dan enkel wat vertragen, en dan is de splitsing een feit, ZONDER hun schuld. Dat voorkomt hun afgang bij hun kiezerspubliek. [quote]

Dat denk ik nu ook wel.

Maar BHV is niet de kern van de zaak. Allesbehalve.

[quote]Daarna kan er gewoon weer aan tafel gezeten worden, want wat de franstaligen NIET willen, is dat hun politiekers België daadwerkelijk opgeven.

Dat wilt de grote meerderheid van België niet.

Kaal
17 september 2007, 10:12
Daarna kan er gewoon weer aan tafel gezeten worden, want wat de franstaligen NIET willen, is dat hun politiekers België daadwerkelijk opgeven.

Ik weet niet of er daarna gewoon aan tafel kan gezeten worden, want de franstaligen hebben hun eigen politieke opinie zodanig opgepookt en verziekt dat dit eventuele toegevingen kan beletten.

Jong N-VA'er
17 september 2007, 12:33
Ik zou zeggen: geef wat we niet zelf alleen kunnen doen aan Europa en de rest voor Vlaanderen.;-)

Eddy B
17 september 2007, 12:45
Ik weet niet of er daarna gewoon aan tafel kan gezeten worden, want de franstaligen hebben hun eigen politieke opinie zodanig opgepookt en verziekt dat dit eventuele toegevingen kan beletten.
Die toegevingen kunnen aan de achterban uitgelegd worden als ook voordelig voor HEN. Het gaat erover wat naar buiten toe aanvaardbaar is, nietwaar? Als ze de onafhankelijkheid willen vermijden, zullen ze moeten toehappen, of alles verliezen!

Kaal
17 september 2007, 12:49
Die toegevingen kunnen aan de achterban uitgelegd worden als ook voordelig voor HEN.


Dat zal moeilijk zijn want aan de achterban wordt al 100 dagen het tegenovergestelde verteld.

Eddy B
17 september 2007, 12:55
Dat zal moeilijk zijn want aan de achterban wordt al 100 dagen het tegenovergestelde verteld.
Aan die achterban wordt NIKS verteld. Alleen dat de eisen een NON vberdienen, en wat er "gelekt" is van onze eisen, zijn leugens en halve waarheden. De echte eisen kunnen duidelijk verklaard worden, want slikken zullen ze moeten doen... Of splitsen natuurlijk, maar ik denk dat hun mond groter is dan hun vermogen te overleven zonder ons...

Knuppel
17 september 2007, 13:35
Ik weet niet of er daarna gewoon aan tafel kan gezeten worden, want de franstaligen hebben hun eigen politieke opinie zodanig opgepookt en verziekt dat dit eventuele toegevingen kan beletten.

Met andere woorden: De Franstaligen zullen hun halstarrige houding blijven volhouden en de Vlamingen zullen verder radicaliseren.

En omdat een onafhankelijk Vlaanderen enkel op die manier een kans krijgt....

Go, go, go!

http://bestsmileys.com/clapping/3.gifhttp://bestsmileys.com/clapping/3.gifhttp://bestsmileys.com/clapping/3.gifhttp://bestsmileys.com/clapping/3.gifhttp://bestsmileys.com/clapping/3.gif

Knuppel
17 september 2007, 13:37
Dit is ook eentje om in te kaderen. De franstaligen hebben niets voorgesteld. Al 100 dagen lang wachten ze passief tot de CD&V een wit koninjn te voorschijn tovert. Ze willen België wel behouden, maar het zijn de Vlamingen die zich moeten uitsloven om dat te verwezenlijken. Mijnheer De Decker die blijft op de zijlijn en gooit af en toe een rotte tomaat.

De Vlaamse onderhandelaars moeten nu het initiatief aan de franstaligen geven.

En ook 'NON' blijven zeggen!

Garry
19 september 2007, 20:33
Met andere woorden: De Franstaligen zullen hun halstarrige houding blijven volhouden en de Vlamingen zullen verder radicaliseren.

En omdat een onafhankelijk Vlaanderen enkel op die manier een kans krijgt....

Go, go, go!

http://bestsmileys.com/clapping/3.gifhttp://bestsmileys.com/clapping/3.gifhttp://bestsmileys.com/clapping/3.gifhttp://bestsmileys.com/clapping/3.gifhttp://bestsmileys.com/clapping/3.gifOf capituleren wil je zeggen zeker, zoals altijd, gemanipuleerd door individuen zoals koninklijke slippendrager Decroo. Ooit, ooit wanneer het toch tot een splitsing van België zou komen zul je merken wat voor mensen dat zijn. Bij het einde van de oorlog waren plots alle collaborateurs leden van de weerstand, zelfs zodanig dat vele echte weerstanders zich onthielden van het in ontvangst nemen van hun oorkonde. Hier zal het juist het zelfde gaan, let maar op, de dag dat de splitsing een feit is staan ze allen hoog en bij laag te beweren dat zij altijd al voorstander van het splitsen waren maar dat om,.... 101 redenen, ze daar op dat moment niet mochten/konden opelijk voor uit komen. Bij ons hebben ze daar maar één woord voor; SCHIJNHEILIGAARDS!!!

den ambetantsten
20 september 2007, 08:18
Of capituleren wil je zeggen zeker, zoals altijd, gemanipuleerd door individuen zoals koninklijke slippendrager Decroo. Ooit, ooit wanneer het toch tot een splitsing van België zou komen zul je merken wat voor mensen dat zijn. Bij het einde van de oorlog waren plots alle collaborateurs leden van de weerstand, zelfs zodanig dat vele echte weerstanders zich onthielden van het in ontvangst nemen van hun oorkonde. Hier zal het juist het zelfde gaan, let maar op, de dag dat de splitsing een feit is staan ze allen hoog en bij laag te beweren dat zij altijd al voorstander van het splitsen waren maar dat om,.... 101 redenen, ze daar op dat moment niet mochten/konden opelijk voor uit komen. Bij ons hebben ze daar maar één woord voor; SCHIJNHEILIGAARDS!!!

Prachtig samengevat! De voormalige "eerste clown van het land" is gewoon een oude, seniele vent. Een eersteklas profiteur die goedgebekt door het land trekt om uit te pakken met leuke oneliners en halve grappen. Verder is niets te warm, te koud, te dik of te dun voor dit soort heerschappen, zolang ze maar kunnen profiteren op kap van de belastingbetaler. Het is zinsverbijsterend dat dergelijke mensen zich blijvend gesteund weten door een deel van de bevolking...

Tegendradigaard
20 september 2007, 14:15
Dat wilt de grote meerderheid van België niet.

Enkel wat de meerderheid van de Vlamingen wil is belangrijk.

AdrianHealey
20 september 2007, 20:28
Enkel wat de meerderheid van de Vlamingen wil is belangrijk.

:cheer:

UFSIA
20 september 2007, 22:50
Ik verkies geen rekening te houden met zaken die niet bestaan.

't enige dat ze 'mogen' doen is hun programma - en enkel hun programma - proberen zoveel mogelijk uit te werken. Alles wat ze daar buiten doen, is in feite kiezersbedrog.

En kijkend naar die programma's, is het vrij irreeël dat het zo lang duurt.Dit vind ik een rare, immers de franstaligen doen precies wat ze aan hun kiezers beloofden : "non" zeggen. Pakweg de cdv doet dat ook : voor een staatshervorming gaan en niet in een regering stappen zonder een staatshervorming. en de andere partijen etcetera.

Het is net OMDAT elke partij op zijn standpunten staat en tracht de beloften aan zijn kiezers zo goed mogelijk waar te maken dat er een crisis is , met andere woorden : er zijn in dit land 2 naast elkaar levende en incompatibele democratieën en indien we doen wat jij zegt ( enkel hun eigen progamma proberen uit te werken ) zitten we in de totale impasse.


Het is daarnaast wel zo dat je als je een meerderheid wil vormen , en je hebt geen absolute meerderheid , je automatisch een compromis moet maken als je een regering wil, je kan (tenzij je in het parlement 50%+1 zetel hebt ) NIET je eigen programma uitvoeren. Ik hoop wel dat je niet elk compromis of regeerakkoord desondanks per definitie als kiesbedrog catalogeren zal ?


mvg. Sint Ignacius