PDA

View Full Version : Sociaal-economisch programma Vlaams Blok


Antoon
18 februari 2004, 10:11
Het sociaal-economisch programma van het Vlaams Blok wordt onderdrukt door haar hoge profilering mbt de migranten en de criminaliteit.

Zou het niet wenselijk zijn om bovenop een programmaboekje op jullie secretariaat ook meer hierover te praten bij programma's zoals Polspoel & Desmet of nog Jurgen Verstrepen?

Gentenaar
18 februari 2004, 10:15
Wachtend op het antwoord van FDW, is dit mijn meninkje ter zake.

Het sociaal-economisch programma van het VB is het knellende schoentje, dat liefst zoveel mogelijk toegedekt wordt door het te hebben over fictieve problemen als de overspoeling door migranten, etc...

Uit reacties van VB forumleden kon ik al afleiden dat vakbonden en stakingsrecht op weinig sympathie kunnen rekenen, dat werklozen gewoonweg luieriken zijn, en ik heb het Vlaams Blok ook niet horen opkomen tegen de fiscale amnestie.

Helemaal stil wordt het als het thema volksgezondheid ter sprake komt.

Antoon
18 februari 2004, 10:17
Wachtend op het antwoord van FDW, is dit mijn meninkje ter zake.

Het sociaal-economisch programma van het VB is het knellende schoentje, dat liefst zoveel mogelijk toegedekt wordt door het te hebben over fictieve problemen als de overspoeling door migranten, etc...

Uit reacties van VB forumleden kon ik al afleiden dat vakbonden en stakingsrecht op weinig sympathie kunnen rekenen, dat werklozen gewoonweg luieriken zijn, en ik heb het Vlaams Blok ook niet horen opkomen tegen de fiscale amnestie.

Helemaal stil wordt het als het thema volksgezondheid ter sprake komt.

Euh... ik zou toch liever FDW zien antwoorden. Want wat jij hier schrijft had ik van jou al kunnen vermoeden. :roll:

Seba
18 februari 2004, 14:04
Het sociaal-economisch programma van het Vlaams Blok wordt onderdrukt door haar hoge profilering mbt de migranten en de criminaliteit.

Zou het niet wenselijk zijn om bovenop een programmaboekje op jullie secretariaat ook meer hierover te praten bij programma's zoals Polspoel & Desmet of nog Jurgen Verstrepen?

het sociaal-economisch programma van het Blok is Vlaamse onafhankelijkheid, dat heeft FDW mij al letterlijk duidelijk gemaakt in een andere post. U weet dus meteen wat voor vlees u in de kuip heeft :roll:

Guderian
18 februari 2004, 15:08
Wachtend op het antwoord van FDW, is dit mijn meninkje ter zake.

Het sociaal-economisch programma van het VB is het knellende schoentje, dat liefst zoveel mogelijk toegedekt wordt door het te hebben over fictieve problemen als de overspoeling door migranten, etc...

Uit reacties van VB forumleden kon ik al afleiden dat vakbonden en stakingsrecht op weinig sympathie kunnen rekenen, dat werklozen gewoonweg luieriken zijn, en ik heb het Vlaams Blok ook niet horen opkomen tegen de fiscale amnestie.

Helemaal stil wordt het als het thema volksgezondheid ter sprake komt.

Alweer een linkse reactie die getuigt van een ontstellend gebrek aan kennis van zaken.
Lees eerst eens de programmateksten en congrestteksten van het Vlaams Blok over economie en sociale zekerheid alvorens wat uit uw nek te zitten kletsen.

U rijgt de leugens en verzinsels aan elkaar.

1. Het Vlaams Blok is NIET tegen de vakbonden, wel tegen kleurvakbonden die hun eigen belangen dienen en die van hun partij maar niet die van de gewone man. Voorts is het Blok gekant tegen het feit dat de vakbonden hun macht misbruiken en zich met zaken bezig houden die niet voor hen bestemd zijn (uitbetalen van werkloosheidsuitkeringen bijvoorbeeld.)

2. Het Vlaams Blok is voorstander van rechtspersoonlijkheid voor vakbonden, en dat hoeft helemaal niet een uitholling van het stakingsrecht te zijn. Het kan enkel niet zijn dat de vakbonden in hun acties schade aanrichten en de belastingbetaler ervoor mag opdraaien. Het Vlaams Blok is tegenstander van politieke stakingen, niet van economische stakingen! Professor emeritus Blanpain die arbeidsrecht doceerde is ook voorstander van die rechtspersoonlijkheid, is dat dan ook een fascist? :roll:

3. het Vlaams Blok heeft WEL gereageerd tegen de fiscale amnestie-maatregel. Er werd als ik mij niet vergis een vergelijking gemaakt naar de repressieperiode, waarbij erop gewezen werd dat in belgië personen die voor hun politieke opvattingen opkwamen 60 jaar geleden, nog steeds gestraft blijven terwijl mensen die jarenlang de gemeenschap financieel oplichtten, wel amnestie kunnen genieten.

4. NERGENS zegt het Vlaams Blok dat werklozen "luieriken" zijn. Het is wel zo dat het VB meent dat wie kan werken, dat ook moet doen en niet kan profiteren van de sociale zekerheid. Deze dient voor de behoeftigen en is geen "hangmat". Wie werkt, levert immers ook een bijdrage tot die sociale zekerheid.

5. NERGENS zegt het Vlaams Blok dat ze tegen maatregelen ter bevordering van volksgezondheid is, integendeel! Ik vraag mij af waar u dergelijke onzin vandaan haalt.

Kardinaal_Franske
18 februari 2004, 15:46
En heeft het Vlaams Blok al voorstellen gedaan over de nieuwe sociale kwesties zoals de steeds toenemende marginalisering van lagergeschoolden, de financiëringscrisis van de sociale zekerheid, etc?
Ik hoor niets anders van het Vlaams Blok dan kritiek, mijns inzien voeren ze gewoon een afbraakpolitiek. Kritiek hebben is makkelijk ja...

Vicky
18 februari 2004, 15:52
Wachtend op het antwoord van FDW, is dit mijn meninkje ter zake.

Het sociaal-economisch programma van het VB is het knellende schoentje, dat liefst zoveel mogelijk toegedekt wordt door het te hebben over fictieve problemen als de overspoeling door migranten, etc...

Uit reacties van VB forumleden kon ik al afleiden dat vakbonden en stakingsrecht op weinig sympathie kunnen rekenen, dat werklozen gewoonweg luieriken zijn, en ik heb het Vlaams Blok ook niet horen opkomen tegen de fiscale amnestie.

Helemaal stil wordt het als het thema volksgezondheid ter sprake komt.

Ik denk dat jij selectief leest. En een beetje alles uit zijn context trekt, om het dan weer zo over te brengen naar eigen goeddunken.
Met u een discussie voeren is dus totaal zinloos.

Vicky
18 februari 2004, 15:58
Een vraagje aan diegenen die dergelijke vragen stellen.

Kunnen jullie lezen? En zo ja, waarom geloof je dan enkel wat er op de staatstelevisie wordt verteld?

Het is geweten, dat bij elke tussenkomst van het Vlaams Blok in het parlement, de camera's, en de potloden van de journalisten ostentatief worden neergelegd. Wat daarbij zo wraakroepend is, is het feit dat andere partijen even later met dezelfde voorstellen op de proppen komen en wel in de media gemeld worden.

Om een voorbeeld te geven; vorig jaar stelde Mie Vogels voor om een leefloon te betalen aan één van beide ouders, om ze in de gelegenheid te stellen hun kinderen op te voeden.

Moeten wij dan ook roepen, Groen! (toen nog Agalev) wil alle vrouwen aan de haard??? Want dat is toch wat er bij ons gebeurd is?

Mitgard
18 februari 2004, 15:59
Wachtend op het antwoord van FDW, is dit mijn meninkje ter zake.

Het sociaal-economisch programma van het VB is het knellende schoentje, dat liefst zoveel mogelijk toegedekt wordt door het te hebben over fictieve problemen als de overspoeling door migranten, etc...

Uit reacties van VB forumleden kon ik al afleiden dat vakbonden en stakingsrecht op weinig sympathie kunnen rekenen, dat werklozen gewoonweg luieriken zijn, en ik heb het Vlaams Blok ook niet horen opkomen tegen de fiscale amnestie.

Helemaal stil wordt het als het thema volksgezondheid ter sprake komt.

u vindt enerzijds de massale toestroom van migranten een 'fictief probleem', maar anderzijds bent u bezorgt om het voortbestaan van de sociale zekerheid en gezondheidszorg.
waarom komen die migranten naar hier denkt u? om carriere te maken?

Kardinaal_Franske
18 februari 2004, 16:09
De vergrijzing neemt alsmaar toe, steeds minder actieven gaan werken en onderhouden meer en meer passieven, dit brengt ons tot de onhoudbaarheid van het sociale zekerheidsstelsel meerbepaald over de financiëring ervan en de migranten gaan de financiëring van de sociale zekerheid voor een deel zeker een injectie geven!

Mitgard
18 februari 2004, 16:22
De vergrijzing neemt alsmaar toe, steeds minder actieven gaan werken en onderhouden meer en meer passieven, dit brengt ons tot de onhoudbaarheid van het sociale zekerheidsstelsel meerbepaald over de financiëring ervan en de migranten gaan de financiëring van de sociale zekerheid voor een deel zeker een injectie geven!

1)en wat als die migranten voornamelijk 'passieven' blijken te zijn?
of mag ik dat niet zeggen? is dat racistisch misschien?
2)tevens is het zo dat vlaanderen reeds een van de dichtstbevolkte gebieden van europa is. is het verstandig om daar nog meer volk in te pompen? ken je het probleem van overbevolking?
3)er zijn nog steeds veel vlaamse werklozen. zou je die niet beter eerst aan het werk zetten ipv arbeiders te importeren?
4)vergrijzing is slechts een tijdelijk probleem waarvan je nu eenmaal een tijdje de klappen moet opvangen. als je dat probleem wil 'oplossen' door immigratie, vergeet je dan niet dat die migranten wellicht ook ooit oud zullen worden? dat hetzelfde probleem zich binnen X-aantal jaren opnieuw zal stellen?

aan u.

Den Duisteren Duikboot
18 februari 2004, 16:30
3. het Vlaams Blok heeft WEL gereageerd tegen de fiscale amnestie-maatregel. Er werd als ik mij niet vergis een vergelijking gemaakt naar de repressieperiode, waarbij erop gewezen werd dat in belgië personen die voor hun politieke opvattingen opkwamen 60 jaar geleden, nog steeds gestraft blijven terwijl mensen die jarenlang de gemeenschap financieel oplichtten, wel amnestie kunnen genieten.

En maar kronkelen tot ze in een knoop liggen... :)

Hier staat dus niét dat het Vlaams Blok tegen fiscale amnestie is. Het enige wat het Vlaams Blok hier aan de kaak stelt is dat er voor figuren met een 'zwart' verleden géén amnestie is.

Den Duisteren Duikboot
18 februari 2004, 16:41
1)en wat als die migranten voornamelijk 'passieven' blijken te zijn?
of mag ik dat niet zeggen? is dat racistisch misschien?

Een nieuwe aanvoer van gastarbeid lijkt me niet nodig. Niet omdat het om 'passieven' zou gaan, maar omdat we zelf voldoende 'reserve' hebben en zo'n maatregel weinig effect sorteert.

2)tevens is het zo dat vlaanderen reeds een van de dichtstbevolkte gebieden van europa is. is het verstandig om daar nog meer volk in te pompen? ken je het probleem van overbevolking?

Zonder de aanwezige migranten zou onze bevolking al aardig geslonken zijn. En dat zal in de toekomst niet anders zijn.

3)er zijn nog steeds veel vlaamse werklozen. zou je die niet beter eerst aan het werk zetten ipv arbeiders te importeren?

Ja. In de eerste plaats door arbeidsherverdeling.

4)vergrijzing is slechts een tijdelijk probleem waarvan je nu eenmaal een tijdje de klappen moet opvangen. als je dat probleem wil 'oplossen' door immigratie, vergeet je dan niet dat die migranten wellicht ook ooit oud zullen worden? dat hetzelfde probleem zich binnen X-aantal jaren opnieuw zal stellen?

Niet als je ze na gedane arbeid terugstuurt. In de praktijk is dat echter makkelijker gezegd dan gedaan, bijv. wanneer ze hier een gezin stichten.

Kardinaal_Franske
18 februari 2004, 16:52
De vergrijzing neemt alsmaar toe, steeds minder actieven gaan werken en onderhouden meer en meer passieven, dit brengt ons tot de onhoudbaarheid van het sociale zekerheidsstelsel meerbepaald over de financiëring ervan en de migranten gaan de financiëring van de sociale zekerheid voor een deel zeker een injectie geven!

1)en wat als die migranten voornamelijk 'passieven' blijken te zijn?
of mag ik dat niet zeggen? is dat racistisch misschien?
2)tevens is het zo dat vlaanderen reeds een van de dichtstbevolkte gebieden van europa is. is het verstandig om daar nog meer volk in te pompen? ken je het probleem van overbevolking?
3)er zijn nog steeds veel vlaamse werklozen. zou je die niet beter eerst aan het werk zetten ipv arbeiders te importeren?
4)vergrijzing is slechts een tijdelijk probleem waarvan je nu eenmaal een tijdje de klappen moet opvangen. als je dat probleem wil 'oplossen' door immigratie, vergeet je dan niet dat die migranten wellicht ook ooit oud zullen worden? dat hetzelfde probleem zich binnen X-aantal jaren opnieuw zal stellen?

aan u.

1) Dan moet je die passieven stimuleren tot actief zijn! Logisch toch? Voer campagne, laat zien dat ze erbij horen. En waarom zijn ze of worden ze passief? Ze geraken niet aan werk, wa niet altijd hun schuld is! Zodus weg met negatieve (maar ook positieve) discriminatie.

2) Zo drastisch is het me dunkt nog niet.

3) Binnen een paar decennia krijgen we een arbeidsoverschot doordat de babyboomgeneratie dan op pensioen gaat, zelfs alle binnenlandse arbeidskrachten gaan dit niet kunnen opvangen, dus de allochtonen zijn hier welkom! De kosten op hun loon zullen de kas van de sociale zekerheid zeker voeden. Waarom denk je trouwens dat er zoveel werkloosheid is nu? Een maatschappij evolueert, er rijzen tal van (nieuwe) sociale kwesties op zoals bijvoorbeeld de transformatie van onze samenleving naar een kennismaatschappij. We leven vandaag in een kennismaatschappij die leidt tot nieuwe vormen van uitsluiting en ongelijkheid zoals de economische positie van de lagergeschoolden die is verslechterd. De dalende vraag naar laaggeschoolde arbeid lijkt een universeel fenomeen te zijn. Een zeer complexe problematiek waarin de regering zich ook eens mag vastbijten!


4) Ik heb hier al een discussie over aangegaan en een kennis van me opperde het volgende:
"Tegen dan zal de overheid de situatie wellicht beter kunnen inschatten en mogelijk anticiperen door middel van nieuwe wetgeving die buitenlandse arbeidskrachten toelaten gedurende x aantal jaar in België te werken om nadien terug naar hun land van herkomst te emigreren mits toekenning van een billijke vergoeding ter vervanging van het mislopen van een pensioen in België ofzo?"

Puur hypothetisch, maar niet zo gek toch?

Seba
18 februari 2004, 17:03
Wachtend op het antwoord van FDW, is dit mijn meninkje ter zake.

Het sociaal-economisch programma van het VB is het knellende schoentje, dat liefst zoveel mogelijk toegedekt wordt door het te hebben over fictieve problemen als de overspoeling door migranten, etc...

Uit reacties van VB forumleden kon ik al afleiden dat vakbonden en stakingsrecht op weinig sympathie kunnen rekenen, dat werklozen gewoonweg luieriken zijn, en ik heb het Vlaams Blok ook niet horen opkomen tegen de fiscale amnestie.

Helemaal stil wordt het als het thema volksgezondheid ter sprake komt.

Alweer een linkse reactie die getuigt van een ontstellend gebrek aan kennis van zaken.
Lees eerst eens de programmateksten en congrestteksten van het Vlaams Blok over economie en sociale zekerheid alvorens wat uit uw nek te zitten kletsen.

U rijgt de leugens en verzinsels aan elkaar.

1. Het Vlaams Blok is NIET tegen de vakbonden, wel tegen kleurvakbonden die hun eigen belangen dienen en die van hun partij maar niet die van de gewone man. Voorts is het Blok gekant tegen het feit dat de vakbonden hun macht misbruiken en zich met zaken bezig houden die niet voor hen bestemd zijn (uitbetalen van werkloosheidsuitkeringen bijvoorbeeld.)

2. Het Vlaams Blok is voorstander van rechtspersoonlijkheid voor vakbonden, en dat hoeft helemaal niet een uitholling van het stakingsrecht te zijn. Het kan enkel niet zijn dat de vakbonden in hun acties schade aanrichten en de belastingbetaler ervoor mag opdraaien. Het Vlaams Blok is tegenstander van politieke stakingen, niet van economische stakingen! Professor emeritus Blanpain die arbeidsrecht doceerde is ook voorstander van die rechtspersoonlijkheid, is dat dan ook een fascist? :roll:

3. het Vlaams Blok heeft WEL gereageerd tegen de fiscale amnestie-maatregel. Er werd als ik mij niet vergis een vergelijking gemaakt naar de repressieperiode, waarbij erop gewezen werd dat in belgië personen die voor hun politieke opvattingen opkwamen 60 jaar geleden, nog steeds gestraft blijven terwijl mensen die jarenlang de gemeenschap financieel oplichtten, wel amnestie kunnen genieten.

4. NERGENS zegt het Vlaams Blok dat werklozen "luieriken" zijn. Het is wel zo dat het VB meent dat wie kan werken, dat ook moet doen en niet kan profiteren van de sociale zekerheid. Deze dient voor de behoeftigen en is geen "hangmat". Wie werkt, levert immers ook een bijdrage tot die sociale zekerheid.

5. NERGENS zegt het Vlaams Blok dat ze tegen maatregelen ter bevordering van volksgezondheid is, integendeel! Ik vraag mij af waar u dergelijke onzin vandaan haalt.

ik ben absoluut niet links en ik durf gerust stellen dat uw reactie neits anders is dand e VB-propagandamolen weer op gang te draaien. Hebt u feitelijk al eens nagedacht over het sociaal-economisch programma van het Blok?
Dat ze voor een vrije markteconomie met overheidsinterventie zijn lijkt me logsich (staat letterlijk in hun prgramma :lol: :roll: ), verder willen ze meer investeringen, minder belastingen, hoger leefloon, meer blauw op straat. Vreemd dat ik over de financiering hiervan niets terugvind?

FDW legde mij persoonlijk het volgende uit:
ondernemers kunnen te weinig ademen=>Vlaanderen onafhankelijk

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Guderian
18 februari 2004, 17:40
3. het Vlaams Blok heeft WEL gereageerd tegen de fiscale amnestie-maatregel. Er werd als ik mij niet vergis een vergelijking gemaakt naar de repressieperiode, waarbij erop gewezen werd dat in belgië personen die voor hun politieke opvattingen opkwamen 60 jaar geleden, nog steeds gestraft blijven terwijl mensen die jarenlang de gemeenschap financieel oplichtten, wel amnestie kunnen genieten.

En maar kronkelen tot ze in een knoop liggen... :)

Hier staat dus niét dat het Vlaams Blok tegen fiscale amnestie is. Het enige wat het Vlaams Blok hier aan de kaak stelt is dat er voor figuren met een 'zwart' verleden géén amnestie is.

8O :roll: Wie een misdrijf pleegt, moet gestraft worden. Deze visie wordt verdedigd door het Blok. Wat moet daar dan nog aan verduidelijkt worden?

Trouwens, u als linkse rat, meent u dan niet dat de vakbonden hun miljoenen euro's die ze in het buitenland hebben "geparkeerd", ook terug moeten brengen naar ons land? 8)

Dies
18 februari 2004, 18:31
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=8182&postdays=0&postorder=asc&highlight=economisch&start=0
In het bovenstaande topic kan je de visie van het Vlaams Blok m.b.t. de economie nalezen, alsook de argumenten tegen de standpunten die het Vlaams Blok probeert te verkopen m.b.t. deze economie.

Gentenaar
18 februari 2004, 20:24
Guderian schreef

1. Het Vlaams Blok is NIET tegen de vakbonden, wel tegen kleurvakbonden die hun eigen belangen dienen en die van hun partij maar niet die van de gewone man. Voorts is het Blok gekant tegen het feit dat de vakbonden hun macht misbruiken en zich met zaken bezig houden die niet voor hen bestemd zijn (uitbetalen van werkloosheidsuitkeringen bijvoorbeeld.)

In concreto is het Blok dus tegen de bestaande vakbonden, al was het maar omdat ze rood, blauw of groen zijn. En zolang er geen onafhankelijke vakbond bestaat is het standpunt van het Blok 100% tegen de arbeiders gericht, en voor de patroons. Wie heeft er immers voordeel aan interne strijd binnen de vakbonden? Is de arbeider geholpen wanneer men van een slecht werkend systeem van vakbonden naar een systeem zonder vakbonden gaat?
Ik dacht het niet!

2. Het Vlaams Blok is voorstander van rechtspersoonlijkheid voor vakbonden, en dat hoeft helemaal niet een uitholling van het stakingsrecht te zijn. Het kan enkel niet zijn dat de vakbonden in hun acties schade aanrichten en de belastingbetaler ervoor mag opdraaien. Het Vlaams Blok is tegenstander van politieke stakingen, niet van economische stakingen! Professor emeritus Blanpain die arbeidsrecht doceerde is ook voorstander van die rechtspersoonlijkheid, is dat dan ook een fascist?

Dat gezwam over rechtspersoonlijkheid heeft maar 1 doel: de bestaande vakbonden tegenwerken. Zolang de vakbonden het enige middel zijn van de arbeiders om zich te verdedigen tegen de patroons is een dergelijk standpunt radicaal anti-arbeider.
Economie is politiek. Een onderscheid maken tussen economische en politieke stakingen is grappig, maar zinloos.

3. het Vlaams Blok heeft WEL gereageerd tegen de fiscale amnestie-maatregel. Er werd als ik mij niet vergis een vergelijking gemaakt naar de repressieperiode, waarbij erop gewezen werd dat in belgië personen die voor hun politieke opvattingen opkwamen 60 jaar geleden, nog steeds gestraft blijven terwijl mensen die jarenlang de gemeenschap financieel oplichtten, wel amnestie kunnen genieten.

Je vergist je. In de standpunten op de VB website wordt de fiscale amnestie aangevallen omwille van het feit dat het niet het beoogde resultaat geeft, helemaal niet omdat dergelijke fiscale amnestie immoreel zou zijn of wat dan ook. Ik zou graag een kopietje bijsturen, maar dat lukt niet (copyright VB!!)

4. NERGENS zegt het Vlaams Blok dat werklozen "luieriken" zijn. Het is wel zo dat het VB meent dat wie kan werken, dat ook moet doen en niet kan profiteren van de sociale zekerheid. Deze dient voor de behoeftigen en is geen "hangmat". Wie werkt, levert immers ook een bijdrage tot die sociale zekerheid.

Het VB is wel slim genoeg om niet te zeggen dat werklozen luieriken zijn, want een groot deel van haar kiezers behoort tot deze groep. Als je echter kritisch leest wat er staat, dan leid je af dat ze er wel zo over denken. In ieder geval, de gedachte dat de meeste werklozen zich maar al te graag nuttig zouden maken in de maatschappij, maar eenvoudigweg de kans niet krijgen, is er een die nog nooit bij een Blokker is opgekomen.

5. NERGENS zegt het Vlaams Blok dat ze tegen maatregelen ter bevordering van volksgezondheid is, integendeel! Ik vraag mij af waar u dergelijke onzin vandaan haalt.

Het Blok is niet tegen maatregelen ter bevordering van volksgezondheid... Juist, ja! Ik voel me meteen al veel geruster. Waarschijnlijk is het Blok ook niet tegen maatregelen ter bevordering van meer zonneschijn, en ter bevordering van meer winnende lotjes in de tombola.

Beste Guderian. Voor een betere gezondheidszorg zijn kan ieder kind! Maar een gefundeerde visie vormen over hoe dit te bereiken is andere koek. Geen spek voor VB's bek, neem dat van mij aan.

Den Duisteren Duikboot
18 februari 2004, 21:05
Je vergist je. In de standpunten op de VB website wordt de fiscale amnestie aangevallen omwille van het feit dat het niet het beoogde resultaat geeft, helemaal niet omdat dergelijke fiscale amnestie immoreel zou zijn of wat dan ook. Ik zou graag een kopietje bijsturen, maar dat lukt niet (copyright VB!!)

Kopiëren lukt inderdaad niet als je dat met de rechtermuisknop probeert. Wat wél werkt is:
a) tekst selecteren met de linkermuisknop
b) bovenaan in het menu "bewerken" kiezen en daarin "kopiëren

Seba
18 februari 2004, 21:10
ik ben absoluut niet links en ik durf gerust stellen dat uw reactie neits anders is dand e VB-propagandamolen weer op gang te draaien. Hebt u feitelijk al eens nagedacht over het sociaal-economisch programma van het Blok?
Gaat ergens anders zeveren manneke. Tegen Bourgeois bijvoorbeeld...

Dat ze voor een vrije markteconomie met overheidsinterventie zijn lijkt me logsich (staat letterlijk in hun prgramma :lol: :roll: ), verder willen ze meer investeringen, minder belastingen, hoger leefloon, meer blauw op straat. Vreemd dat ik over de financiering hiervan niets terugvind?

FDW legde mij persoonlijk het volgende uit:
ondernemers kunnen te weinig ademen=>Vlaanderen onafhankelijk

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Snap je het weeral niet?!?
Als Vlaanderen onafhankelijk wordt betekent dit jaarlijk bijna 10 miljard euro extra, die we nu aan het bodemloze Waalse vat verliezen.

Blijven trainen Seba'ke! :wink:

ik wacht nog altijd op een studie die de kosten van een Vlaamse onafhankelijkheid toont, misschien kan FDW mij ernaar verwijzen daar ik aanneem dat hij alle factoren meecalculeert bij zo'n operatie, of ben ik dan naïef?. (gigantische administratieve en politieke kosten). Tot dan is er rationeel gezien geen enkele reden om aan te nemen dat er een netto-winst zou zijn. Bovendien is dit geen antwoord voor de huidige prangende problemen waar onze economie geconfronteerd wordt, enkel wollige onconcrete zever. Lees de topic waar Dies naar verwijst nog eens rustig door Guderian voor je weeral uit je nek kletst

Guderian
18 februari 2004, 21:19
Guderian schreef

1. Het Vlaams Blok is NIET tegen de vakbonden, wel tegen kleurvakbonden die hun eigen belangen dienen en die van hun partij maar niet die van de gewone man. Voorts is het Blok gekant tegen het feit dat de vakbonden hun macht misbruiken en zich met zaken bezig houden die niet voor hen bestemd zijn (uitbetalen van werkloosheidsuitkeringen bijvoorbeeld.)

In concreto is het Blok dus tegen de bestaande vakbonden, al was het maar omdat ze rood, blauw of groen zijn. En zolang er geen onafhankelijke vakbond bestaat is het standpunt van het Blok 100% tegen de arbeiders gericht, en voor de patroons. Wie heeft er immers voordeel aan interne strijd binnen de vakbonden? Is de arbeider geholpen wanneer men van een slecht werkend systeem van vakbonden naar een systeem zonder vakbonden gaat?
Ik dacht het niet!

2. Het Vlaams Blok is voorstander van rechtspersoonlijkheid voor vakbonden, en dat hoeft helemaal niet een uitholling van het stakingsrecht te zijn. Het kan enkel niet zijn dat de vakbonden in hun acties schade aanrichten en de belastingbetaler ervoor mag opdraaien. Het Vlaams Blok is tegenstander van politieke stakingen, niet van economische stakingen! Professor emeritus Blanpain die arbeidsrecht doceerde is ook voorstander van die rechtspersoonlijkheid, is dat dan ook een fascist?

Dat gezwam over rechtspersoonlijkheid heeft maar 1 doel: de bestaande vakbonden tegenwerken. Zolang de vakbonden het enige middel zijn van de arbeiders om zich te verdedigen tegen de patroons is een dergelijk standpunt radicaal anti-arbeider.
Economie is politiek. Een onderscheid maken tussen economische en politieke stakingen is grappig, maar zinloos.

3. het Vlaams Blok heeft WEL gereageerd tegen de fiscale amnestie-maatregel. Er werd als ik mij niet vergis een vergelijking gemaakt naar de repressieperiode, waarbij erop gewezen werd dat in belgië personen die voor hun politieke opvattingen opkwamen 60 jaar geleden, nog steeds gestraft blijven terwijl mensen die jarenlang de gemeenschap financieel oplichtten, wel amnestie kunnen genieten.

Je vergist je. In de standpunten op de VB website wordt de fiscale amnestie aangevallen omwille van het feit dat het niet het beoogde resultaat geeft, helemaal niet omdat dergelijke fiscale amnestie immoreel zou zijn of wat dan ook. Ik zou graag een kopietje bijsturen, maar dat lukt niet (copyright VB!!)

4. NERGENS zegt het Vlaams Blok dat werklozen "luieriken" zijn. Het is wel zo dat het VB meent dat wie kan werken, dat ook moet doen en niet kan profiteren van de sociale zekerheid. Deze dient voor de behoeftigen en is geen "hangmat". Wie werkt, levert immers ook een bijdrage tot die sociale zekerheid.

Het VB is wel slim genoeg om niet te zeggen dat werklozen luieriken zijn, want een groot deel van haar kiezers behoort tot deze groep. Als je echter kritisch leest wat er staat, dan leid je af dat ze er wel zo over denken. In ieder geval, de gedachte dat de meeste werklozen zich maar al te graag nuttig zouden maken in de maatschappij, maar eenvoudigweg de kans niet krijgen, is er een die nog nooit bij een Blokker is opgekomen.

5. NERGENS zegt het Vlaams Blok dat ze tegen maatregelen ter bevordering van volksgezondheid is, integendeel! Ik vraag mij af waar u dergelijke onzin vandaan haalt.

Het Blok is niet tegen maatregelen ter bevordering van volksgezondheid... Juist, ja! Ik voel me meteen al veel geruster. Waarschijnlijk is het Blok ook niet tegen maatregelen ter bevordering van meer zonneschijn, en ter bevordering van meer winnende lotjes in de tombola.

Beste Guderian. Voor een betere gezondheidszorg zijn kan ieder kind! Maar een gefundeerde visie vormen over hoe dit te bereiken is andere koek. Geen spek voor VB's bek, neem dat van mij aan.

Kijk, weer eens is het mij niet duidelijk waarom die linkse pipo's steeds weer voorstander zijn van ontwikkelingshulp. Er is immers duidelijk nog veel werk bij henzelf!

Wie tegen het principe van de kleurvakbonden is, staat voor 100% aan de kant van de patroons. Extreem-linkse logica zeker... :roll:

Voorts lees jij wat je wil lezen bij het Blok en niet wat er staat. "Kritisch lezen"... laat me niet lachen. Marc Spruyt is een goed menswetenschapper volgens jou zeker? Ik zeg uitdrukkelijk dat het Blok standpunt is "wie KAN werken, moet werken". het is evident dat wanneer er geen jobs voorhanden zijn, de werkloze ook niet aan werk kan geraken.

Doe eerst zoals ik eens de moeite om programma- en congresteksten van het Vlaams Blok te lezen ipv de boekjes die bij EPO worden uitgegeven en waar linkse neiuwlichters voor jou eens gaan uitleggen wat het VB al dan niet zegt. :wink: Of ben je bang van de waarheid? Het zou niet de eerste keer zijn dat dit voor komt bij linkse extremisten.

Guderian
18 februari 2004, 21:22
ik wacht nog altijd op eens studie die de kosten van een Vlaamse onafhankelijkheid toont, misschien kan FDW mij ernaar verwezen daar ik aanneem dat hij alle factoren meecalculeert bij zo'n operatie, of ben ik dan naïef?
Neem eens contact op met de studiedienst van het VEV! :wink:
Lees de topic waar Dies naar verwijst nog eens rustig door Guderian voor je weeral uit je nek kletst
:lol: :lol: :lol: Look who's talking!!! :lol: :lol: :lol:

Guderian
18 februari 2004, 21:31
Ter voorbeeld en ontwikkeling van "den linksche medemens" die zichzelf nog enigszins wil ontwikkelen om iets zinnigs te kunnen zeggen over het Vlaams Blok op sociaal-economisch vlak:

Lees: 'Vlaanderen werkt' Congresteksten, uitgegeven door het Vlaams Blok, 202 blz, doorspekt met verwijzingen naar wetenschappelijke studies en literatuur. Dit dateert al van 1995, ik was toen pas lid van het Vlaams Blok wat ik ondertussen al enige tijd niet meer ben.
Ondertussen geeft het VB al nieuwe regelmatige publicaties over economie uit, genaamd IFEC, als ik mij niet vergis.

Dies
18 februari 2004, 22:14
om iets zinnigs te kunnen zeggen over het Vlaams Blok op sociaal-economisch vlak
In de topic die ik hierboven aanhaalde werd het officiële Vlaams Blok programma (n.b. door een Vlaams Blokker zelf aangehaald) onder de loep genomen, is dat goed genoeg voor u als referentie of is het partijprogramma niet zo belangrijk in uw ogen?

Je vergist je. In de standpunten op de VB website wordt de fiscale amnestie aangevallen omwille van het feit dat het niet het beoogde resultaat geeft, helemaal niet omdat dergelijke fiscale amnestie immoreel zou zijn of wat dan ook.
Als dat inderdaad zo is, dan kan ik ze daar alleen maar gelijk in geven. Of ze weten waarom ze dat verkondigen is nog een ander paar mouwen, maar het is in mijn ogen wel correct.

ik wacht nog altijd op een studie die de kosten van een Vlaamse onafhankelijkheid toont
Tomb heeft dat hier ooit op het forum eens zitten doen, dat was een vrij hilarische discussie. :wink:

fleuri
19 februari 2004, 09:31
Het sociaal-economisch programma van het Vlaams Blok wordt onderdrukt door haar hoge profilering mbt de migranten en de criminaliteit.

Zou het niet wenselijk zijn om bovenop een programmaboekje op jullie secretariaat ook meer hierover te praten bij programma's zoals Polspoel & Desmet of nog Jurgen Verstrepen?

het sociaal-economisch programma van het Blok is Vlaamse onafhankelijkheid, dat heeft FDW mij al letterlijk duidelijk gemaakt in een andere post. U weet dus meteen wat voor vlees u in de kuip heeft :roll:

In de jaren 1970 heeft er iemand een nieuwe vakbond opgericht het Vlaams Onafhankeleijk Syndikaat, maar toen er op de grote bedrijven mensen werden geronseld om lid te worden werd dit in de kiem gesmoord door de afgevaardigden van de andere vakbonden en dreigde men die mensen te ontslaan. Toen kwamen ze vlug boven water met een wet dat geen enkele vakbond officieel zou erkend worden als ze minder dan 50.000 leden hadden. Ik vraag me af of die drie grote vakbonden nog beschikken over 50.000 effectieve leden.
Na de 6 weken durende Algemene staking in 1960 tegen de EENHEIDSWET die er uiteindelijk gekomen is, waar we nu nog de nadelen van ondervinden, zijn er heel veel mensen uit de vakbonden gestapt.
Die vakbonden hebben in de huidige situatie geen enkele inpakt meer op de grote bedrijven, hun instellingen zijn achterhaald. want tot hiertoe heeft er nog geen enkel bedrijf de eisen van de vakbonden ingewilligd, want ze zijn stuk voor stuk opgehouden te bestaan, met als gevolg duizenden werklozen erbij.
Fleuri