PDA

View Full Version : Mijn eer heet trouw?


The Paulus Experience
18 februari 2004, 13:02
Vraagje aan Dhr. Dewinter;

Artikel 80 van de Nieuwe Gemeentewet bepaalt : de gemeenteraadsleden, de vertrouwenspersonen bedoeld in artikel 12bis, de burgemeesters en de schepenen leggen, alvorens hun ambt te aanvaarden, de volgende eed af :

"Ik zweer getrouwheid aan de Koning, gehoorzaamheid aan de Grondwet en aan de wetten van het Belgische volk"

Verloochent u uw overtuiging als Vlaamsnationalist niet als u deze eed aflegt?

Guderian
18 februari 2004, 15:13
De vraag is natuurlijk of je het ook meent wanneer je die woorden uitspreekt. :wink:

Stel dat ik morgen Vlaanderen onafhankelijk kan maken door met een belgische vod over m'n schouders door Brussel te lopen, wees gerust dat ik het zal doen. :wink:

Foundation
18 februari 2004, 15:26
Op meineed staan vrij zware straffen. Ik zou maar beter handelen naar die eed, moest ik ze afgelegd hebben als politicus.

The Paulus Experience
18 februari 2004, 15:33
Het principe van trouw zweren aan de koning houdt in de monarchie te aanvaarden als gevolg van de grondwet.
Dus zolang de grondwet niet verandert zweer je trouw aan de koning, ook al is het je bedoeling de grondwet op dat punt te veranderen.

In principe lieg je dus, en als iemand naar eer en geweten zou handelen legt hij/zij die eed niet af.
Deze eed geldt wel niet voor parlementairen, enkel op gemeentelijk niveau

Guderian
18 februari 2004, 18:24
Op meineed staan vrij zware straffen. Ik zou maar beter handelen naar die eed, moest ik ze afgelegd hebben als politicus.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Kevin Van Eeckelen
18 februari 2004, 18:29
De vraag is natuurlijk of je het ook meent wanneer je die woorden uitspreekt. :wink:

Stel dat ik morgen Vlaanderen onafhankelijk kan maken door met een belgische vod over m'n schouders door Brussel te lopen, wees gerust dat ik het zal doen. :wink:

Zeer onaristocratisch. De listigheid der slaven. :lol:

Groot Bakkes
18 februari 2004, 19:05
Op meineed staan vrij zware straffen. Ik zou maar beter handelen naar die eed, moest ik ze afgelegd hebben als politicus.

Wees blij, u zal ze nooit moeten afleggen, die 0.25 % heeft ook zo zijn voordelen, hé man. :lol:

Knipp
18 februari 2004, 19:19
De vraag is natuurlijk of je het ook meent wanneer je die woorden uitspreekt. :wink:



Meineed is strafbaar.

De eerste VB mandataris die daarvoor vervold wordt , zal dan wel weer komen jammer zeker dat het een politiek proces is ??

Patriot!
18 februari 2004, 19:25
Het principe van trouw zweren aan de koning houdt in de monarchie te aanvaarden als gevolg van de grondwet.
Dus zolang de grondwet niet verandert zweer je trouw aan de koning, ook al is het je bedoeling de grondwet op dat punt te veranderen.

In principe lieg je dus, en als iemand naar eer en geweten zou handelen legt hij/zij die eed niet af.
Deze eed geldt wel niet voor parlementairen, enkel op gemeentelijk niveau

Dus alle Vlaams-nationale gemeenteraadsleden zijn leugenaars.

The Paulus Experience
18 februari 2004, 21:20
Dus alle Vlaams-nationale gemeenteraadsleden zijn leugenaars.


in principe wel.(iets nieuws onder de zon?)

blijkbaar moet een reactie hier 50 karakters bevatten. Ik heb er maar 1

Gentenaar
18 februari 2004, 21:23
The Paulus Experience schreef

blijkbaar moet een reactie hier 50 karakters bevatten. Ik heb er maar 1

... en dan nog een slecht! :wink:

Sorry, maar deze voorzet kon ik niet laten liggen...

Niet persoonlijk, Paulus!

Guderian
18 februari 2004, 21:36
De vraag is natuurlijk of je het ook meent wanneer je die woorden uitspreekt. :wink:

Stel dat ik morgen Vlaanderen onafhankelijk kan maken door met een belgische vod over m'n schouders door Brussel te lopen, wees gerust dat ik het zal doen. :wink:

Zeer onaristocratisch. De listigheid der slaven. :lol:

geen persoonlijke aanvallen

Guderian
18 februari 2004, 21:37
Op meineed staan vrij zware straffen. Ik zou maar beter handelen naar die eed, moest ik ze afgelegd hebben als politicus.

Wees blij, u zal ze nooit moeten afleggen, die 0.25 % heeft ook zo zijn voordelen, hé man. :lol:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


.................................................. .............................

Guderian
18 februari 2004, 21:37
De vraag is natuurlijk of je het ook meent wanneer je die woorden uitspreekt. :wink:



Meineed is strafbaar.

De eerste VB mandataris die daarvoor vervold wordt , zal dan wel weer komen jammer zeker dat het een politiek proces is ??

Bewijs dat ze meineed hebben gepleegd. 8) :lol: :lol: :lol:

Guderian
18 februari 2004, 21:38
Het principe van trouw zweren aan de koning houdt in de monarchie te aanvaarden als gevolg van de grondwet.
Dus zolang de grondwet niet verandert zweer je trouw aan de koning, ook al is het je bedoeling de grondwet op dat punt te veranderen.

In principe lieg je dus, en als iemand naar eer en geweten zou handelen legt hij/zij die eed niet af.
Deze eed geldt wel niet voor parlementairen, enkel op gemeentelijk niveau

Dus alle Vlaams-nationale gemeenteraadsleden zijn leugenaars.


Hahahaha... :lol: :lol: Hilarisch, die belgicisten!

Patriot!
18 februari 2004, 21:41
Dus alle Vlaams-nationale gemeenteraadsleden zijn leugenaars.


Hahahaha... :lol: :lol: Hilarisch, die belgicisten!

Ga Hitler nog wat aanbidden in plaats van grote mensen lastig te vallen.

The Paulus Experience
18 februari 2004, 21:43
Meineed is strafbaar.

De eerste VB mandataris die daarvoor vervold wordt , zal dan wel weer komen jammer zeker dat het een politiek proces is ??

Bewijs dat ze meineed hebben gepleegd. 8) :lol: :lol: :lol:

"daarvoor verwijs ik u naar ons programma www.vlaamsblok.be"

:lol: :lol: :lol:

Guderian
18 februari 2004, 21:43
Ga Hitler nog wat aanbidden in plaats van grote mensen lastig te vallen.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Hoe zou dat toch komen dat die belgicisten niet veel stemmen halen? :lol:

Patriot!
18 februari 2004, 21:48
Ga Hitler nog wat aanbidden in plaats van grote mensen lastig te vallen.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Hoe zou dat toch komen dat die belgicisten niet veel stemmen halen? :lol:

VLD-Vivant is de grootste partij van België. Alle andere partijen, met uitzondering van de enige Vlaams-nationale partij Vlaams Blok, zijn Belgischgezind (nu NiVeA niet meer bestaat).

Guderian
18 februari 2004, 21:53
VLD-Vivant is de grootste partij van België.
Volgens de laatste peiling nog 16%, de VIERDE partij! Goe bezig zou ik zo zeggen. :wink: :lol:
Alle andere partijen, met uitzondering van de enige Vlaams-nationale partij Vlaams Blok, zijn Belgischgezind (nu NiVeA niet meer bestaat).
:lol: Ik hou u niet tegen dat te geloven. :lol: :twisted:

Luddo
18 februari 2004, 21:55
De vraag is natuurlijk of je het ook meent wanneer je die woorden uitspreekt. :wink:



Meineed is strafbaar.

De eerste VB mandataris die daarvoor vervold wordt , zal dan wel weer komen jammer zeker dat het een politiek proces is ??

Staat er zo niets in die eed dat ze de wetten van het Belgische volk zullen naleven? Hoe doen die SP.A'ers dat dan met die Agusta- en Visa-schandalen????

Verhofstadthater
18 februari 2004, 22:37
Hahahaha... :lol: :lol: Hilarisch, die belgicisten!

Ga Hitler nog wat aanbidden in plaats van grote mensen lastig te vallen.

17 jaar en dat komt hier al zagen. Ga wat met de poppen spelen jongen!