PDA

View Full Version : Is een "Trappes" scenario ook in vlaanderen denkba


joppe
19 februari 2004, 09:54
Bijvoorbeeld in Antwerpen of Mechelen?
En indien ja met welke concrete maatregelen zou het VB zo'n evolutie nog denken te kunnen vermijden?


Voor wie niet weet wat bedoeld wordt, hier een korte samenvatting van het bewuste krantenartikel

Het stadje Trappes, op slechts vijftig kilometer van Parijs, heeft niet meer dan 28.000 inwoners.
Recht tegenover het stadhuis, aan de overkant van de brug, bevindt zich de enige boekhandel van Trappes: een islamitische winkel die geleid wordt door een tot de islam bekeerde voormalige handbaltrainer.

In een paar jaar is alles in Trappes veranderd,'' zegt Alain Degois. Hij runt een theaterschool en zag in een mum van tijd enkele getalenteerde vrouwelijke leerlingen veranderen van vrolijke commediennes in van top tot teen gesluierde vrouwen, die hem niet meer groetten en hun ogen neersloegen als ze hem op straat tegenkwamen.

Vier op de vijf woningen in Trappes zijn woningwetwoningen. En driekwart van de bewoners van die huizen is buitenlander.

Jaouad Alkhaliki, een briljante wetenschapper uit Straatsburg, zag zijn kans schoon om de Union des Muselmans de Trappes (UMT) in de kortst mogelijke tijd om te bouwen van een algemene tot een fundamentalistische moslimorganisatie. De moslims van Trappes zijn een geduchte factor in het stadje geworden, vanouds een communistisch bastion waar drie jaar geleden een bruusk eind aan werd gemaakt.

De ontwikkelingen in de moslimgemeenschap in Trappes hebben een grote aantrekkingskracht op moslims elders in het land. Het ledental van de UMT stijgt snel en de Islam is in Trappes inmiddels de grootste religie geworden. Alain Degois zegt zijn eigen geboorteplaats niet meer te herkennen. En Franse meisjes worden op straat uitgescholden door moslimmannen. "Ik draag geen rok meer," zegt een 17-jarige scholiere. "Ik wil niet worden uitgescholden voor hoer."

Het onderwijskundig personeel ziet bezorgd het nieuwe schooljaar tegemoet, nadat UMT-leider Alkhaliki heeft gedreigd de nieuwe wet aan zijn laars te lappen en alle meisjes opdracht te zullen geven gesluierd naar school te gaan. ,,De laatste tijd heb ik soms het gevoel alsof ik op een vulkaan leef in plaats van in Trappes,'' zegt een van de leraressen.

Vorig jaar nog kreeg het gemeentehuis het bezoek van een delegatie moslim-vrouwen die aparte openingsuren voor het zwembad kwamen eisen - speciale vrouwelijke redders inbegrepen.

Filip Dewinter
19 februari 2004, 10:21
Bijvoorbeeld in Antwerpen of Mechelen?
En indien ja met welke concrete maatregelen zou het VB zo'n evolutie nog denken te kunnen vermijden?


Voor wie niet weet wat bedoeld wordt, hier een korte samenvatting van het bewuste krantenartikel

Het stadje Trappes, op slechts vijftig kilometer van Parijs, heeft niet meer dan 28.000 inwoners.
Recht tegenover het stadhuis, aan de overkant van de brug, bevindt zich de enige boekhandel van Trappes: een islamitische winkel die geleid wordt door een tot de islam bekeerde voormalige handbaltrainer.

In een paar jaar is alles in Trappes veranderd,'' zegt Alain Degois. Hij runt een theaterschool en zag in een mum van tijd enkele getalenteerde vrouwelijke leerlingen veranderen van vrolijke commediennes in van top tot teen gesluierde vrouwen, die hem niet meer groetten en hun ogen neersloegen als ze hem op straat tegenkwamen.

Vier op de vijf woningen in Trappes zijn woningwetwoningen. En driekwart van de bewoners van die huizen is buitenlander.

Jaouad Alkhaliki, een briljante wetenschapper uit Straatsburg, zag zijn kans schoon om de Union des Muselmans de Trappes (UMT) in de kortst mogelijke tijd om te bouwen van een algemene tot een fundamentalistische moslimorganisatie. De moslims van Trappes zijn een geduchte factor in het stadje geworden, vanouds een communistisch bastion waar drie jaar geleden een bruusk eind aan werd gemaakt.

De ontwikkelingen in de moslimgemeenschap in Trappes hebben een grote aantrekkingskracht op moslims elders in het land. Het ledental van de UMT stijgt snel en de Islam is in Trappes inmiddels de grootste religie geworden. Alain Degois zegt zijn eigen geboorteplaats niet meer te herkennen. En Franse meisjes worden op straat uitgescholden door moslimmannen. "Ik draag geen rok meer," zegt een 17-jarige scholiere. "Ik wil niet worden uitgescholden voor hoer."

Het onderwijskundig personeel ziet bezorgd het nieuwe schooljaar tegemoet, nadat UMT-leider Alkhaliki heeft gedreigd de nieuwe wet aan zijn laars te lappen en alle meisjes opdracht te zullen geven gesluierd naar school te gaan. ,,De laatste tijd heb ik soms het gevoel alsof ik op een vulkaan leef in plaats van in Trappes,'' zegt een van de leraressen.

Vorig jaar nog kreeg het gemeentehuis het bezoek van een delegatie moslim-vrouwen die aparte openingsuren voor het zwembad kwamen eisen - speciale vrouwelijke redders inbegrepen.

Het is uiteraard niet ondenkbeeldig dat dergelijke toestanden zich in de nabije toekomst ook zullen voordoen in Vlaanderen. Nu al worden in tal van stedelijke zwembaden gescheiden zwemuren ingevoerd voor vrouwen, worden ouderavonden op sommige 'multiculturele' scholen enkel opengesteld voor moeders, enz. In sommige Brusselse wijken patrouilleert nu al de religieuze islamitische politie die toeziet op de klederdracht, het alcoholverbod, enz. Mensen die zich hieraan niet houden, worden fysiek aangepakt. Uiteraard worden dergelijke toestanden in naam van de 'verdraagzaamheid' en de 'multiculturele samenleving' steeds vergoelijkt door de politiek correcte politici.

FDW

joppe
19 februari 2004, 10:32
Bijvoorbeeld in Antwerpen of Mechelen?
En indien ja met welke concrete maatregelen zou het VB zo'n evolutie nog denken te kunnen vermijden?


Voor wie niet weet wat bedoeld wordt, hier een korte samenvatting van het bewuste krantenartikel

Het stadje Trappes, op slechts vijftig kilometer van Parijs, heeft niet meer dan 28.000 inwoners.
Recht tegenover het stadhuis, aan de overkant van de brug, bevindt zich de enige boekhandel van Trappes: een islamitische winkel die geleid wordt door een tot de islam bekeerde voormalige handbaltrainer.

In een paar jaar is alles in Trappes veranderd,'' zegt Alain Degois. Hij runt een theaterschool en zag in een mum van tijd enkele getalenteerde vrouwelijke leerlingen veranderen van vrolijke commediennes in van top tot teen gesluierde vrouwen, die hem niet meer groetten en hun ogen neersloegen als ze hem op straat tegenkwamen.

Vier op de vijf woningen in Trappes zijn woningwetwoningen. En driekwart van de bewoners van die huizen is buitenlander.

Jaouad Alkhaliki, een briljante wetenschapper uit Straatsburg, zag zijn kans schoon om de Union des Muselmans de Trappes (UMT) in de kortst mogelijke tijd om te bouwen van een algemene tot een fundamentalistische moslimorganisatie. De moslims van Trappes zijn een geduchte factor in het stadje geworden, vanouds een communistisch bastion waar drie jaar geleden een bruusk eind aan werd gemaakt.

De ontwikkelingen in de moslimgemeenschap in Trappes hebben een grote aantrekkingskracht op moslims elders in het land. Het ledental van de UMT stijgt snel en de Islam is in Trappes inmiddels de grootste religie geworden. Alain Degois zegt zijn eigen geboorteplaats niet meer te herkennen. En Franse meisjes worden op straat uitgescholden door moslimmannen. "Ik draag geen rok meer," zegt een 17-jarige scholiere. "Ik wil niet worden uitgescholden voor hoer."

Het onderwijskundig personeel ziet bezorgd het nieuwe schooljaar tegemoet, nadat UMT-leider Alkhaliki heeft gedreigd de nieuwe wet aan zijn laars te lappen en alle meisjes opdracht te zullen geven gesluierd naar school te gaan. ,,De laatste tijd heb ik soms het gevoel alsof ik op een vulkaan leef in plaats van in Trappes,'' zegt een van de leraressen.

Vorig jaar nog kreeg het gemeentehuis het bezoek van een delegatie moslim-vrouwen die aparte openingsuren voor het zwembad kwamen eisen - speciale vrouwelijke redders inbegrepen.

Het is uiteraard niet ondenkbeeldig dat dergelijke toestanden zich in de nabije toekomst ook zullen voordoen in Vlaanderen. Nu al worden in tal van stedelijke zwembaden gescheiden zwemuren ingevoerd voor vrouwen, worden ouderavonden op sommige 'multiculturele' scholen enkel opengesteld voor moeders, enz. In sommige Brusselse wijken patrouilleert nu al de religieuze islamitische politie die toeziet op de klederdracht, het alcoholverbod, enz. Mensen die zich hieraan niet houden, worden fysiek aangepakt. Uiteraard worden dergelijke toestanden in naam van de 'verdraagzaamheid' en de 'multiculturele samenleving' steeds vergoelijkt door de politiek correcte politici.

FDW

Dat is inderderdaad een heel zorgwekkende ontwikkeling.
Wat ik mij soms afvraag is of de linkse kerk het risico van zo'n scenario enkel onderschat of dat ze gewoon geen probleem zien in zo'n evolutie tout-court

Kunt u mischien ook het 2de deel van mijn vraag proberen te beantwoorden?

"En indien ja met welke concrete maatregelen zou het VB zo'n evolutie nog denken te kunnen vermijden?"

thePiano
19 februari 2004, 12:50
Bijvoorbeeld in Antwerpen of Mechelen?
En indien ja met welke concrete maatregelen zou het VB zo'n evolutie nog denken te kunnen vermijden?



Jammer dat Filip Dewinter niet heeft geantwoord op het tweede deel van je vraag, met name de concrete maatregelen. En daar wringt het schoentje steeds. Het Blok klaagt steen en been, zorgt voor een verzieking van de maatschappij, maar draagt geen enkele humane oplossing aan. Die 'concrete maatregelen' zal je dus uit je kristallen bol moeten halen. Persoonlijk heb ik wel een idee wat die inhouden, maar dat vertel ik je wel een andere keer.

Weisse Wolf
19 februari 2004, 13:29
Het is uiteraard niet ondenkbeeldig dat dergelijke toestanden zich in de nabije toekomst ook zullen voordoen in Vlaanderen. Nu al worden in tal van stedelijke zwembaden gescheiden zwemuren ingevoerd voor vrouwen, worden ouderavonden op sommige 'multiculturele' scholen enkel opengesteld voor moeders, enz. In sommige Brusselse wijken patrouilleert nu al de religieuze islamitische politie die toeziet op de klederdracht, het alcoholverbod, enz. Mensen die zich hieraan niet houden, worden fysiek aangepakt. Uiteraard worden dergelijke toestanden in naam van de 'verdraagzaamheid' en de 'multiculturele samenleving' steeds vergoelijkt door de politiek correcte politici.

FDW

Dat is inderderdaad een heel zorgwekkende ontwikkeling.
Wat ik mij soms afvraag is of de linkse kerk het risico van zo'n scenario enkel onderschat of dat ze gewoon geen probleem zien in zo'n evolutie tout-court

Kunt u mischien ook het 2de deel van mijn vraag proberen te beantwoorden?

"En indien ja met welke concrete maatregelen zou het VB zo'n evolutie nog denken te kunnen vermijden?" . Alleen al de manier waarop het linkse beleid omspringt met dergelijke problemen voorspeld niet veel goeds. De fundi's zijn aan het oprukken binnen onze maatschappij en er word hun geen strobreed in de weg gelegd. Denk maar aan de benoeming van fundamentalistische moslimexecutieve door Laurette Onkelinx of de verspreiding van fundamentalistische propaganda in onze hoofdstad.
De staatsveiligheid stelde vast dat zo'n dertig moskeeen in handen zijn van fundi's die zich bezig houden met het werven van jongeren van tweede en derde generatie om hun ideologie te verspreiden.

Het sluiten van dergelijke moskeeen en het uitzetten van fundamentalistische imams zou alvast een goed begin zijn lijkt me. Het invoeren van een spreidingsplan in onze steden, immigratiestop, gezinshereniging herbekijken,... . Kortom, alles wat wij al jaren vragen. Maar hier durft de gevestigde orde niet aan raken, het is een vies probleem waar men liever niet aan raakt. Men schuift de hete aardappel liever voor zich uit. Ooit gaat men dit stinkend potje moeten opentrekken en het debat aangaan, anders is de vraag niet "of" maar eerder "waneer"?

Confucius
19 februari 2004, 13:37
Bijvoorbeeld in Antwerpen of Mechelen?
En indien ja met welke concrete maatregelen zou het VB zo'n evolutie nog denken te kunnen vermijden?



Jammer dat Filip Dewinter niet heeft geantwoord op het tweede deel van je vraag, met name de concrete maatregelen. En daar wringt het schoentje steeds. Het Blok klaagt steen en been, zorgt voor een verzieking van de maatschappij, maar draagt geen enkele humane oplossing aan. Die 'concrete maatregelen' zal je dus uit je kristallen bol moeten halen. Persoonlijk heb ik wel een idee wat die inhouden, maar dat vertel ik je wel een andere keer.

Piano, jij lijkt me een verstandige vent die nadenkt over de problemen, hoewel volgens mij op een nogal eenzijdige manier. Mijn indruk is dat je iedere rechtse benadering op voorhand verdacht vind wat niet onmiddelijk pleit voor een brede kijk op de zaken en intellectueel oneerlijk. Dat is natuurlijk je goed recht !!
Dat er problemen zijn en dat de nieuwe Belgen en meer speciaal deze met een islamitische achtergrond nu zelf niet bepaald openstaan voor de multiculturele maatschappij kun je moeilijk ontkennen. Ik wil hierbij heus niet alle immigranten over de zelfde kam scheren.
Zeggen dat het blok geen humane oplossingen biedt is slechts een vermoeden, ze hebben dat tenslotte nergens gezegd en wat betekent inhumaan, sugereer jij hier dat het blok pleit om terug concentratiekampen te gaan openen ? Maar goed, wat zou jij dan concreet voorstellen om de terechte overlast die de autochtone bevolking ondervindt op te lossen en wat is er tegen om criminele vreemdelingen uit te wijzen ? De autochtone bevolking, links of rechts, bestaat tenslotte niet uitsluitend uit debielen, onverdraagzamen en racisten en ze stemmen nog altijd op wie ze willen.
Ik heb eerder de indruk dat veel punten van het blok en dus de Winter door de traditionele partijen over de voorbije jaren werden overgenomen, alleen willen ze dat niet geweten hebben.

De Garde
19 februari 2004, 14:45
Bijvoorbeeld in Antwerpen of Mechelen?
En indien ja met welke concrete maatregelen zou het VB zo'n evolutie nog denken te kunnen vermijden?


Voor wie niet weet wat bedoeld wordt, hier een korte samenvatting van het bewuste krantenartikel

Het stadje Trappes, op slechts vijftig kilometer van Parijs, heeft niet meer dan 28.000 inwoners.
Recht tegenover het stadhuis, aan de overkant van de brug, bevindt zich de enige boekhandel van Trappes: een islamitische winkel die geleid wordt door een tot de islam bekeerde voormalige handbaltrainer.

In een paar jaar is alles in Trappes veranderd,'' zegt Alain Degois. Hij runt een theaterschool en zag in een mum van tijd enkele getalenteerde vrouwelijke leerlingen veranderen van vrolijke commediennes in van top tot teen gesluierde vrouwen, die hem niet meer groetten en hun ogen neersloegen als ze hem op straat tegenkwamen.

Vier op de vijf woningen in Trappes zijn woningwetwoningen. En driekwart van de bewoners van die huizen is buitenlander.

Jaouad Alkhaliki, een briljante wetenschapper uit Straatsburg, zag zijn kans schoon om de Union des Muselmans de Trappes (UMT) in de kortst mogelijke tijd om te bouwen van een algemene tot een fundamentalistische moslimorganisatie. De moslims van Trappes zijn een geduchte factor in het stadje geworden, vanouds een communistisch bastion waar drie jaar geleden een bruusk eind aan werd gemaakt.

De ontwikkelingen in de moslimgemeenschap in Trappes hebben een grote aantrekkingskracht op moslims elders in het land. Het ledental van de UMT stijgt snel en de Islam is in Trappes inmiddels de grootste religie geworden. Alain Degois zegt zijn eigen geboorteplaats niet meer te herkennen. En Franse meisjes worden op straat uitgescholden door moslimmannen. "Ik draag geen rok meer," zegt een 17-jarige scholiere. "Ik wil niet worden uitgescholden voor hoer."

Het onderwijskundig personeel ziet bezorgd het nieuwe schooljaar tegemoet, nadat UMT-leider Alkhaliki heeft gedreigd de nieuwe wet aan zijn laars te lappen en alle meisjes opdracht te zullen geven gesluierd naar school te gaan. ,,De laatste tijd heb ik soms het gevoel alsof ik op een vulkaan leef in plaats van in Trappes,'' zegt een van de leraressen.

Vorig jaar nog kreeg het gemeentehuis het bezoek van een delegatie moslim-vrouwen die aparte openingsuren voor het zwembad kwamen eisen - speciale vrouwelijke redders inbegrepen.

Helaas niks nieuws, in Roubaix heeft over een paar jaar zelfs een groepering bestaan die van een deel van de stad een moslimrepubliek wilde maken. De situatie in Frankrijk is evenwel stukken erger door het aantal moslim-landen als vroegere kolonie.

Overigens, wie wil zien hoe men er wel grondig over durft te discussiëren moet naar Nederland. Daar wil men nu ook in Rotterdam een verbod op religieuze klederdracht in scholen en openbare dienstverlening. En daar durft men de vinger op de wonde leggen als het om illegalen gaat.

Het lijkt voldoende eens de tanden te laten zien en een aantal malafide personen snappen hoe laat het is.

Filip Dewinter
19 februari 2004, 15:52
FDW[/quote]

Kunt u mischien ook het 2de deel van mijn vraag proberen te beantwoorden?

"En indien ja met welke concrete maatregelen zou het VB zo'n evolutie nog denken te kunnen vermijden?"[/quote]

Het spreekt vanzelf dat islamfundamentalisten die weigeren onze wetten na te leven en hun extremistische levensstijl bovendien willen opleggen aan andere mensen tekenen voor een terugkeer naar hun land van herkomst. Dat is de essentie van ons anpassen of terugkeren-programma. Bovendien kunnen dergelijke toestanden maar plaatsvinden dankzij het lakse immigratiebeleid van de West-Europese regeringen.

thePiano
19 februari 2004, 16:23
Kunt u mischien ook het 2de deel van mijn vraag proberen te beantwoorden?

"En indien ja met welke concrete maatregelen zou het VB zo'n evolutie nog denken te kunnen vermijden?"

Het spreekt vanzelf dat islamfundamentalisten die weigeren onze wetten na te leven en hun extremistische levensstijl bovendien willen opleggen aan andere mensen tekenen voor een terugkeer naar hun land van herkomst. Dat is de essentie van ons anpassen of terugkeren-programma. Bovendien kunnen dergelijke toestanden maar plaatsvinden dankzij het lakse immigratiebeleid van de West-Europese regeringen.

Ah? U bedoelt dat U die paar honderd moslimfundamentalisten op het vliegtuig zal zetten, en die overige 300.000 moslims mogen blijven? Dat is nog te overdenken waard. Maar kan U op papier zetten dat het daar ook bij zal blijven?

Pelgrim
19 februari 2004, 20:57
Euh...piano, als ik me niet vergis is dat wat ze altijd al gezegd hebben hoor. Nu niet té paranoïa worden hee :wink:

joppe
20 februari 2004, 10:37
Die 'concrete maatregelen' zal je dus uit je kristallen bol moeten halen. Persoonlijk heb ik wel een idee wat die inhouden, maar dat vertel ik je wel een andere keer.

Niet nodig piano, ik ben vertrouwd met jouw denkwijze en kan zelf wel afleiden welke maartregelen jij insinueert.
Jij kent mijn gedachtengang ook en weet dus goed genoeg dat ik jouw gedachtengang totaal niet onderschrijf.
Maar zolang we op een beschaafde manier van mening kunnen verschillen zoals nu is het wel best gezellig.