PDA

View Full Version : Opportunisme?


Vlaamse democraat
19 februari 2004, 10:50
Graag uw reactie op het volgende. Een lezersbrief van vijf lijntjes in Brussel deze week om steun te betuigen aan het kartel. Ondertekend door o.a Karl Vanlouwe, Paul De Ridder en Rob Geeraerts.

Karl vanlouwe : Volgens Brussel deze week advocaat in Sint-Agatha-Berchem. Ze vergeten er wel bij te vermelden dat de heer Vanlouwe parlementair medewerker is/was bij de N-VA fractie in het Vlaams parlement. Hij heeft er dus alles bij te winnen dat deze fractie blijft bestaan.

Paul de Ridder : werd door onze afdeling herhaaldelijk gecontacteerd met de vraag om een belangrijke plaats in te nemen op de N-VA lijst. Volgens hem was dit niet te combineren met het programma dat hij presenteert op TV-Brussel. Nu er (misschien) mandaten te verdelen zijn is het ineens geen probleem meer om zich te outen als N-VAer.

Rob Geeraerts : Oud-VU senator en partijraadslid. Hij is het enige bestuurslid van onze afdeling. Alhoewel.. laat zich al maanden niet meer zien op bestuursvergaderingen en weigerde onlangs om voor de N-VA deel te nemen aan een debat in zijn gemeente. Op de partijraad is hij ook al maanden niet meer aanwezig. Ik kan het weten, ik ben zijn plaatsvervanger. Als hij het kartel zo belangrijk vindt waarom was hij dan niet aanwezig op de partijraad waar het werd goedgekeurd? Laat me raden. Hij wist niet eens dat het op de agenda stond. Hij had waarschijnlijk zelfs zijn uitnodiging niet bekeken. Nu hij beseft dat er misschien een mandaat in zit komt hij uit zijn schulp.

Om het met de woorden van Bart de Wever op de meeting in Hasselt te zeggen : Ik kots hiervan!!!

Fribre
19 februari 2004, 17:51
Om het u toch maar te gunnen dat iemand reageert op het bovenstaande stukje (dat u al op verschillende plaatsen op het forum plaatste) sluit ik me aan bij de mening van iemand op het N-VA-forum:

Ik ben die onzin over "opportunisme" cs grondig beu. De mensen die NU de N-VA vormen hebben voordien zo ongeveer �*lle kansen gehad om elders veilig onderdak te vinden. Kris Vandijck bijvoorbeeld heeft aanbiedingen gekregen van drie verschillende kanten. Hij heeft altijd geweigerd: " Ik ben een vlaamsnationalist en ik blijf bij de N-VA!" En uitgerekend die mensen krijgen nu verwijten over opportunisme naar hun hoofd geslingerd?! De leiding van de Blokkers, die daar in grote zalen elkaar staan op te jutten, maar voor het overige niets, maar dan ook niets aanleveren, tenzij vele duizenden Vlaamse stemmen politiek immobiliseren, d�*t zijn zeker géén opportunisten? Houd in hemelsnaam op met die Blokpropaganda. Want d�*�*r komt het vandaan, en nergens anders. Het Blok heeft nog niets, totaal niets verwezenlijkt. Ze kunnen zelfs hun "core" - geen stemrecht voor vreemdelingen - niet waarmaken.

Vlaamse democraat
19 februari 2004, 18:53
Ik ben dus niet de enige die zichzelf herhaalt, goed om weten. Alleen pik ik het niet om voor blokker uitgemaakt te worden. Alleen is dat blijkbaar het enige argument dat u kan bedenken. Dat zegt meer over u dan over mij. Het staat hier dan ook niet voor jou. Ik wou de mening van Jan Loones kennen. Dat is de enige reden waarom ik het hier gecopieerd heb.
Als Jan Loones wil kan hij onmiddellijk weten wie ik ben. Ik hoef me niet voor blokker uit te geven omdat ik er geen ben en ook nooit één zal worden.

Philips Inc.
19 februari 2004, 18:55
kijk, de partijraad heeft beslist... punt uit...

of jullie leggen zich neer, of jullie vertrekken...

Vlaamse democraat
19 februari 2004, 18:59
Ik zal mijzelf nog maar eens herhalen. De partijraad heeft beslist zonder te weten waarover het ging. Ik wacht de partijraad van volgende zaterdag af. Ik wil nog wel eens zien wat de stemming is nu men weet dat er veel minder garanties zijn dan ons werden voorgespiegeld.

Jan Loones
21 februari 2004, 19:12
ik heb onze brusselse eigenzinnige n-va'ers altijd gekoesterd, als levend bewijs dat n-va rebels en non-conservatief is;
zijzelf weten dat ze met dit profiel helemaal niet alleen staan: er zijn nog progressieve separatisten;
het ga onze afscheidnemende brusselaars goed...
zijzelf weten wel dat verder samenwerken niet meer mogelijk was;
de N-VA hoop ligt nu bij hen die de fakkel overnemen; geef toe : kleppers van formaat; en waar zit gegot het opportunisme???

giserke
23 februari 2004, 14:11
Ik zal mijzelf nog maar eens herhalen. De partijraad heeft beslist zonder te weten waarover het ging. Ik wacht de partijraad van volgende zaterdag af. Ik wil nog wel eens zien wat de stemming is nu men weet dat er veel minder garanties zijn dan ons werden voorgespiegeld.

Welk ne zever is dat, iedereen met een goede reukzin wist al weken op voorhand dat het zou aankomen. Bij ons was het zelfs tersprake gekomen de week voor de partijraad in ons AB.
Toch opvallend dat het enkel de Brusselse afdelingen waren die tegenstemden. En met veel waren ze niet. :evil:
Maar met dwars liggen hebben ze al lang ervaring in Brussel. Liever dwars liggen dan constructief opbouwen.

Vlaamse democraat
23 februari 2004, 14:39
Ik zal mijzelf nog maar eens herhalen. De partijraad heeft beslist zonder te weten waarover het ging. Ik wacht de partijraad van volgende zaterdag af. Ik wil nog wel eens zien wat de stemming is nu men weet dat er veel minder garanties zijn dan ons werden voorgespiegeld.

Welk ne zever is dat, iedereen met een goede reukzin wist al weken op voorhand dat het zou aankomen. Bij ons was het zelfs tersprake gekomen de week voor de partijraad in ons AB.
Toch opvallend dat het enkel de Brusselse afdelingen waren die tegenstemden. En met veel waren ze niet. :evil:
Maar met dwars liggen hebben ze al lang ervaring in Brussel. Liever dwars liggen dan constructief opbouwen.

Er is natuurlijk nog een andere mogelijkheid en dat is dat de Brusselse afdeling bewust niet op de hoogte gebracht is. Wij hebben dan ook geen vertegenwoordiger in het partijbestuur. dat heeft de partijraad nooit belangrijk gevonden. Waarom zouden ze een vertegenwoordiger van hun eigen hoofdstad in het partijbestuur opnemen. Zij weten het toch allemaal beter. Wel, ons democratisch verkozen bestuur wist van niets! Het stond zelfs niet als dusdanig geaggendeerd op de uitnodiging van de partijraad. We hebben het via, via gehoord op de vooravond van de partijraad. Misschien waren ze bang dat wij anders mensen hadden kunnen overtuigen om tegen te stemmen. Heel democratisch moet ik zeggen!!!!

giserke
23 februari 2004, 15:39
Welk ne zever is dat, iedereen met een goede reukzin wist al weken op voorhand dat het zou aankomen. Bij ons was het zelfs tersprake gekomen de week voor de partijraad in ons AB.
Toch opvallend dat het enkel de Brusselse afdelingen waren die tegenstemden. En met veel waren ze niet. :evil:
Maar met dwars liggen hebben ze al lang ervaring in Brussel. Liever dwars liggen dan constructief opbouwen.

Er is natuurlijk nog een andere mogelijkheid en dat is dat de Brusselse afdeling bewust niet op de hoogte gebracht is. Wij hebben dan ook geen vertegenwoordiger in het partijbestuur. dat heeft de partijraad nooit belangrijk gevonden. Waarom zouden ze een vertegenwoordiger van hun eigen hoofdstad in het partijbestuur opnemen. Zij weten het toch allemaal beter. Wel, ons democratisch verkozen bestuur wist van niets! Het stond zelfs niet als dusdanig geaggendeerd op de uitnodiging van de partijraad. We hebben het via, via gehoord op de vooravond van de partijraad. Misschien waren ze bang dat wij anders mensen hadden kunnen overtuigen om tegen te stemmen. Heel democratisch moet ik zeggen!!!!

Dat Brussel bijna geen vertegenwoordigers heeft in de partij raad is hun fout, ze moeten zich maar kandidaat stellen voor coöptatie waar ze recht op hebben.

Moest het Brusselse bestuur zich wat meer hebben beziggehouden met de interne structuur in N-VA zou je dat geweten hebben!

Vlaamse democraat
23 februari 2004, 19:05
Er is natuurlijk nog een andere mogelijkheid en dat is dat de Brusselse afdeling bewust niet op de hoogte gebracht is. Wij hebben dan ook geen vertegenwoordiger in het partijbestuur. dat heeft de partijraad nooit belangrijk gevonden. Waarom zouden ze een vertegenwoordiger van hun eigen hoofdstad in het partijbestuur opnemen. Zij weten het toch allemaal beter. Wel, ons democratisch verkozen bestuur wist van niets! Het stond zelfs niet als dusdanig geaggendeerd op de uitnodiging van de partijraad. We hebben het via, via gehoord op de vooravond van de partijraad. Misschien waren ze bang dat wij anders mensen hadden kunnen overtuigen om tegen te stemmen. Heel democratisch moet ik zeggen!!!!

Dat Brussel bijna geen vertegenwoordigers heeft in de partij raad is hun fout, ze moeten zich maar kandidaat stellen voor coöptatie waar ze recht op hebben.

Moest het Brusselse bestuur zich wat meer hebben beziggehouden met de interne structuur in N-VA zou je dat geweten hebben!

Dat is pas echte zever. Alle functies in de partijraad waren ingevuld voor Brussel. Ik had het over het partijbestuur.Dat bestaat uit een tiental personen en wordt verkozen door de partijraad. Wij hebben hier al verscheidene keren een kandidaat voor voorgesteld maar deze werd dus niet verkozen. Als u kritiek geeft zorg dan dat u de juiste informatie hebt!!!!
Waarschijnlijk heeft uw arrondisement wel een verkozene in het partijbestuur en wist deze dat er onderhandelt werd. Wij wisten het dus niet!!!!!!