PDA

View Full Version : Radicale Moslims nemen de macht over bij de Nederlandse Moslim omroep


Winterhamer
11 oktober 2007, 21:15
Radicale Moslims nemen de macht over bij de Nederlandse Moslim omroep

De Nederlandse Moslim Omroep (NMO) - goed voor twee en een half uur zendtijd per week - staat voor een liberale islam.

Maar daar lijkt verandering in te komen. Sinds de fusie met de conservatieve concurrent, de Nederlandse Islamitische Omroep, maken radicale moslims in het bestuur de dienst uit. Een van de nieuwe bestuursleden zou zelfs banden hebben met het Moslimbroederschap, waarvan Al Qaida een uitvloeisel is.

PvdA-Kamerlid Jeroen Dijsselbloem maakt zich zorgen. Hij ziet een toenemende invloed van de conservatieve islam in verschillende islamitische organisaties in Nederland.

http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=5509

the_dude
12 oktober 2007, 23:19
maken goeie uitzendingen nochtans met gezellige discussies.
Wel tijdje geleden dat ik er nog echt naar gekeken heb (ook geen zo'n makkelijke uren;))

Derk de Tweede
13 oktober 2007, 21:32
Het is al vanaf het begin een en al mot binnen die omroep, ze wisselen ook vaak van naam!

bentje
13 oktober 2007, 21:39
Oh, ja, "ze" nemen de macht alreeds over in zoveel dingen...
Ik zal me maar als een nederig klein mens gedragen en dit maar weer eens over m'n hart laten lopen zeker?
'k Maak me er dus niet druk meer over.

edit: toch vandaag niet meer ;-)

slobodan
14 oktober 2007, 13:21
Radicale Moslims nemen de macht over bij de Nederlandse Moslim omroep

[/URL]

Waar is jullie Hollands boerenverstand toch om jullie media-infrastructuur uit te lenen voor die achterlijke moslim-praat? Die uitzendingen zijn gewoon te gek voor woorden, echt beschamend.

Spinoza
14 oktober 2007, 14:14
Het is al vanaf het begin een en al mot binnen die omroep, ze wisselen ook vaak van naam!

Tja, wat we nu bij de NMO zien is typerend voor veel islamitische organisaties. Veel mensen denken dat moslims een eenheid vormen. Maar in de praktijk blijkt vaak dat de verdeeldheid onder moslims zelfs nog groter is dan die onder autochtonen. Zo was er een tijdje terug sprake van dat er in Nederland voor het eerst een moslimpartij ging meedoen aan de verkiezingen. Maar men moest naarstig op zoek naar een autochtone moslim als leider, want de Marokkanen wilden geen Turk, en de Turken geen Marokkaan. Die hele 'partij' is inmiddels een stille dood gestorven.

the_dude
14 oktober 2007, 16:10
Leeft bij de Nederlanders ook een algemene indruk dat Turken wel ok zijn en Marokanen voor overlast zorgen? In België hoor ik dat regelmatig.

circe
14 oktober 2007, 16:34
Leeft bij de Nederlanders ook een algemene indruk dat Turken wel ok zijn en Marokanen voor overlast zorgen? In België hoor ik dat regelmatig.

tsss.... dat mag je niet zeggen.

the_dude
14 oktober 2007, 16:37
ik hoor het alleen maar ;)

Spinoza
14 oktober 2007, 20:16
Leeft bij de Nederlanders ook een algemene indruk dat Turken wel ok zijn en Marokanen voor overlast zorgen? In België hoor ik dat regelmatig.

Eh, ik kan natuurlijk niet voor alle Nederlanders spreken. Maar zelf heb ik het idee dat de aard van de problemen die beide groepen geven nogal verschillen. Marokkanen maken zich vaker schuldig aan diefstal en andere zichtbare criminele activiteiten. Turken zitten weer meer in de drugs- en vrouwenhandel. Ik heb wel het idee dat Marokkanen beter geintegreerd zijn. Juist daarom radicaliseren ze eerder, vreemd genoeg. Dingen zoals eerwraak zie je ook vaker bij Turken. Marokkanen die hun dochter vermoorden om de eer van hun familie te redden zijn een zelfdzaamheid, vergeleken met de Turken. Dus tja, beide groepen hebben zo hun problemen.

Derk de Tweede
15 oktober 2007, 09:56
Leeft bij de Nederlanders ook een algemene indruk dat Turken wel ok zijn en Marokanen voor overlast zorgen? In België hoor ik dat regelmatig.
In grote lijnen leeft dat zeker ook in Nederland.

Winterhamer
16 oktober 2007, 17:07
Leeft bij de Nederlanders ook een algemene indruk dat Turken wel ok zijn en Marokanen voor overlast zorgen? In België hoor ik dat regelmatig.

Neuh niet echt, komt omdat Turken vaak bij de politie aan worden gegeven als Marokkanen omdat ze op elkaar lijken, Turken staan vlak onder of soms gelijk aan Marokkanen kwa criminaliteit per jaar, soms zijn het de Antillianen die boven beiden staan zoals in 2006 in Rotterdam.

Winterhamer
16 oktober 2007, 17:08
Een citaat van Houari Boumedienne, De Algerijnsche president zei dit in 1974 in een speech voor de VN:

"One day, millions of men will leave the Southern Hemisphere to go to the Northern Hemisphere. And they will not go there as friends. Because they will go there to conquer it. And they will conquer it with their sons. The wombs of our women will give us victory."

Winterhamer
22 oktober 2007, 19:16
altijd leuk om te zien dat de multikullies bij dit soort feiten gelijk massaal wegblijven 8-)

circe
22 oktober 2007, 19:54
altijd leuk om te zien dat de multikullies bij dit soort feiten gelijk massaal wegblijven 8-)

raar dat het zowat iedereen opvalt.

Waarom zouden ze nu wegblijven?

Rassiest, discriemieneerder, etc.. kan je toch altijd gebruiken? Waarom nu ineens niet?

Bhairav
23 oktober 2007, 07:16
Oh, ja, "ze" nemen de macht alreeds over in zoveel dingen...
Ik zal me maar als een nederig klein mens gedragen en dit maar weer eens over m'n hart laten lopen zeker?
'k Maak me er dus niet druk meer over.

edit: toch vandaag niet meer ;-)

Ik zou het toch eens willen zien: burgers "die het niet meer slikken" en zelf tot actie over gaan...:twisted: :lol:

PollyCorrect
23 oktober 2007, 08:52
Blij dat ook de PvdA ongerust aan het worden is.
Too little, too late, maar toch.

the_dude
26 oktober 2007, 11:13
de berichten van afgelopen dagen volgend en ook dat onderzoek uit Leuven wijst dus eigenlijk wel uit dat deze gedachtengang verkeerd is.
Mijn idee: Marokkanen doen wel degelijk moeite om te integreren waardoor ze ook meer in ons gezicht zitten en duidelijk tonen waar zij op hun 'glazen' plafond stuiken.

illwill
26 oktober 2007, 11:17
Neuh niet echt, komt omdat Turken vaak bij de politie aan worden gegeven als Marokkanen omdat ze op elkaar lijken, Turken staan vlak onder of soms gelijk aan Marokkanen kwa criminaliteit per jaar, soms zijn het de Antillianen die boven beiden staan zoals in 2006 in Rotterdam.

Onzin, een tijdje terug heeft men in Nederlnad criminaliteitscijfers vrijgegeven waarin stond dat Marokanen ongeveer voor 70 tot 80 % voor de criminele feiten voor hun rekening namen.

Max van Dietschland
26 oktober 2007, 20:55
Radicale Moslims nemen de macht over bij de Nederlandse Moslim omroep

De Nederlandse Moslim Omroep (NMO) - goed voor twee en een half uur zendtijd per week - staat voor een liberale islam.

Maar daar lijkt verandering in te komen. Sinds de fusie met de conservatieve concurrent, de Nederlandse Islamitische Omroep, maken radicale moslims in het bestuur de dienst uit. Een van de nieuwe bestuursleden zou zelfs banden hebben met het Moslimbroederschap, waarvan Al Qaida een uitvloeisel is.

PvdA-Kamerlid Jeroen Dijsselbloem maakt zich zorgen. Hij ziet een toenemende invloed van de conservatieve islam in verschillende islamitische organisaties in Nederland.

http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=5509

Ze moesten maar niet

1. zoveel vreemdelingen binnenlaten
2. hen dan nog een eigen omroep geven

:roll:

Mits een nationaal solidaristische politiek is dit probleem in geen tijd opgelost.

Webcrusader
30 oktober 2007, 22:09
We kunnen natuurlijk ook wachten met reageren tot we zelf de minderheid geworden zijn...?