PDA

View Full Version : Rabbijn en belastingen


Recitator
29 november 2002, 08:36
Rabbijn en belastingen

Een belastingscontroleur komt de zaken van de rabijn controleren.
Hij ziet dat de rabijn nooit inkomsten aangeeft.
In de synagoge, ziet hij dat het afdruipend kaarsvet door de rabijn
wordt opgevangen in blikken en vraagt: "Wat doe jij met dat afgedruipt kaarsvet?"
"Oh", zegt de rabijn, "dat vang ik op en stuur het naar de kaarsenfabrikant met een briefje.
Daarop schrijf ik dat hij het mag recycleren, en als hij zich schuldig voelt, mag hij altijd
een doos kaarsen opsturen. En de kaarsenfabrikant is een lieve man, en
stuurt mij soms een doos kaarsen op"

Een beetje later heeft de belastingscontroleur een tweede vraag.
"Ik zie dat jij in de keuken al je broodkruimels opvangt in een kartonnen doos.
Wat vang jij daar mee aan?"
"Oh dat", zegt de rabijn, "dat stuur ik naar de bakker met een briefje.
Daarop schrijf ik dat hij de broodkruimels mag gebruiken om een nieuw brood te maken,
en als hij zich schuldig voelt hierover, mag hij mij steeds een brood sturen.
En de bakker is een vroom man, en stuurt mij soms een brood."

De belastingscontroleur begint het spelleke allicht te begrijpen, en
besluit een strikvraag te stellen.

"Jullie Joden doen toch aan besnijdenis? Wat doen jullie dan met dat afgesneden vlees?"

"Oh dat", zegt de rabijn, "dat sturen wij naar de belastingen, en soms sturen die
mij soms een lul zoals jij op......

Supe®Staaf
29 november 2002, 09:04
De beste sinds maanden!!!!!
:lol: :lol: :lol:

Knuppel
29 november 2002, 09:31
Waar h�*�*l je ze! :lol: :lol: :lol:

Ambiorix
13 april 2006, 16:12
:-)

ekskimo
13 april 2006, 19:46
hihihi:-P:-D

Nick_
13 april 2006, 19:54
Recitator moet permanent gebannen worden voor deze smaad aan de jodengemeenschap! :evil:

;-)

BigF
14 april 2006, 01:01
Recitator moet permanent gebannen worden voor deze smaad aan de jodengemeenschap! :evil:

;-)
En smaad aan belastingscontroleurs is ni erg of wa?

Die Jood is begonnen...

:-D

Jazeker
14 april 2006, 01:25
die is toch oud ?

BigF
14 april 2006, 01:32
die is toch oud ?
Die Jood of die controleur?

Jazeker
14 april 2006, 01:53
Die Jood of die controleur?

de grap :?

DaBlacky
14 april 2006, 10:08
kijk maar naar de datum van de eerste post.

DaBlacky
14 april 2006, 10:08
Jan wordt op een morgen wakker met een enorme kater. Hij kan nauwelijks zijn ogen open krijgen. Het eerste wat hij ziet is een glas met water naast zijn bed en enkele aspirientjes. Hij slikt die in, en ziet dan al zijn kleren netjes over de stoel hangen, propertjes gewassen, gestreken. De rest van de kamer is ook heel netjes. Hij gaat naar beneden, waar een briefje ligt van zijn vrouw:

Schatje, je ontbijt staat klaar in de keuken. Ik ga boodschappen doen, ik hou van je. Jan gaat naar de keuken, en vindt er zijn zoon aan de ontbijttafel. En ja hoor: er staat een uitgebreid ontbijt klaar voor Jan, met de krant erbij.

Jan vraagt aan zijn zoon: Wat is er gisteren eigenlijk gebeurd? Wel, pa, is het antwoord, jij kwam om 3 uur vannacht thuis, stomdronken, brak een vaas en hebt overgegeven in de hal.

Je hebt jezelf een blauw oog bezorgd toen je tegen de deur liep. Oei?, denkt Jan.

Maar waarom is alles dan zo netjes, en waarom heeft je moeder mijn ontbijt klaar gemaakt, was ze dan niet boos?? ?Ach, mama heeft je naar de slaapkamer gesleept, en ze wou je uitkleden, maar toen ze aan je broek stond te sjorren om die uit te trekken lulde je iets van:

"Laat mij met rust, ik ben getrouwd..."

Ambiorix
14 april 2006, 10:13
ooooh:-D

Supe®Staaf
14 april 2006, 10:56
Jan wordt op een morgen wakker met een enorme kater. Hij kan nauwelijks zijn ogen open krijgen. Het eerste wat hij ziet is een glas met water naast zijn bed en enkele aspirientjes. Hij slikt die in, en ziet dan al zijn kleren netjes over de stoel hangen, propertjes gewassen, gestreken. De rest van de kamer is ook heel netjes. Hij gaat naar beneden, waar een briefje ligt van zijn vrouw:

Schatje, je ontbijt staat klaar in de keuken. Ik ga boodschappen doen, ik hou van je. Jan gaat naar de keuken, en vindt er zijn zoon aan de ontbijttafel. En ja hoor: er staat een uitgebreid ontbijt klaar voor Jan, met de krant erbij.

Jan vraagt aan zijn zoon: Wat is er gisteren eigenlijk gebeurd? Wel, pa, is het antwoord, jij kwam om 3 uur vannacht thuis, stomdronken, brak een vaas en hebt overgegeven in de hal.

Je hebt jezelf een blauw oog bezorgd toen je tegen de deur liep. Oei?, denkt Jan.

Maar waarom is alles dan zo netjes, en waarom heeft je moeder mijn ontbijt klaar gemaakt, was ze dan niet boos?? ?Ach, mama heeft je naar de slaapkamer gesleept, en ze wou je uitkleden, maar toen ze aan je broek stond te sjorren om die uit te trekken lulde je iets van:

"Laat mij met rust, ik ben getrouwd...":lol: :lol: :lol:
Uit het leven gegrepen.
Wat en prachtige reflex van die kerel.