PDA

View Full Version : Interne structuur


Fribre
22 februari 2004, 19:17
Wordt de voorzitter van de BUB verkozen door de leden? En zo ja, om de hoeveel jaar? Is er al een ledencongres geweest en wordt daar door de leden de invulling van het programma beslist? Zijn er lokale BUB afdelingen of enkel provinciale? Doet de BUB mee aan de verkiezingen voor het - naar haar inzien - nutteloos Vlaams Parlement? En zo ja, wat is het aantal kiezers dat u als voorzitter als doel stelt?

Rudi Dierick
22 februari 2004, 20:40
Wordt de voorzitter van de BUB verkozen door de leden? En zo ja, om de hoeveel jaar? Is er al een ledencongres geweest en wordt daar door de leden de invulling van het programma beslist? Zijn er lokale BUB afdelingen of enkel provinciale? Doet de BUB mee aan de verkiezingen voor het - naar haar inzien - nutteloos Vlaams Parlement? En zo ja, wat is het aantal kiezers dat u als voorzitter als doel stelt?

Afgaande op hun webstek zijn ze zeker met een 5 �* 10, en bijna evenveel lokale kernen.

[R]Evolution
22 februari 2004, 22:48
Wordt de voorzitter van de BUB verkozen door de leden? En zo ja, om de hoeveel jaar? Is er al een ledencongres geweest en wordt daar door de leden de invulling van het programma beslist? Zijn er lokale BUB afdelingen of enkel provinciale? Doet de BUB mee aan de verkiezingen voor het - naar haar inzien - nutteloos Vlaams Parlement? En zo ja, wat is het aantal kiezers dat u als voorzitter als doel stelt?

In irak waren er ook verkiezingen...
niemand durfde tegen te stemmen...

FunckyBoy
22 februari 2004, 22:52
als ik het goed voorheb word de voorzitter om de 5 jaar verkozen binnen BUB. BUB bestaat nog geen 5 jaar en er zijn geen tegenkandidaten dus Hans zijn postje staat al vast. (toch slim bekeken van Hans, niet?)
Alleen kan je dit niet democratisch noemen, maar dat is een andere zaak binnen bub.

Nello
23 februari 2004, 00:33
als ik het goed voorheb word de voorzitter om de 5 jaar verkozen binnen BUB. BUB bestaat nog geen 5 jaar en er zijn geen tegenkandidaten dus Hans zijn postje staat al vast. (toch slim bekeken van Hans, niet?)
Alleen kan je dit niet democratisch noemen, maar dat is een andere zaak binnen bub.

Onze statuten voorzien inderdaad een 5-jaarlijkse verkiezing van de voorzitter.
Aangezien BUB nog geen 5 jaar bestaat, is dit nog niet voorgekomen.
Vandaag is iedereen in BUB tevreden over Hans Van de Cauter, waardoor niemand zich geroepen voelt om VLD-toestanden te creëren. Het is natuurlijk nooit uitgesloten dat voor de verkiezing van de voorzitter over enkele jaren er verschillende kandidaten zijn, dat is democratie.

Bij mijn weten is in VIVANT Duchatelet ook nog steeds voorzitter.

Bruno*
23 februari 2004, 03:48
Vandaag is iedereen in BUB tevreden over Hans Van de Cauter

En degenen die dat niet zijn worden beledigd of stappen op. :roll: Mijn persoonlijke mening over de BUB: Goede ideologie, slechte voorzitter. Meer valt daar niet over te zeggen.

Philips Inc.
23 februari 2004, 09:29
Bij de VLD wordt de vooriztter door een directoir afgezet en wordt een ander benoemd zonder inspraak van de leden.

:lol:

[R]Evolution
23 februari 2004, 11:27
Bij de VLD wordt de vooriztter door een directoir afgezet en wordt een ander benoemd zonder inspraak van de leden.

:lol:

leg mij eens uit hoe u als flamignant het onderschrift: ni maitre ni dieu hebt en het gallicistische woord directoir gebruikt?

trouwens,

ik denk wel dat de leden ermee akkoord gaan, want hij heeft hetzelfde gedaan met coveliers, en met de verkiezingen in aantocht is het best dat de partij nog steeds stevig in zijn schoenen staat! en daarom zal het gros van de leden akkoord zijn met deze gebeurtenissen. Maar ze betreuren wel dat het moest gebeuren!

Nello
23 februari 2004, 11:40
Evolution]Bij de VLD wordt de vooriztter door een directoir afgezet en wordt een ander benoemd zonder inspraak van de leden.

:lol:

leg mij eens uit hoe u als flamignant het onderschrift: ni maitre ni dieu hebt en het gallicistische woord directoir gebruikt?

trouwens,

ik denk wel dat de leden ermee akkoord gaan, want hij heeft hetzelfde gedaan met coveliers, en met de verkiezingen in aantocht is het best dat de partij nog steeds stevig in zijn schoenen staat! en daarom zal het gros van de leden akkoord zijn met deze gebeurtenissen. Maar ze betreuren wel dat het moest gebeuren!

Wel, de leden van BUB zijn ook akkoord met hun voorzitter. Einde discussie dus.

Fribre
23 februari 2004, 11:42
Evolution]

leg mij eens uit hoe u als flamignant het onderschrift: ni maitre ni dieu hebt en het gallicistische woord directoir gebruikt?

trouwens,

ik denk wel dat de leden ermee akkoord gaan, want hij heeft hetzelfde gedaan met coveliers, en met de verkiezingen in aantocht is het best dat de partij nog steeds stevig in zijn schoenen staat! en daarom zal het gros van de leden akkoord zijn met deze gebeurtenissen. Maar ze betreuren wel dat het moest gebeuren!

Wel, de leden van BUB zijn ook akkoord met hun voorzitter. Einde discussie dus.

Tenzij het ledenaantal zo klein is dat je ieder lid persoonlijk én vaak tegenkomt, kun je dat toch nooit weten?

Nello
23 februari 2004, 11:48
Wel, de leden van BUB zijn ook akkoord met hun voorzitter. Einde discussie dus.

Tenzij het ledenaantal zo klein is dat je ieder lid persoonlijk én vaak tegenkomt, kun je dat toch nooit weten?

Nog nooit van communicatiemiddelen gehoord? Internet, email, post?

[R]Evolution
23 februari 2004, 12:10
Tenzij het ledenaantal zo klein is dat je ieder lid persoonlijk én vaak tegenkomt, kun je dat toch nooit weten?

Nog nooit van communicatiemiddelen gehoord? Internet, email, post?

gsm? telefoon?

en ooit van de instemtechniek repressie gehoord? het feit dat bob en bruno aan de deur werden gezet is een duidelijke vorm van intimidatie van hans die wanhopend zijn macht probeert te verdedigen

FunckyBoy
23 februari 2004, 12:14
Bij mijn weten is in VIVANT Duchatelet ook nog steeds voorzitter.


Jaarlijks word dit voorgesteld op een congres. Ook bij ons zijn er geen tegenstrevers en is iedereen nog tevreden over de voorzitter.

Nello
23 februari 2004, 12:30
Bij mijn weten is in VIVANT Duchatelet ook nog steeds voorzitter.


Jaarlijks word dit voorgesteld op een congres. Ook bij ons zijn er geen tegenstrevers en is iedereen nog tevreden over de voorzitter.

Bij ons ook, er bestond enkel een ontevredenheid over de ondervoorzitter, bij een meerderheid van de RvB.
Hem werd een andere, belangrijke post toegewezen gekregen, maar hij wilde zijn machtsfunctie van ondervoorzitter blijven behouden.
Het is niet de voorzitter die Bruno buiten de partij heeft geplaatst, hij is zelf opgestapt.
Deze discussie is reeds de revue gepasseerd op het gewone forum.

[R]Evolution
23 februari 2004, 12:37
Jaarlijks word dit voorgesteld op een congres. Ook bij ons zijn er geen tegenstrevers en is iedereen nog tevreden over de voorzitter.

Bij ons ook, er bestond enkel een ontevredenheid over de ondervoorzitter, bij een meerderheid van de RvB.
Hem werd een andere, belangrijke post toegewezen gekregen, maar hij wilde zijn machtsfunctie van ondervoorzitter blijven behouden.
Het is niet de voorzitter die Bruno buiten de partij heeft geplaatst, hij is zelf opgestapt.
Deze discussie is reeds de revue gepasseerd op het gewone forum.

sorry, maar toen was ik niet echt actief op dit forum,
maar mss kan u mij dan in een privébericht uitleggen waarom er ontevredenheid bestond over zijn positie?

FunckyBoy
23 februari 2004, 12:38
Het is wel grappig dat de RvB verkozen is door Hans, natuurlijk luisteren zij ook naar hem.

Maar je hebt gelijk, dit is allemaal al rondverteld geweest op het forum, laten we hier discusieren over de inhoud van BUB en niet over de structuur ....

Nello
23 februari 2004, 13:41
Het is wel grappig dat de RvB verkozen is door Hans, natuurlijk luisteren zij ook naar hem.

Maar je hebt gelijk, dit is allemaal al rondverteld geweest op het forum, laten we hier discusieren over de inhoud van BUB en niet over de structuur ....

Deze laatste leugen wil ik toch nog even rechtzetten.
In de RvB is iedere mening evenveel waard, en er wordt over iedere beslissing gestemd. Het gebeurt wel meer dat er iets doorkomt waar de voorzitter er niet mee eens is, dus zie ik niet in waar we ondemocratisch zouden zijn.

Hans Van de Cauter
23 februari 2004, 13:55
Wordt de voorzitter van de BUB verkozen door de leden? En zo ja, om de hoeveel jaar? Is er al een ledencongres geweest en wordt daar door de leden de invulling van het programma beslist? Zijn er lokale BUB afdelingen of enkel provinciale? Doet de BUB mee aan de verkiezingen voor het - naar haar inzien - nutteloos Vlaams Parlement? En zo ja, wat is het aantal kiezers dat u als voorzitter als doel stelt?

De meeste vragen zijn reeds correct door enkele partijleden beantwoord.

Ja, we zullen meedoen met de regionale verkiezingen, net zoals de NVA en het Vlaams Blok meedoen met de federale. Wij respecteren immers de bepalingen van de Belgische grondwet, ook al willen we ze wijzigen.

Ik stel me geen doel wat aantal kiezers betreft. Dat hangt namelijk af van wat er met de kiesdrempel gaat gebeuren, die zoals u weet een groot effect heeft op het gedrag van de kiezer. De B.U.B. zal de kiesdrempel aanvechten voor het Arbitragehof.

Foundation
23 februari 2004, 18:51
Wat de interne democratie betreft: de voorzitter wordt om de 5 jaar verkozen. De eerste termijn wordt vervuld door de stichter van de partij. De voorzitter kan voor die tijd ook afgezet worden bij meerderheid van stemmen in de RvB, maar die is totnogtoe nog niet voorgekomen.

MoW
23 februari 2004, 18:59
Wat de interne democratie betreft: de voorzitter wordt om de 5 jaar verkozen. De eerste termijn wordt vervuld door de stichter van de partij. De voorzitter kan voor die tijd ook afgezet worden bij meerderheid van stemmen in de RvB, maar die is totnogtoe nog niet voorgekomen.

Is er ooit een poging tot geweest door leden ? (afzetting Hans)

Foundation
23 februari 2004, 19:43
Daar heb ik geen weet van. Misschien dat er op de achtergrond voor geijverd werd door sommigen, maar openbaar is het naar mijn weten nog niet voorgekomen, en ondersteund door een meerderheid van leden en/of RvB zeker niet.

Kim
23 februari 2004, 20:01
Is er ooit een poging tot geweest door leden ? (afzetting Hans)

Neen, dat is ook niet nodig. Hans is geen dictator zoals hier door sommigen wordt beweerd.

Nello
23 februari 2004, 21:25
Is er ooit een poging tot geweest door leden ? (afzetting Hans)

Neen, dat is ook niet nodig. Hans is geen dictator zoals hier door sommigen wordt beweerd.

Anders zou ik als eerste mijn mondje roeren :twisted:

MoW
23 februari 2004, 21:33
Is er ooit een poging tot geweest door leden ? (afzetting Hans)

Neen, dat is ook niet nodig. Hans is geen dictator zoals hier door sommigen wordt beweerd.

Heb ik toch niet beweerd, toch niet de intentie gehad.
ta ta

Kim
24 februari 2004, 11:48
Ik heb het niet over u maar over andere individuen hier aanwezig op het forum. 8)