PDA

View Full Version : Starre partijpolitiek


Peace
22 februari 2004, 20:17
Zoals de discussie rond het vreemdelingenstemrecht ons getoond heeft, heeft de partijleiding van de SP-a er grote moeite mee om zich aan wensen van de kiezer aan te passen.

Ondanks dat de SP-a goed begrepen zou moeten hebben dat er een enorme weerstand in Vlaanderen was heeft de partij toch haar wil aan de Vlaming willen opdringen.
De starre partijpolitiek doet mij onwederroepelijk aan een Stalinistisch regime denken.

Het stond weliswaar in het regeerprogramma van de SP-a maar ik ben toch van mening dat een partij de nodige flexibiliteit aan de dag moet kunnen leggen wanneer er daar uit de bevolking naar gevraagd wordt.
Had de SP-a niet minstens in een volksreferendum moeten instemmen om de kiezer rechtstreeks te laten beslissen.

Naar mijn mening heeft de SP-a zich in elk geval van haar kiezers verwijdert en zeker alle Vlamingen een dolkstoot in de rug gegeven.

Hoe ziet u dat Mijnheer Van den Broucke

Seba
22 februari 2004, 20:21
Peace,

hoe kan jij beweren dat de bevolking ertegen was zonder dit objectief vast te stellen? je zegt enerzijds dat de bevolking genegeerd wordt, en anderzijds zeg je dat ze een referendum hadden moeten houden? een referendum is echter de enigste manier om dit objectief vast te stellen, dus je zit weer te zwammen