PDA

View Full Version : Uw mening, iets genuanceerder...


Montalcino
29 oktober 2007, 19:01
Wat denkt u?

Heftruck
29 oktober 2007, 19:54
Ik weet niet of de aarde op deze eigenste moment dan wel afkoelt, dan wel opwarmt. Ik betwijfel dat "de mensheid" een sturende, stuwende of remmende impact heeft op "het klimaat". Ik durf zelfs niet spreken over een "globaal klimaat". Een lappendeken van lokale klimaten die beïnvloed worden door een hele hoop factoren die overal een andere uitwerking hebben gezien hun complexe werking?

Ik weet dat klimaat veranderlijk, dat weinig wetenschap echt vaststaat en ik ben er van overtuigd dat ondanks alles "de mensheid" vernuftig genoeg is om zich aan alle omstandigheden aan te passen. Daarom kan het mij eigenlijk bitter weinig schelen, er zijn dingen die een veel grotere impact op mijn leven hebben.

Groentje-18
29 oktober 2007, 21:51
Ik weet niet of ik dat genuanceerder vind. Mijn poll vroeg of men zich kon vinden met de huidige wetenschappelijke visie over klimaatsverandering (of dat was toch de bedoeling). Die is dat de klimaatsverandering ten dele veroorzaakt is door de mens, niet volledig zoals deze poll lijkt te insinueren.
De main stream visie is er niet in terug te vinden. Het is niet de bovenste, noch de tweede.

Bovenbuur
30 oktober 2007, 11:28
Ik denk dat de aarde niet opwarmt, en dat wij daarvoor verantwoordelijk zijn?