PDA

View Full Version : Eenheid ?


Tegendradigaard
23 februari 2004, 11:16
Beste Hans,

'k hem op nen andere site waar dat gij vroeger aanwezig waart de politieke discussies zo wat gevolgd aangezien nen helen goede vriend van mij daar nogal actief was.
Ik moeide mij daar niet aangezien ik daar vooral actief was in andere vooral lulforums over relaties, seks en andere aanverwante onderwerpen.

Maar 'k hem der veel gelezen en veel namen onthouden.

Jullie spreken in de BUB en daar ook de helen tijd maar over eenheid enz. Nu moet ik vaststellen dat de meeste van uw toenmalige BUB vrienden uw schip (zinkend ?) verlaten hebben en zich bij Vivant/VLD hebben aangesloten.

Wat wilt gij eenheid onder Vlamingen en Walen in de praktijk brengen als uw eigen partij uiteenvalt aan een toch wel schrikwekkend tempo ?

Nello
23 februari 2004, 11:51
Beste Hans,

'k hem op nen andere site waar dat gij vroeger aanwezig waart de politieke discussies zo wat gevolgd aangezien nen helen goede vriend van mij daar nogal actief was.
Ik moeide mij daar niet aangezien ik daar vooral actief was in andere vooral lulforums over relaties, seks en andere aanverwante onderwerpen.

Maar 'k hem der veel gelezen en veel namen onthouden.

Jullie spreken in de BUB en daar ook de helen tijd maar over eenheid enz. Nu moet ik vaststellen dat de meeste van uw toenmalige BUB vrienden uw schip (zinkend ?) verlaten hebben en zich bij Vivant/VLD hebben aangesloten.

Wat wilt gij eenheid onder Vlamingen en Walen in de praktijk brengen als uw eigen partij uiteenvalt aan een toch wel schrikwekkend tempo ?

Ik ga niet in de plaats van HAns antwoorden, maar ik wil gewoon zeggen dat van de toemalige BUB-vrienden van Hans slechts 2 mensen de partij hebben verlaten, zijnde Bob Vangeel en Bruno Yammine.

Kim
23 februari 2004, 11:55
Inderdaad, Hans heeft die beslissing overigens niet alleen genomen maar in samenspraak met de RvB (zoals het hoort).

[R]Evolution
23 februari 2004, 11:57
Beste Hans,

'k hem op nen andere site waar dat gij vroeger aanwezig waart de politieke discussies zo wat gevolgd aangezien nen helen goede vriend van mij daar nogal actief was.
Ik moeide mij daar niet aangezien ik daar vooral actief was in andere vooral lulforums over relaties, seks en andere aanverwante onderwerpen.

Maar 'k hem der veel gelezen en veel namen onthouden.

Jullie spreken in de BUB en daar ook de helen tijd maar over eenheid enz. Nu moet ik vaststellen dat de meeste van uw toenmalige BUB vrienden uw schip (zinkend ?) verlaten hebben en zich bij Vivant/VLD hebben aangesloten.

Wat wilt gij eenheid onder Vlamingen en Walen in de praktijk brengen als uw eigen partij uiteenvalt aan een toch wel schrikwekkend tempo ?

Ik ga niet in de plaats van HAns antwoorden, maar ik wil gewoon zeggen dat van de toemalige BUB-vrienden van Hans slechts 2 mensen de partij hebben verlaten, zijnde Bob Vangeel en Bruno Yammine.


naar mijn weten zijn er een heel deel gevolgd...
geef het toch gewoon toe...

Nello
23 februari 2004, 11:59
Evolution]

Ik ga niet in de plaats van HAns antwoorden, maar ik wil gewoon zeggen dat van de toemalige BUB-vrienden van Hans slechts 2 mensen de partij hebben verlaten, zijnde Bob Vangeel en Bruno Yammine.


naar mijn weten zijn er een heel deel gevolgd...
geef het toch gewoon toe...

geen vrienden van Hans, wel vrienden van Bob, waar we toch niets aan hadden.

[R]Evolution
23 februari 2004, 12:03
Evolution]


naar mijn weten zijn er een heel deel gevolgd...
geef het toch gewoon toe...

geen vrienden van Hans, wel vrienden van Bob, waar we toch niets aan hadden.

tja, waarom waren het geen Hans-vrienden maar wel Bob-vrienden als Bob eerst een Hans-vriend was. Volgens mij zit er gewoon een bom onder het stoeltje van de voorzitter en hoe meer hij de macht naar zich toe trekt hoe sneller ze afgaat!

Nello
23 februari 2004, 12:06
Evolution]

geen vrienden van Hans, wel vrienden van Bob, waar we toch niets aan hadden.

tja, waarom waren het geen Hans-vrienden maar wel Bob-vrienden als Bob eerst een Hans-vriend was. Volgens mij zit er gewoon een bom onder het stoeltje van de voorzitter en hoe meer hij de macht naar zich toe trekt hoe sneller ze afgaat!

Natuuuuuuurlijk :roll:

Waarom het geen vrienden van Hans waren?
Lees het onderschrift, met de woorden van Yammine: we zijn een partij en geen vriendenclub.
Mensen die niets doen, dienen ook niet op erkentelijkheid te rekenen.

[R]Evolution
23 februari 2004, 12:11
Evolution]

tja, waarom waren het geen Hans-vrienden maar wel Bob-vrienden als Bob eerst een Hans-vriend was. Volgens mij zit er gewoon een bom onder het stoeltje van de voorzitter en hoe meer hij de macht naar zich toe trekt hoe sneller ze afgaat!

Natuuuuuuurlijk :roll:

Waarom het geen vrienden van Hans waren?
Lees het onderschrift, met de woorden van Yammine: we zijn een partij en geen vriendenclub.
Mensen die niets doen, dienen ook niet op erkentelijkheid te rekenen.

wie heeft de term bob-vrienden en hans-vrienden als eerste gebruikt?

FunckyBoy
23 februari 2004, 12:21
Evolution]


naar mijn weten zijn er een heel deel gevolgd...
geef het toch gewoon toe...

geen vrienden van Hans, wel vrienden van Bob, waar we toch niets aan hadden.

Waar je niets aan had? Ik dacht dat we het hebben over de afdeling Limburg. Ik wil het er niet over hebben dat deze afdeling zo actief was, maar een ganse afdeling dat opstapt is ook niet echt positief voor je partij. Zeggen dat ze toch geen betekenis hadden is toch maar overdreven.

Op zijn minst deze mensen bedanken voor de steun die ze je toch hebben gegeven is toch het minste wat je kan doen. Zeggen dat deze mensen toch maar niets hebben gedaan vind ik zwak, het wil niet zeggen dat jij meer doet dan hen dat zij niets hebben gedaan.

Ik verwacht toch wel dat je deze mensen nog kan bedanken voor hun steun, ook al zijn ze nu weg. Dit heet solidariteit (waar jullie zo over plijtten)

MVG Funcky

Nello
23 februari 2004, 12:38
geen vrienden van Hans, wel vrienden van Bob, waar we toch niets aan hadden.

Waar je niets aan had? Ik dacht dat we het hebben over de afdeling Limburg. Ik wil het er niet over hebben dat deze afdeling zo actief was, maar een ganse afdeling dat opstapt is ook niet echt positief voor je partij. Zeggen dat ze toch geen betekenis hadden is toch maar overdreven.

Op zijn minst deze mensen bedanken voor de steun die ze je toch hebben gegeven is toch het minste wat je kan doen. Zeggen dat deze mensen toch maar niets hebben gedaan vind ik zwak, het wil niet zeggen dat jij meer doet dan hen dat zij niets hebben gedaan.

Ik verwacht toch wel dat je deze mensen nog kan bedanken voor hun steun, ook al zijn ze nu weg. Dit heet solidariteit (waar jullie zo over plijtten)

MVG Funcky

Wel, ik vind het zeer spijtig dit te moeten meedelen, maar vanuit Limburg is er niets constructiefs gekomen.
Indien men gedurende twee weken nog geen email kan verzenden naar iemand, kan ik onmogelijk zeggen dat ze iets hebben gedaan.
Enkel op 21 juli heb ik 1 limburgs bestuurslid mogen begroeten te Brussel, verder heb ik hen nooit gezien, noch gehoord.

[R]Evolution
23 februari 2004, 12:44
Waar je niets aan had? Ik dacht dat we het hebben over de afdeling Limburg. Ik wil het er niet over hebben dat deze afdeling zo actief was, maar een ganse afdeling dat opstapt is ook niet echt positief voor je partij. Zeggen dat ze toch geen betekenis hadden is toch maar overdreven.

Op zijn minst deze mensen bedanken voor de steun die ze je toch hebben gegeven is toch het minste wat je kan doen. Zeggen dat deze mensen toch maar niets hebben gedaan vind ik zwak, het wil niet zeggen dat jij meer doet dan hen dat zij niets hebben gedaan.

Ik verwacht toch wel dat je deze mensen nog kan bedanken voor hun steun, ook al zijn ze nu weg. Dit heet solidariteit (waar jullie zo over plijtten)

MVG Funcky

Wel, ik vind het zeer spijtig dit te moeten meedelen, maar vanuit Limburg is er niets constructiefs gekomen.
Indien men gedurende twee weken nog geen email kan verzenden naar iemand, kan ik onmogelijk zeggen dat ze iets hebben gedaan.
Enkel op 21 juli heb ik 1 limburgs bestuurslid mogen begroeten te Brussel, verder heb ik hen nooit gezien, noch gehoord.


en hoe hoog is uw activiteitsgraad?
vergeet niet dat in limburg alles trager gaat :D
(ik mag da zeggen, ben zelf een limburger van oorsprong)

Nello
23 februari 2004, 13:46
Evolution]

Wel, ik vind het zeer spijtig dit te moeten meedelen, maar vanuit Limburg is er niets constructiefs gekomen.
Indien men gedurende twee weken nog geen email kan verzenden naar iemand, kan ik onmogelijk zeggen dat ze iets hebben gedaan.
Enkel op 21 juli heb ik 1 limburgs bestuurslid mogen begroeten te Brussel, verder heb ik hen nooit gezien, noch gehoord.


en hoe hoog is uw activiteitsgraad?

Dat is aan anderen om te beoordelen, anders krijg ik hier nog het verwijt een opschepper te zijn. :wink:

Hans Van de Cauter
23 februari 2004, 13:52
Beste Hans,

'k hem op nen andere site waar dat gij vroeger aanwezig waart de politieke discussies zo wat gevolgd aangezien nen helen goede vriend van mij daar nogal actief was.
Ik moeide mij daar niet aangezien ik daar vooral actief was in andere vooral lulforums over relaties, seks en andere aanverwante onderwerpen.

Maar 'k hem der veel gelezen en veel namen onthouden.

Jullie spreken in de BUB en daar ook de helen tijd maar over eenheid enz. Nu moet ik vaststellen dat de meeste van uw toenmalige BUB vrienden uw schip (zinkend ?) verlaten hebben en zich bij Vivant/VLD hebben aangesloten.

Wat wilt gij eenheid onder Vlamingen en Walen in de praktijk brengen als uw eigen partij uiteenvalt aan een toch wel schrikwekkend tempo ?

Mijn partijgenoten hebben hier reeds grotendeels op geantwoord. De B.U.B. is verre van een zinkend schip. Integendeel, onze basis groeit gestaag. Maar zoals elke nieuwe partij heeft ook de B.U.B. tijd nodig. Vergeet niet dat wij, in tegenstelling tot de andere partijen, geen overheidssteun krijgen en geen automatische toegang tot de media hebben. Het gaat dus wat trager, maar we komen er ook wel.

FunckyBoy
23 februari 2004, 14:04
Beste Hans,

'k hem op nen andere site waar dat gij vroeger aanwezig waart de politieke discussies zo wat gevolgd aangezien nen helen goede vriend van mij daar nogal actief was.
Ik moeide mij daar niet aangezien ik daar vooral actief was in andere vooral lulforums over relaties, seks en andere aanverwante onderwerpen.

Maar 'k hem der veel gelezen en veel namen onthouden.

Jullie spreken in de BUB en daar ook de helen tijd maar over eenheid enz. Nu moet ik vaststellen dat de meeste van uw toenmalige BUB vrienden uw schip (zinkend ?) verlaten hebben en zich bij Vivant/VLD hebben aangesloten.

Wat wilt gij eenheid onder Vlamingen en Walen in de praktijk brengen als uw eigen partij uiteenvalt aan een toch wel schrikwekkend tempo ?

Mijn partijgenoten hebben hier reeds grotendeels op geantwoord. De B.U.B. is verre van een zinkend schip. Integendeel, onze basis groeit gestaag. Maar zoals elke nieuwe partij heeft ook de B.U.B. tijd nodig. Vergeet niet dat wij, in tegenstelling tot de andere partijen, geen overheidssteun krijgen en geen automatische toegang tot de media hebben. Het gaat dus wat trager, maar we komen er ook wel.

In tegenstelling tot anderen ....
Vivant heeft ook geen overheidssteun en zeker geen toegang tot de media(is laatste maanden precies wel verbeterd).
nu ja, wij hebben het geluk dat onze voorzitter veel geld heeft.

Ik veronderstel dat je naar de nva wijst die onnodige staatssteun krijgt (minder dan 5%) en veel toegang heeft tot de media.

Tegendradigaard
23 februari 2004, 17:00
Ik hem nog geen antwoord op mijn vraag.

Ik merk gewoon op dat je de eenheid in uw eigen partij nog niet kunt in de praktijk brengen en dan wil jij de eenheid van de Vlamingen en Walen in de praktijk brengen ?

En dat heeft niets met media of met geld te maken, maar alles met eenheid in de praktijk brengen.

Daar zouden de echte Belgen dan toch het voorbeeld moeten kunnen geven en dat kunnen ze zelfs niet rond het enige thema dat Bub echt nauw aan het hart ligt, namelijk de eenheid.

Patriot!
23 februari 2004, 17:22
Ik en Bruno de twee enigen die BUB verlieten?

Wat voor nonsens is dat. 8O

MoW
23 februari 2004, 17:24
Ik en Bruno de twee enigen die BUB verlieten?

Wat voor nonsens is dat. 8O

BUB-nonsens :)

Sticht uw eigen partij Patriotten en red de eer van het land vooralleer het valt voor de hand van de BUB :)

Kuch ....Vlaming tot in de Kist :)

Nello
23 februari 2004, 17:28
Ik en Bruno de twee enigen die BUB verlieten?

Wat voor nonsens is dat. 8O

Neen, de twee enige vrienden van Hans die vertrokken, de rest waren vrienden van u, en die deden voor BUB zo goed als niets. Misschien voor BUB-j, maar niet voor BUB.

MoW
23 februari 2004, 17:35
Ik en Bruno de twee enigen die BUB verlieten?

Wat voor nonsens is dat. 8O

Neen, de twee enige vrienden van Hans die vertrokken, de rest waren vrienden van u, en die deden voor BUB zo goed als niets. Misschien voor BUB-j, maar niet voor BUB.


Daar ligt de Belgicistische eenheidsworst aan diggelen :)

Nello
23 februari 2004, 17:37
Neen, de twee enige vrienden van Hans die vertrokken, de rest waren vrienden van u, en die deden voor BUB zo goed als niets. Misschien voor BUB-j, maar niet voor BUB.


Daar ligt de Belgicistische eenheidsworst aan diggelen :)

Is dat zo? BUB groeit nog steeds, met of zonder Bruno...

MoW
23 februari 2004, 17:40
Daar ligt de Belgicistische eenheidsworst aan diggelen :)

Is dat zo? BUB groeit nog steeds, met of zonder Bruno...

Wel : BUB Limburg lijkt MIA (Missin in Action) terwijl er toch al een werkpaard (Bruno Yamine, alias Lawine) buiten gekiepert is .
Trouwens heb ik op een vergadering willen opmerken dat de meerderheid franstaligen zijn ...dus de eenheid is moeilijk breekbaar ...maar niet onmogelijk.

Nello
23 februari 2004, 17:48
Is dat zo? BUB groeit nog steeds, met of zonder Bruno...

Wel : BUB Limburg lijkt MIA (Missin in Action) terwijl er toch al een werkpaard (Bruno Yamine, alias Lawine) buiten gekiepert is .
Trouwens heb ik op een vergadering willen opmerken dat de meerderheid franstaligen zijn ...dus de eenheid is moeilijk breekbaar ...maar niet onmogelijk.

Wel, beste David, dat was geen vergadering, dat was een regeling voor de actie die namiddag (handtekeningen verzamelen) vorig jaar op 1 maart.
De leden van de Belgische Unie kunnen zich zonder enig probleem in twee talen behelpen, en er is geen overgewicht van welke taalgroep dan ook.

MoW
23 februari 2004, 17:58
Wel : BUB Limburg lijkt MIA (Missin in Action) terwijl er toch al een werkpaard (Bruno Yamine, alias Lawine) buiten gekiepert is .
Trouwens heb ik op een vergadering willen opmerken dat de meerderheid franstaligen zijn ...dus de eenheid is moeilijk breekbaar ...maar niet onmogelijk.

Wel, beste David, dat was geen vergadering, dat was een regeling voor de actie die namiddag (handtekeningen verzamelen) vorig jaar op 1 maart.
De leden van de Belgische Unie kunnen zich zonder enig probleem in twee talen behelpen, en er is geen overgewicht van welke taalgroep dan ook.

Bon stop nu eens met mijne naam te lullen. We hebben allebei ne nick voor iets.
Nu is het ineens geen vergaderind, dat is toch niet wat er tegen mij gezegd werd toen ik er naartoe ging, een vergadering bevat verschillende mensen die samenkomen om iets te bespreken...ra ra wat is er daar gedaan ? besproken hoe de co-ordinatie ging verlopen.

Foundation
23 februari 2004, 19:03
Jullie spreken in de BUB en daar ook de helen tijd maar over eenheid enz. Nu moet ik vaststellen dat de meeste van uw toenmalige BUB vrienden uw schip (zinkend ?) verlaten hebben en zich bij Vivant/VLD hebben aangesloten.

Dat "schrikwekkend tempo" dient toch ietwat gerelativeerd te worden: uiteindelijk is de schade beperkt gebleven.

Eenheid is inderdaad wat wij nastreven, maar wij hebben er niet voor gekozen dat Bruno en Bob zouden opstappen. Dat hebben zij zelf gedaan. Na enkele reactionaire reacties van Bruno werd gevraagd dat hij een andere functie zou opnemen, en die van ondervoorzitter zou laten varen. Het is geen goede reclame om als ondervoorzitter iemand te hebben die zich niet kan beheersen in het debat.

Bruno zelf vond zijn postje blijkbaar belangrijker dan de eenheid van België en de goede naam van de partij, en is daarop opgestapt. Dit was zijn beslissing, en daar was hij vrij is. Bob heeft zijn lot aan dat van Bruno verbonden.

We geven inderdaad toe dat we daarmee twee van onze grootste krachten kwijt zijn, maar kom, we moeten verder. Als iemand in een bedrijf de verwachtingen die aan zijn functie zijn verbonden niet kan waarmaken, dan krijgt hij meestal zelfs geen tweede kans ergens anders, maar wordt die ontslagen. Dat was bij ons nog niet het geval.

Kim
23 februari 2004, 20:06
De leden van BUB hebben zeer veel geduld gehad met Bruno, in een andere partij had hij lang niet zo'n grote mond moeten opzetten. Maar kom, dit is weer een discussie buiten de kwestie.

BUB groeit gestaag, we werken met de middelen en de mensen die we hebben en we staan er zeer positief tegenover.

MoW
23 februari 2004, 20:09
De leden van BUB hebben zeer veel geduld gehad met Bruno, in een andere partij had hij lang niet zo'n grote mond moeten opzetten. Maar kom, dit is weer een discussie buiten de kwestie.

BUB groeit gestaag, we werken met de middelen en de mensen die we hebben en we staan er zeer positief tegenover.

Mag het publiek weten : que pasa ?

Open debat cultuur .... burgerlijke participatie :)

Foundation
23 februari 2004, 20:23
Mag het publiek uw vraag in een het Nederlands te horen krijgen?

Elementaire beleefdheid: wie zich met een vraag richt naar een ander, past zich aan. Wie een dienst verleent, past zich ook aan.

MoW
23 februari 2004, 20:33
Mag het publiek uw vraag in een het Nederlands te horen krijgen?

Elementaire beleefdheid: wie zich met een vraag richt naar een ander, past zich aan. Wie een dienst verleent, past zich ook aan.


Jullie zijn toch meertalig ?

Waarom werd Bruno Yamine uit de BUB gezet ?
Nu blij ?

Inderdaad wie een vraag richt past zich aan maar in de dagelijkse wereld is dat onbestaande....zo heb ik duizend maal de vraag gekregen : "quelle heure est-il, c.v.p.?". Soms gaf ik antwoord int Frans soms niet.

Foundation
23 februari 2004, 20:42
Wel, we zijn meertalig in de landstalen. Heel Europa is totnogtoe niet haalbaar.

Overigens: het is "s.v.p.", met de s. (maar maak u niet druk, een mens leert van zijn fouten :wink: ) Er is nog werk aan de winkel, maar u kunt bijvoorbeeld zelf het goede voorbeeld geven door (zoals ik doe) in Brussel steeds mijn vragen in twee talen te stellen en te kijken hoe men antwoordt. Noteer trouwens: niet iedere Waal is het Nederlands machtig (schuld van de splitsing van het onderwijs die andere eindtermen toelaat), en Franse toeristen bijvoorbeeld meestal ook niet.

Bruno Yaminne werd niet uit de BUB gezet, maar is er zelf uitgestapt, uit onvrede met een beslissing om hem een andere functie te geven. Deze beslissing die werd ondersteund door een meerderheid, kwam er na enkele reactionaire uitlatingen in publieke debatten (die ons voor schut hadden gezet), en zelfs in interne mail.

Zoals reeds elders verklaard: Bruno wou geen afstand doen van zijn post, omdat hij niet aan de verwachtingen van die functie voldeed, en is opgestapt.

MoW
23 februari 2004, 21:01
Wel, we zijn meertalig in de landstalen. Heel Europa is totnogtoe niet haalbaar.

Overigens: het is "s.v.p.", met de s. (maar maak u niet druk, een mens leert van zijn fouten :wink: ) Er is nog werk aan de winkel, maar u kunt bijvoorbeeld zelf het goede voorbeeld geven door (zoals ik doe) in Brussel steeds mijn vragen in twee talen te stellen en te kijken hoe men antwoordt. Noteer trouwens: niet iedere Waal is het Nederlands machtig (schuld van de splitsing van het onderwijs die andere eindtermen toelaat), en Franse toeristen bijvoorbeeld meestal ook niet.

Bruno Yaminne werd niet uit de BUB gezet, maar is er zelf uitgestapt, uit onvrede met een beslissing om hem een andere functie te geven. Deze beslissing die werd ondersteund door een meerderheid, kwam er na enkele reactionaire uitlatingen in publieke debatten (die ons voor schut hadden gezet), en zelfs in interne mail.

Zoals reeds elders verklaard: Bruno wou geen afstand doen van zijn post, omdat hij niet aan de verwachtingen van die functie voldeed, en is opgestapt.

Komma neukerij :)
Mijn Frans is meer dan goed...tenzij 80% slecht is, maar enfin.
Het zit zo meestal kan ik een onderscheid maken tussen een Fransoos en een Waal, de Fransoos help ik in het Frans.
Brussel is tweetalig, ik hoef geen frans te praten tegen een Waal :) en ze moeten ook eens leren begrijpen dat er nog anderstaligen zijn.
Zoals u zelf door een BUBer geschreven : vraag moet gesteld worden in de taal van degene die men bevraagt.
Daar hou ik mij dan ook aan :) behalve dacht ik dat jullie meertalig genoeg zouden zijn om "Que Pasa'" pigeren :) (snappen).

Foundation
23 februari 2004, 21:20
De beleefdheid vraagt evenzeer dat als diegene die aan u iets vraagt, uw taal niet begrijpt, dat u als hulpvaardige burger zich op uw beurt aanpast.

Niet iedere Waal heeft nederlands geleerd. Een van de grootste tekortkomingen van de splitsingen. Maar ja, mijn keuze niet geweest.

MoW
23 februari 2004, 21:24
De beleefdheid vraagt evenzeer dat als diegene die aan u iets vraagt, uw taal niet begrijpt, dat u als hulpvaardige burger zich op uw beurt aanpast.

Niet iedere Waal heeft nederlands geleerd. Een van de grootste tekortkomingen van de splitsingen. Maar ja, mijn keuze niet geweest.


Die beleeftheid bestaat niet bij mij en zal niet bestaan totdat de Walen respect krijgen voor het Vlaams en tenminste TRACHTEN het taaltje te broebelen wanneer ze in Vlaanderen zijn.
Ik zou hulpvaardig kunnen zijn, maar wie niet leren wil moet voelen.
Tja de meeste Vlamingen hebben frans geleerd, is het Vlaams dan zo'n minderwaardige taal dat men de "tekortkomeningen" van de splitsing niet verholpen heeft ?

Foundation
23 februari 2004, 21:28
Die beleeftheid bestaat niet bij mij en zal niet bestaan totdat de Walen respect krijgen voor het Vlaams en tenminste TRACHTEN het taaltje te broebelen wanneer ze in Vlaanderen zijn.
Ik zou hulpvaardig kunnen zijn, maar wie niet leren wil moet voelen.
Tja de meeste Vlamingen hebben frans geleerd, is het Vlaams dan zo'n minderwaardige taal dat men de "tekortkomeningen" van de splitsing niet verholpen heeft ?

1. beleefdheid is met een d in het midden.
2. "De Walen" is een veralgemening, en dus een drogreden.
3. U kunt hen niet allemaal over dezelfde kam scheren, er zijn er meer dan genoeg die Nederlands spreken in Vlaanderen, enkel die zeldzamen die het (nog) niet doen vallen natuurlijk op.
4. Wat doet u weten dat zij niet zouden willen leren?
5. Wie u op de ene wang slaat...
6. Wie zonder zonden is...
7. Mijn moedertaal is nog steeds Nederlands.
8. Tja, door splitsingen kan men over de taalgrens doen wat men wilt. Terug unitair dus, om dat te kunnen veranderen.
9. Tekortkomeningen?
10. Als ik u uw taal moest doen voelen in plaats van leren, ge had op elke bil een stel rode striemen :lol: .

MoW
23 februari 2004, 21:32
Die beleeftheid bestaat niet bij mij en zal niet bestaan totdat de Walen respect krijgen voor het Vlaams en tenminste TRACHTEN het taaltje te broebelen wanneer ze in Vlaanderen zijn.
Ik zou hulpvaardig kunnen zijn, maar wie niet leren wil moet voelen.
Tja de meeste Vlamingen hebben frans geleerd, is het Vlaams dan zo'n minderwaardige taal dat men de "tekortkomeningen" van de splitsing niet verholpen heeft ?

1. beleefdheid is met een d in het midden.
2. "De Walen" is een veralgemening, en dus een drogreden.
3. U kunt hen niet allemaal over dezelfde kam scheren, er zijn er meer dan genoeg die Nederlands spreken in Vlaanderen, enkel die zeldzamen die het (nog) niet doen vallen natuurlijk op.
4. Wat doet u weten dat zij niet zouden willen leren?
5. Wie u op de ene wang slaat...
6. Wie zonder zonden is...
7. Mijn moedertaal is nog steeds Nederlands.
8. Tja, door splitsingen kan men over de taalgrens doen wat men wilt. Terug unitair dus, om dat te kunnen veranderen.

Ok typo, ma jongen.
1. ok, da hebbek ni gezien, maar get het toch gesnapt.
2. De Walen is geen veralgemening maar een noemer voor de franstalige gemeenschap in Belgica.
3. Ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam, als ze nederlands kunnen dan moete ze dat maar spreken in Vlaanderen, als ze in Brussel Frans spreken, dat is hun probleem als zij geen rekening houden met anderstaligen. Als Ik iets vraag in Brussel vraag ik meestal of luister ik meestal welke taal ze hanteren.
4. Tja, ervaring ....de meeste Franstaligen die mij in VLAANDEREN aangesproken hebben kunnen de botten of proberen zelfs geen Vlaams.
5,6,7. bla bla bla
8. Neen, totaal barsten :)

Foundation
23 februari 2004, 22:35
Dan moet u mij maar eens zeggen wat barsten zal verhelpen aann die concrete taalproblemen in Brussel.

MoW
23 februari 2004, 22:40
Dan moet u mij maar eens zeggen wat barsten zal verhelpen aann die concrete taalproblemen in Brussel.

Misschien gaan ze eens respect hebben ?
Brussel gaat wel met ons mee eh :)
So no problemo.

Foundation
23 februari 2004, 22:46
Dan moet u mij maar eens zeggen wat barsten zal verhelpen aann die concrete taalproblemen in Brussel.

Misschien gaan ze eens respect hebben ?
Brussel gaat wel met ons mee eh :)
So no problemo.

Respect? Zij, voor ons? Dat denkt gij? Dream on... Halve burgeroorlog vrees ik dat ge kunt krijgen. Een verstandig mens toont geen respect voor de bullebak die zijn wil opdringt en lacht slechts meewarig als die met gesloten ogen de E19 oversteekt...

En denk nog eens twee keer na voordat ge voorspellingen doet over de toekomst van Brussel. Trouwens: als die met u meegaat zit ge in uw onafhankelijke Vlaanderen met een aanzienlijke minderheid Franstaligen. Die hebben hun rechten op faciliteiten, scholen in eigen taal... dit keer allemaal door Vlaanderen alleen gefinancierd.

no problemo? Had ge gedacht.


Daarentegen onze oplossing is wel constructief: gelijkstelling van de eindtermen (verplicht Nederlands leren in Waalse scholen), en ondersteuning van uitwisselingen tussen de gemeenschappen in het land van leerkrachten, ervaring...

MoW
23 februari 2004, 22:49
Misschien gaan ze eens respect hebben ?
Brussel gaat wel met ons mee eh :)
So no problemo.

Respect? Zij, voor ons? Dat denkt gij? Dream on... Halve burgeroorlog vrees ik dat ge kunt krijgen. Een verstandig mens toont geen respect voor de bullebak die zijn wil opdringt en lacht slechts meewarig als die met gesloten ogen de E19 oversteekt...

En denk nog eens twee keer na voordat ge voorspellingen doet over de toekomst van Brussel. Trouwens: als die met u meegaat zit ge in uw onafhankelijke Vlaanderen met een aanzienlijke minderheid Franstaligen. Die hebben hun rechten op faciliteiten, scholen in eigen taal... dit keer allemaal door Vlaanderen alleen gefinancierd.

no problemo? Had ge gedacht.


Daarentegen onze oplossing is wel constructief: gelijkstelling van de eindtermen (verplicht Nederlands leren in Waalse scholen), en ondersteuning van uitwisselingen tussen de gemeenschappen in het land van leerkrachten, ervaring...

LOL ....tja droom jij jouw droom , zal ik de mijne dromen.
Er is altijd een oplossing. Burgeroorlog ? Heb ik ooit over een burgeroorlog gesproken ?
Tja ik ben niet van het type die de E-19 zou overstappen.

Foundation
24 februari 2004, 19:30
Waarom dan de sprong naar een onafhankelijk Vlaanderen riskeren? U heeft geen glazen bol...

MoW
25 februari 2004, 00:14
Waarom dan de sprong naar een onafhankelijk Vlaanderen riskeren? U heeft geen glazen bol...


Heeft U dan een glazen bol die zegt dat een Unitair belgië veel beter zal zijn of even goed ?

Foundation
25 februari 2004, 08:58
Aan onze status in de internationale wereld (Europa, VN) zal tenminste niets veranderen. En over veranderingen in eigen land, zal de meerderheid de volledige bevoegdheid hebben om eraan te verhelpen.

Hans Van de Cauter
25 februari 2004, 19:02
We zijn het er zowat allen over eens dat het huidige federale systeem niet goed werkt en veel geld kost. Dus is een alternatief nodig. En dan speelt de democratie: als de Belgen moeten kiezen tussen separatisme of unitarisme zullen ze (volgens de opiniepeilingen althans) kiezen voor dat laatste. Of interpreteert u uw 10% Vlaams-nationalisten als zijnde een meerderheid?

En neen, de meeste Vlaams Blok-stemmers zijn géén Vlaams-nationalisten.

Jan van den Berghe
25 februari 2004, 22:29
Wel, we zijn meertalig in de landstalen. Heel Europa is totnogtoe niet haalbaar.

Waar is die ondertussen toch zo lang aangekondigde Duitse vertaling van jullie webstek? Meer dan een maand geleden kondigden jullie al triomfantelijk aan dat de vertaling bijna afgewerkt was (door jullie mannetje in Luxemburg)...

Hans Van de Cauter
25 februari 2004, 23:44
A fortiori zal uw derde oplossing de staat nog ingewikkelder en nog moeilijker te besturen maken. Dat is dus geen optie.

Jan van den Berghe
26 februari 2004, 11:25
Niet iedere Waal heeft nederlands geleerd. Een van de grootste tekortkomingen van de splitsingen. Maar ja, mijn keuze niet geweest.

Dat heeft niets met de splitsingen te maken. Toen het onderwijs nog unitair was, spraken de Walen evenmin Nederlands. Daar ligt het dus duidelijk niet aan, maar wel aan de hooghartige houding die menig Franstalige aanneemt tegenover de Vlamingen en diens taal. U illustreert dat trouwens passend door ook hun logica over te nemen in een ander bericht: Frans is een wereldtaal. Waarom zouden de sprekers van een wereldtaal dan dat kleine taaltje, door hen nog meestal denigrerend "le flamand" genoemd, leren?

Jan van den Berghe
26 februari 2004, 11:26
A fortiori zal uw derde oplossing de staat nog ingewikkelder en nog moeilijker te besturen maken. Dat is dus geen optie.

Hans I de Grote orakelt alweer. Een verder doorgedreven federalisering zal de staat juist eenvoudiger maken, daar we dan bijvoorbeeld af zullen zijn van de restbevoegdheden die nu voor wrijvingen tussen federale en regionale overheden zorgen en die voor de burger heel verwarrend zijn.

MoW
26 februari 2004, 19:59
Aan onze status in de internationale wereld (Europa, VN) zal tenminste niets veranderen. En over veranderingen in eigen land, zal de meerderheid de volledige bevoegdheid hebben om eraan te verhelpen.

Oh ja en ons internationale status is roemrijk :

Pedofielen, sjoemelaars, communisten, Groot bakkes ....

Tja uw meerderheid misschien :)

MoW
26 februari 2004, 20:06
We zijn het er zowat allen over eens dat het huidige federale systeem niet goed werkt en veel geld kost. Dus is een alternatief nodig. En dan speelt de democratie: als de Belgen moeten kiezen tussen separatisme of unitarisme zullen ze (volgens de opiniepeilingen althans) kiezen voor dat laatste. Of interpreteert u uw 10% Vlaams-nationalisten als zijnde een meerderheid?

En neen, de meeste Vlaams Blok-stemmers zijn géén Vlaams-nationalisten.


Kijk ....
18 % + 4.7% = 22% voor onafhankelijkheid
23+19 = 42% voor een conffederatie (VLD en CD&V waren/zijn er voor)
42 + 22 = 64 % voor een verdere scheur in Be.
Hoeveel stemmen heeft een unitair België ? 0.5% .

Oh weet ge volgens de laatste opiniepeilingen wordt het Blok de grootste in vlaanderen, CD&V-N-VA derna en dan de SPA en dan de VLD .
In dat opzicht zal de VLD snel weer Vlaams worden :)

Kim
27 februari 2004, 09:59
En toen ging de wekker en was het tijd om op te staan... :roll:

De meeste kiezers van het Vlaams Blok stemmen op het Blok vanwege het migrantenstandpunt.
Laat maar eens een enquête onder de kiezers van het Blok rondgaan, u zou schrikken van het aantal mensen dat tegen de splitsing van België is.

Jan van den Berghe
27 februari 2004, 11:42
De meeste kiezers van het Vlaams Blok stemmen op het Blok vanwege het migrantenstandpunt.
Laat maar eens een enquête onder de kiezers van het Blok rondgaan, u zou schrikken van het aantal mensen dat tegen de splitsing van België is.

Oja, zo valt alles aan te tonen, nl. de anderen gedachten en woorden in de mond te leggen zonder die personen te horen. Dit lijkt wel een variatie op de door jullie veel herhaalde mythe van de "zwijgende meerderheid".

Wat de motieven zijn waarom de meeste mensen voor het Vlaams Blok stemmen, ontgaat ons. De stemming is immers geheim en ook de motieven waarom mensen op deze of gene partij stemmen behoort tot de gedachtewereld van de mens.

In ieder geval weet ik dat de VB'ers die ik ken wel meer redenen hebben om voor het Vlaams Blok te stemmen dan alleen het migrantenstandpunt van de partij. Ik bijvoorbeeld stem in de eerste plaats voor het VB omwille van haar Vlaamsradicaal standpunt, daarna omwille van hun ethische standpunten en pas daarna om hun migrantenstandpunt.

Misschien zijn een aantal VB-kiezers tegen een ontbinding van België, wat nu evenwel ook niet onmiddellijk betekent dat ze voor een unitair België (zoals jullie graag concluderen). In een aantal gevallen hebben de mensen misschien zelfs geen standpunt over die zaak.

Hans Van de Cauter
27 februari 2004, 17:36
Een recente studie van de VRT en DS (ja, ik weet wel, twee belgicistische media :wink: ) heeft duidelijk aangetoond dat de meeste Vlaams Blok-stemmers niet gediend zijn met een onafhankelijk Vlaams republiekje.

Maar natuurlijk klopt dat allemaal niet volgens Mijnheer Vandenberghe. :roll:

BCD
27 februari 2004, 17:47
Het is niet omdat je CD&V stemt dat je het confederalisme steunt.
Het is niet omdat je Sp.a stemt dat je het communisme goedkeurd.
Het is niet omdat je Vlaams Blok stemt dat je per difinitie homohater bent.
Het is niet omdat je NV-A stemt dat je daarom tegen de verengelsing bent van het Nederlands.

Mensen die op een partij stemmen stemmen NOOIT voor het volledige programma alleen zij die het geschreven hebben en dan nog.

Jan van den Berghe
27 februari 2004, 17:50
Een recente studie van de VRT en DS (ja, ik weet wel, twee belgicistische media :wink: ) heeft duidelijk aangetoond dat de meeste Vlaams Blok-stemmers niet gediend zijn met een onafhankelijk Vlaams republiekje.

Maar natuurlijk klopt dat allemaal niet volgens Mijnheer Vandenberghe. :roll:

Neen, dat klopt niet. Immers, nog niemand in de ruime VB-kring waarmee ik vertrouw ben, werd ooit aangezocht om aan deze enquête deel te nemen. Ook nog niemand van mijn vrienden- of familiekring. Dan heb ik het toch al wel over meer dan honderd mensen.

Is dat trouwens duidelijk aangetoond? Het gaat maar om een extrapolatie van gegevens die men uit een beperkte enquête haalt.

In ieder geval, het Vlaams Blok is een Vlaamsradicale partij. Mensen met een duidelijk belgicistisch profiel zie ik nog niet onmiddellijk stemmen voor het VB. Zou u dat kunnen verzoenen?

Jan van den Berghe
27 februari 2004, 17:53
Het is niet omdat je CD&V stemt dat je het confederalisme steunt.
Het is niet omdat je Sp.a stemt dat je het communisme goedkeurd.
Het is niet omdat je Vlaams Blok stemt dat je per difinitie homohater bent.
Het is niet omdat je NV-A stemt dat je daarom tegen de verengelsing bent van het Nederlands.

Mensen die op een partij stemmen stemmen NOOIT voor het volledige programma alleen zij die het geschreven hebben en dan nog.

Inderdaad. Maar er zijn tegenstellingen die toch wat moeilijker te verzoenen zijn (eventjes trouwens opmerken dat de SP.a geen communistische partij is en dat het VB homo's niet gaat). Een belgicist die voor een Vlaamsradicale partij stemt... Hmmm. Ziet u het al gebeuren: Opperblubber Hans I kleurt een bolletje rood bij het Vlaams Blok???

Indien mensen niet echt gewonnen zijn voor bepaalde standpunten van een partij maar er toch voor stemmen, betekent dat dat ze die standpunten niet als onoverkomelijk achten of er niet echt tegen zijn. Maar iemand die voor de monarchie is en voor een unitaire staat België en dan nog stemt voor het Vlaams Blok... Blijkbaar vindt die het dan niet erg dat het Vlaams Blok voor een Vlaamse republiek is. Of hoe jullie het onverzoenbare trachten te verzoenen.

BCD
27 februari 2004, 18:02
Het is niet omdat je CD&V stemt dat je het confederalisme steunt.
Het is niet omdat je Sp.a stemt dat je het communisme goedkeurd.
Het is niet omdat je Vlaams Blok stemt dat je per difinitie homohater bent.
Het is niet omdat je NV-A stemt dat je daarom tegen de verengelsing bent van het Nederlands.

Mensen die op een partij stemmen stemmen NOOIT voor het volledige programma alleen zij die het geschreven hebben en dan nog.

Inderdaad. Maar er zijn tegenstellingen die toch wat moeilijker te verzoenen zijn (eventjes trouwens opmerken dat de SP.a geen communistische partij is en dat het VB homo's niet gaat). Een belgicist die voor een Vlaamsradicale partij stemt... Hmmm. Ziet u het al gebeuren: Opperblubber Hans I kleurt een bolletje rood bij het Vlaams Blok???

Indien mensen niet echt gewonnen zijn voor bepaalde standpunten van een partij maar er toch voor stemmen, betekent dat dat ze die standpunten niet als onoverkomelijk achten of er niet echt tegen zijn. Maar iemand die voor de monarchie is en voor een unitaire staat België en dan nog stemt voor het Vlaams Blok... Blijkbaar vindt die het dan niet erg dat het Vlaams Blok voor een Vlaamse republiek is. Of hoe jullie het onverzoenbare trachten te verzoenen.

Je hebt een punt wanneer je zegt dat het punt op de persoonlijke prioriteitslijst moet voorkomen maar toch even de stelling innemen dat mensen hun stem belangrijk achten en dus gemakkelijker kiezen voor een grotere partij. Een belgicist stemt dus nog gemakkelijk voor een grotere partij. België staat niet rechtstreeks op hun lijst. Maar het komt vaak voor als "een beter bestuur" "overzichtelijk bestuur" of gewoonweg "een beter bestuur". Besluit is wel dat slechts 22% het belangrijk vindt dat Vlaanderen alleen verder gaat!

MoW
27 februari 2004, 18:13
En toen ging de wekker en was het tijd om op te staan... :roll:

De meeste kiezers van het Vlaams Blok stemmen op het Blok vanwege het migrantenstandpunt.
Laat maar eens een enquête onder de kiezers van het Blok rondgaan, u zou schrikken van het aantal mensen dat tegen de splitsing van België is.

Tja .......dan stemmen de Blauwe stemmer voor de VLD omdat ze zo goed kunnen liegen zekerst ?