PDA

View Full Version : Waarom migrantenstemrecht maar geen integratie?


Rudy Van Nespen
23 februari 2004, 11:54
De SPA heeft het migrantenstemrecht opgedrongen aan een meerderheid van Vlamingen die ertegen is.
Waarom?

Waarom is er nog steeds geen integratiebeleid, waarbij we strenge voorwaarden koppelen aan verblijf in ons land en sociale zekerheid garanderen voor ons eigen volk eerst?

Als U daar al eens werk van zou maken, dan zou U merken dat U uw begrotingen ECHT in evenwicht krijgt, niet zoals nu, waarbij eenmalige operaties uw begroting moet redden!

vryko
23 februari 2004, 15:15
ik dacht dat volgens de internationale verdragen de sociale zekerheid geen onderscheid mag maken volgens nationaliteit. maw een buitenlander die hier legaal is moet volgens de zelfde voorwaarden gebruik kunnen maken van de sociale zekerheid dan nen belg.

Rudy Van Nespen
23 februari 2004, 15:49
ik dacht dat volgens de internationale verdragen de sociale zekerheid geen onderscheid mag maken volgens nationaliteit. maw een buitenlander die hier legaal is moet volgens de zelfde voorwaarden gebruik kunnen maken van de sociale zekerheid dan nen belg.

Dat zou het domste verdrag zijn dat er ooit gemaakt werd dan.
'den belg' draagt ervoor af en anderen zouden ervan mogen genieten?
Daar zit iets niet juist, zou ik zeggen.

Maar ondertussen wacht ik meneer Vandenbrouckes antwoord.

vryko
23 februari 2004, 15:58
den belg kan er evengoed van genieten als hij naar het buitenland gaat.

Cogitor
24 februari 2004, 19:47
Niet in gelijk welk buitenland (in redelijk weinig van het buitenland eigelijk), niet in het buitenland waarvan wij de migranten nu stemrecht verlenen (de niet Europese)

circe
24 februari 2004, 21:09
den belg kan er evengoed van genieten als hij naar het buitenland gaat.

migreer dan maar naar de VS, marokko, turkije, saoudi arabia etc... zonder de taal te spreken, zonder enige specifieke beroepskennis en ga maar aanschuiven aan ofwel het plaatselijke OCMW kantoor, of anders gewoon bij den dop!

(en breek ondertussen even je been!)

Frank Vandenbroucke
24 februari 2004, 23:08
den belg kan er evengoed van genieten als hij naar het buitenland gaat.

Beste voorzitter van het Liberaal Appel,

Ik denk dat vryko het helemaal bij het rechte eind heeft, en ik heb er niets aan toe te voegen. U loopt echt wel een beetje achter: binnen de Europese Unie bestaat als sinds 46 jaar het principe dat sociale zekerheidsrechten niet mogen afhangen van nationaliteit. Het volstaat dat men gewerkt heeft in een Europees land, om rechten te kunnen opbouwen. Dat principe geldt al heel lang voor inwoners van Europa, in welk land van Europa ze ook werken. Het is in de loop van de jaren ook een recht geworden van zeer veel niet-Europeanen.

Dank je wel, vryko.

Frank