PDA

View Full Version : Gaat Hans Van De Cauter op een Nederlandstalige lijst staan?


John Stufflebeam
23 februari 2004, 20:34
In Brussel bestaat het probleem dat unitaire partijen geen tweetalige lijst mogen oprichten. Het moet een Nederlandstalige of een Franstalige zijn. Wij hebben toen gekozen voor een Franstalige omdat de meeste kiezers in Brussel (zowat 90%) Franstalig zijn. In de toekomst zullen we een Nederlandstalige en een Franstalige lijst hebben.

Op welke lijst ga jij in 2004 dan staan: de Nederlandstalige of de Franstalige?

Het lijkt voor de hand te liggen dat Hans Van De Cauter in 2004 op de Nederlandstalige BUB-lijst staat, doch niets is zeker in de politiek. Graag een antwoord dus voor alle duidelijkheid.

Hans Van de Cauter
23 februari 2004, 23:52
Ik ben tweetalig en voel me ook zo. Voor mij maakt het niet uit in welke taal ik opkom. Liefst zou ik op een tweetalige lijst staan, maar dat is niet toegelaten van ons apartheidsregime.

Ik weet het zelf nog niet en het is de laatste van mijn zorgen. Veel belangrijker is nu onze strijd tegen de kiesdrempel alsook onze aanwezigheid in Belgiƫ en in de media.

Hans1
31 mei 2004, 21:42
Ik ben dus voor alle duidelijkheid wel degelijk lijsttrekker op de Nederlandstalige lijst van Brussel.

Met Belgische en Europese groeten.