PDA

View Full Version : Islam for children


sn00py
12 november 2007, 10:09
10-jarige blaast zichzelf op in Irak

http://www.hln.be/static/FOTO/art/10/3/0/top_598624.jpg Opstandelingen in Irak hebben een tienjarige jongen gebruikt om een zelfmoordaanslag te plegen. Hij is als dader geïdentificeerd na een aanslag vorige vrijdag op een bijeenkomst van Iraakse stamleiders in de provincie Diyala. Daarbij kwamen zes mensen om het leven.

De stamleiders waren in een huis bij de stad Khalis bijeen om een gezamenlijke tactiek te bespreken tegen het terreurnetwerk al-Qaeda. Tijdens de bijeenkomst bracht de jongen een bomgordel om zijn middel tot ontploffing. Voor zover bekend is hij de jongste zelfmoordterrorist in Irak sinds de Amerikaanse invasie in 2003. (anp/tdb)

Ik had willen zeggen: zonder commentaar.
Ik weet ook wel dat niet in de Koran geschreven staat: "10 jarigen moeten zichzelf opblazen". Maar als 10-jarigen dat doen IN NAAM VAN HUN RELIGIE, dan is er iets ernstigs MIS met die religie.

ElFlamencoLoco
12 november 2007, 10:18
Geen nieuws.

Tijdens de islamitische revolutie van 1979 werden er zelfs kleuters de mijnenvelden ingestuurd, met vergulde plastic sleuteltjes waarmee ze zo de hemelpoort konden openen, wanneer ze op een mijn trapten.

Of dit echt met religie te maken heeft? Het zijn en blijven in de eerste plaats oorlogstaferelen, en méér dan religie is het oorlog waardoor het slechtste in mensen naar boven komt...

system
12 november 2007, 12:51
Ik had willen zeggen: zonder commentaar.
Ik weet ook wel dat niet in de Koran geschreven staat: "10 jarigen moeten zichzelf opblazen". Maar als 10-jarigen dat doen IN NAAM VAN HUN RELIGIE, dan is er iets ernstigs MIS met die religie.

Ik vrees het ook. Maar wat meer is en tot nadenken stemt: ik hoor geen enkele, maar ook geen enkele moslim van naam (of eenvoudige moslim) dat soort geweld in het openbaar afkeuren. Stilzwijgen alom.

Zyp
12 november 2007, 13:02
Ik vrees het ook. Maar wat meer is en tot nadenken stemt: ik hoor geen enkele, maar ook geen enkele moslim van naam (of eenvoudige moslim) dat soort geweld in het openbaar afkeuren. Stilzwijgen alom.

Stilzwijgen alom.

typisch hoor.. vind je bij zowat ELK geloofsovertuiging... Ze halen je met veel plezier binnen, kneden je van jongsaf tot 'goede gelovige'... en als het misgaat? sja... "dat was gene van onze groep"... Noemt zich ook wel als zijnde iemand van onze groep, en heeft die gedachten niet van straat opgeraapt, maar echt van anderen aangeleerd gekregen, tot het een ongeleid projectiel word... Dan trekt iedereen zijn handen ervanaf... Dan is die islam, net de verkeerde islam...

Typisch... en mag men goed onthouden dat de 'mensen' die deze jongen tot zulke daden hebben aangezet, nog steeds rondlopen... Ook wederom mensen die lid zijn van 'de verkeerde islam'... Eigenlijk geen gelovigen hoor... geen echte islamieten... typisch.

En de moslim wereld blijft zwijgen... want "het is er gene van ons"...

Stront krijgt niemand graag in handen, maar iemand heeft het wel gescheten....

Gargamel
12 november 2007, 13:47
Geen nieuws.

Tijdens de islamitische revolutie van 1979 werden er zelfs kleuters de mijnenvelden ingestuurd, met vergulde plastic sleuteltjes waarmee ze zo de hemelpoort konden openen, wanneer ze op een mijn trapten.

Of dit echt met religie te maken heeft? Het zijn en blijven in de eerste plaats oorlogstaferelen, en méér dan religie is het oorlog waardoor het slechtste in mensen naar boven komt...


Je zou voor minder he,die krijgen 77 kleutermaagden,geleverd door mohammed zelve :-P

Esperanza
12 november 2007, 19:09
zo de hemelpoort konden openen


Of dit echt met religie te maken heeft?

?

Nog niet veel meegemaakt dat men atheistische strijders, ongeacht de leeftijd, opsolfert met sleutels die toegang geven tot één of ander goddelijk paradijs.

Jij wel soms?

ElFlamencoLoco
12 november 2007, 19:15
Nog niet veel meegemaakt dat men atheistische strijders, ongeacht de leeftijd, opsolfert met sleutels die toegang geven tot één of ander goddelijk paradijs.

Jij wel soms?Neen!

Maar wel maak ik mee dat "atheïstische strijders" andere dingen worden wijsgemaakt. Dat zij bvb. meehelpen een democratie te vestigen in Irak, terwijl het doodgewoon platte economische belangen zijn; dat men een "strijd tegen het terrorisme" voert in Irak, terwijl Saddam weinig uitstaans had met 11 september.

Men zal altijd wel een stok vinden om de hond te slaan. En als het geen religieuze stok is, dan evengoed een economische, een culturele of zelfs een sociale. Wat maakte Lenin het proletariaat wijs in 1917, dacht je?

sn00py
12 november 2007, 19:22
Wat maakte Lenin het proletariaat wijs in 1917, dacht je?

Euh, dat ze multicultureler moesten zijn? :lol::lol::lol::lol:
Ge ziet wat er van gekomen is...

Esperanza
12 november 2007, 21:39
Neen!

Maar wel maak ik mee dat "atheïstische strijders" andere dingen worden wijsgemaakt. Dat zij bvb. meehelpen een democratie te vestigen in Irak, terwijl het doodgewoon platte economische belangen zijn; dat men een "strijd tegen het terrorisme" voert in Irak, terwijl Saddam weinig uitstaans had met 11 september.

Men zal altijd wel een stok vinden om de hond te slaan. En als het geen religieuze stok is, dan evengoed een economische, een culturele of zelfs een sociale. Wat maakte Lenin het proletariaat wijs in 1917, dacht je?

Totaal naast de kwestie en volkomen irrelevant.

Het gaat erom dat jij jezelf afvroeg of vechten met een goddelijk paradijs in het achterhoofd iets met religie te maken heeft.

Mij lijkt het nogal wiedes, vandaar mijn vraag...

Onvoorstelbaar dat iemand zo iets voor de hand liggend in vraag kan of wil stellen.

system
12 november 2007, 21:41
Totaal naast de kwestie en volkomen irrelevant.

Het gaat erom dat jij jezelf afvroeg of vechten met een goddelijk paradijs in het achterhoofd iets met religie te maken heeft.

Mij lijkt het nogal wiedes...

Onvoorstelbaar dat iemand zo iets voor de hand liggend in vraag kan of wil stellen.

En de 'atheïstische strijders' daar hoor Bush ook bij neem ik aan.

Esperanza
12 november 2007, 21:54
En de 'atheïstische strijders' daar hoor Bush ook bij neem ik aan.

Daar gaat het niet om.

We hebben hier (een diep religieus) iemand die zichzelf afvraagt hoe je "strijden met een goddelijk paradijs in het achterhoofd" kunt beschouwen als "religieus".

Hallo...! Moet er nog zand zijn?

system
12 november 2007, 21:58
Daar gaat het niet om. We hebben hier een diep religieus iemand die zichzelf afvraagt hoe je "strijden met een goddelijk paradijs in het achterhoofd" kunt beschouwen als "religieus".

Hallo...! Moet er nog zand zijn?

Neen maar ELF spreekt over 'atheïstisch krijgers'. Dus daar hoort Bush dan ook bij. Moeilijk te combineren 'Bush en atheïsme'.

Esperanza
12 november 2007, 22:03
Neen maar ELF spreekt over 'atheïstisch krijgers'. Dus daar hoort Bush dan ook bij. Moeilijk te combineren 'Bush en atheïsme'.

Ik snap wel waar je heen wilt, hoor. Ik snap ook ELF maar al te goed waar hij op zijn beurt heen wilt.

Een "begrijpelijk" manoeuver van zijn kant, daar niet van, maar het blijft volkomen irrelevant gezien de aard van zijn oorspronkelijke "vraag".

_Yahya_
12 november 2007, 22:33
Ik had willen zeggen: zonder commentaar.
Ik weet ook wel dat niet in de Koran geschreven staat: "10 jarigen moeten zichzelf opblazen". Maar als 10-jarigen dat doen IN NAAM VAN HUN RELIGIE, dan is er iets ernstigs MIS met die religie.

Hallo,

1) Gebeurde er zo iets vóór de invasie van IraQ ?

2) Jij zegt in de naam van hun religie? waar spreekt religie dit goed?

3) Is deze bron wel betrouwbaar? geloof jij echt dat dit door Irakezen is gemaakt en niet door de Amerikanen die deze kindjes hebben gebombardeerd en dan vervolgens iets verzinnen?

4) Hoeveel kindjes hebben de Amerikanen+ vrije wereld in Irak, Afghanistan, Palastine, Somalië , .. gedood ? in de naam van hun democratie of geloof zoals Bush zei about his new crusade.

This crusade, this war on terrorism is going to take a while. And the American people must be patient. I'm going to be patient.

http://www.whitehouse.gov/news/releases/2001/09/20010916-2.html



Met vriendelijke groeten
Yahya

sn00py
12 november 2007, 23:00
Hallo,

1) Gebeurde er zo iets vóór de invasie van IraQ ?

2) Jij zegt in de naam van hun religie? waar spreekt religie dit goed?

3) Is deze bron wel betrouwbaar? geloof jij echt dat dit door Irakezen is gemaakt en niet door de Amerikanen die deze kindjes hebben gebombardeerd en dan vervolgens iets verzinnen?

4) Hoeveel kindjes hebben de Amerikanen+ vrije wereld in Irak, Afghanistan, Palastine, Somalië , .. gedood ? in de naam van hun democratie of geloof zoals Bush zei about his new crusade.

This crusade, this war on terrorism is going to take a while. And the American people must be patient. I'm going to be patient.

http://www.whitehouse.gov/news/releases/2001/09/20010916-2.html



Met vriendelijke groeten
Yahya
Beste yahya,

1)ja
2)Ik weet niet of religie dat goed- of afkeurt. Zij doen het in naam van de religie. Dat is iets anders en DAAR gaat het om.
3)Ik geloof de bron(nen). Ze kunnen mis zijn, maar tot het tegendeel bewezen is, geloof ik de bron(nen).
4)Veel te veel, maar dat heeft hier niets mee te maken. Ik spreek hier over een individueel kind, niet over oorlogsvoerende staten.
Als, die zelfmoordterroristen geloven in die maagden, is dat geen religieuze achtergrond? En dat kind is gewoon ook een zelfmoordterrorist, zij het ene van 10 jaar.

mvg,
sn00py

_Yahya_
12 november 2007, 23:04
Beste yahya,

1)ja

Mag ik een voorbeeld hebben?


2)Ik weet niet of religie dat goed- of afkeurt. Zij doen het in naam van de religie. Dat is iets anders en DAAR gaat het om.

Waarom schrij jij dan , in de naam van hun religie, ??


3)Ik geloof de bron(nen). Ze kunnen mis zijn, maar tot het tegendeel bewezen is, geloof ik de bron(nen).

Ok, is goed!


4)Veel te veel, maar dat heeft hier niets mee te maken. Ik spreek hier over een individueel kind, niet over oorlogsvoerende staten.
Als, die zelfmoordterroristen geloven in die maagden, is dat geen religieuze achtergrond? En dat kind is gewoon ook een zelfmoordterrorist, zij het ene van 10 jaar.

Het kan zijn dat die kind zelf heeft gekozen om wraak te nemen, de kans is te goort dat ze al zijn familie hebben gebombardeerd!

Mvg
Yahya

sn00py
12 november 2007, 23:33
Mag ik een voorbeeld hebben?


23 October 2007
Using Children as Suicide Attackers Increases Sense of Barbarity

Suicide attacks have risen rapidly in Afghanistan

This is the third and final article in a series on suicide terrorism.
Washington – "When they first put the vest on my body I didn't know what to think, but then I felt the bomb," recalls 6-year-old Juma, who says he was tricked into wearing an explosive vest by a Taliban insurgent in Afghanistan.
The insurgent told him that if he pushed the detonator button it "would spray flowers."
Once Juma realized what it was he notified Afghan security forces. The boy was selected to kill others with an explosive vest because it was believed he would easily slip past security forces that would be unlikely to suspect a child suicide bomber, terrorism experts say.
"The use of children, in particular, suggests that the [terrorist] groups responsible for their 'recruitment' are seeing a need to employ increasing extremes of barbarity," says Tom Koenigs, the U.N. secretary-general's special representative for Afghanistan.
In April, the Taliban used a 12-year-old boy to behead a Pakistani they believed was a spy. The father of the beheaded man said, "The Taliban are not mujahedeen (which fought successfully against the Soviet occupation of Afghanistan). They are not fighting for the cause of Islam ... They are the enemies of Islam. They are behaving like savages."
According to terrorism experts, the use of children in suicide attacks, although still infrequent, is becoming more common as terrorist groups continue to experiment with ways to breach security measures and enhance the ruthless nature and lethality of the violence.


It has happened again, still with no ensuing outrage from the human rights groups. Another Palestinian child was narrowly prevented from becoming a human bomb. This one, a 16-year-old (although some have reported that he is only 14 years old), was wrapped in explosives vests under his clothing and was stopped by Israeli forces at a West Bank checkpoint. His family is saying he has the intelligence of a 12-year-old and yet still the human rights groups continue to turn a blind eye.
When an 11-year-old was stopped with a bag filled with explosives on March 15, I asked in my “Closing Argument” the next day (http://www.msnbc.msn.com/id/4549880/), Where is the outrage? Why aren’t the human rights groups chastising the Palestinians as they do others who misuse or mistreat children? Amnesty International told us they “condemn these attacks, regardless of the age of individual.” But they never felt the need to specifically condemn the use of children as suicide bombers because there had been “no previous incidents.”
I offered numerous examples of other incidents. But really, that’s just the beginning of the problem. They still don’t get it. When children are involved, they are being used and manipulated by adults who have indoctrinated them. Just condemning suicide bombing says nothing about the abuse of children. This is not just about Palestinians targeting Israeli civilians. It’s about Palestinians targeting Palestinian children. But when it came to the Sierra Leone conflict, for example, Amnesty International singled out the recruitment or use of children by parties to the conflict as a war crime.


Nog? Kijk eens op google (child bomber suicide, e.d.)

sn00py
12 november 2007, 23:35
Waarom schrijf jij dan , in de naam van hun religie, ??

Ik zeg niet dat hun religie dat voorschrijft. Maar zij beroepen er zich op! Dat is toch iets anders? Dat verschil begrijp je toch?

mvg,
sn00py

_Yahya_
12 november 2007, 23:37
Nog? Kijk eens op google (child bomber suicide, e.d.)

In ieder geval kan ik nergens in één van de bronnen van de islam een verwijzing vinden die zo'n daad kan rechtvaardigen, this is the point.

De overleveringen over Iraq enzo geloof ik ook niet, het is oorlog beste vriend, het is oorlog en oorlog wordt zowel militair, politiek als psychologisch uitgevoerd en wie weet dat ze deze verhalletjes in Irak hebben verzonnen om hun oorlog daar te rechtvaardigen die het leven van +1 million levens heeft gekost.

Ooorlog is oorlog, erger nog in de naam van moderniteit, democtatie en mensenrechten !!!

Lees hier :

The theory of war in Islam
http://www.55a.net/firas/english/?page=show_det&id=167


Mvg
Yahya

sn00py
12 november 2007, 23:40
Het kan zijn dat die kind zelf heeft gekozen om wraak te nemen, de kans is te goort dat ze al zijn familie hebben gebombardeerd!

Mvg
Yahya

De kans is te groot? De kans is er, maar in andere gevallen was het niet zo.
Meneer Fikr, met alle respect, maar het zijn uw geloofsgenoten die vanwege hun geloof (en ik zeg nu niet dat jij dat zou doen, en ik zeg ook niet dat ze dat doen omdat hun religie dat gebiedt) een kind van 6 de dood zouden insturen en zoveel mogelijk mensen laten meesleuren in de dood.
En ik weet het, niet alle moslims vinden dat positief. Maar de juichende moslims in Brussel (bij de aanslagen van 9/11) doen mij vermoeden dat de groep die dat wel positief vindt, VEEL groter is dan we denken.

_Yahya_
12 november 2007, 23:44
De kans is te groot? De kans is er, maar in andere gevallen was het niet zo.
Meneer Fikr, met alle respect, maar het zijn uw geloofsgenoten die vanwege hun geloof (en ik zeg nu niet dat jij dat zou doen, en ik zeg ook niet dat ze dat doen omdat hun religie dat gebiedt) een kind van 6 de dood zouden insturen en zoveel mogelijk mensen laten meesleuren in de dood.
En ik weet het, niet alle moslims vinden dat positief. Maar de juichende moslims in Brussel (bij de aanslagen van 9/11) doen mij vermoeden dat de groep die dat wel positief vindt, VEEL groter is dan we denken.

Iedereen heeft zijn eigen manier van dingen begrijpen en dit is zeer duidelijk, maar +1 million slachtoffers maakt de mensen blind en doof en zien niets meer, mogelijk dat ze kinderen en dieren sturen om te bombarderen ..

Weet jij wat +1million mensen is?? ik heb het hier over Irak en laat staan Afghanistan, Palastine, Somalië, ...


Mvg
Yahya

sn00py
12 november 2007, 23:46
In ieder geval kan ik nergens in één van de bronnen van de islam een verwijzing vinden die zo'n daad kan rechtvaardigen, this is the point.

De overleveringen over Iraq enzo geloof ik ook niet, het is oorlog beste vriend, het is oorlog en oorlog wordt zowel militair, politiek als psychologisch uitgevoerd en wie weet dat ze deze verhalletjes in Irak hebben verzonnen om hun oorlog daar te rechtvaardigen die het leven van +1 million levens heeft gekost.

Ooorlog is oorlog, erger nog in de naam van moderniteit, democtatie en mensenrechten !!!

Mvg
Yahya

Yahya,
IK ZEG NERGENS DAT DAT IN BRONNEN VAN DE ISLAM STAAT!!!
Alsjeblieft zeg. ZIJ doen het in naam van de religie. Dat is iets anders!!!!!!

Maar als u dat per se wilt betwijfelen aan het waarheidsgehalte, omdat het niet in uw kraam past, doet u maar. Hier zijn er ook die onze misdaden uit het verleden (door de Katholieke Kerk overal, het Koningshuis in Congo, ...) willen verdoezelen en onder de mat vegen.
Achterlijke methode, want wat gebeurd is, is gebeurd. Daar kun je niets meer aan veranderen.
Maar u maakt zich nu schuldig aan dezelfde achterlijkheid. Met alle respect.

mvg en slaapwel. Tot morgen,

sn00Py

_Yahya_
12 november 2007, 23:57
Yahya,
IK ZEG NERGENS DAT DAT IN BRONNEN VAN DE ISLAM STAAT!!!
Alsjeblieft zeg. ZIJ doen het in naam van de religie. Dat is iets anders!!!!!!

Maar als u dat per se wilt betwijfelen aan het waarheidsgehalte, omdat het niet in uw kraam past, doet u maar. Hier zijn er ook die onze misdaden uit het verleden (door de Katholieke Kerk overal, het Koningshuis in Congo, ...) willen verdoezelen en onder de mat vegen.
Achterlijke methode, want wat gebeurd is, is gebeurd. Daar kun je niets meer aan veranderen.
Maar u maakt zich nu schuldig aan dezelfde achterlijkheid. Met alle respect.

mvg en slaapwel. Tot morgen,

sn00Py


Ik keur het in ieder geval niet goed!

Maar oorlog is oorlog, erger nog in de naam van moderniteit, democtatie en mensenrechten !!!

Slaap zacht ;-)

Mvg
Yahya

sn00py
13 november 2007, 07:28
Ik keur het in ieder geval niet goed!

Maar oorlog is oorlog, erger nog in de naam van moderniteit, democtatie en mensenrechten !!!

Slaap zacht ;-)

Mvg
Yahya
Goeiemorgen Yahya,
Oorlog is idd oorlog, en in naam van "democratie en mensenrechten" klinkt bijzonder wrang en bitter. Die gek in zijn Witte Kot is ook gene normale. Hij zal volgens professor Vermeersch de geschiedenis ingaan als een enorm achterlijke president of als een onnoemelijk boosaardig man. (= geen letterlijk citaat). Ik denk dat de tweede mogelijkheid de juiste is, of tenminste een mix van beide:hij IS ook achterlijk.
Maar een kind van 10 zichzelf laten opblazen...:evil:

system
13 november 2007, 13:41
Ik keur het in ieder geval niet goed!

Maar oorlog is oorlog, erger nog in de naam van moderniteit, democtatie en mensenrechten !!!

Slaap zacht ;-)

Mvg
Yahya

Maar oorlog in naam van Allah schijnt best te kunnen in de islamwereld.Ik kan me vergissen, maar ik hoor u hier nooit tegen protesteren.

Maar zegt u me dus eens: een oorlog in naam van Allah, kan dat volgens u?

ElFlamencoLoco
13 november 2007, 16:00
Totaal naast de kwestie en volkomen irrelevant.

Het gaat erom dat jij jezelf afvroeg of vechten met een goddelijk paradijs in het achterhoofd iets met religie te maken heeft.Neen, dat vroeg ik me dus niét af. Ik zal zélf toch nog wel weten zeker, welke vragen bij me opkomen. Is het gepermitteerd dat ik jou jouw eigen gedachtegang - die de mijne niet is - zonder verder commentaar terugstuur? En wel wegens totaal naast de kwestie en volkomen irrelevant.

Voor een goed begrip: bij mij kwam de vraag op in hoeverre religie daar in het Iran van 1979 (en op vele andere plaatsen en tijdstippen) niet als de spreekwoordelijke stok werd bovengehaald. Dát was mijn vraag, niet wat jij ervan brouwt.

De rest van je repliek - o.a. dat het "totaal naast de kwestie en irrelevant" is - slaat bijgevolg nergens op.

Dycore
13 november 2007, 16:46
Geen nieuws.

Tijdens de islamitische revolutie van 1979 werden er zelfs kleuters de mijnenvelden ingestuurd, met vergulde plastic sleuteltjes waarmee ze zo de hemelpoort konden openen, wanneer ze op een mijn trapten.

Of dit echt met religie te maken heeft? Het zijn en blijven in de eerste plaats oorlogstaferelen, en méér dan religie is het oorlog waardoor het slechtste in mensen naar boven komt...

Religie zal zeker niet de oorzaak zijn van het geweld, maar het maakt het allemaal wel stukken makkelijker natuurlijk.

system
13 november 2007, 17:16
Religie zal zeker niet de oorzaak zijn van het geweld, maar het maakt het allemaal wel stukken makkelijker natuurlijk.

Religie is in de praktijk met de regelmaat alleszins wèl een medeoorzaak van geweld. Dat zegt ons de geschiedenis.

Esperanza
13 november 2007, 18:30
Neen, dat vroeg ik me dus niét af.

Nee?

islamitische revolutie van 1979 werden er zelfs kleuters de mijnenvelden ingestuurd, met vergulde plastic sleuteltjes waarmee ze zo de hemelpoort konden openen, wanneer ze op een mijn trapten.

Of dit echt met religie te maken heeft?

Verder commentaar overbodig, me dunkt.

Ik zal zélf toch nog wel weten zeker, welke vragen bij me opkomen.

Blijkbaar niet.



We hebben hier iemand die zichzelf afvraagt hoe je "strijden met een hemels paradijs in het achterhoofd" kunt beschouwen als "religieus".

Hallo...! Moet er nog zand zijn?

:roll:

ElFlamencoLoco
13 november 2007, 19:07
Esperanza,

Het mij toeschrijven van jouw gedachtegangen begint zo zoetjesaan schandelijke vormen aan te nemen. Je pretentie dat jij mijn gedachten zou kunnen lezen zonder dat ik dat zélf zou kunnen, is de grenzen van het belachelijke allang gepasseerd.

Nu ja... 't gaat hier over jouw reputatie, niet de mijne. Voel je absoluut niet gehinderd om op die toon verder te gaan; maar besef wel dat mensen over het algemeen héél goed het onderscheid kennen tussen échte humor en belachelijkheid. Dat laatste gaat nl. nogal snel vervelen. 't Is maar dat je het weet...

Dacht je echt "handig" over te komen door selectief te citeren? Of ben je de roodgeverfde zin toevallig vergeten? Of ben je misschien aan een nieuwe bril toe?Of dit echt met religie te maken heeft? Het zijn en blijven in de eerste plaats oorlogstaferelen, en méér dan religie is het oorlog waardoor het slechtste in mensen naar boven komt...

Mocht je er nog aan twijfelen of dat er écht staat, ziehier dan een link naar die eerdere bijdrage van mijn hand (http://forum.politics.be/showthread.php?p=3065818#post3065818). Zoals iedereen kan vaststellen is die niét gewijzigd - of ik zou al in staat moeten zijn deze forumsoftware te kraken, quod non.

Esperanza
13 november 2007, 21:37
Esperanza,

Het mij toeschrijven van jouw gedachtegangen begint zo zoetjesaan schandelijke vormen aan te nemen. Je pretentie dat jij mijn gedachten zou kunnen lezen zonder dat ik dat zélf zou kunnen, is de grenzen van het belachelijke allang gepasseerd.

Nu ja... 't gaat hier over jouw reputatie, niet de mijne. Voel je absoluut niet gehinderd om op die toon verder te gaan; maar besef wel dat mensen over het algemeen héél goed het onderscheid kennen tussen échte humor en belachelijkheid. Dat laatste gaat nl. nogal snel vervelen. 't Is maar dat je het weet...

Dacht je echt "handig" over te komen door selectief te citeren? Of ben je de roodgeverfde zin toevallig vergeten? Of ben je misschien aan een nieuwe bril toe?

Mocht je er nog aan twijfelen of dat er écht staat, ziehier dan een link naar die eerdere bijdrage van mijn hand (http://forum.politics.be/showthread.php?p=3065818#post3065818). Zoals iedereen kan vaststellen is die niét gewijzigd - of ik zou al in staat moeten zijn deze forumsoftware te kraken, quod non.

Ik heb vastgesteld dat jij jezelf afvraagt of vechten met een (aan een godheid gelinkt) hemelparadijs in het achterhoofd kan worden gelinkt aan religie.

Dat jij het absurde van een dergelijke vraag niet inziet is jouw probleem.

Tevens stel ik vast dat ik al lang niet de enige forummer ben waarvan jij denkt dat die er "schandalige gedachtegangen" t.a.v. jouw persoon op na houdt of waarvan je "gelooft" dat die jouw gedachten kan lezen....

Het staat je volkomen vrij daar zelf je eigen conclusies uit te trekken.

Ik maak mij bijgevolg maar weinig zorgen over mijn reputatie, mijn beste.

_Yahya_
14 november 2007, 01:29
Goeiemorgen Yahya,
Oorlog is idd oorlog, en in naam van "democratie en mensenrechten" klinkt bijzonder wrang en bitter. Die gek in zijn Witte Kot is ook gene normale. Hij zal volgens professor Vermeersch de geschiedenis ingaan als een enorm achterlijke president of als een onnoemelijk boosaardig man. (= geen letterlijk citaat). Ik denk dat de tweede mogelijkheid de juiste is, of tenminste een mix van beide:hij IS ook achterlijk.
Maar een kind van 10 zichzelf laten opblazen...:evil:

Hallo,

Soory voor deze late reactie maar zoals ik duidelijk heb gezegd is het zo dat ik nergens dit uit de islam kan rechtvaardigen maar het nieuws vertrouw ik tegenwoordig helelaam niet en oorlog is gewoon oorlog.

Bush is de leider van democratie in de wereld, daar twijfel ik geen secondje aan. !! en deze soort mens maakt zelf de konijnen klaar om zichzelf te gaan opblazen laat staan een mens.


Mvg
Yahya

Visjnu
14 november 2007, 09:57
Ik heb vastgesteld dat jij jezelf afvraagt of vechten met een (aan een godheid gelinkt) hemelparadijs in het achterhoofd kan worden gelinkt aan religie.

Dat jij het absurde van een dergelijke vraag niet inziet is jouw probleem.


Volgens een woordenboek definitie van religie heeft dit er uiteraard mee te maken. Waar EFL het echter over leek te hebben was eerder wat religie zou moeten zijn. Dit is uiteraard subjectief en afhankelijk van een persoonlijke interpretatie en zijn vraag is dus waarschijnlijk als reflectieve vraag bedoelt.

Vergelijk het met voetbal. Tackles en schwalbes horen uiteraard bij voetbal, maar horen ze ook bij voetbal?

Zyp
14 november 2007, 12:53
In ieder geval kan ik nergens in één van de bronnen van de islam een verwijzing vinden die zo'n daad kan rechtvaardigen, this is the point.

De overleveringen over Iraq enzo geloof ik ook niet, het is oorlog beste vriend, het is oorlog en oorlog wordt zowel militair, politiek als psychologisch uitgevoerd en wie weet dat ze deze verhalletjes in Irak hebben verzonnen om hun oorlog daar te rechtvaardigen die het leven van +1 million levens heeft gekost.

Ooorlog is oorlog, erger nog in de naam van moderniteit, democtatie en mensenrechten !!!

Lees hier :

The theory of war in Islam
http://www.55a.net/firas/english/?page=show_det&id=167


Mvg
Yahya

In ieder geval kan ik nergens in één van de bronnen van de islam een verwijzing vinden die zo'n daad kan rechtvaardigen, this is the point.

U gebruikt dit soort verweermiddel vaak... maar u vergeet dat u dat NIET tegen ons moet komen vertellen, maar aan de mispunten binnen uw geloofsgroep die u blijkbaar door hun daden tegenspreken...

alice
14 november 2007, 14:38
Finoor rajai, docente in Iran leidt een organisatie met duizenden potentiele martelaren, dit gebeurt wel degelijk op basis van het geloof.
De reden waarom mensen dit doen is pure armoede, wie zich laat opblazen heeft de zekerheid dat de familie onderhouden wordt, pervers maar waar.

_Yahya_
14 november 2007, 16:36
Jammer, de kindjes worden soweiso gedood niet alleen 10 jarige kinderen want die zijn al opgegroeid maar ook pas geboren kindjes en kindjes die nog niet geboren zijn ..

denk 's na een boom die tonen weegt maakt toch geen onderscheid tussen kind, moeder, vader, bejaarde, vrouwen, onschuldigen, vechters, verdedigers, ..

system
14 november 2007, 16:39
Jammer, de kindjes worden soweiso gedood niet alleen 10 jarige kinderen want die zijn al opgegroeid maar ook pas geboren kindjes en kindjes die nog niet geboren zijn ..

denk 's na een boom die tonen weegt maakt toch geen onderscheid tussen kind, moeder, vader, bejaarde, vrouwen, onschuldigen, vechters, verdedigers, ..

Een hele simpele vraag: keurt u de aanslagen van 9/11 goed of af?

ElFlamencoLoco
14 november 2007, 18:05
Volgens een woordenboek definitie van religie heeft dit er uiteraard mee te maken. Waar EFL het echter over leek te hebben was eerder wat religie zou moeten zijn. Dit is uiteraard subjectief en afhankelijk van een persoonlijke interpretatie en zijn vraag is dus waarschijnlijk als reflectieve vraag bedoelt.

Vergelijk het met voetbal. Tackles en schwalbes horen uiteraard bij voetbal, maar horen ze ook bij voetbal?Voil�*, iemand die het wél begrepen heeft en die tenminste niet in mijn plaats mijn woorden gaat interpreteren, en al helemaal niet nadat ik ze bij herhaling heb verduidelijkt.

Maar niet iedereen is even snel van begrip... Moet ik nu Visjnu gaan feliciteren? Dan zou hij de uitzondering zijn, en ik geloof teveel in mensen om aan te nemen dat een meerderheid te dom is om te helpen donderen, omdat ze niet kunnen begrijpend lezen.

Niettemin krijgt hij van mij een... ;-) Want beter een paar ;-) teveel dan één vieze grimas; dat is teveel moeite voor iemand die niet de moeite neemt zich in het standpunt van haar opponent in te leven.