PDA

View Full Version : Een doorsnee vlaming zijn bedenkingen!


pope
24 februari 2004, 12:44
Een miniscule evaluatie van de afgelopen jaren paars beleid doen mij tot de volgende conclusies komen:

Werkgelegenheid in Vlaanderen:
De loze beloftes inzake creëren van werkgelegenheid zorgen ervoor dat ik in eigen streek (West-Vlaanderen) géén werk vindt in de IT-branche en dus verplicht ben te gaan werken in Gent, Antwerpen of Brussel.
Daarbij komt nog dat onze uitstekende infrastructuur mbt. het openbaar vervoer ervoor zorgt dat ik verplicht ben de wagen te nemen om op mijn werk te geraken.

Utopische verkeersboetes:
Gevolg van de 50.000km die ik jaarlijks MOET afleggen: ondanks het feit dat ik een echte plakkaatjesrijder geworden ben, mag ik jaarlijks toch nog op een drietal boetes rekenen.
Deels te danken aan de belabberde infrastructuur die ervoor zorgt dat op één en dezelfde baan de maximumsnelheid varieert van 70 naar 90 en terug zonder aanwijsbare reden (bijvoorbeeld: expresweg Zeebrugge - richting E40 en baan Brugge-Maldegem). Maar dit zal wel zijn om het programma 'Zware Voet' te kunnen maken.
De boetes: waanzinnig hoog voor overtreders die echt met het verkeer bezig zijn (mensen die iets te vlug rijden, maar zéér tolerant voor de echte doodrijders (zij die eten, gsm'en en kranten lezen achter het stuur)

Veiligheid en properheid in Vlaanderen:
Moest laatst met een 5-tal familieleden en kenissen in Antwerpen (Deurne) zijn op de Bisschoppenhoflaan. Van daar moesten we naar Stabroek. Kaartje erbij genomen en eens door Anwerpen gereden. We zijn door de meest uiteenlopende wijken gereden en de reacties van mijn passagiers waren vrij duidelijk:
als het ooit bij ons zover komt vertrekken we uit België...
als we hier in panne vallen komen we hier nooit levend weg...
wat een openbare stortplaats...
en dan te zeeggen dat ze binnenkort moegen meekiezen voor onze burgemeesters...

Belastingontduiking op hoog niveau:
Op zéér korte tijd zijn 2 feiten van belastingontduiking op hoog niveau door MR-ambtenaren aan het licht gekomen zonder dat daar véél ruchtbaarheid aan gegeven wordt!

Wie betaalt de gratis politiek:
Vorig jaar onze belastingsbrief online ingevuld en laten berekenen. Vorige maand onze afrekening thuis gekregen. Verschil: 200 euro in ons NADEEL!

Heeft u een paar even goeie tegenargumenten waardoor de hardwerkende, moegetergde vlaming NIET op het Vlaams Blok zou stemmen?
[/b]

joppe
24 februari 2004, 14:16
Heeft u een paar even goeie tegenargumenten waardoor de hardwerkende, moegetergde vlaming NIET op het Vlaams Blok zou stemmen?


Heel simpel: het VB zijn racisten en racisme is veel erger dan profiteren, verkiezingsbeloftes breken, sjoemelen, valse verklaringen afleggen, stelen en moorden.
Duidelijk? :wink:

Cogitor
24 februari 2004, 19:43
Racisme is slecht voor degene tegen wie het gericht is, niet zozeer tegen de gene die het ten uitvoer brengt (praktisch, niet ethisch).
Het VB is de enige die iets zou kunnen doen omdat ze de enige zijn die dom/moedig/watever zijn om drastische veranderingen door te voeren zonder zich iets aan te trekken van wat het volk denkt. Dit kan positief zijn (we zullen bv. het mileu blijven verknoeien todat het ons met harde hand word opgelegd om dat niet te doen), maar vooral heel negatieve (we noemen het dictatuur/despotisme/tiranie, en deze regeringsvormen draaien altijd uit op problemen, martelingen, moorden ea.).
Anderzijds, we zijn ook maar mensen, en nemen niet altijd de beste keuzes, maar de degene die wij het leukst vinden, wat vaak leid tot populisme en uiteindelijk weer tot dictatuur (paradox van de democratie)
Maak je keuze maar! Het is nooit de goede!

pope
25 februari 2004, 08:56
Het VB is de enige die iets zou kunnen doen omdat ze de enige zijn die dom/moedig/watever zijn om drastische veranderingen door te voeren zonder zich iets aan te trekken van wat het volk denkt.
Dit geloof je toch zelf niet, zeker? Wie heeft het stemrecht voor niet-europeanen erdoor geduwd zonder zich ook maar één moer om de vlaamse mening te bekommeren?
Racisme is blijkbaar het enige dat het Vlaams Blok verweten kan worden. Ik kom nooit andere argumenten tegen om NIET op het blok te stemmen.
En als racisme betekent dat je tegen het gedrag ben van bepaalde culturen die onze westerse, materialistische samenleving ondermijnen, wel dan mag je mij gerust racist noemen.
De linkse rakkers die vinden dat onze gemeenschap waar onze voorouders eeuwen voor gevochten hebben dient op te draaien voor het beestachtig gedrag van sommige andere volkeren moeten maar met hun hebben en houden naaar ginds trekken en hun eigen bezittingen verdelen, maar dat ze alstublieft van ONZE, door hard werken verkregen, bezittingen blijven.

k9
25 februari 2004, 10:39
Een miniscule evaluatie van de afgelopen jaren paars beleid doen mij tot de volgende conclusies komen:

Werkgelegenheid in Vlaanderen:
De loze beloftes inzake creëren van werkgelegenheid zorgen ervoor dat ik in eigen streek (West-Vlaanderen) géén werk vindt in de IT-branche en dus verplicht ben te gaan werken in Gent, Antwerpen of Brussel.
Daarbij komt nog dat onze uitstekende infrastructuur mbt. het openbaar vervoer ervoor zorgt dat ik verplicht ben de wagen te nemen om op mijn werk te geraken.

Hoe lang is dat zo al? Dat de werkgelegenheid voor zo'n beroep bij de grote steden vind is ook normaal is in elk land. Ik woon en brussel en werk in antwerpen moet ik nu beginnen zagen zoals jij?

Je hebt 2 mogelijkheden of verhuis je of leg je erbij neer dat voor IT in jouw streek er nu eenmaal nooit veel werkgelegenheid zal zijn.

Ik pak trouwens bijna altijd het openbaar vervoer en vind dat heel goed . ja ik doe er een uur over ipv 45 minuten met de wagen maar liever 1 uur rustig op de trein nog wat slapen/werken/lezen dan 45 minuten in de wagen .




Utopische verkeersboetes:
Gevolg van de 50.000km die ik jaarlijks MOET afleggen: ondanks het feit dat ik een echte plakkaatjesrijder geworden ben, mag ik jaarlijks toch nog op een drietal boetes rekenen.

Als je je aan de wet houd geen boetes. Ooit al eens aan gedacht?


Veiligheid en properheid in Vlaanderen:
Moest laatst met een 5-tal familieleden en kenissen in Antwerpen (Deurne) zijn op de Bisschoppenhoflaan. Van daar moesten we naar Stabroek. Kaartje erbij genomen en eens door Anwerpen gereden. We zijn door de meest uiteenlopende wijken gereden en de reacties van mijn passagiers waren vrij duidelijk:
als het ooit bij ons zover komt vertrekken we uit België...

Ik weet het al die antwerpenaren, maar ja ik werk ermee en ze vallen mee hoor.


Belastingontduiking op hoog niveau:
Op zéér korte tijd zijn 2 feiten van belastingontduiking op hoog niveau door MR-ambtenaren aan het licht gekomen zonder dat daar véél ruchtbaarheid aan gegeven wordt!

Zonder veel ruchtbaarheid? Uitgebreid in al de vormen van de media geweest. Je moet natuurlijk een krant lezen of de TV eens aanzetten om het te zien.



Wie betaalt de gratis politiek:
Vorig jaar onze belastingsbrief online ingevuld en laten berekenen. Vorige maand onze afrekening thuis gekregen. Verschil: 200 euro in ons NADEEL!


Ja en?


Heeft u een paar even goeie tegenargumenten waardoor de hardwerkende, moegetergde vlaming NIET op het Vlaams Blok zou stemmen?
[/b]

Diegene die vroeger het racistische discour van het VB opstelden zijn nog steeds aan de macht.

Het VB brengt one-liners geen oplossingen

Kijk naar wat er in nederland gebeurde met de LF in de regering

Cogitor
25 februari 2004, 13:01
[quote=pope]Kijk naar wat er in nederland gebeurde met de LF in de regering
Mischien ligt het aan hetfeit dat Fortuyn gedomoniseerd en vermoord is. De situatie in Nederland is dus niet representabel en nota bene wel te danken aan jaren van wanbeleid door de PVDA, en de regering Balkenende moet gewoon die smeerboel opkuisen.

k9
25 februari 2004, 13:08
Mischien ligt het aan hetfeit dat Fortuyn gedomoniseerd en vermoord is.

Nee de LPF had gewoon incompente mensen en oplossingen die one-liners waren en geen echte oplossing waren. Net zoals het VB trouwens.


De situatie in Nederland is dus niet representabel en nota bene wel te danken aan jaren van wanbeleid door de PVDA, en de regering Balkenende moet gewoon die smeerboel opkuisen.

Ik heb het over dat nederland een jaar lang niet bestuurd is door problemen in de regering met de LPF . Als het VB hier in de regering komt zit dat scenario er hier ook in.

thePiano
25 februari 2004, 13:33
Heeft u een paar even goeie tegenargumenten waardoor de hardwerkende, moegetergde vlaming NIET op het Vlaams Blok zou stemmen?

Het 70-puntenplan/programma misschien? Of was je dat 'vergeten'?

Cogitor
25 februari 2004, 13:40
Heeft u een paar even goeie tegenargumenten waardoor de hardwerkende, moegetergde vlaming NIET op het Vlaams Blok zou stemmen?

Het 70-puntenplan/programma misschien? Of was je dat 'vergeten'?
Een hardwerkende Vlaming zal geen last hebben van dat, ondertussen al vervangen, programma (een niet werkende alochtoon daarentegen...). De enige bariere is een ethische, en dat in een onethische wereld.

Cogitor
25 februari 2004, 13:44
Mischien ligt het aan hetfeit dat Fortuyn gedomoniseerd en vermoord is.
Nee de LPF had gewoon incompente mensen en oplossingen die one-liners waren en geen echte oplossing waren. Net zoals het VB trouwens.

Als je de enige bekwame figuur uitschakelt dan heb je natuurlijk problemen. Apropos: het VB moet zijn eerste wanbeleid nog voeren, dus het is een leeg en speculerend argument om aan te voeren als reden om niet op hen te stemmen.

k9
25 februari 2004, 13:48
Als je de enige bekwame figuur uitschakelt dan heb je natuurlijk problemen. Apropos: het VB moet zijn eerste wanbeleid nog voeren, dus het is een leeg en speculerend argument om aan te voeren als reden om niet op hen te stemmen.

Fortuyn bekwaam? Sorry hoor maar zijn oplossingen waren ook one-liners. Zijn standpunten zijn trouwens ten dele uitgevoerd door de regering met alle kwalijke gevolgen van dien.

Ik zie dat het VB buiten wat one-liners met niks concreet afkomt dat is reden genoeg voor mij .

Het is trouwens even leeg en speculeerend om te zeggen dat ze het wel goed zouden doen.

thePiano
25 februari 2004, 13:53
Nee de LPF had gewoon incompente mensen en oplossingen die one-liners waren en geen echte oplossing waren. Net zoals het VB trouwens.

Als je de enige bekwame figuur uitschakelt dan heb je natuurlijk problemen. Apropos: het VB moet zijn eerste wanbeleid nog voeren, dus het is een leeg en speculerend argument om aan te voeren als reden om niet op hen te stemmen.

Onzin. Het LPF was een eenmanspartij. Van democratische structuren had Fortuyn nog nooit gehoord. Toen hij helaas tegen een verdwaalde kogel aanliep, lag meteen de hele partij op haar gat.

thePiano
25 februari 2004, 13:53
Het 70-puntenplan/programma misschien? Of was je dat 'vergeten'?
Een hardwerkende Vlaming zal geen last hebben van dat, ondertussen al vervangen, .

Onzin. Het 70-puntenplan werd enkel 'opgeborgen', bestemd voor later gebruik.

Cogitor
25 februari 2004, 13:54
Als je de enige bekwame figuur uitschakelt dan heb je natuurlijk problemen. Apropos: het VB moet zijn eerste wanbeleid nog voeren, dus het is een leeg en speculerend argument om aan te voeren als reden om niet op hen te stemmen.

Fortuyn bekwaam? Sorry hoor maar zijn oplossingen waren ook one-liners. Zijn standpunten zijn trouwens ten dele uitgevoerd door de regering met alle kwalijke gevolgen van dien.

Ik zie dat het VB buiten wat one-liners met niks concreet afkomt dat is reden genoeg voor mij .

Het is trouwens even leeg en speculeerend om te zeggen dat ze het wel goed zouden doen.
Ik heringer mij alvast niet dat ik dat beweerde.
Bewijs van Fortuyns bekwaamheid: om de inwijkelingenkwestie op te lossen stelde hij het simpele en vrij humane voor; en algemeen pardon voor alle in Nederland aanwezige vreemdelingen, en vanaf dan de grenzen sluiten voor de niet-vluchtelingen (of 'economische' vluchtelingen).

thePiano
25 februari 2004, 14:04
Bewijs van Fortuyns bekwaamheid: om de inwijkelingenkwestie op te lossen stelde hij het simpele en vrij humane voor; en algemeen pardon voor alle in Nederland aanwezige vreemdelingen, en vanaf dan de grenzen sluiten voor de niet-vluchtelingen (of 'economische' vluchtelingen).

In vergelijking met wat Nederland nu wil doen (26.000 uitgeprocedeerden deporteren) is dit een punt dat in zijn voordeel pleit. Ik veronderstel dan ook dat Fortuyn vanuit zijn graf in Italië (Nederlandse grond was hem te min), zich een breuk lacht met wat er nu allemaal in zijn winderige olland gebeurt.

k9
25 februari 2004, 14:40
Ik heringer mij alvast niet dat ik dat beweerde.
Bewijs van Fortuyns bekwaamheid: om de inwijkelingenkwestie op te lossen stelde hij het simpele en vrij humane voor; en algemeen pardon voor alle in Nederland aanwezige vreemdelingen, en vanaf dan de grenzen sluiten voor de niet-vluchtelingen (of 'economische' vluchtelingen).

Hij had het over ongeveer 5000 terwijl er in nederland (naar schatting) tussen de 40 en 140 000 illegalen zijn. Ook maakte hij al een uitzondering voor de 'illegale immigranten' uit de Nederlandse Antillen (nogal raar ziende dat die de nederlandse nationaliteit hebben)

Nederland heeft trouwens net zoals belgie al jaren een migratiestop .

Grenzen sluiten? Ooit gehoord van shengen? Hoe ging forutyn de asielzoekers tegenhouden? ,...


Juist dat bedoel ik met one-liners korte "oplossingen" voor ingewikkelde problemen die niks meer doen dan meer vragen oproepen hoe het te doen.

Cogitor
25 februari 2004, 14:42
Ik heringer mij alvast niet dat ik dat beweerde.
Bewijs van Fortuyns bekwaamheid: om de inwijkelingenkwestie op te lossen stelde hij het simpele en vrij humane voor; en algemeen pardon voor alle in Nederland aanwezige vreemdelingen, en vanaf dan de grenzen sluiten voor de niet-vluchtelingen (of 'economische' vluchtelingen).

Hij had het over ongeveer 5000 terwijl er in nederland (naar schatting) tussen de 40 en 140 000 illegalen zijn. Ook maakte hij al een uitzondering voor de 'illegale immigranten' uit de Nederlandse Antillen (nogal raar ziende dat die de nederlandse nationaliteit hebben)

Nederland heeft trouwens net zoals belgie al jaren een migratiestop .

Grenzen sluiten? Ooit gehoord van shengen? Hoe ging forutyn de asielzoekers tegenhouden? ,...


Juist dat bedoel ik met one-liners korte "oplossingen" voor ingewikkelde problemen die niks meer doen dan meer vragen oproepen hoe het te doen.
Grenzen sluiten is een zaak van illegalen opsporen en deporteren, niet zozeer een letterlijke sluiting van de grenzen.

Frank Vandenbroucke
25 februari 2004, 22:51
Een miniscule evaluatie van de afgelopen jaren paars beleid doen mij tot de volgende conclusies komen:

Werkgelegenheid in Vlaanderen:
De loze beloftes inzake creëren van werkgelegenheid zorgen ervoor dat ik in eigen streek (West-Vlaanderen) géén werk vindt in de IT-branche en dus verplicht ben te gaan werken in Gent, Antwerpen of Brussel.
Daarbij komt nog dat onze uitstekende infrastructuur mbt. het openbaar vervoer ervoor zorgt dat ik verplicht ben de wagen te nemen om op mijn werk te geraken.

Utopische verkeersboetes:
Gevolg van de 50.000km die ik jaarlijks MOET afleggen: ondanks het feit dat ik een echte plakkaatjesrijder geworden ben, mag ik jaarlijks toch nog op een drietal boetes rekenen.
Deels te danken aan de belabberde infrastructuur die ervoor zorgt dat op één en dezelfde baan de maximumsnelheid varieert van 70 naar 90 en terug zonder aanwijsbare reden (bijvoorbeeld: expresweg Zeebrugge - richting E40 en baan Brugge-Maldegem). Maar dit zal wel zijn om het programma 'Zware Voet' te kunnen maken.
De boetes: waanzinnig hoog voor overtreders die echt met het verkeer bezig zijn (mensen die iets te vlug rijden, maar zéér tolerant voor de echte doodrijders (zij die eten, gsm'en en kranten lezen achter het stuur)

Veiligheid en properheid in Vlaanderen:
Moest laatst met een 5-tal familieleden en kenissen in Antwerpen (Deurne) zijn op de Bisschoppenhoflaan. Van daar moesten we naar Stabroek. Kaartje erbij genomen en eens door Anwerpen gereden. We zijn door de meest uiteenlopende wijken gereden en de reacties van mijn passagiers waren vrij duidelijk:
als het ooit bij ons zover komt vertrekken we uit België...
als we hier in panne vallen komen we hier nooit levend weg...
wat een openbare stortplaats...
en dan te zeeggen dat ze binnenkort moegen meekiezen voor onze burgemeesters...

Belastingontduiking op hoog niveau:
Op zéér korte tijd zijn 2 feiten van belastingontduiking op hoog niveau door MR-ambtenaren aan het licht gekomen zonder dat daar véél ruchtbaarheid aan gegeven wordt!

Wie betaalt de gratis politiek:
Vorig jaar onze belastingsbrief online ingevuld en laten berekenen. Vorige maand onze afrekening thuis gekregen. Verschil: 200 euro in ons NADEEL!

Heeft u een paar even goeie tegenargumenten waardoor de hardwerkende, moegetergde vlaming NIET op het Vlaams Blok zou stemmen?
[/b]

Ik vind het nogal moeilijk om op de waslijst aan problemen die u opsomt een volledig antwoord te geven. Natuurlijk kunnen we geen jobs uit de lucht toveren (dat zeg ik elke dag aan journalisten die het horen willen); natuurlijk is er nog veel te doen in onze steden, dat weten de meeste burgemeesters goed; natuurlijk willen wij de belastingen verlagen (we hebben ook beslist dat ze de volgende jaren omlaag gaan - dat ligt vast bij wet)... U hoort me dus niet "stoefen" over hoe goed het allemaal gaat, of over hoe fantastisch ons beleid is. Maar ik ben nog geen enkel moment overtuigd geweest dat het Vlaams Blok voor al deze problemen praktische oplossingen zou hebben.

Wat verkeersboetes betreft: u zal ongetwijfeld in de kranten gelezen hebben dat het aantal verkeersdoden duidelijk aan het dalen is. Wel, dat is het resultaat van een strenger beleid, en dat resultaat is me héél veel waard.

Frank

Bobke
25 februari 2004, 23:57
Wat verkeersboetes betreft: u zal ongetwijfeld in de kranten gelezen hebben dat het aantal verkeersdoden duidelijk aan het dalen is. Wel, dat is het resultaat van een strenger beleid, en dat resultaat is me héél veel waard.

Frank
Wellicht zou men een nog beter resultaat boeken door méér pakkans maar lagere boetes.
Voor iemand met een laag inkomen kan zo”n superboete een regelrechte ramp zijn.
Waarom trouwens geen rijbewijs met strafpunten? Dat doet evenveel pijn ongeacht het inkomen van de overtreder. Het kan toch niet dat iemand met een groot inkomen wel recht heeft om andere weggebruikers in gevaar te brengen omdat hij die boetes gemakkelijk kan betalen.

pope
26 februari 2004, 08:06
Waarom géén betere verkeersinfrastructuur aanleggen, gelijkaardig aan deze in Nederland? Afgescheiden brede fietsbanen, plateaus aan gevaarlijke kruispunten,... Dit zou al een pak flitspalen overbodig maken. Enne... wie kan mij een degelijke verklaring geven waarom er bv. langs de N49 (Knokke - Antwerpen) op een afstand van 20km 12(!) flitspalen staan? Een stuk waar er géén fietspaden en geen voetgangers zijn (dit stuk ligt midden tussen de velden).
Zeggen dat dit om veiligheidsredenen is werkt op de lachspieren.
Ik blijf erbij dat flitspalen weinig preventief werken in vergelijking met een betere infrastructuur. Maar als je ziet wat een goed uitgebouwd verkeersnet zou kosten en wat de monsterboetes daarentegen opleveren is de rekening vlug gemaakt, hé!

pope
26 februari 2004, 08:25
Hoe lang is dat zo al? Dat de werkgelegenheid voor zo'n beroep bij de grote steden vind is ook normaal is in elk land. Ik woon en brussel en werk in antwerpen moet ik nu beginnen zagen zoals jij?
Beetje beleefd blijven zou u géén kwaad doen. Dus volgens jou is Vlaanderen nog steeds een boerengat die jaren achterloopt? Dringend eens meer buiten komen, zou ik zeggen.

Je hebt 2 mogelijkheden of verhuis je of leg je erbij neer dat voor IT in jouw streek er nu eenmaal nooit veel werkgelegenheid zal zijn.

Verhuizen is het probleem verleggen. Mijn vrouw werkt op 200 meter van waar we nu wonen.
Nooit véél IT-werkgelegenheid in West-Vlaanderen? Flanders Language Valley vergeten waar er zelfs véél buitenlandse investeerders interesse in hadden, zelfs Microsoft? Had er daar wat sereiuzer werk van gemaakt geweest, was dit nu een ontzettende grote bron van werkgelegenheid, maar ze hebben het gewoon laten verzuipen omdat het MAAR in West-Vlaanderen lag!

Ik pak trouwens bijna altijd het openbaar vervoer en vind dat heel goed . ja ik doe er een uur over ipv 45 minuten met de wagen maar liever 1 uur rustig op de trein nog wat slapen/werken/lezen dan 45 minuten in de wagen .
Dan heb jij véél geluk, voor mij is het ronduit onmogelijk om met het openbaar vervoer tijdig op het werk te geraken.


[
Als je je aan de wet houd geen boetes. Ooit al eens aan gedacht?

Duidelijk een uitspraak van iemand die zelden of nooit met de wagen buitenkomt. Zal ik dus maar negeren.


Ik weet het al die antwerpenaren, maar ja ik werk ermee en ze vallen mee hoor.

Je doet er precies om. Het gaat hem hier NIET over antwerpenaren, hé.


Zonder veel ruchtbaarheid? Uitgebreid in al de vormen van de media geweest. Je moet natuurlijk een krant lezen of de TV eens aanzetten om het te zien.

Voor iemand die genoeg heeft aan slechts een overzicht van het nieuws kan de gegeven info hieromtrent volstaan.


Wie betaalt de gratis politiek:
Vorig jaar onze belastingsbrief online ingevuld en laten berekenen. Vorige maand onze afrekening thuis gekregen. Verschil: 200 euro in ons NADEEL!


Ja en?

Ik heb graag een beetje inspraak in wat ermee mijn zuurverdiende centjes gebeurt. Pakken zonder vragen is nog steeds stelen. Maar jij hebt daar blijkbaar géén probleem mee.



Diegene die vroeger het racistische discour van het VB opstelden zijn nog steeds aan de macht.
Het VB brengt one-liners geen oplossingen

Niemand die kan bewijzen dat het Vlaams Blok het slechter zou doen dan de anderen. Alleen hebben ALLE anderen al de kans gekregen het te bewijzen met wisselend succes, het Vlaams Blok nog niet.
En het Vlaams blok pakken op hun standpunten van jáááren terug vind ik wat flauwtjes.
Noch het socialisme, noch het liberalisme is nog wat het ooit geweest is. Héél normaal, tijden veranderen, mensen ook. Iemand die daar géén begrip voor kan opbrengen is niet meer dan een fundamentalist. En fundamentalisten, van welke strekking ook, zijn een gevaar voor de samenleving.

k9
26 februari 2004, 10:32
Grenzen sluiten is een zaak van illegalen opsporen en deporteren, niet zozeer een letterlijke sluiting van de grenzen.

Hoe ga jij illegalen opsporen als je niet aan de grenzen kan controleren ? Enkele duizenden politieagenten constant laten zoeken naar illegalen?

Immigratie moet euopees aangepakt worden .

De grenzen sluiten is het pefecte voorbeeld van een one liner waar niks reel achterzit.

k9
26 februari 2004, 11:00
Beetje beleefd blijven zou u géén kwaad doen. Dus volgens jou is Vlaanderen nog steeds een boerengat die jaren achterloopt? Dringend eens meer buiten komen, zou ik zeggen.

Leer lezen zou ik zeggen dat zeg ik helemaal niet. SOMMIGE streken (en dan heb ik het niet over vlaanderen als geheel) hebben minder werkgelegenheid voor informatici .


Verhuizen is het probleem verleggen. Mijn vrouw werkt op 200 meter van waar we nu wonen.
Nooit véél IT-werkgelegenheid in West-Vlaanderen? Flanders Language Valley vergeten waar er zelfs véél buitenlandse investeerders interesse in hadden, zelfs Microsoft? Had er daar wat sereiuzer werk van gemaakt geweest, was dit nu een ontzettende grote bron van werkgelegenheid, maar ze hebben het gewoon laten verzuipen omdat het MAAR in West-Vlaanderen lag!

Onzin L&H is ten onder gegaan door hun eigen stommiteiten en door het barsten van de .com bubbel.

Heb jij ooit producten van hen gezien? Het enige wat de staat had kunnen doen was er enkele miljarden inpompen om het dan nog failiet te zien gaan nee dank u.
Maar ik denk dat jij zowat alles op de overheid steekt .




Dan heb jij véél geluk, voor mij is het ronduit onmogelijk om met het openbaar vervoer tijdig op het werk te geraken.

Waarom?





Duidelijk een uitspraak van iemand die zelden of nooit met de wagen buitenkomt. Zal ik dus maar negeren.

Niet echt als ik vroeg moet beginnen pak ik de wagen, gebeurt 2 weken per maand 100 km per dag reken maar uit.


Je doet er precies om. Het gaat hem hier NIET over antwerpenaren, hé.

Nee over gentenaars dan? Ook lastig volkje


Voor iemand die genoeg heeft aan slechts een overzicht van het nieuws kan de gegeven info hieromtrent volstaan.

? Nogmaals iemand die nar het nieuws kijkt of een krant leest heeft het gezien.




Ik heb graag een beetje inspraak in wat ermee mijn zuurverdiende centjes gebeurt. Pakken zonder vragen is nog steeds stelen. Maar jij hebt daar blijkbaar géén probleem mee.

Daar heb je je stemrecht voor, indien je niet met het beleid akkoord bent stem dan niet op de partijen in de regering. Simpel toch?

Kan trouwens aan meer liggen dan louter veranderde wetgeving .





Niemand die kan bewijzen dat het Vlaams Blok het slechter zou doen dan de anderen.

Niemand die kan bewijzen dat ze het beter zouden doen.


En het Vlaams blok pakken op hun standpunten van jáááren terug vind ik wat flauwtjes.

Die standpunten kwamen van dezelfde leiders dan dat er nu aan de macht zijn.De winter heeft al gezegd dat de standpunten van het 70 punten plan nooit afgezworen zijn. Als je dan nog gelooft dat het VB veranderd is :roll:



Noch het socialisme, noch het liberalisme is nog wat het ooit geweest is. Héél normaal, tijden veranderen, mensen ook.

De socialisten/liberalen van 50/40/30 jaar geleden zijn wel niet meer aan de macht in de VLD of SPA .


Iemand die daar géén begrip voor kan opbrengen is niet meer dan een fundamentalist. En fundamentalisten, van welke strekking ook, zijn een gevaar voor de samenleving.

Nee gewoon realist je kan niet zo met enkele personen van standpunt veranderen en dan doodleuk beweren dat wat je vroeger altijd beweerde maar onzin was.

Als morgen steveart afkomt dat hij opeens toch niet links is en dat ze opeens een heel andere koers gaan varen met de SPA dan zal ik even goed zeggen dat dat onzin is.

Vanman
26 februari 2004, 11:50
Pope, als je schrik hebt in Antwerpen, blijf dan in West-Vlaanderen. Daar zullen beide partijen blij om zijn: jij ziet geen vuil én de Antwerpenaren zijn verlost van uw gezaag. Dat de straten vuil zijn is niet de schuld van 'de politiek', het zijn de bewoners/bezoekers die vervuilen. Voor die laatste moet je maar eens rond het Sportpaleis lopen na een evenement. Heb je zelf al eens een leeg flesje opgeraapt om in de vuilbak te gooien? Of moet 'de politiek' het maar oplossen, wie denk je dat dat allemaal gaat betalen?
Je werkt met informatica: misschien moet je zelf maar eens proberen een bedrijfje op te richten of je meer richten op thuiswerk? By the way, het is net omdat iedereen weggaat dat bijvoorbeeld Kortrijk een serieuze dip heeft gekend: de stad is/was niet meer hip genoeg, en als er 1 vertrekt volgen er velen. De enige oplossing daarvoor: blijf ter plaatse en start bijvoorbeeld een buurtcomité om er iets aan te doen. Evenementen, zorg ervoor dat de mensen iets 'uniek' kunnen vinden in West-Vlaanderen.
En nog even over dat te snel rijden: als bepaalde verkeersregels je storen, vraag dan aan het desbetreffende stadsbestuur waarom dat domme bord daar staat, of doe zoals mij, zorg ervoor dat je een auto hebt met weinig pk's, je bent 2 minuten later maar wel zonder boetes.
Je hebt wel 1 goed punt: veel wegen in de Westhoek zijn, voor zover ze ooit in goeie staat zijn geweest, versleten. Waarom weet ik ook niet, West-vlaming for President man maar?

pope
26 februari 2004, 13:05
Onzin L&H is ten onder gegaan door hun eigen stommiteiten en door het barsten van de .com bubbel.

Heb jij ooit producten van hen gezien? Het enige wat de staat had kunnen doen was er enkele miljarden inpompen om het dan nog failiet te zien gaan nee dank u.


Ja, standaard in het Windows besturingssysteem sinds Windows2000!
Maar dit kwam nooit in het nieuws of de krant :)

pope
26 februari 2004, 13:10
Pope, als je schrik hebt in Antwerpen, blijf dan in West-Vlaanderen.

Waaruit jullie concluderen dat ik schrik heb in Antwerpen weet ik niet. Maar wat ik wel weet is dat nog niet zolang geleden een handvol bejaarden op tv ronduit zeiden dat ze na valavond niet meer durfden buitenkomen.... in Antwerpen! Bij ons gaan de oude besjes dan pas hun hond buiten laten. Zalig, dat gevoel van veiligheid. Spijtig dat jullie dit moeten missen!
De ogen sluiten voor de verloedering van de grootsteden, grotendeels veroorzaakt door de multiculturele samenleving aldaar, is wel zéér kortzichtig.

k9
26 februari 2004, 14:17
Ja, standaard in het Windows besturingssysteem sinds Windows2000!
Maar dit kwam nooit in het nieuws of de krant :)

Bron? Voor zover ik weet zat er in windows2000 nooit standaard spraakherkenning.

De top verkopen was in 2000 toen zaten ze aan 300miljoen$

De kosten bedroegen meer dan 500 miljoen $ L&H heeft dus nooit 1 frank winst gemaakt.

Het gesjoemel deed hen dan ten slotte de das om daar had de regering niks aan kunnen verhelpen.

Bobke
26 februari 2004, 15:47
Waarom géén betere verkeersinfrastructuur aanleggen, gelijkaardig aan deze in Nederland? Afgescheiden brede fietsbanen, plateaus aan gevaarlijke kruispunten,... Dit zou al een pak flitspalen overbodig maken. Enne... wie kan mij een degelijke verklaring geven waarom er bv. langs de N49 (Knokke - Antwerpen) op een afstand van 20km 12(!) flitspalen staan? Een stuk waar er géén fietspaden en geen voetgangers zijn (dit stuk ligt midden tussen de velden).
Zeggen dat dit om veiligheidsredenen is werkt op de lachspieren.
Ik blijf erbij dat flitspalen weinig preventief werken in vergelijking met een betere infrastructuur. Maar als je ziet wat een goed uitgebouwd verkeersnet zou kosten en wat de monsterboetes daarentegen opleveren is de rekening vlug gemaakt, hé!
België is nu eenmaal Nederland niet, door de lintbebouwing is het niet altijd mogelijk de wegen te verbreden of fietspaden aan te leggen. Langs de N49 (Knokke - Antwerpen) zullen dan wel geen voetgangers lopen maar op het bedoelde deel is er wel veel landbouwverkeer met alle gevolgen vandien.

Vanman
28 februari 2004, 17:55
Ok, pope, om precies te zijn, de passagiers hadden schrik..
Ik heb geen enkele schrik om door Antwerpen te lopen, ik raad iedere bange mens aan om 's nachts door't stad te lopen. (Natuurlijk rekening houden met de statistische mogelijkheid overvallen te worden 8) )
Misschien kan A'pen nog geld in het stadskastje brengen, na de diamant- en Rubensroute, de overvalroute, met als eindroute de diamantwijk, waar ze uw zakken leeghalen voor een blinkend mineraaltje. Als dat niet crimineel is! :lol:
By the way, heb zelf met L&H gewerkt, het was goed geprobeerd van die mannen & vrouwen, maar het was verre van perfect, véél te veel fouten, enz., als het zo'n goed programma was, waarom gebruikt niemand nu nog dat programma, of andere speachprogramma's? Een bewijs dat het een zéér moeilijke materie is.
By the way,
Beste Frank VDB, gij zijt goe bezig, ook al zegge ze van nie. Nog'n vraag: welke functie vond je tot nu toe het interessantste?