PDA

View Full Version : Welke partij zou voor jou een alternatief kunnen zijn?


Fribre
24 februari 2004, 19:31
Welke partij na CD&V en N-VA (Vlaams Kartel) is voor jullie het beste alternatief? Maw welke partij/kartel is je tweede keus na het Vlaams kartel?

Thomas Hx
24 februari 2004, 19:32
Als mij de vraag werd gesteld. Wat is het alternatief voor je als je geen CD&V stemt. Toen zei ik: N-VA.

Nu zou ik het begot niet weten.

Vlaamse Leeuw
24 februari 2004, 19:32
Ik ga hier nog niet onmiddelijk op antwoorden, ik ga er eerst nog eens goed over nadenken.

ACV
24 februari 2004, 19:32
Ik moet eerlijk toegeven dat ik blanco of liefst van al niet zou stemmen.
Niet echt het ideale voorbeeld...

Distel
24 februari 2004, 19:43
Blok, puur uit protest. Mocht Vivant solo gegaan zijn, zag ik mezelf daar ook nog wel op stemmen.

Thomas Hx
24 februari 2004, 19:45
Blok, puur uit protest. Mocht Vivant solo gegaan zijn, zag ik mezelf daar ook nog wel op stemmen.

Ik zou ook op VIVANT stemmen ( moesten ze alleen gaan )

Fribre
24 februari 2004, 19:48
Ik zou een europese groen!e stem overwegen als ze niet toegeven aan die schijnheilige Stevaert. Maar nu Frieda - mijn idool :wink: - voor Europa gaat, kan ik niet anders dan N-VA stemmen voor Europa + het feit dat de Groen!e wsl alsnog bij Steve aan de deur zullen kloppen... :cry:

Groot Bakkes
24 februari 2004, 19:57
Als het Blok en Groen! hun beide (weliswaar verschillende :wink: ) migrantenzever laten vallen, dan zie ik me wel op één van de twee stemmen, maar nooit op paars :lol: .

Aangebrande Phönix
24 februari 2004, 21:51
Indien de Vlaams kartel er niet zou zijn, zijn er twee scenario's mogelijk:

-Een bipolair politiek landschap met enerzijds een conservatief blok en aan de andere een progressief-liberaal.

-een klassiek drie-partijenlandschap met in het midden een andere volkspartij dan een Christelijke, aan de linkerkant een stel verwaterde pseudo-progressievelingen en rechts wat gefrustreerde reactionairen.

In beide gevallen zou ik voor een degelijke en principiële kleine partij stemmen met een programma waar ik mij best wel in kan vinden. Dat mag Vlaams-nationalistisch, neo-neo-liberaal of ChristenUnie-ideeëngoed zijn, zolang het maar gekruid is met rationele argumenten.

Nu N-VA en Vivant echter niet meer zelfstandig zijn (klote-kiessysteem) zou ik voor Groen! gaan.

Garga
24 februari 2004, 22:01
Bij federale verkiezingen zou ik waarschijnlijk Vlaams Blok stemmen. Bij Vlaamse verkiezingen LSP. Anderzijds zou ik wel willen stemmen op Boudewijn Bouckaert, voorzitter OVV en Nova Civitas, één van de weinig overtuigde blauwe Vlamingen... maar een stem op VLD... nee dat zou ik niet over m'n hart kunnen krijgen.

Pelgrim
26 februari 2004, 11:29
Daar ik naast flamingant ook communist ben, de LSP. Naar het schijnt komen die in Antwerpen niet op voor de vlaamse verkiezingen, dus komt dat goed uit: kan ik zowel lsp als n-va stemmen :wink:

Vlaanderen Boven
26 februari 2004, 12:54
Ik weiger op de traditionele partijen of het Vlaams Blok te stemmen, dus voor mij zou het Groen! zijn. Zolang ze onafhankelijk blijven, natuurlijk.

Fribre
26 februari 2004, 13:07
Ik weiger op de traditionele partijen of het Vlaams Blok te stemmen, dus voor mij zou het Groen! zijn. Zolang ze onafhankelijk blijven, natuurlijk.

idem.

nemo
27 februari 2004, 08:14
Ik zou echt niet weten op wie ik zou stemmen als N-VA/CD&V niet tot de mogelijkheden behoren: VLD?

Vlaamse Leeuw
27 februari 2004, 09:49
Na lang nadenken weet ik nog altijd niet op welke partij ik zou kunnen stemmen indien zowel de N-VA als de CD&V er niet zouden zijn.

Thomas Hx
27 februari 2004, 10:43
Als het liberaal Appel of VIVANT alleen zou opkomen, zou het dat worden ( ondanks dat ik een overtuigd christen-democraat ben, zou ik dan liberaal stemmen )

En moest ook het LA in kartel gaan. Dan zou ik ( na lang overwegen ) op VLD-VIVANT stemmen en zoeken naar een ncd of vivant kandidaat.

Thomas

Groot Bakkes
27 februari 2004, 11:15
Als het liberaal Appel of VIVANT alleen zou opkomen, zou het dat worden ( ondanks dat ik een overtuigd christen-democraat ben, zou ik dan liberaal stemmen )

En moest ook het LA in kartel gaan. Dan zou ik ( na lang overwegen ) op VLD-VIVANT stemmen en zoeken naar een ncd of vivant kandidaat.

Thomas

Groen! (mijn keuze trouwens) scoort hier het beste, had dat niet verwacht.

C uit W
27 februari 2004, 16:26
Het Blok, omdat het de enige zijn die de grootste problemen zouden aanpakken.

De rest is 1 pot nat.

Dies
27 februari 2004, 16:39
VLD - Vivant
CD&V - N-VA
SPa - Spirit
Blanco
Groen!
Vlaams Blok

Het Blok, omdat het de enige zijn die de grootste problemen zouden aanpakken.

De rest is 1 pot nat.
Een grapje C uit W? Of ben je echt de mening toegedaan dat het Vlaams Blok anders dan de andere partijen is?

DJ Amiga
27 februari 2004, 18:04
Vlaams Blok

Zie mij niet op de hypocrieten van de vld stemmen en links helemaal niet....

Jasper
27 februari 2004, 20:41
Ik heb "blanco" gestemd

Mijn alternatief voor de N-VA zou CD&V geweest zijn. Maar andere alternatieven heb ik niet meer.

Misschien zou er een petieterig kansje inzitten voor Groen!

Fribre
27 februari 2004, 20:44
Groen! is voor mij ook het enige alternatief buiten CD&V en N-VA. Behalve als ze (ironisch genoeg) in kartel zouden gaan met de SP.A.



@ Jasper: kent u het fenomeen "forumverkiezingen" reeds? Zoja, zou u op een lijst willen staan? :wink:

Vlaanderen Boven
27 februari 2004, 21:05
Kan ik die lijst ergens bekijken?

Jasper
27 februari 2004, 21:06
"forumverkiezingen" ken ik nog niet.

Ik heb vroeger al wel eens op een echte lijst gestaan voor een echte gemeenteraadsverkiezing, maar dat is inmiddels ook al meer dan twintig jaar geleden.

Voorlopig ga ik nog wat op het forum rondsnuffelen, tot ik er wat meer van weet.

Fribre
27 februari 2004, 22:56
Kan ik die lijst ergens bekijken?

Iedereen die wil toetreden tot VIVA (het kartel van de forumpartijen via, Vuvio en N-VA) kan zich aanmelden voor het deelforum 'VIVA' (http://forum.politics.be/groupcp.php?g=2485) (Thomas Heynderickxs moet je daarna nog wel goedkeuren)

Daar worden ook de VIVA lijsten besproken.

Je kan natuurlijk altijd zelf een forumpartij oprichten.

de Vexille
28 februari 2004, 00:45
Blanco...

Ik zou een andere keuze niet over m'n hart krijgen.

Vlaamse Leeuw
28 februari 2004, 11:37
Na de N-VA zou ik op de CD&V stemmen. Maar indien we er van uit gaat dat ze allebei niet meer zouden bestaan, dan zou ik misschien wel blanco stemmen.

SB1234
28 februari 2004, 12:01
ik heb er heel lang over nagedacht maar buiten CD&V of N-VA kan ik me echt geen stem op een andere partij voorstellen vandaag de dag :?

Vlaanderen Boven
28 februari 2004, 13:07
Kan ik die lijst ergens bekijken?

Iedereen die wil toetreden tot VIVA (het kartel van de forumpartijen via, Vuvio en N-VA) kan zich aanmelden voor het deelforum 'VIVA' (http://forum.politics.be/groupcp.php?g=2485) (Thomas Heynderickxs moet je daarna nog wel goedkeuren)

Daar worden ook de VIVA lijsten besproken.

Je kan natuurlijk altijd zelf een forumpartij oprichten.

Ja, ik kreeg ook al een pb daarover maar ik zie dat forum precies niet staan? (nochtans werd mijn steun gevraagd)

Fribre
28 februari 2004, 13:09
Iedereen die wil toetreden tot VIVA (het kartel van de forumpartijen via, Vuvio en N-VA) kan zich aanmelden voor het deelforum 'VIVA' (http://forum.politics.be/groupcp.php?g=2485) (Thomas Heynderickxs moet je daarna nog wel goedkeuren)

Daar worden ook de VIVA lijsten besproken.

Je kan natuurlijk altijd zelf een forumpartij oprichten.

Ja, ik kreeg ook al een pb daarover maar ik zie dat forum precies niet staan? (nochtans werd mijn steun gevraagd)

Je moet bij "Gebruikersgroepen" je lidmaatschap 'aanvragen' voor de groep 'VIVA' en dan zal Thomas Heynderickx je lidmaatschap goedkeuren en daarna kan je dat deelforum zien en er posten.

C uit W
28 februari 2004, 15:18
Een grapje C uit W? Of ben je echt de mening toegedaan dat het Vlaams Blok anders dan de andere partijen is?
Haar stijl en doel is toch wel anders ja.
Het is natuurlijk een poltieke partij, en zal dus altijd 'gelijk' zijn met al de rest.

Vlaanderen Boven
28 februari 2004, 15:52
Kan ik die lijst ergens bekijken?


Je kan natuurlijk altijd zelf een forumpartij oprichten.

Tiens, en ik die dacht dat ik bij de N-VA zat...

Fribre
28 februari 2004, 15:53
Je kan natuurlijk altijd zelf een forumpartij oprichten.

Tiens, en ik die dacht dat ik bij de N-VA zat...

Ja, dan zit je automatisch bij VIVA. Daar is nu een deelforum voor, dat je ook kan bezoeken en je kan er posten.


http://forum.politics.be/viewforum.php?f=64

zorroaster
28 februari 2004, 16:17
Mijn tweede keus zou de CD&V geweest zijn, dus dit is wel een erg moeilijke vraag.
Europees zou ik misschien Groen! kiezen om Stevaert een pad in de korf te zetten, maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denk de Antwerpse Groen!-lijst te steunen. Een stal waar zowel creaturen als Mieke Vogels en Fauzaya Talhaoui uit voortkomen, kan niet goed zijn.

Jasper
28 februari 2004, 20:37
Fribre,

Ik heb al eens geprobeerd in te loggen bij Viva, maar zonder resultaat. Doe ik iets verkeerd?
Of moet ik eerst nog gescreend worden door de Staatsveiligheid? :wink:

Vlaams Anarchisme
28 februari 2004, 20:50
Ik weet niet hoor...Groen! is te Belgisch. Vlaams Blok te rechts. SP.a te ondemocratisch. VLD idem.

Dus geen alternatief.

Fribre
28 februari 2004, 21:01
Fribre,

Ik heb al eens geprobeerd in te loggen bij Viva, maar zonder resultaat. Doe ik iets verkeerd?
Of moet ik eerst nog gescreend worden door de Staatsveiligheid? :wink:

Deelmoderator Thomas Heyndrickx enkel kan de aanvragen goedkeuren, maar die is nu even niet online. Stuur anders voor de zekerjeid nog een PB'ke naar hem zodat hij er niet over kijkt.

stijnVL
10 maart 2004, 23:04
Daar ik naast flamingant ook communist ben, de LSP. Naar het schijnt komen die in Antwerpen niet op voor de vlaamse verkiezingen, dus komt dat goed uit: kan ik zowel lsp als n-va stemmen :wink:

Mor allez Pelgrimpje toch, ge gaat toch niet voor de bietekwieten van Geert Colov stemmen zeker?

Dan kiest ge nog beter voor Groen! of SpaRit... :lol:

Mocht er geen N-VA met of zonder kartel opkomen, dan stem ik gewoon uit protest voor het Boze Blok.

VLD en SPA-SPIRIT zijn, kom woorden schieten me te kort; de CD&V moet nog veeel vertrouwen winnen en bewijzen voor ik er op stem en het Vlaams Blok, tja die blijven dan over he. Uit armoei zou ik er nog terug op stemmen, maar gelukkig is dat voorlopig niet aan de orde. :wink:

Raf°
29 maart 2004, 21:43
Blanco stemmen is uitgesloten, mijn stem moet waarde hebben
Liberaal...tja..je ziet wat er van komt met de huidige regering
Groen...pfff.;die zijn nog roder dan comunisten...
Vlaams Blok..nope..die liggen me niet, dat is een zweeppartij welke bij regeringsdeelname der niets zal van bakken..(zie nederland)
Der schiet maar één over dan...SP.a