PDA

View Full Version : Teddybeer Mohammed


Boadicea
27 november 2007, 23:41
In Soedan is een Britse lerares opgepakt, om mogelijk veroordeeld te worden tot 40 stokslagen, wegens het feit dat ze haar klasmascotte, een teddybeer door haar kinderen Mohammed had laten noemen. Blijkbaar is dit niet de profeet eren, maar smaad aan de islam.

http://www.knack.be/belga/algemeen/britse-lerares-in-soedan-gearresteerd-wegens-teddybeer-mohammed/site78-section5-article27216.html

Ik vraag me af wat er nu eigenlijk nog wel mag. Zoveel heisa om een teddybeer. Zijn islamisten niet een beetje snel op hun tenen getrapt?

Hashiwokakero
27 november 2007, 23:43
Wordt het niet eens tijd om de Islam uit te roeien?

ElFlamencoLoco
29 november 2007, 19:27
Steeds wanneer er "in naam van Allah" één of ander onheil geschiedt, vind ik de reactie en stellingname vanwege moslims tégen dat aangerichte onheil nogal ondermaats. Ik blijf dit betreuren.

Als bewijs van mijn hoop op beterschap stel ik de vraag aan de moslimforumleden hier, wat zij vinden van het vonnis. De lerares krijgt 15 dagen gevangenis en wordt daarna Soedan uitgezet. Het gaat me hier niet om de discussie hoe "goedkoop" zij ervan afkomt. (Kennelijk zijn de zweepslagen haar kwijtgescholden, tenminste indien ik goed geïnformeerd ben.)

Mij gaat het gewoon tout cout om haar schuldigverklaring door die rechtbank. Wetende dat: zij de kinderen op democratische de naam voor die knuffel lieten kiezen; een knuffel geen dier is, ook al heeft hij de vorm van een beer; het niet haar taak is om islamonderricht te geven, zodat het niet haar bevoegdheid was de kinderen op de blasfemie te wijzen; zij als niet-moslim vermoedelijk niet eens besefte dat zij blasfemie liet begaan...... wil ik graag eens horen wat onze moslimforumleden (Yahya, Lincoln, Uh-Huh...) hiervan vinden.

Niets verplicht jullie te antwoorden. Maar weet wel dat zwijgen óók een antwoord inhoudt, en wel één dat me al vaak bijzonder droefgeestig heeft gestemd.

duveltje382
29 november 2007, 19:42
http://forum.politics.be/showthread.php?t=98533

Aeternitas
29 november 2007, 19:46
Wordt het niet eens tijd om de Islam uit te roeien?

Nee.

ElFlamencoLoco
29 november 2007, 20:49
http://forum.politics.be/showthread.php?t=98533Heb ik juist gelezen.

Reactie vanwege moslims? Nul komma nul totnogtoe. Begrijpen zij wel hoe jammer ik dit vind? En waarom ik dit jammer vind?

longhorn
30 november 2007, 14:09
Nee.

Maar psychiatrische bijstand voor de aanhangers zou wel verplicht moeten worden. We moeten medelijden hebben met deze mentaal gehandicapten.

Pies Descalzos
30 november 2007, 15:35
Ze zijn niet gehandicapt, ze zijn gehersenspoeld. Daar kun je nog iets aan doen, maar heel weinig.

Bolsjewiek
30 november 2007, 15:46
Wat in ieder geval zeker misdaig is, is het uitoeren van de Sharia voor een misdaad die geen misdaad is, en dus zeker niet bestraft moet worden met een "goddelijke wet", EN het toepassen van de islamitische wet op een niet-moslim.
Is er geen enkele moslim die in opstand komt tegen deze blasfemie t.o.v. de Sharia nl. het toepassen ervan op een akkefietje van een niet-moslim?

Pies Descalzos
30 november 2007, 16:35
Moslims komen niet in opstand als het op mohammed aankomt. Dat is heiligenverering voor hen.
Ik denkt eerder dat ze dat een goede zaak vinden, het is een bevestiging van wat ze altijd geweten hebben, nl. dat met de naam van de profeet niet gesold word.

stropkeuh
30 november 2007, 16:37
Wat in ieder geval zeker misdaig is, is het uitoeren van de Sharia voor een misdaad die geen misdaad is, en dus zeker niet bestraft moet worden met een "goddelijke wet", EN het toepassen van de islamitische wet op een niet-moslim.
Is er geen enkele moslim die in opstand komt tegen deze blasfemie t.o.v. de Sharia nl. het toepassen ervan op een akkefietje van een niet-moslim?

Blijkbaar niet dus..:-( Zogezegd gematigde moslims...pffff mijn botte.
Zijn allemaal hetzelfde.
En eerder flink aan het doorflippen daar.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=10652

Aeternitas
30 november 2007, 16:38
Maar psychiatrische bijstand voor de aanhangers zou wel verplicht moeten worden. We moeten medelijden hebben met deze mentaal gehandicapten.

Waarom zijn ze mentaal gehandicapt? Ik neem aan dat u eigenlijk 'krankzinnig' bedoelt? Mensen die zo reageren, zijn eenvoudigweg geïndoctrineerd. Lees eventjes iets over de heksenverbrandingen, en u zal zien wat ik bedoel.

Winterhamer
30 november 2007, 20:14
http://nederkrant.files.wordpress.com/2007/11/mohammed.gif

slobodan
30 november 2007, 20:29
Waarom zijn ze mentaal gehandicapt? Ik neem aan dat u eigenlijk 'krankzinnig' bedoelt? Mensen die zo reageren, zijn eenvoudigweg geïndoctrineerd. Lees eventjes iets over de heksenverbrandingen, en u zal zien wat ik bedoel.

Moslims lijden idd aan een collectieve psychose, moeten als patiënten beschouwd worden en zo mogelijk behandeld. Elke "discussie met, toenadering tot, begrip voor"etc; die geestesziekte is zinloos, als de patient niet wil behandeld worden moet die uit de samenleving geweerd worden, in dit geval door in eerste instantie de toegang tot Europa aan moslims te ontzeggen, in een later stadium deze zieken terug naar hun thuislanden te deporteren.

slobodan
30 november 2007, 20:31
Wordt het niet eens tijd om de Islam uit te roeien?
Absoluut. Tot de laatste zouden de aanhangers van dit perfide bijgeloof uit Europa verwijderd moeten worden.

slobodan
30 november 2007, 20:35
http://nederkrant.files.wordpress.com/2007/11/mohammed.gif

Zo is het maar net. Als er een prentje verschijnt van de kinderverkrachter Mohammed komen ze met schuim op hun bek en vuistenzwaaiend op straat, als er in naam van hun moordboekje allerlei echte misdaden gepleegd worden hoor je die "gematigden" niet eens. En dan te bedenken dat er hier nog vlaamse en nederlandse volks-en cultuurverraders zijn die stellen dat we dat moslimtuig zéker niet mogen provoceren, ze hebben het toch al zo moeilijk meneer, met al dat racisme en zo...

Stef Leeuwenhart
30 november 2007, 21:07
Het slachtoffer van een verkrachting krijgt in Saoedi Arabië zweepslagen en die juf in Soedan een gevangenisstraf. Moslims hebben een vreemde kijk op gerechtigheid en justitie. Politiek correct establishment links blijft maar dwepen met deze onverdraagzame, homohatende, vrouwonvriendelijke sujeten.

godisanidiot
1 december 2007, 00:51
Wordt het niet eens tijd om de Islam uit te roeien?

Niet alleen Islam.

Wolf
1 december 2007, 06:48
Het slachtoffer van een verkrachting krijgt in Saoedi Arabië zweepslagen en die juf in Soedan een gevangenisstraf. Moslims hebben een vreemde kijk op gerechtigheid en justitie. Politiek correct establishment links blijft maar dwepen met deze onverdraagzame, homohatende, vrouwonvriendelijke sujeten.

Wat onze (s)linkse fascisten daar mee hopen te winnen gaat ook mijn 'klakske' te boven. Het is al erg genoeg dat zulk een krankzinnig en onverdraagzaam regime ginder in de woestijn zetelt. Waarom zouden we zulke :shit: hier in Europa moeten tolereren?

Ik begrijp er niets, helemaal niets van. Maar ja, ik ben maar een domme Nationalist, hé. het zal wel weer aan mij liggen. 8-)

Ratzo
1 december 2007, 16:53
Er zijn veel smeerlapjes die Mohammed heten en die een nog veel grotere belediging voor de naam van de profeet zijn.

slobodan
1 december 2007, 18:36
Wat onze (s)linkse fascisten daar mee hopen te winnen gaat ook mijn 'klakske' te boven. Het is al erg genoeg dat zulk een krankzinnig en onverdraagzaam regime ginder in de woestijn zetelt. Waarom zouden we zulke :shit: hier in Europa moeten tolereren?



De vlag van Saoudi Arabië bevat 2 gekruiste kromzwaarden die geheven worden om de ongelovigen van kant te maken, dat zegt toch ook al iets. Hoe zouden de vredelievende linksen reageren als aan de Belgische vlag een raket of een tank zou toegevoegd worden?
Het is idd onbegrijpelijk dat er hier in intellectuele en progressieve middens zo'n liefde is voor kinderverkrachters, moordenaars, dieven, terroristen die al deze ongein bedrijven in naam van hun geloof.

Pantoffeldiertje
1 december 2007, 18:53
Slobodan, waren het er twee? Toen ik gisteren al zappend op Canvas bleef steken (de weg naar Mekka) stond er 1 zwaard dacht ik. Kunnen ook mijn ogen geweest zijn. Anyway, die zwaarden zijn helemaal niet bedoeld om ongelovigen van kant te maken! Het staat symbool voor de vreedzame verspreiding van de islam!



*Wat vaag gemummel van de belangrijkste imam* moest de vraag van Leyers beantwoorden : "Waarom staat er een zwaard op?" toen hij de vlag zag. Ik heb de essentie gemist, maar dat maakt niet uit want het ging niet eens over zwaarden.


Wat meer on-topic : Ik haat aanhangers van de islam die hier geschokt komen doen. Hier, in het "Westen" heeft religie niet zo'n belang. We hebben commentaar op en drijven de spot met het christendom. We doen dit ook met de islam, maar blijkbaar mag dit niet.
Op elk slecht woord over Mohammed komen er meutes moslims op straat protesteren, in een land waarvan ze de nationaliteit noch een bewijs om er te mogen zijn hebben.

Ze MOGEN hier hun matjes uitrollen, en hun godsdienst uitoefenen maar ze mogen het niet aan ons opdringen. Ook mogen ze niet gaan protesteren tegen Westerse gebruiken. Jullie zijn hier, jullie vragen hier asiel aan, respecteer dan onze overtuigingen en onze normen en waarden.

Winterhamer
1 december 2007, 20:47
De bekende islamofielen en moslims blijven massaal weg uit deze topics :roll:

PollyCorrect
1 december 2007, 21:13
Vanmorgen een interessante "advocaat van de duivel" op Radio 1 gehoord (weet niet wie het was). Die legde uit dat de Britse lerares een soort op geld beluste dhimmie was, die in een rijkeluisschool van de rijke moslims aldaar les is gaan geven. En dat ze, in plaats van de kinderen te helpen wat bij zinne te komen, een stomme teddybeer meeneemt en hem Mo laat noemen. Voor die advocaat van de duivel verdiende deze vrouw, voor zo'n domme manier van lesgeven en voor haar dhimmitude (ze kwam idd geen hulp bieden aan de door moslims verdrukten, uitgehongerden, verkrachten van Darfur, neen, ze heulde mee met de vijand en verdiende er nog een handje geld aan ook), nog méér zweepslagen.

Interessante benadering. :evil:
Hoe je ook bekijkt, this is so wrong.

Wolf
2 december 2007, 04:50
Ze MOGEN hier hun matjes uitrollen, en hun godsdienst uitoefenen maar ze mogen het niet aan ons opdringen. Ook mogen ze niet gaan protesteren tegen Westerse gebruiken. Jullie zijn hier, jullie vragen hier asiel aan, respecteer dan onze overtuigingen en onze normen en waarden.

Waarom kan niet iedereen zo denken? :-(

Is het nu echt zo gruwelijk slecht dat wij als autochtonen onze gebruiken, onze cultuur en ons eigen Volk prefereren aan dat van barbaarse kolonisten die spugen op alles waar wij voor staan en in geloven?

Respect krijg je niet.
Respect moet je verdienen!!

ElFlamencoLoco
2 december 2007, 09:58
Respect krijg je niet.
Respect moet je verdienen!!Fier op mijn Vlaamse cultuur, Vlaamse wortels en Vlaamse eigenheid...

... moet het me van het hart dat ik deze uitspraak véél te vaak hoor naar mijn goesting, uit de mond van lui die beweren deze fierheid met me te delen.

Als het zo is dat je respect moet verdienen, en als het zo is dat deze houding deel uitmaakt van onze Vlaamse cultuur, wortels en eigenheid...

... dan ben ik plots een klein beetje minder fier.

Respect krijgt iedereen a priori, zonder dat hij daarvoor iets moet doen. Wél kan iedereen dat respect verliezen, t.g.v. zijn doen en laten. En iedereen kan zelfs het hem toebedeelde respect vergroten, ook t.g.v. zijn doen en laten.

Maar stellen dat iemand eerst respect moet verdienen vooraleer hij het krijgt...

... vind ik niet echt getuigen van veel zin voor mede-menselijkheid. Als dat een exponent is van onze Vlaamse cultuur, onze Vlaamse wortels, en onze Vlaamse eigenheid...

... dan mogen wij, Vlamingen, ons daar wel eens vragen bij gaan stellen, en onze zo geroemde zin tot zelfkritiek nog eens botvieren.

Van mij krijgt iedereen, ook als hij moslim is, op voorhand een minimum aan respect. En zo hoort het ook. Gedraagt iemand zich slecht, dan verliest hij mijn respect. Gedraagt hij zich goed, dan oogst hij respect bij.

Maar van niemand zal ik eisen dat hij eerst mijn respect moet verdienen.

Iemand daar problemen mee? Dan hoorde ik dat graag. En ook waarom.

Wolf
3 december 2007, 02:37
Fier op mijn Vlaamse cultuur, Vlaamse wortels en Vlaamse eigenheid...

... moet het me van het hart dat ik deze uitspraak véél te vaak hoor naar mijn goesting, uit de mond van lui die beweren deze fierheid met me te delen.

Als het zo is dat je respect moet verdienen, en als het zo is dat deze houding deel uitmaakt van onze Vlaamse cultuur, wortels en eigenheid...

... dan ben ik plots een klein beetje minder fier.

Respect krijgt iedereen a priori, zonder dat hij daarvoor iets moet doen. Wél kan iedereen dat respect verliezen, t.g.v. zijn doen en laten. En iedereen kan zelfs het hem toebedeelde respect vergroten, ook t.g.v. zijn doen en laten.

Maar stellen dat iemand eerst respect moet verdienen vooraleer hij het krijgt...

... vind ik niet echt getuigen van veel zin voor mede-menselijkheid. Als dat een exponent is van onze Vlaamse cultuur, onze Vlaamse wortels, en onze Vlaamse eigenheid...

... dan mogen wij, Vlamingen, ons daar wel eens vragen bij gaan stellen, en onze zo geroemde zin tot zelfkritiek nog eens botvieren.

Van mij krijgt iedereen, ook als hij moslim is, op voorhand een minimum aan respect. En zo hoort het ook. Gedraagt iemand zich slecht, dan verliest hij mijn respect. Gedraagt hij zich goed, dan oogst hij respect bij.

Maar van niemand zal ik eisen dat hij eerst mijn respect moet verdienen.

Iemand daar problemen mee? Dan hoorde ik dat graag. En ook waarom.

Als moslims niets moeten hebben van de Westerse cultuur, maar ondertussen wel allemaal naar hier willen komen, en hun eigen levenswijze boven de onze prefereren is dat een gebrek aan respect. Vreemd genoeg moeten wij wel begrip en respect opbrengen voor hun cultuur die volledig in strijd is met de onze. Dat is wat ik wilde zeggen.

filosoof
3 december 2007, 11:33
Waarom kan niet iedereen zo denken? :-(

Is het nu echt zo gruwelijk slecht dat wij als autochtonen onze gebruiken, onze cultuur en ons eigen Volk prefereren aan dat van barbaarse kolonisten die spugen op alles waar wij voor staan en in geloven?

Respect krijg je niet.
Respect moet je verdienen!!De traditie van barbaars kolonialisme is zuiver west-Europees:-P
Wees bij dat het hier niet gebeurt.

filosoof
3 december 2007, 11:57
Britse lerares in Soedan krijgt gratie
ANP
gepubliceerd op 03 december 2007 10:12 , bijgewerkt op 3 december 2007 11:21

KHARTUM - De president van Soedan heeft maandag de gevangen Britse docente Gillian Gibbons gratie verleend. Dat meldde de BBC.

De 54-jarige lerares werd donderdag tot vijftien dagen cel veroordeeld, omdat ze de islam had beledigd. Zij had haar leerlingen toegestaan een teddybeer de naam Mohammed te geven. Gibbons wordt maandag nog vrijgelaten, maakte een adviseur van president Omar al-Beshir bekend.

url: http://www.volkskrant.nl/buitenland/article483449.ece/Britse_lerares_in_Soedan_krijgt_gratie











.
Teddy row teacher to be released
Gillian Gibbons was teaching at a school in Khartoum

UK teacher Gillian Gibbons is to be released from prison in Sudan
Story from BBC NEWS:
http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/1/hi/uk/7124447.stm

Published: 2007/12/03 10:02:28 GMT

© BBC MMVII



De islambashers hebben hun pleziertje weer eens gehad..

Online
3 december 2007, 12:23
De islambashers hebben hun pleziertje weer eens gehad..

Jawatte, vindt je die islamitische praktijken dan zo verheffend?
Ben je niet beschaamd Filosoof om je zo achter die achterlijkheden te scharen?!
T'is gemakkelijk om te vluchten achter de term islambasher als de realiteit te pijnlijk wordt, niet?

lantjes
3 december 2007, 13:14
Laten we het zo bekijken.
Uw beer Mohammed noemen is eigenlijk een flagrante belediging voor die beer in kwestie....

Wautd
3 december 2007, 13:18
De islambashers hebben hun pleziertje weer eens gehad..


Me dunkt dat het bashen in dit geval terecht was

slobodan
3 december 2007, 21:09
De traditie van barbaars kolonialisme is zuiver west-Europees:-P


Jij kent niets van geschiedenis, de verspreiding van de Islam was kolonisatie van het zuiverste water. Maar kennelijk vindt jij kolonisatie uit religieuze redenen minder erg dan uit economische. Waarom?

The Paulus Experience
3 december 2007, 21:10
De islambashers hebben hun pleziertje weer eens gehad..

Je kan ook stellen dat er 'een markt' ontstaan is voor islambashers naarmate er hen meer en meer 'pleziertjes' gegund worden.

Je mag je varken hier naar 't schijnt niet Napoleon noemen, maar gelukkig nog wel Mohammed of Jezus of Boeddha zoals het je belieft.
Houden zo!

The Paulus Experience
3 december 2007, 21:11
Jij kent niets van geschiedenis, de verspreiding van de Islam was kolonisatie van het zuiverste water. Maar kennelijk vindt jij kolonisatie uit religieuze redenen minder erg dan uit economische. Waarom?

Omdat hij filosoof is

Mahalingam
3 december 2007, 23:14
De vlag van Saoudi Arabië bevat 2 gekruiste kromzwaarden die geheven worden om de ongelovigen van kant te maken, dat zegt toch ook al iets. Hoe zouden de vredelievende linksen reageren als aan de Belgische vlag een raket of een tank zou toegevoegd worden?
Het is idd onbegrijpelijk dat er hier in intellectuele en progressieve middens zo'n liefde is voor kinderverkrachters, moordenaars, dieven, terroristen die al deze ongein bedrijven in naam van hun geloof.
Even een correctie: de vlag van Arabië heeft 1 zwaard.
http://www.flags.net/images/largeflags/SAAR0001.GIF
(De profeet himself had 8 zwaarden) Misschien ben je in de war met de vlag van de clan van de Saudi
http://www.flags.net/images/largeflags/SAAR1001.GIF
of het embleem van de palmboom met twee gekruisde zwaarden dat staat op de vliegtuigen van de Nationale vliegmaatschappij:
http://www.saudiairlines.com/imgsrc%5Cbnr_svlogo.gif

slobodan
4 december 2007, 00:04
of het embleem van de palmboom met twee gekruisde zwaarden dat staat op de vliegtuigen van de Nationale vliegmaatschappij:
http://www.saudiairlines.com/imgsrc%5Cbnr_svlogo.gif
Juist, dank voor de correctie. Die TWEE zwaarden staan idd op vliegtuigen en vrachtwagens uit dat infaam land in het zand.

Zyp
4 december 2007, 16:03
De islambashers hebben hun pleziertje weer eens gehad..

Dus de islam-bashers hebben hun zin gehad volgens u. Wel, veel woorden, niemand gewond...

Kon u hetzelfde zeggen over de oh zo vredelievende islamaanhangertjes als diezelfde hun zin kregen met de bewuste schooljuf?

:roll:

Bolsjewiek
4 december 2007, 19:41
Absoluut. Tot de laatste zouden de aanhangers van dit perfide bijgeloof uit Europa verwijderd moeten worden.
Nee.
Tot de laatste zouden aanhangers van alle extreemrechtse stromingen van de aarde verwijderd moeten worden.

Bolsjewiek
4 december 2007, 19:42
De bekende islamofielen en moslims blijven massaal weg uit deze topics :roll:
Hier ben ik al.

Bolsjewiek
4 december 2007, 19:44
Jij kent niets van geschiedenis, de verspreiding van de Islam was kolonisatie van het zuiverste water. Maar kennelijk vindt jij kolonisatie uit religieuze redenen minder erg dan uit economische. Waarom?
Correctie: de Arabieren veroverden gebieden die al onder heerschappij stonden van andere wereldrijken. Omdat alle volkeren in de buurt van Arabia Semieten waren, sloten ze zich vaak graag aan bij een volk met dezelfde taal en cultuur, ipv te gehoorzamen aan een keizer of koning in het verre Constantinopel of Perzië.

the_dude
4 december 2007, 20:31
het zoveelste voorbeeld dat duidelijk maakt dat religie geen plaats heeft binnen een multiculturele samenleving.

ccalbergg
4 december 2007, 22:49
Wordt het niet eens tijd om de Islam uit te roeien?
zever in pakskes

ccalbergg
4 december 2007, 22:52
. :shit:
Ik begrijp er niets, helemaal niets van. Maar ja, ik ben maar een domme Nationalist, hé. het zal wel weer aan mij liggen. 8-)
niet erg jongen , zelfkennis is het begin van aale wijsheid!
er is dus nog hoop voor jou !

Stef Leeuwenhart
7 december 2007, 10:46
Hier ben ik al.
Hoe combineert u communisme en de fanatieke verdediging van een godsdienst?

Heftruck
7 december 2007, 11:03
Hoe combineert u communisme en de fanatieke verdediging van een godsdienst?

It's essentially the same thing.

Stratcat
7 december 2007, 11:13
It's essentially the same thing.

:-)

system
7 december 2007, 14:29
De islambashers hebben hun pleziertje weer eens gehad..

Wat is een 'islambasher' eigenlijk? Men mag toch kritiek uiten op een godsdienst of op een politiek partij of op de koning of op om het even wie. Voorzover dit beschaafd gebeurt is er niets aan de hand. Mensen met een 'godsdienst' voelen zich nogal vlug gekwetst. Zou het zo niet zijn?

Infidel
7 december 2007, 15:26
Correctie: de Arabieren veroverden gebieden die al onder heerschappij stonden van andere wereldrijken. Omdat alle volkeren in de buurt van Arabia Semieten waren, sloten ze zich vaak graag aan bij een volk met dezelfde taal en cultuur, ipv te gehoorzamen aan een keizer of koning in het verre Constantinopel of Perzië.

Gelooft u dit zelf?

Waren de Egyptenaren semieten? Waren de Perzen semieten? Was de Grieks-Byzantijnse cultuur dezelfde als die van de nomadische Arabieren?
Hadden ze dezelfde taal (arabisch)??? Bij mijn weten spreken ze in Perzië zelfs tot op vandaag nog geen arabisch als voertaal.

slobodan
7 december 2007, 17:38
Nee.
Tot de laatste zouden aanhangers van alle extreemrechtse stromingen van de aarde verwijderd moeten worden.

Waar halen jullie toch het waanidee vandaan dat alleen extreem-rechtsen tegen de Islam zouden zijn? Hoe kan jij als linkse vrijzinnige lyrisch worden van een autoritaire ideologie waarbij het Nazisme verbleekt?

Noteer ook dat JIJ een extremist bent, niet ik . Ik zeg alleen dat Moslims uit ons Europa dienen gezet te worden, voor het overige wens ik ze het allerbeste in hun thuislanden waar handjes afhakken, stenigen, kinderen verkrachten en nog andere gebruiken(die jij goed praat) helemaal bon ton zijn.

Esperanza
8 december 2007, 07:32
Waar halen jullie toch het waanidee vandaan dat alleen extreem-rechtsen tegen de Islam zouden zijn? Hoe kan jij als linkse vrijzinnige lyrisch worden van een autoritaire ideologie waarbij het Nazisme verbleekt?

Even ter informatie, doch Bolsjewiek is noch links, noch vrijzinnig. Het tegendeel zelfs.

Esperanza
8 december 2007, 07:37
Wat is een 'islambasher' eigenlijk? Men mag toch kritiek uiten op een godsdienst of op een politiek partij of op de koning of op om het even wie. Voorzover dit beschaafd gebeurt is er niets aan de hand. Mensen met een 'godsdienst' voelen zich nogal vlug gekwetst. Zou het zo niet zijn? Je hebt uiteraard gelijk in je stelling dat kritiek ten alle tijde mogelijk moet zijn. Imho wordt met "islambasher" hoofdzakelijk bedoeld kritiek op één enkele religie en terzelfdertijd blind zijn voor de uitwassen van andere religies of deze zelfs naar voor te schuiven als een soort van valabel alternatief.

slobodan
8 december 2007, 14:10
Je hebt uiteraard gelijk in je stelling dat kritiek ten alle tijde mogelijk moet zijn. Imho wordt met "islambasher" hoofdzakelijk bedoeld kritiek op één enkele religie en terzelfdertijd blind zijn voor de uitwassen van andere religies of deze zelfs naar voor te schuiven als een soort van valabel alternatief.

Noem jij dan s 1 andere religie in wiens naam de gelovigen moeten moorden om in het paradijs te komen? Islam is helemaal geen religie, maar een autoritaire IDEOLOGIE met religieuze trekken.
Zijn er hier in Europa problemen met zeg maar Hindoes, Boedhisten,Japanse Shinto-adepten, wicca, sikhs en noem maar op? Ik dacht het niet, alléén maar zever met de Moslims!

slobodan
8 december 2007, 14:16
Even ter informatie, doch Bolsjewiek is noch links, noch vrijzinnig. Het tegendeel zelfs.

Dan brengt die nick toch verwarring hoor. Wat mij betreft is het duidelijk dat ik mij spiegel aan Slobodan Milosevic, een ex-communistische nationalist en verdediger van zijn volk en cultuur tegen de moslims nota bene.

Raven
8 december 2007, 15:26
Jammer dat die vrouw is ontlopen aan de zweepslagen.

De westerse atheiste denkt even te komen lachen met een van heiligste aspecten van Islam, onze profeet, Mohammed (vrede zij met hem).

Maar, omdat ik haar achterlijke indruk heb gezien op de persfoto, zou ik toch eerder aannemen dat het hier om een grove pedagogische fout gaat van deze leerkrachte, dan een echte uiting van blasfemie en aanzetting tot.

Onder geen beding zou ze echter nog les mogen geven aan de kinderen van geloof.

PollyCorrect
8 december 2007, 15:31
Ik vond haar ook nogal achterlijk, dat ze bij de vijand gaat lesgeven.
Rijke moslimkinderen in Sudan :roll:

Ze had die kinderen wat culinaire Britse specialiteiten moeten voeren, of hun leren nadenken ipv te accepteren dat ze zo'n stomme naam aan een beer geven.

Raven
8 december 2007, 15:31
Hoe combineert u communisme en de fanatieke verdediging van een godsdienst?

De sovjet unie kon dit prima samen met o.a. Nasser (Egypte).

Islam breekt totaal en absoluut met concepten als kapitalisme en sociale hierarchieen zoals aristrocratieen. Daarom dat bv. een Al Qaeda, jaren tracht om het regime in Saudie Arabie ten val te brengen.

In Afghanistan, ten tijde van Mullah Omar en Al Qaeda, waren er geen koningen, presidenten en Afgha-20 of Wallstreet. Enkel een dorpsstructuur met de moskee als centraal sociaal/economisch/politiek punt.

Stef Leeuwenhart
8 december 2007, 16:23
Communisme is daarentegen niet zo dol op godsdienstbeleving. Waarom anders al dat verzet in Afghanistan toen de Sovjets even op bezoek kwamen?

ElFlamencoLoco
8 december 2007, 18:10
Je hebt uiteraard gelijk in je stelling dat kritiek ten alle tijde mogelijk moet zijn. Imho wordt met "islambasher" hoofdzakelijk bedoeld kritiek op één enkele religie en terzelfdertijd blind zijn voor de uitwassen van andere religies of deze zelfs naar voor te schuiven als een soort van valabel alternatief.Je bijzonder eigenzinnige definitie van "islambasher" ontlokt me een glimlach.

Je suggereert dat een islambasher per definitie gelovig is? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Hoedanook, ik ken ook "religiebashers"... en daarvoor ben je per definitie niet gelovig.

PollyCorrect
8 december 2007, 18:28
Ik vind dat niet zo'n interessante omschrijving van het woord 'islambasher'.
Waarom moeten er altijd meteen dingen bijgesleurd worden die er weinig mee te maken hebben, en in dit geval "alle andere religies"?
Is dat de enige manier die men vindt om te proberen dingen goed te spreken, bv. "de islam speelt met onze waarden en mensenrechten, maar deed het Christendom dat in de tijd van de Spaanse inquisitie ook niet, en dus mogen we er niets over zeggen?"

Esperanza
9 december 2007, 08:15
Je suggereert dat een islambasher per definitie gelovig is? Of heb ik dat verkeerd begrepen?Het laatste is van toepassing, mijn beste.
Hoedanook, ik ken ook "religiebashers"... en daarvoor ben je per definitie niet gelovig.Terechte kritiek is noodzakelijk.

Esperanza
9 december 2007, 08:37
Waarom moeten er altijd meteen dingen bijgesleurd worden die er weinig mee te maken hebben, en in dit geval "alle andere religies"?
Is dat de enige manier die men vindt om te proberen dingen goed te spreken, bv. "de islam speelt met onze waarden en mensenrechten, maar deed het Christendom dat in de tijd van de Spaanse inquisitie ook niet, en dus mogen we er niets over zeggen?"

Bij deze nodig ik je uit om :

1° een post van mij terug te vinden waar ik de ene godsdienst "goedpraat" door er een andere godsdienst bij te sleuren.

2° waar ik de geschiedenis induik om voorheen gepleegde wandaden aan te halen om deze vervolgens te extrapoleren naar het heden.

Kritiek op religie is noodzakelijk. Het hangt er echter vanaf op welke manier je die kritiek uit. Moslims beschouwen als zandbakpoepers, kamelenneukers of bruine makakken is géén kritiek uiten, dit tot spijt van wie het benijdt. Dit is overholen racisme, niks te maken met rede en rationaliteit.

Islamitische bommenleggers en terreuraanslagen zijn een afschuwelijk en monsterlijk iets, waar hard dient te worden tegen opgetreden. Niettemin heb ik ook evenwel mijn serieuze bedenkingen bij bijvoorbeeld een reactionaire en creationistische bijbelgebedsgroep die wekelijks achter gesloten deuren vergadert met de machtigste man op aarde. Iets waar een doorsnee islambasher niet van wakker ligt. Die kijkt alleen maar naar de plaatjes in de media bij de zoveelste terreuraanslag.

En d�*t, mijn beste, is het enorme verschil tussen een islambasher en een vrijdenker.