PDA

View Full Version : Salvia Divinorum


Pies Descalzos
1 december 2007, 00:36
Ik heb al vele getuigenissen gelezen van mensen die bijna-doodservaringen gehad hebben.Sommigen onder hen stelden dat ze hun lichaam verlieten en zichzelf als het ware zagen liggen op bed of waar dan ook.De wetenschap verklaart dit door een proces dat zich voltrekt in de hersenen waardoor je een zelfprojectie crëert. Ik bevestig dit.Mijn broer kwam deze namiddag langs met een Salvia Divinorum extract om op te roken. Dit is een kruid dat vroeger door de Maya's en Inca's gebruikt werd om een psychedelische droomwereld op te wekken. Dit is een legaal te gebruiken middel, te bestellen in Nederland.Ik heb er drie grote trekken van genomen en deze lang ingehouden.De ervaring duurde 20 minuten met een climax van ongeveer 3 minuten.De effecten waren de volgende: versmelting met objecten, bijvoorbeeld de televisie, ontmoetingen met vreemde wezens, uittreden uit het lichaam (in mijn geval zag ik mezelf in de hoek van de kamer zitten), en onlogische verbanden zien in alles wat je maar kan bedenken.Ik vind dit relevant om te vermelden aangezien sommige mensen geloven in een leven na de dood precies omdat ze een dergelijke ervaring gehad hebben bij een ongeluk of iets dergelijks. Het is dus wel degelijk een proces in de hersenen. Ik zag ook wit licht, en ontmoette zelf wezens die anderen dan Engelen zouden noemen.

Dycore
1 december 2007, 00:39
Fuck! Waar koop je dat spul?

Pies Descalzos
1 december 2007, 00:42
Fuck! Waar koop je dat spul?

Online shops. je moet het s googelen, weet zelf niet welke site, mijn broer heeft het besteld. Levering binnen drie werkdagen.

Dycore
3 december 2007, 15:11
Beste Pies,
Hoeveel gram heb je gerookt? Ken je mensen die gekauwd hebben? Was het X5 of X10?
Cheers, Dycore

netslet
3 december 2007, 15:16
Gewoon ter info: Salvia staat op de lijst van de verboden middelen in België.

exodus
3 december 2007, 15:42
Gewoon ter info: Salvia staat op de lijst van de verboden middelen in België.

Zowat alles wat het bewustzijn verruimt staat op de lijst van de verboden middelen in Belgie. Ze weten niet waarover ze spreken.

guerin
3 december 2007, 15:47
Dat is gewoon een bewustzijnsverandering waardoor er ander waarnemingen mogelijk zijn!

Visjnu
3 december 2007, 15:47
Iemand toevallig Eindeloos Bewustzijn van de nederlandse cardioloog Pim van Lommel reeds gelezen? Het werd vorige maand uitgegeven en lijkt me wel interessant.

Hij is tevens mede-auteur van "Near-death experience in survivors of cardiac arrest: a propsective study in the Netherlands", een artikel dat in The Lancet verscheen (http://profezie3m.altervista.org/archivio/TheLancet_NDE.htm) (http://profezie3m.altervista.org/archivio/TheLancet_NDE.htm%29).

Dycore
3 december 2007, 15:56
Gewoon ter info: Salvia staat op de lijst van de verboden middelen in België.

Maar kan per post besteld worden via Nederland. No problem.

Hashiwokakero
3 december 2007, 16:15
Dit is zo'n saaie discussie, we zullen de waarheid toch te weten komen, allemaal.:-)

Flippend Rund
3 december 2007, 17:41
uittreden uit het lichaam (in mijn geval zag ik mezelf in de hoek van de kamer zitten)

Kon je dan dingen zien die vanuit de feitelijke positie van je lichaam onzichtbaar waren?

Uh-Huh
3 december 2007, 18:39
Als bij een bijna-doodervaring mensen door een proces in de hersenen een zelfprojectie creëeren, doen ze dan ook hetzelfde bij de dood?

Visjnu
3 december 2007, 19:27
Als bij een bijna-doodervaring mensen door een proces in de hersenen een zelfprojectie creëeren
De hersenen creëeren volgens mij constant een "zelfprojectie". Ik vind dit eigenlijk maar een vage pseudo-wetenschappelijke uitleg :?

Bhairav
3 december 2007, 20:15
Het leven IS zelfprojectie.
*zonnebrilleke*

The Paulus Experience
3 december 2007, 21:03
Als bij een bijna-doodervaring mensen door een proces in de hersenen een zelfprojectie creëeren, doen ze dan ook hetzelfde bij de dood?

wie het kan vertellen krijgt een bak Duvel

Uh-Huh
3 december 2007, 21:22
De hersenen creëeren volgens mij constant een "zelfprojectie". Ik vind dit eigenlijk maar een vage pseudo-wetenschappelijke uitleg :?
De uitleg is misschien een beetje vaag maar hoeft daarom niet pseudo-wetenschappelijk te zijn. En wat volgens u zus of zo is, kan in werkelijkheid niet zus of zo zijn. ;-)

Onlangs is de neef van mijn vader overleden en zijn zus was op het moment van z'n dood ook bij hem. Ze vertelde dat hij op het laatst tamelijk hard heeft zitten ijlen en spreken tegen haar en 'anderen' (o.a. z'n moeder) die zij niet kon waarnemen. Een aantal minuten voor z'n dood vroeg hij of ze zijn jongste zoon wilde halen zodat deze hem toestemming kon geven om te gaan maar dat hij later wel terug zou komen. En hij bleef die 'toestemming om te gaan' herhalen tot hij uiteindelijk stierf.

Nu, persoonlijk zie ik hier (in haar 'verhaal') veel gelijkenissen met 'verhalen' over een bijnadoodervaring.

Het probleem is natuurlijk dat de hersenen stoppen met werken eens men dood is maar dat er niet kan bewezen worden dat die 'zelfprojectie' dan ook stopt.

Visjnu
3 december 2007, 22:13
De uitleg is misschien een beetje vaag maar hoeft daarom niet pseudo-wetenschappelijk te zijn. En wat volgens u zus of zo is, kan in werkelijkheid niet zus of zo zijn. ;-)
Ik ben onduidelijk geweest bij het quoten, het was eigenlijk een reply op de openingspost. Volgens mij begrijp je me daarom verkeerd?

In die post staat dat de wetenschap zou verklaren dat bij bijna-dood-ervaringen er bepaalde "processen" zich voltrekken in de hersenen waardoor een "zelfprojectie" "gecreeërt" wordt (dus wanneer de hersenen nog "leven"). Dit is echter pure nonsens, want met zo'n uitspraak kan je alle richtingen uit. Wat ik er van vind maakt niet uit, objectief gezien is het pseudowetenschap.


Onlangs is de neef van mijn vader overleden en zijn zus was op het moment van z'n dood ook bij hem.
Mijn innige deelneming.


Het probleem is natuurlijk dat de hersenen stoppen met werken eens men dood is maar dat er niet kan bewezen worden dat die 'zelfprojectie' dan ook stopt.Ik stoor mij aan het woord "zelfprojectie" ;)
Vervang echter "zelfprojectie" met "bewustzijn" en ik ben het met je eens.

Dit staat wel haaks op de pseudo-wetenschappelijke stelling in de openingspost. ;)

Uh-Huh
3 december 2007, 22:35
Ik stoor mij aan het woord "zelfprojectie" ;)
Vervang echter "zelfprojectie" met "bewustzijn" en ik ben het met je eens.

Dit staat wel haaks op de pseudo-wetenschappelijke stelling in de openingspost. ;)
Ah, jij betwist dat het zou gaan om een zelfprojectie. Is dat dan niet wetenschappelijk bewezen?

Ja, als het niet bewezen is, is het inderdaad een veronderstelling en dus pseudo-wetenschap. Akkoord.

Pies Descalzos
3 december 2007, 22:36
Beste Pies,
Hoeveel gram heb je gerookt? Ken je mensen die gekauwd hebben? Was het X5 of X10?
Cheers, Dycore

Een extract van 20X, 3 maal diep geïnhaleerd met een marihuanapijp, per trek ongeveer 20 seconden inhouden.

Ik heb het alleen nog maar gerookt, maar ik ga het niet meer doen in de toekomst. Allez, zeg nooit nooit maar het is gewoon TE.

Pies Descalzos
3 december 2007, 22:39
Gewoon ter info: Salvia staat op de lijst van de verboden middelen in België.

Je kan het niet laten verzenden naar landen waar het verboden is via de site waar hij het besteld heeft.
Er stond daar bij dat het in België legaal was, dat kan fout zijn natuurlijk maar voorlopig verzenden ze het nog altijd.

Uh-Huh
3 december 2007, 22:41
Een extract van 20X, 3 maal diep geïnhaleerd met een marihuanapijp, per trek ongeveer 20 seconden inhouden.

Ik heb het alleen nog maar gerookt, maar ik ga het niet meer doen in de toekomst. Allez, zeg nooit nooit maar het is gewoon TE.
Té dicht bij de dood? Waarom denk je dat het verboden is? :-P

Pies Descalzos
3 december 2007, 22:44
Kon je dan dingen zien die vanuit de feitelijke positie van je lichaam onzichtbaar waren?

Wel, op een bepaalde manier kan je alles zien waar je maar aan denkt...
Het is zeer moeilijk te beschrijven, je bewustzijn is volledig gescheiden van je lichaam.
Je kan bvb in je tv kruipen, ermee versmelten, ik heb er lang in vast gezeten, ik kreeg er een beetje schrik van.
Tijd en ruimte zijn zeer anders, alles gebeurt op hetzelfde moment, verleden, heden en toekomst.
Ik heb nooit een speling gehad van meer dan een paar uur, maar mijn broer en vrienden van mij gingen soms ver terug in de tijd en konden tot in de kleinste details naar dingen kijken.

Pies Descalzos
3 december 2007, 22:51
Té dicht bij de dood? Waarom denk je dat het verboden is? :-P

Het is volkomen ongevaarlijk... Er heeft zelden iemand meer dan hoofdpijn van, en zelf dat is uitzonderlijk.

Ik vind het TE, omdat je geen controle hebt. Toen ik in mijn tv zat bvb wou ik er gewoon uit, maar dat lukte voor een tijdje niet.

Visjnu
3 december 2007, 23:14
Het is volkomen ongevaarlijk... Er heeft zelden iemand meer dan hoofdpijn van, en zelf dat is uitzonderlijk.

Ik vind het TE, omdat je geen controle hebt. Toen ik in mijn tv zat bvb wou ik er gewoon uit, maar dat lukte voor een tijdje niet.

Zorg je er voor dat er steeds iemand nuchter blijft? Ik kan mij inbeelden dat het misschien toch gevaarlijk wordt als je besluit te versmelten met een aanrijdende trein ofzo ;)

Andro
3 december 2007, 23:22
Zowat alles wat het bewustzijn verruimt staat op de lijst van de verboden middelen in Belgie. Ze weten niet waarover ze spreken.

Behalve het dodelijkste 'religie'.

The Paulus Experience
3 december 2007, 23:24
Behalve het dodelijkste 'religie'.

bewustzijn verruimt

Visjnu
3 december 2007, 23:24
hehe op youtube hebde leuke filmpjes daarover :)

Pies Descalzos
3 december 2007, 23:43
Zorg je er voor dat er steeds iemand nuchter blijft? Ik kan mij inbeelden dat het misschien toch gevaarlijk wordt als je besluit te versmelten met een aanrijdende trein ofzo ;)

Ja tuurlijk, je moet altijd iemand nuchter hebben, en best ook geen wapens in de buurt hebben.

Uh-Huh
4 december 2007, 02:17
hehe op youtube hebde leuke filmpjes daarover :)
Mai, dit is toch niet iets wat ik zou willen meemaken: http://www.youtube.com/watch?v=OQ2Q4GELpoo

8O

Uh-Huh
4 december 2007, 02:20
Het is volkomen ongevaarlijk... Er heeft zelden iemand meer dan hoofdpijn van, en zelf dat is uitzonderlijk.

Ik vind het TE, omdat je geen controle hebt. Toen ik in mijn tv zat bvb wou ik er gewoon uit, maar dat lukte voor een tijdje niet.
Pies, vind je dat jouw ervaring of trip ook iets 'spiritueel' had of kreeg je één of andere spirituele boodschap mee?

P.S. Ik denk niet dat het 'volkomen ongevaarlijk' is. Er heeft er ene in de VS of VK zelfs zelfmoord gepleegd na zo'n trip...

Pies Descalzos
4 december 2007, 02:31
Pies, vind je dat jouw ervaring of trip ook iets 'spiritueel' had of kreeg je één of andere spirituele boodschap mee?

P.S. Ik denk niet dat het 'volkomen ongevaarlijk' is. Er heeft er ene in de VS of VK zelfs zelfmoord gepleegd na zo'n trip...

Dat hangt ervan af in welke psychische toestand je jezelf bevindt voor je aanvangt met de trip.
De meeste jeugdigen die het uitproberen zijn vooral uit op veel lachen en onnozelheid verkopen.
Als je bvb heel rustig bent en alles laat komen dan is het zeker een spirituele ervaring.
Voor mij was het alleszins zo, het hangt er ook van af welke dosis je neemt. Ik heb het sterkste concentraat genomen in een hoge dosis, hierbij ben je echt volledig weg van de realiteit.
Neem je het in een lage dosis, zoals de meesten doen, dan heb je gewoon lichte hallucinaties, zoals de vloer die in water veranderd en in elkaar overvloeiende kleuren enzo.
Ik kan me goed inbeelden dat als ik ziek en zwak te bed zou liggen en een dergelijke trip zou ondernemen, het voor mij een heel spirituele ervaring zou zijn.
Het is namelijk zo dat hoe actiever en vitaler je bent, hoe grappiger alles is, en hoe meer vermoeid of aangedaan je bent, hoe meer je er een hogere werkelijkheid aan toeschrijft.

Uh-Huh
4 december 2007, 02:49
Wel, op een bepaalde manier kan je alles zien waar je maar aan denkt...
Het is zeer moeilijk te beschrijven, je bewustzijn is volledig gescheiden van je lichaam.
Je kan bvb in je tv kruipen, ermee versmelten, ik heb er lang in vast gezeten, ik kreeg er een beetje schrik van.
Tijd en ruimte zijn zeer anders, alles gebeurt op hetzelfde moment, verleden, heden en toekomst.
Ik heb nooit een speling gehad van meer dan een paar uur, maar mijn broer en vrienden van mij gingen soms ver terug in de tijd en konden tot in de kleinste details naar dingen kijken.
Is je bewustzijn écht volledig gescheiden van je lichaam of voel je je er op een bepaalde manier toch nog verbonden mee?

Bijvoorbeeld: kun je je lichaam zien bewegen en voel je tegelijkertijd dat je zelf ook beweegt?

Man, ik vind dit heel interessant... :-)

Visjnu
4 december 2007, 02:56
YouTube video's over Salvia zijn in ieder geval wel verslavend. Ik moet over 3 uur opstaan. :(

Al eens geprobeerd om dat in ne cake te stoppen?

Visjnu
4 december 2007, 02:59
Een cadeautip voor de feestdagen : http://www.de-sjamaan.nl/nl/0150_Salvia_Divinorum_Plant.html

willem1940NLD
4 december 2007, 03:54
Zowat alles wat het bewustzijn verruimt staat op de lijst van de verboden middelen in Belgie. Ze weten niet waarover ze spreken.
Gelijk een vertragingsinstallatie gemeenlijk "versnellingsbak" heet, is het politiek-correct om bewustzijnsvernauwing te betitelen als "verruiming" (ik tikte al uit macht der gewoonte "verrijking" .... ).

Er groeit plenty in plantsoenen, weilanden en aan slootkanten wat er maar voor zulke doeleinden toepasbaar is en bij iets overdreven dosering ook geschikt voor (bijna-)doodservaring(en).

Waarschijnlijk "gebruikten" ook wel enige Oude Schilders reeds; kijk maar eens op Net naar Jeroen Bosch.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jeroen_Bosch_(schilder)

http://farm1.static.flickr.com/223/513242851_bfc811fd40.jpg

Pies Descalzos
4 december 2007, 23:22
Is je bewustzijn écht volledig gescheiden van je lichaam of voel je je er op een bepaalde manier toch nog verbonden mee?

Bijvoorbeeld: kun je je lichaam zien bewegen en voel je tegelijkertijd dat je zelf ook beweegt?

Man, ik vind dit heel interessant... :-)

Wel als je lage doses neemt dan ben je er nog mee verbonden. Maar als je hoge doses neemt dan ben je tijdens de climax volledig gescheiden.
Je kunt je lichaam zien bewegen, maar je hebt zelf geen lichaam, ik zou het beschrijven als 'zweven'.

Diego Raga
5 december 2007, 21:22
Dat hangt ervan af in welke psychische toestand je jezelf bevindt voor je aanvangt met de trip.
Als je bvb heel rustig bent en alles laat komen dan is het zeker een spirituele ervaring.
Voor mij was het alleszins zo, ...
Vraagje Pies.
Ervaar je een verschil in je dagelijkse bezigheden en de aandacht die je daaraan besteed, als toen je dezelfde dingen deed voor je die ervaring had ?

Pies Descalzos
5 december 2007, 21:37
Vraagje Pies.
Ervaar je een verschil in je dagelijkse bezigheden en de aandacht die je daaraan besteed, als toen je dezelfde dingen deed voor je die ervaring had ?

Nee, alles is hetzelfde denk ik. Ik heb een heel vaste routine. Maar de ervaring zet je wel aan het denken natuurlijk.

Diego Raga
5 december 2007, 22:38
Je ervaring leerde je, dat er een wezenlijk onderscheid bestaat tussen bewustzijn en het denkvermogen ervan, daar het denkvermogen toen buitenspel stond en je bewustzijn rechtstreeks deelnam en vorm gaf aan die levendige ervaring, zonder beperking in ruimte en tijd.

De inherente tekorten en de mentale conditionering van zintuiglijke en verstandelijke concepten en de gehechtheid eraan, verhindert ons om de omgeving rechtstreeks waar te nemen.
Dan ervaren we een afgescheidenheid van de dingen, terwijl een diepe ervaring als de jouwe een intense vervlechting en invloed van alle dingen laat zien, hoewel je door de onervarenheid van intens veranderde bewustzijnstoestanden, niet echt de controle had over wat en hoe je de dingen toen ervaarde. Better luck next time. ;-)

Mss verklaart dit ook al iets: http://www.2012.com.au/real_matrix.html

Pies Descalzos
5 december 2007, 22:45
Je ervaring leerde je, dat er een wezenlijk onderscheid bestaat tussen bewustzijn en het denkvermogen ervan, daar het denkvermogen toen buitenspel stond en je bewustzijn rechtstreeks deelnam en vorm gaf aan die levendige ervaring, zonder beperking in ruimte en tijd.

De inherente tekorten en de mentale conditionering van zintuiglijke en verstandelijke concepten en de gehechtheid eraan, verhindert ons om de omgeving rechtstreeks waar te nemen.
Dan ervaren we een afgescheidenheid van de dingen, terwijl een diepe ervaring als de jouwe een intense vervlechting en invloed van alle dingen laat zien, hoewel je door de onervarenheid van intens veranderde bewustzijnstoestanden, niet echt de controle had over wat en hoe je de dingen toen ervaarde. Better luck next time. ;-)

Mss verklaart dit ook al iets: http://www.2012.com.au/real_matrix.html

Is dit het antwoord dat je wilde horen ? :-P
Ik dacht dat je het over mijn dagelijkse routine had: opstaan, ontbijten, werken enzo...
Ik heb het wss verkeerd begrepen. :-D

praha
5 december 2007, 23:17
btw bekijken jullie deze (http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming) link even

http://www.lucidcrossroads.co.uk/hag3.jpg

Diego Raga
5 december 2007, 23:28
Is dit het antwoord dat je wilde horen ? :-P
Ik dacht dat je het over mijn dagelijkse routine had: opstaan, ontbijten, werken enzo...
Ik heb het wss verkeerd begrepen. :-D
Awel ja, hoe sta je nu tegenover die dingen ?

Uh-Huh
6 december 2007, 00:01
btw bekijken jullie deze (http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming) link even
Interessante link.

Ik heb al zo'n twee-tot driemaal precies diezelfde 'hallucinaties' gehad na het ontwaken uit m'n slaap en ik kan je verzekeren dat het écht geen pretje was. Het zweet breekt me al uit als ik er gewoon maar aan denk of over schrijf.
Gelukkig is dat allemaal nog wetenschappelijk te verklaren en weet ik nu dan eindelijk wat er scheelt met mij: m'n hersenen zijn beschadigd, want ik zit niet aan de drugs of andere 'verdovende' middelen.... :?

Waar wil je trouwens naartoe met deze link in deze topic over Salvia?

Uh-Huh
6 december 2007, 00:08
Enne... die zwarte figuur bevindt zich niet alleen in de kamer maar 'pest' je ook en probeert je lichaam binnen te komen ofzoiets.

Wel interessant dat iedereen dezelfde hallucinaties ziet bij zo'n slaapverlamming.

Flippend Rund
6 december 2007, 00:12
Wel, op een bepaalde manier kan je alles zien waar je maar aan denkt...
Het is zeer moeilijk te beschrijven, je bewustzijn is volledig gescheiden van je lichaam.
Je kan bvb in je tv kruipen, ermee versmelten, ik heb er lang in vast gezeten, ik kreeg er een beetje schrik van.
Tijd en ruimte zijn zeer anders, alles gebeurt op hetzelfde moment, verleden, heden en toekomst.
Ik heb nooit een speling gehad van meer dan een paar uur, maar mijn broer en vrienden van mij gingen soms ver terug in de tijd en konden tot in de kleinste details naar dingen kijken.

En dat zit allemaal in dat plantje? Ik vind het wel vreemd dat je, in je openingspost, zo'n ervaring ziet als een bewijs tegen leven na de dood. Je kunt toch net zo goed stellen dat je, dankzij dat medicijn, in contact komt met een soort realiteit die je ook ontmoet als je doodgaat?

exodus
6 december 2007, 07:59
btw bekijken jullie deze (http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming) link even

http://www.lucidcrossroads.co.uk/hag3.jpg

Ik heb dat ook al een paar keer gehad. En inderdaad, je hebt echt wel het levendigde gevoel dat er een kwaadaardig aanvoelende entitiet je aan het "platdrukken" is. Wie zegt er trouwens dat dit hallucinaties zijn, ik geloof wel in entiteiten uit de astrale dimensie die mensen in hun halfslaap willen uitmelken door de angst dat ze op dat moment generen.

Ik had het gevoel dat het "wezen" niet persoonlijk tegen mij gericht was, maar dat het gewoon te doen was om mijn angst. Vanaf dat ik mezelf kalmeerde en mijn angstgevoel ging naar beneden was het zo snel als kijken weg, ik zeg enkel nog in mijn ooghoeken een zwarte schaduw.

Duupje
6 december 2007, 08:52
Ik heb dat ook al een paar keer gehad. En inderdaad, je hebt echt wel het levendigde gevoel dat er een kwaadaardig aanvoelende entitiet je aan het "platdrukken" is. Wie zegt er trouwens dat dit hallucinaties zijn, ik geloof wel in entiteiten uit de astrale dimensie die mensen in hun halfslaap willen uitmelken door de angst dat ze op dat moment generen.

Ik had het gevoel dat het "wezen" niet persoonlijk tegen mij gericht was, maar dat het gewoon te doen was om mijn angst. Vanaf dat ik mezelf kalmeerde en mijn angstgevoel ging naar beneden was het zo snel als kijken weg, ik zeg enkel nog in mijn ooghoeken een zwarte schaduw.

Ik heb net dezelfde ervaring als jij. In het begin is het heel akelig zelfs, vooral het gevoel dat je niet kan bewegen.

Duupje
6 december 2007, 08:58
@ Pies

Salvia is iets leuk om mee te experimenteren.

Toch uitkijken. Het zou de eerste niet zijn die zichzelf wat aandoet tijdens zo'n trip.
Het zou wel eens kunnen uitdraaien zoals dat filmpje dat Uh-huh hier postte. En euh, dan kan zo'n 'onschuldig' tripje wel gevolgen hebben voor het leven eens je 'ontwaakt'. Ik heb zelf iemand gekend die tijdens zo'n trip echte doodsangsten uitstond. Het is niet echt goed gekomen na het ontwaken.
De laatste keer dat ik hem zag, bleken die paar minuten, zo'n enorme impact te hebben gehad op hem, dat hij er nog steeds niet over is. Het beperkt hem in zijn huidige leven.

Pies Descalzos
6 december 2007, 13:27
En dat zit allemaal in dat plantje? Ik vind het wel vreemd dat je, in je openingspost, zo'n ervaring ziet als een bewijs tegen leven na de dood. Je kunt toch net zo goed stellen dat je, dankzij dat medicijn, in contact komt met een soort realiteit die je ook ontmoet als je doodgaat?

Als je doodgaat, is er geen hersenactiviteit meer, dus kun je die ervaring ook niet meer hebben. Het is geen gewoon zo dat bepaalde linken in je hersenen ontkoppelt worden, maar de gebieden in de hersenen zijn wel nog actief. De volgende stap in het stervensproces is dat alle hersengebieden uitvallen, en daarmee alle linken die je persoonlijkheid en alles wat je wij bent vormen ook.

Pies Descalzos
6 december 2007, 13:31
@ Pies

Salvia is iets leuk om mee te experimenteren.

Toch uitkijken. Het zou de eerste niet zijn die zichzelf wat aandoet tijdens zo'n trip.
Het zou wel eens kunnen uitdraaien zoals dat filmpje dat Uh-huh hier postte. En euh, dan kan zo'n 'onschuldig' tripje wel gevolgen hebben voor het leven eens je 'ontwaakt'. Ik heb zelf iemand gekend die tijdens zo'n trip echte doodsangsten uitstond. Het is niet echt goed gekomen na het ontwaken.
De laatste keer dat ik hem zag, bleken die paar minuten, zo'n enorme impact te hebben gehad op hem, dat hij er nog steeds niet over is. Het beperkt hem in zijn huidige leven.

Ja dat is zo met elke drug hoor, ik ken een persoon die langdurig allerhande drugs gebruikt heeft en hij is nu werkonbekwaam.
Hij is schizofreen, voert gesprekken met zichzelf zoals Gollem uit LOTR en reageert niet normaal op gewone situaties.
Hij heeft nooit iets bijzonders gehad tijdens de periode dat hij geregeld XTC en Speed e.d. nam, maar op een bepaald moment zijn zijn hersenen te beschadigd geraakt en hij is nooit volledig uit zijn trip gekomen.

Pies Descalzos
6 december 2007, 13:34
Awel ja, hoe sta je nu tegenover die dingen ?

Laat ons zeggen dat die éénmalige beleving niet genoeg was om mij enorm te beïnvloeden.
Het was gewoon een ervaring, nu een herrinering en binnenkort zal het een vage herrinnering worden. :-)

exodus
6 december 2007, 14:10
Laat ons zeggen dat die éénmalige beleving niet genoeg was om mij enorm te beïnvloeden.
Het was gewoon een ervaring, nu een herrinering en binnenkort zal het een vage herrinnering worden. :-)

Geloofsystemen zijn dikwijls zeer standvastig... maar ik zou het kind met het badwater niet wegsmijten.

Pies Descalzos
6 december 2007, 14:47
Die slaapverlamming is wel iets dat geregeld voorkomt, het is gewoon nog een voorbeeld van wat de hersenen je allemaal kunnen wijsmaken.
Mijn ex werd zo eens verstijfd wakker en zag allemaal wezentjes op zijn bed ronddansen die plotseling weer verdwenen.
Mensen konden zo'n dingen vroeger niet verklaren en het is ook normaal wat daar allemaal uit voortkwam in vroegere tijden.

praha
6 december 2007, 23:22
Interessante link.

Ik heb al zo'n twee-tot driemaal precies diezelfde 'hallucinaties' gehad na het ontwaken uit m'n slaap en ik kan je verzekeren dat het écht geen pretje was. Het zweet breekt me al uit als ik er gewoon maar aan denk of over schrijf.
awel en ik kan meespreken over welgeteld 1 zulke ervaring wat betreft die sprierlamming gecombineerd met een zeker bewustzijn.... bangelijk gewoon
je ligt daar, weet niet wat je overkomt ...denkt meteen ben ik nu dood ofzo ? ... kunt geen sikkepit uitsteken en wilt je bedgenoot wakker schreeuwen maar ook dat gaat niet... want je spraak is net zo verlamd en al wat je kan doen is waarnemen en hopen dat het voorbij gaat ... wat het gelukkig ook deed al weet ik niet meer precies hoe...
bovenop kwam er nog een ervaring waarin het leek of ik rechts wegschoof uit m'n lichaam ( zo'n +- 10 a 20 cm als je dat al kan inschatten ) en weer terugschoof
ik vermoed dat ik uiteindelijk toch weer in slaap gesukkeld ben en dat de verschillende triggers terug normaal geset worden

't vervelende is uiteraard, dat achteraf gezien het net zo goed een droom kan geweest zijn

Gelukkig is dat allemaal nog wetenschappelijk te verklaren en weet ik nu dan eindelijk wat er scheelt met mij: m'n hersenen zijn beschadigd, want ik zit niet aan de drugs of andere 'verdovende' middelen.... :?
idd... kwam dat phenomeen en die foto achteraf ergens tegen in een boekje, over drugs als ik het goed voor heb,... je weet niet hoe gelukkig ik toen was dat ik daar een verklaring vond ... dat stelt je dan wel enigsinds gerust


Waar wil je trouwens naartoe met deze link in deze topic over Salvia?
tjah dat weet ik niet precies....
bij het lezen van de topic en het beschrijven van de effecten moest ik gelijk aan dit hier denken... mede omdat naast de 'geketende' ervaring die verschuiving er ook was ....dat wou ik alvast gewoon even kwijt, vermoed ik

maar in het bijzonder geef ik het ook even mee omdat sommigen die ervaringen onder invloed van Salvia meteen al afdoen als een brug naar buitenzinnelijke waarnemingen en dat hoeft niet meteen toont dit voorbeeld aan

praha
6 december 2007, 23:28
Enne... die zwarte figuur bevindt zich niet alleen in de kamer maar 'pest' je ook en probeert je lichaam binnen te komen ofzoiets.

Wel interessant dat iedereen dezelfde hallucinaties ziet bij zo'n slaapverlamming.

nou die zwarte figuur heb ik niet echt meegemaakt al krijg je wel een zeker gevoel, waarschijnlijk omdat je daar totaal hulpeloos bijligt, dat 'iets' in je treedt

weet je 't zou naar schijnt berusten op zulke ervaringen die mensen dus doorheen de geschiedenis al meemaken dat de duivelsage ed is onstaan

praha
6 december 2007, 23:32
Ik heb dat ook al een paar keer gehad. En inderdaad, je hebt echt wel het levendigde gevoel dat er een kwaadaardig aanvoelende entitiet je aan het "platdrukken" is. Wie zegt er trouwens dat dit hallucinaties zijn, ik geloof wel in entiteiten uit de astrale dimensie die mensen in hun halfslaap willen uitmelken door de angst dat ze op dat moment generen.
jamaar gij gelooft nogal makkelijk vanalles ;-)

Ik had het gevoel dat het "wezen" niet persoonlijk tegen mij gericht was, maar dat het gewoon te doen was om mijn angst. Vanaf dat ik mezelf kalmeerde en mijn angstgevoel ging naar beneden was het zo snel als kijken weg, ik zeg enkel nog in mijn ooghoeken een zwarte schaduw.
dat heb ik ook zo ergens ervaren, maar ik zou het houden bij een soort 'onderwerpen' ipv 'kalmeren' omdat ge toch niets kunt doen
ik spreek dan ook maar over 1 ervaring

gij smoort zeker ? op vrij permanente basis ?
ik heb die ervaring gehad net na, of nog tijdens, een periode dat ik wel deftig wat afsmoorde

praha
6 december 2007, 23:33
Ik heb net dezelfde ervaring als jij. In het begin is het heel akelig zelfs, vooral het gevoel dat je niet kan bewegen.
8O
dat maakt al drie !... 'k was van mening dat het slechts zéér sporadisch voorkwam

praha
6 december 2007, 23:37
Als je doodgaat, is er geen hersenactiviteit meer, dus kun je die ervaring ook niet meer hebben.
tjah da's nogal wiedes....denk dat flippend rund dan ook refereert naar mensen met bijna-dood ervaringen
tot nu toe is het me onbekend dat een dode ons wat komen vertellen is over zijn doodervaring

praha
6 december 2007, 23:48
de enige getuigenissen die wat waard zijn om te gaan claimen, dat er 'iets' meer zou zijn of dat zintuigelijke waarnemingen misschien maar moeten uitgebreid worden met niet zintuigelijke tot een volledig spectrum, zijn diegene waar je een relaas krijgt waar de betrokenne méér zag dan hij ooit gezien kan hebben voor die ervaring en achteraf te verifiëren is

zo heb ik ooit eens het verhaal gelezen of gehoord van en patiënt die tijdens zo'n ervaring een schoen of een paar schoenen zag liggen op een reling of een dak dat hij noch een ander onmogelijk kon zien liggen

hoe geloofwaardig dat allemaal te nemen valt is weer wat anders

Flippend Rund
6 december 2007, 23:55
Als je doodgaat, is er geen hersenactiviteit meer, dus kun je die ervaring ook niet meer hebben. Het is geen gewoon zo dat bepaalde linken in je hersenen ontkoppelt worden, maar de gebieden in de hersenen zijn wel nog actief. De volgende stap in het stervensproces is dat alle hersengebieden uitvallen, en daarmee alle linken die je persoonlijkheid en alles wat je wij bent vormen ook.

Ja maar blijkbaar zijn heden, verleden en toekomst "gelijktijdig" aanwezig, dus hoe kan er dan iets verdwijnen?

Uh-Huh
7 december 2007, 00:10
nou die zwarte figuur heb ik niet echt meegemaakt al krijg je wel een zeker gevoel, waarschijnlijk omdat je daar totaal hulpeloos bijligt, dat 'iets' in je treedt

weet je 't zou naar schijnt berusten op zulke ervaringen die mensen dus doorheen de geschiedenis al meemaken dat de duivelsage ed is onstaan
Wel, ik heb die 'zwarte figuur' ook maar één van de drie keren (de laatste keer) gezien. Ik werd wakker en merkte dat ik me niet kon bewegen. In de hoek van de kamer zag ik die figuur staan, ik 'zei' iets als 'wat doe jij hier?', 'ga weg'. Ik geloof dat hij/zij/het toen grijnsde, op mij afkwam en op mijn borst begon te drukken en binnen wou treden. Alles begon te draaien voor mijn ogen, ik hoorde ruis, etc. Daarna begon ik me te 'verzetten' en te bidden en na een tijdje stopte het hele gedoe. En sindsdien heb ik het niet meer meegemaakt.

Dit gebeurde allemaal natuurlijk wel snel en in een paar seconden maar leek voor mij veel langer te duren.

P.S. Ik had er ook geen idee van dat zo vaak voorkwam. Dus bedankt voor de link. :-)

Flippend Rund
7 december 2007, 00:16
Wel, ik heb die 'zwarte figuur' ook maar één van de drie keren (de laatste keer) gezien. Ik werd wakker en merkte dat ik me niet kon bewegen. In de hoek van de kamer zag ik die figuur staan, ik 'zei' iets als 'wat doe jij hier?', 'ga weg'. Ik geloof dat hij/zij/het toen grijnsde, op mij afkwam en op mijn borst begon te drukken en binnen wou treden. Alles begon te draaien voor mijn ogen, ik hoorde ruis, etc. Daarna begon ik me te 'verzetten' en te bidden en na een tijdje stopte het hele gedoe. En sindsdien heb ik het niet meer meegemaakt.

Dit gebeurde allemaal natuurlijk wel snel en in een paar seconden maar leek voor mij veel langer te duren.

Heb het één keer meegemaakt, een aanwezigheid naast mijn bed tijdens halfslaap. Maar ik kon helemaal niet waarnemen of hij kwaadaardig of goedaardig was. Het was niet echt een angstige ervaring, daarvoor duurde het te kort, wel heel vreemd.

Uh-Huh
7 december 2007, 00:26
Heb het één keer meegemaakt, een aanwezigheid naast mijn bed tijdens halfslaap. Maar ik kon helemaal niet waarnemen of hij kwaadaardig of goedaardig was. Het was niet echt een angstige ervaring, daarvoor duurde het te kort, wel heel vreemd.
Ik heb er eigenlijk ook een soort van 'dubbel' gevoel over. Ik kan ook niet met zekerheid zeggen of hij/zij/het goedaardig of kwaadaardig was, maar de ervaring was voor mij in elk geval niet aangenaam. Hij/zij/het lijkt me eerder een soort van 'pestkop' te zijn.

willem1940NLD
7 december 2007, 01:16
Ja maar blijkbaar zijn heden, verleden en toekomst "gelijktijdig" aanwezig, dus hoe kan er dan iets verdwijnen?
Misschien worden wel je hersenen (kortstondig) opgekrikt tot pakweg de lichtsnelheid, uiteraard bij geringe bandbreedte (bij bandbreedte x frequentie =1); bewustzijnsVERNAUWING dus.

Maar nee, ik ben geen techneut hoor.

Dat smalle grensgebied tussen leven en dood wil ik echt niet riskeren te "verkennen" voordat het echt zo ver is; natuurlijk kan ik anderen dan daarover ook niet meer vertellen maar de psychedelica-hobbyisten publiceerden daarover totnogtoe niets voor mij voldoende wetenswaardigs om mij ertoe over te halen hun recepten in te passen in mijn genoeglijk en tot redelijke hoogte genotzuchtig dagmenu.

Enig cannabis-haksel in poreus-gespeldeprikt-plastic geplaatst in een pouch liefst ongefermenteerde dus Belgische, half-zware shag geeft (gaf) reeds na een uurtje bewaartijd een voor mij leuk aroma, maar "straight" Groene Chinese Thee vind ik net nog even lekkerder (pas op, want boven een halve liter binnen het uur, mogelijk laxerende bijwerking).

Het "passief mee-roken" met echte hash-gebruikers in muzikanten-kelders (ik ben weerstandloos tegen muziek), dus alleen maar doordat ik daar kwam kijken/luisteren, leverde mij steeds weer 2 dagen later in telex/fax/e-mail-verkeer type-fouten en "afkortingen" op die ik zelf nooit had kunnen (en mogen) bedenken; ellendig tijdverlies voor correcties tijdens teruglezen.

Evenmin trekt het mij aan om een schilderij te kunnen horen of geluidseffecten te leren "zien".

Ik zie gewoon de lol niet in van "ontwijking" van het hierNUmaals; doodzijn kun je nog EEUWEN.

willem1940NLD
7 december 2007, 01:20
8O
dat maakt al drie !... 'k was van mening dat het slechts zéér sporadisch voorkwam
Mwa; over 1x per 30 jaar ga ik me echt niet druk maken want hooikoorts of verkoudheid gebeurt me iets vaker.

willem1940NLD
7 december 2007, 01:48
Heb het één keer meegemaakt, een aanwezigheid naast mijn bed tijdens halfslaap. Maar ik kon helemaal niet waarnemen of hij kwaadaardig of goedaardig was. Het was niet echt een angstige ervaring, daarvoor duurde het te kort, wel heel vreemd.
Mijn advies: zulke of erop gelijkende ervaring terstond WEIGEREN, keihard NEE/ongeschikt; niet: vergeten maar HERKENNEN.

JIJ bent de enige baas over JOU.

Beter kan ik het niet uitleggen.

praha
7 december 2007, 02:05
Ja maar blijkbaar zijn heden, verleden en toekomst "gelijktijdig" aanwezig, dus hoe kan er dan iets verdwijnen?
da's makkelijk ...
als je brein dreigt uiteen te vallen in louter monopolen in de Hilbertruimte dan zie je gelijk dat in een Feynmandiagram verleden toekomst is voor anti-deeltjes en dus de toekomst 'verleden' is als ze weer verdwijnen

praha
7 december 2007, 02:11
Wel, ik heb die 'zwarte figuur' ook maar één van de drie keren (de laatste keer) gezien. Ik werd wakker en merkte dat ik me niet kon bewegen. In de hoek van de kamer zag ik die figuur staan, ik 'zei' iets als 'wat doe jij hier?', 'ga weg'. Ik geloof dat hij/zij/het toen grijnsde, op mij afkwam en op mijn borst begon te drukken en binnen wou treden. Alles begon te draaien voor mijn ogen, ik hoorde ruis, etc. Daarna begon ik me te 'verzetten' en te bidden en na een tijdje stopte het hele gedoe. En sindsdien heb ik het niet meer meegemaakt.

Dit gebeurde allemaal natuurlijk wel snel en in een paar seconden maar leek voor mij veel langer te duren.
brrrr... het gedacht alleen al... en toch met de wetenschap in m'n achterhoofd dat het toch weer goed ... ook erg verleidelijk

P.S. Ik had er ook geen idee van dat zo vaak voorkwam.
ik ook niet, 'k wist alleen dat het, aldus de wetenschap, sinds mensenheugenis voorkomt en dus wel heel wat kan verklaren ivm met religie etc dat je eveneens overal treft in de één of andere soort

Dus bedankt voor de link. :-)
da's graag gedaan
je ziet .... uiteindelijk misschien toch niet zo irrelevant voor het topic

praha
7 december 2007, 02:22
Misschien worden wel je hersenen (kortstondig) opgekrikt tot pakweg de lichtsnelheid, uiteraard bij geringe bandbreedte (bij bandbreedte x frequentie =1); bewustzijnsVERNAUWING dus.
:-) zie je nu wel ... dat het eenvoudig neerkomt op het inproduct van een functionaal en een vector als de duale ruimte isomorf is met de ruimte zelf

Maar nee, ik ben geen techneut hoor.
hoeft niet, 'k ben maar aan 't geinen

Dat smalle grensgebied tussen leven en dood wil ik echt niet riskeren te "verkennen" voordat het echt zo ver is; natuurlijk kan ik anderen dan daarover ook niet meer vertellen maar de psychedelica-hobbyisten publiceerden daarover totnogtoe niets voor mij voldoende wetenswaardigs om mij ertoe over te halen hun recepten in te passen in mijn genoeglijk en tot redelijke hoogte genotzuchtig dagmenu.
één vraagje.... 'k wil je hier absoluut niet aanzetten ofzo
maar waarom zou je dat niet willen "verkennen" moest ge nu de nodige garanties krijgen ?
als ik het zo lees dan ben je wel verdomd geïintresseerd maar gewoon ergens bang

Enig cannabis-haksel in poreus-gespeldeprikt-plastic geplaatst in een pouch liefst ongefermenteerde dus Belgische, half-zware shag geeft (gaf) reeds na een uurtje bewaartijd een voor mij leuk aroma, maar "straight" Groene Chinese Thee vind ik net nog even lekkerder (pas op, want boven een halve liter binnen het uur, mogelijk laxerende bijwerking).

Het "passief mee-roken" met echte hash-gebruikers in muzikanten-kelders (ik ben weerstandloos tegen muziek), dus alleen maar doordat ik daar kwam kijken/luisteren, leverde mij steeds weer 2 dagen later in telex/fax/e-mail-verkeer type-fouten en "afkortingen" op die ik zelf nooit had kunnen (en mogen) bedenken; ellendig tijdverlies voor correcties tijdens teruglezen.

Evenmin trekt het mij aan om een schilderij te kunnen horen of geluidseffecten te leren "zien".

Ik zie gewoon de lol niet in van "ontwijking" van het hierNUmaals; doodzijn kun je nog EEUWEN.[/quote]

praha
7 december 2007, 02:29
Mwa; over 1x per 30 jaar ga ik me echt niet druk maken want hooikoorts of verkoudheid gebeurt me iets vaker.
'k ging me hier niet zozeer over de frequentie van die ervaring (bij een persoon) maar wel over de frequentieverdeling van de personen met die ervaring

willem1940NLD
7 december 2007, 02:51
........... als ik het zo lees dan ben je wel verdomd geïintresseerd maar gewoon ergens bang .......
Nee, totaal allang niet (meer) bang maar steeds minder geïnteresseerd; weinig tijd over, in 1960 besefte ik al dat het kleine poosje dat ik bestond al pakweg een kwart van mijn levensduur zou voorstellen en alles daarna ging steeds nog sneller en nu al per uur.

O.k, na 1964, 6 kinderen en inmiddels/voorlopig 6 kleinzoons, echt wel dolle pret maar het lijkt zo weinig weken geleden allemaal.

Soms grinnik ik bij de overpeinzing dat ik, volgens een Oude Filosofie waar ik in het voorbijgaan iets over las, wellicht een Oude Ziel ben die zijn laatste reïncarnatie aan het voleinden is en alleen nog maar zich concentreert op "doe wel en zie niet om"; het lijkt zo verschrikkelijk onbelangrijk wat ik (nog) Nietweet ... Nirwana ... ?

Kga nog ff wat mijn gitaar plukken, niet overdreven goed maar wel melodieus, vast niet nuttig maar kdenk zinvol.

:-D

willem1940NLD
7 december 2007, 02:54
brrrr... het gedacht alleen al... en toch met de wetenschap in m'n achterhoofd dat het toch weer goed ... ook erg verleidelijk


ik ook niet, 'k wist alleen dat het, aldus de wetenschap, sinds mensenheugenis voorkomt en dus wel heel wat kan verklaren ivm met religie etc dat je eveneens overal treft in de één of andere soort


da's graag gedaan
je ziet .... uiteindelijk misschien toch niet zo irrelevant voor het topic
Ik vind dat breinvervuiling, verkeerd gebruik van waardevolle hersencapaciteit.

praha
7 december 2007, 04:34
Nee, totaal allang niet (meer) bang maar steeds minder geïnteresseerd; weinig tijd over, in 1960 besefte ik al dat het kleine poosje dat ik bestond al pakweg een kwart van mijn levensduur zou voorstellen en alles daarna ging steeds nog sneller en nu al per uur.
dat van dat steeds vlugger gaan... kan ik beamen en ik ben ( nog maar ) net over de kaap van 40
mij zou het echter tot de beslissing brengen juist zulke dingen nog wel te 'proeven'

O.k, na 1964, 6 kinderen en inmiddels/voorlopig 6 kleinzoons, echt wel dolle pret maar het lijkt zo weinig weken geleden allemaal.
kleinkinderen... daar kan ik nog niet over meespreken

Soms grinnik ik bij de overpeinzing dat ik, volgens een Oude Filosofie waar ik in het voorbijgaan iets over las, wellicht een Oude Ziel ben die zijn laatste reïncarnatie aan het voleinden is en alleen nog maar zich concentreert op "doe wel en zie niet om"; het lijkt zo verschrikkelijk onbelangrijk wat ik (nog) Nietweet ... Nirwana ... ?
het is ook net zo onbelangrijk of belangrijk dan wat anders... uiteindelijk behoort het tot jou en mijn werkelijkheid en is niemand achter ons er gebaat mee... zelfs moesten we die bevindingen netjes noteren... we zouden de zoveelste in de rij zijn


Kga nog ff wat mijn gitaar plukken, niet overdreven goed maar wel melodieus, vast niet nuttig maar kdenk zinvol.

:-D
doe dat... veel succes ermee
'k kruip er zo meteen zelf in

praha
7 december 2007, 04:35
Ik vind dat breinvervuiling, verkeerd gebruik van waardevolle hersencapaciteit.
niet als het perfect revesible is ... dat was het voorop gestelde

niettemin, ik laat je
en nog een goede nacht verder

exodus
7 december 2007, 07:40
awel en ik kan meespreken over welgeteld 1 zulke ervaring wat betreft die sprierlamming gecombineerd met een zeker bewustzijn.... bangelijk gewoon
je ligt daar, weet niet wat je overkomt ...denkt meteen ben ik nu dood ofzo ? ... kunt geen sikkepit uitsteken en wilt je bedgenoot wakker schreeuwen maar ook dat gaat niet... want je spraak is net zo verlamd en al wat je kan doen is waarnemen en hopen dat het voorbij gaat ... wat het gelukkig ook deed al weet ik niet meer precies hoe...
bovenop kwam er nog een ervaring waarin het leek of ik rechts wegschoof uit m'n lichaam ( zo'n +- 10 a 20 cm als je dat al kan inschatten ) en weer terugschoof

Dit kan het begin zijn van astrale projectie of een buitenlichaamservaring. Astrale projectie kan gebeuren als slaapverlamming is ingezet maar je bent nog bewust wakker. Je lichaam slaapt dan en dan kan je je beginnen uit je lichaam "wrikken". Je ziet dan jezelf liggen maar de wereld is heel plastisch, je komt in een soort schemerrealiteit tussen droom en werkelijkheid. Ik heb nog maar een keer meegemaakt dat ik in de echte realiteit zat maar ik was te angstig en dat stopte direct. Meestal maak ik dat ik snel weg ben uit de kamer waar ik slaap want veel tijd heb je niet om te verkennen, ik word snel weer wakker.

De plasticititeit van de realiteit is echt wel opmerkelijk, het voelt niet aan als een droom, maar ik wel objectief, je kan het zelf niet wijzigingen zoals een lucide droom. En soms kom je ook andere entiteiten tegen, maar zeer sporadisch. Het detail dat je ziet is verbluffend, het is minstens even gedetaileerd dan als je gewoon kijkt. Ik vloog ook eens langs de kerk in mijn dorp en er was een kerkhof ernaast wat er in het echt niet is, maar vroeger wel.

Een keer ben ik ook zo'n "pestkop" tegengekomen... Ik had moeite met te vliegen in die "astrale wereld". Plots kwam er iets aangevlogen die de vorm aannam van iemand waar ik vroeger ruzie mee had. Ik wou vliegen maar hij trok constant aan mijn been en had een grinnik op zijn gezicht.

exodus
7 december 2007, 07:41
jamaar gij gelooft nogal makkelijk vanalles ;-)


dat heb ik ook zo ergens ervaren, maar ik zou het houden bij een soort 'onderwerpen' ipv 'kalmeren' omdat ge toch niets kunt doen
ik spreek dan ook maar over 1 ervaring

gij smoort zeker ? op vrij permanente basis ?
ik heb die ervaring gehad net na, of nog tijdens, een periode dat ik wel deftig wat afsmoorde

Ik smoor zeer weinig en toen ik die ervaring had 2 jaar terug smoorde ik niet...

Flippend Rund
7 december 2007, 09:19
da's makkelijk ...
als je brein dreigt uiteen te vallen in louter monopolen in de Hilbertruimte dan zie je gelijk dat in een Feynmandiagram verleden toekomst is voor anti-deeltjes en dus de toekomst 'verleden' is als ze weer verdwijnen

aaah ja, dom van mij dat ik dat niet inzag ;-)

Flippend Rund
7 december 2007, 09:20
Ik heb er eigenlijk ook een soort van 'dubbel' gevoel over. Ik kan ook niet met zekerheid zeggen of hij/zij/het goedaardig of kwaadaardig was, maar de ervaring was voor mij in elk geval niet aangenaam. Hij/zij/het lijkt me eerder een soort van 'pestkop' te zijn.

Altijd als ik er aan terugdenk, denk ik meer in termen van 'engelbewaarder'.

Flippend Rund
7 december 2007, 09:25
Misschien worden wel je hersenen (kortstondig) opgekrikt tot pakweg de lichtsnelheid, uiteraard bij geringe bandbreedte (bij bandbreedte x frequentie =1); bewustzijnsVERNAUWING dus.

Maar nee, ik ben geen techneut hoor.

Dat smalle grensgebied tussen leven en dood wil ik echt niet riskeren te "verkennen" voordat het echt zo ver is; natuurlijk kan ik anderen dan daarover ook niet meer vertellen maar de psychedelica-hobbyisten publiceerden daarover totnogtoe niets voor mij voldoende wetenswaardigs om mij ertoe over te halen hun recepten in te passen in mijn genoeglijk en tot redelijke hoogte genotzuchtig dagmenu.

Enig cannabis-haksel in poreus-gespeldeprikt-plastic geplaatst in een pouch liefst ongefermenteerde dus Belgische, half-zware shag geeft (gaf) reeds na een uurtje bewaartijd een voor mij leuk aroma, maar "straight" Groene Chinese Thee vind ik net nog even lekkerder (pas op, want boven een halve liter binnen het uur, mogelijk laxerende bijwerking).

Het "passief mee-roken" met echte hash-gebruikers in muzikanten-kelders (ik ben weerstandloos tegen muziek), dus alleen maar doordat ik daar kwam kijken/luisteren, leverde mij steeds weer 2 dagen later in telex/fax/e-mail-verkeer type-fouten en "afkortingen" op die ik zelf nooit had kunnen (en mogen) bedenken; ellendig tijdverlies voor correcties tijdens teruglezen.

Evenmin trekt het mij aan om een schilderij te kunnen horen of geluidseffecten te leren "zien".

Ik zie gewoon de lol niet in van "ontwijking" van het hierNUmaals; doodzijn kun je nog EEUWEN.


Ik ben het met je eens. Zo'n straf spul als LSD of Salvia zou ik nooit nemen, het lijkt me gewoon roekeloos, een mystieke ervaring forceren met een farmaceutisch breekijzer. Als er een of andere hogere of alternatieve realiteit bestaat, dan wacht ik wel tot die spontaan bij mij komt.

exodus
7 december 2007, 10:01
Ik ben het met je eens. Zo'n straf spul als LSD of Salvia zou ik nooit nemen, het lijkt me gewoon roekeloos, een mystieke ervaring forceren met een farmaceutisch breekijzer. Als er een of andere hogere of alternatieve realiteit bestaat, dan wacht ik wel tot die spontaan bij mij komt.

Van LSD versta ik het, LSD is semi-synthetisch. Salvia is echter volledig natuurlijk. ZO ook met psychedelische paddestoelen, en er is geen langdurige risico factor en je kan een mystieke ervaring hebben. Hoe hoger de dosis hoe meer kans je erop hebt maar je moet het met de juiste mind-set en setting doen. Zomaar even paddestoelen nemen in op café is vragen om problemen. Je moet met een spritiueel ingesteldheid erin gaan en de paddetoel respecteren, want er zit wel degelijk bewustzijn in die je aanvoelt als je eronder zit, die je dingen kan tonen.

Uh-Huh
7 december 2007, 18:09
Altijd als ik er aan terugdenk, denk ik meer in termen van 'engelbewaarder'.
Dat is tamelijk positief maar je kan er inderdaad verschillende richtingen mee uit. Hij had tegelijkertijd iets geruststellends en iets beangstigends.

Oh ja, toen ik hem zag kreeg ik ook de indruk dat hij zich 'betrapt' voelde en bespeurde ik een soort van aarzeling bij hem. Ik vond dit nogal fatsoenlijk voor een echt kwaadaardig wezen. En ook de positie die hij innam vond ik iets 'plechtig' of 'fatsoenlijk' hebben. Als ik aan hem terugdenk schieten de woorden 'geest', 'engel' en 'pestkop' door mijn hoofd. 'Pestkop' omdat ik het nut van zijn handeling niet zie en ik écht wel de indruk kreeg dat hij bij me probeerde binnen te dringen. En 'engelbewaarder' of niet, zoiets voelt gewoon verkeerd aan en ga ik niet zomaar toelaten.

Uh-Huh
7 december 2007, 18:13
Ik ben het met je eens. Zo'n straf spul als LSD of Salvia zou ik nooit nemen, het lijkt me gewoon roekeloos, een mystieke ervaring forceren met een farmaceutisch breekijzer. Als er een of andere hogere of alternatieve realiteit bestaat, dan wacht ik wel tot die spontaan bij mij komt.
³

Ik denk ook dat veel mensen de 'impact' (vooral psychisch) van zo'n middelen onderschatten. En ik heb niet de ambitie om als een complete schizo door het leven te gaan.

willem1940NLD
7 december 2007, 18:20
Ik smoor zeer weinig en toen ik die ervaring had 2 jaar terug smoorde ik niet...Misschien had je vertraagde afkickverschijnselen.

Flippend Rund
7 december 2007, 18:21
Dat is tamelijk positief maar je kan er inderdaad verschillende richtingen mee uit. Hij had tegelijkertijd iets geruststellends en iets beangstigends.

Oh ja, toen ik hem zag kreeg ik ook de indruk dat hij zich 'betrapt' voelde en bespeurde ik een soort van aarzeling bij hem. Ik vond dit nogal fatsoenlijk voor een echt kwaadaardig wezen. En ook de positie die hij innam vond ik iets 'plechtig' of 'fatsoenlijk' hebben. Als ik aan hem terugdenk schieten de woorden 'geest', 'engel' en 'pestkop' door mijn hoofd. 'Pestkop' omdat ik het nut van zijn handeling niet zie en ik écht wel de indruk kreeg dat hij bij me probeerde binnen te dringen. En 'engelbewaarder' of niet, zoiets voelt gewoon verkeerd aan en ga ik niet zomaar toelaten.

Dat binnendringen heb ik totaal niet gehad. Het sterkste aan de ervaring was eigenlijk de complete, totale zekerheid dat daar iemand stond. Het gevoel van aanwezigheid was nog sterker dan wanneer je een gewoon persoon tegenkomt.

Het kan natuurlijk nog altijd een hallucinatie geweest zijn, maar ik geloof liever dat het echt iets was.

En een pestkop sja... als we een engelbewaarder hebben zal die wel vaak genoeg kunnen lachen met de dommigheden die ik uitsteek.

exodus
7 december 2007, 18:27
Dat binnendringen heb ik totaal niet gehad. Het sterkste aan de ervaring was eigenlijk de complete, totale zekerheid dat daar iemand stond. Het gevoel van aanwezigheid was nog sterker dan wanneer je een gewoon persoon tegenkomt.

Het kan natuurlijk nog altijd een hallucinatie geweest zijn, maar ik geloof liever dat het echt iets was.

En een pestkop sja... als we een engelbewaarder hebben zal die wel vaak genoeg kunnen lachen met de dommigheden die ik uitsteek.

DAt binnendringen zou kunnen zijn dat die entiteit via de een van de chakras wilde binnendringen. Iets dat wil binnendringen tegen je vrije wil zou ik niet echt een engelbewaarder noemen, eerder een demonisch verschijnsel.

Uh-Huh
7 december 2007, 20:43
Dat binnendringen heb ik totaal niet gehad. Het sterkste aan de ervaring was eigenlijk de complete, totale zekerheid dat daar iemand stond. Het gevoel van aanwezigheid was nog sterker dan wanneer je een gewoon persoon tegenkomt.

Het kan natuurlijk nog altijd een hallucinatie geweest zijn, maar ik geloof liever dat het echt iets was.

En een pestkop sja... als we een engelbewaarder hebben zal die wel vaak genoeg kunnen lachen met de dommigheden die ik uitsteek.
De Incubus

Eén specifieke hallucinatie komt opmerkelijk vaak voor: het gevoel dat er een demonisch (http://nl.wikipedia.org/wiki/Demon) wezen op de borst zit die de persoon probeert te verstikken. Dit wordt ook wel het “Old Hag-syndroom” genoemd. Mogelijk is de legende van de Incubus (http://nl.wikipedia.org/wiki/Incubus_%28demon%29) voortgevloeid uit hallucinaties tijdens slaapverlamming. De Incubus was een mannelijke demon die ’s nachts op de borst van vrouwen kwam zitten, vaak om hen te verkrachten. De vrouwelijke variant van de Incubus is de Succubus (http://nl.wikipedia.org/wiki/Succubus). Men vindt de legende van de Incubus terug in verschillende culturen. Er zijn mensen die zeggen dat ze de demon hebben waargenomen en omschrijven hem als een grote kwaadaardige zwarte geest.
De Incubus is een vampierdemon en de mannelijke variant van de Succubus (http://nl.wikipedia.org/wiki/Succubus). De incubus schijnt een soort van energievampier (http://nl.wikipedia.org/wiki/Vampier) te zijn, en voedt zich regelmatig ’s nachts. Zijn slachtoffers zijn vrouwen en hij stopt pas als ze volledig ontdaan zijn van alle fysieke en seksuele energie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Energie). Dit kan door intens te vrijen en door het slachtoffer te kwellen met nachtmerries (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nachtmerrie).
Een herkenbaar bijbels voorbeeld van de incubus kan de vergelijking zijn met de periode vlak voor de bijbelse vloed. Hierin kwamen gevallen engelen naar de aarde om seksueel contact te hebben met de dochters der aarde, waaruit de Nephilim (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nephilim) ontstonden.
De 18e-eeuwse schilder Johann Heinrich Füssli (http://nl.wikipedia.org/wiki/Johann_Heinrich_F%C3%BCssli) heeft meermaals gewerkt met het incubusthema in zijn nachtmerrieschilderijen.
De incubus wordt eveneens vermeld in de Heksenhamer (http://nl.wikipedia.org/wiki/Heksenhamer).
Dit was 'm. :|

Flippend Rund
7 december 2007, 22:35
Dit was 'm. :|

ja maar ik geloof in een symmetrisch universum, dus als er een zo'n kwaadaardige demon bestaat, dan moet er ook een goedaardige versie bestaan.

Pies Descalzos
7 december 2007, 22:52
Ervanuit gaande dat demonen en duiveltjes e.d. bestaan ja.
Maar de meesten onder ons beseffen dat dit niet zo is.

praha
8 december 2007, 01:08
Ik smoor zeer weinig en toen ik die ervaring had 2 jaar terug smoorde ik niet...
??
nog niet ?

praha
8 december 2007, 01:10
aaah ja, dom van mij dat ik dat niet inzag ;-)
you're welcome ;-)

praha
8 december 2007, 01:12
Altijd als ik er aan terugdenk, denk ik meer in termen van 'engelbewaarder'.
één keer zag ik zo'n 'pestkop' vagelijk de gedaante aannemen van pdw .... dat was afgrijzen

praha
8 december 2007, 01:22
Van LSD versta ik het, LSD is semi-synthetisch. Salvia is echter volledig natuurlijk. ZO ook met psychedelische paddestoelen, en er is geen langdurige risico factor en je kan een mystieke ervaring hebben. Hoe hoger de dosis hoe meer kans je erop hebt maar je moet het met de juiste mind-set en setting doen. Zomaar even paddestoelen nemen in op café is vragen om problemen. Je moet met een spritiueel ingesteldheid erin gaan en de paddetoel respecteren, want er zit wel degelijk bewustzijn in die je aanvoelt als je eronder zit, die je dingen kan tonen.
eerlijk gezegd ik geloof weinig van al die esoterische buitenzinnelijke parapsychologische toestanden

praha
8 december 2007, 01:30
ja maar ik geloof in een symmetrisch universum, dus als er een zo'n kwaadaardige demon bestaat, dan moet er ook een goedaardige versie bestaan.
???
waarom zou dat dan op symmetrie wijzen
als ik het vergelijk met de wereld dan lijkt het me net zo dat er alleen maar 'kwaadaardigheid' ( lees als : eigen belang ) bestaat
er bestaat gewoon niet iets zoiets als perfect altruïsme

TomB
8 december 2007, 18:55
De laatste keer dat ik Salvia smoorde liep ik op een veld treinsporen, en telkens ik van spoor veranderde, wisselde de trein die afkwam ook. Hoe harder ik wegliep, hoe harder de trein reed, maar hij haalde mij nooit in. Best wel gillen als ge uiteindelijk opgeeft en neerzit, de grond blijft daveren en het geluid van de trein blijft ook gieren, maar het licht van de trein beweegt niet meer.

willem1940NLD
8 december 2007, 19:43
De laatste keer dat ik Salvia smoorde liep ik op een veld treinsporen, en telkens ik van spoor veranderde, wisselde de trein die afkwam ook. Hoe harder ik wegliep, hoe harder de trein reed, maar hij haalde mij nooit in. Best wel gillen als ge uiteindelijk opgeeft en neerzit, de grond blijft daveren en het geluid van de trein blijft ook gieren, maar het licht van de trein beweegt niet meer.
Die trein zal een nieuwe accu nodig hebben.

Uh-Huh
8 december 2007, 21:49
ja maar ik geloof in een symmetrisch universum, dus als er een zo'n kwaadaardige demon bestaat, dan moet er ook een goedaardige versie bestaan.
Oké, het kan zijn dat we verschillende wezens hebben gezien.

Zelf ben ik wat meer gaan opzoeken over 'gevallen engelen', unies tussen 'bovennatuurlijken' en mensen en Nephilim. Dit is wat ik heb gevonden:
In de Thora (http://nl.wikipedia.org/wiki/Thora) en sommige apocriefe (http://nl.wikipedia.org/wiki/Apocrief) joodse en vroege christelijke (http://nl.wikipedia.org/wiki/Christendom) geschriften zoals het boek van Henoch (http://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Boek_van_Henoch&action=edit) zijn nephilim (hebreeuws הנּפלים de gevallenen) een volk van reuzen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Reus_%28figuur%29) ontstaan door de vermenging van de zonen van God (beney ha'elohim, בני האלהים ) met menselijke vrouwen.

In het Bijbelboek Genesis (http://nl.wikipedia.org/wiki/Genesis_%28boek%29), hoofdstuk 6 vers 4 wordt het volgende over hen gezegd: "De reuzen (Nephilim) waren op de aarde in die dagen, en ook daarna, toen de zonen Gods tot de dochters der mensen kwamen en zij hun kinderen baarden; dit zijn de geweldigen uit de voortijd, mannen van naam". (vert. NBG 1951 (http://nl.wikipedia.org/wiki/NBG_1951))
De 'zonen Gods' wordt verschillend uitgelegd: het kunnen
gevallen engelen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Demon) zijn omdat elders in de Bijbel over hen gezegd wordt dat ze hun oorsprong ontrouw geworden zijn,
het nageslacht van Seth (http://nl.wikipedia.org/wiki/Seth_%28bijbel%29), de derde zoon van Adam (http://nl.wikipedia.org/wiki/Adam) en Eva (http://nl.wikipedia.org/wiki/Eva)
of zelfs buitenaardse wezens (http://nl.wikipedia.org/wiki/Buitenaardse_wezens), wat hetzelfde zou suggereren omtrent God (http://nl.wikipedia.org/wiki/God).Het woord nephilim wordt in sommige bijbelvertalingen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijbelvertaling) onvertaald gelaten maar meestal weergegeven als reuzen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Reus_%28figuur%29), giganten (http://nl.wikipedia.org/wiki/Gigant) of titanen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Titaan_%28mythologie%29).

Na de zondvloed wordt bericht dat er nadien toch nog 'Nephilim' waren. Volgens sommige bijbelverklaringen komt dat omdat God niet verhinderde dat de zonen van God (die immers geestelijke wezens zijn en dus niet gehinderd werden door de zondvloed die wel hun aardse nakomelingen vernietigde) na de zondvloed hun 'oneerbare' praktijken opnieuw oppakten en weer (reusachtige) nakomelingen bij menselijke vrouwen verwekten.

Bron: Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nephilim)Van alle denkbare fenomenen ter wereld, Is het nageslacht van deze unie tussen bovennatuurlijken en mensen het meest bizar. De mens heeft tot nu toe weinig aandacht aan hen besteed, daar het feit van hun bestaan in legende is gehuld. Maar kunnen zij nog langer als mythe worden verworpen? In dit uur van de eindtijd komen vele vreemde fenomenen voor. Jezus zei, "zoals de dagen van Noach waren, zo zal ook de komst van de Zoon des mensen zijn" (Matheus 24:37). Het was de verdorvenheid van het mensdom en de afschuwelijke unie van het bovennatuurlijke met het natuurlijke dat God bewoog om de wereld te oordelen. Wij naderen snel een nieuwe periode van de toorn van God. De terugkeer van deze superschepselen kan zelfs nu een bedreiging voor ons zijn.

Bron: http://www.nephilim.nl/nephilim_nederlandstalig.htmNu even doortrekken naar mijn eigen leven (!):

1. Ik heb blijkbaar 3x bezoek gehad van zo'n 'gevallen engel' die inderdaad wou 'samensmelten' met mij.

2. Mijn beste vriendin droomt nogal vaak en het gaat altijd over alledaagse en realistische dingen: het verloop van een examen, bepaalde dingen die ze ergens koopt, etc. Een tijdje geleden heeft ze echter een iets of wat vreemde droom gehad waarin ik zwanger was (zonder partner of man). Dit was geen realistische droom aangezien ik op dat moment nooit zwanger kón geweest zijn in de realiteit.

3. In de grote vakantie, ergens in augustus, kreeg ik een vreemde droom (of nachtmerrie/waarschuwing). En ik droom (bijna) nooit.
Wel, in die droom bevind ik mij in een soort van klaslokaal met een raam. Ik kijk door het raam en zie in de verte een in nevelen gehulde vulkaan (of berg) omgeven door zeewater. De spanning in mijn droom stijgt want er staat op het punt 'iets' te gebeuren. Ik kijk in de vulkaan en daarin ligt heel diep in een soort van grot een vrouw te bevallen. Maar het is geen gewone vrouw, ze is heel lelijk, (te) groot en dik en haar aanblik vervult mij met afschuw. Ik wil wegkijken maar dan zie ik plots iets tussen haar benen liggen. En daar zie ik écht de mooiste, zuiverste babyzoon die ik ooit in m'n leven heb gezien. Ik ben heel verbaasd en vraag me af hoe zo'n monster als zij kan bevallen van zoiets mooi. Dan kijk ik weg van het raam, want er komt een oude visserman door de deuropening van het lokaal binnen. Hij neemt z'n hoed van zijn hoofd en zegt: '*onuitspreekbare naam* is geboren.' Einde droom.
Ik schiet wakker met het besef dat dit een onheilspellende mededeling was (en ik misschien op mijn hoede moet zijn voor iemand of iets).


Euh, het kan natuurlijk ook dat ik verbanden zie die er helemaal niet zijn en gewoon een grote fantasie heb. :oops:
(Maar diep in me voel ik wel een soort van onrust.)

Pies Descalzos
8 december 2007, 23:41
Ja dit zijn de tijden waarin de antichrist geboren gaat worden he.

Uh-Huh
9 december 2007, 00:03
Ja dit zijn de tijden waarin de antichrist geboren gaat worden he.
Misschien; God weet het, jong.

En ik ben rijp voor een of ander gesticht, denk ik. :-(

Hashiwokakero
9 december 2007, 00:48
Ja dit zijn de tijden waarin de antichrist geboren gaat worden he.De antichrist is 1400 jaar geleden geboren.;-) Of misschien was dat zijn kleine broertje maar en moet het zware geschut van de duivel nog komen.8-)

praha
9 december 2007, 01:35
Misschien; God weet het, jong.

En ik ben rijp voor een of ander gesticht, denk ik. :-(
als ge dat al zelf weet ben je al half genezen zenne ;-)

Duupje
9 december 2007, 01:38
Misschien; God weet het, jong.

En ik ben rijp voor een of ander gesticht, denk ik. :-(

Nog niet, nog lang niet. ;-)

Duupje
9 december 2007, 01:39
De antichrist is 1400 jaar geleden geboren.;-) Of misschien was dat zijn kleine broertje maar en moet het zware geschut van de duivel nog komen.8-)

:-) Ben jij al zo oud ? ;-)

Visjnu
9 december 2007, 10:20
Misschien; God weet het, jong.

En ik ben rijp voor een of ander gesticht, denk ik. :-(

Daar leer je mee leven ;)

exodus
9 december 2007, 17:33
eerlijk gezegd ik geloof weinig van al die esoterische buitenzinnelijke parapsychologische toestanden

Je goed recht, maar als je dentk dat het niet bestaat sluit je er vanop voorhand al van af. De kans is veel groter als je het voor mogelijk houdt.

Zo'n middelen nemen zijn geen garantie dat je direct buitenzintuigelijke waarnemingen kan doen, maar het kan wel. Onder paddestoelen heb ik al verschillende keren dat meegemaakt. Je kan zeggen dat het hallucinaties zijn maar dat denk ik niet, het heeft een bepaalde objectivitiet, en een vriend van mij had exact hetzelfde.

willem1940NLD
9 december 2007, 18:01
Je goed recht, maar als je dentk dat het niet bestaat sluit je er vanop voorhand al van af. De kans is veel groter als je het voor mogelijk houdt.

Zo'n middelen nemen zijn geen garantie dat je direct buitenzintuigelijke waarnemingen kan doen, maar het kan wel. Onder paddestoelen heb ik al verschillende keren dat meegemaakt. Je kan zeggen dat het hallucinaties zijn maar dat denk ik niet, het heeft een bepaalde objectivitiet, en een vriend van mij had exact hetzelfde.
Sommigen gaan er wartaal door uitslaan op forums.

praha
9 december 2007, 18:44
Je goed recht, maar als je dentk dat het niet bestaat sluit je er vanop voorhand al van af.
dan heb je me verkeerd begrepen exodus... of ik heb me verkeerd uitgedrukt... er stond immers niet voor niks parapschychologisch bij vermeldt
ik wil het gerust allemaal open laten maar stoor me geweldig van zodra men zulke ervaring überhaupt wilt gaan linken aan bovennatuurlijke toestanden die dan nog verder naar willekeur geclassificeerd worden
dát is al te gek


De kans is veel groter als je het voor mogelijk houdt.
en dit is ook al te gek
wat je hier dus letterlijk zegt is dat de kans op een een bovennatuurlijk verschijnsel zou toenemen naar gelang men erin zou geloven of omgekeerd naargelang de graad dat men het onwaarschijnlijk acht
op z'n minst een beetje bizar en vooral allesomvattend sluitend om elke kritiek uit te sluiten... om nog niet te stellen dat je dan evenzeer uitgaat van een vooronderstelling aan welke 'wetten' bovennatuurlijke verschijnselen zich schijnen te houden

Zo'n middelen nemen zijn geen garantie dat je direct buitenzintuigelijke waarnemingen kan doen, maar het kan wel. Onder paddestoelen heb ik al verschillende keren dat meegemaakt. Je kan zeggen dat het hallucinaties zijn maar dat denk ik niet, het heeft een bepaalde objectivitiet, en een vriend van mij had exact hetzelfde.
over welke vermeende objectiviteit heb je dan ?
dat beiden onder invloed van pado's vreemde dingen gaat waarnemen die jullie beiden buitenzinnelijke waarnemingen plachten te noemen ?

willem1940NLD
9 december 2007, 19:39
dan heb je me verkeerd begrepen exodus... of ik heb me verkeerd uitgedrukt... er stond immers niet voor niks parapschychologisch bij vermeldt
ik wil het gerust allemaal open laten maar stoor me geweldig van zodra men zulke ervaring überhaupt wilt gaan linken aan bovennatuurlijke toestanden die dan nog verder naar willekeur geclassificeerd worden
dát is al te gek



en dit is ook al te gek
wat je hier dus letterlijk zegt is dat de kans op een een bovennatuurlijk verschijnsel zou toenemen naar gelang men erin zou geloven of omgekeerd naargelang de graad dat men het onwaarschijnlijk acht
op z'n minst een beetje bizar en vooral allesomvattend sluitend om elke kritiek uit te sluiten... om nog niet te stellen dat je dan evenzeer uitgaat van een vooronderstelling aan welke 'wetten' bovennatuurlijke verschijnselen zich schijnen te houden


over welke vermeende objectiviteit heb je dan ?
dat beiden onder invloed van pado's vreemde dingen gaat waarnemen die jullie beiden buitenzinnelijke waarnemingen plachten te noemen ?Misschien onderschat je wel het Scheppend Vermogen van het Menselijk Brein; bij sommigen loopt dat zelfs zonder toevoeging van gifstoffen al uit de klauwen.

exodus
10 december 2007, 10:39
Sommigen gaan er wartaal door uitslaan op forums.

Je kan niet weten wat het is totdat je het zelf gedaan hebt.

exodus
10 december 2007, 11:01
dit is ook al te gek
wat je hier dus letterlijk zegt is dat de kans op een een bovennatuurlijk verschijnsel zou toenemen naar gelang men erin zou geloven of omgekeerd naargelang de graad dat men het onwaarschijnlijk acht
op z'n minst een beetje bizar en vooral allesomvattend sluitend om elke kritiek uit te sluiten... om nog niet te stellen dat je dan evenzeer uitgaat van een vooronderstelling aan welke 'wetten' bovennatuurlijke verschijnselen zich schijnen te houden

Daar heb je gelijk in, de perceptie van zo'n subtiele fenomenen zijn gelinkt met het bewustzijn, ze zitten niet in de materiele sfeer, en daarom is het "gezichtveld" van het bewustzijn dat ze waarneemt zo belangrijk om het te zien. Wat je denkt en mogelijk acht bepaald in grote mate je realiteit, dus alls je het niet mogelijk acht zal je het ook niet zo snel zien.


over welke vermeende objectiviteit heb je dan ?
dat beiden onder invloed van pado's vreemde dingen gaat waarnemen die jullie beiden buitenzinnelijke waarnemingen plachten te noemen ?Een keer hebben we beiden entiteiten tegengekomen onder paddestoelen. We wisten het niet van elkaar tot achteraf we erover praatten. Onze ervaring liep heel gelijkaardig, maar met verschillende facetten. De entiteiten die we tegenkwamen hadden een ovale kern met stralen errond zoals een zon. We versmelten ermee en ik had het gevoel dat ze behulpzaam waren, ze wilden dingen tonen. Het was alsof wij in hun "gebied" gekomen waren door deze paddestoelen te nemen. Je kon hun identiteit aanvoelen, ik kwam er twee tegen, mijn vriend meerdere. We voelden ons als het ware stijgen en ons van bovenaf benaderen.

Ik voelde de eerste entiteit die ik tegenkwam benaderen van boven en het wilde versmelten met me maar ik hield tegen omdat ik het niet geheel vertrouwde, blijkbaar kon ik dat. Het wachte gewoon en toen besliste ik van toch te versmelten en dat gebeurde en het was een warm en krachtig gevoel, het voelde mannelijk aan. Overal om eens heen stroomde iets wat ik alleen kan omschrijven als energie.

Toen kwam er een andere entiteit en die manipuleerde blijkbaar energieën en toonde me drie zwarte bolletjes, iets dat uit mijn onderbewuste kwam. De communicatie was neit met woorden maar met indrukken , de indruk die hij overbracht was dat dat iets was waar ik nog moest aan werken, dingen uit het onderbewuste die je met je meedraagt zoals elk mens dat heeft, iedereen heeft bepaalde onderbewuste angsten, die moetne weggewerkt worden.

Toen we in dat gebied zaten had ik de stelligste indruk dat de materiale zaken daar er niet toe doen. Het doet er niet toe hoeveel geld je hebt of heoveel je bereikt hebt in je leven. Wat daar belangrijk was, was hoe goed je met energïen en emoties (wat energie is) kon omgaan.

Mijn vriend kwam ook entiteiten tegen maar tegen hemzeiden ze andere zaken, hij steeg ook en ze waarschuwden hem op een bepaald moment dat het beter is hij niet verder steeg. Ze zeiden hem dat alles relatief was, het leven zoals wij dat kennen maar ook hun bestaan.

Pies Descalzos
10 december 2007, 14:48
Toen we in dat gebied zaten had ik de stelligste indruk dat de materiale zaken daar er niet toe doen. Het doet er niet toe hoeveel geld je hebt of heoveel je bereikt hebt in je leven. Wat daar belangrijk was, was hoe goed je met energïen en emoties (wat energie is) kon omgaan.


Ja precies, ik had een gelijkaardig gevoel.
Door de geschiedenis heen hebben mensen onder invloed van allerlei stromingen zoals onder andere het christendom emoties onderdrukt en niet gecultiveerd, een zeker puritanisme zeg maar.
Ik had echter de indruk dat wanneer ik mijn lichaam ontsteeg, dat net die emoties zo belangrijk waren.
Het was net alsof ik aangespoord werd om al mijn remmingen los te laten.
Ik had het gevoel dat entiteiten mij wilden aanzetten om al die opgelegde remmingen los te laten, en vrij te leven met alle emoties die erbij horen.

exodus
10 december 2007, 16:00
Ik had echter de indruk dat wanneer ik mijn lichaam ontsteeg, dat net die emoties zo belangrijk waren.
Het was net alsof ik aangespoord werd om al mijn remmingen los te laten.
Ik had het gevoel dat entiteiten mij wilden aanzetten om al die opgelegde remmingen los te laten, en vrij te leven met alle emoties die erbij horen.

Inderdaad. Ze maakten me duidelijk dat het het moment was om bepaalde dingen los te laten. Het komt ook vaak voor dat je moet wenen onder invloed van een hoge dosis paddestoelen. Niet van ongeluk, maar gewoon van de emoties die in zo'n intensiteit gevoeld en naar boven gehaald worden.

Interessant is ook dat als ik soms aan mensen denk onder paddestoelen, ik hetzelfde beeld krijg van een ovale energiekern met stralen errond als van een getekende zon. En dat die persoon zelf niet weet dat hij in feit datgene is, dat hij het vergeten is.

cor
10 december 2007, 16:58
3. In de grote vakantie, ergens in augustus, kreeg ik een vreemde droom (of nachtmerrie/waarschuwing). En ik droom (bijna) nooit.
Wel, in die droom bevind ik mij in een soort van klaslokaal met een raam. Ik kijk door het raam en zie in de verte een in nevelen gehulde vulkaan (of berg) omgeven door zeewater. De spanning in mijn droom stijgt want er staat op het punt 'iets' te gebeuren. Ik kijk in de vulkaan en daarin ligt heel diep in een soort van grot een vrouw te bevallen. Maar het is geen gewone vrouw, ze is heel lelijk, (te) groot en dik en haar aanblik vervult mij met afschuw. Ik wil wegkijken maar dan zie ik plots iets tussen haar benen liggen. En daar zie ik écht de mooiste, zuiverste babyzoon die ik ooit in m'n leven heb gezien. Ik ben heel verbaasd en vraag me af hoe zo'n monster als zij kan bevallen van zoiets mooi. Dan kijk ik weg van het raam, want er komt een oude visserman door de deuropening van het lokaal binnen. Hij neemt z'n hoed van zijn hoofd en zegt: '*onuitspreekbare naam* is geboren.' Einde droom.
Ik schiet wakker met het besef dat dit een onheilspellende mededeling was (en ik misschien op mijn hoede moet zijn voor iemand of iets).

Het doorbreken (geboorte) van de essentie uit het onbewuste kan zeer beangstigend zijn voor het bewuste. Jung al gelezen?

willem1940NLD
10 december 2007, 17:18
Je kan niet weten wat het is totdat je het zelf gedaan hebt.Een waarheid als een koe, maar des te meer "vrije keuze" waarin het voor mij bij tamelijk veel zaken "NEE" blijft.

Uh-Huh
10 december 2007, 17:30
Ik voelde de eerste entiteit die ik tegenkwam benaderen van boven en het wilde versmelten met me maar ik hield tegen omdat ik het niet geheel vertrouwde, blijkbaar kon ik dat. Het wachte gewoon en toen besliste ik van toch te versmelten en dat gebeurde en het was een warm en krachtig gevoel, het voelde mannelijk aan. Overal om eens heen stroomde iets wat ik alleen kan omschrijven als energie.
Niet versmelten met een 'gevallen engel', hé, want dat lijkt me niet zo'n goed idee. Maar ik denk dat je zelf wel aanvoelt wat 'juist' en wat 'fout' is.

Uh-Huh
10 december 2007, 17:32
Het doorbreken (geboorte) van de essentie uit het onbewuste kan zeer beangstigend zijn voor het bewuste. Jung al gelezen?
Nee, heb ik nog niet gelezen maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Daarom schreef ik ook in mijn post dat het kan dat ik verbanden zie die er helemaal niet zijn.

Uh-Huh
10 december 2007, 17:46
Ja precies, ik had een gelijkaardig gevoel.
Door de geschiedenis heen hebben mensen onder invloed van allerlei stromingen zoals onder andere het christendom emoties onderdrukt en niet gecultiveerd, een zeker puritanisme zeg maar.
Ik had echter de indruk dat wanneer ik mijn lichaam ontsteeg, dat net die emoties zo belangrijk waren.
Het was net alsof ik aangespoord werd om al mijn remmingen los te laten.
Ik had het gevoel dat entiteiten mij wilden aanzetten om al die opgelegde remmingen los te laten, en vrij te leven met alle emoties die erbij horen.
Volgens mij hebben de meeste mensen die remmingen vooral te danken aan het ego (~ arrogantie) en aan een identiteit (bv. te nationalistisch: Vlaming of Belg, te hard vasthoudend aan menselijke dogma's in godsdienst: jodendom, christendom, islam, hindoeïsme, etc.). Deze bieden zekerheid en steun, waardoor het voor velen moeilijk is om ze los te laten.

Maar wanneer je ze zonder problemen los kan laten of (door omstandigheden) gewoonweg niet hebt, kan je bepaalde zaken ook meemaken zonder drugs. Enfin, dat is toch ook mijn ervaring.

Uh-Huh
21 december 2007, 18:31
Deze nacht weer iets 'spooky' meegemaakt:

Ik had een fijne, luchtige droom waarin ik samen met een vriendin en haar baby naar de supermarkt ging om te winkelen. De sfeer was heel warm en gezellig en ik zag plots een berg pralines voor mijn neus verschijnen. Ze zagen er heel lekker uit en ik kreeg er enorm veel zin in. Ik nam een doos en kon de smaak van al dat lekkers in mijn mond proeven en kreeg daar bijna een orgasme van. Maar dan veranderde de sfeer, alles werd donkerder en de droom werd een nachtmerrie. De baby van mijn vriendin barstte in huilen uit, kreeg een heel rood hoofd en ze zei dat een demon hem waarschijnlijk te pakken had gekregen. Ik vond dat een vreemde redenering maar begon toch te bidden voor de baby omdat ik zag dat het in moeilijkheid verkeerde. En toen veranderde de omgeving van de supermarkt en maakte deze plaats voor de omgeving van mijn kamer. Terwijl het gebed dat ik had gezegd zich bleef afspelen in mijn hoofd, merkte ik nog steeds in mijn (half-)droom dat ik in bed lag en daarnaast 'een zwarte geest' stond. Maar een onzichtbare kracht probeerde hem weg te zuigen en hij vocht ermee. Ondertussen bleef ik ook nog het gebed horen. Dan kwam er een lelijk manneke of jongentje, dat blijkbaar al die tijd naast me had gelegen, voor mijn ogen gekropen en keek mij vol verbazing of afkeer aan. Ik werd wakker en was opgelucht dat het maar 'een droom' was. Een paar seconden later merkte ik echter dat ik in een, voor mij, zeer vreemde houding lag: op mijn rug met mijn handen naast m'n hoofd en de benen iets of wat gespreid. Ik lag precies klaar om ge-weet-wel-wat te worden.
Maar ik was zo moe dat ik, i.p.v. een zenuwinzinking te krijgen, mij gewoon heb omgedraaid en terug in slaap ben gevallen.

Pff, waarschijnlijk komt er hierop (= 'de wilde avonturen van een schizofreen') nog een vervolg... :roll:

exodus
21 december 2007, 18:58
Interessante ervaring, er is een heel andere wereld naast die van onze realiteit, excursies en overlappingen erin in de droomstaat.

Eentje voor de NWO draad.. Ik heb onlangs ook een bizarre ervaring gehad... maar ik was niet in slaap, ik was zeg maar in een andere staat van bewustzijn. Ik voelde een duistere aanwezigheid. Het was daar plots, de sfeer sloeg om. Ik zag het in mijn geest als een soort reptiel. Het had geen echte gedefinieerde vorm, meer een soort wazige gestalte maar scherp genoeg om te kunnen afleiden dat het de vorm had van een humaniode reptiel met een lange staart. Ik kreeg het gevoel dat het mannelijk en adolescent was... Plots voelde ik een soort sensatie aan 2 punten op mijn rug, en ik kreeg stellig de indruk dat dit reptiel er zat "in te poken". Ik vermoed dat dat mijn twee onderste chakras waren. Ik had de indruk dat hij wou binnendringen of mij overnemen of parasiteren. Het had geen emoties maar je voelde wel een enorme seksuele energie. Ik vechtte ertegen maar het bleef persisteren. Het was een lastig gevoel. Het bleef een hele tijd aanwezig.

Ik durf stellig denken dat mensen deze bewust of onbewust kunnen binnenlaten in ruil voor de sekuele energie die het bezit. het kwam bij me over alsof het een soort parasiet was.

Uh-Huh
21 december 2007, 19:10
Ik durf stellen dat zo'n ervaringen aantonen dat men:

1. (een beetje) schizofreen of gestoord is
2. een 'grote' seksuele energie bezit

Joepie! :roll:

Diego Raga
21 december 2007, 20:41
Interessante ervaring, er is een heel andere wereld naast die van onze realiteit, excursies en overlappingen erin in de droomstaat.

Eentje voor de NWO draad.. Ik heb onlangs ook een bizarre ervaring gehad... maar ik was niet in slaap, ik was zeg maar in een andere staat van bewustzijn. Ik voelde een duistere aanwezigheid. Het was daar plots, de sfeer sloeg om. Ik zag het in mijn geest als een soort reptiel. Het had geen echte gedefinieerde vorm, meer een soort wazige gestalte maar scherp genoeg om te kunnen afleiden dat het de vorm had van een humaniode reptiel met een lange staart. Ik kreeg het gevoel dat het mannelijk en adolescent was... Plots voelde ik een soort sensatie aan 2 punten op mijn rug, en ik kreeg stellig de indruk dat dit reptiel er zat "in te poken". Ik vermoed dat dat mijn twee onderste chakras waren. Ik had de indruk dat hij wou binnendringen of mij overnemen of parasiteren. Het had geen emoties maar je voelde wel een enorme seksuele energie. Ik vechtte ertegen maar het bleef persisteren. Het was een lastig gevoel. Het bleef een hele tijd aanwezig.

Ik durf stellig denken dat mensen deze bewust of onbewust kunnen binnenlaten in ruil voor de sekuele energie die het bezit. het kwam bij me over alsof het een soort parasiet was.
Dat komt ongeveer overeen met een kundalini-ervaring in de yoga, die kan worden opgewekt door een gecontroleerde adembeheersing.
Hierdoor ontstaat er een neerwaartse instroming van bewustzijn en wordt de seksuele energie opgewekt, die in de onderste chakra's latent aanwezig is.
Het is dan ook de bedoeling om deze kracht, die zich terplekke wil manifesteren, opwaarts te transformeren tot in de hoofdkruin met een verhoogd bewustzijn en een ruimer eenheidsgevoel als gevolg. (samadhi)

Deze ervaring kan ook 'spontaan' de kop opsteken, waarbij de vrijkomende energie voor gewaarwordingen kan zorgen, die we in onze dagelijks gewaarzijn als onbewust beschouwen.
Dat je hierbij in diepere lagen van de 'realiteit' doordringt, is mogelijk de oorzaak van wat je toen zag en voelde. ;-)

praha
21 december 2007, 21:23
Daar heb je gelijk in, de perceptie van zo'n subtiele fenomenen zijn gelinkt met het bewustzijn, ze zitten niet in de materiele sfeer, en daarom is het "gezichtveld" van het bewustzijn dat ze waarneemt zo belangrijk om het te zien. Wat je denkt en mogelijk acht bepaald in grote mate je realiteit, dus alls je het niet mogelijk acht zal je het ook niet zo snel zien.
stel dat dat zo is
dan is het
1) wel erg makkelijk, niet... iedere kritiek kan onmiddellijk gesmoord worden wegens 'blind' en elke subjectieve manifestatie staat gelijk met verificatie
2) 'k vraag me eveneens af of het verschil tussen 'ik heb het nog steeds niet waargenomen en de verhalen die ik hoor zijn ook niet al te coherent' en 'pppfff... da's allemaal larie en apekool' dan determinerend is
3) de grote lijn van subjectiviteit tussen de waarnemers onderling bepalen dan ook telkens een geheel andere 'realiteit' met als enige gemeenschappelijke noemer dat het naast de bekende realiteit kan staan
hoe wordt er dan verder over gesproken ?


Een keer hebben we beiden entiteiten tegengekomen onder paddestoelen. We wisten het niet van elkaar tot achteraf we erover praatten. Onze ervaring liep heel gelijkaardig, maar met verschillende facetten. De entiteiten die we tegenkwamen hadden een ovale kern met stralen errond zoals een zon. We versmelten ermee en ik had het gevoel dat ze behulpzaam waren, ze wilden dingen tonen. Het was alsof wij in hun "gebied" gekomen waren door deze paddestoelen te nemen. Je kon hun identiteit aanvoelen, ik kwam er twee tegen, mijn vriend meerdere. We voelden ons als het ware stijgen en ons van bovenaf benaderen.
ik veronderstel dat ge dezelfde soort paddestoeltjes genuttigd had ?


Ik voelde de eerste entiteit die ik tegenkwam benaderen van boven en het wilde versmelten met me maar ik hield tegen omdat ik het niet geheel vertrouwde, blijkbaar kon ik dat. Het wachte gewoon en toen besliste ik van toch te versmelten en dat gebeurde en het was een warm en krachtig gevoel, het voelde mannelijk aan. Overal om eens heen stroomde iets wat ik alleen kan omschrijven als energie.


Toen kwam er een andere entiteit en die manipuleerde blijkbaar energieën en toonde me drie zwarte bolletjes, iets dat uit mijn onderbewuste kwam. De communicatie was neit met woorden maar met indrukken , de indruk die hij overbracht was dat dat iets was waar ik nog moest aan werken, dingen uit het onderbewuste die je met je meedraagt zoals elk mens dat heeft, iedereen heeft bepaalde onderbewuste angsten, die moetne weggewerkt worden.


Toen we in dat gebied zaten had ik de stelligste indruk dat de materiale zaken daar er niet toe doen. Het doet er niet toe hoeveel geld je hebt of heoveel je bereikt hebt in je leven. Wat daar belangrijk was, was hoe goed je met energïen en emoties (wat energie is) kon omgaan.



Mijn vriend kwam ook entiteiten tegen maar tegen hemzeiden ze andere zaken, hij steeg ook en ze waarschuwden hem op een bepaald moment dat het beter is hij niet verder steeg. Ze zeiden hem dat alles relatief was, het leven zoals wij dat kennen maar ook hun bestaan.
maar wel diezelfde ovalen mannekes ?

praha
21 december 2007, 21:28
Ja precies, ik had een gelijkaardig gevoel.
Door de geschiedenis heen hebben mensen onder invloed van allerlei stromingen zoals onder andere het christendom emoties onderdrukt en niet gecultiveerd, een zeker puritanisme zeg maar.
Ik had echter de indruk dat wanneer ik mijn lichaam ontsteeg, dat net die emoties zo belangrijk waren.
Het was net alsof ik aangespoord werd om al mijn remmingen los te laten.
Ik had het gevoel dat entiteiten mij wilden aanzetten om al die opgelegde remmingen los te laten, en vrij te leven met alle emoties die erbij horen.
met alle excuses maar kan je het dan niet gewoon houden bij het feit dat vele drugs gewoon de nodige remmingen wegnemen ?
en daar naast nog eens halucinerend kunnen werken ?

waarom moeten dat onmiddelijk richting esoterische indrukken ?

praha
21 december 2007, 21:31
Volgens mij hebben de meeste mensen die remmingen vooral te danken aan het ego (~ arrogantie) en aan een identiteit (bv. te nationalistisch: Vlaming of Belg, te hard vasthoudend aan menselijke dogma's in godsdienst: jodendom, christendom, islam, hindoeïsme, etc.). Deze bieden zekerheid en steun, waardoor het voor velen moeilijk is om ze los te laten.


Maar wanneer je ze zonder problemen los kan laten of (door omstandigheden) gewoonweg niet hebt, kan je bepaalde zaken ook meemaken zonder drugs. Enfin, dat is toch ook mijn ervaring.
awel dat vermoed ik dus ook, al lijkt het me niet simpel... vooral voor een westerse ingesteldheid
dus als dat eventueel zou kunnen zonder het noodzakelijk waarnemen van die 'entiteiten' ... dan lijken die me gewoon eerder bijverschijnselen vanwege de drug

Pies Descalzos
21 december 2007, 23:30
met alle excuses maar kan je het dan niet gewoon houden bij het feit dat vele drugs gewoon de nodige remmingen wegnemen ?
en daar naast nog eens halucinerend kunnen werken ?

waarom moeten dat onmiddelijk richting esoterische indrukken ?

Ja ik ontken dit niet hoor, ik beschrijf gewoon mijn gewaarwording.
Emoties worden veel onderdrukt, maar eens je geen controle meer kan uitoefenen zijn ze het enige wat er toedoen.
Je wordt volledig meegesleept in het surreële, je bent er bijna volledig van overtuigd dat alles wat je ziet echt is, en dat in combinatie met verscheidene stoffen die de heropname inhibitoren blokkeren zorgt voor een spectaculaire ervaring.

Pies Descalzos
21 december 2007, 23:33
Ik vergelijk daarom een bijna-dood-ervaring graag met een trip.
Het overgrote merendeel die gebruikt heeft meestal een goede trip, maar je kan ook uitzonderlijk een slechte trip hebben.
Die mensen die in hun bijna-dood-ervaring naar de hel gaan, die maken volgens mij gewoon een bad trip mee.
Het hangt allemaal af van de gemoedstoestand van waaruit je vertrekt.
Heb je een heel slecht geweten, ben je bang, dan is de kans groot dat je een tripje naar de hel maakt.

praha
21 december 2007, 23:47
Ja ik ontken dit niet hoor, ik beschrijf gewoon mijn gewaarwording.
dat weet ik wel... en elke ervaring die hier al gegeven is heb ik netjes aandachtig gelezen
jammer genoeg ... kan ik daar nogal vrij weinig op zeggen


Emoties worden veel onderdrukt, maar eens je geen controle meer kan uitoefenen zijn ze het enige wat er toedoen.
klopt.... als je het zo beziet, die werkelijkheid dan ben ik het trouwens volledig met jou ( jullie ) eens
uiteindelijk bestaat de 'gewone reële wereld' ook maar uit slechts dat wat je kan waarnemen... en vaak is het zo dat verschillende mensen dat ook volledig anders ervaren
maar toch is er een verschil... we beschikken blijkbaar over een bepaalde 'geest' ( cfr. tijdsgeest ) een bepaalde methodiek van 'handelen' ( tjah tenslotte is dat ook gekleurd ) waar we het met z'n allen over eens zijn en die ons in staat stellen bepaalde zaken in die wereld 'objectief' ( ja zelfs hier moeten quotjes ) te catalogiseren
dat heb je niet in die 'andere werkelijkheid'
wat niet is kan nog komen natuurlijk.... maar gek genoeg hebben beide steeds naast elkaar blijven bestaan


Je wordt volledig meegesleept in het surreële, je bent er bijna volledig van overtuigd dat alles wat je ziet echt is, en dat in combinatie met verscheidene stoffen die de heropname inhibitoren blokkeren zorgt voor een spectaculaire ervaring.
ik kan het me wel voorstellen hoor... ook al deftig wat gebruikt ( niet erg heavy ) in m'n verleden waardoor ik ook de impressie kreeg... het volstond dus te extrapoleren om precies 'tgeen wat je eerder zei over 'alleen nog een staat van emoties' voor te geest te brengen

niet dat ik dezelfde soort ervaringen deel of ooit gedeeld heb... misschien moet ik het maar eens terug oppikken waar ik afgehaakt ben ;-)

praha
21 december 2007, 23:49
Ik vergelijk daarom een bijna-dood-ervaring graag met een trip.
Het overgrote merendeel die gebruikt heeft meestal een goede trip, maar je kan ook uitzonderlijk een slechte trip hebben.
Die mensen die in hun bijna-dood-ervaring naar de hel gaan, die maken volgens mij gewoon een bad trip mee.
Het hangt allemaal af van de gemoedstoestand van waaruit je vertrekt.
Heb je een heel slecht geweten, ben je bang, dan is de kans groot dat je een tripje naar de hel maakt.
zo zou ik me dat ook voorstellen... maar wie ben ik ?
het kan net ook totaal anders zijn dan een trip omwille dat je wat wegkwijnt ondertussen...
ach ja hetzelfde kan je zeggen over overdadig druggebruik

Uh-Huh
22 december 2007, 00:40
awel dat vermoed ik dus ook, al lijkt het me niet simpel... vooral voor een westerse ingesteldheid
dus als dat eventueel zou kunnen zonder het noodzakelijk waarnemen van die 'entiteiten' ... dan lijken die me gewoon eerder bijverschijnselen vanwege de drug
Zou kunnen. Ik neem geen drugs maar zie wel 'entiteiten', zij het dan tijdens een soort van halfslaap. Nooit zomaar overdag.

praha
22 december 2007, 01:31
Zou kunnen. Ik neem geen drugs maar zie wel 'entiteiten', zij het dan tijdens een soort van halfslaap. Nooit zomaar overdag.
je ziet er nogal veel ... heb ik de indruk
steeds van die dromen gehad of is er ergens een aanwijsbare trigger ( tijdstip ) voor ?

Uh-Huh
22 december 2007, 02:22
je ziet er nogal veel ... heb ik de indruk
steeds van die dromen gehad of is er ergens een aanwijsbare trigger ( tijdstip ) voor ?
De enige 'entiteit' die ik tot nu toe heb gezien is die 'zwarte geest' en hadden die andere (onzichtbare kracht + lelijk manneke) daarmee te maken.

En voor de rest zijn het eigenlijk gewoon dromen die ik niet al te serieus neem. (Iedereen droomt, hé.)

Ik kan ook niet meteen een aanwijsbare trigger voor die 'zwarte geest' bedenken, buiten misschien een periode van verhoogde geilheid (of paringsdrang) in de maand. Het heeft in elk geval iets met seksualiteit te maken, denk ik.

praha
22 december 2007, 02:36
De enige 'entiteit' die ik tot nu toe heb gezien is die 'zwarte geest' en hadden die andere (onzichtbare kracht + lelijk manneke) daarmee te maken.
die je extreem raar tot realiteit zou willen noemen ?
da's dan gelijk die ene ervaring die ik had

En voor de rest zijn het eigenlijk gewoon dromen die ik niet al te serieus neem. (Iedereen droomt, hé.)
uiteraard.... en je relativeert ook voortdurend
neem nu zo'n typische droom waarin je bv sterf ( dat is al op zich niet zo evident ) maar dan uiteindelijk weer niet sterf omdat ge wakker wordt ( in je droom dus )

Ik kan ook niet meteen een aanwijsbare trigger voor die 'zwarte geest' bedenken, buiten misschien een periode van verhoogde geilheid (of paringsdrang) in de maand. Het heeft in elk geval iets met seksualiteit te maken, denk ik.
:-)
ach wie weet
neen ik refereerde eerder ( omdat je toch volgens mijn norm 'vreemd' droomt ) naar een gebeurtenis of punt in de tijd waarop je 'raar' zijt beginnen dromen
btw hoe oud ben je ?... als je dat geen vervelende vraag vindt

Uh-Huh
23 december 2007, 20:46
die je extreem raar tot realiteit zou willen noemen ?
da's dan gelijk die ene ervaring die ik had
Idd. Wat weet je eigenlijk allemaal over die 'incubus' of 'incubi'?

Ik heb net ergens gelezen dat als je zo'n ervaring(en) vaak meemaakt, er een grote kans bestaat dat je erdoor gaat sterven. Sommigen beweren dat je dan ook bezeten kan zijn door die 'demon'. Klopt dit?

:-)
ach wie weet
neen ik refereerde eerder ( omdat je toch volgens mijn norm 'vreemd' droomt ) naar een gebeurtenis of punt in de tijd waarop je 'raar' zijt beginnen dromen
btw hoe oud ben je ?... als je dat geen vervelende vraag vindt
Ik kan me geen 'speciale' gebeurtenis herinneren die zoiets zou kunnen hebben getriggerd. (Maar ik zal hier wel nogeens diep over nadenken.) De eerste keer dat ik die 'zwarte geest' zag is zo'n 2 jaar geleden, geloof ik. En ik ben nu 22 jaar oud. Doet mijn leeftijd ertoe? Of stelde je deze vraag gewoon om je eigen nieuwsgierigheid te bevredigen?

Hashiwokakero
23 december 2007, 20:55
Deze nacht weer iets 'spooky' meegemaakt:

Ik had een fijne, luchtige droom waarin ik samen met een vriendin en haar baby naar de supermarkt ging om te winkelen. De sfeer was heel warm en gezellig en ik zag plots een berg pralines voor mijn neus verschijnen. Ze zagen er heel lekker uit en ik kreeg er enorm veel zin in. Ik nam een doos en kon de smaak van al dat lekkers in mijn mond proeven en kreeg daar bijna een orgasme van. Maar dan veranderde de sfeer, alles werd donkerder en de droom werd een nachtmerrie. De baby van mijn vriendin barstte in huilen uit, kreeg een heel rood hoofd en ze zei dat een demon hem waarschijnlijk te pakken had gekregen. Ik vond dat een vreemde redenering maar begon toch te bidden voor de baby omdat ik zag dat het in moeilijkheid verkeerde. En toen veranderde de omgeving van de supermarkt en maakte deze plaats voor de omgeving van mijn kamer. Terwijl het gebed dat ik had gezegd zich bleef afspelen in mijn hoofd, merkte ik nog steeds in mijn (half-)droom dat ik in bed lag en daarnaast 'een zwarte geest' stond. Maar een onzichtbare kracht probeerde hem weg te zuigen en hij vocht ermee. Ondertussen bleef ik ook nog het gebed horen. Dan kwam er een lelijk manneke of jongentje, dat blijkbaar al die tijd naast me had gelegen, voor mijn ogen gekropen en keek mij vol verbazing of afkeer aan. Ik werd wakker en was opgelucht dat het maar 'een droom' was. Een paar seconden later merkte ik echter dat ik in een, voor mij, zeer vreemde houding lag: op mijn rug met mijn handen naast m'n hoofd en de benen iets of wat gespreid. Ik lag precies klaar om ge-weet-wel-wat te worden.
Maar ik was zo moe dat ik, i.p.v. een zenuwinzinking te krijgen, mij gewoon heb omgedraaid en terug in slaap ben gevallen.

Pff, waarschijnlijk komt er hierop (= 'de wilde avonturen van een schizofreen') nog een vervolg... :roll:Als erkend psychiater kan ik hier maar een iets op zeggen, je kijkt fucking TE veel films. :lol:

Uh-Huh
23 december 2007, 21:01
Als erkend psychiater kan ik hier maar een iets op zeggen, je kijkt fucking TE veel films. :lol:
Dit is de link die praha postte: http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

En bekijk ook eens deze link: http://en.wikipedia.org/wiki/Incubus_(demon) (http://en.wikipedia.org/wiki/Incubus_%28demon%29)

Pies Descalzos
23 december 2007, 21:03
Ik heb net ergens gelezen dat als je zo'n ervaring(en) vaak meemaakt, er een grote kans bestaat dat je erdoor gaat sterven.

Kan je van slaapverlamming sterven? Dat weet ik niet, heb er nog niets over gelezen.

Hashiwokakero
23 december 2007, 21:05
Dit is de link die praha postte: http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

En bekijk ook eens deze link: http://en.wikipedia.org/wiki/Incubus_(demon (http://en.wikipedia.org/wiki/Incubus_%28demon))Als psychiater ken ik gerust al die dingen, maar de manier waarop dit bij jou gebeurt toont duidelijk aan dat jij teveel films kijkt. Zowel houding bij het wakker worden als de geproduceerde beelden worden zeer sterk beïnvloed door het bekijken van films.

Visjnu
23 december 2007, 21:07
Bah Uh-Huh, ik ben jaloers. Ik wil ook interessante dromen hebben ;)

Kan je zo'n droom niet lucide proberen maken? Daar bestaan oefeningen voor.

Pies Descalzos
23 december 2007, 21:07
Dit is de link die praha postte: http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

En bekijk ook eens deze link: http://en.wikipedia.org/wiki/Incubus_(demon)

Dit komt uit jouw link:


Rapists may have attributed the rapes (http://en.wikipedia.org/wiki/Rape) of sleeping women to demons (http://en.wikipedia.org/wiki/Demons) in order to escape punishment. A friend or relative may have assaulted the victim in her sleep.


Word jij ook verkracht door een incubus? of komt hij enkel op je zitten?

Hashiwokakero
23 december 2007, 21:08
Bah Uh-Huh, ik ben jaloers. Ik wil ook interessante dromen hebben ;)

Kan je zo'n droom niet lucide proberen maken? Daar bestaan oefeningen voor.Films bekijken, veel films bekijken.;-)

Uh-Huh
23 december 2007, 21:09
Kan je van slaapverlamming sterven? Dat weet ik niet, heb er nog niets over gelezen.
Uit de link die ik postte: Religious tradition holds that repeated intercourse with such a spirit by either males or females (the female version of the incubus is called a succubus (http://en.wikipedia.org/wiki/Succubus)) may result in the deterioration of health, or even death.[2] (http://en.wikipedia.org/wiki/Incubus_%28demon%29#_note-1)

Niet van de slaapverlamming an sich maar van de 'seks' met die 'zwarte geest'.

Pies Descalzos
23 december 2007, 21:10
Als psychiater ken ik gerust al die dingen, maar de manier waarop dit bij jou gebeurt toont duidelijk aan dat jij teveel films kijkt. Zowel houding bij het wakker worden als de geproduceerde beelden worden zeer sterk beïnvloed door het bekijken van films.

als psychiater sleep jij er veel te veel films bij :-P
En als je echt psychiater bent, dan heb je hier ook wel al opmerkingen gemaakt in het forum die een psychiater onwaardig zijn.
Het beeld dat ik tot nu toe van je had is een jeugdig ventje van rond de 20.

Uh-Huh
23 december 2007, 21:12
Als psychiater ken ik gerust al die dingen, maar de manier waarop dit bij jou gebeurt toont duidelijk aan dat jij teveel films kijkt. Zowel houding bij het wakker worden als de geproduceerde beelden worden zeer sterk beïnvloed door het bekijken van films.
Ik kijk bijna nooit naar films en volgens mij bent u als psychiater niet veel waard als dit uw diagnose is bij hulpbehoevende patiënten. Ik wil uw hulp trouwens niet, want u kan mij niet helpen.

Uh-Huh
23 december 2007, 21:14
Bah Uh-Huh, ik ben jaloers. Ik wil ook interessante dromen hebben ;)

Kan je zo'n droom niet lucide proberen maken? Daar bestaan oefeningen voor.
Hoe? Welke oefeningen?

Visjnu
23 december 2007, 21:19
Hoe? Welke oefeningen?
Er zijn technieken om aan te leren hoe je dromen lucide kan maken. Om dus totale controle te krijgen over je droom. Dit kan ook gebruikt worden (en wordt soms aangeraden) tegen nachtmerries.

Uh-Huh
23 december 2007, 21:31
Dit komt uit jouw link:



Word jij ook verkracht door een incubus? of komt hij enkel op je zitten?
Hij probeert bij me binnen te dringen of mij te verkrachten maar ik heb hem altijd verhinderd (denk ik) omdat ik om één of andere reden begon te bidden.

Ik weet zeker dat ik niet werd of wordt verkracht door een ander menselijk wezen.

Pies Descalzos
23 december 2007, 21:51
Hij probeert bij me binnen te dringen of mij te verkrachten maar ik heb hem altijd verhinderd (denk ik) omdat ik om één of andere reden begon te bidden.

Ik weet zeker dat ik niet werd of wordt verkracht door een ander menselijk wezen.

Laat hem eens zijn goesting doen, god weet is het de aarsengel gabriel wel, en dan krijg je mss een half-bevlekte ontvangenis. :lol:

Uh-Huh
23 december 2007, 21:58
Bah Uh-Huh, ik ben jaloers. Ik wil ook interessante dromen hebben ;)
Sorry, maar dit is in mijn ogen een typisch mannelijke klote-opmerking waarom ik écht niet kan lachen. De dag dat ik helemaal weggekwijnd of dood ben, zal het lachen je wel vergaan. Of niet; misschien wens je me stiekem wel dood.

Uh-Huh
23 december 2007, 21:59
Laat hem eens zijn goesting doen, god weet is het de aarsengel gabriel wel, en dan krijg je mss een half-bevlekte ontvangenis. :lol:
Jij bevestigt ook maar eens dat mannen echte schoften én nietsnutten zijn. :roll:

Visjnu
23 december 2007, 22:06
Sorry, maar dit is in mijn ogen een typisch mannelijke klote-opmerking waarom ik écht niet kan lachen.
? Ik lach daar niet mee, ik ben serieus.

De dag dat ik helemaal weggekwijnd of dood ben, zal het lachen je wel vergaan. Of niet; misschien wens je me stiekem wel dood.

Waarom die schreeuw om aandacht? Ik geef met goede intenties de raad eens te kijken naar lucide dromen en krijg daarvoor enkel verwijten naar mijn hoofd geslingerd?

Uh-Huh
23 december 2007, 22:14
? Ik lach daar niet mee, ik ben serieus.
Tuurlijk.

Waarom die schreeuw om aandacht? Ik geef met goede intenties de raad eens te kijken naar lucide dromen en krijg daarvoor enkel verwijten naar mijn hoofd geslingerd?
Dit forum is de enige plek waar ik dit (= 'zwarte geest-gedoe') kwijt kan. En het mag misschien egoïstisch klinken, maar ik maak me er veel zorgen om. Daarom.

Maar bedankt voor de raad over lucide dromen. Ik heb jou daarover ook niets verweten.

Pies Descalzos
23 december 2007, 22:15
Jij bevestigt ook maar eens dat mannen echte schoften én nietsnutten zijn. :roll:

Mannen zijn dit vrouwen zijn dat ....
Het was maar een grapje hoor ;-)
Als je niet met jezelf kan lachen dan neem je jezelf veel te serieus, en dat is nergens goed voor.

Uh-Huh
23 december 2007, 22:19
Mannen zijn dit vrouwen zijn dat ....
Het was maar een grapje hoor ;-)
Als je niet met jezelf kan lachen dan neem je jezelf veel te serieus, en dat is nergens goed voor.
Bon, de volgende keer als ik zo'n 'zwarte geest' zie, zal ik eens goed naar hem en daarna ook eens goed met mezelf lachen. Ja, dat zal zeker ergens goed voor zijn.

Visjnu
23 december 2007, 22:27
Tuurlijk.

Da's niet echt overtuigend.

Ik zie die ervaring echter niet als iets negatiefs maar als een opportuniteit. Ik heb zelf van die dingen geen angst, dus het zou nogal onnozel zijn om te doen alsof.

Uh-Huh
23 december 2007, 22:47
Da's niet echt overtuigend.

Ik zie die ervaring echter niet als iets negatiefs maar als een opportuniteit. Ik heb zelf van die dingen geen angst, dus het zou nogal onnozel zijn om te doen alsof.
:rofl:

Een opportuniteit waarvoor...?

1. Heb jij ooit al zo'n 'incubus-ervaring' gehad? Het voelt over het algemeen helemaal niet positief aan (dat een andere 'entititeit' je lichaam probeert binnen te dringen).
2. Jij bent een man en ik ken geen mannen die 'bezeten' waren of zijn door 'een demon'.
3. Ik heb er ook geen (extreme) angst voor omdat ik weet wat er mij te wachten staat bij zo'n ervaring. Maar ik zou gewoon liever niet steeds (als ik ga slapen) op mijn hoede willen zijn.

Pies Descalzos
23 december 2007, 23:08
Bon, de volgende keer als ik zo'n 'zwarte geest' zie, zal ik eens goed naar hem en daarna ook eens goed met mezelf lachen. Ja, dat zal zeker ergens goed voor zijn.

Dat je tijdens die ervaring zelf niet gaat lachen begrijp ik wel, maar als er een grapje over gemaakt word dan moet je dat niet zo serieus nemen.

praha
23 december 2007, 23:11
Idd. Wat weet je eigenlijk allemaal over die 'incubus' of 'incubi'?
ikke ?
niet bijster veel... buiten 'geen wat ik hier en daar gelezen heb ... maar ik zeg het nadat ik het zelf per ongeluk ( of is dat omdat het me toen intrigeerde ) tegenkwam in een boekje dat ging over drugs ... titel, iets met kruiden van hemel en hel ofzo...een historisch, culturele kijk op de zaak en hoe verschillende maatschappijen ermee omgingen of het trachten aan banden te leggen


Ik heb net ergens gelezen dat als je zo'n ervaring(en) vaak meemaakt, er een grote kans bestaat dat je erdoor gaat sterven. Sommigen beweren dat je dan ook bezeten kan zijn door die 'demon'. Klopt dit?
wel, dat is precies de gedachte die ik had nadat ik die bewuste nacht had doorstaan maar verder nog in het ongewisse bleef
want het gekke is dat ik dat linkte met allerhande andere 'euveltjes' tijdens m'n slaapperiode die ik daarvoor totaal niet kende

dat van die 'bezetenheid'... zou kunnen nog nooit tegengekomen behalve als verhaal in een tijdperk waarin men er dus heilig van overtuigd was dat het om een nachtelijk bezoek van een demon ging, 'k zal eens wat verder zoeken op 't net... lijkt me wel interessant

Ik kan me geen 'speciale' gebeurtenis herinneren die zoiets zou kunnen hebben getriggerd. (Maar ik zal hier wel nogeens diep over nadenken.) als je dat zou willen
De eerste keer dat ik die 'zwarte geest' zag is zo'n 2 jaar geleden, geloof ik. En ik ben nu 22 jaar oud. Doet mijn leeftijd ertoe? ik weet het niet precies... ikzelf heb me dat steeds voorgenomen dat leeftijd gecombineerd met andere zaken een rol zou kunnen spelen
ik ben nu zelf 41 en ik denk dat ik dat zo'n 7-tal jaar geleden heb meegemaakt, beperkt tot die ene keer dus, en dat na een periode van 'intensief' wiet-gebruik

Of stelde je deze vraag gewoon om je eigen nieuwsgierigheid te bevredigen?misschien ook ;-)
neen serieus, toch altijd wat 'beladen' zo'n vragen ... vandaar dat ik op voorhand al vroeg of je dat niet erg zou vinden

Hashiwokakero
23 december 2007, 23:13
als psychiater sleep jij er veel te veel films bij :-P
En als je echt psychiater bent, dan heb je hier ook wel al opmerkingen gemaakt in het forum die een psychiater onwaardig zijn.
Het beeld dat ik tot nu toe van je had is een jeugdig ventje van rond de 20.Als psychiater kan ik op iedereen lijken, ik kan makkelijke een oude zak van 80 spelen, net zoals ik makkelijk een Vlaming zou kunnen spelen. That's the trick.

BTW; ik ben geen poco psychiater, mijn diagnoses zijn harder, correcter, zo meer het face it gevoel. Deze manier is vaak kwetsend maar is veel effectiever dan de softe aanpak van de poco psychiaters. En ja, ik moet het toegeven, zo één op de 100 keer loopt het fout en heb ik een zelfmoord op mijn geweten.

praha
23 december 2007, 23:14
Kan je van slaapverlamming sterven? Dat weet ik niet, heb er nog niets over gelezen.
ik ook niet... buiten de overtuiging dan dat het zo zou zijn

Visjnu
23 december 2007, 23:16
:rofl:
Een opportuniteit waarvoor...?

Om dit te bestuderen.


1. Heb jij ooit al zo'n 'incubus-ervaring' gehad? Het voelt over het algemeen helemaal niet positief aan (dat een andere 'entititeit' je lichaam probeert binnen te dringen).

Ik kan mij inbeelden dat dat niet positief aanvoelt, maar dat intrigeert mij juist. Uiteindelijk is het ook een opportuniteit om een zekere angst voor het onbekende te overwinnen.

Ik heb nog nooit een incubus-ervaring gehad of een andere nachtmerrie. Als ik mij een droom kan herinneren is het meestal over iets triviaals, zoals de kleur blauw ofzo :/ Misschien dat mijn hybris mij iets opleverd vanacht.


2. Jij bent een man en ik ken geen mannen die 'bezeten' waren of zijn door 'een demon'.

Hoezo? Voor mannen heb je trouwens ook de Succubus/Lilith/Old Hag. Dat zijn gelijkaardige ervaringen.


3. Ik heb er ook geen (extreme) angst voor omdat ik weet wat er mij te wachten staat bij zo'n ervaring. Maar ik zou gewoon liever niet steeds (als ik ga slapen) op mijn hoede willen zijn.
Dat kan ik mij inbeelden, ik heb dan ook makkelijk praten.

praha
23 december 2007, 23:19
Dit komt uit jouw link:

Word jij ook verkracht door een incubus? of komt hij enkel op je zitten?
héhé
kijk, naast dat dit zou kunnen van die verkrachters ... is het niet meer dan logisch dat zo'n 'demon die op je komt zitten' iets seksueels zou toegedeeld krijgen vandaar ook de beide varianten ervan

praha
23 december 2007, 23:23
Uit de link die ik postte:
Niet van de slaapverlamming an sich maar van de 'seks' met die 'zwarte geest'.
voor de vrouwelijke variant ervan ... dat wel, aldus de legende
kijk, ik vermoed omdat het gaat over een machtspositie 'demon zittend op slaper' het sowiezo als iest dat negatief moest uitdraaien werd omschrven
voor en vrouw is dat de verkrachting op zich en het afnemen van diens seksuele energie ... voor een man moesten ze het dan maar houden bij wat anders daar die dat andes misschien nog alleen als prettig zouden kunnen gaan ervaren ;-)

praha
23 december 2007, 23:26
Hij probeert bij me binnen te dringen of mij te verkrachten maar ik heb hem altijd verhinderd (denk ik) omdat ik om één of andere reden begon te bidden.

Ik weet zeker dat ik niet werd of wordt verkracht door een ander menselijk wezen.
in beide geavllen kan er sprake zijn tot binnendringen/zich vereenzelvigen... de connotatie 'verkrachting' bij een vrouw is dan vlug gelegd

praha
23 december 2007, 23:27
Laat hem eens zijn goesting doen, god weet is het de aarsengel gabriel wel, en dan krijg je mss een half-bevlekte ontvangenis. :lol:
probeer jij ook een excuus te verzinnen voor je nachtelijke bezoekjes ?

Pies Descalzos
23 december 2007, 23:37
probeer jij ook een excuus te verzinnen voor je nachtelijke bezoekjes ?

Wie weet wat er 's nachts allemaal door mijn raam kruipt...? :lol: :vamp:

Uh-Huh
24 december 2007, 00:02
voor de vrouwelijke variant ervan ... dat wel, aldus de legende
kijk, ik vermoed omdat het gaat over een machtspositie 'demon zittend op slaper' het sowiezo als iest dat negatief moest uitdraaien werd omschrven
voor en vrouw is dat de verkrachting op zich en het afnemen van diens seksuele energie ... voor een man moesten ze het dan maar houden bij wat anders daar die dat andes misschien nog alleen als prettig zouden kunnen gaan ervaren ;-)
Het neemt al je energie, en niet enkel de seksuele, weg, denk ik. Weet jij trouwens wat de frequentie van zo'n incubus-ervaring is?

praha
24 december 2007, 00:11
Het neemt al je energie, en niet enkel de seksuele, weg, denk ik.
de meningen lopen daar wat uiteen ... peins is
er is sprake van eenenergieopslorper... maar slechts bij de succubus ( tov mannelijke slachtoffers ) spreekt men over uiteindelijke 'leegzuiging' met de dood tot gevolg

Weet jij trouwens wat de frequentie van zo'n incubus-ervaring is?geen idee... of beter ik weet niet juist wat je nu precies bedoeld
refereer je nu naar de frequentie in voorkomen op een populatie of naar de frequentie in voorlomen bij een individu ?
wat ik wel weet is dat het een overal voorkomend phenomeen is doorheen de gehele geschiedenis

Uh-Huh
24 december 2007, 00:19
de meningen lopen daar wat uiteen ... peins is
er is sprake van eenenergieopslorper... maar slechts bij de succubus ( tov mannelijke slachtoffers ) spreekt men over uiteindelijke 'leegzuiging' met de dood tot gevolg
Ik heb het gevoel dat de eerste drie keren bij mij niet seksueel geladen waren. Maar deze ene keer wel... Dus ik begrijp die logica niet zo goed.

geen idee... of beter ik weet niet juist wat je nu precies bedoeld
refereer je nu naar de frequentie in voorkomen op een populatie of naar de frequentie in voorlomen bij een individu ?
wat ik wel weet is dat het een overal voorkomend phenomeen is doorheen de gehele geschiedenis
Euh, beide?

praha
24 december 2007, 00:53
Ik heb het gevoel dat de eerste drie keren bij mij niet seksueel geladen waren. Maar deze ene keer wel... Dus ik begrijp die logica niet zo goed.
welke de mijne ?
of de logica in de sequentie van je ervaringen ?

Euh, beide?mmmmm goede vraag
eerlijk gezegd ... toen ik het doorstond ( nog niet eens met dat duiveltje etc ) was er mij niemand bekend ... tot ik me gerust kon stellen met dat boekske
en daarna was er me ook niemand bekend ( ik heb dan ook effectief navraag gedaan ) tot ik het hier op 't net gooide
groot was mijn verbazing dat we al met drie of vier waren

ik heb in ieder geval al deze (http://www.columnweb.nl/pivot/entry.php?id=422) gevonden ... met nog een linkje naar een artikeltje

en wat betreft individuele frequentie ? .... tjah die ligt bij mij nog maar op 1 keer slaapverlamming.... dat verhaal in dat artikeltje komt verdomd goed overeen

en deze (http://www.narcolepsie.nl/pdf/informatie/katern_50vragen.pdf) waaruit blijkt dat het ergens gekatologeerd wordt onder bijverschijnselen van narcolepsie ( alles betreft slaap/waak-stoornissen )

praha
24 december 2007, 01:04
mmm alvast interessante materie....
komt wel heel wat meer bij te zien
je moet eens kijken of er andere zaken staan die je bekend voorkomen... misschien lijdt jij wel ergens aan een algemene slaapstoornis... en kan je je daar misschien eens op laten onderzoeken ofzo

ergens lees ik dat 5 op de 10000 mensen narcolepsie zouden hebben... en een beetje daarvoor was er sprake van 10 a 30% die dan aan slaapparalyse zouden lijden

exodus
24 december 2007, 10:32
Dit forum is de enige plek waar ik dit (= 'zwarte geest-gedoe') kwijt kan. En het mag misschien egoïstisch klinken, maar ik maak me er veel zorgen om. Daarom.

Maar bedankt voor de raad over lucide dromen. Ik heb jou daarover ook niets verweten.

Je moet daar niet teveel mee inzitten, als je gezond leeft en mentaal stabiel bent vindt dat wel zijn plaats. Don't get carried away in it is het adagium.