PDA

View Full Version : Evolutie van het internet als gemeenschappelijk goed


w.e.
27 februari 2004, 17:55
De gebruikers van het internet hebben zo'n grote vrijheid op het internet!
Alles kan en alles mag. Als de wet in een bepaald land optreedt, wordt de website gewoon verplaatst naar andere locaties waar praktisch geen internetwetgeving is.

Zal het internet zijn vrije toegang behouden?
Of zal na verloop van tijd, iedereen specifiek moeten inloggen? Zal het internet opgesplitst worden in verschillende domeinen?
Of misschien afgeschaft? Zal het internet bussiness-only worden?

Zal de regel van de wet de vrijheid op internet aan banden leggen?

reacties welkom
w.e.

Pelgrim
9 maart 2004, 14:35
op lange termijn zou door dat internet misschien wel eens een nieuwe klassenindeling kunnen ontstaan. Zij die toegang hebben tot het net (en communicatie in het algemeen) en zij niet.

w.e.
11 maart 2004, 12:11
op lange termijn zou door dat internet misschien wel eens een nieuwe klassenindeling kunnen ontstaan. Zij die toegang hebben tot het net (en communicatie in het algemeen) en zij niet.


Ik denk dat ze na een tijd zullen zeggen, het internet is overladen met brol. Er staat te veel op en de zakenwereld kan overdag niet meer deftig communiceren, gevolg afschaffen van internet voor privegebruik.

chiquillo
11 maart 2004, 17:01
Ik denk dat ze na een tijd zullen zeggen, het internet is overladen met brol. Er staat te veel op en de zakenwereld kan overdag niet meer deftig communiceren, gevolg afschaffen van internet voor privegebruik.

:D Der staat inderdaad veel brol op, maar het privegebruik afschaffen zal niet gebeuren denk ik. Het surf gedrag verschaft de zakenwereld (en niet enkel hen) immers bruikbare informatie over de interesses van mensen, waar ze dan vervolgens commercieel profijt uit kunnen halen. Zijt maar zeker 'big brother is watching your computer'. Het internet is een instrument van vrijheid maar evengoed ook een instrument van controle :(

w.e.
11 maart 2004, 19:17
Zijt maar zeker 'big brother is watching your computer'. Het internet is een instrument van vrijheid maar evengoed ook een instrument van controle :(

idd, dat zag ik even over het hoofd

Pelgrim
11 maart 2004, 19:26
Zijt maar zeker 'big brother is watching your computer'. Het internet is een instrument van vrijheid maar evengoed ook een instrument van controle :(

idd, dat zag ik even over het hoofd

vooral de leek zal daar het slachtoffer van zijn. Misschien moet iedereen maar een basiscursus internet technologie volgen.