PDA

View Full Version : Gesprek tussen Frieda Brepoels en het Vlaams Blok.


Peace
27 februari 2004, 19:52
Jan Loones,


Er werd u in een andere topic, de vraag gesteld of de N-VA zou samenwerken met het VB.
U gaf als antwoord;
nihil en neen, als het over partijpolitieke samenwerking gaat;

Ik beweer daarentegen dat er vlak na de vorige federale verkiezingen, gesprekken hebben plaatsgevonden tussen Frieda Brepoels en bepaalde mensen van het Vlaams Blok. Dit initiatief is van Frieda Brepoels uitgegaan. Zij heeft zich tot het VB gewend.

Verzwijgt u dat opzettelijk of bent u hierover niet in kennis gesteld?

Spreek daar bij gelegenheid Frieda maar eens over aan.

Fribre
27 februari 2004, 20:30
Dit is een grove beschuldiging. Dit is pure laster. Roddels. Wie gelooft er nu dat de lieftallige Frieda Brepoels zoiets zou gedaan hebben????

Vlaamse Leeuw
28 februari 2004, 12:01
Kunt u dit bewijzen Peace. Iemand beschuldigen is wel heel makkelijk, maar kom liever met bewijzen.

Groot Bakkes
28 februari 2004, 12:28
Dit is een grove beschuldiging. Dit is pure laster. Roddels. Wie gelooft er nu dat de lieftallige Frieda Brepoels zoiets zou gedaan hebben????

Niemand. Stop met die laster tegen het beste parlemenslid dat de Wetstraat ooit gekend heeft!

Fribre
28 februari 2004, 12:30
Dit is een grove beschuldiging. Dit is pure laster. Roddels. Wie gelooft er nu dat de lieftallige Frieda Brepoels zoiets zou gedaan hebben????

Niemand. Stop met die laster tegen het beste parlemenslid dat de Wetstraat ooit gekend heeft!

Ik heb het bericht reeds gemeld aan de moderatoren (blauwe kaart)

Jan Loones
28 februari 2004, 12:31
Als het gebeurde, dan zeker buiten medeweten, laat staan opdracht van het N-VA partijbestuur; maar: ik geloof er niets van.
Naast het fundamenteel verschil in maatschappijvisie, isbetekent z,on samenwerking de sociale uitsluiting, en heeft ze politiekstrategisch voo"de vlaamse zaa" geen enkele meerwaarde.

KVE
28 februari 2004, 16:28
Als het gebeurde, dan zeker buiten medeweten, laat staan opdracht van het N-VA partijbestuur; maar: ik geloof er niets van.
Naast het fundamenteel verschil in maatschappijvisie, isbetekent z,on samenwerking de sociale uitsluiting, en heeft ze politiekstrategisch voo"de vlaamse zaa" geen enkele meerwaarde.

Na de Federale verkiezingen van 18 mei 2003 heeft het Vlaams Blok wel een senaatszetel aangeboden aan Frieda Brepoels. Het Blok wou Brepoels coöpteren, net zoals de SP.A Jacinta De Roeck coöpteerde. Brepoels heeft dit toen geweigerd. Dit stond te lezen in 't Pallieterke kort na de verkiezingen.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant

Fribre
28 februari 2004, 16:32
Als het gebeurde, dan zeker buiten medeweten, laat staan opdracht van het N-VA partijbestuur; maar: ik geloof er niets van.
Naast het fundamenteel verschil in maatschappijvisie, isbetekent z,on samenwerking de sociale uitsluiting, en heeft ze politiekstrategisch voo"de vlaamse zaa" geen enkele meerwaarde.

Na de Federale verkiezingen van 18 mei 2003 heeft het Vlaams Blok wel een senaatszetel aangeboden aan Frieda Brepoels. Het Blok wou Brepoels coöpteren, net zoals de SP.A Jacinta De Roeck coöpteerde. Brepoels heeft dit toen geweigerd. Dit stond te lezen in 't Pallieterke kort na de verkiezingen.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant

Ik dacht dat men dat (ook) bij de CD&V overwogen heeft. Klopt dit?

Jan Loones
28 februari 2004, 17:37
Allicht.Ik denk dat alle N-VA parlementairen van zowat alle partijen aanbiedingen hebben gekregen, al was het maar om N-VA te destabiliseren..

Peace
28 februari 2004, 17:44
Jan Loones,

Als het gebeurde, dan zeker buiten medeweten, laat staan opdracht van het N-VA partijbestuur; maar: ik geloof er niets van.
Naast het fundamenteel verschil in maatschappijvisie, isbetekent z,on samenwerking de sociale uitsluiting, en heeft ze politiekstrategisch voo"de vlaamse zaa" geen enkele meerwaarde.

Uiteraard kan ik niet bewijzen wat ik schreef, maar ik heb dit gegeven toch uit een vrij goede bron.
Wat echter die besprekingen precies inhielden daar weet ik ook het feine niet van.
Bovendien lijkt mij een gesprek tussen mensen van verschillende partijen ook niet iets ongewoons en zelfs noodzakelijk.

De politiek die wij uit de pers vernemen waarbij politici van verschillende strekkingen tegen elkaar opboksen, is niet de politiek die in de wandelgangen van het parlament plaatsvindt.

In de wandelgangen van het parlament bestaat geen cordon sanitair.

Vergeet bovenal niet dat Frieda Brepoels in de eerste plaats een Vlaams nationaliste is en misschien inziet dat een broederstrijd tussen twee Vlaams Nationalistische partijen bijzonder schadelijk is voor de Vlaamse zaak.

U spreekt wel over een verschil in partijvisie maar u zwijgt in alle talen over de 90% van gelijkenis tussen de N-VA het het VB.
U zult goed beseffen dat wanneer het N-VA zou ophouden te bestaan dat het overgrote gedeelte van uw kiezers dan zondermeer naar het Blok zullen overstapen om daar hun strijd voor een Vlaamse onafhankelijkheid verder te voeren.

Of echter Frieda Brepoels overwogen zou hebben om naar het Blok over te stappen is mij niet echt bekend. Wel heb ik daar toen naar aanleiding van die voornoemde gesprekken, enige geruchten over gehoord.
Het lijkt mij eerder dat er over een toenadering tot het Blok gesproken is geworden. Een beetje verkennende gesprekken.

Persoonlijk denk ik niet dat Frieda Brepoels door deze gesprekken de N-VA geschadigd heeft.
Bovenal kun je er vrij zeker van zijn dat er ook gesprekken tussen Bourgeois zelf en het Blok hebben plaatsgevonden maar daar weet ik verder niets over.

zorroaster
28 februari 2004, 20:31
Ach, gewichtig doen over zaken die eigenlijk nooit gebeurd zijn is nu eenmaal de hobby van een paar Blok-fanatici hier.

Herinner u Vanhecke die na 18 mei aan iedereen die het horen wilde begon te toeteren dat hij met "verscheidene kopstukken van de N-VA" gesprekken voerde en dat die binnenkort zouden overstappen.

Uiteindelijk werd het niets en bleven die netjes bij de N-VA, zodat Vanhecke moest azen op enkele lagere bestuursleden die mentaal al lang hadden afgehaakt (Vandenberghe) of al lang uit de partij waren gezet (Roelens en Evrard).

Maar, er zijn "belangrijke gesprekken aan de gang" en binnenkort komt u het allemaa te weten hoor!

KVE
29 februari 2004, 10:51
Herinner u Vanhecke die na 18 mei aan iedereen die het horen wilde begon te toeteren dat hij met "verscheidene kopstukken van de N-VA" gesprekken voerde en dat die binnenkort zouden overstappen.

Er waren inderdaad gesprekken met het Vlaams Blok, dat heeft Bart De Wever op een aantal arrondissementsraden toegegeven. Maar, niet alleen met het Blok. Ludo Van Campenhout, tegenwoordig Schepen in Antwerpen, had BDW eveneens uitgenodigd.

En bovendien uit goede bron heb ik zélfs vernomen dat BDW reeds na de magere uitslag van de vorige verkiezingen letterlijk zei: 'Dan zullen we met het Blok moeten samenwerken é.'

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant

Supe®Staaf
29 februari 2004, 19:39
Ach, gewichtig doen over zaken die eigenlijk nooit gebeurd zijn is nu eenmaal de hobby van een paar Blok-fanatici hier.

Herinner u Vanhecke die na 18 mei aan iedereen die het horen wilde begon te toeteren dat hij met "verscheidene kopstukken van de N-VA" gesprekken voerde en dat die binnenkort zouden overstappen.

Uiteindelijk werd het niets en bleven die netjes bij de N-VA,
Corrigeer die laatste zin eens:
Uiteindelijk werd het niets en bleven die netjes bij de N-VA, gedurende nog een dik half jaar. :lol: :lol: :lol:

Vlaamse Leeuw
29 februari 2004, 20:59
Ach, gewichtig doen over zaken die eigenlijk nooit gebeurd zijn is nu eenmaal de hobby van een paar Blok-fanatici hier.

Herinner u Vanhecke die na 18 mei aan iedereen die het horen wilde begon te toeteren dat hij met "verscheidene kopstukken van de N-VA" gesprekken voerde en dat die binnenkort zouden overstappen.

Uiteindelijk werd het niets en bleven die netjes bij de N-VA,
Corrigeer die laatste zin eens:
Uiteindelijk werd het niets en bleven die netjes bij de N-VA, gedurende nog een dik half jaar. :lol: :lol: :lol:

Volgens mij zijn die mensen nog altijd bij de N-VA. Het is niet omdat we een kartel hebben met de CD&V, dat ik plots een CD&V'er ben geworden.