PDA

View Full Version : 't stad is van A llah


Neptunus
20 december 2007, 21:40
Weer zagen we weerzinwekkende, afgrijselijke beelden van het 'slachtfeest' slachtingen uit godsdienstwaanzin en obscurantisme.
De beelden refereerden aan de donkere middeleeuwen, een soort anachronisme in hoogontwikkelde steden anno 2007. Feit is dat we er onder invloed van de obscure gewoonten van een bepaalde gepriviligeerde groep geleidelijk aan op achteruit gaan.
Dit totaal zinloos dierenleed heeft NIETS, maar ook niets te maken met religie, maar alles met totale verdwazing, verstarring en het stoppen van het menselijk denken.

Dit gebeul met schapen is trouwens gebaseerd op een verhaal uit het oude testament, maar christenen zijn in de loop van de tijden wel geciviliseerder geworden en hebben geen behoefte aan dierenoffers, die hier wel nog werden gebracht zowat 1000 jaar geleden. Het offerfeest, het brengen van dierenoffers komt nog voor in primitieve samenlevingen in Afrika en horen niet thuis in het hart van Europa, een hoogontwikkelde samenleving, maar voor hoe lang nog, want de invloed van het islamitisch obscurantisme wordt steeds groter. Feit is dat onze steden steeds ouderwetser en conservatiever worden, door steeds meer toegevingen te doen aan de 'wetten van allah'.
De wetten van allah staan immers boven de seculiere wetten, vraag het maar eens aan jonge moslims hier, dan krijg je antwoorden zoals: "de wetten van allah gaan voor en de klok tikt maar door" (met dit soort zaken worden jongeren hier gehersenspoeld in radicale extreemrechtse organisaties zoals jongeren voor islam, vzw al manar, vzw ayat....die subsidies krijgen van onze overheden).

Het offerfeest is één grote overtreding van de wetten op het dierenwelzijn. Maar voor dit obscure slachtfeest worden uitzonderingswetten gemaakt. Zelfs boeren mogen geen varkentje meer slachten voor eigen gebruik, maar moslims die tijdens de offerfeesten met hun gedachten in de duistere middeleeuwen lijken te vertoeven, staan hier boven de seculiere wetten, de wetten van allah maken in de grootstad steeds meer en meer de dienst uit, daarin ondersteund door beleidsmensen die deze moslimpjes geen haar in de weg durven leggen, want ze zouden wel een kunnen boos worden en onze overheden zijn toch zo bang.

"Een moslim MOET SLACHTING DOEN", zei een lid van de moslimexecutieve op het nieuw van ATV, in heel gebrekking Nederlands. Dat Marino Keulen had opgeroepen om een schenking te doen, noemde hij een 'spijtige zaak', want 'alleen de moslimtheologen hebben hier iets over te zeggen', voegde de nogal onontwikkelde man van de executieve eraan toe. Schepen Monica De Coninck legde dan als een totaal onderworpen dhimmi uit wat de betekenis is van het offerfeest. De stad had het oude spoorwegemplacement omgetoverd tot tijdelijke OFFERPLAATS, waar zowat 10 schapen ONVERDOOFD, met de kop naar MEKKA en terwijl de SLACHTERS allah ahbar riepen, de keel werden overgesneden.
Er werden dit jaar MEER schapen geofferd dan vorig jaar, misschien zijn er enkele geofferd ter ere van Patrick Janssens, de stad is immers van Allah.
Wie stopt deze waanzin......het wordt elk jaar erger, telkens opnieuw een stap verder in duik naar de donkerste middeleeuwen.

DIERENOFFERS BRENGEN IS EEN BARBAARS GEBRUIK UIT DE OERTIJD

PeterC
20 december 2007, 22:39
Heb uw bericht gelezen en ga nu eens naar die nieuwsuitzending op ATV eens kijken. Maar wat je schrijft is waar. Wat een achterlijke cultuur...

Pies Descalzos
20 december 2007, 22:48
Wie stopt deze waanzin......het wordt elk jaar erger, telkens opnieuw een stap verder in duik naar de donkerste middeleeuwen.


Niemand zal ze stoppen Neptunus... niemand. :-(

De eerste evolutie die er zou moeten komen, is een van de staat uitkomend besef dat de Islam een probleem is.
Maar dat besef komt er niet, integendeel.

Als het niet heel snel gebeurt, dan vrees ik dat het te laat is. Ik heb te doen met onze kinderen en kleinkinderen.

Je kan natuurlijk eens een gulle donatie geven aan organisaties die de opkomst van de islam in europa bestrijden in plaats van een donatie aan het WWF. De dieren zijn er ook het slachtoffer van!

En... Hou je vooral niet in om zelf aan een demonstratie deel te nemen, hoe groter de groep, hoe meer mensen eindelijk uit hun schulp zullen durven komen. Werk actief mee, al is het maar voor je zielenrust.

Uh-Huh
20 december 2007, 22:53
Allahu Akbar! :mrgreen:

Winterhamer
20 december 2007, 23:49
Allahu Akbar! :mrgreen:


haneloeloe hakkuh ? je lijkt wel een gabber

Bolsjewiek
21 december 2007, 09:49
Heb uw bericht gelezen en ga nu eens naar die nieuwsuitzending op ATV eens kijken. Maar wat je schrijft is waar. Wat een achterlijke cultuur...
Even er bij zeggen: het Offerfeest is GEEN islamitisch gebruik.
Het is ter herdenking van het bijna offeren van Isaak door zijn vader Abraham. Het staat dus in het Oude Testament.
Vroeger was aan het Offerfeest ook een nuttige kant gekoppeld: schenk voedsel (van het geslachte dier) aan de armen. Tegenwoordig wordt dat ook nog wel gedaan, maar de vierde wereld opzoeken is nu moeilijker dan toen.

Bolsjewiek
21 december 2007, 09:51
Niemand zal ze stoppen Neptunus... niemand. :-(

De eerste evolutie die er zou moeten komen, is een van de staat uitkomend besef dat de Islam een probleem is.
Maar dat besef komt er niet, integendeel.

Als het niet heel snel gebeurt, dan vrees ik dat het te laat is. Ik heb te doen met onze kinderen en kleinkinderen.

Je kan natuurlijk eens een gulle donatie geven aan organisaties die de opkomst van de islam in europa bestrijden in plaats van een donatie aan het WWF. De dieren zijn er ook het slachtoffer van!

En... Hou je vooral niet in om zelf aan een demonstratie deel te nemen, hoe groter de groep, hoe meer mensen eindelijk uit hun schulp zullen durven komen. Werk actief mee, al is het maar voor je zielenrust.
:sleeping: :sleeping:

Bolsjewiek
21 december 2007, 09:53
Allahu Akbar! :mrgreen:
Allah is God en Mohammed is zijn Profeet!!!

KrisKras
21 december 2007, 09:58
zo barbaars. Neenee, geef mij maar een voorgerechtje met fois gras en daarna een jong kalfsschenkeltje met kerstmis. Dat is tenminste diervriendelijk :)

Bolsjewiek
21 december 2007, 10:06
zo barbaars. Neenee, geef mij maar een voorgerechtje met fois gras en daarna een jong kalfsschenkeltje met kerstmis. Dat is tenminste diervriendelijk :)
En weet jij hoe ze aan de Foie Gras komen?
Nooit gehoord van het in de maag pleuren van dwangvoedingsbuizen zodat die ganzen zo vet worden dat ze nog niet eens in hun armzalige kooi passen? Geef mij maar een halal geslacht schaap, die heeft tenminste nog een leven gehad.

Neptunus
21 december 2007, 14:43
bOLSJEWIEK
Het communisme was en is een atheïstische ideologie. Ten tijde van de Sovjet-Unie waren studenten aan de universiteit verplicht om het vak 'atheïsme' te volgen. Jij bent gewoon een valse communist, een onbetrouwbare wolf in schapenvacht. Europa heeft heden meer communisme nodig, de enige dam tegen het nieuwe totalitarisme van de fundamentalistische islam die nu onze contreien langzaam maar zeker verovert. Gelukkig hebben we nu een GROTE instroom van véél migranten uit de vroegere Oostblok-landen (waarvan sommige nu bij de EU zijn), uit Rusland en de vroegere Sovjet-Unie. Als het erop aan komt zullen ze onze kant kiezen tégen de duisternis en het obscurantisme van het islamisme.

Het brengen van dierenoffers hoort niet thuis in een hoogontwikkelde samenleving, het is een gebruik uit de oudheid dat in sommige primitieve samenlevingen in Afrika nog standhoudt. Deze moslimslachtingen zijn het gevolg van een dogmatisme en blinde onderwerping, één van de kenmerken van een blind geloof, het persoonlijk geweten wordt uitgeschakeld. Enig medevoelen voor dierenleed is deze moslimslachters vreemd.

Het offerfeest is gebaseerd op een verhaal uit het oude testament, schreef ik al eerder, maar christenen brengen al meer dan 1000 geen dierenoffers meer. Jammer genoeg wordt deze barbaarse praktijk terug ingevoerd in het kader van blind, religieus fanatisme en waazin.

Dit gebeul met schapen is trouwens gebaseerd op een verhaal uit het oude testament, maar christenen zijn in de loop van de tijden wel geciviliseerder geworden en hebben geen behoefte aan dierenoffers, die hier wel nog werden gebracht zowat 1000 jaar geleden. Het offerfeest, het brengen van dierenoffers komt nog voor in primitieve samenlevingen in Afrika en horen niet thuis in het hart van Europa, een hoogontwikkelde samenleving, maar voor hoe lang nog, want de invloed van het islamitisch obscurantisme wordt steeds groter. Feit is dat onze steden steeds ouderwetser en conservatiever worden, door steeds meer toegevingen te doen aan de 'wetten van allah'.
De wetten van allah staan immers boven de seculiere wetten, vraag het maar eens aan jonge moslims hier, dan krijg je antwoorden zoals: "de wetten van allah gaan voor en de klok tikt maar door" (met dit soort zaken worden jongeren hier gehersenspoeld in radicale extreemrechtse organisaties zoals jongeren voor islam, vzw al manar, vzw ayat....die subsidies krijgen van onze overheden).

Het offerfeest is één grote overtreding van de wetten op het dierenwelzijn. Maar voor dit obscure slachtfeest worden uitzonderingswetten gemaakt. Zelfs boeren mogen geen varkentje meer slachten voor eigen gebruik, maar moslims die tijdens de offerfeesten met hun gedachten in de duistere middeleeuwen lijken te vertoeven, staan hier boven de seculiere wetten, de wetten van allah maken in de grootstad steeds meer en meer de dienst uit, daarin ondersteund door beleidsmensen die deze moslimpjes geen haar in de weg durven leggen, want ze zouden wel een kunnen boos worden en onze overheden zijn toch zo bang.

"Een moslim MOET SLACHTING DOEN", zei een lid van de moslimexecutieve op het nieuws van ATV, in heel gebrekking Nederlands. Dat Marino Keulen had opgeroepen om een schenking te doen, noemde hij een 'spijtige zaak', want 'alleen de moslimtheologen hebben hier iets over te zeggen', voegde de nogal onontwikkelde man van de executieve eraan toe. Schepen Monica De Coninck legde dan als een totaal onderworpen dhimmi uit wat de betekenis is van het offerfeest. De stad had het oude spoorwegemplacement omgetoverd tot tijdelijke OFFERPLAATS, waar zowat 10 000 schapen ONVERDOOFD, met de kop naar MEKKA en terwijl de SLACHTERS allah ahbar riepen, de keel werden overgesneden.
Er werden dit jaar MEER schapen geofferd dan vorig jaar, misschien zijn er enkele geofferd ter ere van Patrick Janssens, de stad is immers van Allah.
Wie stopt deze waanzin......het wordt elk jaar erger, telkens opnieuw een stap verder in duik naar de donkerste middeleeuwen.

DIERENOFFERS BRENGEN IS EEN BARBAARS GEBRUIK UIT DE OERTIJD
http://forum.politics.be/images/statusicon/user_offline.gif

Geert C
21 december 2007, 15:08
De eerste evolutie die er zou moeten komen, is een van de staat uitkomend besef dat de Islam een probleem is.
Maar dat besef komt er niet, integendeel.Is de islam op zich dan een probleem? Probeer dat eens te bewijzen.

Bozar
21 december 2007, 15:57
Zonet maakte premier Verhofstadt bekend dat de Staatsveiligheid een aanslag vanwege MOSLIM terroristen (die de mosterd halen uit hun groene boekje; het groene fascisme) kon verijdelen.

Er is weldegelijk een probeem met de fanatieke aanhangers van deze in wezen ultra extreemrechtse ideologie die moet doorgaan voor een religie die men islam noemt........maar eerder een grote vergissing is ......

Pies Descalzos
21 december 2007, 16:22
Zonet maakte premier Verhofstadt bekend dat de Staatsveiligheid een aanslag vanwege MOSLIM terroristen (die de mosterd halen uit hun groene boekje; het groene fascisme) kon verijdelen.

Er is weldegelijk een probeem met de fanatieke aanhangers van deze in wezen ultra extreemrechtse ideologie die moet doorgaan voor een religie die men islam noemt........maar eerder een grote vergissing is ......

De enige stap die een moslim moet zetten om een zogenaamde fantatieke aanhanger te worden is door te doen wat er in de koran geschreven staat.

Stardust
21 december 2007, 19:59
De resterende Vlamingen uit Antwerpen evacueren en een hoog hek rond Antwerpen en de boel laten uithongeren?

Geert C
21 december 2007, 20:10
De enige stap die een moslim moet zetten om een zogenaamde fantatieke aanhanger te worden is door te doen wat er in de koran geschreven staat.
Over de Bijbel zwijgt u echter in alle talen...

Online
22 december 2007, 09:34
Over de Bijbel zwijgt u echter in alle talen...

Toch normaal?Voor wie bekent de Bijbel nog wat? Wie organiseert zijn leven in Europe nog naar de letter van de Bijlbel zoals moslims hun leven organiseren naar de letter van de koran?
Geen kat toch ? Op een paar randgevallen van dit forum na ....

Pantoffeldiertje
22 december 2007, 10:49
En weet jij hoe ze aan de Foie Gras komen?
Nooit gehoord van het in de maag pleuren van dwangvoedingsbuizen zodat die ganzen zo vet worden dat ze nog niet eens in hun armzalige kooi passen? Geef mij maar een halal geslacht schaap, die heeft tenminste nog een leven gehad.

Dat schaap heeft hetzelfde leven geleid met hetzelfde doel als de onze : dik worden en geslacht worden. Met dat verschil dat ze niet verdoofd worden bij het slachten en er een imam bij staat die ze allemaal zegent voordat ze finaal tot schijfjes worden gehakt. Halal, hé?

Geert C
22 december 2007, 11:21
Toch normaal?Voor wie bekent de Bijbel nog wat? Wie organiseert zijn leven in Europe nog naar de letter van de Bijlbel zoals moslims hun leven organiseren naar de letter van de koran?
Geen kat toch ? Op een paar randgevallen van dit forum na ....
Organiseerden alle moslims maar hun leven naar de Koran! Dan zou er geen moslimterrorisme meer zijn. :-)

Dat schaap heeft hetzelfde leven geleid met hetzelfde doel als de onze : dik worden en geslacht worden. Met dat verschil dat ze niet verdoofd worden bij het slachten en er een imam bij staat die ze allemaal zegent voordat ze finaal tot schijfjes worden gehakt. Halal, hé?
Ik heb het hier nog al gezegd: elektrische verdoving is toegelaten. Ik snap niet waarom de moslimgemeenschap in België daar problemen mee zou hebben. Al kan de polarisatie door het rechts-extremisme er wel iets mee te maken hebben...

KrisKras
22 december 2007, 17:07
En weet jij hoe ze aan de Foie Gras komen?
Nooit gehoord van het in de maag pleuren van dwangvoedingsbuizen zodat die ganzen zo vet worden dat ze nog niet eens in hun armzalige kooi passen? Geef mij maar een halal geslacht schaap, die heeft tenminste nog een leven gehad.

ik was sarkastisch bezig ;)

PollyCorrect
22 december 2007, 18:34
De enige stap die een moslim moet zetten om een zogenaamde fantatieke aanhanger te worden is door te doen wat er in de koran geschreven staat.
Staat er ook in dat boek van die te korte broeken met witte tennissokken eronder? :roll:
En "gooi een zwart laken over je wijf"?
Volgens mij is de islam gewoon zichzelf een beetje gek aan het maken.
Zoals de mensheid in fases evolueert, zit de islam nu in de puberteit.
Een soort punk eigenlijk. Niks accepteren, alleen maar willen krijgen, en tegen alles aanschoppen.

Serieuzer dan d�*t kan ik het niet nemen.
Misschien is dat ook de reden waarom Links hun alles verontschuldigt, en ze eigenlijk nooit serieus worden genomen, aangezien de moslims nooit enige schuld treft.
Ze zijn altijd de slachtoffers, van vadertje Israël en moedertje USA, en hebben zelf nooit iets gedaan.

Net zoiets als pubers, waar je begrip voor moet hebben, en die je eigenlijk een mep wilt verkopen maar die je best maar wat kunt ontzien.

stropkeuh
22 december 2007, 18:51
Allahu Akbar! :mrgreen:*knip*


U zou intussen al moeten weten, dat de moderatie geen gevoel voor ironie heeft.

Geert C
22 december 2007, 19:31
*knip*
Volgens het Vaticaan zijn God en Allah één en dezelfde. Volgens de Islam, bij mijn weten, ook.

Lincoln
22 december 2007, 19:42
Staat er ook in dat boek van die te korte broeken met witte tennissokken eronder? :roll:
En "gooi een zwart laken over je wijf"?
Volgens mij is de islam gewoon zichzelf een beetje gek aan het maken.
Zoals de mensheid in fases evolueert, zit de islam nu in de puberteit.
Een soort punk eigenlijk. Niks accepteren, alleen maar willen krijgen, en tegen alles aanschoppen.

Serieuzer dan d�*t kan ik het niet nemen.
Misschien is dat ook de reden waarom Links hun alles verontschuldigt, en ze eigenlijk nooit serieus worden genomen, aangezien de moslims nooit enige schuld treft.
Ze zijn altijd de slachtoffers, van vadertje Israël en moedertje USA, en hebben zelf nooit iets gedaan.

Net zoiets als pubers, waar je begrip voor moet hebben, en die je eigenlijk een mep wilt verkopen maar die je best maar wat kunt ontzien. http://smilies.sofrayt.com/%5E/r/sgrin.gif

Lincoln
22 december 2007, 19:44
*knip* http://smilies.sofrayt.com/fsc/bedtime2.gif

stropkeuh
22 december 2007, 20:25
Volgens het Vaticaan zijn God en Allah één en dezelfde. Volgens de Islam, bij mijn weten, ook.

Denk het nie, informeer u maar eens hier en verder op die site. De moeite waard.

http://www.answering-islam.org/Dutch/index.htm

Geert C
22 december 2007, 21:30
Denk het nie, informeer u maar eens hier en verder op die site. De moeite waard.

http://www.answering-islam.org/Dutch/index.htm
Lincoln kan mij verbeteren als ik er naast zit, maar voor zover ik het begrepen heb zijn volgens de islamitische leer het jodendom en het christendom (die net als de Islam Abrahamitische godsdiensten zijn), en in feite vrijwel alle religies, terug te voeren op eerdere openbaringen van God, die weliswaar over de jaren heen "verbasterd" zijn, waaruit dus volgt dat God en Allah volgens de islamitische leer één en dezelfde zijn. Daarom worden christenen en moslims beschouwd als "Mensen van het Boek".

Wat betreft de visie van het Vaticaan kan ik slechts alinea 841 uit de Catechismus van de Katholieke Kerk: "De betrekkingen van de kerk met de moslims. Het heilsplan strekt zich ook uit tot hen die de Schepper erkennen, onder wie vooral de moslims, die in hun belijdenis aan het geloof van Abraham vasthouden en samen met ons de ene en barmhartige God aanbidden die op de jongste dag de mensen zal oordelen."

Lincoln
22 december 2007, 23:27
Lincoln kan mij verbeteren als ik er naast zit, maar voor zover ik het begrepen heb zijn volgens de islamitische leer het jodendom en het christendom (die net als de Islam Abrahamitische godsdiensten zijn), en in feite vrijwel alle religies, terug te voeren op eerdere openbaringen van God, die weliswaar over de jaren heen "verbasterd" zijn, waaruit dus volgt dat God en Allah volgens de islamitische leer één en dezelfde zijn. Daarom worden christenen en moslims beschouwd als "Mensen van het Boek".

Wat betreft de visie van het Vaticaan kan ik slechts alinea 841 uit de Catechismus van de Katholieke Kerk: "De betrekkingen van de kerk met de moslims. Het heilsplan strekt zich ook uit tot hen die de Schepper erkennen, onder wie vooral de moslims, die in hun belijdenis aan het geloof van Abraham vasthouden en samen met ons de ene en barmhartige God aanbidden die op de jongste dag de mensen zal oordelen."²

Lincoln
22 december 2007, 23:29
Denk het nie, informeer u maar eens hier en verder op die site. De moeite waard.

http://www.answering-islam.org/Dutch/index.htmOngeloofwaardige site.

Als u naar de juiste bron zoekt dan zou je ook de gepaste bron raadplegen.

Wolf
23 december 2007, 05:16
Niemand zal ze stoppen Neptunus... niemand. :-( Als het niet heel snel gebeurt, dan vrees ik dat het te laat is. Ik heb te doen met onze kinderen en kleinkinderen.

De kruik gaat zolang te water tot ze BARST.

Vroeg of laat krijgen die 'kolonisten' en hun witte (s)linkse, leugenachtige, kruiperige RATTEN hun verdiende loon. Als die nu werkelijk denken dat ze gans Europa effie kunnen komen overnemen zonder slag of stoot...THINK AGAIN!!

Wir sind wieder dar, van nooit weg geweest! :twisted::twisted::twisted::twisted:

Bolsjewiek
23 december 2007, 10:38
Volgens het Vaticaan zijn God en Allah één en dezelfde. Volgens de Islam, bij mijn weten, ook.
Allah= God in de Arabische taal.

Bolsjewiek
23 december 2007, 10:40
Over de Bijbel zwijgt u echter in alle talen...
Saul haalde zich de woede van Jahwe op de hals door te weigeren een vijand van Israël tot de laatste man af te slachten en hun vee te vermoorden.

sn00py
24 december 2007, 08:57
*knip*
Allez, als je voor deze woorden niet gebannen wordt, sluit ik er mij bij aan!

Bolsjewiek
24 december 2007, 10:51
Allez, als je voor deze woorden niet gebannen wordt, sluit ik er mij bij aan!
Het recht op overdreven vrije meningsuiting is hier steeds gewaarborgd blijkbaar.

Winterhamer
25 december 2007, 21:11
Allah is God en Mohammed is zijn Profeet!!!

zins wanneer ben jij moslim geworden ?

filosoof
25 december 2007, 21:19
Het offerfeest is één grote overtreding van de wetten op het dierenwelzijn. Maar voor dit obscure slachtfeest worden uitzonderingswetten gemaakt.
Lees eerst dit vooraleer je dergelijke haatoproep plaatst:
http://forum.politics.be/showpost.php?p=3169128&postcount=1
http://forum.politics.be/showpost.php?p=3169163&postcount=4

Er werd 1 inbreuk op de wet voor Dierenwelzijn vastgesteld.

filosoof
25 december 2007, 21:28
Toch normaal?Voor wie bekent de Bijbel nog wat? Wie organiseert zijn leven in Europe nog naar de letter van de Bijlbel zoals moslims hun leven organiseren naar de letter van de koran?
Geen kat toch ? Op een paar randgevallen van dit forum na ....De racisten citeren hier meer uit de koran dan gelijk welke moslim. (normaal, in hun denkwijze staan ze ook dichter bij fundamentalisme dan de moslims in dit land)

Winterhamer
25 december 2007, 21:31
Een introductie over het offerfeest, dit staat nergens op het forum behalve hier:

moslims eten alleen vlees van dieren die ritueel geslacht zijn, zodat het bloed is weggestroomd. Het zou mooi zijn als deze dieren voor de slacht bedwelmd zouden worden, want bij een rituele slacht duurt het sterven langer dan een gewone slacht. Bij de rituele slacht wordt de halsslagader doorgesneden, waarna het dier doodbloedt. Het duurt 10 tot 20 seconden voordat de hersendood van het dier intreedt wegens zuurstoftekort.

Omdat geen enkele moslim gierig wil lijken worden er als een soort statussymbool meer dieren geofferd dan nodig is, waardoor het feest meer en meer op een barbecueparty gaat lijken.
Sommige rije moslims laten wel 100 schapen slachten!

Concreet komt het erop neer dat zowel de joodse als de islamitische manier van slachten een ongelofelijk wrede manier is om een dier te doden. Het dier moet immers zolang mogelijk bij bewustzijn blijven (dus geen verdoving) en het moet 'leegbloeden door hartpulsatie'. Het kan soms zelfs 2 minuten duren voordat de dieren hun bewustzijn verliezen! Dit resulteert in onnoemelijk veel dierenleed, en dat enkel omwille van godsdienstige privileges. Dierenrechtenorganisaties (die bij multicul-gruwelen doorgaans een oogje dichtknijpen) besteden er nauwelijks aandacht aan. Zeer onterecht! Ritueel slachten zou verboden moeten worden. En ook de import van koosjer- en halal-vlees zou aan banden moeten worden gelegd.

Winterhamer
25 december 2007, 21:32
GAIA dient samen met de Eurogroup for Animal Welfare klacht in bij de Europese Commissie. Zestien jaar na het wettelijk verbod op rituele thuisslachtingen is de Belgische overheid er n.a.v. het Offerfeest nog altijd niet in geslaagd om alle steden en gemeenten met een moslimgemeenschap het KB van 11 februari 1988 én de EU-richtlijn uit 1993 die rituele slachtingen buiten het slachthuis verbiedt, te doen naleven, noch in Vlaanderen, noch in Brussel, noch in Wallonië.
Opnieuw zullen vele van de tienduizenden ritueel te slachten schapen (80% van het totale aantal) illegaal geslacht worden.
GAIA hoopt zo dat haar eis door de federale regering ingewilligd wordt: een grondige oplossing uitwerken voor het steeds terugkerend probleem van de rituele slachtingen. Dat wil ook de Beringense milieuschepen en moslim Selahattin Kocak. Want de federale overheid én de gewestregeringen hebben duidelijk te weinig gedaan. Vandaag sturen GAIA en Selahattin Kocak daarover een brief naar de eerste minister, de minister van Binnenlandse zaken, de minister van Volksgezondheid en Dierenwelzijn, de gewestregeringen en de partijvoorzitters van meerderheid en oppositie. GAIA is de huidige toestand hartsgrondig beu. Houthalen-Helchteren bv. (een schandaal) houdt de federale overheid zelfs voor de gek door moslimvertegenwoordigers te laten verklaren dat ze de dieren thuis vooraf bedwelmen (terwijl ze de wettelijk vereiste apparatuur onmogelijk kunnen hebben). 'Ook het moslimexecutief doet lang niet genoeg,' zegt milieuschepen Selahattin Kocak. 'Het executief is nalatig en verzaakt aan haar plicht.' Kocak wil in koor met GAIA de rituele slachtingen zoveel mogelijk vervangen zien door alternatieven, geldinzamelingen voor het land van herkomst en voor slachtoffers van natuurrampen. Zo kunnen moslims evengoed hun solidariteitsplicht vervullen. Velen doen dat trouwens al. Dat is een goede praktische oplossing. Als er ritueel geslacht wordt (nu nog steeds zonder bedwelming), wil GAIA dat het 1. gebeurt in een erkend slachthuis, waar strenge hygiënische regels gelden, 2. onder toezicht van een dierenarts van het FAVV, én 3. dat de dieren voorafgaand aan de halssnede terdege bedwelmd worden, zodat bewusteloosheid en ongevoeligheid voor pijn ogenblikkelijk intreedt. Slachten zonder bedwelming doet de dieren onnodig lijden, benadrukt ook de Federatie van Europese dierenartsen. In Groot-Brittannië blijkt bedwelming voor de rituele halssnede na overleg met de moslimvertegenwoordigers in brede kringen aanvaard. Dat moet hier ook kunnen.

* Gent en Lokeren zijn twee voorbeelden van Vlaamse steden die eindelijk een duidelijk punt zetten achter hun gedoogbeleid. Ook het toezicht wordt daar verscherpt. Zij namen de nodige maatregelen nadat GAIA juridische stappen had ondernomen. Nog andere steden nemen maatregelen. Maar veel andere gemeenten blijven er met hun pet naar gooien.

* Vele lokale overheden blijven de verboden rituele thuisslachtingen gedogen en blijven moslims er toe aanzetten om illegaal te slachten. Dat laatste doen ze de facto door containers te plaatsen voor het afval van illegaal thuis geslachte schapen, waarvoor een aantal plaatselijke overheden ook vergunningen aflevert. Ieder jaar zegt de federale overheid dat ze de nodige maatregelen zal treffen. Ieder jaar wordt een omzendbrief rondgestuurd. En ieder jaar blijkt dat op vele plaatsen weinig indruk te maken. Ieder jaar blijken slechts enkele tientallen gemeenten een aanvraag tot erkenning van een tijdelijke slachtinrichting in te dienen, een mogelijkheid die de Belgische wet biedt in geval er te weinig capaciteit is in of bij gebrek aan een slachthuis. Schaarbeek zegt openlijk dat ze de wet niet zullen doen naleven. Anderen hebben een erkenning voor een tijdelijke slachtvloer maar plaatsen op andere locaties nog containers voor het deponeren van illegaal slachtafval. Ondanks het manifeste verbod. Nog anderen (Namen bv.) plaatsen gewoon containers. Vorig jaar veroordeelden de rechtbanken van Brussel en Dendermonde na klacht van GAIA deze handelwijzen als illegaal.

* Ieder jaar zeggen bepaalde moslimverenigingen openlijk dat er thuis ritueel zal geslacht worden en dat moslims dat ook liever doen. Dat kan zo niet langer.

* GAIA vraagt voor dit jaar ook verscherpt toezicht, zowel van de politie als van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van het Voedsel. Zij moeten voorkomen dat er voor en tijdens het Offerfeest van 1 en 2 februari illegaal schapen verhandeld en met de poten vastgebonden vervoerd worden in een gesloten autokoffer om thuis ritueel geslacht te worden. Maar ook in de tijdelijk erkende slachtinrichtingen moet er meer toezicht zijn. GAIA vreest ook daar voor wantoestanden.

http://www.gaia.be/ned/control.php?&topgroupname=&groupname=campagnes_ritueleslacht_280104&subgroupname=&contentname=282

Winterhamer
25 december 2007, 21:33
De racisten citeren hier meer uit de koran dan gelijk welke moslim. (normaal, in hun denkwijze staan ze ook dichter bij fundamentalisme dan de moslims in dit land)

racisme tegen religie :lol:

linksen die voor tradities en conservatieve stromingen opkomen :silly:

filosoof
25 december 2007, 21:35
Allez, als je voor deze woorden niet gebannen wordt, sluit ik er mij bij aan!Kijk, ik zal het je makkelijker maken:

ik ben racist en daar ben ik fier op. Al wat een kleurtje heeft, werkt op mij als een rode lap op een stier.

Allez, begin maar te citeren...:twisted:
22/10/2007, 12:39

filosoof
25 december 2007, 21:44
Omdat geen enkele moslim gierig wil lijken worden er als een soort statussymbool meer dieren geofferd dan nodig is, waardoor het feest meer en meer op een barbecueparty gaat lijken.
Sommige moslims laten wel 100 schapen slachten!


http://forum.politics.be/showpost.php?p=3169128&postcount=1
In de 76 tijdelijk erkende slachtplaatsen werden ongeveer 20 000 dieren volgens de islamitische ritus geslacht. Dit aantal duidt op een status quo in vergelijking met 2006. In totaal stelden de inspecteurs van het FAVV slechts een tiental inbreuken vast. De voornaamste inbreuken waren: de afwezigheid of onderbroken aanwezigheid van de dierenarts die aangeduid werd door de verantwoordelijke voor de slachtingen, een gebrek aan kennis over de behandeling van risicoafval, tekortkomingen met betrekking tot de identificatie of de voorschriften in verband met vervoer. Er werd 1 inbreuk op de wet voor Dierenwelzijn vastgesteld.Daarnaast werden ook 11 500 dieren ritueel geslacht in de erkende slachthuizen. Hier blijkt dat het communicatiebeleid van het FAVV haar vruchten afwerpt: de meerderheid van de mensen die meededen met het Offerfeest kennen de plichten die in de wet zijn opgelegd en leven deze na.

20.000+11.500=31.500 dieren geslacht dus, 1 inbreuk op de wet voor Dierenwelzijn vastgesteld.


Dan zijn er ofwel zeer weinig moslims in België, ofwel laten ze véél minder dieren slachten dan jij hier komt beweren.

filosoof
25 december 2007, 21:49
racisme tegen religie :lol:

linksen die voor tradities en conservatieve stromingen opkomen :silly:Ik stel het vast:twisted: racistische rechtsen die voor dierenrechten en vrouwenrechten opkomen, als 't maar niet hun dieren en hun vrouwen zijn

Jos Verhulst
25 december 2007, 21:53
Over de Bijbel zwijgt u echter in alle talen...

Niet de bijbel maar het Nieuwe Testament is de christelijke kerntekst, en het is deze tekst die moet vergeleken worden met de koran.
Vergelijking van beide teksten op een paar essentiële punten, bv inzake oproepen tot geweld, laat direct de fundamentele verschillen zien.

http://maghrebonline.nl/forum2002/viewtopic.php?t=4277&sid=62423e75c1f7743398839ef2fdc6d0d9

Jos Verhulst
25 december 2007, 21:56
20.000+11.500=31.500 dieren geslacht dus, 1 inbreuk op de wet voor Dierenwelzijn vastgesteld.


Dan zijn er ofwel zeer weinig moslims in België, ofwel laten ze véél minder dieren slachten dan jij hier komt beweren.

Ofwel slachten er zeer veel moslims illegaal.
Zou bv de plaatsing door sommige Brusselse gemeentes van speciale afvalcontainers voor dit illegale slachtafval kunnen verklaren.

http://admin.brusselsnieuws.be/site/rubrieken/1091100512/page.htm?=&newsID=1106211989

Het is niet omdat de wet wordt aangepast aan de barbarij, dat de barbarij zich ook zal aanpassen aan de wet.

system
25 december 2007, 21:59
20.000+11.500=31.500 dieren geslacht dus, 1 inbreuk op de wet voor Dierenwelzijn vastgesteld.


Dan zijn er ofwel zeer weinig moslims in België, ofwel laten ze véél minder dieren slachten dan jij hier komt beweren.

En Allah zal zich geweldig verheugen met het doden van 31.500 dieren ter zijner ere. Daar mogen we zeker van zijn. Wat een waanzin. Hoe is het -bij god- mogelijk. Op het plein van de Tempel van Jeruzalem in de tijd van Jezus kan ik me zulke primtieve en bloederige taferelen nog voorstellen. Maar in het jaar 2008? Complete verdwazing.

filosoof
25 december 2007, 22:03
Niet de bijbel maar het Nieuwe Testament is de christelijke kerntekst, en het is deze tekst die moet vergeleken worden met de koran.
Vergelijking van beide teksten op een paar essentiële punten, bv inzake oproepen tot geweld, laat direct de fundamentele verschillen zien.

http://maghrebonline.nl/forum2002/viewtopic.php?t=4277&sid=62423e75c1f7743398839ef2fdc6d0d9
Niet de bijbel maar het Nieuwe Testament is de christelijke kerntekst
Het OT blijft geldig:

.
http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/5.html
Mat 5
17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.
18 Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.
19 Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.
20 Want Ik zeg u: Tenzij uw gerechtigheid overvloediger zij, dan der Schriftgeleerden en der Farizeën, dat gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins zult ingaan.

Lucas herhaalt het ook:

http://www.statenvertaling.net/bijbel/luka/16.html
17 En het is lichter, dat de hemel en de aarde voorbijgaan, dan dat een tittel der wet valle.



Héél de legende van "we hebben niets met het OT te maken, alléén met het NT" is gewoon dikke propaganda: tegelijkertijd vergoelijken dat Jezus in zijn gewelddadige uitspraken enkel het OT citeert, zoals circe op die site doet, terwijl Jezus zèlf laat optekenen dat er niets kan en mag veranderen, dat het OT tot het laatste moet worden uitgevoerd is dus gewoon verklaren dat die Jezus niet wist wat hij vertelde (goed mogelijk trouwens!)

Lincoln
25 december 2007, 22:32
En Allah zal zich geweldig verheugen met het doden van 31.500 dieren ter zijner ere. Daar mogen we zeker van zijn. Wat een waanzin. Hoe is het -bij god- mogelijk. Op het plein van de Tempel van Jeruzalem in de tijd van Jezus kan ik me zulke primtieve en bloederige taferelen nog voorstellen. Maar in het jaar 2008? Complete verdwazing.Is het al 2008 ? heb ik iets gemist ? :lol: :lol: :lol:

system
26 december 2007, 09:25
Is het al 2008 ? heb ik iets gemist ? :lol: :lol: :lol:

2007, daar spreken we niet meer over. We zijn toekomstgericht. U ook hoop ik.

lezer
26 december 2007, 22:27
Het OT blijft geldig:

Héél de legende van "we hebben niets met het OT te maken, alléén met het NT" is gewoon dikke propaganda: tegelijkertijd vergoelijken dat Jezus in zijn gewelddadige uitspraken enkel het OT citeert, zoals circe op die site doet, terwijl Jezus zèlf laat optekenen dat er niets kan en mag veranderen, dat het OT tot het laatste moet worden uitgevoerd is dus gewoon verklaren dat die Jezus niet wist wat hij vertelde (goed mogelijk trouwens!)
OT =/= de wet (geboden)

Winterhamer
27 december 2007, 18:39
Contradictions in the NOT so perfect Quran

http://www.youtube.com/watch?v=km3x35aJDqU (http://www.youtube.com/watch?v=km3x35aJDqU)

Winterhamer
27 december 2007, 18:39
Ik stel het vast:twisted: racistische rechtsen die voor dierenrechten en vrouwenrechten opkomen, als 't maar niet hun dieren en hun vrouwen zijn

zins wanneer ben ik rechts :lol:

Lincoln
27 december 2007, 18:46
Contradictions in the NOT so perfect Quran

http://www.youtube.com/watch?v=km3x35aJDqU (http://www.youtube.com/watch?v=km3x35aJDqU)Mja, met een kutverstandje zoals die van winterhamer is het onmogelijk om geen contardictie in de koran te vinden !

sn00py
27 december 2007, 19:42
Mja, met een kutverstandje zoals die van winterhamer is het onmogelijk om geen contardictie in de koran te vinden !

Het scheelt dat die moslims allemaal zo slim zijn (hé Rachidje? geen handen EN geen maagden:LOOSER:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:: lol::lol::lol::lol::twisted::twisted::twisted::twi sted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted: )

Hoogmoed
27 december 2007, 19:51
Het scheelt dat die moslims allemaal zo slim zijn (hé Rachidje? geen handen EN geen maagden:LOOSER:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:: lol::lol::lol::lol::twisted::twisted::twisted::twi sted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted: )

je zelfportret mag er ook wezen trouwens....

en je bekening van : ik ben racist en daar ben ik fier op. Al wat een kleurtje heeft, werkt op mij als een rode lap op een stier.

zegt veel over je IQ

Als er 1 ras meer van kleur verandert dan zal het wel het blanke ras zijn niet...

in de winter zien ze wit of blauw... in de zomer bruin of rood...
en als ze ziek zijn worden ze geel...

over kleurtjes gesproken....

Lincoln
27 december 2007, 21:24
Het scheelt dat die moslims allemaal zo slim zijn (hé Rachidje? geen handen EN geen maagden:LOOSER:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:: lol::lol::lol::lol::twisted::twisted::twisted::twi sted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted: )Mja, ik mag dan nog een looser zijn zonder handen...

Winterhamer
1 januari 2008, 03:41
Mja, met een kutverstandje zoals die van winterhamer is het onmogelijk om geen contardictie in de koran te vinden !

Zegt iemand die niet eens "people'' kan spellen in zijn onderschift en daar al maanden mee rond loopt :roll:

hurricane
1 januari 2008, 09:52
Mja, met een kutverstandje zoals die van winterhamer is het onmogelijk om geen contardictie in de koran te vinden !


Wat wil 'contardictie' zeggen ?

stropkeuh
1 januari 2008, 09:56
Wat wil 'contardictie' zeggen ?

Tegenspraak, tegenstrijdigheid, dingen die met zichzelf in tegenspraak zijn.

hurricane
1 januari 2008, 09:57
Tegenspraak, tegenstrijdigheid, dingen die met zichzelf in tegenspraak zijn.

Moet dat niet 'contradictie' zijn, dan ?

stropkeuh
1 januari 2008, 14:57
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane
Wat wil 'contardictie' zeggen ?


Moet dat niet 'contradictie' zijn, dan ?

Ja tuurlijk, hij heeft het verkeerd geschreven.:roll:

Lincoln
1 januari 2008, 16:59
Zegt iemand die niet eens "people'' kan spellen in zijn onderschift en daar al maanden mee rond loopt :roll:Alvast bedankt voor de opmerking, ik ga het direct rechtzetten ! ;-);-);-)http://smilies.sofrayt.com/%5E/w/thumbs.gif

Lincoln
1 januari 2008, 17:07
Wat wil 'contardictie' zeggen ?
Latijns:

-contra: tegen.
-in contrario: in tegenspraak

-dictus: gezegd, vernoemd, geheten, genoemd, voornoemd, bijgenaamd
-dictum: uitspraak
-dixi: ik heb gezegd

vandalen:

-con·tra·dic·tie (de ~ (v.))
1 tegenstrijdigheid

;-)

Lincoln
1 januari 2008, 17:13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane
Wat wil 'contardictie' zeggen ?




Ja tuurlijk, hij heeft het verkeerd geschreven.:roll:Fouten maken is menselijk, niemand is perfect.

Pantoffeldiertje
1 januari 2008, 20:14
je zelfportret mag er ook wezen trouwens....

en je bekening van : ik ben racist en daar ben ik fier op. Al wat een kleurtje heeft, werkt op mij als een rode lap op een stier.

zegt veel over je IQ

Als er 1 ras meer van kleur verandert dan zal het wel het blanke ras zijn niet...

in de winter zien ze wit of blauw... in de zomer bruin of rood...
en als ze ziek zijn worden ze geel...

over kleurtjes gesproken....

Ja en? Als je zo'n belachelijke argumenten gaat aanhalen.. Niet iedereen doet dat hé. Ik kom niet veel buiten, dus ik blijf altijd een beetje bleek. Daar gaat je redenering.

Pantoffeldiertje
1 januari 2008, 20:15
Fouten maken is menselijk, niemand is perfect.

En dat terwijl je in dezelfde topic, een paar pagina's terug iemand op een fout wijst. Hypocriet.

Hoogmoed
1 januari 2008, 21:54
Ja en? Als je zo'n belachelijke argumenten gaat aanhalen.. Niet iedereen doet dat hé. Ik kom niet veel buiten, dus ik blijf altijd een beetje bleek. Daar gaat je redenering.


weet je wat belachelijk is.... iemand haten om zijn huidskleur.....

of had je hem niet....:roll:

dit was oorspronkelijk een antwoord aan snOOpy die dit zei : ik ben racist en daar ben ik fier op. Al wat een kleurtje heeft, werkt op mij als een rode lap op een stier.

Pantoffeldiertje
1 januari 2008, 22:00
weet je wat belachelijk is.... iemand haten om zijn huidskleur.....

of had je hem niet....:roll:

dit was oorspronkelijk een antwoord aan snOOpy die dit zei : ik ben racist en daar ben ik fier op. Al wat een kleurtje heeft, werkt op mij als een rode lap op een stier.

Ja, en dan begon jij te bazelen over blanken die ook een kleurtje hebben.


En ik haat niemand on zijn huidskleur.

Lincoln
1 januari 2008, 23:06
En dat terwijl je in dezelfde topic, een paar pagina's terug iemand op een fout wijst. Hypocriet.Ik zie geen reden om mezelf als hypocriet te stellen, en toon eens aan waar ik iemand op zijn fout heb verwezen ,indien je uiterlijk de waarheid spreekt !

Lincoln
1 januari 2008, 23:08
Ja, en dan begon jij te bazelen over blanken die ook een kleurtje hebben.


En ik haat niemand on zijn huidskleur.Ja, ja, de schrik zit goed in hé...anders zou je wel eens een partijtje in het rond beginnen schelden !

filosoof
1 januari 2008, 23:28
zo barbaars. Neenee, geef mij maar een voorgerechtje met foie gras en daarna een jong kalfsschenkeltje met kerstmis. Dat is tenminste diervriendelijk :)http://danielattias.blog.lemonde.fr/files/gavage.jpgHoe gelukkig dat 't beestje niet lijkt!:roll::-P

Savatage
2 januari 2008, 00:02
Razen populair voorgerechtje in Wallonië ;-)

filosoof
2 januari 2008, 02:04
Razen populair voorgerechtje in Wallonië ;-)'t Zou me verwonderen als ze zich dat noch konden betalen:?

Winterhamer
4 januari 2008, 19:44
http://danielattias.blog.lemonde.fr/files/gavage.jpgHoe gelukkig dat 't beestje niet lijkt!:roll::-P

religie en cultuur eindigen waar dierenleed begint

maar jij vind dus het offerfeest wel oke en dit niet ? hypocrietje

Winterhamer
4 januari 2008, 19:54
Alvast bedankt voor de opmerking, ik ga het direct rechtzetten ! ;-);-);-)http://smilies.sofrayt.com/%5E/w/thumbs.gif

En dan ook nog eens in het Engels omdat jullie idioten zo makkelijk te manipuleren zijn :roll:

als het niet de pislam was was het wel iets anders, mensen zoals jij zijn makkelijk te manipuleren en ze hebben het zelf niet eens door :lol:

alle moslimpjes hupelen als idioten achter Amerika aan en hebben het niet eens door :lolabove:

Lincoln
5 januari 2008, 00:15
En dan ook nog eens in het Engels omdat jullie idioten zo makkelijk te manipuleren zijn :roll:

als het niet de pislam was was het wel iets anders, mensen zoals jij zijn makkelijk te manipuleren en ze hebben het zelf niet eens door :lol:

alle moslimpjes hupelen als idioten achter Amerika aan en hebben het niet eens door :lolabove:Engels is tenminste internationaal en multicultureel en daarboven nog rijkzaam aan woordenschat, wat je over nederlands of duits niet kunt zeggen dat ze internationaal zijn,.
Probeer maar eens met je oervlamsch buiten de grens te praten, ze smuiten u vol met pattaten en tommaten , en dan nog een bhoe-oe-oeeeee ya fucking puke, flamish idiot ! :twisted:

willem1940NLD
5 januari 2008, 19:42
Even er bij zeggen: het Offerfeest is GEEN islamitisch gebruik.
Het is ter herdenking van het bijna offeren van Isaak door zijn vader Abraham. Het staat dus in het Oude Testament.
Vroeger was aan het Offerfeest ook een nuttige kant gekoppeld: schenk voedsel (van het geslachte dier) aan de armen. Tegenwoordig wordt dat ook nog wel gedaan, maar de vierde wereld opzoeken is nu moeilijker dan toen.
Klok en klepel .... in de koran is het verhaal (korter) weergegeven met "zoonsverwisseling", dus de halfbroer Ismaïl die niet van dezelfde moeder was.

Winterhamer
9 januari 2008, 19:43
Engels is tenminste internationaal en multicultureel en daarboven nog rijkzaam aan woordenschat, wat je over nederlands of duits niet kunt zeggen dat ze internationaal zijn,.
Probeer maar eens met je oervlamsch buiten de grens te praten, ze smuiten u vol met pattaten en tommaten , en dan nog een bhoe-oe-oeeeee ya fucking puke, flamish idiot ! :twisted:

En dan niet eens voor de zekerheid kijken waar ik woon :lol:

ga maar verder mtv kijken *knip* Gelieve niet te schelden.

ElFlamencoLoco
10 januari 2008, 18:04
Engels is tenminste internationaal en multicultureel en daarboven nog rijkzaam aan woordenschat, wat je over nederlands of duits niet kunt zeggen dat ze internationaal zijn,.
Probeer maar eens met je oervlamsch buiten de grens te praten, ze smuiten u vol met pattaten en tommaten , en dan nog een bhoe-oe-oeeeee ya fucking puke, flamish idiot ! :twisted:Engels "rijkzaam" aan woordenschat?

Ten eerste: de meeste mensen die een andere taal dan hun moedertaal spreken hebben doorgaans niet zoveel aan een rijke woordenschat in die taal. Niet-engelstaligen beschikken doorgaans over een veel kleinere woordenschat dan wie Engels als moedertaal spreekt.

Ten tweede: een weinig bekend feit over ons Nederlands is dat het het grootste woordenboek van alle talen wereldwijd bezit: meer bepaald het Woordenboek der Nederlandsche Taal. Daaraan werd meer dan 120 jaar lang gewerkt, en het bestaat uit zomaar eventjes 43 boekdelen, waarvoor je wel enkele meters mag vrijmaken in je bibliotheek. De grootste woordenboeken in het Engels komen zelfs nog niet in die buurt...

Maar goed...

Neptunus
10 januari 2008, 19:30
Het verhoogd terreuralarm is en was wel ernstig te nemen, maar eens zullen terroristen er toch in slagen om geweld te gebruiken. Er zijn al tientallen aanslagen verijdeld, maar men zal niet alle pogingen kunnen verijdelen. Eigenlijk houdt men de mensen nog in het ongewisse, wie zou weten wat de staatsveiligheid en de veiligheidsdiensten van het leger weten over terrorismedreiging, zou niet veel nachten meer rustig slapen.
Het is niet voor niets dat de staatsveiligheid en de federale politie sectie terreur niet aan voldoende personeel geraken: veel mensen nemen er ontslag omdat ze de concrete dreigingen zien en er niet wordt opgetreden en dit ontmoedigt deze mensen.

De 14 moslimextremisten die zijn opgepakt en weer vrijgelaten zijn gewoon gevaarlijke moslimextremisten die zich onschuldig voordoen, maar in feite gevaarlijke lui zijn. Men heeft ze terug moeten vrijlaten, omdat men pas mensen kan opsluiten als ze concrete wetten hebben overtreden en dit bewezen is. Het komt er dus op neer dat er eerst een aanslag moet gebeuren, al dan niet met doden en geweld, vooraleeer er daadwerkelijk kan worden opgetreden en deze extremisten in spé achter de tralies kunnen worden gezet. Aanslagen en geweld zullen er zowieso kunnen, alleen weten we niet wanneer. Het heeft echter geen zin om ons levenspatroon ervoor te veranderen, we kunnen alleen maar hopen dat we niet op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn en dat er ook eens preventief wordt opgetreden zodat er niet eerst aanslagen hoeven te gebeuren.

Feit is dat het moslimfundamentalisme in steden als Brussel en Antwerpen groeit en bloeit en dat sommige organisaties die verantwoordelijk zijn voor de radicalisering van moslimjongeren zoals onder meer de ultra-extreemrechtse organisaties 'jongeren voor islam' en de vzw Ayat (die subsidies krijgt van de overheid) hier vrij hun gangen kunnen gaan en zelfs faciliteiten krijgen. Deze jongeren (zuivere, ware moslims noemen ze zichzelf) staan vijandig tegen alles wat staat voor de 'westerse' samenleving en wat niet-islamitisch is. Ze zijn bereid om geweld te gebruiken als het erop aan komt om de 'islam te verdedigen'. Ze verdelen de maatschappij in twee groepen 'wij' en de 'Belgen' en ballen daarbij de vuist naar de 'Belgen' met de leuze: 'strijd'.

Deze herislamisering, gestuurd vanuit Saoedi-Arabië, die vooral bij moslimjongeren gebeurt,versterkt het dogmatisme en de onderwerping en leidt tot de uitschakeling van het persoonlijke geweten, één van de kenmerken van blind geloof. Het absolute streven naar 'zuiverheid' in religie is een bron van ellende en in combinatie macht is het een heel gevaarlijke coctail. Met moslimextremisten (ze zien zichzelf als de echte, zuivere moslims, maar zijn in wezen aanhangers van een ultra-extreemrechtse ideologie die alles en iedereen uitsluit die niet bantwoordt aan hun islamitische richtgevingen en wetten)wordt niet onderhandeld.
Destijds onderhandelde Chamberlain ook met Hitler, in het kader van een politiek van 'apaisement'.....

ggolsteyn
10 januari 2008, 19:59
Weer zagen we weerzinwekkende, afgrijselijke beelden van het 'slachtfeest' slachtingen uit godsdienstwaanzin en obscurantisme.
De beelden refereerden aan de donkere middeleeuwen, een soort anachronisme in hoogontwikkelde steden anno 2007. Feit is dat we er onder invloed van de obscure gewoonten van een bepaalde gepriviligeerde groep geleidelijk aan op achteruit gaan.
Dit totaal zinloos dierenleed heeft NIETS, maar ook niets te maken met religie, maar alles met totale verdwazing, verstarring en het stoppen van het menselijk denken.

Dit gebeul met schapen is trouwens gebaseerd op een verhaal uit het oude testament, maar christenen zijn in de loop van de tijden wel geciviliseerder geworden en hebben geen behoefte aan dierenoffers, die hier wel nog werden gebracht zowat 1000 jaar geleden. Het offerfeest, het brengen van dierenoffers komt nog voor in primitieve samenlevingen in Afrika en horen niet thuis in het hart van Europa, een hoogontwikkelde samenleving, maar voor hoe lang nog, want de invloed van het islamitisch obscurantisme wordt steeds groter. Feit is dat onze steden steeds ouderwetser en conservatiever worden, door steeds meer toegevingen te doen aan de 'wetten van allah'.
De wetten van allah staan immers boven de seculiere wetten, vraag het maar eens aan jonge moslims hier, dan krijg je antwoorden zoals: "de wetten van allah gaan voor en de klok tikt maar door" (met dit soort zaken worden jongeren hier gehersenspoeld in radicale extreemrechtse organisaties zoals jongeren voor islam, vzw al manar, vzw ayat....die subsidies krijgen van onze overheden).

Het offerfeest is één grote overtreding van de wetten op het dierenwelzijn. Maar voor dit obscure slachtfeest worden uitzonderingswetten gemaakt. Zelfs boeren mogen geen varkentje meer slachten voor eigen gebruik, maar moslims die tijdens de offerfeesten met hun gedachten in de duistere middeleeuwen lijken te vertoeven, staan hier boven de seculiere wetten, de wetten van allah maken in de grootstad steeds meer en meer de dienst uit, daarin ondersteund door beleidsmensen die deze moslimpjes geen haar in de weg durven leggen, want ze zouden wel een kunnen boos worden en onze overheden zijn toch zo bang.

"Een moslim MOET SLACHTING DOEN", zei een lid van de moslimexecutieve op het nieuw van ATV, in heel gebrekking Nederlands. Dat Marino Keulen had opgeroepen om een schenking te doen, noemde hij een 'spijtige zaak', want 'alleen de moslimtheologen hebben hier iets over te zeggen', voegde de nogal onontwikkelde man van de executieve eraan toe. Schepen Monica De Coninck legde dan als een totaal onderworpen dhimmi uit wat de betekenis is van het offerfeest. De stad had het oude spoorwegemplacement omgetoverd tot tijdelijke OFFERPLAATS, waar zowat 10 schapen ONVERDOOFD, met de kop naar MEKKA en terwijl de SLACHTERS allah ahbar riepen, de keel werden overgesneden.
Er werden dit jaar MEER schapen geofferd dan vorig jaar, misschien zijn er enkele geofferd ter ere van Patrick Janssens, de stad is immers van Allah.
Wie stopt deze waanzin......het wordt elk jaar erger, telkens opnieuw een stap verder in duik naar de donkerste middeleeuwen.

DIERENOFFERS BRENGEN IS EEN BARBAARS GEBRUIK UIT DE OERTIJD

De barbaarse gewoonte van vis eten is niet afgeschaft door de paus, zoals kinderen opsluiten gedurende duizenden jaren in hetvoorgeborchte der hel.

In demiddeleeuwen werd als vis beschouwd door de paus, alles wat in het water zwom. Dan is het voor de feesten van de geestelijke overheid beperkt tot echte vissen en aten zij enkel bevers en dergelijke die als bij toverslag geen vis meer was, althans niet voor de feeste-lijkheden van de geestelijke overheid.

Santé mij ratse!

groetjes,:cheer::cheer::cheer:
Gerard Golsteyn.

Lincoln
11 januari 2008, 14:27
Engels "rijkzaam" aan woordenschat?

Ten eerste: de meeste mensen die een andere taal dan hun moedertaal spreken hebben doorgaans niet zoveel aan een rijke woordenschat in die taal. Niet-engelstaligen beschikken doorgaans over een veel kleinere woordenschat dan wie Engels als moedertaal spreekt.

Ten tweede: een weinig bekend feit over ons Nederlands is dat het het grootste woordenboek van alle talen wereldwijd bezit: meer bepaald het Woordenboek der Nederlandsche Taal. Daaraan werd meer dan 120 jaar lang gewerkt, en het bestaat uit zomaar eventjes 43 boekdelen, waarvoor je wel enkele meters mag vrijmaken in je bibliotheek. De grootste woordenboeken in het Engels komen zelfs nog niet in die buurt...

Maar goed...:-D

circe
11 januari 2008, 14:32
Ten tweede: een weinig bekend feit over ons Nederlands is dat het het grootste woordenboek van alle talen wereldwijd bezit: meer bepaald het Woordenboek der Nederlandsche Taal. Daaraan werd meer dan 120 jaar lang gewerkt, en het bestaat uit zomaar eventjes 43 boekdelen, waarvoor je wel enkele meters mag vrijmaken in je bibliotheek. De grootste woordenboeken in het Engels komen zelfs nog niet in die buurt...

ha voil�*. Ik had dat nog al gehoord, maar er is nooit een kat die me gelooft.

Heb je zoiets als wat links die het verder kunnen bevestigen? voor toekomstig gebruik?

Ik discussieer nog al eens over de onvertaalbare Koran omdat het arabisch toch ooo zo'n rijke taal zou zijn... gewoonlijk begrijpen ze dan zelfs niet dat een rijke taal meer gespecifieerde woorden heeft terwijl het arabisch één woord heeft voor twintig Nederlandse begrippen...

Ambiorix
11 januari 2008, 15:11
Tja, dit is idd nutteloos dierenleed. Het helpt de mens geen welvaart bijbrengen en staat niet borg voor sociale voortuitgang. Maw, in mijn ogen verwerpelijk.

Bozar
11 januari 2008, 16:57
Gisteren hoorden we het nog eens bevestigen in Terzake: toen de journalist aan een moslim uit Lokeren vroeg wat hij het belangrijkste vond: de Belgische wetten of het woord van allah, antwoordde hij volmondig dat hij HET WOORD VAN ALLAH BELANGRIJKER VINDT DAN DE BELGISCHE WETTEN.

Op de vraag waarvoor hij zou kiezen bij een conflict: toepassing van de Belgische wetten of wetten van het geloof zei hij dat hij kiest voor het geloof.

De meeste ondervraagde moslimjongeren voelden zich geen Belg, maar respectievelijk moslim of Marokkaan. Een andere moslim zei dat het oosterse systeem botst met het westerse. Dat noemde hij 'cultuurbotsingen', erger dan een accident met een auto. Nog maar eens een aanwijzing dat de extreemrechtse moslimradicalisering groeit en bloeit...tot het eens te laat zal zijn en deze extreemrechtse moslims de (religieuze) wetten zullen opleggen en dan zal het gedaan zijn met de vrijheid, gelijkheid en democratie... om plaats te maken voor een dictatoriaal, totalitair systeem.

system
11 januari 2008, 17:04
Gisteren hoorden we het nog eens bevestigen in Terzake: toen de journalist aan een moslim uit Lokeren vroeg wat hij het belangrijkste vond: de Belgische wetten of het woord van allah, antwoordde hij volmondig dat hij HET WOORD VAN ALLAH BELANGRIJKER VINDT DAN DE BELGISCHE WETTEN.

De christenen vinden dit eigenlijk ook. Zij zeggen dat de wetten van God boven die van de mens gaan.

Lincoln
11 januari 2008, 17:20
Gisteren hoorden we het nog eens bevestigen in Terzake: toen de journalist aan een moslim uit Lokeren vroeg wat hij het belangrijkste vond: de Belgische wetten of het woord van allah, antwoordde hij volmondig dat hij HET WOORD VAN ALLAH BELANGRIJKER VINDT DAN DE BELGISCHE WETTEN.

Op de vraag waarvoor hij zou kiezen bij een conflict: toepassing van de Belgische wetten of wetten van het geloof zei hij dat hij kiest voor het geloof.

De meeste ondervraagde moslimjongeren voelden zich geen Belg, maar respectievelijk moslim of Marokkaan. Een andere moslim zei dat het oosterse systeem botst met het westerse. Dat noemde hij 'cultuurbotsingen', erger dan een accident met een auto. Nog maar eens een aanwijzing dat de extreemrechtse moslimradicalisering groeit en bloeit...tot het eens te laat zal zijn en deze extreemrechtse moslims de (religieuze) wetten zullen opleggen en dan zal het gedaan zijn met de vrijheid, gelijkheid en democratie... om plaats te maken voor een dictatoriaal, totalitair systeem.Mja, als een riool-journalist van de vrt mij met dezelfde vraag komt dan zou ik niets anders dan hetzelfde antwoord geven...het is nu éénmaal duidelijk geworden dat er sommige mensen op dit aardkloot lopen met een vierkante blok in hun reet, daar kun je niets aan doen enkel er goed op schjotten...met woorden natuurlijk ! :twisted:

Lincoln
11 januari 2008, 17:27
De christenen vinden dit eigenlijk ook. Zij zeggen dat de wetten van God boven die van de mens gaan.Is dat niet zo ? Zijn de wetten uit de natuur dan onderdanig aan de mens, totdusver de technologie heeft men enkel controle op een paar zaken in de natuur en opzich is die controle op zijn beurt niet zozeer "controle" ! en zelfs als dat gebeurt dan zou de stabiliteit uit de natuur tot desastreuse gevolgen hebben op de mensheid en al de levenswezens op deze wereld !

Al is de mens hoog op de piramide ladder van het leven hier op aarde zal de mens enkel de wetten uit de natuur opvolgen waar hij opgegroeid is ,eens de mens met deze natuurwetten speelt gaat de wereld naar de vaantjes ! en dat is ook wat er nu aan het gebeuren is. De mens wil op alle vlakken zowel sociaal, economische, wetenschappelijk enz voor "god" spelen !

Hoogmoed
11 januari 2008, 17:27
Gisteren hoorden we het nog eens bevestigen in Terzake: toen de journalist aan een moslim uit Lokeren vroeg wat hij het belangrijkste vond: de Belgische wetten of het woord van allah, antwoordde hij volmondig dat hij HET WOORD VAN ALLAH BELANGRIJKER VINDT DAN DE BELGISCHE WETTEN.

Op de vraag waarvoor hij zou kiezen bij een conflict: toepassing van de Belgische wetten of wetten van het geloof zei hij dat hij kiest voor het geloof.

De meeste ondervraagde moslimjongeren voelden zich geen Belg, maar respectievelijk moslim of Marokkaan. Een andere moslim zei dat het oosterse systeem botst met het westerse. Dat noemde hij 'cultuurbotsingen', erger dan een accident met een auto. Nog maar eens een aanwijzing dat de extreemrechtse moslimradicalisering groeit en bloeit...tot het eens te laat zal zijn en deze extreemrechtse moslims de (religieuze) wetten zullen opleggen en dan zal het gedaan zijn met de vrijheid, gelijkheid en democratie... om plaats te maken voor een dictatoriaal, totalitair systeem.



zoals nu gebeurt in Afghanistan en Iraq.... door het westen... :roll::lol:

Bozar
11 januari 2008, 17:31
De rechten van de vrouw er er wel op vooruit gegaan....

Hoogmoed
11 januari 2008, 17:33
De rechten van de vrouw er er wel op vooruit gegaan....


inderdaad er is nu terug prostitutie... :roll::lol:

Lincoln
11 januari 2008, 17:48
De rechten van de vrouw er er wel op vooruit gegaan....
Amai, amai, rechten van de vrouw ! :-P

Hier de rechten van de vrouw; http://www.dumpert.nl/mediabase/37634/bbdb6a10/gekke_nederlandse_man_steekt_vrouw_in_rotterdam.ht ml
De vrouw is nog niet ineens beschermd van allerlei geweldaden zowel op sexsueel vlak als op andere sociale vlakken en dan nog in het landje van wilders waar de hollanders nog schijt hebben om een vrouw te beschermen...lekker smullen zou ik zeggen, rechten van de vrouw my ass, allemaal loze mooie woordjes maar daar achter een hele andere gezicht ! :twisted:

alice
11 januari 2008, 18:17
Ga weg Lincoln, is het leven zoveel beter onder de hoofdoek?
Allen naar de Hema dan, sjaaltje kopen en koran lezen?
KOmaan he, in moskees zijn vrouwen nergens te bekennen, al zeker niet in een bestuur want vrouwen horen volgens de koran niet thuis in openbare functies en werk? Als meneer het goed vindt! Trouwen? Met een moslim of anders moet de liefde Allah erbij nemen, breek me de bek niet open, ik zag de heerlijkheden van het Islamitisch vrouwenlmeven van zeer dichtbij!
Gewelddaden op seksueel vlak?? Wat dacht je van een ontmaagding door een zo goed als vreemde echtgenoot, terwijl de hele familie op je bloed wacht???
Volgens onze opvattingen begint dat seksueel leven voor vrouwen niet echt schitterend!

system
11 januari 2008, 18:20
Is dat niet zo ? Zijn de wetten uit de natuur dan onderdanig aan de mens, totdusver de technologie heeft men enkel controle op een paar zaken in de natuur en opzich is die controle op zijn beurt niet zozeer "controle" ! en zelfs als dat gebeurt dan zou de stabiliteit uit de natuur tot desastreuse gevolgen hebben op de mensheid en al de levenswezens op deze wereld !

Al is de mens hoog op de piramide ladder van het leven hier op aarde zal de mens enkel de wetten uit de natuur opvolgen waar hij opgegroeid is ,eens de mens met deze natuurwetten speelt gaat de wereld naar de vaantjes ! en dat is ook wat er nu aan het gebeuren is. De mens wil op alle vlakken zowel sociaal, economische, wetenschappelijk enz voor "god" spelen !

Ik probeer gewoon mij in de huid te verplaatsen van een gelovige. En dan vind ik het perfect normaal dat diepgelovige mensen de wet van hun God stellen boven de wet van de mensen. Ik ben het daar natuurlijk niet mee eens. Ik zeg alleen dat katholieken dat ook eigenlijk zeggen en dat ik dat vanuit een gelovig katholiek standpunt wel kan begrijpen. Alleen, het wordt natuurlijk wat link als men al de dingen die in de koran staan (bijvoorbeeld), moet laten prevaleren boven de artikelen die in ons Burgerlijk Wetboek staan of boven de artikelen die in ons Strafwetboek staan. Dat kan natuurlijk niet. We leven hier in een lekenstaat. Voor zulke staatsinrichting hebben we eeuwen gevochten en die lekenstaat willen we behouden. Daar kan niet de minste twijfel over bestaan.

Winterhamer
11 januari 2008, 19:36
Rita Verdonk: ''Als er Marokkaanse jongeren zwembaden onveilig maken en meisjes aanranden, als ze vrouwen op straat voor hoer uitmaken, dan lokt dat natuurlijk een reactie op bij de autochtone groepen. Dan komen groepen tegenover elkaar te staan. Dat is onwenselijk. Mat wat doet de PvdA? Die constateert dan dat autochtone jongeren radicaliseren. Nee, die jongeren zijn het gewoon zat wat er gebeurt, doen wat goed is en wat er hoort te gebeuren in zo situatie''

Lincoln
11 januari 2008, 22:38
Ga weg Lincoln, is het leven zoveel beter onder de hoofdoek?Allen naar de Hema dan, sjaaltje kopen en koran lezen?
KOmaan he, in moskees zijn vrouwen nergens te bekennen, al zeker niet in een bestuur want vrouwen horen volgens de koran niet thuis in openbare functies en werk? Als meneer het goed vindt! Trouwen? Met een moslim of anders moet de liefde Allah erbij nemen, breek me de bek niet open, ik zag de heerlijkheden van het Islamitisch vrouwenlmeven van zeer dichtbij!
Gewelddaden op seksueel vlak?? Wat dacht je van een ontmaagding door een zo goed als vreemde echtgenoot, terwijl de hele familie op je bloed wacht???
Volgens onze opvattingen begint dat seksueel leven voor vrouwen niet echt schitterend!Mss wel, wie zal het weten ! :twisted:

Lincoln
11 januari 2008, 22:41
Ik probeer gewoon mij in de huid te verplaatsen van een gelovige. En dan vind ik het perfect normaal dat diepgelovige mensen de wet van hun God stellen boven de wet van de mensen. Ik ben het daar natuurlijk niet mee eens. Ik zeg alleen dat katholieken dat ook eigenlijk zeggen en dat ik dat vanuit een gelovig katholiek standpunt wel kan begrijpen. Alleen, het wordt natuurlijk wat link als men al de dingen die in de koran staan (bijvoorbeeld), moet laten prevaleren boven de artikelen die in ons Burgerlijk Wetboek staan of boven de artikelen die in ons Strafwetboek staan. Dat kan natuurlijk niet. We leven hier in een lekenstaat. Voor zulke staatsinrichting hebben we eeuwen gevochten en die lekenstaat willen we behouden. Daar kan niet de minste twijfel over bestaan.Nou in de context van journalistiek zou ik wel graag die antwoord daar boven van mijn citaat gebruiken, anders begrijp ik heel goed wat u bedoeld !

Maw, begrijp mij niet verkeerd !;-)

Neptunus
16 januari 2008, 17:52
Dankzij de hand- en spandiensten van bruikbare onwetende idiote dhimmis en kafirs wordt onze maatschappij verder geïslamiseerd en onderworpen aan de wetten van allah, op een verdoken en sluipende manier.
Zo heeft de winkeliersvereniging van een winkelstraat in Antwerpen (waar nochtans veel autochtonen en niet-moslim allochtonen wonen) die al jaren achteruit boert en verder verloedert, beslist om de braderij die tradioneel en sinds haar bestaan plaats heeft gedurende de eerste week van september, te verplaatsen naar augustus...vanwege de ramadan....
Dus weer een aanpassing van plaatselijke gewoonten en gebruiken in het openbare leven aan de wetten van de islam.... de voorzitter van de winkeliersvereniging, die zich voor de rest wel inzet om de achteruitgang wat te temperen, is nochthans een VLD'er, de partij bij uitstek voor vrijzinnigen. Het bestaande sociaal-culturele weefsel wordt daardoor steeds verder vernietigd en tot in de diepste vezels onderuit gehaald en ontwricht. De oorspronkelijke bevolking wordt monddood gemaakt, krijgt geen inspraak en wordt dan maar wat zoet gehouden met brood en spelen, zodat ze zwijgen....
Steeds meer en meer worden islamitische wetten opgelegd en opgedrongen in allerlei publieke domeinen, alsook in het onderwijs en in de ziekenhuissector....
Het wordt hoog tijd dat een halt wordt toegeroepen aan de islamisering van het openbare leven en het opleggen van islamitische wetten aan niet- moslims die steeds meer verworden tot dhimmi's of kafirs......

...