Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Archief (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=76)
-   -   Wat houdt u tegen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=10874)

boer_bavo 26 maart 2004 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
TomB vroeg zich af:

Citaat:

Dergelijke projecten worden zwaar aangepakt?
Kijk eens naar de manier waarop de artsen van geneeskunde voor het volk aangepakt worden door de orde der geneesheren.

Dat heeft niks met kapitalisme te maken. Eerder het omgekeerde.

@lpha 5 april 2004 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Als je diensten verleent heb je altijd winst. Maar daarom niet in geld.
Als ik voor mijn buurman een virusscanner ga installeren, en hij mij daarna helpt met mijn belastingsformulier, hebben we alletwee waarschijnlijk tijd "gewonnen". Anders zouden we het zelf doen.

hi hi dit is een schitterend voorbeeld dat het kapitalisme nergens voor nodig is en een samenleving veel beter functioneert zonder.
Liberale en tevens sociale principes: Leven en laten leven of het ene plezier is het andere waard. Dit wordt veel toegepast onder handelaars van de oude stempel.

We gaan er nog komen. Nu nog de maatschappij hervormen ... ;).

Pelgrim 25 mei 2004 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Wat houdt de communisten tegen om zelf te beginnen en diensten te verlenen aan elkaar zonder winst? Kan toch perfect binnen de kapitalistische maatschappij?

Nee, dat kan niet. :wink: Maar het is al laat. Het antwoord zal voor een andere keer zijn.

Tis ondertussen al terug middag. Een paar weken later op de koop toe.

Dus ge moogt uw antwoord eens geven :wink:

TomB 7 juli 2004 01:26

Het is ondertussen al avond, een paar maanden later.

De conclusie is dat niets u tegenhoudt om te beginnen.

StevenNr1 8 juli 2004 20:52

Mss is solidarnosc vergeten een afscheids/bleit-voor-mij/ik-wil-aandacht-topic te maken! :lol:

FallenByTheHand 8 juli 2004 23:53

Iedere arts is "verplicht" lid te zijn van de orde der geneesheren, of ge moogt uw ambt als arts niet uitvoeren. Persoonlijk heb ik de indruk dat dat voortkomen moet uit een soort zwakte van die orde.

Griffin 9 juli 2004 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
Kijk eens naar de manier waarop de artsen van geneeskunde voor het volk aangepakt worden door de orde der geneesheren.

Dat heeft niks met kapitalisme te maken. Eerder het omgekeerde.

Hé? Met wat heeft dat dan te maken?

Dies 9 juli 2004 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Hé? Met wat heeft dat dan te maken?

Met staatsgeleide economie. In een werkelijk kapitalistische/liberale economie zou er niemand verplicht zijn of kunnen worden om tot ene of gene orde toe te treden. Dat gaat in tegen alle principes van het vrij ondernemingsschap.

TomB 9 juli 2004 20:52

Goed, we zijn het er over eens dat de orde van de geneesheren geen zegen is voor de geneeskunde, dat heeft echter bitter weinig te maken met de discussie.

@lpha 9 juli 2004 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Wat houdt de communisten tegen om zelf te beginnen en diensten te verlenen aan elkaar zonder winst? Kan toch perfect binnen de kapitalistische maatschappij?

Nee, dat kan niet. De kapitalisten hebben zich de natuurlijke bronnen al toegeeigend en niets overgelaten voor anderen ;)

Pelgrim 10 juli 2004 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Wat houdt de communisten tegen om zelf te beginnen en diensten te verlenen aan elkaar zonder winst? Kan toch perfect binnen de kapitalistische maatschappij?

Nee, dat kan niet. De kapitalisten hebben zich de natuurlijke bronnen al toegeeigend en niets overgelaten voor anderen ;)

:P :lol:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be