Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   drugs, 't kan geen kwaad ... ja mijn oor !! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=70646)

fox 8 april 2024 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10338963)
Lol. Wat een simplistisch wereldbeeld. Het is niet omdat rijke verslaafden minder snel in financiële problemen raken dat er geen andere zware problemen zijn voor hun omgeving en henzelf.

Ik ken wel wat mensen die nu en dan eens coke gebruiken in het weekend en die functioneren nog steeds normaal hoor. Die komen bij mij niet anders over dan mensen die recreatief alcohol consumeren.

fred vanhove 8 april 2024 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10338963)
Lol. Wat een simplistisch wereldbeeld. Het is niet omdat rijke verslaafden minder snel in financiële problemen raken dat er geen andere zware problemen zijn voor hun omgeving en henzelf.

Dat geldt niet alleen voor drugs. Eender welke verslaving is nefast voor je zelf en je naasten.
Verslaving is dan ook een ziektebeeld.

Vlad 8 april 2024 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10339041)
Dat geldt niet alleen voor drugs. Eender welke verslaving is nefast voor je zelf en je naasten.
Verslaving is dan ook een ziektebeeld.

Leven is een ziektebeeld. Naar drugs grijpen door een te toegeeflijke om niet te zeggen propagerende cultuur maakt het enkel erger.

Al die progressieven, rijken, ... zouden beter eens wat empathie tonen voor de grote massa waar drugs sneller en meer brokken maakt en beseffen dat zij daar een van de oorzaken van zijn door hun propagatie van drugs.

Het wordt tijd dat er echt een wereldwijde oorlog tegen drugs wordt gevoerd, met minachting zelfs voor het oorlogsrecht. Schieten om te doden zonder krijgsgevangenen te nemen. Geen advocaten en recht meer voor dealers van miserie en dood. Geen tolerantie meer voor de intoleranten.

Eberhard Leclerc 8 april 2024 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10339076)
Al die progressieven, rijken, ... zouden beter eens wat empathie tonen voor de grote massa waar drugs sneller en meer brokken maakt en beseffen dat zij daar een van de oorzaken van zijn door hun propagatie van drugs.

Het wordt tijd dat er echt een wereldwijde oorlog tegen drugs wordt gevoerd, met minachting zelfs voor het oorlogsrecht.....

Ben je ook voor een verbod op alcohol?

Xenophon 8 april 2024 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10339085)
Ben je ook voor een verbod op alcohol?

Nee hoor, de drugs die ze zelf nemen zijn goed...

Vlad 8 april 2024 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10339085)
Ben je ook voor een verbod op alcohol?

Neen want dan kan ik geen lekker stoofvlees meer maken. :-D

Vlad 8 april 2024 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10339095)
Nee hoor, de drugs die ze zelf nemen zijn goed...

Ik drink geen alcohol. ;-)

CUFI 8 april 2024 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10339076)
Leven is een ziektebeeld. Naar drugs grijpen door een te toegeeflijke om niet te zeggen propagerende cultuur maakt het enkel erger.

Al die progressieven, rijken, ... zouden beter eens wat empathie tonen voor de grote massa waar drugs sneller en meer brokken maakt en beseffen dat zij daar een van de oorzaken van zijn door hun propagatie van drugs.

Het wordt tijd dat er echt een wereldwijde oorlog tegen drugs wordt gevoerd, met minachting zelfs voor het oorlogsrecht. Schieten om te doden zonder krijgsgevangenen te nemen. Geen advocaten en recht meer voor dealers van miserie en dood. Geen tolerantie meer voor de intoleranten.

Er bestaan mensen die elke dag een microdosis drugs nemen, en wiens levenskwaliteit significant toeneemt.
En geef toe, wat hadden de Beatles geweest zonder drugs? En toen deden de mensen veel minder verzuurd dan vandaag zenne.
Let it be!

Vlad 8 april 2024 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10339141)
Er bestaan mensen die elke dag een microdosis drugs nemen, en wiens levenskwaliteit significant toeneemt.
En geef toe, wat hadden de Beatles geweest zonder drugs? En toen deden de mensen veel minder verzuurd dan vandaag zenne.
Let it be!

We zien waar we vandaag aan toe zijn dankzij die mentaliteit van toen ...

CUFI 8 april 2024 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10338963)
Lol. Wat een simplistisch wereldbeeld. Het is niet omdat rijke verslaafden minder snel in financiële problemen raken dat er geen andere zware problemen zijn voor hun omgeving en henzelf.

Dat groeit dus gratis onder de zon he, g r a t i s

CUFI 8 april 2024 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10339142)
We zien waar we vandaag aan toe zijn dankzij die mentaliteit van toen ...

Net niet! De flower power is verloren, het kapitalisme won en liet onze wereld in verderf achter.

fred vanhove 8 april 2024 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10339109)
Ik drink geen alcohol. ;-)

Dan heb je inderdaad recht van spreken en ben je een echt drugsvrije mens.

Skobelev 8 april 2024 13:10

Drugs zijn onschuldig….
https://www.hln.be/binnenland/vermoe...elde~afdf913f/

Eberhard Leclerc 8 april 2024 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10339188)

alcohol is onschuldig...

https://www.hln.be/video/productie/d...in-gent-429057

Weyland 8 april 2024 13:31

Marginale kringen uit Henegouwen.

https://youtu.be/Sd_ve-smgDI?si=1WcyXqaOVnVqyJLn

fred vanhove 8 april 2024 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10339188)

Doet me denken aan Gaston en Leo. 1 op de 10 ongevallen is te wijten aan mensen die rijden onder invloed en 9 op de 10 aan nuchtere mensen. Dus is rijden onder invloed statistisch gezien veel veiliger:-)

Zucht 8 april 2024 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10339095)
Nee hoor, de drugs die ze zelf nemen zijn goed...

Dat geldt ook voor degenen die pleiten voor legalizering cocaïne, speed, wiet, lachgas, opiaten, amfetamines.....

morte-vivante 8 april 2024 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 10339213)
Dat geldt ook voor degenen die pleiten voor legalizering cocaïne, speed, wiet, lachgas, opiaten, amfetamines.....

Handig, zo’n dooddoener, dan hoef je niet in discussie te gaan met voorstanders

fox 8 april 2024 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 10339213)
Dat geldt ook voor degenen die pleiten voor legalizering cocaïne, speed, wiet, lachgas, opiaten, amfetamines.....

Heb je je eigenlijk al de vraag gesteld waarom het ooit illegaal geworden is? En waarom alcohol de dans ontsprong in die tijd? En als je weet wat de redenen voor de criminalisering waren, is het dan niet vreemd dat die wet nog steeds bestaat?

Ik doe overigens niet aan coke, wiet, speed en zo. Ik doe occasioneel wel aan alchol. Dus ik vermoed dat ik daarmee uit onverdachte hoek kom?

Zucht 8 april 2024 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 10339227)
Handig, zo’n dooddoener, dan hoef je niet in discussie te gaan met voorstanders

What's to discuss ? Jij wil alcohol & crack gelegaliseerd, ik wil enkel alcohol, hij wil niks en de ander alleen wiet.
Iedereen wil zijn drug gelegalseerd maar niet alles (elke denkbare drug) want dat is niet leefbaar.
Dus de korf van legale drugs is uitsluitend gebaseerd op wat jij zelf tolereert en/of gebruikt.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be