Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   drugs, 't kan geen kwaad ... ja mijn oor !! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=70646)

DIBO 8 april 2024 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10339398)
Ik ben gediagnosticeerd met ADHD en een lichte vorm van ASS.

even wat van de draad afdrijven... omdat ik soms lees dat je veel met 'gezonde' voeding bezig bent. Veel van die 'mentale' aandoeningen kunnen voor een deel bijgestuurd worden door voeding (lees supplementen). Als aanzet, even de eerste de beste link uit Google hier bijgevoegd: https://moritzlab.com/blogs/articles...mental-problem

CUFI 9 april 2024 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DIBO (Bericht 10339469)
even wat van de draad afdrijven... omdat ik soms lees dat je veel met 'gezonde' voeding bezig bent. Veel van die 'mentale' aandoeningen kunnen voor een deel bijgestuurd worden door voeding (lees supplementen). Als aanzet, even de eerste de beste link uit Google hier bijgevoegd: https://moritzlab.com/blogs/articles...mental-problem

Ik zal wel gewoon blijven bij iets dat instant werkt. ;)
ADHD is niet weg te eten of weg te dieten. Het kan wel erger worden door bv veel koffie. Maar ge staat ermee op en gaat ermee slapen he, veel overdenken.

Overprikkeling door geluid, geur, drukte, verandering; eet je ook niet weg.

Ik denk dat ik na decennia ervaring wel ervaringsdeskundige ben en kan beamen dat cannabis het allerbeste tegen mijn stoornissen werkt. Omdat het gratis onder de zon groeit, gunnen ze het mij niet. Ze hebben liever dat ik pillen slik waar de bijsluiter waarschuwt voor zelfdoding en bijkomende lichamelijke klachten boven de mentale. Hoe goed ze werken is bijzaak, zolang ze maar kunnen cashen. Op wiet kunnen ze niets cashen aan mij, daar zit het addertje op grote schaal.

Skobelev 9 april 2024 08:39

Drugs zijn ongevaarlijk, 't zijn de gebruikers die gevaarlijk zijn.

https://www.hln.be/binnenland/gaetan...icht~a4ab9e02/

Vlad 9 april 2024 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10339398)
Ik ben gediagnosticeerd met ADHD en een lichte vorm van ASS.

Vroeger klopten vaders er in een paar keer genoeg uit om daarna de rest in arbeid kwijt te raken en zo de samenleving vooruit te helpen. Tegenwoordig krijg je drugs en een uitkering en kan de samenleving er voor opdraaien en aan ten onder gaan.

CUFI 9 april 2024 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10339587)
Vroeger klopten vaders er in een paar keer genoeg uit om daarna de rest in arbeid kwijt te raken en zo de samenleving vooruit te helpen. Tegenwoordig krijg je drugs en een uitkering en kan de samenleving er voor opdraaien en aan ten onder gaan.

Je klopt mentale stoornissen niet uit de mens, je maakt het dan veel erger.

Ja, als ge mensen die met een rolstoel beter kunnen functioneren hun rolstoel afpakt, en ze zijn daarna veel minder mobiel: dan moet je niet klagen dat ze minder mobiel zijn tot je hun rolstoel terug geeft he.

Dat ze dan op een uitkering belanden en drugs gebruiken om hun klachten te verminderen, is iets dat voorkomen kon worden he.

Legaliseer wiet en je hebt meteen honderdtal millionaires in de economie bij, die andere mensen kunnen tewerk stellen.
Maar in deze economie is geen plaats voor die mensen, dus kunt ge dokken voor hun uitkering he :)

Skobelev 10 april 2024 13:18

https://www.hln.be/aalst/aanhoudende...wijk~a7935774/

Oilsjt, goi stad van men kloeiten....

Weyland 10 april 2024 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10339587)
Vroeger klopten vaders er in een paar keer genoeg uit om daarna de rest in arbeid kwijt te raken en zo de samenleving vooruit te helpen. Tegenwoordig krijg je drugs en een uitkering en kan de samenleving er voor opdraaien en aan ten onder gaan.

Maar als je beelden ziet van cafégangers van vroeger, merk je toch dat veel mensen met psychische problemen niet als dusdanig gezien werden. De pa sloeg zelfs zijn zeuneke met de riem als die durfde vertellen dat meneer pastoor, brave mens, hem misbruikte. Een meisje dat verkracht werd en ervan zwanger werd moest het kindje baren en daarna afstaan aan een pleeggezin, terwijl zij als hoer bestempeld werd.

BigF 10 april 2024 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 10340228)
Maar als je beelden ziet van cafégangers van vroeger, merk je toch dat veel mensen met psychische problemen niet als dusdanig gezien werden. De pa sloeg zelfs zijn zeuneke met de riem als die durfde vertellen dat meneer pastoor, brave mens, hem misbruikte. Een meisje dat verkracht werd en ervan zwanger werd moest het kindje baren en daarna afstaan aan een pleeggezin, terwijl zij als hoer bestempeld werd.

Vroeger was alles beter...
;-)

fred vanhove 11 april 2024 05:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10340239)
Vroeger was alles beter...
;-)

Wie dat beweert heeft altijd voor 50 % gelijk zegt men;-)

Vlad 15 april 2024 06:53

Zoveel ouders die kinderen aan drugs verloren. Zelf was ik nog amper veertig toen ik al meerdere vrienden en kennissen aan drugs kwijt was. Dat had niets met legaal of illegaal te maken maar met wat drugs zijn en doen. En dan krijg je dit. Bah.

Vlad 15 april 2024 06:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 10340228)
Maar als je beelden ziet van cafégangers van vroeger, merk je toch dat veel mensen met psychische problemen niet als dusdanig gezien werden. De pa sloeg zelfs zijn zeuneke met de riem als die durfde vertellen dat meneer pastoor, brave mens, hem misbruikte. Een meisje dat verkracht werd en ervan zwanger werd moest het kindje baren en daarna afstaan aan een pleeggezin, terwijl zij als hoer bestempeld werd.

Het een heeft weinig of niets vandoen met het ander. Ik wil niet beweren dat vroeger alles beter was, wel dat we in een aantal zaken tegenwoordig te ver de andere kant zijn uitgegaan.

CUFI 15 april 2024 06:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10341874)
Zoveel ouders die kinderen aan drugs verloren. Zelf was ik nog amper veertig toen ik al meerdere vrienden en kennissen aan drugs kwijt was. Dat had niets met legaal of illegaal te maken maar met wat drugs zijn en doen. En dan krijg je dit. Bah.

Zoveel mensen die dagelijks dood gereden worden door iemand onder invloed van drank. Zoveel drama ieder weekend voor de spoeddiensten door drank…

Wees consequent en verbied alcohol. Trek op zijn minst de minimumleeftijd op naar 21jaar. Doordat alcohol vanaf 16j te krijgen is, gaat de staat aan de opvoeding van de ouders voorbij. Maar de doden en slachtoffers van alcohol vinden nooit hun weg in dit drugsdebat.

Alcohol is een hard drug!

E. Gidius 15 april 2024 07:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10341876)
Wees consequent en verbied alcohol.

Waarom zou men "consequent" moeten zijn? 8O

Dat is gewoon een vergevorderde vorm van whatsaboutisme.

CUFI 15 april 2024 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10341878)
Waarom zou men "consequent" moeten zijn? 8O

Dat is gewoon een vergevorderde vorm van whatsaboutisme.

Als de dood een argument is? Bij alcohol sterven eerder derden dan gebruikers hè.
Van alcohol ga je ook roekelozer rijden, van wiet trager en defensiever.

E. Gidius 15 april 2024 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10341881)
Als de dood een argument is? Bij alcohol sterven eerder derden dan gebruikers hè.
Van alcohol ga je ook roekelozer rijden, van wiet trager en defensiever.

Stel dat je gelijk hebt ivm alcohol, hoe kan dat een argument zijn om nog meer van dat toe te laten?

Vlad 15 april 2024 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10341876)
Zoveel mensen die dagelijks dood gereden worden door iemand onder invloed van drank. Zoveel drama ieder weekend voor de spoeddiensten door drank…

Wees consequent en verbied alcohol. Trek op zijn minst de minimumleeftijd op naar 21jaar. Doordat alcohol vanaf 16j te krijgen is, gaat de staat aan de opvoeding van de ouders voorbij. Maar de doden en slachtoffers van alcohol vinden nooit hun weg in dit drugsdebat.

Alcohol is een hard drug!

... die hier al eeuwen is ingeburgerd en door velen probleemloos kan gebruikt worden itt tot al die nieuwere drugs. Veel (weekend)ongevallen 'door alcohol' werden trouwens (mede) door andere drugs veroorzaakt. Het is nog maar recent dat men op andere drugs controleert/kan controleren. Ideaal zou zijn om alle drugs te verbieden maar dat gaat tot nog veel meer miserie leiden (,net als ze allemaal toelaten).

CUFI 15 april 2024 07:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10341883)
... die hier al eeuwen is ingeburgerd en door velen probleemloos kan gebruikt worden itt tot al die nieuwere drugs. Veel (weekend)ongevallen 'door alcohol' werden trouwens (mede) door andere drugs veroorzaakt. Het is nog maar recent dat men op andere drugs controleert/kan controleren. Ideaal zou zijn om alle drugs te verbieden maar dat gaat tot nog veel meer miserie leiden (,net als ze allemaal toelaten).

Als er dagelijks verkeersslachtoffers zijn en spoeddiensten ieder weekend voor hetzelfde moeten uitrukken, is uw mantra propaganda die niet klopt.

Alcohol is een hard drugs hè.
Als alcohol ingeburgerd kan zijn, waarom een medicinale plant die 10000x minder overlast en doden veroorzaakt dan niet?

CUFI 15 april 2024 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10341882)
Stel dat je gelijk hebt ivm alcohol, hoe kan dat een argument zijn om nog meer van dat toe te laten?

Iets dat minder overlast veroorzaakt en medicinale eigenschappen heeft?
Zeg me eerder waarom niet?
Ik vraag geen coke hè, ik vraag medicinale cannabis; iets waardoor ik normaal kan functioneren.

Vlad 15 april 2024 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10341884)
Als er dagelijks verkeersslachtoffers zijn en spoeddiensten ieder weekend voor hetzelfde moeten uitrukken, is uw mantra propaganda die niet klopt.

Alcohol is een hard drugs hè.
Als alcohol ingeburgerd kan zijn, waarom een medicinale plant die 10000x minder overlast en doden veroorzaakt dan niet?


Hard drugs, soft drugs, wie beslist dat ? En geef maar eens een bron voor die 10.000x minder overlast. Mensen die niet of amper in staat zijn te werken zijn een serieuze overlast. Bij verkeersaccidenten wordt meestal niet of slechts zeer recent naar andere drugs dan alcohol gepeild. Ik heb op het werk al ettelijke keren moeten 'blazen' maar werd nog nooit gelijktijdig op andere drugs getest.

Vlad 15 april 2024 07:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10341885)
Iets dat minder overlast veroorzaakt en medicinale eigenschappen heeft?
Zeg me eerder waarom niet?
Ik vraag geen coke hè, ik vraag medicinale cannabis; iets waardoor ik normaal kan functioneren.

Alcohol heeft ook medicinale eigenschappen. Het ontsmet. Cannabis heeft veel minder medicinale eigenschappen dan er door de gebruikers aan wordt toegeschreven aldus een van de enige artsen in ons land die het voorschrijft (en naar wiens artikel ik je laatst een link gaf maar dat ben je vermoedelijk al vergeten want dat doet cannabis ook bij velen, het geheugen om zeep helpen waardoor het zo fijn samenwerken met hen is.)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be