Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   BDP #metoo, who's next? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241219)

Vlad 29 november 2022 16:52

Antwerpen blijft de VZW van de veroordeelde Fabre subsidiëren. 50.000 euro dit jaar, 25.000 euro in 2023, 25.000 euro in 2024 en 25.000 in 2025. :roll:

Bron: 'tScheldt

Vlad 3 juni 2023 11:41

Till Lindeman van Rammstein ... die man moet toch zo rijk zijn als de zee diep is. Waarom geen prostituees huren als je na elk optreden met iemand anders wil vogelen ipv veel te ver te gaan met fans die dat niet met zekerheid willen ...

Vlad 14 februari 2024 08:49

Erik Van Looy moest ‘Me Too’-cursus volgen: “Ik dacht te weinig na over complimenten”


Complimentjes geven mag blijkbaar ook al niet meer ...

patrickve 14 februari 2024 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10314085)

Dat hangt natuurlijk af van de aard van de complimentjes he :-)

Vlad 14 februari 2024 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10314088)
Dat hangt natuurlijk af van de aard van de complimentjes he :-)

Met je lichaamstaal zeg je sowieso meer dan met woorden. Wat maken die woorden dan uit ?

fred vanhove 14 februari 2024 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10176116)
Till Lindeman van Rammstein ... die man moet toch zo rijk zijn als de zee diep is. Waarom geen prostituees huren als je na elk optreden met iemand anders wil vogelen ipv veel te ver te gaan met fans die dat niet met zekerheid willen ...

Inderdaad dat vraag ik me ook af. Al die zever en dat gedoe terwijl er miljoenen vrouwen zijn die je geven en bieden wat je maar wil. Uiteraard kost dat beetje geld. Maar dat zie je met van die topvoetballers basketters en topmanagers ook ....hoe rijker hoe gieriger:?

Vlad 14 februari 2024 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10314105)
Inderdaad dat vraag ik me ook af. Al die zever en dat gedoe terwijl er miljoenen vrouwen zijn die je geven en bieden wat je maar wil. Uiteraard kost dat beetje geld. Maar dat zie je met van die topvoetballers basketters en topmanagers ook ....hoe rijker hoe gieriger:?

Les nouveaux riches ...

Xenophon 14 februari 2024 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10314085)

Oh jawel, maar wat Erik Van Looy deed, dat waren geen complimenten.

Of denk je werkelijk dat als iemand zegt, u hebt mooie schoenen, dat je daar voor gestraft wordt?

Xenophon 14 februari 2024 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10314105)
Inderdaad dat vraag ik me ook af. Al die zever en dat gedoe terwijl er miljoenen vrouwen zijn die je geven en bieden wat je maar wil. Uiteraard kost dat beetje geld. Maar dat zie je met van die topvoetballers basketters en topmanagers ook ....hoe rijker hoe gieriger:?

De man is ondertussen vrij van alle beschuldigingen. Het strafonderzoek bracht geen strafbare elementen naar boven.

Vlad 14 februari 2024 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10314150)
Oh jawel, maar wat Erik Van Looy deed, dat waren geen complimenten.

Of denk je werkelijk dat als iemand zegt, u hebt mooie schoenen, dat je daar voor gestraft wordt?

Hoe weet jij dat, heeft hij jou ook gecomplimenteerd ? 8-)

Dadeemelee 14 februari 2024 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10314088)
Dat hangt natuurlijk af van de aard van de complimentjes he :-)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10314150)
Oh jawel, maar wat Erik Van Looy deed, dat waren geen complimenten.

Of denk je werkelijk dat als iemand zegt, u hebt mooie schoenen, dat je daar voor gestraft wordt?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240214_96862011

Citaat:

“Dat was een van de dingen waar wel veel discussie over was”, vertelde Van Looy. “Kun je zeggen: ‘u heeft een mooie groene bloes aan?’ Mag je dat zeggen? Ja, wellicht wel. Maar wat je niet zegt, en dat zou ik ook nooit gezegd hebben, is: ‘wat heb je een mooie hakken aan’, of zo. Ja, dat moet je niet zeggen. Dus dat onderscheid werd duidelijk gemaakt.”
Waarom niet?

Xenophon 14 februari 2024 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10314168)

Omdat er seksueel inuendo inzit in die mooie hakken.

Geloof je trouwens echt dat Erik "de leugenaar" van Looy de waarheid predikt nu?

Omdat hij geleerd heeft?

- lol -

Vlad 14 februari 2024 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10314168)


Om die vraag te kunnen beantwoorden zullen dertig wokes vijf jaar feminisme studeren, twee jaar later proefschriften afleggen, tien jaar onderzoeker spelen en nog later als statutair hoogleraar een boek schrijven. Afspraak binnen dertig jaar. :lol:

Xenophon 14 februari 2024 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10314156)
Hoe weet jij dat, heeft hij jou ook gecomplimenteerd ? 8-)

Ja, hij vond me een mooie man. Het was spijtig, zei hij, dat wij twee geen homo's waren.

Heb natuurlijk direct het meldpunt #me too gebeld.

Vlad 14 februari 2024 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10314177)
Omdat er seksueel inuendo inzit in die mooie hakken.

Geloof je trouwens echt dat Erik "de leugenaar" van Looy de waarheid predikt nu?

Omdat hij geleerd heeft?

- lol -

En in de borsten onder die bloes niet ofzo ? Het is toch maar bij welk compliment je een vette knipoog geeft of je ogen uit je hoofd vallen ...

Dadeemelee 14 februari 2024 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10314177)
Omdat er seksueel inuendo inzit in die mooie hakken.

Geloof je trouwens echt dat Erik "de leugenaar" van Looy de waarheid predikt nu?

Omdat hij geleerd heeft?

- lol -

Heb je ooit de Slimste Mens gezien? Dat zit vol met ‘aangebakken’ grappen. Jeroom en Geubels over hun vrouw bijvoorbeeld.
Ik denk gewoon dat ze in Nederland helemaal paranoide worden omdat er enkele écht serieuze zaken (Van Nieuwekrke, Overmars,…) aan het licht gekomen zijn.

Xenophon 14 februari 2024 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10314186)
Heb je ooit de Slimste Mens gezien? Dat zit vol met ‘aangebakken’ grappen. Jeroom en Geubels over hun vrouw bijvoorbeeld.
Ik denk gewoon dat ze in Nederland helemaal paranoide worden omdat er enkele écht serieuze zaken (Van Nieuwekrke, Overmars,…) aan het licht gekomen zijn.

Neen.

Maar een programma waar een aantal semi-komieken semi-grappig komen doen is geen vrijgeleide om u als seksueel roofdier te gedragen.

Vlad 14 februari 2024 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10314186)
Heb je ooit de Slimste Mens gezien? Dat zit vol met ‘aangebakken’ grappen. Jeroom en Geubels over hun vrouw bijvoorbeeld.
Ik denk gewoon dat ze in Nederland helemaal paranoide worden omdat er enkele écht serieuze zaken (Van Nieuwekrke, Overmars,…) aan het licht gekomen zijn.

En bij ons zijn er geen echte zaken aan het licht gekomen ? Neen, neen, we zijn gewoon weer enkele jaren verder met woke islamgauchistische infiltratie in de bovenbouw ... we worden allemaal uit elkaar gedreven door die racistische seksistische woke waanzin.

fred vanhove 14 februari 2024 13:13

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10314190)
Neen.

Maar een programma waar een aantal semi-komieken semi-grappig komen doen is geen vrijgeleide om u als seksueel roofdier te gedragen.

Waar is de tijd ? Grappen en grollen en korte tenen


Bijlage 119206

fred vanhove 14 februari 2024 13:22

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10314186)
Heb je ooit de Slimste Mens gezien? Dat zit vol met ‘aangebakken’ grappen. Jeroom en Geubels over hun vrouw bijvoorbeeld.
Ik denk gewoon dat ze in Nederland helemaal paranoide worden omdat er enkele écht serieuze zaken (Van Nieuwekrke, Overmars,…) aan het licht gekomen zijn.

Heb jij dit ooit gezien ? Dat was pas lol maken ......heerlijke tijd. Die brave Benny was de braafste mens ter wereld....een sukkel die steeds belachelijk werd gemaakt door de vrouwen. Nu wordt hij weggezet als een halve crimineel:roll:

We zijn een akelige enge samenleving geworden:cry: (allee hier toch;-))

Bijlage 119207

Zipper 14 februari 2024 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10314186)
Heb je ooit de Slimste Mens gezien? Dat zit vol met ‘aangebakken’ grappen. Jeroom en Geubels over hun vrouw bijvoorbeeld.
Ik denk gewoon dat ze in Nederland helemaal paranoide worden omdat er enkele écht serieuze zaken (Van Nieuwekrke, Overmars,…) aan het licht gekomen zijn.

Wat is er grappig aan strak geregisseerde, en vooraf getelefoneerde "humor" ??

Zipper 14 februari 2024 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10314264)
Heb jij dit ooit gezien ? Dat was pas lol maken ......heerlijke tijd. Die brave Benny was de braafste mens ter wereld....een sukkel die steeds belachelijk werd gemaakt door de vrouwen. Nu wordt hij weggezet als een halve crimineel:roll:

We zijn een akelige enge samenleving geworden:cry: (allee hier toch;-))

Bijlage 119207

Benny Hill was meestal wel smaakloos en goedkoop.

Dit daarentegen, kon ik wel smaken :


fred vanhove 14 februari 2024 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10314288)
Benny Hill was meestal wel smaakloos en goedkoop.

Dit daarentegen, kon ik wel smaken :



Was ook goed maar zou nu niet meer mogen denk ik:cry:

De gemuilkorfde 14 februari 2024 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10314177)
Omdat er seksueel inuendo inzit in die mooie hakken.

Geloof je trouwens echt dat Erik "de leugenaar" van Looy de waarheid predikt nu?

Omdat hij geleerd heeft?

- lol -

Het is ook altijd wat, natuurlijk.
Nu mag je geen complimenten geven, en straks zal het dan zijn van "Waar zijn de echte mannen naartoe? Het zijn allemaal zo'n watjes geworden."
Het is ook zo enorm hypocriet: je mag wel zeggen tegen een vrouw dat ze mooi is, maar geef geen enkel detail waarom dat zo zou zijn, want dan is het al op het randje.
Tenzij ze toevallig jou ook ziet zitten, dan is het geen probleem.
Nog 5 jaar en de wind is weer gedraaid.

Ik zie hier trouwens Benny Hill, maar dat is al stokoud.
Veel recentere series vormen nu al een probleem, denk maar aan Little Britain.
Mijn favoriete karakter daarin was overigens de boekhandelaar en zijn klant die altijd een wel héél specifiek boek nodig had.

https://youtu.be/uMboDekgvz0

fred vanhove 14 februari 2024 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 10314322)
Het is ook altijd wat, natuurlijk.
Nu mag je geen complimenten geven, en straks zal het dan zijn van "Waar zijn de echte mannen naartoe? Het zijn allemaal zo'n watjes geworden."
Het is ook zo enorm hypocriet: je mag wel zeggen tegen een vrouw dat ze mooi is, maar geef geen enkel detail waarom dat zo zou zijn, want dan is het al op het randje.

Zeg je niks is het iets en ben je een saaie nerd en zeg je wel iets is het ook weer niet goed.

Gelukkig zijn er nog andere warme plekken op de wereld dan dit steeds meer enge kille wordende Europa.

fred vanhove 14 februari 2024 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 10314322)

Ik zie hier trouwens Benny Hill, maar dat is al stokoud.

Inderdaad stokoud wat bewijst hoe het ooit was lang geleden.

De gemuilkorfde 14 februari 2024 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10314346)
Inderdaad stokoud wat bewijst hoe het ooit was lang geleden.

Ik weet het wel, ik heb die nog geweten.
Wat ik bedoel is dat ook veel nieuwere zaken als "Little Britain" dat misschien 15 of 20 jaar recenter is al gedeeltelijk gecensureerd worden, en al onderhevig zijn aan cancel culture.

Deze jongedame verbaast er zich over hoeveel er in reclamespots vroeger mogelijk was wat nu direct tot processen zou leiden.
Ze merkt terecht op dat reclame toen misschien niet politiek correct was, maar wel gewoon fun.
De brigade van de zuurpruimen heeft het nu voor het zeggen...
Met het steeds meer letten op de poco-eisen is de vreugde mee verdwenen.
Wie herinnert zich deze nog?
Kun je je dat de dag van vandaag voorstellen?

https://youtu.be/GJ_-YUDRkHI?t=704

Zucht 14 februari 2024 19:07

Het hangt er ook vanaf wie wat zegt.


fred vanhove 14 februari 2024 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 10314402)
De brigade van de zuurpruimen heeft het nu voor het zeggen...
Met het steeds meer letten op de poco-eisen is de vreugde mee verdwenen.
Wie herinnert zich deze nog?
Kun je je dat de dag van vandaag voorstellen?

https://youtu.be/GJ_-YUDRkHI?t=704

Inderdaad echt andere tijden. Ben blij ik daar nog deel heb van mogen uitmaken.

Dadeemelee 14 februari 2024 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10314264)
Heb jij dit ooit gezien ? Dat was pas lol maken ......heerlijke tijd. Die brave Benny was de braafste mens ter wereld....een sukkel die steeds belachelijk werd gemaakt door de vrouwen. Nu wordt hij weggezet als een halve crimineel:roll:

We zijn een akelige enge samenleving geworden:cry: (allee hier toch;-))

Bijlage 119207

Ik heb daar ooit wat van gezien. Dat is wat ik ‘boertige humor’ zou noemen. En uiteraard worden vrouwen daar als sexobject in voorgesteld, dat is juist de inhoud van de ‘grap’.
Maar iedereen die dit serieus neemt en het als een sexuele misdaad gaat beschouwen is een frustraat.

patrickve 14 februari 2024 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10314418)
En uiteraard worden vrouwen daar als sexobject in voorgesteld, dat is juist de inhoud van de ‘grap’.

Vrouwen die zich uitdossen of die lichaamstaal uiten die suggereren dat ze seksobjecten zouden kunnen zijn, moeten vervolgd worden. Een vrouw die mogelijks aanleiding geeft tot het kunnen geinterpreteerd worden als "aantrekkelijk willen zijn" zou direct enkele jaren gevangenis straf moeten krijgen.

Die metoo trutten zullen direct weten waaraan zich te houden: een boerka !

ViveLaBelgique 14 februari 2024 20:17

Bij ForLight worden verschillende therapieën aangeboden: cognitieve gedragstherapie, waarbij plegers hun eigen gedrag en bijbehorende cognitieve schema's leren herkennen en veranderen, of therapieën die meer op het lichaam zijn gericht, zoals psychomotorische-, boks- of dramatherapie.

Dat laatste volgde ook Jasper. Met de therapeut speelde hij verschillende situaties na, bracht hij de tijdlijn van zijn eigen leven in kaart en werkte hij met patronen uit zijn familiegeschiedenis.

"Ik kwam erachter dat ik zelf veel grensoverschrijdend gedrag van mijn vader richting mijn moeder heb gezien. Hij was een notoire vreemdganger en agressief naar mijn moeder. Ik wilde nooit op hem lijken, dus dat ik nu ook als dader werd ervaren, is ontzettend pijnlijk", zegt Jasper over dat proces.

"Ook vermoed ik dat eerdere ervaringen met grensoverschrijdend gedrag van mijn collega meespeelde in hoe ze mij ervaarde. Eigenlijk heb ik gezorgd voor een herbeleving daarvan en die schuld moet ik dragen."

Het is vaker zo dat plegers van grensoverschrijdend gedrag zelf in hun jeugd slachtoffer zijn geweest, vertelt Yntema. "Ze herhalen dat gedrag dan onbewust of voelen zich sneller aangevallen." Soms is er sprake van een narcistische of antisociale persoonlijkheidsstoornis. "Maar het kan ook dat mensen enorme perfectionisten zijn en boos worden op fouten van anderen. Of gewoon in heel stressvolle situaties verkeren, en vanuit die stress situationeel anderen uitschelden", aldus Yntema.
Doorbreek de cirkel

Jasper heeft zijn psychologisch traject bijna afgerond, maar zijn baan is hij kwijt. "Het voelt nog steeds als een buitenproportionele maatregel voor wat ik werkelijk heb gedaan. Als je eenmaal wordt beschuldigd, sta je met je rug tegen de muur en kom je in een neerwaartse spiraal."

Door zijn verhaal te vertellen, hoopt hij anderen voor dezelfde fouten te behoeden. "Als je in een verantwoordelijke of hiërarchische positie zit, is gewoon elke seksualisering of fout grapje over de grens. Je weet nooit hoe het door de ander wordt ervaren", aldus Jasper. "Door in therapie te gaan en je eigen trauma's te doorleven, doorbreek je de cirkel zodat je niet hetzelfde gedrag als je (voor-)ouders herhaalt."


https://nos.nl/artikel/2508851-als-i...ag-na-therapie

https://www.youtube.com/watch?v=6f4BwQFF-Os

fred vanhove 14 februari 2024 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10314284)
Wat is er grappig aan strak geregisseerde, en vooraf getelefoneerde "humor" ??

:thumbsup:

Gipsy 14 februari 2024 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10314421)
Vrouwen die zich uitdossen of die lichaamstaal uiten die suggereren dat ze seksobjecten zouden kunnen zijn, moeten vervolgd worden. Een vrouw die mogelijks aanleiding geeft tot het kunnen geinterpreteerd worden als "aantrekkelijk willen zijn" zou direct enkele jaren gevangenis straf moeten krijgen.

Die metoo trutten zullen direct weten waaraan zich te houden: een boerka !

Een vrouw is een sex object. Het eerste waar een normale man naar kijkt is haar tetten, toot, benen en fantaseren over haar pruim. Als ze faalt op een paar gebieden dan zijn er enkele miljard anderen.
Eénmaal dat het routine is geworden met dezelfde wordt men ofwel lui of gaat men terug op jacht.

Jay-P. 15 februari 2024 04:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 10314506)
Een vrouw is een sex object. Het eerste waar een normale man naar kijkt is haar tetten, toot, benen en fantaseren over haar pruim. Als ze faalt op een paar gebieden dan zijn er enkele miljard anderen.
Eénmaal dat het routine is geworden met dezelfde wordt men ofwel lui of gaat men terug op jacht.

) "op jacht gaan" corrigeren met "terug op de charmeertoer gaan".
Voor de rest is wat ge schrijft de feitelijke realiteit des levens.
Ainsi soit-il.

fred vanhove 15 februari 2024 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 10314506)
Eénmaal dat het routine is geworden met dezelfde wordt men ofwel lui of gaat men terug op jacht.

Alle dagen een andere wordt uiteindelijk ook routine. Uiteindelijk is het toch altijd hetzelfde. In feite ga je dan alleen nog maar op zoek naar wat je nooit zal vinden opdat het gewoonweg niet bestaat.

Wie een lekker ding heeft kan zich niet beteren ik bedoel dan op gebied van seks.

Xenophon 15 februari 2024 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10314641)
Alle dagen een andere wordt uiteindelijk ook routine. Uiteindelijk is het toch altijd hetzelfde. In feite ga je dan alleen nog maar op zoek naar wat je nooit zal vinden opdat het gewoonweg niet bestaat.

Wie een lekker ding heeft kan zich niet beteren ik bedoel dan op gebied van seks.

Verder, op en boven een bepaalde leeftijd nog steeds het fysieke plezier zoeken is infantiel.

Vlad 15 februari 2024 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10314284)
Wat is er grappig aan strak geregisseerde, en vooraf getelefoneerde "humor" ??

Want de shows van comedians, sitcoms, ... zijn allemaal improvisatie ?

Jay-P. 16 februari 2024 03:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10314645)
Verder, op en boven een bepaalde leeftijd nog steeds het fysieke plezier zoeken is infantiel.

Niks infantiel leeftijd-gebonden.
't Is geen 7 tot 77 jaar gelimiteerd Kuifje boekske, he!

Herr Flick 16 februari 2024 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 10315002)
Niks infantiel leeftijd-gebonden.
't Is geen 7 tot 77 jaar gelimiteerd Kuifje boekske, he!

kijk maar naar den Hugh Heffner, dik in de 80 en 3 grieten die zijn kleindochters konden zijn, ... Den held ;-) (ja nu zagen ze over den Hugh, precies of dat die niet wist dat die grieten daar zaten voor zijn geld.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be