Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Lichaam belangrijker dan geloof: ritueel besnijden is aantasting fysieke integriteit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240479)

Skobelev 20 september 2017 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8530822)
ik dacht al dat je soft geworden was! ;-)

een moment van zwakte...:-(

Xenophon 20 september 2017 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8530816)
watje, wat is er mis met niet meer binnen laten mss? :p

Een aantal dokters zal dan rijk worden door briefjes te schrijven wegens medische noodzaak.

Skobelev 20 september 2017 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8530824)
Een aantal dokters zal dan rijk worden door briefjes te schrijven wegens medische noodzaak.

Die pakken we hun licentie af.

Xenophon 20 september 2017 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8530828)
Die pakken we hun licentie af.

Hallo Maggie. :D

Skobelev 20 september 2017 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8530829)
Hallo Maggie. :D

en die ook. :-P

Anna List 20 september 2017 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8530821)
ok, niet meer binnen laten. :-P

Al kunnen we met besneden lullen op die manier het gat in de begroting dichtrijden, niet?

visueler moet ge echt niet worden ze!!

Anna List 20 september 2017 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8530829)
Hallo Maggie. :D

daar zou serieus wat aan gesneden kunnen worden.

Mindset 20 september 2017 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8530634)
Een logisch en zeer terecht standpunt.

Je beseft toch dat dat een onislamitisch standpunt Is? Hoe ga je daarmee verder leven?

Clicquot 20 september 2017 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8530795)
Afbollen zal beperkt zijn tot even naar Nederland gaan en het daar laten doen.

En de ziekenkas zal het nog steeds terug betalen, want we zijn in Belgie waar de wetten verschillend zijn al naargelang wie je bent.

De Joden en co zien er geen probleem in als een arts zou weigeren "de behandeling" uit te voeren. Ze hebben ook geen probleem met de niet terugbetaling van zo'n ingreep. In het eerste geval zoekt men iemand die het wel wil doen, in het twee geval betalen ze gewoon wat dat moet kosten. Immers, niet besneden = geen Jodendom.

So far so good, wat mij vooral stoort is dat ons Riziv dus tussenkomt in dat soort nonsens ingrepen (mijn idee hé, ik weet het, met een velleke te veel kunt ge geen Jood zijn/worden - dat ze maar doen!).

Maar als ik een wijsheidstand laat trekken omdat die de binnenkant van mijn wang constant in een preparé omtovert- met alle gevolgen vandien - dan wordt er juist niets terugbetaald. Enkel als je <18j en >70j bent trek je terug. (wie heeft er nu nog tanden na 70j? :-) )

I don't care dat ik 70€ moet betalen om een tand te trekken,,, maar allez, waar is de logica?
Of zou je bij religieuze tandentrekkerij wél terugbetaald krijgen? :-)

Diego Raga 20 september 2017 17:03

Wachten tot de meerderjarigheid is bereikt, dan kan de persoon in kwestie daar zelf over beslissen.

TheFourHorsemen 20 september 2017 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8530948)
Wachten tot de meerderjarigheid is bereikt, dan kan de persoon in kwestie daar zelf over beslissen.

Inderdaad. Uiteraard zou dit ook moeten gelden voor de doop, het vormsel, de Bar mitswa...

DewareJakob 20 september 2017 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8530791)
Verbieden. Iedere bevolkingsgroep die zich daar niet kan in stellen bolt het maar af, Joden EN islamieten om te beginnen.

En gezien die mannen zich zo strikt een de 'wereldse' wetten houden, is dit toch een maat voor niets. Ze vinden altijd wel een dokter die een 'medische noodzaak' verzint, of de imams snijden toch en weg is weg.

TREBRON 20 september 2017 18:41

Ik vraag me af welk beest die God is die eist dat bij jongens de voorhuid en bij meisjes de clitoris en de kleine en grote schaamlippen moeten afgesneden worden en de rest dichtgenaaid. Ik dacht toch dat God de mens geschapen had naar zijn beeld en gelijkenis. Heeft hij de mens dan niet goed geschapen? Heeft God dan een fout gemaakt?

Xenophon 20 september 2017 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8530948)
Wachten tot de meerderjarigheid is bereikt, dan kan de persoon in kwestie daar zelf over beslissen.

De Joodse meerderjarigheid of de wettelijke?

Vlad 20 september 2017 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8530948)
Wachten tot de meerderjarigheid is bereikt, dan kan de persoon in kwestie daar zelf over beslissen.

2

Vind ik ook. Het zou nogal straf zijn besnijden te verbieden en dan mensen toe te laten 10 piercings in hun lijf te schieten of heel hun lichaam te tatoeëren.

Diego Raga 20 september 2017 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8531018)
De Joodse meerderjarigheid of de wettelijke?

De wettelijke uiteraard, gezien die - normaal gesproken - moet primeren boven religieuze wetten en gebruiken.

Diego Raga 20 september 2017 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8530950)
Inderdaad. Uiteraard zou dit ook moeten gelden voor de doop, het vormsel, de Bar mitswa...

Die zaken die je opsomt, kunnen mi niet direct beschouwd worden als 'n aantasting van de fysieke integriteit van kinderen, itt besnijdenis.
Ik vond m'n eerste en plechtige communie alvast tof, niet in het minst voor de cadeautjes en het geld dat je op zo'n dagen in ontvangst mag nemen. :-)

Diego Raga 20 september 2017 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8531077)
2

Vind ik ook. Het zou nogal straf zijn besnijden te verbieden en dan mensen toe te laten 10 piercings in hun lijf te schieten of heel hun lichaam te tatoeëren.

Er zijn zelfs mensen die...:

Moeder laat haar kind tatoeëren

https://www.skoften.net/item/moeder_...kind_tatoeeren

Crazy as fuck.

De schoofzak 20 september 2017 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8531093)
Die zaken die je opsomt, kunnen mi niet direct beschouwd worden als 'n aantasting van de fysieke integriteit van kinderen, itt besnijdenis.
Ik vond m'n eerste en plechtige communie alvast tof, niet in het minst voor de cadeautjes en het geld dat je op zo'n dagen in ontvangst mag nemen. :-)

Katholicisme zal materieel zijn, of zal niet zijn.
Clerus zal pedofiel zijn, of zal niet zijn.

Het Verzet 20 september 2017 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8530786)
Zelfs niet als het argument is dat god daarmee toch zo blij is ?

Misschien, als het tot een wetsvoorstel komt, kan men de geloofsgroepen hierin tegemoetkomen. Laat god de mogelijkheid om een bezwaarschrift in te dienen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be