Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Schietpartij Antwerpen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=128)
-   -   sommige VB-ers trekken toch hun conclusie ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51109)

kaatd 20 mei 2006 14:22

sommige VB-ers trekken toch hun conclusie ...
 
De Leuvens prof Privaatrecht, Luc Lamine, die ten tijde van de racismeklacht tegen het VB juridisch adviseur was voor die partij en er zelfs een afdeling van oprichtte, haalt scherp uit naar het VB en kopstuk Dewinter.

"Het betoog over het gewapend bestuur en de racistisch geïnspireerde taal zijn een doorn in het oog", zegt hij. Vooral de moordpartij en de reacties van het VB daarop maken dat hij zich van de partij distantiëert.

Het feit dat het VB weigerde om tegen de veroordeling wegens racisme naar het Europees Hof in Straatsburg te stappen, ziet hij als een bewuste daad van vijandigheid tegenover het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.

De klacht die hijzelf indiende werd door het Europees Hof overigens onontvankelijk verklaard, wat betekent dat de Belgische veroordeling niet in tegenspraak was met het Recht op vrijheid van Meningsuiting of de Persvrijheid en het VB dus terecht is veroordeeld.

Luc Lamine gebruikt harde woorden tegen het VB en is vooral geschokt door de reacties na de moorden te Antwerpen. Hij trekt er zijn conclusies uit en houdt daarmee de eer aan zichzelf. Wie volgt?

PAJOT 20 mei 2006 14:30

http://rasiel.web.infoseek.co.jp/mil/mp3/wennalle.mp3

Gorefest 20 mei 2006 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaatd (Bericht 1717655)

Luc Lamine gebruikt harde woorden tegen het VB en is vooral geschokt door de reacties na de moorden te Antwerpen. Hij trekt er zijn conclusies uit en houdt daarmee de eer aan zichzelf. Wie volgt?

Toch raar dat men ZES jaar nodig heeft om eindelijk conclusies te trekken, zou er niets aan anders meespelen?? :mrgreen:

Verhofstadthater 20 mei 2006 14:36

Toch raar dat meneer geen problemen had om in het Belang te stappen toen het nog een stuk radicaler was dan nu. De toon is intussen een tuk gematigder hoor. Die linksen kun je ook vanalles wijs maken.:roll:

Jampie 20 mei 2006 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater (Bericht 1717675)
Toch raar dat meneer geen problemen had om in het Belang te stappen toen het nog een stuk radicaler was dan nu. De toon is intussen een tuk gematigder hoor. Die linksen kun je ook vanalles wijs maken.:roll:

'De islam en democratie zijn onverenigbaar'.
'Wie een hoofddoek draagt tekent een terugkeercontract'.
'Wij zijn voor een gewapend bestuur'.
...

Ze zijn echt gematigd geworden hé, de watjes van het VB.;-)

born2bewild 20 mei 2006 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jampie (Bericht 1717694)
'De islam en democratie zijn onverenigbaar'.
'Wie een hoofddoek draagt tekent een terugkeercontract'.
'Wij zijn voor een gewapend bestuur'.
...

Ze zijn echt gematigd geworden hé, de watjes van het VB.;-)

Als dat strafbare uitspraken zijn, dan ziet het er niet goed uit voor jou want strafbare uitspraken quoten wordt gesanctioneerd.

Effe kijken wat het zal worden: je je post verwijderen, of verkondig je maar wat flauwekul en zijn het helemaal geen strafbare uitspraken?

Jampie 20 mei 2006 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 1717700)
Als dat strafbare uitspraken zijn, dan ziet het er niet goed uit voor jou want strafbare uitspraken quoten wordt gesanctioneerd.

Effe kijken wat het zal worden: je je post verwijderen, of verkondig je maar wat flauwekul en zijn het helemaal geen strafbare uitspraken?

Wie heeft het hier over starfbare feiten ? Leer eerst lezen en kom dan nog eens terug.
Niettegenstaande ik niet ben begonnen over strafbare feiten, zal in de toekomst echter nog blijken of bovenstaande uitspraken strafbaar zijn...

born2bewild 20 mei 2006 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jampie (Bericht 1717709)
Wie heeft het hier over starfbare feiten ? Leer eerst lezen en kom dan nog eens terug.
Niettegenstaande ik niet ben begonnen over strafbare feiten, zal in de toekomst echter nog blijken of bovenstaande uitspraken strafbaar zijn...

ok u laat'm dus staan.

Stop dan met pathetisch te staan janken over die teksten, wil je.

Jampie 20 mei 2006 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 1717710)
ok u laat'm dus staan.

Stop dan met pathetisch te staan janken over die teksten, wil je.

Kan jij eigenlijk wel lezen ???? De enige die hier over die teksten begint te janken ben jij.
Die teksten tonen gewoon aan dat het VB niet gematigder is geworden.

born2bewild 20 mei 2006 15:08

tututututut

kaatd 20 mei 2006 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 1717700)
Als dat strafbare uitspraken zijn, dan ziet het er niet goed uit voor jou want strafbare uitspraken quoten wordt gesanctioneerd.

De vraag in deze context is niet of ze strafbaar zijn, ze tonen aan dat het VB niet gematigder is geworden.

Overigens vraag ik me af waarom iemand met een nick als 'born2bewild' de verdediging van het VB opneemt of iemand met VB-sympathieën zo'n nick gebruikt.

born2bewild 20 mei 2006 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaatd (Bericht 1717748)
De vraag in deze context is niet of ze strafbaar zijn, ze tonen aan dat het VB niet gematigder is geworden.

Ik zal zelf wel bepalen wat de vraag is. Dank U

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaatd (Bericht 1717748)
Overigens vraag ik me af waarom iemand met een nick als 'born2bewild' de verdediging van het VB opneemt of iemand met VB-sympathieën zo'n nick gebruikt.

u ziet ze vliegen zeker?

kaatd 20 mei 2006 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 1717751)
Ik zal zelf wel bepalen wat de vraag is. Dank U

op die manier is het nogal moeilijk discussiëren natuurlijk.



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 1717751)
u ziet ze vliegen zeker?

nee, ik vraag me gewoon iets af, zoals ik schreef.

born2bewild 20 mei 2006 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaatd (Bericht 1717778)
op die manier is het nogal moeilijk discussiëren natuurlijk.

Laat ons er dan maar mee ophouden.

kaatd 20 mei 2006 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 1717795)
Laat ons er dan maar mee ophouden.

Wat doe je hier dan? Is 't omdat het regent?

Iets zinnigs te zeggen over Professor Lamine die het VB verwijt racistisch te zijn en er zijn conclusies uit trekt?

Boadicea 20 mei 2006 16:15

Ik trek mijn conclusies. It's the same old shit met paars. Tijd om ze onder de kiesdrempel te verbannen.

Antoon 20 mei 2006 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaatd (Bericht 1717655)
Luc Lamine gebruikt harde woorden tegen het VB en is vooral geschokt door de reacties na de moorden te Antwerpen. Hij trekt er zijn conclusies uit en houdt daarmee de eer aan zichzelf. Wie volgt?

Voorlopig niemand.

Ondertussen is wel iemand van de DC&V naar Vlaams Belang gestapt:

CD&V-gemeenteraadslid Brasschaat naar Vlaams Belang


Wie volgt?

Noorman 20 mei 2006 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 1718036)
Voorlopig niemand.

Ondertussen is wel iemand van de DC&V naar Vlaams Belang gestapt:

CD&V-gemeenteraadslid Brasschaat naar Vlaams Belang


Wie volgt?

kaatd ?

Noorman

Gargamel 20 mei 2006 17:55

No Moslims No Problems

kaatd 20 mei 2006 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel (Bericht 1718071)
No Moslims No Problems

Da's veel te genuanceerd. Het moet zijn 'no people no problem'.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be