Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Zweden hopeloos verloren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=224207)

Diego Raga 28 februari 2017 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 8392675)
Nee, niet begrepen nee. (Wat is dat misschien, cultuurmarxisme?)

De bron van de nihilistische reactie die je hier etaleert en het relativeren van de 2-de plaats (1-ste in Europa) die Zweden inneemt na Lesotho, waar de meeste verkrachtingen ter wereld gebeuren.
Dat intellectueel nihilisme is 'n gevolg van 'n doorgeslagen cultuurmarxisme.
Citaat:

Ma bon, de empirie spreekt het toch al tegen? Die prof heeft wél misdaadcijfers in functie van migratie-achtergrond. Er wordt niks verbloemd... Of denkt ge dat hij de resultaten vervalst of zo?
Niet direct de resultaten, al zijn daar ook wel relevante vragen bij te stellen, maar eerder dat volgens zijn 'mening' (ook de jouwe blijkbaar) een vreemde cultuur/religie geen correlatie zou hebben met misdaad, want het zou de kern van het cultuurmarxistisch dogma aan diggelen slagen.

Voltian 28 februari 2017 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8392720)
De bron van de nihilistische reactie die je hier etaleert en het relativeren van de 2-de plaats (1-ste in Europa) die Zweden inneemt na Lesotho, waar de meeste verkrachtingen ter wereld gebeuren.
Dat intellectueel nihilisme is 'n gevolg van 'n doorgeslagen cultuurmarxisme.

Eh? Nihilistische reactie? Ik weet gewoon niet wat dat is, cultuurmarxisme. Ik vind het ook niet meteen terug op het www. Ge kunt het mij ook proberen uitleggen ipv u achter een -voor mij toch- obscure term te verbergen. Geef je mij een linkje waar ik wat kan opsteken over cultuurmarxisme?

Ik zie intelectueel nihilisme in uw volharding met uw voorbeeld van de vergelijking tussen Lesotho en Zweden, terwijl al ettelijke keren is aangetoond dat een vergelijking tussen landen absoluut geen steek houdt owv [1] de definitie van hetgeen je meet ("rape") en [2] de graad van rapportage.
Wat erger is, je bent niet dom, dat zie ik wel, je wéét dat dit argument geen steek houdt. En tóch gebruik je het...
Cynisch.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8392720)
Niet direct de resultaten, al zijn daar ook wel relevante vragen bij te stellen, maar eerder dat volgens zijn 'mening' (ook de jouwe blijkbaar) een vreemde cultuur geen correlatie zou hebben met misdaad, want het zou de kern van het cultuurmarxistisch dogma aan diggelen slagen.

Maar, het is geen mening, beste Diego Raga, het is een zuivere vaststelling, op basis van een meting. Die prof heeft een meting uitgevoerd, test verschillende hypotheses en stelt een resultaat vast.

Diego Raga 1 maart 2017 00:01

sorry, dubbel

Diego Raga 1 maart 2017 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 8392722)
Eh? Nihilistische reactie? Ik weet gewoon niet wat dat is, cultuurmarxisme. Ik vind het ook niet meteen terug op het www.

Are you jossing me, sir ? 8O
Je meent het dus écht ? :lol:
Ok, vraagje dan; studeer jij nog ?
Citaat:

Ge kunt het mij ook proberen uitleggen ipv u achter een -voor mij toch- obscure term te verbergen. Geef je mij een linkje waar ik wat kan opsteken over cultuurmarxisme?
Het pleit niet direct voor je aandacht in deze discussie, want ik heb dat al gedaan:

Cultuurmarxisme en politieke correctheid

http://www.jobra.be/archief/038-cultuurmarxisme.htm
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=192
Citaat:

Ik zie intelectueel nihilisme in uw volharding met uw voorbeeld van de vergelijking tussen Lesotho en Zweden, terwijl al ettelijke keren is aangetoond dat een vergelijking tussen landen absoluut geen steek houdt owv [1] de definitie van hetgeen je meet ("rape") en [2] de graad van rapportage.
Wat houdt geen steek ? Jouw Gutmachungspraatjes ?
Er staat wat er staat:

“Rape is one of Lesotho's main social issues. According to UNODC, the incidence of rapes recorded in 2008 by the police in Lesotho was the highest incidence of any country.”

“A frequently cited source when comparing Swedish rape statistics internationally is the regularly published report by the United Nations Office on Drugs and Crime (UNODC), based on official statistics provided by each member state.[note 1] In 2012, Sweden had 66 cases of reported rapes per 100,000 population, according to the Swedish National Council for Crime Prevention (Brå).[238] This was unequivocally the biggest number reported to the UNODC in 2012”

https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics

Ondubbelzinnig dus en dan weten we bij benadering nog niet hoeveel verkrachtingszaken er niet aangegeven worden, uit angst, bedreiging, schaamte enz van de slachtoffers.
Citaat:

Wat erger is, je bent niet dom, dat zie ik wel, je wéét dat dit argument geen steek houdt. En tóch gebruik je het...
Cynisch.
Weet je wat cynisme is ? Het absoluut (moedwillig?) negeren van de desastreuze gevolgen van de mislukte immigratie- en vluchtelingenpolitiek, zoals die is gefaciliteerd door de sociaal-liberale poco’s van dienst, om nog niet te spreken van een absolute afwezigheid van enige politieke meelevendheid/reactie voor al die verkrachte-overvallen-bijeengestampte-vermoorde slachtoffers - & counting - die in de loop der jaren al gevallen zijn (in Europa), dank zij de doorgedreven zegeningen van de oikofobe hogepriesters van de cultuurmarxistische religie.

D�*t, beste Voltian, dat is pas cynisme ten top.
Citaat:

Maar, het is geen mening, beste Diego Raga, het is een zuivere vaststelling, op basis van een meting. Die prof heeft een meting uitgevoerd, test verschillende hypotheses en stelt een resultaat vast.
Welke ‘meting’ mag dat dan wel zijn en met welke tools is die in kaart gebracht ?
En is die ‘meting’ dan ook toepasselijk bij andere immigrantengroepen, zoals bv de ‘criminaliteit en massaverkrachtingen’ die door ingeweken Polen, Hongaren en Argentijnen en Chinezen als daar zijn worden gepleegd ?
Staan die ook zo oververtegenwoordigd in dat rapport ?

Trouwens, iets over z’n ‘vaststelling’ uit je link:

“We follow all individuals who completed compulsory schooling during the period 1990–93 in the Stockholm Metropolitan area (N = 63,462) up to their thirties and analyse how family of origin and neighbourhood segregation during adolescence, subsequent to arriving in Sweden, influence the gap in recorded crimes. For males, we are able to explain between half and three-quarters of the gap in crime by reference to parental socio-economic resources and neighbourhood segregation


Maw, de grote meerderheid van immigranten in Zweden vreet uit de (welvoorziene) sociale ruiven en daarom gaan ze maar roven en verkrachten ?
En die ‘neighbourhood segregation during adolescence’ is uiteraard niet te wijten aan de zelfgekozen segregatiepolitiek van de ouders/moslims zelf, zeker ?
Integreren is ’n werkwoord waar moslims niet van willen weten.
En dit nog steeds ondanks 40 jaar nooit geziene pamperpolitiek ? Vreemd, niet ?
Ja, er is idd wel iets van ’n soort gap vast te stellen, toch een mentale opening die ruwweg geschat zo’n 14 eeuwen wijd is.

En weet je, ik zou anders die prof met z’n madam en puberdochters, ’s op ’n stralende zaterdagmiddag door de straten/wijken van Malmo of een van de vele no-gozone in de Zweedse steden willen zien wandelen, kan ‘m gelijk z’n steriele ‘meetresultaten’ toetsen aan de directe lichaamservaring, zoals zoveel Zweden al ‘verrijkt’ zijn geweest.
Het is ne preffesser voor iets, eh, en het zou ieg pleiten voor z’n onderzoeksmethoden.
Of zou die praktijktest mss net iets te veel gevraagd zijn voor onze hooggeleerde relativist ?

Voltian 1 maart 2017 00:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8392791)
Are you jossing me, sir ? 8O
Je meent het dus écht ? :lol:
Ok, vraagje dan; studeer jij nog ?

Het pleit niet direct voor je aandacht in deze discussie, want ik heb dat al gedaan:

Cultuurmarxisme en politieke correctheid

http://www.jobra.be/archief/038-cultuurmarxisme.htm
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=192

Oh, dat paternalistisch toontje, zo schatting :)

Bon, we zullen die cultuurmarxistische nevendiscussie maar laten voor wat ze is zeker. Ik ken Lukacs en Gramsci (nog) niet; ik vertrouw op Popper. ge weet wel, empirische falsifieerbaarheid en zo.
Maar goed, ik zal eens bijlezen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8392791)
Wat houdt geen steek ? Jouw Gutmachungspraatjes ?
Er staat wat er staat:

“Rape is one of Lesotho's main social issues. According to UNODC, the incidence of rapes recorded in 2008 by the police in Lesotho was the highest incidence of any country.”

“A frequently cited source when comparing Swedish rape statistics internationally is the regularly published report by the United Nations Office on Drugs and Crime (UNODC), based on official statistics provided by each member state.[note 1] In 2012, Sweden had 66 cases of reported rapes per 100,000 population, according to the Swedish National Council for Crime Prevention (Brå).[238] This was unequivocally the biggest number reported to the UNODC in 2012”

https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics

Ondubbelzinnig dus en dan weten we bij benadering nog niet hoeveel verkrachtingszaken er niet aangegeven worden, uit angst, bedreiging, schaamte enz van de slachtoffers.

Allé dan, omdat ge voor de 2e keer niet wilt lezen (miss heb ik u toch overschat met dat ge zelf zou inzien dat het argument geen steek houdt).

Ik ga voor gemak citeren uit wikipedia. Ik vertrouw erop dat je bij twijfel de onderliggende bronnen zelf wel zal raadplegen. Voor als ge niet zou willen doorklikken, ik citeer even de belangrijkste passages
https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_in_Sweden

"
In 2012, according to the report by UNODC, Sweden was quoted as having 66.5 cases of reported rapes per 100,000 population, based on official statistics by Brå. This is the highest number of reported rape of any nation in the report. The high number of reported rapes in Sweden can partly be explained by the comparatively broad definition of rape, the method of which the Swedish police record rapes, a high confidence in the criminal justice system, and an effort by the Government to decrease the number of unreported rapes.
...
The UNODC itself discourages any cross-national comparisons based on their reports, because of the differences that exist between legal definitions, methods of offense counting and crime reporting.
...
In Sweden there is a comparatively broad definition of what constitutes rape. This means that more sexual crimes are registered as rape than in most other countries. For this reason, criminologists tend to recommend crime comparisons between countries based on large surveys of the general public, so-called victim surveys.
....
The Swedish Crime Survey (SCS) is a recurrent survey by Brå of the attitudes and experiences of the general population regarding victimization, fear of crime and public confidence in the justice system, with an annual sample size of around 15,000 respondents.
The rate of exposure to sexual offences has remained relatively unchanged, according to the SCS, since the first survey was conducted in 2006, despite an increase in the number of reported sex crimes. This discrepancy can largely be explained by reforms in sex crime legislation, widening of the definition of rape, and an effort by the Government to decrease the number of unreported cases.
"

Ga je nu nog volhouden dat dit allemaal praatjes zijn om een échte stijging weg te moffelen? Echt?


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8392791)
Weet je wat cynisme is ? Het absoluut (moedwillig?) negeren van de desastreuze gevolgen van de mislukte immigratie- en vluchtelingenpolitiek, zoals die is gefaciliteerd door de sociaal-liberale poco’s van dienst, om nog niet te spreken van een absolute afwezigheid van enige politieke meelevendheid/reactie voor al die verkrachte-overvallen-bijeengestampte-vermoorde slachtoffers - & counting - die in de loop der jaren al gevallen zijn (in Europa), dank zij de doorgedreven zegeningen van de oikofobe hogepriesters van de cultuurmarxistische religie.

D�*t, beste Voltian, dat is pas cynisme ten top.

Valid point. Er zijn zeker problemen. Mijn motivatie om te reageren in deze draad is enkel om de perceptie bij te sturen "dat het land in brand staat", want dat is nu ook weer niet het geval. Het is geen Aleppo he. Maar inderdaad, er zijn zeker problemen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8392791)
Welke ‘meting’ mag dat dan wel zijn en met welke tools is die in kaart gebracht ?
En is die ‘meting’ dan ook toepasselijk bij andere immigrantengroepen, zoals bv de ‘criminaliteit en massaverkrachtingen’ die door ingeweken Polen, Hongaren en Argentijnen en Chinezen als daar zijn worden gepleegd ?
Staan die ook zo oververtegenwoordigd in dat rapport ?

Jeeezes, doe eens moeite man. Dat staat zelfs in de abstract. Heb je geen toegang tot de full paper misschien?, moet ik ze bezorgen?
De bevinding bevalt u gewoon niet, dus ge gaat gemakshalve, zonder te checken de methode aanvallen. Hoe flauw is dat.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8392791)
Trouwens, iets over z’n ‘vaststelling’ uit je link:

“We follow all individuals who completed compulsory schooling during the period 1990–93 in the Stockholm Metropolitan area (N = 63,462) up to their thirties and analyse how family of origin and neighbourhood segregation during adolescence, subsequent to arriving in Sweden, influence the gap in recorded crimes. For males, we are able to explain between half and three-quarters of the gap in crime by reference to parental socio-economic resources and neighbourhood segregation


Maw, de grote meerderheid van immigranten in Zweden vreet uit de (welvoorziene) sociale ruiven en daarom gaan ze maar roven en verkrachten ?
En die ‘neighbourhood segregation during adolescence’ is uiteraard niet te wijten aan de zelfgekozen segregatiepolitiek van de ouders/moslims zelf, zeker ?
Integreren is ’n werkwoord waar moslims niet van willen weten.
En dit nog steeds ondanks 40 jaar nooit geziene pamperpolitiek ? Vreemd, niet ?

Ja die conclusie kunt ge wel maken. De integratiepolitiek was zeker geen glorieus succes... beetje vergelijkbaar met... tja... elke migratiegolf in de loop van de geschiedenis, behalve misschien een paar uitzonderingen (of overdrijf ik nu?)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8392791)
Ja, er is idd wel iets van ’n soort gap vast te stellen, toch een mentale opening die ruwweg geschat zo’n 14 eeuwen wijd is.

En weet je, ik zou anders die prof met z’n madam en puberdochters, ’s op ’n stralende zaterdagmiddag door de straten/wijken van Malmo of een van de vele no-gozone in de Zweedse steden willen zien wandelen, kan ‘m gelijk z’n steriele ‘meetresultaten’ toetsen aan de directe lichaamservaring, zoals zoveel Zweden al ‘verrijkt’ zijn geweest.
Het is ne preffesser voor iets, eh, en het zou ieg pleiten voor z’n onderzoeksmethoden.
Of zou die praktijktest mss net iets te veel gevraagd zijn voor onze hooggeleerde relativist ?

Flauw. And you know it.

Voltian 1 maart 2017 00:44

dubbbellllllll xxx

orfeus5412 1 maart 2017 01:30

@Voltian
Citaat:

The Swedish Crime Survey (SCS) is a recurrent survey by Brå of the attitudes and experiences of the general population regarding victimization, fear of crime and public confidence in the justice system, with an annual sample size of around 15,000 respondents.
The rate of exposure to sexual offences?? has remained relatively unchanged, according to the SCS, since the first survey was conducted in 2006, despite an increase in the number of reported sex crimes. This discrepancy can largely be explained by reforms in sex crime legislation, widening of the definition of rape, and an effort by the Government to decrease the number of unreported cases.
"
Ga je nu nog volhouden dat dit allemaal praatjes zijn om een échte stijging weg te moffelen? Echt?
exposure to sexual offences : worden daarmee de Zweedse dames bedoeld die hun blonde haren zwart verven om minder lastig gevallen te worden ???

Beetje tegenspraak ??

daiwa 1 maart 2017 02:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 8392388)
OK, uw reactie is dus: "[2] De cijfers zijn onbetrouwbaar" met als reden dat de Zweedse overheid de zaken wil verbloemen.

Hmmm, om welke reden zouden ze dat dan doen? Is dat niet wat vergezocht?
..

Helemaal niet!
Er zijn zelfs richtlijnen om nieuws over allochtonen ''aan te passen''.

Citaat:

AANBEVELINGEN VOOR DE BERICHTGEVING OVER ALLOCHTONEN


Deze Aanbevelingen zijn in 1994 door de AVBB in samenwerking met het Centrum voor Racismebestrijding op papier gezet na uitgebreid media-onderzoek. De Aanbevelingen hebben niet het karakter van formeel deontologische normen, wat niet belet dat de Raad voor Deontologie van de AVBB ze desgevallend wel in zijn beoordelingen betrekt.


1. VERMELD NATIONALITEIT, GEBOORTELAND, ETNISCHE AFKOMST, HUIDSKLEUR, RELIGIE OF CULTUUR ALLEEN ALS DEZE INFORMATIE RELEVANT IS VOOR HET BERICHT.

Voltian 1 maart 2017 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 (Bericht 8392821)
@Voltian


exposure to sexual offences : worden daarmee de Zweedse dames bedoeld die hun blonde haren zwart verven om minder lastig gevallen te worden ???

Beetje tegenspraak ??

Nee geen tegenspraak. "Exposure" wordt gemeten door (anonieme) slachtofferbevraging over een steekproef van de bevolking, net omdat het geweten is dat sommige misdaden minder makkelijk aangegeven worden. Exposure is dus anders dan het aantal geregistreerde zaken. Als men dus bvb. campagne voert om de rapporteringsgraad te verhogen, kan het zijn dat get aantal gerapporteerde cases toeneemt terwijl de "exposure" hetzelfde blijft.

Uitleg hier: https://www.bra.se/bra/bra-in-englis...-offences.html

Voltian 1 maart 2017 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8392828)
Helemaal niet!
Er zijn zelfs richtlijnen om nieuws over allochtonen ''aan te passen''.

Bon, dat gaat over iets helemaal anders maar goed. Het zegt nog niets over de motivatie waarom overheden actief de misdaadcijfers zouden manipuleren/verbloemen. Ik blijf het vergezocht vinden.

Kan je misschien een voorbeeld geven hoe Bra cijfers verbloemt?...

Knuppel 1 maart 2017 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 8392911)
Bon, dat gaat over iets helemaal anders maar goed. Het zegt nog niets over de motivatie waarom overheden actief de misdaadcijfers zouden manipuleren/verbloemen.

Je méént het?

Blue Sky 1 maart 2017 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 8392388)
OK, uw reactie is dus: "[2] De cijfers zijn onbetrouwbaar" met als reden dat de Zweedse overheid de zaken wil verbloemen.

Hmmm, om welke reden zouden ze dat dan doen? Is dat niet wat vergezocht?

Het feit dat u zich deze vraag stelt terwijl dit de logica zelve is toont enkel aan dat u nogal ver van de realiteit staat. Wanneer er bepaalde negatieve effecten zijn als gevolg van een beleid van politici dat gebaseerd is op hun persoonlijke ideologie, dan zullen ze deze eerst proberen onder de mat te vegen en te ontkennen. Ze zien daarbij geen graten in leugens en de waarheid verdoezelen. Objectief gezien bijzonder smerig en compleet verwerpelijk, maar volgens hun zienswijze heiligt het doel de middelen. The holy grail is immers de multiculturele samenleving, de gelijkheid en opvang van mensen in nood. Ze redeneren daarmee even dogmatisch als een godsdienstig iemand bij wie God niet ter discussie staat. Met geen enkel argument kan je die mensen van iets anders overtuigen.

Angela Merkel is er een goed voorbeeld van. Niettegenstaande waarschuwingen uit allerhande hoeken bleef ze selectief doof en blind en onvermurwbaar vasthouden aan haar politiek, gebaseerd op haar persoonlijk overtuiging.

Daarnaast heb je ook het feit dat deze mensen zich vaak wentelen in de ontkenning. Zie onderstaande.

Citaat:

Ontkenning (Duits: Verneinung) is een psychisch afweermechanisme. Het verschijnsel treedt op als iemand wordt geconfronteerd met gevoelens of emoties die moeilijk of helemaal niet te accepteren zijn. De persoon spreekt
dan de feiten tegen om het negatieve gevoel niet te hoeven confronteren.
Enkele voorbeelden;

http://xandernieuws.punt.nl/content/...ving-de-schuld

http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluch...telingen.dhtml

De volgende fase is dan meestal het minimaliseren / ridiculiseren van de feiten. Niet zelfden schiet men ook op de boodschapper in een poging om zijn boodschap te ondermijnen. Dat gebeurde ook bij ons met Marion Van San, die persoonlijk werd aangepakt voor haar studie betreffende nationaliteit en criminaliteit. Het gevolg van dit hele proces is dat de situatie steeds meer en meer ontspoort tot de bom barst en her en der verhalen doorsijpelen naar het publiek. Het probleem is immers zo groot dat je dit niet kan wegmoffelen of geheim kan houden, alle pogingen ten spijt.

Een en andere heeft ook te maken met de onwetendheid en wereldvreemdheid van mensen, wat zich ook manifesteert door navenante maatregelen.

http://www.dagelijksestandaard.nl/20...t-bandjes-uit/

http://www.demorgen.be/buitenland/ke...nnen-b694465c/

Enkele voorbeelden van het verdoezelen van de waarheid en deze achter te houden voor de burgers;

http://www.frontpagemag.com/point/26...iel-greenfield

http://www.dagelijksestandaard.nl/20...is-racistisch/

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...emrechts.dhtml

Een de verhalen die ondanks “uitbreken “ naar het publiek;

http://insider.foxnews.com/2017/01/2...ok-live-sweden

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ent-crime.html

https://ejbron.wordpress.com/2017/02...antenmisdaden/

En tot slot zijn er bepaalde landen waar men zonder taboe en al dat hypocriet gedoe de problemen gewoon erkent en men met maatregelen neemt. Of ze al dan nuttig zijn is iets anders, maar de erkenning is er toch alvast.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...t-taboes.dhtml

Enfin de rode draad doorheen het verhaal, al dan niet meer of minder genuanceerd, zou duidelijk moeten zijn. En die is ook perfect logisch en in lijn van de verwachtingen als je kijkt naar de culturen waar die mensen vandaan komen.

Voltian 1 maart 2017 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8393254)
Het feit dat u zich deze vraag stelt terwijl dit de logica zelve is toont enkel aan dat u nogal ver van de realiteit staat. Wanneer er bepaalde negatieve effecten zijn als gevolg van een beleid van politici dat gebaseerd is op hun persoonlijke ideologie, dan zullen ze deze eerst proberen onder de mat te vegen en te ontkennen. Ze zien daarbij geen graten in leugens en de waarheid verdoezelen. Objectief gezien bijzonder smerig en compleet verwerpelijk, maar volgens hun zienswijze heiligt het doel de middelen. The holy grail is immers de multiculturele samenleving, de gelijkheid en opvang van mensen in nood. Ze redeneren daarmee even dogmatisch als een godsdienstig iemand bij wie God niet ter discussie staat. Met geen enkel argument kan je die mensen van iets anders overtuigen.

Angela Merkel is er een goed voorbeeld van. Niettegenstaande waarschuwingen uit allerhande hoeken bleef ze selectief doof en blind en onvermurwbaar vasthouden aan haar politiek, gebaseerd op haar persoonlijk overtuiging.

Daarnaast heb je ook het feit dat deze mensen zich vaak wentelen in de ontkenning. Zie onderstaande.



Enkele voorbeelden;

http://xandernieuws.punt.nl/content/...ving-de-schuld

http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluch...telingen.dhtml

De volgende fase is dan meestal het minimaliseren / ridiculiseren van de feiten. Niet zelfden schiet men ook op de boodschapper in een poging om zijn boodschap te ondermijnen. Dat gebeurde ook bij ons met Marion Van San, die persoonlijk werd aangepakt voor haar studie betreffende nationaliteit en criminaliteit. Het gevolg van dit hele proces is dat de situatie steeds meer en meer ontspoort tot de bom barst en her en der verhalen doorsijpelen naar het publiek. Het probleem is immers zo groot dat je dit niet kan wegmoffelen of geheim kan houden, alle pogingen ten spijt.

Een en andere heeft ook te maken met de onwetendheid en wereldvreemdheid van mensen, wat zich ook manifesteert door navenante maatregelen.

http://www.dagelijksestandaard.nl/20...t-bandjes-uit/

http://www.demorgen.be/buitenland/ke...nnen-b694465c/

Enkele voorbeelden van het verdoezelen van de waarheid en deze achter te houden voor de burgers;

http://www.frontpagemag.com/point/26...iel-greenfield

http://www.dagelijksestandaard.nl/20...is-racistisch/

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...emrechts.dhtml

Een de verhalen die ondanks “uitbreken “ naar het publiek;

http://insider.foxnews.com/2017/01/2...ok-live-sweden

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ent-crime.html

https://ejbron.wordpress.com/2017/02...antenmisdaden/

En tot slot zijn er bepaalde landen waar men zonder taboe en al dat hypocriet gedoe de problemen gewoon erkent en men met maatregelen neemt. Of ze al dan nuttig zijn is iets anders, maar de erkenning is er toch alvast.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...t-taboes.dhtml

Enfin de rode draad doorheen het verhaal, al dan niet meer of minder genuanceerd, zou duidelijk moeten zijn. En die is ook perfect logisch en in lijn van de verwachtingen als je kijkt naar de culturen waar die mensen vandaan komen.

Waarvan akte.

Dus ge blijft bij de stelling dat het waarschijnlijker is dat de data van Bra gemanipuleerd zijn/de situatie verbloemen. Ik vind dat niet, ik vind uw argumenten niet overtuigend en ik vind niet dat je aantoont dat er effectief gefraudeerd wordt.

Ik stel me er dan wel vragen bij dat je meer vertrouwen hebt in fragmentarische berichtgeving, op basis waarvan je onmogelijk een breed beeld kan krijgen van de actuele situatie, laat staan evolutie in de tijd.

Goed, dan hebben we helaas geen "common ground" op basis waarvan we kunnen discussieren (i.e. betrouwbare cijfers/metingen).

Misschien kunnen we toch cijfers vinden die we allebei als relevant en betrouwbaar beschouwen rond dit thema? Dus niet anekdotisch, maar gedegen metingen. Heb je dus wat cijfers die uw these onderbouwen dat de recente migratie in Zweden tot een explosie van misdaad heeft geleid?

Diego Raga 1 maart 2017 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 8392812)
Oh, dat paternalistisch toontje, zo schatting :)

Niks neerbuigend aan. Als je hier wil discussiëren over de hoeken en kanten van iets, wees welkom, maar dan kan je beter wat van wanten weten, anders sta je gewoon voor lul en blijf je de politiek/culturele essentie missen van hoe het (in het westen) zover is kunnen komen.
Citaat:

Bon, we zullen die cultuurmarxistische nevendiscussie maar laten voor wat ze is zeker.
Vergeet het, dit is geen ‘nevendiscussie’, het is de grondslag van de politieke waanzin correctheid, die al ’n halve eeuw door de westerse politiek/onderwijs/media raast en derhalve ook dé oorzaak is, dat de immigratiepolitiek mislukt is en er daarom een en ander ‘verbloemd’ wordt door overheden en media, als het gaat over de correlatie tussen misdaad/geweld en allochtonen.
Citaat:

Ik ken Lukacs en Gramsci (nog) niet; Maar goed, ik zal eens bijlezen.
Ok, het gegeven artikel is wellicht iets te kort om een goed overzicht te geven, maar voor diepere info daarover is dit alvast ’n goede start:

https://www.marxists.org/subject/frankfurt-school/
http://www.vrijspreker.nl/wp/2013/02...furter-schule/
https://www.trouw.nl/home/het-is-all...hule~a280c9c3/
http://www.golfbrekers.be/cultureel-...e-correctheid/
http://curiales.nl/2015/03/13/cultureel-marxisme/

Hierna wil ik je deze forumpareltjes vooral niet onthouden, al zullen deze (vertaalde) posts je hoogstwsl als niet-politiek correct overkomen.
Maar helaas voor de eventuele butthurts van alhier meelezende snowflakes, de feiten zijn nu eenmaal wat ze zijn, alle poco-ontkenning/demonisering ten spijt.
Met welgemeende dank aan Guderian:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=5111
http://forum.politics.be/showthread.php?t=5112
Citaat:

ik vertrouw op Popper. ge weet wel, empirische falsifieerbaarheid en zo.
Ok, dan kunt ge zelf ook eens vaststellen wat ambulanciers ea hulpdiensten als empirisch falsifieerbare feiten aan den lijve ervaren, zónder pocogekke ‘verbloeming’:

No Go Zones Effect Ambulance Service in Sweden
https://www.liveleak.com/view?i=b0a_1488354171

Goh, die ‘Zweden’ toch, eh…, al zijn die ‘fait divers’ ook al jaren in andere Europese steden vast te stellen, maar hey, anders moet jij dan maar ’s een week of wat als vrijwilliger meerijden met zo’n interventieploeg (ambulance/brandweer/flikken), dan zul je op empirische wijze wel gauw het significante verschil opmerken tussen de dagelijkse realiteit en de mediatieke cultuurmarxistische/oikofobische manipulering/verbloeming ervan.

Diego Raga 1 maart 2017 23:05

@ Voltian,

Een meerderheid van de Europese bevolking wenst een immigratiestop uit moslimlanden:

https://www.ipsos-mori.com/Assets/Do...016-charts.pdf

Hoe, denk je, zou het resultaat van een Europees referendum eruit zien, mbt de immigratiepolitiek van onze 'bestuurlijke overheden', mocht de bevolking hier haar stem kunnen uiten ?
Helaas zijn de EU en haar Europese vazallen tegen de BROV (ik vraag me af waarom) en zijn dus in sé ondemocratisch te noemen.

vanderzapig 1 maart 2017 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 8392156)
Misschien tegen beter weten in, maar ik ga toch een poging wagen.

Deze draad suggereert dat het slecht gaat met Zweden, op basis van anekdotische argumentatie. Eerlijk gezegd, ik heb geen idee of het goed of slecht gaat met Zweden. Bij mij leeft de perceptie dat Zweden inderdaad zeer tolerant is voor migranten ("opendeur politiek") en dat ze daar nu problemen mee ondervinden.

Het lijkt mij echter belangrijk om voorbij de berichtgeving te kijken (vanuit welke hoek dan ook) en eens te zien op basis van metingen of dit een groot, dan wel een klein probleem is.

Goed idee.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 8392812)
ik vertrouw op Popper. ge weet wel, empirische falsifieerbaarheid en zo.

Uitstekende keuze.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 8392156)
Goed, dat zijn de cijfers.

Op basis daarvan zou je toch concluderen dat het best goed gaat met Zweden en dat het veeleer aan de perceptie ligt als gevolg van de recente persaandacht. Je zou kunnen stellen dat er een verband is tussen de toegenomen migratie en de toename van de misdaad, hoewel Zweeds onderzoek geen sterke correlatie kon vinden, eerder een correlatie met armoede dan wel afkomst van de dader (bron: https://academic.oup.com/bjc/article...dFrom=fulltext)

Ja kan het met die stelling niet eens zijn om de volgende redenen:

1. De cijfers capteren de realiteit niet (leg uit waarom?)
2. De cijfers zijn onbetrouwbaar (waarom?)
3. Je hebt wel vertrouwen in de cijfers, maar ze zijn nog niet up-to-date om uitspraak te doen over de huidige situatie (meeste gegevens voor 2015, nog niet 2016). Dat impliceert wel dat er een grote trendbreuk zichtbaar zou moeten zijn in de cijfers voor 2016 in vgl met de rest.

...of je kan natuurlijk op basis van deze fact-check tot de conclusie gekomen zijn dat het inderdaad nog wel allemaal meevalt in Zweden. :)

Van achter ons computerscherm kunnen we enigszins gaan "fact-checken" door verontrustende nieuwsberichten te vergelijken met meer geruststellende statistieken en communiqués van de Zweedse overheid. Het probleem is dat dit niet bepaald empirisch is. We zouden zelf naar Zweden moeten trekken, grootschalige onderzoeken doen en dan pas tot conclusies komen.

Ik heb daar echter geen tijd voor en ga mij beperken tot de volgende strategie:
  1. Ik formuleer een nulhypothese: "De Zweedse overheid beschrijft accuraat de werkelijke toestand in Zweden."
  2. Ik probeer gaten te schieten in het verhaal van de Zweedse overheid door ze te proberen betrappen op leugens en verdraaiingen.
  3. Ik laat het over aan jou en de rest van het forum om in te schatten hoe waarschijnlijk de nulhypothese nog is rekening houdend met de vaststellingen in stap 2.

Daarnaast zijn er volgens mij nog twee belangrijke vragen te beantwoorden:
  • Indien de Zweedse overheid niet eerlijk is over de werkelijke toestand, waarom doet ze zoiets?
  • Mogen we hopen op een verbetering van de huidige toestand, of moeten we vrezen voor een verslechtering?

Aangezien een antwoord zoeken op die vragen nog minder empirisch is dan mijn krakkemikkig 3-stappen plan is dat een onderwerp voor een volgende post.

Hier is een goede samenvatting van het standpunt van de Zweedse regering:

Facts about migration and crime in Sweden, hierna genoemd "FAMACIS".

Het is een reactie op de heisa die ontstond toen de media een zinnetje in een Trump speech interpreteerde als bewering dat de avond ervoor er een terreuraanslag was geweest in Zweden.

De algemene teneur van het document: De misdaad daalt. Er zijn een aantal wijken waar lokaal een stijging is maar dat zijn geen no-go zones. Verkrachtingsstatistieken zijn onbruikbaar want de definitie is veranderd van wat als verkrachting beschouwd wordt. Islamofobie daarentegen is een groot probleem en moslims zijn het slachtoffer van o.a. bedreiging, geweld, pestgedrag op school en discriminatie op de arbeidsmarkt.

Merk ook op dat het officiële aantal asielzoekers voor 2015 163.000 is en niet 134.000 zoals in jouw post.

Dus welke gaten kunnen we schieten in het verhaal van de Zweedse overheid?


1. "Keulen"-achtige taferelen gebeurden al jaren op Zweedse muziekfestivals, maar werden stilgehouden.

In de nasleep van de massa-aanrandingen in Keulen op Oud & Nieuw 2015/2016 berichtte de krant Dagens Nyheter dat gelijkaardige incidenten zich al jaren voordoen op iedere editie van het muziekfestival "We Are Sthlm" in Stockholm. Op de vraag waarom dit nooit naar buiten werd gebracht antwoordde politiechef Peter Ågren dat hij aan zelfcensuur doet om de anti-immigratie partij Sverigedemokraterna niet in de kaart te spelen. Merk ook op dat FAMACIS hier geen gewag van maakt. Dus dit probleem wordt minder belangrijk geacht dan de "islamofobie" van de autochtonen.


2. Granaatexplosies zijn normaal geworden in Zweedse steden.

Vanaf 2014 zien we een forse stijging. Een dergelijke mate van granaataanvallen is ongekend in de rest van de beschaafde wereld en alleen maar te vergelijken met landen in oorlog-achtige omstandigheden. Merk ook op dat FAMACIS hier geen gewag van maakt. Dus dit probleem wordt minder belangrijk geacht dan de "islamofobie" van de autochtonen.


3. Joodse hoofdrolspeler van de crimi-reeks "The Bridge" geeft er de brui aan wegens antisemitisme op straat in Malmö.

Blijkbaar is er in Zweden toch een probleem op dat vlak. Merk ook op dat FAMACIS hier geen gewag van maakt. Dus dit probleem wordt minder belangrijk geacht dan de "islamofobie" van de autochtonen.


4. FAMACIS suggereert een moslimpercentage van 1.5% in plaats van 6%.

Ze beperken zich tot de erkende "muslim faith communities" en laten na om het werkelijke cijfer van 6% te vermelden. Misschien willen ze ons doen geloven dat de andere 4.5% seculier is geworden?


5. Van de 163.000 asielzoekers in 2015 hebben minder dan 500 werk gevonden.

Op een totale bevolking van 10 miljoen zijn er honderdduizenden relatieve nieuwkomers (velen onder hen ongeletterd of functioneel ongeletterd) die van de bijstand leven zonder enig vooruitzicht om ooit een rol te kunnen spelen in de Zweedse economie waar minder dan 5% van de jobs als laaggeschoold kan worden beschouwd.


Dus het contrast tussen enerzijds de teneur van FAMACIS en anderzijds enkele ontnuchterende vaststellingen (waarvan alleen punt 3 kan weggezet worden als anekdote) is opvallend.

Het brengt de geloofwaardigheid in gevaar van onze nulhypothese : "De Zweedse overheid beschrijft accuraat de werkelijke toestand in Zweden."

Het zou de moeite lonen om te bekijken of onze 5 vaststellingen wel overeen te stemmen zijn met de data van http://www.scb.se/ en http://bra.se/ .

Wat denk jij?

Diego Raga 2 maart 2017 00:01

Chapeau, vanderzapig, de nulhypothese is aan flarden geschoten. :thumbsup:

TV-verslaafde 2 maart 2017 00:09



"De mens".

daiwa 2 maart 2017 02:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8393061)
Je méént het?

Blijkbaar.
De bedoeling van die richtlijnen zijn nochtans klaar en duidelijk.

Conscience 2 maart 2017 09:42

More bad news from the northern front

Citaat:

Where females fear to tread: KATIE HOPKINS reports from Sweden, the Scandi-lib paradise where terrified women have vanished from the streets and a conspiracy of silence and self-censorship on immigration buries the truth

I didn't come to Sweden for the riots. Or because of Trump. In fact, I was supposed to be here in December — before airline strikes stood in my way.
I came because I was asked. Repeatedly.
Swedish women reaching out by email, by letter, to quietly show me what has become of their country.

Dads writing that they were worried for their daughters, tweeting that Sweden is not the place people imagine it to be, that young girls are scared to go out at night.
A news feed filled with reports of the rape and assault of Sweden’s young women, some inexplicably streamed live on Facebook by the gang as they attacked

Other reports filed quietly away in a box marked unmentionable: the rape of a 14-year-old child by an 'unaccompanied minor' immigrant who later bragged he was 45.

When Trump turned the world's attention to Sweden by clumsily referring to the effects of mass-migration on what used to be seen as the most liberal country on earth, the country was ready and waiting to blow.
He provided the touch-paper to the explosive mixture of thousands of bored young migrants who were born into fighting and have brought the battle with them.

Fuelled by the oxygen of publicity, they performed here last week in Rinkeby, nicknamed 'Little Mogadishu': looting, rioting, burning out cars.
While liberals countered with accusations of fake news, the right highlighted the chaos caused in this town where 90% of Rinkeby residents are foreign, mostly recently arrived.

Rape statistics were shared and widely interpreted: either Stockholm was 'the rape capital of Europe', or the increase in sexual assaults was a mere statistical anomaly and look, if you turn the graph on its side you will see the numbers are actually falling.

But in a world of polarised news, there still have to be some truths waiting to be told. Even if they are only observations from a single white female with no security and suffering protestor fatigue.
And I've found it all here in plain sight for anyone to see or hear – if they’re listening. If they can stop taking pictures of burned out cars or reinterpreting rape statistics to suit their agenda.

One young girl of 27 — let's call her Lucy— is now terrified of going out alone. She lives near a busy shopping centre which draws migrants from no-go zones, and dreads her walk to work and home.

Under the bridge near her flat a gang of men gathers. All day and night. They have easy access to her up a stairwell. Like little billy goat gruff, she runs across, carrying her safety spray. Scared.

She knows the latest rape cases by heart, quotes them to me, the words tumbling out, a long line of horrible happenings. She is waiting for her turn to be added to the list.
She can't tell her mum. She doesn’t want her to worry.
Her apartment was broken into last week in the middle of the day. The burglars took her laptop and her car keys, and later her car. The police told her they were too busy to come.
She doesn't want her picture to be seen now. Not in case the migrants attack again, but because the feminists will come after her and hound her as a racist for speaking out. The migrant men scare her. But it is Swedish women who have silenced her.

I saw it in action when I ran to the scene of an unexploded hand grenade in a bin outside the police station of a no-go area of town, near a mosque. I asked the police who the target was.
They said they didn't know. I asked the Muslim leader at the mosque. He said he thought it was the police.
Then two women grabbed me and told me not to make this about the mosque, not to make this a Muslim issue. This was about the police — nothing to do with migrants. I wondered if they weren't missing the point. A bomb in a bin.
Within twelve hours of my landing in Sweden, an asylum centre was burned down, arson suspected; a hand grenade was planted in a bin, either for the police or the mosque; and another hand grenade exploding, injuring one in Malmö.
Whether this noisy stuff matters or not is open to debate. I'd argue this is madness. I am in utter disbelief that this is Sweden in the 21st century, a country idolised for its ultra-advanced ideals.

A cameraman for the Swedish equivalent of the BBC asked me why this had to be politicised at all; why couldn't it just be that someone put an explosive device in a bin?
I looked at him and wondered which one of us was mad.
Later I went back to walk the no-go suburbs, ending up back in the centre of the town. A week earlier this place was torched and looted as the world looked on.
I wondered what was strange, besides the weird calm. And realised it was that I was the only woman in the place. Everyone else was young, African and male. Speaking Arabic. Hanging about, utterly without purpose.

Frustrated, I asked a few of them what they were doing, what was the point, what they would ever achieve by standing about. The mum in me was furious.
'F*ck off, you white woman whore, go suck your mum,' they replied, and proceeded to demonstrate what they did to their 'little white girlfriends'.

The next morning, I went to a local women's multi-faith centre to ask where they all were at night, why they stayed indoors, why, in a country proud of its equality, they were trapped inside?
I was ready to blame their religion, snarling at a regressive ideology which keeps women in the kitchen.
But that was only part of the story

One lady explained: there is a strange moral code here in Rinkeby. You are much more exposed to crime if you are not a Muslim. These boys think they can take everything from a woman who is not wearing a hijab or at least covers her hair.
Another, Besse, told me: we don’t go out on the streets here after dark. It is too dangerous. I have lived here for 25 years and it has gotten worse and worse. The situation now is so tense that it is impossible for me to go to, say, the supermarket to get some milk.
Parwin, a Christian lady, blamed the mosques: it is because of all the things they are teaching in the mosque. They are Salafists there, just like Isis. They should close the mosque because that is where these kids have learned these bad things.
But one thing they all agree on is that they do not go out. They do not go out because they are scared — Muslim, Christian, young and old alike.
Just like Swedish Lucy, trapped in her home by fear.

Worried about by their children, too worried to tell their own mums.
I felt for these ladies, comfortable in each other's company here, but horribly alone at home. Only four speak Swedish; the rest still rely on their Arabic tongue. Even after 25 years.
I left saddened. Saddened that in a country so proud of women's rights, that leads the way on maternity and female equality, pockets of life like this exist.
Where women of all religions and colour are trapped in their home by fear.
Where young men are happy to tell me to my face that I am a white whore and make sexual gestures to show me my place.
Where the reason one women is scared to show her face is because the feminists will vilify her with racial slurs.
Where the public broadcaster wants me to accept a hand grenade in a bin is normal.

Standing in the queue for the bus, surrounded by these people, I can honestly say, I have never felt so alone.
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...se-Sweden.html


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be