Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Diederik v.d Elzas 18 november 2008 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doubled (Bericht 3808797)
ja maar ieder apart of in groep zonder een onafhankelijke bron.

Ach nee, er zijn wel """sightings""" geweest met veel getuigen, in Phoenix zoals in het filmpje hierboven van Larry King Live.

Maar da's allemaal naast de kwestie. Ik kan mij heel goed inbeelden dat in woestijnachtige gebieden zoals Texas of New Mexico er afgelegen vliegbasissen zijn met experimentele toestellen als een Joint Strike Fighter of Harrier (verticaal opstijgen met verstelbare motor)? Een SR-71 Blackbird ziet eruit als een driehoek, een F-117 nog meer.

Pfff, 't gaat hier toch weer niet beginnen met die alienzever zeker?:roll:

ministe van agitatie 18 november 2008 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 3808778)
Mensen die claimen contact hebben gehad met aliens zijn er veel meer dan diegene die zeggen dat ze de maagd Maria of Nessie hebben ze zien.

1. Er zijn veel meer mensen die claimen god gezien te hebben dan er claimen aliëns gezien te hebben.
2. Er zijn veel mensen die claimen vanalles en nog wat gezien te hebben. Het is niet omdat ze met veel zijn, dat ik hen geloof.

Citaat:

Bovendien zijn de mensen die claimen de maagd Maria te hebben gezien meestal religieuze. Contactees of abductees zijn van diverse afkomst, uit alle lagen van de maatschappij en van alle religies. Hierin is er al een serieus verschil.
Het zijn allemaal mensen die geloven dat er buitenaards, intelligent leven is en dat zij daar persoonlijk getuige van geweest zijn. Er zijn allerlei vormen van hallucinatie mogelijk, die getriggerd worden door allerlei oorzaken. Meditatie, gebed, paddestoelen, psychoses, shock, vasten, traumatische ervaringen, etc: al die zaken kunnen hallucinaties uitlokken.
Mensen die hallucineren kunnen bijzonder overtuigend vertellen over wat ze allemaal gezien en beleefd hebben. Die overtuiging maakt het daarom nog niet waar.

Citaat:

De meeste van die mensen hebben er trouwens niets aan te winnen om het te vertellen, integendeel, vele doen het anoniem omdat ze niet als halve gare willen beschouwd worden op hun werk bv. (zeggen ze zelf). Mensen die onder hypnose gebracht worden om het gebeurde beter te helpen herinneren vertonen authentieke emotionele reacties op het gebeurde dat erop wijst dat het geen verzinsel of leugens zijn.
Mensen die dergelijke verhalen vertellen, maken in ieder geval zichzelf interessant ten opzichte van de mensen aan wie ze de verhalen vertellen. D�*t hebben ze dan al gewonnen.

Dat mensen onder hypnose in staat zijn tot eender wat, weten we al lang. Het is niet omdat iemand onder hypnose blaft als een hond, dat hij ook echt een hond is.

Citaat:

Hier het verhaal van Credo Mutwa, een zulu shaman. Het gebeurt niet alleen bij blanken in onze westerse maatschappij. De verhalen zijn dikwijls gelijklopend.
Allez, en gij gelooft dat allemaal? Dan vraag ik me veeleer af of er wel intelligent leven in uw bovenkamer is.
Heb je gemerkt dat de man vertelt over échte martelingen die hij heeft meegemaakt in Zuid-Afrika ten tijde van de Apartheid?

Hij zegt bijvoorbeeld:

Citaat:

at one time, in 1966, in South Africa, sir, I was arrested and rather savagely interrogated by the security police. It was that time when every Black intellectual, no matter who he or she was, had a visit from these really nasty guys, who put you to torture, sometimes, who used to put electrical devices on you, and ask you questions, and so on.

Sometimes, when these �human beings� were torturing you, you often used to sense what they were thinking. Somehow, when you are being tortured by human beings, not by Mantindane only, there is a transference of thought.
Zou het niet kunnen (en dat is dus veel plausibeler dan verkracht worden door grijze aliëns, me dunkt) dat de man een bekend psychologisch mechanisme (transpositie bijvoorbeeld of projectie) gebruikt om zijn gruwelijke ervaring op de marteltafel in Zuid-Afrika te verdringen of plaatsen binnen een voor hem aanvaardbare context?

Hij beschrijft een seksuele mishandeling in handen van de politie die quasi letterlijk hetzelfde is als wat aliëns met hem zouden gedaan hebben. Dan moet er toch een belletje gaan rinkelen, nee?

Verder zegt de man zelf nog over het eten van 'aliënvlees':

Citaat:

It was as if we had ingested a strange substance, a drug, a drug like no other on this Earth. Suddenly, our feelings were heightened.

And this feeling of amazing intensity of feeling lasted for over 2 months.
Hij heeft dus duidelijk een psychotrope stof gegeten, hij zegt dat met zoveel woorden en hij bevestigt dat hij erdoor gehallucineerd heeft.

Dat noem jij een betrouwbare bron? (Als de man al echt bestaat natuurlijk, zelfs dat trek ik in twijfel).

Tenslotte zegt de man nog eens met zoveel woorden dat het niet om buitenaardse wezens gaat, niet om mensen van andere planeten:


Citaat:

I don't know why, and I want to know the reason why. But I can tell you, sir, that these creatures, which people wrongly call aliens, are not aliens at all.

No, sir; if these aliens are from a far away planet, why are they able to impregnate women?

So, sir, I believe that these so-called aliens don't come from far away at all. I believe that they are here with us, and I believe that they need substances from us,

Ik vraag me dus af of jijzelf het hele verhaal wel gelezen hebt want deze zgn. getuigenis ondermijnt net alles wat je hier zoal kwam vertellen.

Het enige dat me aan het verhaal min of meer kan plezieren, zijn de connotaties rond seksueel contact met of verkrachting door aliëns (zoals ze zo vaak voorkomen in dat soort verhalen). Dat heeft nog iets kinky en entertainend.

doubled 18 november 2008 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas (Bericht 3808820)
Ach nee, er zijn wel """sightings""" geweest met veel getuigen, in Phoenix zoals in het filmpje hierboven van Larry King Live.

Maar da's allemaal naast de kwestie. Ik kan mij heel goed inbeelden dat in woestijnachtige gebieden zoals Texas of New Mexico er afgelegen vliegbasissen zijn met experimentele toestellen als een Joint Strike Fighter of Harrier (verticaal opstijgen met verstelbare motor)? Een SR-71 Blackbird ziet eruit als een driehoek, een F-117 nog meer.

Pfff, 't gaat hier toch weer niet beginnen met die alienzever zeker?:roll:


laten we duidelijk zijn ik heb het over het feit dat het wezen weldegelijk geland is en voor ons staat niet ergens ver aan de horizon ofzo.

Diederik v.d Elzas 18 november 2008 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 3808816)
Er zijn verschillende uitzendingen geweest over UFO's bij Larry King. Ik kan het filmpje momenteel niet bekijken maar sommige uitzendingen die ik eerder al gezien heb erover vond ik wel nog interessant. En dat Stanton Friedman 10 keer naar zijn boek refereert (wat ik niet kan checken) wat verandert dat aan de zaak? Het zegt hoogstens iets over Friedman zelf.

We moeten ons aan de feiten houden, en het met een objectieve houding benaderen. Iets wat jij duidelijk niet doet.

Laten we het zo zien: als je geboren wordt heb je nog geen geloofsysteem. Die krijg je later door opvoeding, educatie etc... We moeten elk onderwerp benaderen zoals iemand zonder geloofsysteem, en het allemaal voor mogelijk of onmogelijk achten met een bepaalde graad van waarschijnlijkheid, gebaseerd op de voor hand zijnde feiten.

Het in belachelijke trekken van andersdenkenden is een typische menselijke reactie die meestal geuit wordt door persoon die sterk beïnvloedbaar zijn door groepsgedrag en meestal zelfs angstig zijn om belachelijk gemaakt te worden moesten ze zich zelf openbaar uitten dat ze daarin geloven.

We moeten ons ontdoen van het beperkende van ons wereldbeeld want er ligt een veel complexere en boeiendere realiteit achter dan dat we ooit zouden kunnen denken.

Kijk Exodus jongen, al die verhaaltjes goed en wel, maar ik wacht nog altijd op onweerlegbaar bewijs. Hell, ik zal zelfs mild zijn bij het beoordelen ervan. Als het zo ver is, verneem ik het graag van u en zal ik als eerste mijn excuses aan u overmaken. Maar zou ge intussen niet gewoon uw bakkens willen houden kerel en wachten tot ge iets kunt voorleggen waar we iets mee aan kunnen? Echt, elke maand verschillende threads van Aliens hier, complotten daar, symboliek en mystiek, esotherische bucht... En nog altijd NIKS bewezen hé...


Lincoln 18 november 2008 15:57

Ufo's ? Ik krijg een slappe lach ervan ! :mrgreen:

exodus 18 november 2008 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3808821)
1. Er zijn veel meer mensen die claimen god gezien te hebben dan er claimen aliëns gezien te hebben.
2. Er zijn veel mensen die claimen vanalles en nog wat gezien te hebben. Het is niet omdat ze met veel zijn, dat ik hen geloof.

Er zijn veel mensen gelovig, maar er zijn niet zoveel mensen die geloven in aliens. Mensen die een abduction of contactee ervaring hebben geloofden voordien niet in die zaken. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld bij BDE die ook atheisten treft. Het is nog iets anders dan claimen dat je god gezien hebt dan een contactee of een abduction ervaring van uiteenlopende aard. Je moet zelf de discipline hebben om te onderscheiden en niet alles op een hoop te gooien. Uitspraken in deze discussie betrekken van mensen die claimen dat ze god gezien hebben getuigt van intellectuele gemakzucht.

Citaat:

Er zijn allerlei vormen van hallucinatie mogelijk, die getriggerd worden door allerlei oorzaken. Meditatie, gebed, paddestoelen, psychoses, shock, vasten, traumatische ervaringen, etc: al die zaken kunnen hallucinaties uitlokken.
Mensen die hallucineren kunnen bijzonder overtuigend vertellen over wat ze allemaal gezien en beleefd hebben. Die overtuiging maakt het daarom nog niet waar.
Wie zegt er dat het hallucinaties zijn? Bepaalde pscyhedelische middelen kunnen evengoed andere poorten van bewustzijn openen die daarom niet minder bestaanrecht op zich hebben dan onze fysische realiteit. Daarover is al uitvoerig gediscussieerd in andere draden. Jij bekijkt het gewoon vanuit je materialistisch standpunt. Jouw materialistische overtuiging maken het daarom nog niet allemaal hallucinaties.


Citaat:

Mensen die dergelijke verhalen vertellen, maken in ieder geval zichzelf interessant ten opzichte van de mensen aan wie ze de verhalen vertellen. D�*t hebben ze dan al gewonnen.
Sommigen wensen anoniem te blijven omdat ze zelf zeggen dat ze beschimpt gaan worden op het werk, als ze het daar te weten komen. Mensen zijn gewoon zo. Moest jij morgen zeggen op je werk dat je ontvoerd bent door aliens zullen ze ook wel achter je gat bezig zijn dat je getikt bent. En het is niet omdat er sommige instabiele figuren zich misschien interessant willen maken door te claimen dat ze ontvoerd zijn door aliens dat iedereen die daarover spreekt daarom zo is.

Citaat:

Dat mensen onder hypnose in staat zijn tot eender wat, weten we al lang. Het is niet omdat iemand onder hypnose blaft als een hond, dat hij ook echt een hond is.
Ja, so what? Ze zijn in staat tot heelder wat. Maakt dat hun reacties niet legitiem. Je gaat hier uit van een aanname die je direct als waarheid beschouwd, door te suggeren dat de emoties niet legitiem afstammen van de geclaimde ervaring.

Ik raad je aan de documentaire "the secret of redgate" eens te bekijken, maar probeer het wel te doen zonder al te veel vooroordeel.



Citaat:

Allez, en gij gelooft dat allemaal? Dan vraag ik me veeleer af of er wel intelligent leven in uw bovenkamer is.
Heb je gemerkt dat de man vertelt over échte martelingen die hij heeft meegemaakt in Zuid-Afrika ten tijde van de Apartheid?

Hij zegt bijvoorbeeld:



Zou het niet kunnen (en dat is dus veel plausibeler dan verkracht worden door grijze aliëns, me dunkt) dat de man een bekend psychologisch mechanisme (transpositie bijvoorbeeld of projectie) gebruikt om zijn gruwelijke ervaring op de marteltafel in Zuid-Afrika te verdringen of plaatsen binnen een voor hem aanvaardbare context?
Hij spreekt over de twee evenementen afzonderlijk, in een hele ander context. Ik denk dat moest hij het verdringen alleen maar over dat alien evenment zou praten, moest het een verdrongen subsitituut zijn. Ik vind dit nogal een vergezochte en zwakke psychologische verklaring gewoon om zijn alien ervaring te verklaren. Hij verdringt duidelijk niets want hij praat er open over, en kan beide goed plaatsen.

Citaat:

Verder zegt de man zelf nog over het eten van 'aliënvlees':

Hij heeft dus duidelijk een psychotrope stof gegeten, hij zegt dat met zoveel woorden en hij bevestigt dat hij erdoor gehallucineerd heeft. Dat noem jij een betrouwbare bron?

Zijn ervaring met het eten van die psychotrope stoffen was op een heel ander moment dan zijn abduction (een jaar ervoor), dat zegt hij zelf. Het is niet omdat iemand psychotrope stoffen tot zich neemt op één moment dat al zijn verhalen daarom later niet kloppen. Dat is gewoon een belachelijke gedachtengang. Of ga je iedereen die ooit eens een joint gepaft heeft of een paddestoetje tot zich genomen heeft op een moment in zijn leven beschouwen als lunatics die sterke verhalen vertellen? Dan mag je veel mensen niet meer geloven.

Citaat:

(Als de man al echt bestaat natuurlijk, zelfs dat trek ik in twijfel).
De man bestaat echt, zelfs dat trek je in twijfel. Hier een wiki pagina over hem:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vusamazulu_Credo_Mutwa

En hier kan je hem zien in een video (hierin doet hij ook zijn abduction verhaal).

http://video.google.com/videoplay?do...18489070227682

Citaat:

Tenslotte zegt de man nog eens met zoveel woorden dat het niet om buitenaardse wezens gaat, niet om mensen van andere planeten:


Ik vraag me dus af of jijzelf het hele verhaal wel gelezen hebt want deze zgn. getuigenis ondermijnt net alles wat je hier zoal kwam vertellen.

Ik heb het hele verhaal al een tijdje geleden volledig gelezen. Het punt is toch niet ofdat het persé buitenaardsen hoeven te zijn? Het gaat hier trouwens nog altijd over Mutwa's persoonlijke overtuiging van waar ze zijn. Maar velen spreken ook over Grey's, ongeacht van waar ze zijn.

Infowarrior 18 november 2008 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 3808240)
1. Ik schreef nergens dat hij liegt. Uw eerste post in deze draad misschien nog eens doorlezen? Het staat er letterlijk.2. Dit is voor kritisch denkende mensen een waardeloos argument.
Gelieve een link te geven naar waar ik een persoonlijke mening uitte dat aliens niet bestaan.

Tijd dat je de vaardigheden van begrijpend lezen en logisch denken aanleert, hoor.

Wat heb jij tegen k&k? ;-)


De rechtvaardige rechter 18 november 2008 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 3808182)
Geen beeldmateriaal ?


ministe van agitatie 18 november 2008 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 3808873)
Er zijn veel mensen gelovig, maar er zijn niet zoveel mensen die geloven in aliens.

Ja, so? Het zijn allemaal gelovigen die allerlei verhalen vertellen die kant noch wal raken, die op geen enkele manier aan de realitiet getoetst kunnen worden, die in tegenspraak zijn met al wat we weten. Voor mij horen ze in dezelfde categorie thuis.

Citaat:

Mensen die een abduction of contactee ervaring hebben geloofden voordien niet in die zaken.
Hoe weet jij dat? Omdat ze het zéggen? geloof jij alles wat mensen zeggen?

Citaat:

Het is nog iets anders dan claimen dat je god gezien hebt dan een contactee of een abduction ervaring van uiteenlopende aard.
Leg me die nuance dan maar eens uit.

Citaat:

Uitspraken in deze discussie betrekken van mensen die claimen dat ze god gezien hebben getuigt van intellectuele gemakzucht.
Het gaat nochtans om precies hetzelfde: mensen die overtuigd zijn van een specifieke ervaring, die daar rotsvast in geloven ook al is zo'n ervaring in tegenspraak met elke rationele gedachte, met gezond verstand, met wat wetenschappelijk controleerbaar is, met wat aantoonbaar en bewijsbaar is.

Citaat:

Wie zegt er dat het hallucinaties zijn? Bepaalde pscyhedelische middelen kunnen evengoed andere poorten van bewustzijn openen die daarom niet minder bestaanrecht op zich hebben dan onze fysische realiteit.
Sorry beste vriend, ik heb in mijn jonge jaren aardig wat gehallucineerd, bij gratie van paddestoelen en lsd en dat heeft in zekere zin 'poorten van bewustzijn' geopend, maar die zijn op geen enkele manier in tegenspraak met de tastbare, fysieke realiteit, met wetenschappelijk controleerbare feiten, met rationele gedachten, enz. Als je psychedelische ervaringen betekenen dat ze de fysieke realiteit tegenspreken, dan ben je waarschijnlijk blijven hangen of heb je last van flashbacks. dat kan gebeuren.

Citaat:

Jij bekijkt het gewoon vanuit je materialistisch standpunt.
Yep, sinds de Verlichting zowat de belangrijkste bron van voortuitgang voor de mensheid. Een helder, efficiënt, flexibel referentiekader. Moest je ook maar eens proberen.

Citaat:

Jouw materialistische overtuiging maken het daarom nog niet allemaal hallucinaties.
Juist wel omdat die hallucinaties materiële oorzaken hebben, zich in specifieke en traceerbare delen van de hersenen afspelen, zelfs scheikundig meetbaar zijn. Zelfs het 'geloof in god' speelt zich af in hetzelfde hersengebied als hallucinaties en meditatie.

Citaat:

Moest jij morgen zeggen op je werk dat je ontvoerd bent door aliens zullen ze ook wel achter je gat bezig zijn dat je getikt bent.
Neenee, ik zou op staande voet ontslagen worden, niet geheel ten onrechte trouwens. Of op ziekteverlof gestuurd worden tot het wat beter met me gaat.


Citaat:

Maakt dat hun reacties niet legitiem.
Neen: je kan mensen onder hypnose alles laten doen en alles laten geloven. Dat maakt hun reactie natuurlijk volstrekt ongeloofwaardig. Je kan hen doen geloven dat het bijzonder warm is en dat ze zitten zweten of juist het tegenovergestelde: dat ze bevriezen van de kou. Ze zullen zitten bibberen maar die reactie heeft geen enkel verband met de realiteit waarin ze zich bevinden.
Citaat:

Ik vind dit nogal een vergezochte en zwakke psychologische verklaring gewoon om zijn alien ervaring te verklaren. Hij verdringt duidelijk niets want hij praat er open over, en kan beide goed plaatsen.
Een goed psycholoog of psychiater kan je uitleggen dat hij zijn initiële ervaring van marteling door politiediensten wellicht vervormt tot een onvoorstelbare fantasie omdat hij dat beter kan kaderen. Ik ben geen psychiater, maar je hebt met dit voorbeeld in ieder geval een wel érg slechte en onbetrouwbaare illustratie gekozen.

Citaat:

Zijn ervaring met het eten van die psychotrope stoffen was op een heel ander moment dan zijn abduction (een jaar ervoor), dat zegt hij zelf. Het is niet omdat iemand psychotrope stoffen tot zich neemt op één moment dat al zijn verhalen daarom later niet kloppen.
Bwa, ik zou geneigd zijn ze met een korreltje zout te nemen, toch. Iemand die op één en hetzelfde moment vertelt dat hij iets hallucinerends heeft gegeten (alienvlees nota bene) en dat hij ook nog eens verkracht werd door twee verschillende aliëns (waaronder een lelijk, ros wijf), ik weet niet, maar ik zou twijfelen aan mijnheer's gezondheidstoestand, toch. Een beetje wel.

Citaat:

ga je iedereen die ooit eens een joint gepaft heeft of een paddestoetje tot zich genomen heeft op een moment in zijn leven beschouwen als lunatics die sterke verhalen vertellen? Dan mag je veel mensen niet meer geloven.
Ik ga die mensen beschouwen als lunatics die sterke verhalen vertellen op het moment dat ze zich als lunatics gedragen en sterke verhalen vertellen. Of ze nu een jointje gerookt hebben of paddestoelen hebben gegeten, maakt daarbij niet echt uit. Maar het kadert het verhaal toch wel een beetje. Het kunnen natuurlijk ook grapjassen zijn.

Maar laten we serieus blijven: het gaat over iets meer dan 'sterke verhalen', toch? Aliëns die een stuk uit je dij snijden, die je verkrachten door de penetratie van een object in de penis en een andere aliën die op een lelijk wijf lijkt, die op je kruipt en je nòg eens verkracht en tenslotte vliegende schotels die blijkbaar herhaaldelijk tegen bergen knallen en waarvan de stoffelijke resten van de aliëns dan nog eens regelmatig worden gegeten en als psychotrope stoffen werken waardoor mensen maanden aan een stuk gaan trippen. Zoiets klasseer ik niet onder 'sterke verhalen' maar wel onder 'complete waanzin'.
Citaat:

De man bestaat echt, zelfs dat trek je in twijfel. Hier een wiki pagina over hem:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vusamazulu_Credo_Mutwa
Bovenaan staat:
Citaat:

This article does not cite any references or sources.
Je weet dat 'credo' betekent 'ik geloof'? maar dat zal wel toeval zijn.
Citaat:

Ik heb het hele verhaal al een tijdje geleden volledig gelezen. Het punt is toch niet ofdat het persé buitenaardsen hoeven te zijn?
Van mij moeten het geen buitenaardsen zijn, nee. Het feit dat ze in Zuidelijk Afrika systematisch tegen bergen botsen, zal wel betekenen dat ze de buurt daar niet goed kennen. Vandaar zullen ze dus niet afkomstig zijn. En van Roswell ook niet want daar botsen ze blijkbaar ook.

Enfin, als er intelligent, buitenaards leven bestaat, hoop ik maar dat ze eerst aards intelligent leven tegenkomen voor ze mensen zoals u tegen het lijf lopen. Anders zijn ze gelijk weer vertrokken en hebben we ze gemist voor we ze hebben leren kennen.

piraat 18 november 2008 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 3808735)
***zucht***

Leer toch eens logisch denken.
Leer toch eens het verschil tussen "A is onmogelijk", "A is niet waar", "er is geen bewijs voor A", "er zijn geen aanwijzingen voor A", enz ...

forumspook had het daar ook uitermate moeilijk mee.

Firestone, je bent niet objectief. Je bent té rationeel. Dat doet me denken aan die discussie's over leven na de dood. Niemand kan bewijzen dat er een leven na de dood is, maar wie kan bewijzen dat er géén leven na de dood is ? Firestone mischien ?
In ons geval -het wel of niet bestaan van Aliens - is er echter wel iets tastbaar dat in de richting van hun bestaan verwijst : de verhalen over UFO's, de hele geschiedenis door, en dit in zowat alle werelddelen . Legendes over zogezegde goden, in vuurspuwende machine's die door de lucht vliegen, van alles doen ontploffen enz enz. Ter vergelijking:In eilandjes rond Australië worden vandaag nog nep-vliegpleinen gebouwd, om de god "Cargo" over te halen zich daar neer te zetten, en cadeau('s uit te delen. Dat komt van de Amerikaanse troepen die daar basissen hadden in de 2 de wereldoorlog, en aan de bevolking Cola, chewing-gum en conserven uitdeelden. Die mensen dachten dat de Yankee's goden waren... Wel, in vroeger tijden zou het best kunnen dat Aliens contacten hadden met mensellijke bevolkingen, en door dezen als goden aanzien werden ...
Ik weet het, ik weet het, niet rationeel, niet bewezen blablabla.:-)
Maar nu hebben we verdorie ook geleerden, astronauten , militairen, lijnpiloten en nog een hoop andere mensen , die OOK komen vertellen dat zij UFO's GEZIEN hebben ?!...En zelfs d�*n !!!! Is het nog niet goed genoeg voor jou om er zelfs maar eens aan te beginnen nadenken ! NEE! 100 x NEE ! Zolang het niet 100 % bewezen is , zal Firestone er niet in geloven...

Firestone 18 november 2008 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door piraat (Bericht 3808937)
bla bla bla ...

Zolang het niet 100 % bewezen is , zal Firestone er niet in geloven...

En weer lieg je. :roll:

Ga na de bibliotheek, ontleen een boek over kritisch denken, en een ander boek over hoe men een degelijke argumentatie opbouwt.
Misschien ook een boek over logische denkfouten.

Leer ook eens begrijpend lezen. Lezen wat er echt staat, niet wat jij erbij verzint.

Jouw "argumentatie" zal alvast overtuigender zijn als je niet steed opnieuw de woorden van anderen schaamteloos vervalst, en als je niet telkens je op je bek gaat de tegenstander persoonlijk probeert te discrediteren.

Ik heb gelijkaardige goede en vriendelijke raad ook al eens aan forumspook gegeven, maar het mocht niet baten.

piraat 18 november 2008 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 3808957)
En weer lieg je. :roll:

Ga na de bibliotheek, ontleen een boek over kritisch denken, en een ander boek over hoe men een degelijke argumentatie opbouwt.
Misschien ook een boek over logische denkfouten.

Leer ook eens begrijpend lezen. Lezen wat er echt staat, niet wat jij erbij verzint.

Jouw "argumentatie" zal alvast overtuigender zijn als je niet steed opnieuw de woorden van anderen schaamteloos vervalst, en als je niet telkens je op je bek gaat de tegenstander persoonlijk probeert te discrediteren.

Ik heb gelijkaardige goede en vriendelijke raad ook al eens aan forumspook gegeven, maar het mocht niet baten.

Kritisch denken, Firestone, is nog wat anders als hardnekkig alles ontkennen dat niet 100 %, zwart op wit, kan bewezen worden. Kritisch denken houd ook in , eens na te denken over de filters die in uw koppekke gestopt zijn door uw omgeving. Uzelf in vraag stellen als het ware. Dat vraagt natuurlijk een minimum van bescheidenheid, en dat zal jij mischien missen...Om dat te verstaan heb ik al vast geen boekskes nodig....

Firestone 18 november 2008 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door piraat (Bericht 3808971)
Kritisch denken, Firestone, is nog wat anders als hardnekkig alles ontkennen dat niet 100 %, zwart op wit, kan bewezen worden. Kritisch denken houd ook in , eens na te denken over de filters die in uw koppekke gestopt zijn door uw omgeving. Uzelf in vraag stellen als het ware. Dat vraagt natuurlijk een minimum van bescheidenheid, en dat zal jij mischien missen...Om dat te verstaan heb ik al vast geen boekskes nodig....

Deze inhoudsloze dooddoeners komen echt wel bekend voor. Ze nemen in elk geval niet weg dat je weer zat te liegen over wat ik geschreven had.

Ik was even vergeten waarom ik de laatste tijd wegbleef uit dit soort "discussies".

Alvast bedankt om mijn geheugen op te frissen.

Akufen 18 november 2008 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doubled (Bericht 3808797)
ja maar ieder apart of in groep zonder een onafhankelijke bron.

Nee ik heb het over in groep en mét 'onafhankelijke' bron. Maar ik heb het dan wel over het toestel zelf, niet degenen die er inzitten. Dusja, het zou nog altijd een geheim project kunnen zijn. Maar dat maakt het eigenlijk niet veel onbelangrijker. Als we alle waarnemingen die niet door een natuurverschijnsel uitgelegd kunnen worden afschrijven als geheim project, dan zullen we moeten aannemen dat de wetenschap 100 a 200 jaar voorstaat op hetgeen wat er ons verteld wordt. Ik weet niet of ik dat geloofwaardiger vind dan het alternatief.

En hoe verklaar je waarnemingen van voor de 20e eeuw vraag ik me af?

doubled 18 november 2008 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen (Bericht 3809034)
Nee ik heb het over in groep en mét 'onafhankelijke' bron. Maar ik heb het dan wel over het toestel zelf, niet degenen die er inzitten. Dusja, het zou nog altijd een geheim project kunnen zijn. Maar dat maakt het eigenlijk niet veel onbelangrijker. Als we alle waarnemingen die niet door een natuurverschijnsel uitgelegd kunnen worden afschrijven als geheim project, dan zullen we moeten aannemen dat de wetenschap 100 a 200 jaar voorstaat op hetgeen wat er ons verteld wordt. Ik weet niet of ik dat geloofwaardiger vind dan het alternatief.

En hoe verklaar je waarnemingen van voor de 20e eeuw vraag ik me af?

kijk ik wil ook graag geloven in elven en groene mannekes of een groot wezen in de lucht of in een andere dimensie maar er is geen FEITELIJK BEWIJS.
als er al buitenaars leven op deze planeet is beland dan zal geloof mij maar. de wereld in een mum van tijd op zijn kop staan dat kan je gewoon niet geheim houden.
geheimen blijven eenmaal niet geheimen dat is niet vol te houden .

Als we alle waarnemingen die niet door een natuurverschijnsel uitgelegd kunnen worden afschrijven als geheim project, dan zullen we moeten aannemen dat de wetenschap 100 a 200 jaar voorstaat op hetgeen wat er ons verteld wordt. Ik weet niet of ik dat geloofwaardiger vind dan het alternatief.

ook zo iets vb als een op een stoel ga staan en die stoel breekt.
goed daar ligt de stoel ik ga de kamer uit 5 minuten later komt er iemand anders die kamer binnen en ziet die stoel.
degene die die stoel ziet liggen op de grond zal zich afvragen hoe komt dat?
die kan beginnen zeggen dat er iemand door het raam gekropen is en met zijn krachten die stoel heeft afgebroken.
en of nog andere ONFEITELIJK dingen roepen zoals sinterklaas heeft het gedaan wat in u ogen waar kan zijn want dat valt toch niet te bewijzen.
alleen het is redelijk naief om zo iets te zeggen.
het punt is men kan vanalles verzinnen na een voorval zonder de omstandigheden de kennen.
zo is dat ook met 9/11 en zo is dat ook met aliens.
ik lag u eigelijk want dat je zo als iets kan geloven je kan zogoed zoals ik als zei in sinterklaas geloven dat is nog meer waar eigelijk de ironie.

Johnny Blaze 18 november 2008 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doubled (Bericht 3809063)
kijk ik wil ook graag geloven in elven en groene mannekes of een groot wezen in de lucht of in een andere dimensie maar er is geen FEITELIJK BEWIJS.
als er al buitenaars leven op deze planeet is beland dan zal geloof mij maar. de wereld in een mum van tijd op zijn kop staan dat kan je gewoon niet geheim houden.
geheimen blijven eenmaal niet geheimen dat is niet vol te houden .

Als we alle waarnemingen die niet door een natuurverschijnsel uitgelegd kunnen worden afschrijven als geheim project, dan zullen we moeten aannemen dat de wetenschap 100 a 200 jaar voorstaat op hetgeen wat er ons verteld wordt. Ik weet niet of ik dat geloofwaardiger vind dan het alternatief.

ook zo iets vb als een op een stoel ga staan en die stoel breekt.
goed daar ligt de stoel ik ga de kamer uit 5 minuten later komt er iemand anders die kamer binnen en ziet die stoel.
degene die die stoel ziet liggen op de grond zal zich afvragen hoe komt dat?
die kan beginnen zeggen dat er iemand door het raam gekropen is en met zijn krachten die stoel heeft afgebroken.
en of nog andere ONFEITELIJK dingen roepen zoals sinterklaas heeft het gedaan wat in u ogen waar kan zijn want dat valt toch niet te bewijzen.
alleen het is redelijk naief om zo iets te zeggen.
het punt is men kan vanalles verzinnen na een voorval zonder de omstandigheden de kennen.
zo is dat ook met 9/11 en zo is dat ook met aliens.
ik lag u eigelijk want dat je zo als iets kan geloven je kan zogoed zoals ik als zei in sinterklaas geloven dat is nog meer waar eigelijk de ironie.

wow, zinsbouw 8O

Akufen 18 november 2008 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doubled (Bericht 3809063)
kijk ik wil ook graag geloven in elven en groene mannekes of een groot wezen in de lucht of in een andere dimensie maar er is geen FEITELIJK BEWIJS.

Het gaat helemaal niet om willen geloven. Het gaat om interesse in een duizenden jaren oud fenomeen. En als je tegen geloof spreekt en vervolgens 9/11 in de mond neemt zou ik maar heel voorzichtig zijn. ;-)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doubled (Bericht 3809063)
ik lag u eigelijk want dat je zo als iets kan geloven je kan zogoed zoals ik als zei in sinterklaas geloven dat is nog meer waar eigelijk de ironie.

En dat rolt van de tong hé :-)

djimi 18 november 2008 19:51

waarom komen die aliens niet eens tot bij mij?
 
Ik heb al ik weet niet wat voor toeren uitgehaald om ook eens door zo'n alien met een bezoekje of een ontvoering vereerd te worden, maar denkt ge dat ze op mijn uitnodigingen, verzoekschriften, smeekbedes, ... ingaan?


Neen, die kerels vertikken het gewoon! Al j�*�*�*renlang.


Ik zou al méér dan tevreden zijn mochten ze komen op een moment dat ik niet thuis ben, en één of andere graffiti achterlaten.

Ze mogen zelfs een drol op mijn laptop leggen. En dat wéten ze, want ik heb het hen al vaker getelepatheerd. Maar nee hoor, niks nul de botten.


Kijk, dat vind ik nu echt niet leuk, zie. Wat hebben ze tegen mij? Wat heb ik verkeerd gedaan?

Moet ik misschien een andere tactiek beginnen toepassen?

Een groot plakkaat op mijn balkonneke, bijvoorbeeld, met daarop in koeien van letters "STINKING ALIENS NOT WELCOME !!! DO KEEP OUT !!! DANGEROUS DOG !!! STAY THE F*** AWAY" ? Ik kan er nog een tekening aan toevoegen, zo'n 'grey' met een grote rode streep erdoor.


Als ze werkelijk zo intelligent zijn, gaan ze dat toch wel verstaan, nee?
Ik zou er op kunnen hopen dat ze zich beledigd voelen en mij een lesje komen leren. Of staan 'ze' daar boven?


Kunnen de specialisten hier mij soms goede raad geven?


Dank bij voorbaat voor uw begrip en hulp,


djimi (desperately seeking alien)

Akufen 18 november 2008 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 3809136)

Kunnen de specialisten hier mij soms goede raad geven?


Dank bij voorbaat voor uw begrip en hulp,


djimi (desperately seeking alien)

Hierzie:

Citaat:

For all you who think that we (we being those who can and willing
communicate with grays are nuts) I empower you to try it for yourself.
Below is an exercise you can use to communicate in the beginning with
your new friend. So before you go flaming this thread saying all kind
of things that are negative all I ask is that you try it. This is a
meditation exercise that has been modified so you can start your
dialogue with the grays.

This exercise activates the quadrants and enhances the synaptic
activity. This intern puts the consciousness in an elevated state of
alertness that the subconscious picks up on, it literally puts you in
the information stream used by the grays. The colors represent a
frequency that like everything in existence are made up of energy.

It's quite simple. Either sit comfortably or lie down. Close your eyes
and begin breathing deeply and evenly through your nose. At the top of
your head, imagine your brain being divided by a + sign into four
quadrants. Now put your attention in the right front quadrant and
picture the color red. Keep your attention fully in that quadrant with
the color red prevalent in your mind's eye. After a minute or so, move
your attention straight back and put your attention in the right rear
quadrant and picture the color blue, and keep your attention and the
color blue there. After a minute or so, move your attention diagonally
towards the left front quadrant and picture the color green, and keep
your attention and the color green there for a minute or so. Now move
your attention straight back to the left rear quadrant and picture the
color gold or bright yellow, and leave your attention and the color
there for a moment.

Now move your attention diagonally forward to the right front quadrant
and again picture the color red. That imaginary diagonal line should
more or less intersect the center of the + sign you started with. Simply
repeat the process over and over. You'll begin to recognize that you're
describing a figure of 8 over the top of your head. When your quadrants
are active and balanced, you should feel warmth in the right front
quadrant, coolness in the right rear quadrant, coolness in the left
front quadrant and warmth in the left rear quadrant.

The contact comes when the warmth begins, what you are
doing is creating a door way in which the grays can communicate with
you.

djimi 18 november 2008 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen (Bericht 3809162)
Hierzie:

Dank u wel, Akufen.

Ik ga er vanavond nog aan beginnen, vrees ik.


Als ik hierna nooit meer kom posten, ben ik ofwel ontvoerd ofwel dood.


En als het mij gelukt is contact te leggen met de 'grays' (sorry voor die verschrijving eerder), en ze laten mij nog wat leven, dan kom ik het in geuren en kleuren vertellen, beloofd!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be