Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Burocratie ten top. Kafka (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238697)

brother paul 11 mei 2017 18:42

Burocratie ten top. Kafka
 
dochter wordt paspoort gestolen in buitenland
Je doet aangifte bij politie
Je gaat naar ambassade achter voorlopig paspoort
En dan binnen de maand ga je naar het stadhuis achter een nieuw paspoort

Nu komt de klucht
Je staat drie kwartier in een wachtrij
En dan is het uw beurt
Conclusie van de ambtenaar: ze twijfelt ????
En de ambtenaar consulteert effe zogenaamd collega
En conclusie. Je moet eerst naar de politie om een aangifte te doen ??????


Alo ???

Als mijn dochter nu vijf jaar rondloopt zonder geldig paspoort ? Wat is de straf die je kunt krijgen ? Je bent ingeschreven in het register... als ze mij. Dochter niet meer willen als Belg kunnen ze misschien haar uitwijzen of zo ? Je bent dus sneller Belg via dienst migratie dan als in belgie geboren Belg ?

Waarom kan die. Ambtenaar van die regeltjes fantaseren die nergens te vinden zijn ? Hoe komt,het dat de vaststelling van een buitenlandse politie hoegenaamd niet telt terwijl dan alleluja een vaststelling van een Belgische politie dan blijkbaar superieur is ? Vanwaar komt dat ? En staat dat echt in het wetboek zon kafka

Another Jack 11 mei 2017 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8447690)
dochter wordt paspoort gestolen in buitenland
Je doet aangifte bij politie
Je gaat naar ambassade achter voorlopig paspoort
En dan binnen de maand ga je naar het stadhuis achter een nieuw paspoort

Nu komt de klucht
Je staat drie kwartier in een wachtrij
En dan is het uw beurt
Conclusie van de ambtenaar: ze twijfelt ????
En de ambtenaar consulteert effe zogenaamd collega
En conclusie. Je moet eerst naar de politie om een aangifte te doen ??????


Alo ???

Als mijn dochter nu vijf jaar rondloopt zonder geldig paspoort ? Wat is de straf die je kunt krijgen ? Je bent ingeschreven in het register... als ze mij. Dochter niet meer willen als Belg kunnen ze misschien haar uitwijzen of zo ? Je bent dus sneller Belg via dienst migratie dan als in belgie geboren Belg ?

Waarom kan die. Ambtenaar van die regeltjes fantaseren die nergens te vinden zijn ? Hoe komt,het dat de vaststelling van een buitenlandse politie hoegenaamd niet telt terwijl dan alleluja een vaststelling van een Belgische politie dan blijkbaar superieur is ? Vanwaar komt dat ? En staat dat echt in het wetboek zon kafka

Misschien moet uw dochter de volgende keer dat ze aangifte doet bij de lokale politie, die aangifte ook op papier laten zetten.

Jan van den Berghe 11 mei 2017 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8447690)
dochter wordt paspoort gestolen in buitenland
Je doet aangifte bij politie
Je gaat naar ambassade achter voorlopig paspoort
En dan binnen de maand ga je naar het stadhuis achter een nieuw paspoort

Nu komt de klucht
Je staat drie kwartier in een wachtrij
En dan is het uw beurt
Conclusie van de ambtenaar: ze twijfelt ????
En de ambtenaar consulteert effe zogenaamd collega
En conclusie. Je moet eerst naar de politie om een aangifte te doen ??????


Alo ???

Als mijn dochter nu vijf jaar rondloopt zonder geldig paspoort ? Wat is de straf die je kunt krijgen ? Je bent ingeschreven in het register... als ze mij. Dochter niet meer willen als Belg kunnen ze misschien haar uitwijzen of zo ? Je bent dus sneller Belg via dienst migratie dan als in belgie geboren Belg ?

Waarom kan die. Ambtenaar van die regeltjes fantaseren die nergens te vinden zijn ? Hoe komt,het dat de vaststelling van een buitenlandse politie hoegenaamd niet telt terwijl dan alleluja een vaststelling van een Belgische politie dan blijkbaar superieur is ? Vanwaar komt dat ? En staat dat echt in het wetboek zon kafka

Gaat dit om een paspoort dan wel een identiteitskaart?

brother paul 11 mei 2017 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8447722)
Misschien moet uw dochter de volgende keer dat ze aangifte doet bij de lokale politie, die aangifte ook op papier laten zetten.

We hebben dat papiertje
En op de website FOD is er nergens sprake van een dubbele aangifte

brother paul 11 mei 2017 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8447738)
Gaat dit om een paspoort dan wel een identiteitskaart?

EID kaart,

brother paul 11 mei 2017 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8447738)
Gaat dit om een paspoort dan wel een identiteitskaart?

EID kaart,

brother paul 11 mei 2017 19:41

Hier de officiële regels

https://diplomatie.belgium.be/nl/Die...es_of_diefstal

Madame had volgens mij geen goesting om te werken

Jan van den Berghe 11 mei 2017 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8447746)
Hier de officiële regels

https://diplomatie.belgium.be/nl/Die...es_of_diefstal

Madame had volgens mij geen goesting om te werken

Had u het attest mee van de buitenlandse politie? En in welke taal was dat document opgesteld?

Another Jack 11 mei 2017 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8447742)
We hebben dat papiertje
En op de website FOD is er nergens sprake van een dubbele aangifte

Wat was er mis met de aangifte die uw dochter bij had?

De schoofzak 12 mei 2017 13:17

Naar 't schijnt betaalt men in sommige apenlanden leuke centen om je papieren te mogen stelen, zodat deze gebruikt kunnen worden voor vb. illegale immigratie.

Ik kan me inbeelden dat de flikken graag een volledig plaatje op punt houden van alle verloren identiteitsdocumenten per vreemd land, en zelfs per soort van persoon die zijn of haar papieren kwijt speelde ...

.

Wapper 12 mei 2017 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8448340)
Ik kan me inbeelden dat de flikken graag een volledig plaatje op punt houden van alle verloren identiteitsdocumenten per vreemd land, en zelfs per soort van persoon die zijn of haar papieren kwijt speelde ...

Uiteraard...
Onlangs nog voorgehad aan de Britse grenscontrole in Calais (Shuttle)
Toen een vriend van ons zijn eID daar afgaf ter controle gingen alle toeters & bellen af: ongeldig/vals paspoort, wil u even meekomen meneer?

Om een lang verhaal kort te maken: 2 jaar geleden had die vriend zijn eID verloren. Soit, naar de politie, nieuwe aangevraagd, alles OK.
Een tijd later echter wordt de verloren eID thuis teruggevonden, en de man dacht: Oh, da's handig, nu heb ik een reserve...
Niet dus.

Xenophon 12 mei 2017 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8448403)
Uiteraard...
Onlangs nog voorgehad aan de Britse grenscontrole in Calais (Shuttle)
Toen een vriend van ons zijn eID daar afgaf ter controle gingen alle toeters & bellen af: ongeldig/vals paspoort, wil u even meekomen meneer?

Om een lang verhaal kort te maken: 2 jaar geleden had die vriend zijn eID verloren. Soit, naar de politie, nieuwe aangevraagd, alles OK.
Een tijd later echter wordt de verloren eID thuis teruggevonden, en de man dacht: Oh, da's handig, nu heb ik een reserve...
Niet dus.

Die Britse controle ja, altijd weer prijs, de wagen op de brug voor een volledig onderzoek, dan met honden erin, dan de chemisch snuffelmachientjes, en uiteindelijk mag je dan verder rijden, na vier uur wachten.

En die ondervraging altijd.
Wat kom je doen in Engeland?
Is dat niet eender?
Wat kom je doen in Engeland?
Is dat niet eender?
Naar wie ga je in Engeland?
Is dat niet eender?
Dan bekijken ze je maar raar, ze maken dat waarschijnlijk niet dikwijls mee.

Amon_Re 12 mei 2017 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8448413)
Die Britse controle ja, altijd weer prijs, de wagen op de brug voor een volledig onderzoek, dan met honden erin, dan de chemisch snuffelmachientjes, en uiteindelijk mag je dan verder rijden, na vier uur wachten.

En die ondervraging altijd.
Wat kom je doen in Engeland?
Is dat niet eender?
Wat kom je doen in Engeland?
Is dat niet eender?
Naar wie ga je in Engeland?
Is dat niet eender?
Dan bekijken ze je maar raar, ze maken dat waarschijnlijk niet dikwijls mee.

Dan moet ge eens vliegen naar de UK, bij vertrek in België 2 aanstekers bij - geen probleem. Return vlucht: dezelfde 2 aanstekers bij: Mag nie meneer! Alle electronica moet in bakjes op de scanner (als fotograaf heb je soms nogal wat bakjes nodig!), schoenen uit meneer, een plastieken blauw speelgoed geweer van een kleine van 5 jaar? (je weet wel, van die sci-fi futuristische dingen die Marvin The Martian gebruikte, absoluut niet te vergissen voor een echt wapen) Mag nie mee op de vlieger meneer.

Het grappige is wel dat de energie densiteit van een lithium-ion batterij groter is dan die van C4, en dat mag wél mee in de vlieger :D

reservespeler 12 mei 2017 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8447690)
dochter wordt paspoort gestolen in buitenland
Je doet aangifte bij politie
Je gaat naar ambassade achter voorlopig paspoort
En dan binnen de maand ga je naar het stadhuis achter een nieuw paspoort

Nu komt de klucht
Je staat drie kwartier in een wachtrij
En dan is het uw beurt
Conclusie van de ambtenaar: ze twijfelt ????
En de ambtenaar consulteert effe zogenaamd collega
En conclusie. Je moet eerst naar de politie om een aangifte te doen ??????


Alo ???

Als mijn dochter nu vijf jaar rondloopt zonder geldig paspoort ? Wat is de straf die je kunt krijgen ? Je bent ingeschreven in het register... als ze mij. Dochter niet meer willen als Belg kunnen ze misschien haar uitwijzen of zo ? Je bent dus sneller Belg via dienst migratie dan als in belgie geboren Belg ?

Waarom kan die. Ambtenaar van die regeltjes fantaseren die nergens te vinden zijn ? Hoe komt,het dat de vaststelling van een buitenlandse politie hoegenaamd niet telt terwijl dan alleluja een vaststelling van een Belgische politie dan blijkbaar superieur is ? Vanwaar komt dat ? En staat dat echt in het wetboek zon kafka

Ik begrijp die onzin ook niet.
Alsof de politie kan bevestigen dat je het paspoort effectief kwijtgespeeld bent.
Veel administratie om niets.

reservespeler 12 mei 2017 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8447690)
dochter wordt paspoort gestolen in buitenland
Je doet aangifte bij politie
Je gaat naar ambassade achter voorlopig paspoort
En dan binnen de maand ga je naar het stadhuis achter een nieuw paspoort

Nu komt de klucht
Je staat drie kwartier in een wachtrij
En dan is het uw beurt
Conclusie van de ambtenaar: ze twijfelt ????
En de ambtenaar consulteert effe zogenaamd collega
En conclusie. Je moet eerst naar de politie om een aangifte te doen ??????


Alo ???

Als mijn dochter nu vijf jaar rondloopt zonder geldig paspoort ? Wat is de straf die je kunt krijgen ? Je bent ingeschreven in het register... als ze mij. Dochter niet meer willen als Belg kunnen ze misschien haar uitwijzen of zo ? Je bent dus sneller Belg via dienst migratie dan als in belgie geboren Belg ?

Waarom kan die. Ambtenaar van die regeltjes fantaseren die nergens te vinden zijn ? Hoe komt,het dat de vaststelling van een buitenlandse politie hoegenaamd niet telt terwijl dan alleluja een vaststelling van een Belgische politie dan blijkbaar superieur is ? Vanwaar komt dat ? En staat dat echt in het wetboek zon kafka

Hier moet je niet aanschuiven, hier maak je gewoon een afspraak, niets lange wachtrijen.

Afspraak kan online, via telefoon of ter plaatse.

Amon_Re 12 mei 2017 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8448425)
Ik begrijp die onzin ook niet.
Alsof de politie kan bevestigen dat je het paspoort effectief kwijtgespeeld bent.
Veel administratie om niets.

Het gaat'm niet over het bevestigen dat het paspoort weg is, maar over het administratief schrappen (ongeldig maken) van het verloren paspoort.

Wapper 12 mei 2017 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8448425)
Ik begrijp die onzin ook niet.
Alsof de politie kan bevestigen dat je het paspoort effectief kwijtgespeeld bent.
Veel administratie om niets.

Dat hoeft ook niet, het belangrijke punt is dat het paspoort als ongeldig gemarkeerd wordt en niet meer gebruikt kan worden, verloren/gestolen/whatever.
(Elk paspoort/eID heeft een uniek nummer)

Xenophon 12 mei 2017 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8448427)
Hier moet je niet aanschuiven, hier maak je gewoon een afspraak, niets lange wachtrijen.

Afspraak kan online, via telefoon of ter plaatse.

Ik was op het districtshuis, moest een nieuwe pas aanvragen. Bleek dat ik geen afspraak had, wat stelde ik me eigenlijk voor, dat ik zomaar kon langskomen zonder afspraak? Toen ik ja antwoordde bekeken ze me alsof ik uit de ruimte kwam

Neen Meneer, ik moest eerst naar huis of naar de bibliotheek gaan om een afspraak te maken online, dat kon zelfs mondeling ter plaatse niet, ze konden daar geen afspraak maken.

Nog niet zolang geleden kon dat wel, nu niet meer...


Deed me denken aan de bibliotheek, je kon voor 5€ een paar e-boeken downloaden. Maar, zo vertelde men mij, ik moest eerst een e-reader aankopen. Toen ik zei, ik download en lees ze wel op mijn gsm, toen vielen ze uit de lucht, dat gaat niet op een gsm, je moet een e-reader kopen.

Toen ik dan vroeg waarom ik van Google en Amazon wel boeken kon downloaden en lezen op mijn gsm bleven ze hun mantra herhalen, je moet eerst een e-reader kopen.

Het is alsof je mensen uit de middeleeuwen in die bib hebt staan, ze ranselen hun liedje af maar niemand daar begrijpt echt waar ze mee bezig zijn.

TV-verslaafde 12 mei 2017 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8448457)
Ik was op het districtshuis, moest een nieuwe pas aanvragen. Bleek dat ik geen afspraak had, wat stelde ik me eigenlijk voor, dat ik zomaar kon langskomen zonder afspraak? Toen ik ja antwoordde bekeken ze me alsof ik uit de ruimte kwam

Neen Meneer, ik moest eerst naar huis of naar de bibliotheek gaan om een afspraak te maken online, dat kon zelfs mondeling ter plaatse niet, ze konden daar geen afspraak maken.

Nog niet zolang geleden kon dat wel, nu niet meer...


Deed me denken aan de bibliotheek, je kon voor 5€ een paar e-boeken downloaden. Maar, zo vertelde men mij, ik moest eerst een e-reader aankopen. Toen ik zei, ik download en lees ze wel op mijn gsm, toen vielen ze uit de lucht, dat gaat niet op een gsm, je moet een e-reader kopen.

Toen ik dan vroeg waarom ik van Google en Amazon wel boeken kon downloaden en lezen op mijn gsm bleven ze hun mantra herhalen, je moet eerst een e-reader kopen.

Het is alsof je mensen uit de middeleeuwen in die bib hebt staan, ze ranselen hun liedje af maar niemand daar begrijpt echt waar ze mee bezig zijn.

Zo Belgisch. Net zoals er op staan dat je die laatste eurocent ook moet geven in een winkel. Geef ze een beetje macht en het stijgt gelijk naar hun kop....

brother paul 12 mei 2017 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8447766)
Had u het attest mee van de buitenlandse politie? En in welke taal was dat document opgesteld?

Uiteraard hadden we dat bij, in het Portugees en Engels ,misschien vertalen ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be