Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Demir: N-VA is een racistische partij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240353)

BWarrior 10 september 2017 19:31

Demir: N-VA is een racistische partij
 
Citaat:

"Er is een woord voor mensen die geloven dat huidskleur, afkomst of geloof bepalen wie je bent: racisme"
zegt staatssecretaris Zuhal Demir (N-VA) in De Morgen van 10.09.17.
/[/quote]

Niet-persoonsgebonden kenmerken (zoals religie waarvoor men kiest) en a fortiori persoonsgebonden kenmerken (huidskleur en afkomst) bepalen dus niet wie je bent. Wie het tegendeel beweert, is een racist.

We zullen maar zwijgen over de opmerkingen van De Wever over Berbers ("Dat zijn zeer gesloten gemeenschappen, met een wantrouwen tegenover de overheid"). Of over de uitspraken van Francken ("Ik kan me wel iets voorstellen bij de economische meerwaarde van de Joodse, Chinese en Indiaanse (sic) diaspora, maar minder bij de Marokkaanse, Congolese of Algerijnse").

Peumans is het alvast niet eens:

Citaat:

Bij joodse mensen draait het niet om taal, godsdienst of geschiedenis, maar wel om afstamming.”
Afkomst is volgens Peumans dus een zeer belangrijk kenmerk van de Joodse identiteit volgens de brave man (11 juli 2010). Maar volgens Demir is Peumans dus een racist...

Moedertaal bepaalt dus niet wie je bent. Het tegendeel beweren is racistisch. Mevr. Demir kan haar conclusies dus trekken en een andere partij zoeken.

Vrijheideerst 10 september 2017 19:34

U kunt haar een lidkaart aanbieden.

Universalia 10 september 2017 19:46

Citaat:

des goûts et des couleurs, on ne discute pas
Het gaat volgens mijn bescheiden mening ook niet over iemands huidskleur maar over het feit dat het soms, de iets anders van huidskleur zijn, die problemen hebben met de samenleving zoals wij die zien in de EU en proberen hun eigen 'regeltjes' op te dringen.

Als die mensen hier de 'rules & regulations' volgen die we met zen allen allemaal al jaren volgen en ze niet alles overhoop proberen te gooien, kan mij dat geen barst schelen of iemand een rode, een gele, een bruine, een albino, een witte is. :-D

Wapper 10 september 2017 20:13

Nog enkele quotes uit het geciteerde artikel ( die de OP gemakkelijksheidshalve vergeten is)

Citaat:

Lamrabet is een kampioen in het promoten van de wij-zij-tegenstellingen op basis van afkomst. Mensen pikken die hypocrisie niet meer.
Citaat:

Mevrouw Lamrabet vindt het boerkaverbod "een verregaande inbreuk op de vrijheid van vrouwen". Ik vind de boerka een verregaande inbreuk op de vrijheid van de vrouw. Ik zal nooit aanvaarden dat onder de noemer van gelijke rechten onrecht tegen vrouwen opnieuw mainstream wordt. Want dat is exact wat een publieke aanvaarding van de boerka zou doen.

quercus 10 september 2017 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8524413)
We zullen maar zwijgen over de opmerkingen van De Wever over Berbers ("Dat zijn zeer gesloten gemeenschappen, met een wantrouwen tegenover de overheid"). Of over de uitspraken van Francken ("Ik kan me wel iets voorstellen bij de economische meerwaarde van de Joodse, Chinese en Indiaanse (sic) diaspora, maar minder bij de Marokkaanse, Congolese of Algerijnse").
Afkomst .

Aan die uitspraken is er volstrekt niets "racistisch". Het is waar dat de immigranten uit de Berbergemeenschappen moeilijker te integreren zijn. Het is waar dat Joodse, Chinese en Indische immigranten een grotere economische meerwaarde verwezenlijken. Je hoeft maar eens na te gaan hoe zij zowel in Europa als in Amerika zich zeer snel in de samenleving weten op te werken en verantwoordelijke jobs uitoefenen.

Het is een echte schande hoe de politiek-correcten puur uit ideologisch fanatisme onmiddellijk de term "racisme" misbruiken om voor hen blijkbaar ongemakkelijke waarheden te verketteren.

De schoofzak 10 september 2017 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8524413)
zegt staatssecretaris Zuhal Demir (N-VA) in De Morgen van 10.09.17.
/

Niet-persoonsgebonden kenmerken (zoals religie waarvoor men kiest) en a fortiori persoonsgebonden kenmerken (huidskleur en afkomst) bepalen dus niet wie je bent. Wie het tegendeel beweert, is een racist.

We zullen maar zwijgen over de opmerkingen van De Wever over Berbers ("Dat zijn zeer gesloten gemeenschappen, met een wantrouwen tegenover de overheid"). Of over de uitspraken van Francken ("Ik kan me wel iets voorstellen bij de economische meerwaarde van de Joodse, Chinese en Indiaanse (sic) diaspora, maar minder bij de Marokkaanse, Congolese of Algerijnse").

Peumans is het alvast niet eens:



Afkomst is volgens Peumans dus een zeer belangrijk kenmerk van de Joodse identiteit volgens de brave man (11 juli 2010). Maar volgens Demir is Peumans dus een racist...

Moedertaal bepaalt dus niet wie je bent. Het tegendeel beweren is racistisch. Mevr. Demir kan haar conclusies dus trekken en een andere partij zoeken.[/quote]

Jij lukt er alleszins niet in om de zaken op een mooi rijtje te zetten.
Wat een gespring van de hak op de tak.

bembem 10 september 2017 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8524413)
zegt staatssecretaris Zuhal Demir (N-VA) in De Morgen van 10.09.17.
/

Niet-persoonsgebonden kenmerken (zoals religie waarvoor men kiest) en a fortiori persoonsgebonden kenmerken (huidskleur en afkomst) bepalen dus niet wie je bent. Wie het tegendeel beweert, is een racist.

We zullen maar zwijgen over de opmerkingen van De Wever over Berbers ("Dat zijn zeer gesloten gemeenschappen, met een wantrouwen tegenover de overheid"). Of over de uitspraken van Francken ("Ik kan me wel iets voorstellen bij de economische meerwaarde van de Joodse, Chinese en Indiaanse (sic) diaspora, maar minder bij de Marokkaanse, Congolese of Algerijnse").

Peumans is het alvast niet eens:



Afkomst is volgens Peumans dus een zeer belangrijk kenmerk van de Joodse identiteit volgens de brave man (11 juli 2010). Maar volgens Demir is Peumans dus een racist...

Moedertaal bepaalt dus niet wie je bent. Het tegendeel beweren is racistisch. Mevr. Demir kan haar conclusies dus trekken en een andere partij zoeken.[/quote]

N-VA is dan ook een verkapte vorm van VB.

4x10E6 10 september 2017 21:43

.. Zuahl Demi is de staatssecretaresse voor Armoedebestrijding, Gelijke Kansen, Personen met een beperking, Grootstedenbeleid en Wetenschapsbeleid, zwanger en een bazenpoeper : een ome Tom .. afijn een tante Terry ..



.. bakanliga ! zeg wel ..

BWarrior 10 september 2017 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8524425)
Nog enkele quotes uit het geciteerde artikel ( die de OP gemakkelijksheidshalve vergeten is)

Citaat:

Lamrabet is een kampioen in het promoten van de wij-zij-tegenstellingen op basis van afkomst. Mensen pikken die hypocrisie niet meer.


Alweer een slag in het gezicht van de N-VA...

BWarrior 10 september 2017 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8524438)
Aan die uitspraken is er volstrekt niets "racistisch". Het is waar dat de immigranten uit de Berbergemeenschappen moeilijker te integreren zijn. Het is waar dat Joodse, Chinese en Indische immigranten een grotere economische meerwaarde verwezenlijken. Je hoeft maar eens na te gaan hoe zij zowel in Europa als in Amerika zich zeer snel in de samenleving weten op te werken en verantwoordelijke jobs uitoefenen.

Het is een echte schande hoe de politiek-correcten puur uit ideologisch fanatisme onmiddellijk de term "racisme" misbruiken om voor hen blijkbaar ongemakkelijke waarheden te verketteren.

Ik citeer enkel maar "poco" Demir volgens wie iedereen die afkomst, religie en huidskleur koppelt aan wie bepaalt wat iemand is een racist is.

Voor klachten kan u te rade bij:
http://www.zuhaldemir.be/stel-je-vraag

Wapper 10 september 2017 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8524463)
Alweer een slag in het gezicht van de N-VA...

Dat vraagt enige toelichting! :rofl:

Jay-P. 11 september 2017 04:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8524477)
toelichting

OK -> zei zij zo:
Citaat:

“Wat me echt stoort, is het verwijt dat ik een “wit masker” draag en “als Dash ben”. Dat is niet enkel een verwijt dat mij moet treffen. Het is een verwijt aan iedereen die andere keuzes maakt dan degene die hen voorgeschreven zijn door hun huidskleur, afkomst of overgeërfd geloof. Er is een woord voor mensen die geloven dat die onderdelen van je identiteit, bepalen wie je bent. Het is een woord dat ik -in tegenstelling tot mevrouw Lamrabet- alvast niet licht gebruik en misbruik: racisme”, klinkt het.

reservespeler 11 september 2017 06:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8524477)
Dat vraagt enige toelichting! :rofl:

Inderdaad.

vlijmscherp 11 september 2017 06:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 8524445)
.. Zuahl Demi is de staatssecretaresse voor Armoedebestrijding, Gelijke Kansen, Personen met een beperking, Grootstedenbeleid en Wetenschapsbeleid, zwanger en een bazenpoeper : een ome Tom .. afijn een tante Terry ..


.. bakanliga ! zeg wel ..[/center]

amai, in 1 post geef je zowel extreem-links als de Turk-nationalisten gelijk over Zuhal.

je steekt hier zomaar partijen als het VB op rechts voorbij als het gaat over vooroordelen en mensen veroordelen op basis van geruchten, goed bezig.

Guinevere 11 september 2017 08:44

Achso, wat zou dan wel bepalen wie je bent? Hoog tijd voor Demir's ontslag.

Dadeemelee 11 september 2017 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8524413)

Niet-persoonsgebonden kenmerken (zoals religie waarvoor men kiest) en a fortiori persoonsgebonden kenmerken (huidskleur en afkomst) bepalen dus niet wie je bent. Wie het tegendeel beweert, is een racist.

We zullen maar zwijgen over de opmerkingen van De Wever over Berbers ("Dat zijn zeer gesloten gemeenschappen, met een wantrouwen tegenover de overheid"). Of over de uitspraken van Francken ("Ik kan me wel iets voorstellen bij de economische meerwaarde van de Joodse, Chinese en Indiaanse (sic) diaspora, maar minder bij de Marokkaanse, Congolese of Algerijnse").

Peumans is het alvast niet eens:

Afkomst is volgens Peumans dus een zeer belangrijk kenmerk van de Joodse identiteit volgens de brave man (11 juli 2010). Maar volgens Demir is Peumans dus een racist...

Moedertaal bepaalt dus niet wie je bent. Het tegendeel beweren is racistisch. Mevr. Demir kan haar conclusies dus trekken en een andere partij zoeken.

Dat doet bij mij weer vragen rijzen over het begrip 'volk'. De Chinezen, de Indiers en de Congolezen zijn dus een volk.

Dat moeten de Vlaamse separatisten mij toch eens uitleggen :-P

Guinevere 11 september 2017 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8524425)
Nog enkele quotes uit het geciteerde artikel ( die de OP gemakkelijksheidshalve vergeten is)

Want het boerkaverbod is oh zo heilig, anders zouden zoveel vrouwen in België het weleens beginnen dragen.

Ik begrijp niet waarom iemand voor een mening bij diens kunstproject ontslaan moet worden. Demir doet daarentegen als madammeke staatssecretaris polariserende uitspraken waarvoor ze de deksel op haar neus zou moeten krijgen.

Vrijheideerst 11 september 2017 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8524477)
Dat vraagt enige toelichting! :rofl:

Hij heeft misschien een bepaalde fantasie over Zuhal die hem wat slagen toedient en daarbij ook kaarsvet niet schuwt...

:oops:

Vrijheideerst 11 september 2017 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8524466)
Ik citeer enkel maar "poco" Demir volgens wie iedereen die afkomst, religie en huidskleur koppelt aan wie bepaalt wat iemand is een racist is.

Voor klachten kan u te rade bij:
http://www.zuhaldemir.be/stel-je-vraag

Waarom is ze nu weer een poco?

ViveLaBelgique 11 september 2017 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8524438)
Het is waar dat Joodse, Chinese en Indische immigranten een grotere economische meerwaarde verwezenlijken.

Bron ? Ik heb de indruk dat deze veel gesloten gemeenschappen vormen die geld transfereren naar hun heimat of het binnen hun gemeenschap houden. Ik heb nog geen bewijs mogen aanschouwen van hun hun "economische meerwaarde".


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be